eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
125 دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
11.5هزار ویدیو
175 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴اورعی؛ استاد دانشگاه شریف: خروجی شورای راهبری، دولت گماشتگان خواهد بود! ♦️سید هاشم اورعی، رئیس اتحادیه انجمن های انرژی ایران: روند انتخاب وزرا مورد انتقاد جدی است و این انتقاد به اسامی و افراد ربطی ندارد. ♦️اولین اشکال بالاخص در انتخاب وزیر نفت پدرخوانده هایی است که نمی‌توانند دیگر بر مسند وزارت بنشینند. آنها مسیری می‌چینند که افراد ناتوان و ضعیف انتخاب شوند تا در پشت پرده به پدرخواندگی خود ادامه دهند. ♦️مشکل دوم این است که افراد وابسته به رانت در این کمیته‌ها نفوذ کرده‌اند و در تلاشند که وابستگان خود را پشت صندلی وزارت بنشانند تا شرایط برای تداوم رانت‌خواری‌شان مهیا باشد. ♦️وزیری که از این فرآیند انتخاب شود، بدون شک وام‌دار افرادی است که این‌روزها با رأی آنها بالا آمده است. ♦️اعضای کمیته انتخاب وزرا حتی در ظاهر هم ادعای بی‌طرفی که شاخصه اصلی آنها در انتخاب فرد اصلح باید باشد را ندارند. وقتی جلسه انتخاب وزیر را در دفتر یک شرکت خاص برگزار می‌کنند، یعنی به صورت واضح در حال توزیع رانت هستند. ♦️ایراد این سیاست این است که دولتی برسر کار می‌آید که دولت گماشتگان است، به‌جای آنکه دولت قوی و غیروابسته و غیروام‌دار نسبت به گروه‌های فشار باشد. ♦️فعالیت این کمیته‌ها فقط به درد این می‌خورد که پزشکیان لیست که این افراد مشخص می کنند را به صورت کامل کنار بگذارد و وزرای خود را از خارج از این لیست تعیین کند تا دچار اشکالات بعدی در دولت خود نشود. 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
👆 سانسور یک خبر مهم ♦️حتی یک روزنامه منسوب به پدر خواندگان جبهه اصلاحات و «شورای راهبری دولت چهاردهم» حاضر نشد درد دل آمیخته با گلایه و اعتراض آقای پزشکیان را که خبر بسیار مهمی هم بود، در گوشه ای از صفحه اول تیتر کند؛ چرا که آنها، ذی نفعان اصلی مهره چینی و تحمیل وزیر در شورای مذکور هستند. ♦️رئیس جمهور منتخب، دیروز در جمع اعضای ستاد های مردمی خود گفت: "انتخاب مسئولان، برای ما معضل شده، چون شعار دادیم انتخاب برتر می‌کنیم، اما حالا به همه می‌گوییم کمک کنید، اما آدم‌های خودشان را معرفی می‌کنند؛ نمی‌دانم باید چه کار کنیم". 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
‍ 🔴فردا خیلی دیر است؛ همین امروز آقای پزشکیان! ♦️حتما برای مردم عادی و کارشناسان، باور کردنی نیست؛ اما رسانه های وابسته به جبهه اصلاحات تایید می کنند که در رای گیری سه کارگروه برای پیشنهاد وزیران و مدیران ارشد اقتصادی، آقای عباس آخوندی (وزیر راه و شهرسازی دولت روحانی) نفر اول تا سوم بوده است! 🔻از جمله: وزارت و راه شهر سازی (همان جا که کج کاری های آخوندی، بستر ساز تورم بیش از ۷۰۰ درصدی مسکن شد و او را راس فهرست ناکارآمدترین وزرای دولت روحانی قرار داد)؛ وزارت اقتصاد و امور دارایی، و ریاست سازمان راهبردی "برنامه و بودجه"! (خبرهای مشابهی درباره اعضا و نامزدهای برخی کمیته های دیگر به گوش می رسد). ♦️آقای پزشکیان امروز گفت: "قطعا با وحدت می‌توانیم موفق باشیم. من به تنهایی هیچ کاری نمی‌توانم بکنم". این که رئیس جمهور منتخب به تنهایی نمی تواند کاری بکند و همه باید او را کمک کنند سخن درستی است و همه باید به کمک او بشتابند. 🔻اما موفقیت آقای پزشکیان در خدمتگزاری که آرزوی همه ماست، یک شرط مهم دارد و آن این که خود ایشان، افراد ناکارآمد، بد سابقه، ناراضی تراش و تندرو را از اطراف خود براند؛ و اجازه هم ندهد که حتی به رده های میانی دولت نزدیک شوند؛ چه رسد به وزارت، یا سازمان ها و معاونت های مهم اقتصادی. ♦️آقای پزشکیان، دیروز هم -در حالی که مخاطب اصلی اعتراضش، شورای راهبریِ ظریف و کمیته های پیشنهاد وزیر بود- گفت: "انتخاب مسئولان، برای ما معضل شده، چون شعار دادیم انتخاب برتر می‌کنیم، اما حالا به همه می‌گوییم کمک کنید، اما آدم‌های خودشان را معرفی می‌کنند؛ نمی‌دانم باید چه کار کنیم". 🔻چاره اول، خلوت کردن اطراف پزشکیان از افراطیون، لابیست ها و سهم خواهانی است که خیال می کنند سرمایه گذار و بالا آورنده رئیس جمهور منتخب هستند و باید از موضع طلبکاری، مهره های خود را دور تا دور وی بچینند؛ میان او و نخبگان دلسوز دیوار بکشند، و طعمه شکار شده "قدرت و ثروت بیت المال" را میان خود تقسیم کنند! ♦️اکنون و همین جاست که نامه امیر مومنان (ع) به مالک اشتر درباره ضرورت راندن خواص و اطرافیان زیاده خواه و گرفتن طرف مردم، و همچنین عتاب حضرت به اشعث بن قیس به خاطر طعمه انگاراری منصب، باید به کار آقای پزشکیان بیاید و گرنه، فردا خیلی دیر است. محمد ایمانی 🇮🇷کانال‌های نشریه عبرتهای عاشورا 🇵🇸 🌍 @ebratha_ir ایتا 🌍 @ebratha.org سروش
هدایت شده از مهدوی زادگان
🖌 قدردان مردم سالاری دینی باشیم وقتی می شنویم که در شورای راهبردی انتخاب وزرای دولت چهاردهم افرادی حضور دارند یا طرف مشورت قرار می گیرند که بعضاً با نظام اسلامی زاویه جدی دارند و از پایان علائم حیاتی این نظام سخن گفته اند یا برای تغییر قوانین اسلامی طومار امضا جمع کرده اند یا سابقه محکومیت قضایی دارند، این سوال برای هر انسان منصف و دلسوخته انقلاب شکل می‌گیرد که اگر اکنون در رژیم منحوس پهلوی به سر می بردیم این سنخ از مخالفین و معارضین سیاسی در نظام طاغوت چه شأن و جایگاهی داشتند؟ آیا این دسته از مخالفین رژیم منحوس پهلوی به مثل جمهوری اسلامی چنین موقعیتی را پیدا می کردند که در جابجایی قدرت آنهم در بالاترین سطح سیاسی ایفای نقش کنند‌‌‌؛ یعنی وزیر و مدیران عالی رتبه حکومتی تعیین کنند؟ برای مثال آیا مخالفین انقلابی مانند مطهری، بهشتی، خامنه ای و رجایی و شریعتی یا مخالفین ملایمی مانند بازرگان و سحابی در دوره پهلوی چنین موقعیتی را داشتند که بتوانند در جابجایی قدرت و انتخاب مقامات عالی رتبه سیاسی و فرهنگی حکومت دخالت کنند یا خیر؟ مسلماً چنین نبوده است. هیچیک از این افراد نه فقط در انتخاب مقامات دخالت نداشتند بلکه اغلب آنها در محرومیت و محدودیت های شدید سیاسی و امنیتی به سر می بردند. طرح این مسأله ی واضح و روشن از این جهت اهمیت دارد که اولا التفات عمومی به حقیقت مردم سالاری دینی در ایران قوت بیشتری پیدا کند و بیش از گذشته در حمایت و پاسداشت گوهری که خود ملت در پدید آمدن آن نقش داشتند، اهتمام بورزند. چون همچنان دشمنان ملت در صدد نابودی یا مصادره به مطلوب کردن های نا مشروع این گوهر درخشان هستند. ثالثاً و مهم تر از آن توجه دادن به این عده از افراد زاویه دار با نظام اسلامی است که باید در پندار و گفتارشان تجدید نظرهای جدی به عمل آورند و قدر دان جمهوری اسلامی باشند که به آنان اجازه می دهد علیرغم همه گونه بدگویی و بدخواهی هایی که داشته و دارند در جابجایی سطوح عالی قدرت مداخله کنند. اینان باید به این حقیقت اذعان کنند که گفتمان یا عمل سیاسی آنان نبوده که چنین شأن و جایگاهی را به آنها اعطا کرده است. اگر این چنین است، چرا در دوره پهلوی شاهد این اتفاق نبودیم. چرا نتوانستند میراث مشروطه را حفظ کنند و نگذارند به سادگی به چنگ نظامیان مستبد و دیکتاتور و استکبار جهانی بیافتد. باید این افراد از روشنفکر بازی های پوچ و بیهوده خود دست بردارند و همچون ملت قدردان و حافظ مردم سالاری دینی ایران که حاصل خون هزاران شهید و مجاهدت مردان و زنان بزرگ خدا جو است، باشند. اگر این گوهر مردمی صدمه ببیند، آنها گمان نکنند که از گزند اتفاقات بعدی در امان خواهند بود بلکه آنان دوباره مجبور خواهند شد در موقعیت هایی بسیار ناچیز پادویی استبدادی بدتر از استبداد پهلوی را کنند. ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
هدایت شده از تنبیه الأمة
بسم الله الرحمن الرحیم اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاهْدِنِى لِمَا اخْتُلِفَ فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإذْنِكَ، إِنَّكَ تَهْدِى مَنْ تَشَاءُ إِلىٰ صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ. بزرگوارانی که حقیر را می‌شناسند می‌دانند که اگر حرفی می‌زنم و اگر رفتاری دارم واقعا به هیچ وجه نمی‌خواهم سوگیرانهِ سیاسی باشد، این را هر کسی ما را می‌شناسد می‌داند. چنان‌که در مورد صحبت جناب آقای به هیچ وجه نمی‌خواهم از بعضی از بداخلاقی‌هایی که شاید ضرورت نداشت و بلکه قابل توجیه نبود، دفاع کنم اما... ▫️نکته‌ای که به نظرم می‌رسد یک این است که واقع‌اش بنده نمی‌فهمم [که توسط برخی از این آقایان مطرح شده یعنی چه؟] 🔻 ببینید بعضی از عناوین است که قبح و حسن‌اش ذاتی است؛ چنان‌که می‌دانید بعضی عناوین قبح و حسن‌اش اقتضایی است و بعضی هم حتی اقتضا نیست. ما نمی‌توانیم بگوییم الظلم قسمان، ظلم مثبت ظلم بد یا بگوییم عدلِ خوب عدلِ بد، نه! "العدل حسن" و "الظلم قبیح" اصطلاحاتی هم که در دنیا رایج هست و من هم بیخبر نیستم اما تبعیض تا وقتی که هست، بد است؛ ممکن است شما بگویید ما باید حرکتی انجام بدهیم که فرض کنید برخی از کاستی‌ها جبران بشود اما این که بگوییم باید تبعیض گذاشت، مثلا در شرایط کاملا مساوی بگوییم این پست را می‌دهیم به تو، به آن یکی نمی‌دهیم یا بحث اعتقادات را _حالا چه رسمی و چه غیررسمی_ مطرح کنیم، بحث را مطرح کنیم، به نظرم این رویه قابل دفاع نیست. بالأخره شما باید ببینید، هر کسی بیشترین اولویت را دارد او اولی است. حالا ممکن است از فلان باشد، یا از فلان باشد! به هر حال در چارت قانون، آن چه که قانون اجازه می‌دهد، باید کار صورت بگیرد. ▫️مطلبی که حالا باز ممکن است به گوش جناب آقای ظریف برسد یا دوستان‌شان برسانند، ببینید عرضی که به نظرم قابل تأمل است و از خود قرآن هم استفاده می‌شود این است که بعضی وقت‌ها بحثی را مطرح می‌کنیم که گرچه شروعش با ماست اما دیگر ادامه‌اش با ما نیست! یعنی شروع کار با شماست اما ادامه دیگر دست شما نیست! 🔻 ممکن است حرفی بزنم اصلا حرف در جای خودش هم درست باشد ولی این زمینه‌ساز برخی نکات بشود که افرادی بکنند یا مطالبی بگویند که خود طرف هم بگوید من این که مقصودم و غرضم نبود؛ به نظرم حالا که فضای کشور به فضل الهی با همت بزرگان نظام و با همت مردم _بعد از آن حادثه‌ای که پیش آمد_ دارد به طرف یک‌نوع استقرار و آرامش می‌رود، باید خیلی دوستان بزرگوار و آقایان مواظب باشند که دیگر قلم‌های غیرقابل کنترل راه نیفتد. ▫️اگر مطلبی هم ممکن است باید مطرح شود، باید روی آن حساب کرد؛ خود قرآن کریم می گوید؛ نگویید «راعنا» ولکن «قولوا انظرنا» شما می‌گویید «راعنا» این‌ها تمسخر و سوءاستفاده می‌کنند، نگویید این جمله را. به نظر می‌رسد اگر این مطلب مورد توجه قرار می‌گرفت شاید این مساله که الآن تا حدودی مطرح شده، مطرح نمی‌شد. اصل انگیزه خب ممکن است درست باشد ولی راهکارش هم باید کنترل بشود. ▫️چیزی که من خیلی به‌نظرم باید مورد توجه قرار بگیرد، ببینید به هر حال بحث تشیع و تراث شیعه است این مطلب مطلبی نیست که خدای‌ ناکرده ما با بی‌دقتی یا با سوءاستفاده دیگران کاری کنیم که در معرض هجمه و حمله قرار بگیرد یا حتی باعث بشود، فردا یک عده را طلب کار کند و یک عده را بدهکار کند! 🔻 شما می‌دانید ما متأسفانه بعضی حرکت‌ها را می‌بینیم که حتی عالمان بزرگ غیرشیعه هم آن‌ها را تأیید نمی‌کنند! یعنی از کارهایی که انجام می‌شود، خب این‌ کارها گاهی موجب می‌شود یک وقت بهانه دست این‌ها داده می‌شود. 🔸به نظرم خیلی باید تلاش کرد که هم خدشه‌دار نشود هم از دفاع شود. به هر حال تشیع تراث بزرگی است که ما باید با چنگ و دندان از آن دفاع کنیم به تعبیری گنج رنج هزاران عالم و فقیه و بزرگان است. هم کشور باید حفظ شود. 🔻به عنوان یک شهروند عرض می‌کنم، هر جمله‌ای که باعث شود و بخواهد جمعیت‌ها را به جان هم بیندازد یا حداقل زمینه را آماده کند، ناصحیح است. به نظرم اگر این‌جا یک مثلا تکمیلی جناب ایشان یا تیم ایشان داشته باشند که زمینه سوءاستفاده در آینده نباشد خوب است. ایشان باید توجه داشته باشند که بسیاری از حمله‌هایی هم شد - ضمن این که من اصلا دفاع نمی‌کنم از این بحث ها - ولی آن منتقدان و مخالفان هم نگران شروع یک جریان ناصحیحی هستند که می‌گویند ممکن است این اظهارات زمینه‌اش را ایجاد کرده باشد. استاد ابوالقاسم علیدوست https://eitaa.com/salsabeal @Tanbiholomah
هدایت شده از تنبیه الأمة
240722_2121(1) (Trimmed).mp3
1.83M
🎙آیت الله فاضل لنکرانی: یکی از شاخصهای اصلی مسئولیت در نظام اسلامی، مودت فی القربی است، بحث شیعه و سنی نیست؛ مودت فی القربی یک تکلیف قرآنی است. 1403/5/1 @Tanbiholomah
هدایت شده از تنبیه الأمة
240722_2121 (Trimmed).mp3
2.04M
🎙آیت الله فاضل لنکرانی: نمیشود، زیر خیمه امام حسین (علیه السلام) ترویج منکر کرد. باید مراقب انحرافات و آسیبها و بدعتها بود. 1403/ 5/ 1 @Tanbiholomah
هدایت شده از آنتی سکولار
♨️ سکولارها ترور می‌کنند؛ چون میرباقری فکر می‌کند چندی پیش یکی از روزنامه نگاران اصلاح‌طلب، مطلبی را علیه استاد میرباقری منتشر کرد. 🔻بی‌شک دفاع از اندیشمندی چون آیت الله میرباقری از سوی جبهه‌ی انقلاب طبیعی است؛ ولی ادامه‌ی حملات و سخنان کنایه آمیزی با عنوان «تئوریسین سایه» توسط جبهه‌ی روشنفکرنمای ایرانی چه هدفی را دنبال می‌کند؟ 🔻بعد از انقلاب اسلامی و با وجود عناصر متفکر و اندیشمندان اسلامی، روند سکولاریزه کردن ایران با مشکل جدی مواجه شد. زین رو جریان موسوم به روشنفکری ابتدا با دوقطبی‌ سازی‌های غیر علمی و هیجانی میان اندیشمندان انقلاب سعی در الگو سازی شریعتی داشت و آنگاه که هدفش را دور دید، دست به ترور متفکران اسلامی زد. ❗️با پایان یافتن جریان منافقین در ایران، چریک‌های جریان روشنفکری در قالب نویسندگان و ژورنالیست‌های خبره، حلقه‌ی کیان را سامان دادند تا با نقد گفتمان تمدن اسلامی در کشور، اندیشه‌های خود را در اذهان عموم مردم، حاکم سازند. 🔻شاید بتوان چنین اظهار داشت که تمامی نزاع جریان روشنفکری با جریان تفکر اسلام انقلابی و هجمه‌های ناروای امروزشان به استاد میرباقری، بر سر استقلال اندیشه و علم از اسارت دیکتاتوری غربی است. 🔻استاد میرباقری با ارائه‌ی تعریفی دینی از علم در تلاش است نظام جدیدی از آن را که مبتنی بر ولایت‌مداری است ارائه کند. 🔻در جای دیگر افرادی مثل عباس عبدی، ملکیان، زیدآبادی و… سعی دارند تا با پذیرش سلطه‌ی جهان غرب و به اسارت علمی آنها در آمدن، ادبیات ظلم‌پذیری را نشخوار کنند. 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
❤️عاشقانه های جاهلی در سیاست این متن سیاسی است. اصلا انتخاباتی است. حالا که انتخابات گذشت باید حرف های جدی تر زد. شاید هم سوادرسانه ایست. اما ابتدا یک مقدمه کوتاه؛ ما خیلی وقت ها با جهل مان زندگی می کنیم. چه بسا از آگاهی و علم فرار کنیم و به دامان جهل پناه ببریم. این چه زمانی است؟ زمانیکه دانستن هزینه دارد. حالا هر هزینه ای. حداقل هزینه، انرژی صرف کردن است. حداکثرش هم فهمیدن چیزی که داشته های قبلی ما رو نفی کند. صبح ها چشم در چشم گربه سیاه شوید تا شب بد می بینید. صدای دسته کلاغ ها یعنی خبر بد. عدد سیزده یعنی بدشانسی. همین سه تا کافیست. حالا فرض کنید یکی بخواهد با استدلال توضیح دهد که این گزاره های ذهن شما باورهای خرافی است. اهمیت می دهید؟ اصلا گوش می دهید؟ اگر هم گوش دهید یعنی از فردا با صدای قارقار دسته کلاغ ها دیگر استرس نمی گیرید؟ این مثال های ساده و دم دستی چیست که می زنیم؟ پس اجازه دهید یک مثال عمیق تر والبته بامزه بزنم. به دوستی گفتم مطابق پژوهش های پزشکی قلیان باعث میشود عمر کم شود. فورا گفت خوشی هم باعث میشود عمر زیاد شود. این به آن در و پک بعدی را به قلیان زد. اینجا که پای مرگ و زندگی در میان بود. مساله ای مهمتر از حیات؟ چرا به ساحت علم پزشکی بی اعتنا بود؟ چون پذیرفتن نتایج علمی برایش هزینه داشت. هزینه عبور از لذت و بالاتر از آن تغییر عادت. سالها پیش دوستی می خواست ماشین بخرد. آگهی 206 را در همشهری خرید و زنگ زد. قیمت بالاتر از عرف بود. اما الحق زیبا بود. فروشنده خودرو را اسپرت کرده بود. یکی پیشنهاد کرد قبل از خرید به کارشناس هم نشان دهد. ابتدا نپذیرفت اما در نهایت با اصرار قبول کرد. کارشناس آمد و گفت این خودرو تصادفی است. چپ کرده است. نصف قیمت می ارزد. اما نپذیرفت و خرید. چرا؟ چشمش را گرفته بود. فهمید. دانست. اما عبور کرد. چرا؟ حس خوش خودروی اسپرت. ما در زندگی همینیم. در تصمیمات مهم نیز. بخشی از آمار طلاق از همین جنبه است. خیلی وقت ها چشم و ابرو و جیب یک نفر دلمان را می برد و تلاش می کنیم و اصرار داریم درباره شخصیت و هویتش ندانیم. بدانیم هم عبور می کنیم. گوئی چشم و ابرو بر سبک زندگی و فرهنگش می چربد، بی آنکه بفهمیم از دانستن فرار می کنیم.  حالا این کلاغ و گربه و قلیان و 206 و چشم و ابرو چه ربطی به سیاست و انتخابات داشت؟ آنجا هم خیلی ها همینیم. ما در رسانه و در سیاست و پای صندوق رای به سمت چیزی می رویم که ما را تائید کند. به سمت دانسته های قبلی مان. از اینرو هر آنچه ولو به اسم علم و آگاهی مارا نفی کند علیه ماست. ضدهویت ماست. با او دشمنی می کنیم ولو پیک حقیقت باشد.  ما دو نوع جهل داریم. یا نمی دانیم. یا تصمیم می گیریم ندانیم. تلاش می کنیم توجه نکنیم. غرض این متن دومی است. بی میلی به ندانستن بدتر از ندانستن است. اینجاست که از علم به جهل پناه می بریم. ترجیح می دهیم با جهل مان عاشقانه های سیاسی داشته باشیم تا با حقایق جدید با هویت قبلی مان کلنجار رویم.   اینجاست که یکی برای مان فرشته می شود و دیگری عین اهریمن. هر چه از شیطانی اهریمن بگویند باور می کنیم ولو خناس ها و مکاران و کاسبان ببافند و هرچه از ملاحت و لطافت پرنیان سیاسی مان کم کند مقابلش بی تابی می کنیم و کینه اش را به دل می گیریم.  اینجاست که در سیاست به سمت کسانی می رویم که درباره آنها کمتر بدانیم. هر میزان کمتر بدانیم بیشتر می توانیم خیال ببافیم و قصه بسازیم و به او عشق بورزیم. ما بیشتر دوست داریم تا ندانیم تا جاهای خالی ذهن را خودمان پر کنیم. هندوانه های دربسته سیاست، خوش ترین خوراک این جماعت است. خدا هم نکند در حلقه کسانی قرار گیریم که مثل ما فکر می کنند. اینجاست که فرقه مان کامل می شود. اینجاست که خوشی عشق ورزی و دشمنی با رقیب مضاعف می شود.    اینجاست که توجه به حقیقت سراسر هزینه است. هزینه جدا شدن از فرقه و منکوب شدن و تحقیر شدن و اقلیت شدن و رهاشدن از هویت گذشته مان. اینجاست که تا پای مرگ حاضریم جاهل بمانیم اما لایک رفیقانه های قبیله مان را از کف ندهیم. خودمان را مرور کنیم. اینطور نیست؟ اگر اینطور نیست هوشیاریم. اگر در مباحثه های مجازی مقابل انتقاد دیگران، بجز عصبانیت و کلافگی حس خوش فهمیدن و رشد آگاهی داشتیم یعنی آمدیم تا با چشم باز انتخاب کنیم. چنین کاربری گوهرست. باید در اینباره بیشتر نوشت. برای مطالعه بیشتر چهار کتاب "توهم آگاهی" و "تفکر بی درنگ و بادرنگ" و "اشتیاق به جهل" و "تفکر جانبی" را پیشنهاد می کنم. همشهری @mahdian_mohsen
هدایت شده از آنتی سکولار
6.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 گلایه مرجعیت عراق از نبود رهبری چون آیت الله خامنه‌ای! 🔹آیت الله محمد جواد مروجی طبسی: - ولایت فقیه شاخصی برای عدم انحراف جامعه است. - در سفرم به عراق، مرجعیت آنجا به خود من گفت: درد و مشکل ما در عراق این است که رهبر نداریم. خدا را شاکر باشید که رهبری مانند آقای خامنه‌ای به شما داده‌است. 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
حق و باطل ج ۲.mp3
9.39M
🟡 حق و باطل جلسه اول 🟢 هر مقوله‌ی اصلی در عالم (حق) یک مشابه جعلی هم دارد (باطل) 🔹قانون جذب و آئین شکرگزاری مشابه جعلی دعا و شکر در آموزه‌های دینی است 🎙 حجت‌الاسلام دکتر 📚درس‌ها و سخنرانی‌ها👇 ✅ @ghorbanimoghadam_ir
هدایت شده از روزنه
بیانیه استاد سیدمحمد نجفی یزدی (مدرس درس خارج حوزه قم) در محکومیت مواضع خطرناک و توهین‌آمیز برخی سیاسیون @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 بسمه تعالی إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّآ إِلَيهِ رَٰجِعُونَ أَلَم تَرَ إِلَى ٱلَّذِينَ بَدَّلُواْ نِعمَتَ ٱللَّهِ كُفرٗا وَأَحَلُّواْ قَومَهُم دَارَ ٱلبوَار اقدام بسیار خطرناک و توهین آمیز برخی از افراد کوته فکر در امتیاز دادن به کفر و انحراف و تحقیر اسلام و مکتب نورانی اهل البیت علیهم السلام و پیروان ایشان، حرکت در مسیر دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی است که متاسفانه توسط برخی از مسئولین بد سابقه اظهار شد. این اقدام ناشایست و نامعقول را به شدت محکوم می‌نماییم و نسبت به عواقب شوم آن هشدار می‌دهیم و توجه جدی همه مسلمانان به ویژه شیعیان و علی الخصوص علما و فرهیختگان را به دقت و مراقبت در مورد صاحبان این افکار پلید جلب می‌کنیم. این مسئله چنان ننگین و خطرناک است که اعتراض شدید و علنی و تنبیه فرد مذکور را اقتضا می‌کند و اگر نبود شرایط حساس جامعه و رعایت مسائل اهم و دوری از افتادن در نقشه شوم دشمنان که در صدد ایجاد تفرقه و تنش در میان افراد جامعه در این موقعیت حساس هستند، بر عهده همه به ویژه علما که امناء رسل و ورثه انبیا و حصون اسلام هستند، می‌بود تا به گونه دیگری برخورد نمایند و از اسلام و مکتب اهل آلبیت علیهم السلام دفاع کنند. از رئیس جمهور منتخب و محترم نیز انتظار می‌رود تمام تلاش خویش را جهت اعتلاء اسلام و مکتب نورانی اهل البیت علیهم السلام که مهم‌ترین تکلیف الهی و قانونی است به کار برند و به شدت مراقب کسانی که در صدد سوء استفاده از موقعیت خطیر ایشان هستند باشند و بدانند که بزرگترین خدمت به مردم، حفظ و صیانت و ترویج اسلام و مکتب نورانی اهل البیت علیهم السلام می‌باشد. إِن تَنصُرُواْ ٱللَّهَ يَنصُركُم وَيُثَبِّت أَقدَامَكم والسلام سید محمد نجفی یزدی_1403/05/04 ▫️روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر 👇 @rozaneebefarda