هدایت شده از آقای تحلیلگر 🇮🇷✌️
تعطیلی سعودی اینترنشنال - @mrtahlilgar.mp3
12.63M
🔗 آقای تحلیلگر / اینترنشنال تعطیلی اش را اعلام کرد
🎙 سردبیر سعودی اینترنشنال روز گذشته بطور رسمی تعطیلی احتمالی این شبکه را اعلام کرد. دقیقا همزمان با گیر کردن صهیون در گل غزه، منوتو وادار به تعطیلی شد و حالا اینترنشنال مدعی شده تلویزیون های فارسی با بودجه ی عربی در آستانه ی تعطیلی اند.
ویدیوها را در کانال اختصاصی شبنامه ببینید
👇🇮🇷
https://t.me/shabnameh110
✅ لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی
@mrtahlilgar1
هدایت شده از آقای تحلیلگر 🇮🇷✌️
دشمن اصلی ایرانی ها هستند - @mrtahlilgar.mp3
12.38M
🔗 تحلیل / خاخام صهیون: ما یک بار شیطان پارسی را کشتیم و هرسال جشن میگیریم، دشمن اصلی آنها هستند
🎙 صحبت های قابل تامل و گستاخانه ی خاخام صهیون در خصوص ملت ایران: ما یک بار موفق شدیم شیاطین پارسی را شکست دهیم. ایرانی ها راهی جهنم خواهند شد. ما آنها را یک بار شکست داده و سالهاست جشن میگیریم، باز هم جشن خواهیم گرفت...
ویدیوها را در کانال اختصاصی شبنامه ببینید
👇🇮🇷
https://t.me/shabnameh110
✅ لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی
@mrtahlilgar1
هدایت شده از آقای تحلیلگر 🇮🇷✌️
6.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مهمترین اصل حکومت در خاورمیانه
پرچم بالاست 🇮🇷✌️
@mrtahlilgar1
هدایت شده از آقای تحلیلگر 🇮🇷✌️
شبنامه 1523 - @mrtahlilgar.mp3
12.64M
🚨 آقای تحلیلگر / شلیک ۱۱۰ موشک از لبنان به فلسطین / از کارخانه مشروب سازی تا مراکز فرماندهی در آتش
#شبنامه / تحولات فلسطین / شلیک صد و ده موشک از لبنان به فلسطین اشغالی / از کارخانه مشروب سازی تا مراکز صنعتی و فرماندهی صهیون در آتش / ۱۵ صهیون حذف شدند / پیام مهم محمد ضیف به مسلمانان جهان / قسمت ۱۵۲۳
✅ لینک تمام صفحات ما در شبکه های اجتماعی ✌️🇮🇷
@mrtahlilgar1
دکتر کبری خزعلی
وهم تاریخ نگاری و پهلوی اول 👇👇👇
.
به تحقیق عرض میکنم آنچه جامعه ایرانی از تاریخ خود میداند عموما قرین با تخیل، داستان سازی، جعل و وهم است. یک دلیل آن فقدان تاریخ نگاری علمی در ایران معاصر است. تلاش برخی از پژوهشگران نامدار برای تحول در تاریخ نگاری و تاریخ پژوهشی در صد سال گذشته با نقص فراوان به هدف مدنظر نرسید. تاریخ نگاری مدرن در ایران جایگاه علمی پیدا نکرد. اساسا ایرانیان "قصه" را بیشتر می پسندند. بیان تاریخ در قالب ادبیات و قصه ضمن قوت آن برای بقا و ماندگاری و عامه فهم شدن منجر به دخل تصرف فراوان نیز شد.
اگر ایرانیان تاریخ باستان را عموما درست نمی شناسند با وهم ناسیونالیسم افراطی آمیخته شده است، به طور خاص میتوان گفت: آنچه در مورد پهلوی اول میدانند و فکر میکنند تخیل سازی همراه با همان جنس قصه هاست(مانند قصه رضاشاه و تنور و نانوا و...) علت را کجا باید جست؟ این وهم و تخیلات از کجا می آیند:
۱. از فقدان تاریخ نگاری علمی
۲. علت روانشناختی(لج بودن با وضعیت فعلی)
علت دوم در فضای مجازی حاکم است. لج بودن با حکومت و وضعیت فعلی توسط بخشی از جامعه، دلیل منطقی بر تحریف تاریخ نیست. نباید تاریخ را قربانی نمود. این علت روانشناختی متاسفانه در بین نخبگان دانشگاهی ما هم رسوخ نموده و در موارد بسیاری عوامانه و غیرعلمی به تاریخ پهلوی نگاه میکنند.
شاید یک راه معرفی پهلوی، معرفی آن از زبان دیگران(غیر از قرائت رسمی حکومت) باشد.
پهلوی اول را از زبان پهلوی دوم بخوانید. من در یک جلسه از صحبت های محمدرضا پهلوی، روشنفکران و مسئولان ارشد حکومت پهلوی به رضاشاه پرداخته ام. تصویری که اینان ارائه میکنند با تصویر تخیلی که بسیاری دارند تفاوت دارد.
نهادهای مسئول و فعالین دلسوز باید فکری برای این تاریخ فهمی غلط کنند. سالها پیش این را تذکر دادم: تاریخ نگاری تخیلی هویت تخیلی می سازد. البته امروز باید بگویم: موفق شدند و ساختند
#علیرضا_زادبر
https://eitaa.com/Politicalhistory
هدایت شده از آنتی روباه
🖇امشب توفیق شد خدمت آیت الله العظمی فیاض از مراجع تقلید نجف رسیدیم، بعد از توصیههایی گهربار فرمودند: خدا ایران را حفظ کند، ایران قبله شیعیان و مستضعفان جهان است و چشم همه به ایران است.
👤شیخ شبانی
🦊 @antirobah | آنتی روباه
🦊 @antirobah | آنتی روباه
هدایت شده از نجوایقلم| آ.ز.محمودیان
🔻حجاب در تاریکی ساختارهای خاموش(۱)
تغافل نهادینۀ نهادهای فرهنگی
🖋آزاده محمودیان
۱. در ابتدای اغتشاشات و بروز پدیدۀ قبیح کشف حجاب، مسئولین نهادهای موظف، یکصدا اعلام کردند بهمدد اقدامات فرهنگی، گریبان جامعه را از دست بیماری خطرناک بیحجابی آزاد خواهند کرد. اما امروز ورطۀ عمل گویای حکایت دیگری است؛ جامعۀ عفیف ایرانی قریب به ۱۸ماه، دل به مسئولینی بسته که در قامت «انقلابیگری»، بهجای حفاظت از دین و اجرای قانون، در برابر حرام شرعی و سیاسی، تغافلی مشهود داشتهاند. بیش از سی نهاد موظف در امر حجاب در این مدت طولانی، چشم بر دغدغههای دینی و اخلاقی هستۀ سخت طرفدار نظام بسته است. رصد مواضع میدانی قوای سهگانه، نهتنها کمترین نشان از ارادۀ عمل به وظایف ندارد، بلکه خبر از اتفاقاتی در جهت عکس، یعنی رواج بیحجابی و بیعفتی میدهد. در اوضاعی که قاطبۀ مردم به امید حرکت مسئولین، بیحرکت نشستهاند، مسئولینی که جامعه به اتحاد نظرشان بر سر انقلابیماندن و انقلابی عملکردن، دلخوش کرده، حتی دیگر در سخن نیز نگران حریم شرع و آرامش روان جامعه نیستند.
۲. در دولت، شاهد چنان مواضع و سیاستهایی در مسیر عفتزدایی از جامعهایم که در هیچیک از دولتهای قبلی مشاهده نشده. وزیر ارشاد که متولی اصلی فرهنگ است در برابر موارد مکرر کشف حجاب در محافل هنری و فرهنگی، صوم سکوت پیشه کرده، دغدغۀ لغو کنسرتهای ماه رمضان را دارد، اشتیاق دارد به همکاری با خوانندهای که برای همراهی با فتنۀ ۱۴۰۱ از همسر بایدن جایزه گرفته، و او را جوان خوب و بااستعداد خطاب میکند! معاون او در رسانۀ ملی، آغوش میگشاید برای فردی بهایی و هنرپیشهای که بارها ضدانقلاب بودنش را جار زده! معاون امور بانوان رئیسجمهور در تلاش برای اخذ مجوز گواهینامه موتور برای زنان است، ولی طی ششماه فعالیت بانوان آمربهمعروف که با مصائب بسیار، وظایف چون اویی را بهگردن گرفتهاند، حتی زحمت یک بازدید یا دلجویی از ایشان را به خود نمیدهد. درِ استادیوم فوتبال به روی زنان مکشفه و رفتارهای شنیع آنان گشوده میشود و هیچ مسئول فرهنگی و ورزشی برای این قبحزدایی عذرخواه نیست. موضعگیری شاذ دستیار رییسجمهور در پیگیری حقوق و آزادیهای اجتماعی، در برابر حادثه بیمارستان قم، آشکار میکند که او ادراکی از حق ابتدایی جامعه در حفظ ارزشهای دینی و معنوی عفاف و حیا ندارد، چهرسد به همّی برای پیگیری آن. اظهارات وزیر گردشگری در حمایت از بازیگران مکشفه، یکی از چندین همراهی او با این سرود بدصداست. بماند وضعیت اسفبار بازار پوشاک، با وجود شعارهای بلند دبیر شورای فرهنگ عمومی و دهها سیاست و موضعگیری دیگر از بدنۀ فرهنگی دولت، که همگی حاکی است از سستی ارادۀ قوه مجریه در اجرای شرع و بیاهتمامی نسبت به حرمتشکنی از عفاف جامعه. آیا زیادهروی است اگر این مسیر را زمینهسازی محسوس برای استحالۀ فرهنگی بدانیم؟!
۳. در سایر قوا هم اوضاع بهتری نداریم. تطویل نامتعارف لایحۀ حجاب و عفاف در مجلس، حتی مردمی که چندان شمّ سیاسی ندارند را نیز به این نتیجه رساند که برخی در مجلس درپی رأی جماعت خاکستری، چشم بر بهیغما رفتن حکم الهی بستند و مصمم بهتعویق لایحه شدند. دربارۀ برخی چهرههای مؤمن و زاهد در مجلس، چه فکر میکردیم و چه شد! لااقل از ایشان توقع آن میرفت که بفهمند دین خدا ناموس الهی است و برای دفاع از آن تقیه نورزند. محاکم قضایی نیز در این عرصه، اغلب منفعل، و احکام قضائی محافظهکارانه و غیربازدارنده بود؛ شاهد آن هم فیلمهایی است که محکومین بهمحض خروج از زندان یا بازداشتگاه، منتشر کردهاند از روسری از سَر کندنها و یاوهسراییهای بدتر از قبلشان. حداقلِ انتظار از احکام قضایی این بود که اگر توان اقناعسازی مجرمان را ندارد، لااقل تنبهی عملی باشد.
ادامه👇
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
هدایت شده از نجوایقلم| آ.ز.محمودیان
🔻حجاب در تاریکی ساختارهای خاموش(۲)
تغافل نهادینۀ نهادهای فرهنگی
🖋آزاده محمودیان
۴. شورایعالی انقلاب فرهنگی را نیز میتوان شورای انفعال خطاب کرد. در حالیکه امید بود دبیر جدید آن، بنا بر سیرۀ استاد فرزانه و انقلابیاش، آیتالله مصباح، حضوری شجاعانه و راهگشا برای این شورا در بحبوحۀ فتنۀ فواحش، ترسیم کند. اما از این شورا نیز جز چند موضعگیری با تأکید بر اقدامات فرهنگی چیزی در میدان عمل ندیدیم. اما حوزههای علمیه و علمای دین که متولیان اصلی حفظ شریعت در جامعهاند، در این عرصه مواضعی بسیار کمرنگ و غیریکدست داشتهاند؛ حتی علمای عظام نیز آنگاه که از حرامِ شرعیِ کشف حجاب دم زدند، آن را به وضعیت معیشت مردم گره زدند و از حرام سیاسیبودن آن، یادی نکردند. وزن مواضع سایر فضلا -بعضاً نامآشنا- نیز در برابر هتک حرمت از طلبۀ مظلوم ناهیازمنکر، نه به پشتیبانی از او که بهنفع حرمتشکنی، ثقل داشت. در این میان خدا حفظ کند آن معدود عالمانی را که شجاعانه در حمایت از حکم الهی برای حوزههای علمیه آبرو خریدند. بههر تقدیر نمیتوان از عدم پکپارچگی و بینسخهبودن طبیب اصلی دردِ بیحرمتی به شریعت، چشم فروبست. این شرح پر غم را با قصۀ پرغصۀ رسانه ملی به پایان میرسانم. بهسختی میتوان تردیدی در انقلابیبودن مدیران جدید رسانه ملی داشت. حسینیه معلی و محفل و گفتگوهای سیاسی و... همگی نشان میدهد این مدیریت دأب سخن دینی، انقلابی و هنرمندانه دارد. اما چرا در موضوع کشف حجاب چنین پرلکنت و باکلفت است؟ در بیش از هجدهماه یک تولید مستمر و مؤثّر دربارۀ جدیترین معضلۀ فرهنگی روز جامعه، نداشتن را چهصدا بزنیم؟! بهنظر میرسد در صداوسیما با مدیر انقلابیای که برای اهداف کلان و آرمانیاش، از گروه باورمند به آن اهداف بیبهره است، مواجهیم. آقای مدیر بداند هزینۀ میلیاردی برای دعوت از سلبریتیها، راه رسیدن به مرجعیت رسانهای نیست.
۵. سخن آخر آنکه آیا زمان آن فرا نرسیده نهادهای فرهنگیِ حاکمیت، هریک اعلان نمایند که پس از هجدهماه از درگیری خسارتبار کشور با جنگ شناختی دشمن در حوزۀ عفت و غیرت، چه قدمهایی را در مسیر راهبرد مصونسازی فرهنگیِ مورد تأکید رهبری برداشتهاند؟ کدام نقشآفرینی جدی و متعهدانهای را صورت دادهاند؟ آیا عملکرد متولیان فرهنگی مذکور، گواه اندک مقاومسازی حریمها و مجراهای فرهنگی در برابر حملات و تهاجمات سازمانیافتۀ دشمن، بوده است؟ وقایع جاری جامعه، نشان از این حقیقت دارد که «پایان صبر هستۀ سخت، نزدیک است» و زمان آن رسیده نهادهای مختلف، زمان کوتاه خود را برای ختم غائلۀ بیحیایی دریابند. چراکه امام راحل در بند میم وصیتنامۀ خود، تکلیف امت را در چنین مواقعی روشن کرده است: «از آنچه در نظر شرع، حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامی و مخالف با حیثیت جمهوری اسلامی است، بهطور قاطع اگر جلوگیری نشود، همه مسئول میباشند. و مردم و جوانان حزباللهی اگر برخورد به یکی از امور مذکور نمودند به دستگاههای مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهی نمودند، خودشان مکلف به جلوگیری هستند».
https://eitaa.com/Najvayeqalam_Mahmoudian
هدایت شده از حمیم (صلح میرزایی)
48.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوره آموزشی پایه آمران به معروف و ناهیان از منکر با موضوع آشنایی با فریضتین در اندیشه امامین انقلاب توسط حجت الاسلام و المسلمین صلح میرزایی
درس سوم قسمت دوم: مسئولیتها نسبت به فریضتین؛ وظایف و مسئولیتهای حلقههای میانی و نخبگان نسبت به فریضتین
شماره هشت
#سعید_صلح_میرزایی
#امر_به_معروف
#نهی_از_منکر
@hamim1
هدایت شده از مجموعه گرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #نماگرا | نبودِ تحلیل سیاسی، علت شکست امام حسن (ع)
🔸دانشجویی که اصلاً نفهمد در دنیا چه میگذرد، این دانشجو، دانشجوی زمان خودش نیست؛ مرد زمان خودش نیست. دانشجو باید احساس سیاسی داشته باشد، درک سیاسی داشته باشد، تحلیل سیاسی داشته باشد.
🔸بنده در قضایای تاریخ اسلام این مطلب را مکرّراً گفتهام: آن چیزی که امام حسن مجتبی علیهالسّلام را شکست داد، نبودن تحلیل سیاسی در مردم بود. مردم، تحلیل سیاسی نداشتند. ۱۳۷۲/۰۸/۱۲
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
هدایت شده از دادشهر | حمزه شکریان
♨️ سِر شدهایم!
👈 به راهپیمایی روز قدس هم نکشید و همهی ما رفتیم به دنبال زندگی خودمان! انگار نه خانی آمده و نه خانی رفته!
🔹 یکی دو روزی سر احساسات اعلام انزجار کردیم و تمام! اسرائیل هم کماکان به تمام جنایاتش ادامه میدهد! چون هم ما را شناخته و هم مسئولین ما را! نه مطالبهی صحیحی و نه بازخواستی و نه ...
🔸 نه کشتاری کم شد، نه بمبارانی، نه محاصرهای، نه برهنه کردنی، نه جسارتی، نه اشغالی و نه ...
درد ما فقط تعرض به زنان بود؟ حالا که به اصل خبر تشکیک شده، دیگر تمام است؟
🔹 به این فکر میکنم که اصلا شاید علت انتشار خبر تعرض این بود که سطح واکنش ما نسبت به اخبار تست شود!
🔸 اصلا ما بهترین عملکرد را در مواجهه با رژیم جعلی اسراییل داشتیم! حالا سوال پیش نمیآید که وقتی اسراییل لحظه به لحظه سطح تهاجم و هتاکی را بیشتر میکند و از واکنش ما ترسی ندارد، پس حتماً عیبی در عملکرد ما هست که دشمن را اینقدر جری کرده؟
🔹 قبلا هم متذکر شدهام که مَثل ما نسبت به قضیه غزه، مَثل آن جماعتی است که بر روی بلندی برای پیروزی اباعبدالله علیهالسلام دعا میکردند، ولی کوچکترین اقدامی هم نمیکردند!
💢 یومالجزاء است که تکلیف این کمکاری ما نسبت به مسئله غزه مشخص میشود.
@dadshahr_iranian