eitaa logo
دکتر کبری خزعلی
125 دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
11.5هزار ویدیو
175 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از احمدحسین شریفی
◻️راهبرد دوست‌پنداری دشمن 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از پیچیده‌ترین و البته مخرب‌ترین شگردهای دشمنان، غافل کردن مردم از «دشمن» است! بدترین حالت برای یک فرد یا ملت آن است که دشمن را دوست بپندارد و دوست را دشمن. این، نوعی مسخ سیاسی است که با ابله‌سازی مردم از طریق ابزارهای رسانه‌ای و تطمیع‌های صرفاً مجازی صورت می‌گیرد. این نوع از مسخ‌شدگان، حتی حاضر نیستند ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و شأن و منزلت‌های موجود ملت خود را هم باور کنند. آنان عاشق توهمات و شیفته‌ی نادیده‌ها و ناموجودها و موهوماتی‌اند که دشمنان به آنان می‌گویند. ملتی که اینچنین مسخ شده باشد، به لقمه‌ای آماده برای بلعیده شدن تبدیل می‌شود. وقتی چشم‌هایش باز می‌شود که دیگر سودی برایش ندارد! چنین مسخ‌شدگانی، نه تنها خود بلکه نسل‌های آینده خود را نیز تباه می‌کنند: «هیچ کس به‌خاطر غفلت ستایش نمی‌شود. هیچ‌کس به‌خاطر چشم‌ها را بر هم گذاشتن، مدح نمی‌شود. اگر بر آدم غافل ضربه‌ای وارد شد، اوّل کسی که مسؤول و مذموم است، خود اوست؛ مراقب باشید.»(رهبر معظم انقلاب، ۲۱/ تیر ۱۳۷۸) @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
✍️ احمدحسین شریفی 🔻اگر دیدید کس یا کسانی فیلسوفانه توصیفی سیاه‌ و ناکارآمد از کارنامه اعجازگونه انقلاب اسلامی ارائه می‌دهد، بدانید به احتمال زیاد، کارنامه انقلاب را با عینک «توسعه غربی» و لیبرالی می‌بیند. او بعد از نیم قرن جدال تمام عیار انقلاب اسلامی و نظام سرمایه‌داری هنوز نفهمیده است که کارنامه انقلاب را نمی‌توان با ترازوی توسعه غربی و نظام سرمایه‌داری توزین کرد! بنابراین با او بحث و چون و چرا نکنید. آب در هاون کوبیدن است. فقط بگویید: وصال دولت بیدار ترسمت ندهند که خفته‌ای تو در آغوش بخت خواب‌زده @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
◻️اعجاز نگاه جهادی در مدیریت 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به گواهی تجربه زیسته ما در طول ۴۶ سال گذشته، در هر جایی که نگاه انقلابی و جهادی بر مدیران و مدیریت، حاکم بوده است، به پیشرفت‌های اعجازگونه‌ای دست یافته‌ایم و هر جا یا زمانی که مدیران ما چنین نگاهی نداشته‌ و نگاه‌های سکولاریستی و این‌جهانی و مادی بر آنان حاکم بوده است، علیرغم همه هزینه‌ها، نتوانسته‌ایم به نحو رضایت‌بخشی پیشرفت کنیم. در مدیریت جهادی، «اراده‌ها» حاکم بر «داشته‌ها»ست. در مدیریت جهادی، «امکانات» تعیین‌کننده «اقدامات» نیستند؛ در مدیریت جهادی، «موانع» تبدیل به «موتور محرکه» می‌شوند؛ در مدیریت جهادی، «تهدیدات» به هر میزان که بزرگ باشند، به «فرصت‌های» بزرگ‌تری تبدیل می‌شوند؛ در مدیریت جهادی، چارچوب‌های خشک سازمانی، بهانه کم‌کاری یا کندکاری نیستند؛ مدیران جهادی، در عین رعایت نظم و قانون و اخلاق سازمانی، از مسیرهای فراسازمانی غافل نیستند؛ مدیران جهادی در کنار پرکاری و خستگی‌ناپذیری، در همه فعالیت‌های خود دو جهت‌گیری مهم را فراموش نمی‌کنند: (۱) حرکت در «راه خدا» و (۲) حرکت در «راه خدمت به مستضعفین»: «ما لَکُم لا تُقاتِلونَ فی سَبیلِ‌اللَّهِ وَ المُستَضعَفینَ» یعنی هم دنبال «تعالی معنوی»‌ افراد و سازمان‌اند و هم دنبال «تحقق عدالت اجتماعی». مدیران جهادی، بی‌توقع‌اند؛ در امورات شخصی خود هیچ هزینه‌ زائدی برای سازمان ایجاد نمی‌کنند؛ مدیران جهادی، حتی توقع تشکر و قدردانی از دیگران ندارند؛ آنان صاحب اصلی کار را کس دیگری می‌دانند و دنبال کسب رضایت او هستند. مدیران جهادی، به دلیل اخلاص و توکل و توسلی که دارند، کمتر دچار خطای در تشخیص می‌شوند. «اگر روحیه جهادی حاکم باشد، غالباً درست می‌بینند، و همیشه خوب عمل می‌کنند و پیش می‌روند.» مدیران جهادی، در عین توجه به مسائل روزمره و حل نیازهای موردی و مقطعی، کل‌نگر، آینده‌نگر و دوراندیش‌اند؛ از بزرگ‌ترین مدیران جهادی، آیت‌الله بود که به تعبیر نائب المهدی «واقعاً شب و روز نمی‌شناخت؛ واقعاً دنبال آفرین و احسنت برای این‌همه کاری که می‌کرد نبود.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🖌 نوشتار و صوت 🎤 (5:51 دقیقه) پرسش: 👈 برخی می‌گویند وقتی دیگران اصولی را رعایت نمی‌کنند، مثلاً بدحجابی و اختلاس رواج یافته، من چرا رعایت کنم؟! پاسخ (نشانی پیوند): ✍️ چرا نمی‌گوید: «حال که بسیاری از مردم، مسلمان و صالح می‌باشند، من چرا نباشم؟!» ✔️ هر انسان متخلف، مجرم و هنجار شکنی، ابتدا خودش می‌داند که بیراهه را برگزیده و خطاکاری را پیشه نموده است؛ منتهی دأب آدمی این است که همیشه می‌خواهد خود را توجیه و تطهیر کند و دیگران را مسبب خطاهایش بیان نماید! ✔️ اگر این توجیه، منطقی و درست بود، نباید هیچ کسی هنگام بعثت پیامبران الهی، ایمان می‌آورد، چرا که اکثریت جامعه، کافر و مشرک بودند! ✔️ هر کسی به مقصد آن راهی می‌رسد که خودش آن را انتخاب نموده و طی می‌نماید، حال مقصد یا نور است و یا نار! ✔️ خداوند سبحان به هر کسی عقل داده و آن را حجّت باطنی خودش در عموم قرار داده تا با عقلی که به نور علم می‌بیند، حقایق عالَم هستی و خوب و بد را بشناسند... . بیشتر را اینجا بخوانید یا بشنوید: 👇 https://www.x-shobhe.com/shortanswer/13577.html @X_shobhe
🌔 ظهور نزدیک است، اما مجوزی برای تعیین وقت وجود ندارد! حضرت امام صادق علیه السلام: 📖 «کَذَبَ الْوَقّاتُونَ وَ هَلَکَ الْمُسْتَعْجِلُونَ، وَ نَجَا الْمُسْلِمُونَ» (الکافی، ج 1، ص368 و ...) 👈 آنان که [برای این امر] تعیین وقت می‌کنند، دروغ می‌گویند و آنها که [در این امر] شتاب می‌کنند، نابود می‌شوند و کسانی که تسلیم می‌شوند، نجات می‌یابند. ✍️ منتظران قیام حضرت امام مهدی علیه السلام، همیشه ظهور را نزدیک می‌بینند، چرا که اگر دور فرض کنند، نمی‌توانند از منتظران باشند؛ چنان که در دعای عهد می‌گوییم: «وَعَجِّلْ لَنا ظُهُورَهُ، إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیداً وَنَرَاهُ قَرِیباً - و در ظهورش برای ما تعجیل فرما، همانا دیگران آن را دور و ما نزدیک می‌بینیم». ●- وقایع اخیر، به ویژه در سوریه و فریاد داعشی‌ها مبنی بر این که ما آل ابوسفیان و معاویه هستیم؛ سبب شده تا برخی بگویند: «این همان خروج سفیانی است، لذا ظهور نزدیک است». امید است چنین باشد، اما فعلاً دلیل قطعی برای اثبات «این همان است» وجود ندارد. ✔️ برخی نیز این جوّ را دامن می‌زنند تا القا کنند: «از مقاومت دست بکشید - به این جنایات راضی و از آن خوشحال نیز باشید؛ چرا که مقدمه و علائم ظهور است!» و حال آن که هرگونه بی‌بصیرتی، سکون، عقب‌نشینی، خالی کردن میدان و تسلیم، سبب بداء و تأخیر در ظهور می‌گردد! 👇 www.x-shobhe.ir
تبیین علیه پساحقیقت 🔸می‌توان گفت، تبیین، نوعی مقاومت شناختی است. اهمیت فهم این موضوع، در زمانه حاضر که به گفته جمعی از متفکرین غربی در دوره پساحقیقت قرار داریم، بسیار حیاتی است. ایستادن روی دوش حقیقت و دفاع از آن در موقعیتی که واقعیت‌های پیش چشم گذاشته شده میدان، جملگی گواهی علیه آن می‌دهند، امری بسیار سخت و پر تکلف است. 🔸بگذارید به صورت روشن بگوییم، افرادی هستند که می‌دانند مسأله فقط باورکردن آنچه می‌بینیم نیست، بلکه مسأله باید آن باشد که این واقعیت به چشم آمده و رویت‌پذیر، چگونه بر باور ما تحمیل می‌شود. لی مک‌اینتایر، متفکر آمریکایی ضد ترامپ، پس از روی کارآمدن ترامپ در سال 2016 نوشت: «واقعیت‌ها و حقیقت‌ها در عرصه سیاسی امروز، در خطرند.‌» به بیان او پساحقیقت خصلت ویژه سیاست‌ورزی آمریکایی است. 🔸براساس تعریف لغت‌نامه آکسفورد، پساحقیقت امری مربوط به یا‌ دال بر موقعیت‌هایی است که در آن‌ها برای شکل دادن عقاید مردم، ارجاع به واقعیت‌های عینی، تأثیر کمتری از توسل به عواطف و باورهای شخصی افراد دارد. به تعبیر بهتر بسته به هر چیزی که  هر فردی می‌خواهد، یا دوست دارد یا احساس می‌کند درست است، برخی واقعیت‌های از بقیه مهم‌تر جلوه داده می‌شوند. 🔸ارزش ایستادن بر آستان حقیقت در اینجا خودنمایی می‌کند. رهبر معظم انقلاب هوشمندانه انتخاب کردند که در نقطه مقابل تحمیل واقعیت‌های گزینشی بر باور مردم، قرار بگیرند. تبیین صحنه یعنی بازگرداندن حقیقت به ساحت واقعیت، یعنی درنظر‌گیری همه لایه‌ها، ابعاد و جهات واقعیت. یعنی ایستادن در برابر تحلیل‌های برگفته از واقعیت‌های دلبخواهی. یعنی نشان‌دادن لایه‌های به عمد پوشیده شده و گم‌شده. 🔸حوادث سوریه، بهترین طعمه ممکن برای تحلیل‌های پساحقیقی است. به همین دلیل باید گفت اگر استنادات ما برای فهم صحنه، گزارش‌های تحلیلی‌ به ظاهر منصفانه‌ خارجی باشد، یعنی خواسته یا ناخواسته پذیرفته‌ایم در زمین واقعیت‌های دلبخواهی پساحقیقی بازی کنیم. پس متوجه می‌شویم یک بخش مهم از اهمیت تبیین رهبر انقلاب از حوادث سوریه، جنبه تربیتی آن است. تربیت روش شناختی. اینکه چگونه باید تبیین کرد و‌ به کدام واقعیت‌ها باید وزن داد،  کدام واقعیت‌های تحمیلی را باید رد کرد و چگونه باید سلطه تحلیل‌های پساحقیقی را درهم کوفت. 🔸تا می‌شود باید مفردات و‌ فرازهای این سخنرانی را مرور کرد و نوع تبیین رهبر انقلاب را بازشناخت. راه‌های عبور از ادراک حسی و هیجانی از میدان به سمت فهم عقلانی از صحنه را یاد گرفت. یاد بگیریم چگونه باید واقعیت‌های به چشم آمده را به پرسش گرفت تا اسیر سوالات غلط و شبهات تحمیلی نشویم. از این سخنرانی به راحتی عبور نکنیم. متن‌آگاهی
. ♻️ شباهت‌های بشار اسد با ابراهیم حشمت ✍اسحاق اثری: در این یادداشت قصد دارم شباهت‌های بشار اسد، حاکم ساقط شده سوریه و ابراهیم حشمت، عضو نهضت جنگل را به صورت مختصر بیان نمایم. ۱) هر دو پزشک بودند. ۲) هر دو پس از مدتی فعالیت های سیاسی و مبارزاتی دچار خستگی شدند. ۳) هر دو خواستند از فضای سیاست دور بمانند و دنبال کارهای طبابت و خیرانه بروند(جدیدا مطرح شده اسد چنین تصمیمی دارد. درباره دکتر حشمت نیز چنین گمان هایی بیان شد). ۴) هر دو به وعده های دشمن اعتماد کردند(اسد با پایان تحریم و گشایش اقتصادی و پایان جنگ و حشمت با امان نامه!). ۵) خطای محاسباتی هر دو نفر موجب تضعیف جبهه مقاومت دوران خودشان شد(اسد با تسلیم، سوریه را از جغرافیای جبهه مقاومت خارج کرد و حشمت با تسلیم خود موجب حذف شرق گیلان از نهضت جنگل گشت). ۶) هر دو به حرف بزرگان جبهه خود بی اعتنایی کردند(اسد نسبت به تذکرات رهبری و حشمت نسبت به تذکرات میرزا کوچک). ۷) هر دو پس از کنار آمدن تحقیر شدن(اسد با فرار شبانه از سوریه و آینده نامعلوم و حشمت با دستگیری، شکنجه و اعدام). اینها می تواند برای امروز و آینده ما عبرت باشد. •┈••✾🔹✾••┈• ✍ باغ اندیشه محمدمهدی شیرمحمدی https://eitaa.com/mohammadmahdishirmohammadi •┈••✾🔹✾••┈
هدایت شده از ابوقاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دونالد ترامپ در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره احتمال «حمله پیشگیرانه آمریکا به تاسیسات هسته‌ای ایران» در دولتش گفت: من نمیتوانم چیزی در این زمینه بگویم. اما چطور میتوانم جواب دهم؟ اگر بخواهم حملات پیش دستانه انجام دهم چرا باید چنین چیزی را بگویم؟ تصور کنید اگر بگویم بله یا خیر. عجیب به نظر نمی رسد اگر اینطور جواب دهم؟ آیا میخواهم حملات پیش دستانه علیه ایران انجام دهم؟ ترامپ همچنین در پاسخ به پرسشی درباره حمایت احتمالی آمریکا از حمله اسرائیل به تاسیسات ایران گفت: این چیزی نیست که شما درباره اش قبل از وقوع یا عدم وقوعش صحبت کنید. من نمیخواهم به شما بی احترامی کنم، اما فکر میکنم این چیزی نیست که هرگز بخواهم درباره اش پاسخ دهم. چه مربوط به آنجا یا هرجای دیگر. ابوقاسم https://eitaa.com/westanews
هدایت شده از غرب آسیا
📌ترجمه بیانیه بشار اسد با گسترش تروریسم در سوریه و ورود آن به پایتخت دمشق در شامگاه شنبه 7 دسامبر 2024، در میان سیلی از سردرگمی ها و داستان های دور از موضوع، سوالاتی در مورد سرنوشت و مکان رئیس جمهور مطرح شد. حقیقت، که حمایت از روند نصب تروریسم بین المللی به عنوان یک انقلاب آزادیبخش سوریه بود. در یک برهه حساس تاریخی از زندگی ملت که حقیقت باید جایگاهی داشته باشد، چیزی وجود دارد که باید با بیانی کوتاه روشن شود. این شرایط و متعاقب آن قطع کامل ارتباط به دلایل امنیتی اجازه نداده است و نکات اجمالی آن جایگزین روایت جزئیات هر اتفاقی که بعداً در فرصت پیش آمد نمی‌شود. اولاً من آن طور که شایعه شده بود، نه به صورت برنامه ریزی شده کشور را ترک کردم و نه در آخرین ساعات نبردها آن را ترک کردم، بلکه تا صبح روز یکشنبه در دمشق ماندم و مسئولیت های خود را پیگیری کردم. 8 دسامبر 2024. با گسترش تروریسم در داخل دمشق، با هماهنگی دوستان روسی خود به لاذقیه رفتم تا از آنجا عملیات رزمی را پیگیری کنم. صبح با رسیدن به پایگاه حمیمیم، مشخص شد که نیروها از تمام خطوط نبرد عقب نشینی کرده اند و آخرین مواضع ارتش سقوط کرده است، با وخامت اوضاع میدانی در آن منطقه و حمله به روسیه. خود پایگاه نظامی توسط هواپیماهای بدون سرنشین تشدید می شود. با توجه به عدم امکان خروج از پایگاه در هر جهت، مسکو از رهبری پایگاه خواست تا در غروب یکشنبه 8 دسامبر، یک روز پس از سقوط دمشق، و پس از سقوط آخرین دمشق، برای تخلیه فوری به روسیه تلاش کند. مواضع نظامی و متعاقب آن فلج شدن بقیه نهادهای دولتی. در جریان آن وقایع، موضوع پناهندگی یا استعفا از سوی من و هیچ شخص یا حزبی مطرح نشد و تنها گزینه ای که ارائه شد، ادامه مبارزه برای دفاع از حمله تروریستی بود. در این زمینه تاکید می کنم که هرکس از روز اول جنگ حاضر نشد نجات کشورش را با نجات شخصی معامله کند یا با مردمش با پیشنهادات و وسوسه های مختلف معامله کند، همان کسی است که در کنار افسران و سربازان ایستاده است. از ارتشش در خط مقدم، ده‌ها متر دورتر از تروریست‌ها در داغ‌ترین و خطرناک‌ترین کانون‌های درگیری، و همان فردی است که در سخت‌ترین سال‌های جنگ، آنجا را ترک نکرد و در کنارش ماند. خانواده و مردم او برای مقابله با تروریسم زیر بمباران و خطر حمله تروریست ها به پایتخت بیش از یک بار در طول چهارده سال جنگ. و هر کس مقاومت غیر سوری در فلسطین و لبنان را رها نکرد و به متحدانش که در کنار او ایستادند خیانت نکرد، نمی تواند همان کسی باشد که مردم خود را که متعلق به اوست رها کرده یا به آنها و ارتشش خیانت می کند. من هرگز فردی نبوده‌ام که در سطح شخصی به دنبال مناصب باشم، بلکه خود را مالک پروژه‌ای ملی می‌دانستم که حمایت آن را از مردمی که به آن اعتقاد داشتند، گرفته‌ام. من یقین به اراده آن مردم و توانایی آنها در حفظ کشور و دفاع از نهادها و انتخاب های آن را تا آخرین لحظه حمل کردم. با سقوط دولت به دست تروریسم و از دست دادن توانایی ارائه هر چیزی، این موقعیت خالی و بی معنی می شود و مسئولیت باقی ماندن در آن معنایی ندارد. این به هیچ وجه به معنای کنار گذاشتن وابستگی اصیل ملی به سوریه و مردم آن نیست، وابستگی ثابتی که با موقعیت یا شرایط تغییر نمی کند، وابستگی سرشار از امید به بازگشت آزاد و مستقل سوریه https://eitaa.com/westanews
⁉️ شیوه جبران حق الناس 🔸 سوال: کسی که حق الناس قابل توجه و مهمی بر عهده دارد اگر بدون بیان حق تضییع شده، از صاحب حق حلالیت بطلبد و او هم بدون اطلاع از اهمیت طلب خود، وی را حلال کند؛ آیا کفایت می کند؟ ✅ جواب: اگر حلالیت طلبیدن به طور کلی باشد و صاحب حق به ابعاد وسیع حقی که حلال کرده، توجهی نداشته باشد، کفایت نمی‌کند و سبب ابراء دین نمی‌شود. 🔍 منبع : leader.ir 🌸🍃 کانال رساله رهبر انقلاب(احکام) https://eitaa.com/joinchat/2754740421Cae2d378342
هدایت شده از علیرضا زادبر
4_6021645188097643758.mp3
32.11M
جلسه بسیار مهم موضوع جنجالی بررسی مفصل اعدامهای سال ۵۷ و ۵۸ نقش خلخالی مخالفت امام و آیت الله بهشتی اعتراض شدید آیت الله خزعلی دادگاه و محاکمه هویدا مدل بازداشت نصیری و هویدا انتقال هویدا توسط دخترخاله پزشکش فرشته انشاء و... اسامی افراد اعدام شده تا نیمه دوم ۱۳۵۸ اطلاعات و تحلیل های که کمتر به آنها پرداخته شده است. مسلما تا الان نشنیده اید. کلاسهای مجازی جریان شناسی تاریخ سیاسی https://eitaa.com/Politicalhistory
🌐 پایگاه اندیشه حقوق عمومی و فضای مجازی 📝 نشر آثار علمی و فرهنگی حجت الاسلام دکتر سید علیرضا طباطبائی 🔺 دانش‌آموخته دکتری حقوق عمومی مؤسسه آموزشی‌ و پژوهشی امام‌خمینی(ره) 🔺دکتری حقوق فضای مجازی (Beharati International University) 🔺هیئت‌علمی دانشگاه علوم قضائی تهران 🔺مبلغ زبان‌دان (انگلیسی، عربی، ترکی، اردو) عضویت مستقیم در کانال👇 🌐 https://eitaa.com/joinchat/359333911Cd8a553d432 🔰 @Tabatabaei_ir ⚪️ آخرین اخبار و جدیدترین گزارش‌ها در حوزه‌ حقوق و فقه مربوط به ، ، ، ، ، و را در این کانال پیگیری کنید.