eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
127 دنبال‌کننده
9.7هزار عکس
10هزار ویدیو
163 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از قاسم روزبهانی🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ علامه سید مرتضی عسکری رحمه‌الله: 🔹️روی پیشانی‌ام با انگشتم نوشتم وقف، وقف... ________________________ ✍🏻 تماشای این فیلم، حقیر را از کم و کیف طلبگی‌ و تبلیغ و تحصیلم، شرمنده کرد. ؟ ‌ ••• قـاسـم روزبـهانـی @ghasem_roozbahani
هدایت شده از بصیرت رسانه‌ای
🔴 *فوری | بیانیه سوم دکتر رسول جلیلی عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی* دروغ پشت دروغ! نه امن افزار و نه پیک آسا، نه فیلتر می‌کنند و نه فیلترشکن میفروشند! در تلویزیون گفتم که فیلترشکن فروشی قاچاق، غیرقانونی، و حرام است... اگر ادعای مخالفتتان با مافیای فیلترشکن فروشی حقیقی است، این فشار رسانه ای را به جای این و آن بگذارید روی مطالبه تصویب یک بند ** در مجلس: *«هر کس هر میزان درآمد از راه فروش فیلترشکن دارد، ده یا صد برابرش را جریمه بدهد.»* تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد. تولیدکنندگان و انتشاردهندگان این دروغها در دو دنیا مدیون هستند. رسول جلیلی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📲 کانال تشکیلات 👇 https://eitaa.com/joinchat/240058421Cb84049d5f7
⁉️ نماز صبح 🔸سوال: کسی که خیلی خسته است و اطمینان دارد اگر بخوابد برای نماز صبح بیدار نمی شود، آیا جایز است بخوابد؟ ✅جواب: باید برای نماز بیدار بماند یا قبل از خوابیدن با فراهم کردن اسباب بیداری کاری کند که اطمینان یابد برای نماز واجب بیدار می‌شود. 🔍 منبع : leader.ir 🌸🍃 کانال رساله رهبر انقلاب(احکام) https://eitaa.com/joinchat/2754740421Cae2d378342
⁉️ وسواس در وضو 🔶س ۱۴۳: شخصی که وضویش نسبت به وضوی متعارف بین مردم وقت بیشتری می گیرد، برای یقین پیدا کردن به شستن اعضای وضو چه کاری باید انجام دهد؟ ✅ ج : باید از وسوسه اجتناب نماید، و برای این که شیطان از او ناامید شود، باید به وسوسه ها اعتنا نکند و کوشش کند که همانند سایر اشخاص به مقداری که از نظر شرعی واجب است، اکتفا نماید. 🔍 منبع : KHAMENEI.IR 🌸🍃 کانال رساله رهبر انقلاب(احکام) https://eitaa.com/joinchat/2754740421Cae2d378342
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
درباره حس قفس! 🔹امروز برای برخی هماهنگی‌های راهپیماییِ بعد از نماز جمعه، بالاجبار برای اولین بار در قسمت جلوی نمازجمعه حاضر شدم. بعد از ورود به این بخش، آنچه بیش از همه چیز توجهم را به خود جلب کرد میله‌هایی بود که مردم را از مسئولین جدا می‌کرد و عجیب آنکه در بخش جلو، خود مسئولین هم با میله‌های دیگری (میله در میله)، طبقه‌بندی شده بودند! 🔹هر چه فکر کردم متوجه نشدم که کارکرد این میله‌ها دقیقا چه می‌تواند باشد! زیرا واضح است که اگر کسی قصد تعرّض به احدی از مسئولین را داشته باشد به راحتی و از پس این میله‌ها هم می‌تواند منظور خود را عملی کند و عجیبتر آنکه ظاهرا خود مسئولین هم می‌توانند به هم متعرّض شوند و مثلا مسئول درجه ۲، متعرّض مسئول درجه ۱ شود چون در غیر این صورت طبقه‌بندی خود مسئولین با میله‌های اندر میله، منطق دیگری ندارد! 🔹فلذا حسی که در نماز جمعه امروز با حضور در ورای میله‌های جداکننده در قسمت مسئولین داشتم خیلی بیش از آنکه حس امنیت باشد حس در قفس بودن بود! حسی که دقیقا حاصل این میله‌های کذایی بود! 🔹خدا رحمت کند امام جمعه شهید تبریز (مرحوم آل هاشم) را که آنقدر مردمی زیست تا سرانجام مفتخر به دریافت لقب محبوب و معتبر شد؛ ای کاش شیوه زیست مومنانه و مردمی ایشان که یکی از مصادیقش برچیدن میله‌های نماز جمعه تبریز بود الگویی برای همه مسئولین ما باشد و بدانیم که برای ما که ولیّ نعمتمان مردم هستند جدایی از مردم خیلی بیش از آنکه القاء کننده حس امنیت باشد یادآور حس قفس است! بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb
هدایت شده از 💠 تحلیل سیاسی 💠
🟢 آیا سیاست ایران در مورد سوریه تغییر کرده است؟ 🔻بخش اول 🔹 پیشروی سریع تروریست‌ها در حلب و حماه و... به چه معناست؟ 1️⃣ بی‌تردید مقصر اول اتفاقات اخیر سوریه را باید ارتش فاسد و ناکارآمد این کشور دانست که البته چندان هم موضوع عجیبی نیست. رزمندگان مدافع حرم خاطرات تلخی از ارتش بعثی سوریه در دوران مبارزه با تروریست‌ها دارند. از تسلیم خطوط به تروریست‌ها تا نفوذ عناصر جاسوس و حتی فساد اخلاقی و اعتقادی. طبیعی است که چنین ارتشی در برابر یک نیروی تکفیری که با عقیده ولو غلط در حال جنگ و قتال است نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و دلیل اصلی عقب‌نشینی‌های مکرر ارتش عربی سوریه از حلب و حماه و ... همین است. این که می‌بینیم بشار اسد دستور افزایش 50 درصدی حقوق ارتش را می‌دهد در واقع تلاشی برای تکان دادن این نظامیان است و ناگفته پیداست که این مشوق‌های مالی هم موفق نخواهد بود. البته معدودی از فرماندهان و نیروهای با غیرت ملی مثل ژنرال سهیل حسن را باید از این کلیت استثنا کرد. 2️⃣ ایران و جبهه مقاومت در این ماجرا به هیچ وجه غافلگیر نشدند. برآوردهای اطلاعاتی از سه ماه پیش کاملا گویای این بود که تروریست‌های مستقر در ادلب در حال آمادگی برای حمله هستند. قبل از آن هم می‌دانستیم که به تعهدات ترکیه در سوچی و آستانه نمی‌توان تکیه کرد و اردوغان ابایی از هزینه کردن تکفیری‌ها برای مقاصد خود ندارد. اما مشکل اینجاست که در سوریه تصمیم‌گیری نهایی با ایران نیست. لذا خطای محاسباتی دولت سوریه در بی‌توجهی به هشدارهای ایران را باید در نظر گرفت. 3️⃣ قدری ریشه‌ای تر باید به موضوع نگاه کرد: ترکیب جمعیتی سوریه حدود 75 درصد سنی، 10 درصد مسیحی و تنها 13 درصد شیعه علوی و اسماعیلی است. تمامیت‌خواهی و دیکتاتوری حزب بعث بشار در راه ندادن اهل سنت در ساختار حکومتی از یک طرف و فساد گسترده در بین علوی‌های حاکم از طرف دیگر، زمینه اصلی بحران 2011 و نیز اتفاقات فعلی است. (البته بالا کشیدن علویان در دوره حافظ اسد دلایل دیگری داشت که فعلا مجال توضیح این موضوع نیست) اما در جامعه‌ای با اکثریت سنی که از دیرباز با اسلام اموی و ضدشیعی خو گرفته‌اند و ترکیب فعلی صحنه، بزرگترین انگیزه‌ها را در اختیار عناصر تکفیری قرار میدهد تا بر روی گسل‌های موجود بحران‌آفرینی کنند. ایران با فهم صحیح از این مسئله به خوبی میدانست که پاکسازی سوریه و حتی شاید بتوان گفت آزادسازی ادلب پایان کار نخواهد بود و باید تغییرات ریشه‌ای در دستور کار قرار گیرد وگرنه هر لحظه امکان بازگشت معکوس وجود دارد. 4️⃣ شهید سلیمانی بعد از آزادسازی بخش اعظم خاک سوریه از عناصر تکفیری، پیشنهاد ایجاد اصلاحات در ساختار حاکمیت را به بشار اسد داد و خود نیز با مذاکره با عناصر میانه‌رو سنی تلاش کرد تا وضعیت صحنه را به شکل معتدل‌تری در آورد و توفیقاتی هم در این زمینه کسب کرد ولی متاسفانه برخورد حکومت سوریه (و البته بعضی دولت‌ها در ایران) با این وضعیت را باید فرصت‌سوزی بزرگ نامید. نتیجه این شد که ما فرصت بهره‌برداری از پیروزی‌های میدانی را از دست دادیم و کشورهایی مثل امارات و ترکیه در خلاء حضور ما میدان‌دار شدند. 5️⃣ قطعا رژیم صهیونیستی، آمریکا و ترکیه –هر کدام به دلایل و نیاتی- در فتنه فعلی ایفای نقش می‌کنند ولی تجربه نشان داده ما از اشتباهات جبهه خودی بیش از تحرکات دشمن باید واهمه داشته باشیم. یک نمونه روشن آن موج مشکوک افغان‌ستیزی در یکی دو سال اخیر خصوصا بعد از روی کار آمدن طالبان است که هدف آن انشقاق بین صفوف رزمندگان فاطمیون و جبهه مقاومت بود. در زمان جنگ تحمیلی خودمان وقتی که وزیر سپاه از حافظ اسد درخواست موشک کرد او بسیار ناراحت شد و بعد از مرخص کردن اطرافیان خود گفت: «مگر شما نمی‌دانید سوریه پر از جاسوس است چرا این درخواست‌ها را علنی مطرح می‌کنید؟» البته مسئله «تجارت اطلاعات» به درجاتی دیگر در لبنان و حتی اسرائیل هم وجود دارد. 6️⃣ چرا ایران در فتنه جدید سوریه حضور سریع میدانی پیدا نکرد؟ باید حکومت سوریه به این درک برسد که قرار نیست تاوان ندانم‌کاری‌های آنها را ایران و رزمندگان جبهه مقاومت پرداخت کنند. موضع‌گیری فالح الفیاض و حشدالشعبی عراق در مورد عدم مداخله حداکثری در سوریه را باید در این چهارچوب دانست. البته حرکت‌های ایذایی نیروهای آمریکایی در منطقه نیز تا حدی بر سرعت عمل ایران تاثیر گذاشته است. 7️⃣ در کل اما جای نگرانی جدی نیست؛ چراکه به لحاظ میدانی و نظامی، هر منطقه‌ای که به سرعت فتح شود به سرعت نیز قابل بازپس‌گیری است؛ ضمن اینکه که تحرکات عناصر تحریر الشام (النصره سابق) در این مدت به صورت پیشروی‌های سریع ولی بدون تثبیت خطوط دفاعی بوده است. ✍️محمد کوره پز ◀️ ادامه یادداشت در بخش دوم 👇 📌جدید ترین های روز در👇🏻 ✍️ کانال سیاسی و جنگ👇 🔰@tahlilesiasi_ir
هدایت شده از 💠 تحلیل سیاسی 💠
🟢 آیا سیاست ایران در مورد سوریه تغییر کرده است؟ 🔻بخش دوم 8️⃣ چرا جای نگرانی جدی نیست؟ هلی‌برد نیروهای لشکر 25 سوریه و نیروهای واگنر روسی در ارتفاعات مشرف به حماه و غرب حلب نشان‌دهنده سست بودن عقبه تکفیری‌هاست؛ این یعنی فرصت برای جبران این اتفاقات هست ولی سوریه باید در این زمینه نصایح و توصیه‌های ایران را زودتر بپذیرد. درست است که سوریه برای ما پل ارتباطی با حزب الله است ولی این موضوع نباید در تصمیمات داخلی حزب بعث سوریه اشتباه محاسباتی ایجاد کند. 9️⃣ متاسفانه فضای رسانه داخل کشور یا مشغول تحلیل‌های آخرالزمانی است! که طبق آنان اساسا باید اجازه دهیم سوریه سقوط و سفیانی ظهور کند! که طرح این موضوعات غیر قطعی و انحرافی به شدت حاج قاسم سلیمانی عزیز را آزار میداد. یا همه چیز را به منازعه ایران و رژیم صهونیستی خلاصه می‌کنند و روی هر واقعه و اتفاقی سریعا برچسب «عقب‌نشینی غیرتاکتیکی و عذاب الهی(!)» می‌زنند. متاسفانه بعضی‌ها به دنبال ساده‌ترین و بسیط ترین تحلیل هستند نه دقیق‌ترین تحلیل. خناسی رسانه‌های معاند و غرب‌گرایان داخلی نیز جای خود دارد. اما باید بدانیم که صحنه سوریه پیچیده و ذوابعاد است و باید در تصمیم‌گیری دقیق بود. 🔟 اکنون وقت آیه یأس خواندن و تحلیل‌های صد من یک غاز صادر کردن بدون اطلاعات دقیق و گمانه زنی های بدون تخصص نیست. (متاسفانه سرعت پیشروی تکفیری های سوریه در ایتا بسیار بیشتر از سرعت پیشروی آنها در میدان است) علاوه بر اینکه نه می‌توان با هر کجروی سوری‌ها کنار آمد و نه می‌توان بالکل رهایشان کرد. تردید نکنید که ایران و رهبر تیزهوش و با فراست آن و نیز کلیت جبهه مقاومت صحنه را کاملا تحت نظر و اشراف دارند. برای آرامش بیشتر فقط کافیست روند مدیریت رهبر انقلاب را در بحران های داخلی و منطقه ای بیشتر مطالعه کنیم و از تحلیل های کانال هایی که رهبر انقلاب را در امور نظامی هیچکاره و دست بسته جلوه میدهند و مجموعه نظام را به تعلّل متهم میکنند، فاصله بگیریم. این منطقه، منطقه ماست و آن همه در ابعاد گوناگون هزینه نکردیم که امروز به سادگی واگذارش کنیم. تردیدی نیست که سیاست ایران در مورد سوریه و حزب الله هیچ تغییری نکرده است. در روزهای آینده ایران نشان خواهد داد که اراده‌اش در حفظ محور مقاومت چقدر جدی است. ◀️ بخش دوم و پایانی ✍️محمد کوره پز 📌جدید ترین های روز در👇🏻 ✍️ کانال سیاسی و جنگ👇 🔰@tahlilesiasi_ir
هدایت شده از Aminikhaah_Media🇱🇧
بدترین کاندیدا جای بهترین را گرفت.mp3
3.92M
🎙️ ✍بدترین کاندیدا جای بهترین را گرفت * یکبار هم خط مقدم را ندیده... 📌برگرفته از جلسات « برمدار بیماردلان» 🎙️@Aminikhaah_Media
هدایت شده از 🧲نقد قانون جذب🧲
⭕️⭕️ کاسبی با شکرگزاری دیگران ▫️ شکر گزاری از جمله مواردی است که در زمره بدیهیات است و هر انسانی ملتفت است که در مقابل نعمت و خوبی هایی که می رسد باید شکرگزار باشد. 🔻 این موضوع در واقع نیازمند اثبات نیست که اگر فردی به ما خوبی کرد برای قدردانی از آن فرد باید تشکر و سپاسگزاری روا داشت. دین مبین اسلام توصیه های فراوانی در این موضوع داشته است تا مبادا فرد مسلمانی از این مسئله مهم غافل شود و آن را فراموش کند. خداوند متعال بندگان شکرگزار و متواضع را مورد عنایت بی‌حد خود قرار می‌دهد و می فرماید: «إنَّ اللهَ یُحبُّ كُلَّ عَبدٍ شَكور. خداوند بندگان شكور و سپاسگزار خود را دوست می‌دارد.» امام صادق (علیه‌ السلام) در روایتی درباره شکرگزار بودن می‌فرماید: «اَلشُّكرُ زیادةٌ فی‌النِّعمِ و اَمانٌ مِنَ الفَقرِ. شكرگزاری باعث وفور نعمت و مصونیت از فقر و تهیدستی است.» ▫️ قرار نیست به مقوله اهمیت شکرگزاری و آداب آن بپردازیم. آنچه در این مقال اهمیت دارد سوء استفاده هایی است که از موضوع شکرگزاری بوجود آمده است. امروزه در فضای مجازی پست های بسیاری را می توان مشاهده کرد که در قالب ترویج دوره های شکرگزاری، معجزه شکرگزاری، راز شکر و... در حال سرکیسه کردن مردم هستند و در نهایت چندین فرد به بهره های مالی فراوان و مال و منال می رسند. 🔻 به اسم اینکه شکرگزاری یک قانون است و یک ارتعاش، یک روش مثبت اندیشی است و... به اسم اینکه اگر شکرگزار باشید کائنات به کمک شما خواهند آمد و... خداوند بیشتر به شما نعمت می دهد (که در منابع اسلامی فراوان درباره این موضوع و اهمیت شکرگزاری آمده است: لَئِن شَكَرتُم لَأَزيدَنَّكُم ۖ وَلَئِن كَفَرتُم إِنَّ عَذابي لَشَديدٌ و (همچنین به خاطر بیاورید) هنگامی را که پروردگارتان اعلام داشت: «اگر شکرگزاری کنید، (نعمت خود را) بر شما خواهم افزود؛ و اگر ناسپاسی کنید، مجازاتم شدید است!») 👈 این قرار دادن دستورات دینی و توصیه های اکید دین مبین اسلام در دوره ها و پکیج های شکرگزرای و فروش آنان به مردم غیر از اینکه نشان می دهد سران مروج قانون جذب و متدهای موفقیت و معنویت به دنبال رسیدن به مطامع خود هستند و از سویی قرار است انسان را از شهرهای علم و معنویت و درگاه اصلی فیض الهی(یعنی قرآن و اهل بیت علیهم السلام) دور نگه دارند چه میتواند باشد؟! این یک انحراف آشکار است. 🔻 زمانی که تمامی این سخنان به نحوی والاتر، عمیق تر و معنوی تر در آموزه های دینی ما وجود دارد چرا از آنان استفاده نمی بریم و چرا مروجان قانون جذب از آن سخن به میان نمی آورند که این آیات و روایات را ملاحظه کنید؟ آنان به اسم دوره شکر گزاری که گویی سخنانی صدرصد ابداعی و کشف و شهود آنان است به مخاطبان القا می کنند که باید در این دوره ها شرکت نمایید. 👈 یکی از نکات حائز اهمیت اینکه، در میان جملات کاسبان شکرگزاری تعابیری دیده می‌شود که به هیچ وجه قابل قبول نیست. می‌‏گویند: این طور نگویید که «خدایا شکرت که بیماری را از من دور کردی.» چون این تعبیر باعث می‌شود، بیماری به سوی تو بیاید. تو باید بگویی: «خدایا شکرت، که به من سلامتی دادی.» 🔸 مگر نه آن است که ما این جملات و تعابیر را خطاب به خداوندی می‌گوییم که عالم، خبیر، بصیر، حکیم و … است؟ اما گویا در تصور این عده، ما با موجودی (معاذ الله) نادان طرف هستیم، که منظور ما را متوجه نمی‌شود. واقعاً چه تصوری از خدا در این سخنان نهفته است؟ آیا خدایی که این کاسبان به شکرگزاری از او دعوت می‏‌کنند، همان خدایی است که ما در قرآن می‌‏یابیم؟ 👈 نفس شکرگزاری و ارتباط با خداوند باریتعالی بسیار عالی است و نه تنها شکر از خداوند بلکه سپاس از همه افرادی که برای انسان قدمی بر می دارند و تلاشی می کنند کاری ممدوح و پسندیده است. این رفتار باعث ایجاد حس بهتر، عشق و علاقه بیشتر و محبت بیشتر بین شاکر و مشکور می شود. اما این روش مدعیان قانون جذب که با هزینه های سنگین برای افراد دوره های مجازی و حضوری برگزار می کنند متاسفانه در نوعی ساده لوحی همراهان این تفکر هم ریشه دارد. لطفا کمی تفکر کنیم و کمی مطالعه... کانال ایتا: https://eitaa.com/naghdejazb کانال ایتا: https://t.me/fatame_mirzaeeyan_naghdejazb @antihalghe
⛔️ حرفم را درباره‌ی جریان وفاق می‌زنم و تمام: فتنه‌های قبل شامل ۱۳۸۸، ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ را یک بار مرور کنید. همگی بر اساس یک الگوی بنیادین پنج وجهی طراحی شده‌اند: 1️⃣ یک موضوع اجتماعی برای تهییج مردم؛ 2️⃣ بستر فضای سایبر برای کنترل افکار و خوراک‌دهی به مردم در راستای تشدید و تمدید آشوب؛ 3️⃣ پوشش ویژه‌ی رسانه‌ای دشمن برای تبلیغ و ابلاغ مطالب و مصاحبه‌های سران فتنه؛ 4⃣ گروه‌های شبه‌نظامی آموزش دیده برای شعله‌ور کردن آشوب‌های خیابانی؛ 5️⃣ جریان سیاسی داخلی که حامی سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی فتنه است؛ مثلاً پنج مورد فوق برای فتنه‎‌ی ۱۳۸۸ به ترتیب می‌شود: - تقلب بزرگ؛ - توییتر و فیسبوک؛ - بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا و ...؛ - سازمان منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، تجزیه‌طلب‌ها و ...؛ - اصلاح‌طلب‌ها و برخی اصولگرایان؛ ⬅️ مابقی فتنه‌ها را می‌توانید جایگذاری کنید. ✴️ در پنج مورد فوق، مؤثرترین بخش آن فضای سایبر است، یعنی وجه دوم طراحی فتنه، چون می‌تواند مسئله‌سازی کند و در آن بدمد. ♨️ اما شرایط فعلی از منظر انطباق با روند فوق: 1⃣ همزمانی رهاشدگی اقتصادی، ولنگاری فرهنگی و حتی تقابل با قانون ابلاغی حجاب از سوی دولت، بی‌توجهی به خواسته‌های مردم، عدم همکاری جریان وفاق با نیروهای مسلح در حوزه‌ی دفاعی و نظامی، دهن‎کجی به دستگاه‌های امنیتی با انتصاب افراد سابقه‌دار امنیتی در سمت‌های رسمی دولتی و ...؛ 2⃣ تلاش برای رفع فیلتر همان پلت‌فرم‌هایی که در فتنه‌های قبل بسترساز بودند، خصوصاً توییتر و تلگرام؛ 3⃣ رپرتاژهای ویژه‌ی رسانه‌هایی مانند اینترنشنال برای سرکوب منتقدان جریان وفاق؛ 4⃣ آمادگی منافقین،‌ گروه‌های تروریستی منطقه، جریانات سیاسی دشمن در ابعاد دیپلماسی و ... 5⃣ دولت هم که دولت اصلاحات و اصولگراهای غرب‌گرا است؛ 🔻 همزمان به‌شدت حجم عمل به معاهدات بین‌المللی در راستای توسعه‌ی پایدار حتی در مراحل فنی افزایش یافته است (استقلال‌زدایی از حکمرانی)؛ 🔻 همزمان روند مسائل منطقه‌ای به نفع جبهه‌ی مقاومت و کانون آن یعنی جمهوری اسلامی ایران نیست؛ 🔻 همزمان به یاد بیاورید درباره‌ی انتخاب ترامپ چه گفته بودم: 🌐 https://eitaa.com/SHRChannel/3915 🔻 همزمان بخاطر بیاورید در خصوص احیای جریان متولی قطعنامه‌ی ۵۹۸ که امام خمینی آن را با عنوان جام زهر به مردم معرفی کرد، چه گفته بودم، 🔻 همزمان ... 🔻 همزمان ... 🔴 باور کنید این آرایش میدانی داخلی و خارجی علیه جمهوری اسلامی، کور را هم بینا و هشیار می‌کند. حالا اگر برخی افراد اصرار دارند این حرف‌ها توهم است، دعوت می‌کنم واقعیت را از منظر متفاوتی ببینند، قبل از آنکه دیرتر شود. ✍️ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
چند نکته در مورد فضای رسانه‌ای و مجازی فارسی زبان در تحولات سوریه...! ✍کریم جعفری در طول یک هفته گذشته به اندازه‌ای که خبرنگار جدید و ناشناس که به نقل از آنها خبرهای آنچنانی و این چنینی منتشر شده در فضای رسانه‌ای و مجازی فارسی زبان مثل قارچ سر درآوردند در طول ۱۳ سال گذشته این تعداد اصلاً وجود نداشتند.... این کانال‌ها و شبه رسانه‌ها که زاییده تحولات سیاسی داخل ایران هستند اسفانه در همه حوزه‌های دیگر نیز ورود کرده و همه را دچار سردرگمی کرده‌اند. آنچه در ادامه می‌خوانید توضیحی است در مورد روندها و رویدادهای ۱۰ روز گذشته.... 🔻این چه به کانال‌ها و رسانه‌ها به نقل از یک خبرنگار به اسم علی در بیروت، یکی به اسم رضا در لاذقیه، یکی به اسم حسین در دمشق، یکی به نام قاسم در حلب و.... خبرهایی می‌نویسند و اطلاعاتی را منتشر می‌کنند که من بیشتر آنها را چک کردم که صحت نداشته است. شاید دست‌هایی در کار است تا خبر دروغ و اشتباه را منتشر کنند و شاید هم سیاستی وجود دارد تا با این نوع اطلاع رسانی‌ها حریف را دچار اشتباه کنند.... 🔻هرچه هست من پشت پرده داستان را در این حوزه نمی‌دانم اما می‌دانم که حقیقت و واقعیت با آنچه که در این رسانه‌ها و شبه رسانه‌ها و خبرنگارانی که وجود خارجی ندارند منتشر می‌شود منطبق با اطلاعات بنده نیست. حالا یکی دیشب گفته بود فلانی ما می‌رویم کانال‌های دیگر سرخورده و ناامید می‌شویم میاییم کانال شما امیدوار.‌.... داستان از چه قرار است؟! چرا آنچه که شما می‌گویید با دیگران متفاوت است و چرا آنچه که شما می‌نویسید ای دیگری دیده نمی‌شود؟! 🔻درست است که در سال‌های ابتدایی بحران سوریه و جنگ جهانی علیه ملت سوریه فقط ده و یکی دو نفر دیگر بودند که در این حوزه می‌نوشتیم و اطلاع رسانی می‌کردیم؛ به همان موقع هم نچه را که می‌نوشتیم باعث تعجب و حیرت دیگران می‌شد؛ حتی برخی ما را به دروغگویی و انتشار اخبار نادرست متهم می‌کردند ولی گذشت زمان نشان داد که آنچه ما نوشتیم و منتشر کردیم کاملاً درست و منطبق با حقیقت بود. 🔻حالا هم همان داستان است و همان روند و رویه، و کسانی که هر چه را که دیدند شنیدند بدون آنکه بخواهند یک خط تحلیلی رویان بروند منتشر کرده و عملاً در بازی رسانه‌ای دشمن افتاده و مخاطب را هم دچار سرخوردگی می‌کنند. متاسفانه بیشتر این افراد نوجوان یا خیلی جوان هستند و اصلاً بسیاری از آنها ۱۳ سال پیش که بحران سوریه شروع شد دانش آموز مقطع ابتدایی بودند و امروز آمده و مدعی همه شده‌اند و فکر هم می‌کنند آنچه می‌نویسند و می‌گویند درست است. 🔻از همین صدا و سیمای برادران گرفته تا به کانال‌های قارچی که به صورت کامل به همین جریان و طیف مرتبط هستند ماهیت و حقیقت ماجرا را نمی‌دانند و صرفاً می‌خواهند خبری منتشر کرده و مخاطب خود را سرگرم نگه دارند حتی دمشق را هم تحویل تروریست‌های ترک تبار داده و ماجرا را تمام شده ارزیابی و قلمداد می‌کنند. متاسفانه سطح انتشار خبر بدون تحلیل و بدون آگاهی باعث شده تا حتی خود تصمیم گیران و مسئولین ما هم دچار اشتباه شوند. 🔻بر همین اساس ما باید در حوزه رسانه‌ای و انتشار اخبار حواسمان جمع باشد و دقت کنیم؛ ترجمه نعل به نعل آنچه رسانه‌های تروریست‌ها و رسانه‌های غربی منتشر می‌کنند، همیشه اشتباه و همیشه بازی در زمین دشمن بوده و اگر قرار است خبری منتشر شود، باید یک محتوای تحلیلی هم همراه آن باشد تا افکار و آرای دشمن را وارد حوزه داخلی خودمان نکنیم. با وجود تمام اتفاقات تلخی که در سوریه افتاده و تا این لحظه روی داده، ما نه شکست خورده و نه قرار است که شکست بخوریم. اما وقتی که در فضای مجازی چنین هیاهویی دیده می‌شود دشمن هم که ما را رصد می‌کند، جری‌تر و با انگیزه‌تر می‌گردد. 🔻ارتش سوریه جنگ را ابتدا در حوزه رسانه‌ای و روانی باخت و بعد در حوزه ارتباطات و در نهایت در خود میدان؛ اگر قرار است شیوه اطلاع رسانی و شیوه گزارش نویسی و خبرنویسی فضای بی‌صاحب و بدون مدیریت ایران به همین شکل باشد، بهتر است ایران حتی یک نفر نیرو هم به سوریه اعزام نکند چرا که از همین ابتدای کار توسط این شبه‌رسانه‌ها بمباران خبری با فیک نیوزهای منتشر شده توسط دشمن می‌شوند. از همین رو و با توجه به تجربه جنگ غزه لبنان و اتفاقات ۱۰ روز اخیر سوریه نسبت به این موضوع هشدار جدی می‌دهم. ما جایی برای اشتباه نداریم... به کانال تخصصی تحلیل و تبیین مسائل سیاسی ایران و جهان بپیوندید 👇 @tahlilisiyasiseraat @seraat_tahlil_siyasi
28 - rahbord 18-08-03.mp3
38.47M
🎬 برنامه راهبرد رادیو معارف 🔹 موضوع : اندیشه های راهبردی امامین انقلاب 🔸 کارشناس: حجت الاسلام دکتر راسخی 🔻 جلسه هشتم: ۱۴۰۳/۸/۱۸ 🔘 راهبرد مدیریتی امام در سازماندهی و تبدیل شبکه روحانیت به عنوان کنشگر اصلی مبارزه با رژیم شاهنشاهی ✍️ نقطه زن/ تحلیل های سیاسی اجتماعی حجت الاسلام دکتر راسخی 👇 https://eitaa.com/gam_dovvom
1.58M
تحلیل نقطه زن از تحولات سوریه در۶ دقیقه دلیل فروپاشی سریع نظام سوریه؟ نقش ترکیه در تحولات جدید؟ راهبرد جمهوری اسلامی ایران؟ @gam_dovvom
🔻دستبرد به حقیقت 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. در تیرماه سال ۱۴۰۲، مناظره‌ای با موضوع حجاب در برنامۀ شیوه داشتم که یک قطعۀ کوتاه از آن در روزهای اخیر و به مناسب قانون حجاب، از سوی برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب در حال بازنشر وسیع است؛ اما متأسفانه آن را به گونه‌ای «تقطیع‌شده» و «تصنعی»، منتشر کرده‌اند تا به مخاطب وانمود کنند که دست ما از استدلال، تهی است. با تقطیع، «تحریف» می‌کنند؛ «اشکال‌ها»ی طرف مقابلِ مناظره را آورده‌اند و «پاسخ‌ها»ی مرا - که برای ارائۀ آنها در انتظار تمام‌شدن سخنان طرف‌های مقابل بودم - حذف کرده‌اند تا به مخاطب تلقین کنند که آن اشکالات، پاسخی نداشته‌اند. دریغا که اخلاق حرفه‌ای ندارند و در ستیز با حقیقت، دروغ می‌بافند.‌ مگر در «قاب‌های بُرش‌خورده» و‌ «تکه‌های گزینش‌شده» کامیاب باشند، وگرنه واقعیّتِ مناظره‌، از غلبۀ این سوی مناظره حکایت داشت. این «تکه‌بندی‌ها» و «به‌هم‌سنجاق‌کردن‌ها»، از عجز معرفتی‌شان پرده برمی‌دارد و آشکار می‌کند که چگونه روایت، واقعیّت را در خویش فرومی‌برد. شهامت مواجهه با «همۀ واقعیّت» را ندارند و با رسانه، به جان حقیقت می‌افتند و آن را «تکه‌تکه» می‌کنند تا مخاطب را بفریبند. [دوم]. در آن مناظره، من در پاسخ به این مسأله که فرهنگ نمی‌تواند بر دیوار قانون تکیه بدهد، گفتم تمام دعوا بر سر یک اقلیّت ده درصدیِ متجاهر و لجوج است و قانون برای حل نشتیِ فرهنگی اینان است؛ به این معنی که «بخش عمدۀ جامعۀ زنان»، همچنان و فارغ از قانون، به سبب انگیزه‌ها و اندیشه‌های ایمانی خویش، مقیّد به حجاب هستند و قانون، تنها برای اقلیّتی است که ضعف ایمان یا معرفت دینی، موجب کشف حجاب‌شان شده است. پس این‌گونه نیست که بنا باشد از طریق انحصاریِ قانون، فرهنگ پدید بیاید و یا یک امر فرهنگی، تثبیت شود، بلکه «قانون‌مندی حجاب»، فقط برای عدّۀ کمی که تعهد و معرفت دینی‌شان نمی‌تواند بازدارنده باشد، معنی و موضوعیّت دارد و بس. [سوم]. در این حال، مجری در برابر من اشکال کرد که در علم حقوق گفته شده که اگر یک قانون، حتی پنج درصد مخالف جدّی داشته باشد، امکان اجرا نخواهد شد. اما اوّلاً مقصود از «جدّی‌بودنِ» مخالفان چیست؟! شاخص این مفهوم کِیفی چیست؟! چگونه می‌توان قضاوت کرد که مخالفان یک قانون، جدّی و مصمّم و قاطع هستند؟! آیا از «هیجان‌های کور» و «عصیان‌های ناگهانی» می‌توان چنین حکمی کرد؟! این‌که یک روایت غلط و مغرضانه دربارۀ وضع حجاب ساخته و در قالب مفهوم حجاب اجباری، به بخشی از جامعه خورانده شود و آنان نیز مقلّدانه و طوطی‌وار، این کج‌روایت را بپذیرند و منفعلانه، تکرار کنند، به معنی مخالفت «جدّی» و «عمیق» است یا مخالفت «سطحی» و «نسنجیده»؟! ثانیاً، مگر حتی قاعدۀ دموکراسی، پذیرش نظرِ «نصف به اضافۀ یک» نیست و مگر نباید نظر «اکثریّت» را ملاک عمل قرار دارد؟! در مجالس قانون‌گذاری، مبنای تقنین، پذیرش نود و پنج درصدی است؟! روشن است که چنین نیست. [چهارم]. پس از این، دوباره کلام من قطع شد و طرف مقابل مناظره گفت مسأله، وجود ده درصد کشف حجاب در جامعه نیست، بلکه این است که اکثریّت جامعه، مواجهۀ قضایی را نمی‌پسندد و همچنین نیروی مذهبی، همیشه با استدلال جلو رفته است و نه قانون. در اینجا نیز باید گفت: اوّلاً، در نظریۀ دینی، جامعه را بر اساس «مصلحت اکثریّت» تدبیر می‌کنند و نه «میل اکثریّت»، و بر این اساس، به جای «تبعیّت» از نظر اکثریّت، تلاش می‌کنند نظر اکثریّت را به سوی حقیقت دینی، «هدایت» کنند. ثانیاً، اگر هم اکثریّتی مخالف باشند، مخالف «یک شکل خاص از مواجهۀ قانونی» با کشف حجاب و برهنگی هستند؛ از قبیل گشت ارشاد، ولی این مخالفت به این معنی نیست که به‌صورت مطلق، معتقد باشند که حجاب نباید قانون باشد و فقط باید با اخلاق و تربیت و فرهنگ، این مسأله را حل کرد؛ چون بدیهی است که حتی قوی‌ترین ساختارهای هویّتی و تربیتی نیز نمی‌توانند همگان را به خود ملتزم و مقیّد کنند. چه‌بسا اکثریّت معتقد باشند که حجاب، همچنان باید جنبۀ قانونی داشته باشد، ولی شکل مواجهۀ قانونی و الزام‌آور با کسانی‌که اصرار بر کشف حجاب و برهنگی دارند باید تغییر کند. به‌بیان‌دیگر، مخالفت فرضی با گشت ارشاد، به معنی موافقت با حجاب اختیاری – که همان خارج‌کردن حجاب از قانون و رهاسازی آن است - نیست. ثالثاً، «فرهنگ‌اندیشیِ محض»، همان اندیشۀ حجاب اختیاری است؛ درحالی‌که تبدیل دست‌کم بخشی از «شرع» به «قانون»، امر ذاتیِ حکومت دینی است؛ چنان‌که در منطق حاکمیّتیِ رسول اکرم و امیرالمؤمنین می‌خوانیم، شرع به قانون تبدیل گردید و برای متخلفان، مجازات در نظر گرفته شد. به‌طور کلّی، فرهنگ در هیچ‌ دولتی، چه دینی و چه سکولار، بی‌نیاز از قانون نیست. 🖇 نسخۀ کامل و تقطیع‌نشده مناظره را در اینجا ببینید و بشنوید: https://tv4.ir/episodeinfo/385569 https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
🔻عرفی‌شدن امّت در عهد پساپیامبر: دفاع از تداومِ حقیقت قدسی 🖊مهدی جمشیدی [یکم]. انتخاب/ انتصاب؛ سوداگری با باطن دین. قیام فاطمه - سلام‌الله‌علیها- بدان سبب بود که جامعه، آخرین سخن رسول اکرم -صلی‌الله‌علیه‌وآله- را به دیدۀ غفلت نگریست و نادیده انگاشت؛ آن هم سخنی که قوام و دوامِ هویّتیِ اسلام، به آن گره خورده بود. او می‌دانست که «نبوّت» بدون «امامت»، ناتمام خواهد ماند، بلکه موجبات انهدام تدریجیِ باطن دین، فراهم خواهد آمد و جز پوسته‌ای ظاهری، چیزی نخواهد ماند. امامت، هرگز قابل‌فروکاهیدن به خلافت نیست؛ یعنی فقط سخن در این نیست که چه کسی باید ریاست و حکومت را در عنان و اختیار خویش داشته باشد، بلکه درد و دغدغۀ اصلی، آن است که اگر خطّی که نبوّت رقم زده است در اختیار آنان که شایسته نیستند قرار بگیرد، دین از حقیقتش تهی خواهد شد و جامعه، گرفتار بیراهه‌ها می‌گردد؛ چنان‌که علی -علیه‌السلام- در سالیان بعد گفت شما در دریاهایی از فتنه فروغلتیدید. اینجاست که سیاست ظاهری، بر احوال باطنیِ امّت و سرنوشت معنوی آنها سایه می‌افکند و ازاین‌رو بود که این قدرت باید در اختیار «منصوبان قدسی» باشد و نه «منتخبان عرفی». [دوم]. اقلیّت/ توده؛ تاریخ‌سازیِ خواصِ منافق. توطئۀ غصب را «اقلیّتِ زیرکِ منافق» طراحی کردند که در پسِ پرده، در انتظار رحلت رسول اکرم - صلی‌الله‌علیه‌وآله- نشسته بودند و می‌خواستند با صحنه‌آرایی و فریب، حقیقت امامت را پنهان نگاه دارند و به قدرت سیاسی دست یابند. تودۀ ساده‌دل که منزلت امامت را درنیافته بود نیز همراهی کرد و تسلیم توطئۀ غصب گردید. این عدّۀ اندک، در کمین نشسته بودند تا در لحظۀ بحران و خلاء، ناگهان سر از لانۀ خویش بیرون آورند و آخرین توصیۀ رسول را از نظرها دور سازند. عوام، همواره این‌چنین هستند؛ زندگی و فکرشان در سطح است و از تأمّل بی‌بهره‌اند و به‌آسانی، به این سو و آن سو می‌روند و تابع و تسلیم اقتضاها و ایجاب‌هایی هستند که خواص می‌آفرینند. اینان، بی‌اراده و مطیع و دنباله‌رو هستند و نسبتِ بی‌واسطه با حقیقت ندارند. بدین سبب بود که کسی در آن معرکه نپرسید که خودِ رسول اکرم، چندی قبل چه گفت و قدرت و ولایت و امامت را به که سپرد. [سوم]. روایت/ حقیقت؛ ارادۀ دلخواهانۀ مردم. آن اقلیّت زیرکِ منافق که طراحان توطئۀ غصب بودند، ابزار و اهرمی جز «روایت» نداشتند و به همین واسطه نیز عوام ساده‌دل را فریفتند و امامت را مهجور و منزوی ساختند. در این روایت مبدعانه و شیطانی، تاریخ پساپیامبر به خواست و ارادۀ خودِ «مردم» سپرده شده بود و «خدا»، به نظاره‌گر نزاع اراده‌های دلخواهانۀ مسلمانان تقلیل یافته بود. دیگر این «آسمان» نبود که باید تقدیر حیات جامعۀ اسلامی را تعیین می‌کرد، بلکه «زمین»، فاعلِ مطلق بود؛ اجتماع سقیفه بر مسند خدایی تکیه زد و برای امّت پیامبر، تشریع کرد. اگر نبوّت، امر آسمانی بود، اینک در روایتی که ساعتی پس از رحلت پیامبر - صلی‌الله‌علیه‌وآله- صورت‌بندی‌ شده بود، امامت به حاشیه رفته و خلافت، امر زمینی وانمود شده بود. در این امر زمینی نیز، مردم باید خود اراده می‌کردند که حقّ حاکمیّت از آنِ کیست. آری، مؤمنانِ متعبّدِ دیروز، اینک در سایۀ سقفِ «کج‌روایت‌های سقیفه‌ای»، حال‌وهوای فرعونی یافته و در برابر نصب الهی، قد برافراشته بودند. [چهارم]. اجتماع/ انفراد؛ فریاد در تنهایی. در این میانه، جز اندکی از اصحاب پیامبر راحل، جانب علی -علیه‌السلام- را نگرفتند. اقلیّتِ زیرکِ منافق، حقیقت را بلعیدند و عقل امّت را ربودند و تاریخ قدسی را به سوی تاریخ عرفی سوق دادند و بدین سبب، نبوّت را ناتمام و رهاشده نهادند. در این لحظه بود که پارۀ مهمی از رسالت که گوهر و جوهر آن بود، همراه پیامبر - صلی‌الله‌علیه‌وآله- به خاک سپرده شد و ظاهر دین بر باطن دین، تفوّق یافت. صداهای مخالفی که به عدد انگشتان دست نمی‌رسیدند، در گلو خفه شدند و امامت که جان و حقیقت دین بود، به مرداب غفلت جمعی سپرده شد. اما فاطمه -سلام‌الله‌علیها- نمی‌توانست فریاد برنیاورد و غلبۀ ارادۀ ابلیس را تاب آورد. ازاین‌رو، از همان روزهای آغازین برآشوبید و عَلَم مخالفت برافرشت و فریاد اعتراض برآورد. او در اوج غربت و تنهایی، در برابر «جامعۀ خواب‌زده»‌ای قرار داشت که نمی‌خواست برای حقیقت، هزینه بدهد و با توبۀ جمعی، به ارادۀ خدا بازگردد. او احساس کرد که خاموشی، طریق صواب نیست و باید در این راه دشوار، از جان درگذرد و هرچه هم که پیش آید از امامت علی - علیه‌السلام- درنگذرد. تلخ‌روزگاری بر وی گذشت در زمانۀ روگردانی اجتماع از حکم الهی و ابلاغ نبوی. این واقعه که مبتنی بر گذار از امر قدسی به امر عرفی بود، آغاز برآمدنِ سکولاریسم در عالَم اسلامی بود. https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
،،،،،، چرا حجت‌الاسلام محقق‌داماد، پاسخ نقد را نمی‌دهد؟! آیا فقیه اصلاح‌طلب، استدلال نمی‌داند و هنرش، منحصر به نگاشتن بیانیه‌ی سطحی و عوامانه بر ضد قانون حجاب است؟! من برای دومین بار، بی‌بضاعتی او را از لحاظ منطق و استدلال، عیان کردم. در اردوگاه اصلاحات، لیبرالیسم، جامه‌ی فقه به تن کرده است. https://virasty.com/Mehdi_jamshidi/1733589070744417979
هدایت شده از آنتی سکولار
♨️ جمهوری اسلامی علیه جمهوری اسلامی ⭕️ مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی طی یادداشتی در خصوص مصوبه عفاف و حجاب نوشته است: تردیدی وجود ندارد که این معضل با قانون عفاف و حجاب حل شدنی نیست. 🔸 او با اشاره به بی‌اعتنائی مردم به احکام دین، بیان می‌کند در جامعه‌ای که فقر و تنگدستی و مشکلات معیشتی وجود دارد، چگونه می‌توان از مردم انتظار داشت به احکام دین و قانون پای‌بندی نشان بدهند؟ 🔸 و در پایان پیشنهاد می‌کند حضرات روحانی متن قانون حجاب را بخوانند و اگر به این نتیجه رسیدند که این قانون مردم را نسبت به نظام اسلامی بدبین خواهد کرد، در قبال فرهنگ فاطمی احساس مسئولیت کنند. ❌ آقای مهاجری❗️ 💠 شما که خود سال‌هاست تریبونی مانند روزنامه جمهوری اسلامی را در دست دارید، چه گام مثبتی برای ترویج حجاب برداشته‌اید؟! 🔹 عجیب است کسانی که بیش از ۴دهه است به‌تعبیرامام(ره) چون مار خوش‌خط‌وخال بر سکان ترویج فرهنگ‌ چنبره زده‌اند، امروزه از نبود فرهنگ و زیرساخت‌های فرهنگی، ناله سر می‌دهند. 🔹 شما که در فتنه‌ی زن، زندگی، آزادی با غلطاندن حرف‌های براندازان بر روی ذهن مردم در آتش فتنه دمیدید، اکنون نگران نظام اسلامی شده‌اید؟! ♨️ در آن هنگامه‌ای که بخشی از سرمایه عفاف جامعه به یغما رفت چه کردید که حالا در قبال فرهنگ فاطمی احساس مسئولیت می‌کنید؟ 🔻می‌گویید مردم دچار فقر و مشکلات معیشتی هستند و به این خاطر به قانون عمل نمی‌کنند؛ 🔺 از قضا این معدود قانون شکنانی که در جامعه‌ هستند عمدتا از قشر مرفه‌اند. 🔹 شما که نگران بدبین شدن مردم نسبت به نظام هستید، تیشه‌ی مقدّس مآبانه‌ای که علیه نظام بلند کرده‌اید را وا نهاده و اجازه دهید دلسوزان واقعی نظام کارشان را بکنند. 🔹 بیت المالی که ده‌ها سال است منبع ارتزاق‌تان بوده را صرف تهیه خوراک برای رسانه‌های بیگانه نکنید. ✍️ باقریان 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از آنتی سکولار
♨️ خود را به خواب نزنیم! ❗️آنچه در سوریه می‌گذرد نتیجه اعتماد به ترکیه و برخی از دولتهای عربی (و نه مردمان آنها) است که همواره در کمین بودند تا هر کدام مقاصد و اهداف متفاوت خود را در آن کشور دنبال کنند. 🔻و عجیب آن است که با آن تجربه‌ی تاریخی عملکرد جریانات تکفیری همسوی با صهیونیسم، عده‌ای در عراق و ایران زمزمه عدم دخالت در سوریه را مطرح می‌کنند. ❗️حسن ظن به وعده‌های جریانات تکفیری و بی تفاوتی در قبال تحولات سوریه، اگر از روی غرض‌ورزی نباشد ناشی از سادگی سیاسی است. ❌ جریانات تکفیری، جهان اسلام را هدف قرار داد‌ه‌اند؛ نه فقط سوریه را و نه فقط شیعه را. خود را به خواب نزنیم. ✍️ حجت الاسلام دکتر قاسم شبان نیا 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از هم قلم
📌نگاهی به واکنش حوزویان سکولار نسبت به لایحه حجاب 🔴با تصویب و اجرای آزمایشی لایحه حجاب بعنوان راهکاری برای کنترل مسئله ی کشف حجاب و ایجاد مانع نسبت به بهره برداری سیاسی از مسئله ی حجاب، عده ای به ظاهر دین شناس به ادعای تقابل لایحه ی مذکور با اصول دینی و فقهی به مشروعیت زدایی از این لایحه پرداختند. 🔴علی رغم طرزبیان متفاوت هریک از ایشان، یک نقطه مشترک در فحوای کلام این افراد مشهود است و آن ضد دینی نامیدن الزام حاکمیت نسبت به رعایت حجاب اسلامی است. به این منظور با مطرح کردن استدلال هایی مغالطه آمیز و با استفاده ای ناشیانه و با قرائتی خودساخته نسب به علم فقه و اصول درصدد بیان دلیلی براین مدعا برآمدند. 🔴حرکت هماهنگ و مشترک در غیرمبنایی خواندن و سلب مشروعیت از قانون حجاب توسط افراد مغرض که ادعای قانون شناسی و دین شناسی دارند، این بار لزوم پاسخگویی علما و روحانیت نسبت به این سخنان را نشان میدهد چراکه با شیوع این تحریفات و مغالطه ها، ادعاهای این افراد به قانون حجاب خلاصه نخواهد شد، بلکه به مرور اساس دین را به تحریف میکشاند. مشخص نیست فردا با علم اصول خودساخته ی این گونه افراد، چه استنباط های جدیدی در مسائل و احکام دینی صورت بگیرد! ✍🏻 با باشید👇 🗒️@HamQalam
هدایت شده از جواد جلالی / javad jalali
7.58M
💥تحلیل آخرین وضعیت سوریه ➖نقش روسیه، اسرائیل و ترکیه در تحولات اخیر ➖وظیفه ما در این تحولات ➖روش مطالبه گری صحیح برای نابودی اسرائیل ➖جریان خطرناک مرجفون در کشور ➖ آینده جنگ در این منطقه و مرزهای ما
هدایت شده از حوزه قم
سخنی با منتقدان مومنان انقلابی 🌀 خطابم با شما مسئول و نخبه‌ای است که انقلاب اسلامی و ایران عزیز را دوست دارید! '٬ مومنان انقلابی که آنها را می‌نامید همه دلسوز این انقلاب و کشور هستند که اتفاقاً بسیاری از آنان زنان و مردان نخبه در تخصص خود هستند، فلذا تندرو نامیدن این سرمایه‌های انقلاب، خطایی بزرگ و از خط امامین انقلاب است... 📑 متن کامل یادشت در 👇🏻👇🏻: https://eitaa.com/Hawzeh_Qom/4988حجت‌الاسلام والمسلمین صلح‌میرزایی - نماینده مجلس خبرگان رهبری ـــ ـ ـ ـــ ـ ۞ کانال حوزه‌‌قمـ
هدایت شده از حوزه قم
‌‌ ‌ سخنی با منتقدانِ مومنان انقلابی 🌀 خطابم با شما مسئول و نخبه‌ای است که انقلاب اسلامی و ایران عزیز را دوست دارید. مومنان انقلابی که آنها را می‌نامید همه دلسوز این انقلاب و کشور هستند که اتفاقاً بسیاری از آنان زنان و مردان نخبه در تخصص خود هستند، فلذا تندرو نامیدن این سرمایه‌های انقلاب، خطایی بزرگ و انحرافی نابخشودنی از خط امامین انقلاب است. اینها همانهایی هستند که در وقت لزوم در میدان قتال با استکبار و براندازان و تروریست‌ها یا در خط مقدم امداد به آسیب دیدگان از زلزله و سیل می‌بینیدشان. * البته همه آنها یک سلیقه واحد ندارند و بعضاً همدیگر را نقد هم می‌کنند اما وجه مشترک همه آنها عشق به آرمانهای انقلاب است. ▫️ آنها که امنیت - با همه انواعش - دغدغه‌شان است؛ - چون نگران امنیت ملی هستند مطالبه خونخواهی شهید هنیه و دغدغه دیر شدن وعده صادق ۳ آنها را به میدان کشانده. - چون نگران امنیت اخلاقی جامعه و آینده نهاد خانواده هستند پیگیر حجاب و عفاف هستند. - چون نگران امنیت روانی مردم هستند از این رهاشدگی فضای مجازی، فریادشان بلند است. - چون نگران عدالت هستند از دیدن تبعیض، خونشان به جوش می‌آید. - چون نگران معیشت مردم هستند، با تصمیمات تورم‌زای دولتمردان مخالفند. - چون انقلابشان را دوست دارند به نفوذ و‌ نفوذیها حساسند و اصرار دولت بر بکارگیری برخی افراد مسأله‌دار بیشتر دلواپس‌شان می‌کند. - نگران جایگاه راهبردی ولایت فقیه هستند فلذا از هزینه کردن رهبر معظم، توسط مسئولان گله‌مند هستند. ▫️اغلب این عزیزان، از اقشار مستضعف و رنج‌دیده هستند. - این بزرگواران هیچ علاقه‌ای به مناصب شما ندارند و اگر ببینند همه دارید وظایفتان را انجام می‌دهید دعاگو و کمک‌کار تان نیز خواهند بود. من نمی‌گویم که همه اقدامات و واکنشها و گفته‌های مومنان انقلابی، همانی است که سکاندار انقلاب از آنها می‌خواهد و حتماً آنها نیز خود را بی‌نیاز از تذکر و اصلاح نمی‌دانند اما سخنم آن است که نباید بخاطر اشتباهات موردی، همه را متهم کرد. مسئولان و نخبگان! بیش از پیش قدر این سرمایه‌های انقلاب و ایران عزیزمان را بدانید وگرنه در دلسوز بودن شما مسئول و نخبگی تان تردید خواهد بود. ● حجت‌الاسلام والمسلمین صلح‌میرزایی - نماینده مجلس خبرگان رهبری ـــ ـ ـ ـــ ـ ۞ حوزه‌‌قمـ Hawzeh_Qom
هدایت شده از علی قلهکی | طلسمات
🔹خبرگزاری فارس، ساعت ۲۲:۱۱ امشب، شنبه ( ۱۷ آذر ۱۴۰۳) پس ۹ روز از حمله‌ی تحریر الشام به حلب و بخش‌های مختلف سوریه و همزمان با رسیدن نیروهایِ الجولانی به دروازه‌های دمشق، موضعِ مهمی با تیتر "اگر عقرب دوباره بیاید، باز هم می‌زنیم..." و انتشار سخنرانیِ سابق رهبر انقلاب درباره اوج‌گیری دوباره‌ی فعالیت تروریست‌ها و سرکوب آنها منتشر کرد! 🔻آیا علی‌رغم برخی اتفاقاتِ میدانیِ گُنگ، "ایران" عزمِ خود را برای حمایت از دولتِ سوریه، جزم کرده؟! ▪️عضو کانال شوید👇👇👇 https://t.me/+k5vwYFON3XU1OWY0 ‌ ◾️ کانال شخصی علی قلهکی http://eitaa.com/joinchat/3914792963Ca9cd435324
🔸در این روزها و شب‌ها که اختصاص به بانوی دو عالم دارد، به نحو غریبی در یاد شهید رئیسی عزیز هستم. 🔸سیر بی‌مکث و بی‌شکیب وقایع، فرصت تأمل و نگاه به عقب و هضم غُصه فقدان او را به ما نمی‌دهد. این حق ما نیست. 🔸واقعاً روزگار، حق سوگواری عمیق و تسلابخشِ رئیسی عزیز را به ما بدهکار است. این‌چیزها، آدم‌ها را پیر می‌کند. 🔸در عمق جان، حسرت و اندوهی باقی می‌گذارد که هرازچندگاهی سرباز می‌کند. لابد بی‌خود نیست که در عزای شهادت مادر هم، دل یاد او می‌کند. 🔸از آن بالا بالاها به ما بگو چطور در این زمان تنگ شده، فقدانت را تاب بیاوریم. از همین گفته‌هایی که نشان می‌دهد شما و حاج‌قاسم چه بسا پرتلاش‌تر به فکر مردم و ایرانید... 🔸رئیسی تبدیل به خاطره و تاریخ و قاب عکس نمی‌شود، به گمانم هوای ما را دارد، میراث او ماندگار است و از حالا منتظر آثارش هستیم. 🔸یادت را فراموش نمی‌کنیم، فراموشمان نکن. برای این دولت و‌‌ این مردم و این نظام و این امت، دعا کن و بیشتر به یادمان بیا...
هدایت شده از خبر فوری سراسری
پیامها رو میخوندم من واقعا درکی از دوستانی که میگن نگران هستیم ندارم. نخوندید و نشنیدید که وقتی خبرنگار داخل هواپیما از امام راحل پرسید چه حسی دارید؟ امام فرمود هیچ! ما مامور به تکلیف هستیم نه نتیجه! حتی پیامبر عظیم الشان اسلام هم مامور به تکلیف بودند. اونهایی باید نگران باشن که به ولایت فقیه اعتقادی ندارن چون بارشون سنگینه و نمیدونن تکلیفشون چیه! تکلیف ما روشنه و بارمون سبک تکلیف ما تبعیت از رهبری هست و بس! گفتن سکوت، سکوت میکنیم گفتن حرکت، حرکت میکنیم. اگر نیت رضای الهی باشه راهش مشخصه اگر دنبال خواست دلمون باشیم کارمون سخت میشه. الحمدلله رهبری حکیم و فرزانه داریم که اگر ولی فقیه ما هم نبودن باز شرط عقل بود از رهنمودهای خردمندانشون استفاده کنیم و چه عالی که خداوند منت گذاشت و این انسان حکیم ولی فقیه ما هم هستن و اطاعتشون واجب. پس نه نگران باشید و نه ناامید این ناخدا بلده کجا لنگر بندازه و کی بادبان رو برافراشته کنه! ما باید یاد بگیریم چطور پشت سرشون حرکت کنیم. 📌 بزرگترین کانال خبری تحلیلی در ایتا @fori_sarasari