فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر حکیم انقلاب اسلامی هماکنون در دیدار اقشار مختلف مردم در سخنان پیرامون تحولات اخیر منطقه:
«مقاومت این است، جبهه مقاومت این است: هرچه فشار بیاورید محکمتر میشود، هرچه جنایت کنید، پرانگیزهتر میشود. هرچه با آنها بجنگید، گستردهتر میشود و من به شما عرض میکنم به حول قوهی الهی گسترهی مقاومت بیش از گذشته تمام منطقه را فرا خواهد گرفت.
آن تحلیلگرِ نادانِ بیخبر از معنای مقاومت خیال میکند که مقاومت که ضعیف شد، ایران اسلامی هم ضعیف خواهد شد و من عرض میکنم به حول و قوهی الهی، به اذن الله تعالی، ایران قوی مقتدر است و مقتدرتر هم خواهد شد.»
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
امام خامنهای:
«در پیشرفتها و موفقیتها، «غرور» سم است. در ناکامیها و مشکلات، «انفعال» زهر است.» (۲۱/ ۹/ ۱۴۰۳)
#امید
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
◻️مسؤولان جمهوری اسلامی و عبرتگیری از داستان سوریه
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یکی از نکات مهم سخنان امروز (۲۱ آذر ۱۴۰۳) رهبر حکیم انقلاب در تبیین حوادث سوریه، اشاره به عبرت و درسی است که مسؤولان جمهوری اسلامی باید از این حادثه بگیرند. و آن اینکه:
اولاً، «از دشمن نباید غافل شد؛ دشمن را حقیر هم نباید شمرد». دشمنان اسلام یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی، دائماً در اندیشه ضربه زدن به اسلام و مسلمین و جمهوری اسلامی هستند. به تعبیر حکیمانه امیرمؤمنان علیه السلام: مَن نامَ لَم یُنَم عَنه.
همه مسؤولان سیاسی و نظامی و اقتصادی و علمی و فرهنگی کشور باید دانند که لحظهای از دشمنان نباید غافل بمانند. بدانند که اگر آنان از دشمن غافل شوند، دشمن هرگز از آنها غافل نخواهد شد.
قرآن کریم به صراحت و مکرراً به توصیف رویکرد جبهه کفر در تقابل با اسلام پرداخته است:
وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىٰ يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا (بقره، ۲۱۷)
طبیعتاً در برابر چنین دشمنانی همواره باید هوشیاری و هوشمندی و آمادگی خود را در بالاترین سطح و در همه سطوح تقویت کرد.
ثانیاً، «به تبسّم دشمن هم نبایستی اعتماد کرد؛ گاهی دشمن با لحن خوش با انسان حرف میزند، با تبسّم حرف میزند، امّا خنجر را پشت سرش گرفته، منتظر فرصت است.» امید است که سیاستمداران و مسؤولان از همه احزاب و گروههای سیاسی کشور یک بار برای همیشه از سرنوشت بشار اسد عبرت بگیرند. او در یک سال اخیر، به لبخند آمریکاییان و به وعدههای دشمنان دیرین مردم سوریه دل خوش کرده بود! و توصیه رهبر معظم انقلاب را گوش نکرد که ابتدای همین سال جاری به او گفت آمریکاییها هرگز به وعدههای خود وفا نمیکنند. و گویا به این سخن صریح خدای متعال باور نداشت که اولیای کفر هرگز به وعدههای خود پایبند نیستند: «إنَّهُم لَآ أَيمَٰنَ لَهُمۡ» و شد آنچه میتوانست نشود.
#دشمنشناسی
#بیداری
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
◻️در محضر قرآن
🔸وظیفه مؤمنان به هنگام پیروزی و شکست
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔹امام خامنهای: «در پیشرفتها و موفقیتها، «غرور» سم است. در ناکامیها و مشکلات، «انفعال» زهر است.» (۲۱/ ۹/ ۱۴۰۳)
🔸پیام اصلی سوره نصر این است که به هنگام پیروزیها و فتوحات بزرگ (اِذا جاءَ نَصرُ اللهِ وَ الفَتحُ وَ رَاَیتَ النّاسَ یَدخُلونَ فی دینِ اللهِ اَفواجًا)، دو کار باید انجام گیرد:
نخست، شکرگزاری به درگاه الهی؛ فَسَبِّح بِحَمدِ رَبِّک. اصولاً بر اساس منطق اهل ایمان و منطق تفکر توحیدی هر گونه پیروزی و نصرتی از خدای متعال و نتیجه عنایت و خواست اوست: وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ (آلعمران، ۱۲۸)
و دوم: استغفار و طلب بخشش برای کوتاهیها و ضعفها و سستیهای احتمالی: وَاستَغفِره
🔻براساس منطق قرآن کریم: وَمَا أَصَابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ (شوری، ۳۰) بنابراین بعد از هر ناکامی یا شکستی باید با دقت، جوانب کار را سنجید و نقاط ضربهخور را فهمید و رخنهها را بست و خود را برای حرکتی کاملتر و جدیتر آماده کرد.
#قرآن
#پیروزی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🟡بحثی در علائم حتمی و غیرحتمی ظهور
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔹در برخي از روايات مربوط به علائم الظهور، از دو نوع علامت سخن رفته است: «علائم حتمي» و «علائم غير حتمي». علائم غير حتمي به علائمی گفته ميشود که ممکن است رخ ندهند اما ظهور محقق شود. اما علائم حتمي به اين معني است که حتماً بايد پيش از ظهور و يا همزمان با ظهور رخ بدهند.
🔸برخي از مهديپژوهان بر همين مسأله تأکيد دارند و معتقدند که تا علائم حتمي تحقق نيابد، #ظهور هم محقق نخواهد شد! اما روايتي از #امام_جواد علیه السلام در اختيار داريم که همين مسأله را به زيبايي پاسخ ميدهد و کاملاً همراه و همنوا با آن دسته از رواياتي است که تأکيد ميکنند در هر لحظهاي ممکن است ظهور محقق شود. روايت به اين شرح است که داود بن ابيالقاسم ميگويد با عدهاي از ياران نزد امام جواد بوديم که سخن از #سفياني رفت و اينکه در روايت آمده است که سفياني از علائم حتمي ظهور است. داود بن ابيالقاسم ميگويد به امام جواد عرض کردم:
«هَلْ يَبْدُو لِلَّهِ فِي الْمَحْتُومِ؟ آيا بدا در علائم حتمي رخ ميدهد؟»
امام در پاسخ فرمودند: «نَعَمْ؛ بله.»
داود بن ابيالقاسم ميگويد به امام عرض کردیم:
«فَنَخَافُ أَنْ يَبْدُوَ لِلَّهِ فِي الْقَائِمِ؛ ما ميترسيم در اصل قيام قائم بدا رخ دهد.»
امام جواد در پاسخ فرمودند:
«إِنَّ الْقَائِمَ مِنَ الْمِيعَادِ وَ اللَّهُ لا يُخْلِفُ الْمِيعاد؛ قيام قائم وعدة الهي است؛ و خداوند خلف وعده نمیکند»
♦️این حدیث اشاره به اين دارد که «بدا» در اصل قيام قائم رخ نخواهد داد، زيرا اين منافات با وعدة الهی و بلکه منافات با هدف غايی بعثت و نبوت و امامت دارد. زيرا مهدی موعود کسی است که با قيام او آرمان نهايی همة اديان و پيامبران الهی به بار خواهد نشست و هدف نهايی بعثت و برانگيختن پيامبران محقق خواهد شد. و بدون او اين سلسله و آن همه زحمت و رنج به نهايت نخواهد رسيد.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
◻️دانشگاه و استکبارستیزی
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔹یکی از مهمترین شعارها و شاخصهای انقلاب اسلامی نه فقط در عرصه سیاسی، بلکه در همه عرصههای زیست اجتماعی از اقتصاد گرفته تا فرهنگ و رسانه، و حتی حوزه علم و فناوری، «استکبارستیزی» است. انقلاب اسلامی، ذاتاً نه تنها با هیچگونه استکباری سازگاری ندارد، بلکه #استکبار را معدن و مرکز همه مفاسد سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و علمی میداند.
✔️روز ۱۳ آبان که نمایانگر یکی از نمادهای استکبارستیزی انقلاب اسلامی است، یعنی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران، به عنوان روز دانشآموز نامگذاری شده است.
✔️روز ۱۶ آذر به یاد اعتراض خونین دانشجویان دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۲ به حضور معاون رئيس جمهور آمریکا در تهران، روز دانشجو نامگذاری شده است.
✔️روز ۲۷ آذر، به یاد ترور یکی رهبران انقلاب، شهید آیتالله دکتر مفتح، به دست عوامل استکبار جهانی در دانشگاه تهران، به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.
این نامگذاریهای نمادین بیانگر آن است که حتی در روزهای بزرگداشت دانش و دانشگاه نیز بُعد استکبارستیزی، برجسته است.
🔸به همین دلیل، از توصیههای همیشگی امامین انقلاب به همه ارکان نظام و همه مسؤولان و ذینفوذان کشور به ویژه دانشگاهیان، حفظ و تقویت روحیه استکبارستیزی بوده است. به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنهای، شرف علم و و عالم و دانش و دانشگاه به استکبارستیزی آن است.
«همه به خصوص دانشجویان، دانشگاهیان، اساتید و مسئولان دانشگاهها باید هوشیار باشند. جهت حرکت خود را ضدیت با سلطهگران و دشمنی با جهانخواران بگذارید؛ این است که ما را به ارزشهای اسلامی خواهد رساند.»
♦️نکته: همه تلاش دشمنان و اذناب داخلی آنان در محیطهای دانشگاهی این بوده و هست که با شگردهای مختلف، تا میتوانند این روحیه را در میان استادان و دانشجویان کمرنگ کنند. با فراتحلیلی بر روند فعالیتهای سیاسی چهاردهه اخیر در دانشگاهها، بهتر میتوان حرکت نرم و خزنده دشمنان در کمرنگ کردن روحیه استکبارستیزی در میان دانشگاهیان را درک کرد.
#دانشگاه
#استکبارستیز
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔸برکت اخلاص
بهره امشب من از «درسهایی از قرآن» استاد قرائتی:
«کمیل چند صفحه دعای امیرمؤمنان علیه السلام را نقل کرد، ۱۴۰۰ سال است که یکی از مهمترین دعاها و مناجاتهای مورد توجه موحدان است.
اما کسانی هستند که عمری درباره دعا و مناجات و توحید تحقیق و پژوهش کرده و میکنند ولی تأثیری در جامعه ندارد»
«اللهم اجعَلنِي مُبَارَكًا أَيْنَ مَا كُنْتُ»
#برکت
#کمیل
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🎤 احمدحسین شریفی
🔻قم باید در مقام اثبات نیز، شهر علم باشد. https://www.isna.ir/news/1403092015039
#دانشگاه
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انیمیشنی بسیار گویا درباره نقش ایران در دفاع از امنیت سوریه و نادانی و قدرناشناسی برخی از مردم و مسؤولان سوریه، و نتیجه ناسپاسیها.
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
◻️پاسخی به شبهه یکی از اساتید حقوق جزا و جرمشناسی درباره رابطه «عدالت» و «اجرای حدود اسلامی»
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸نقل میکنند که یکی از متخصصان حقوق جزا و جرمشناسی در پاسخ این سوال که چرا کتابی در موضوع حقوق جزا نمینویسد؟ چهره در هم کرده و فرموده: «من کتاب بنویسم تا شما اعدام کنید و دست بِبُرید و سنگسار کنید؟!»
در این میان یکی از حاضران پرسیده است: «مگر شما حدود و قصاص را قبول ندارید؟»
استاد محترم در پاسخ گفته است نه تنها قبول دارم؛ بلکه مدافع اجرای حدود و قصاص هم هستم! اما مقدمه اجرای حدود اسلامی، تحقق عدالت اسلامی است. «شما نخست عدالت اسلامی را اجرا کنید خودم برای اجرای حدود، کفن میپوشم». ابتدا باید عدالت اسلامی را اجرا کرد و پس از نهادینه شدن عدالت اسلامی در جامعه آنگاه نوبت به اجرای حدود میرسد. و ادامه داده است که «در عدالت اسلامی فقر نیست، بیکاری نیست، فساد نیست، رانت نیست، ستم نیست!» اما «در جامعهای که بیکاری و فساد است و خبری از عدالت نیست، اجرای حدود، معنا ندارد و اجرای حدود خودش نقضِ غرض است و خودش ستم است!»
و سپس هم ادامه داده است که «چگونه میشود در کشوری که فقر، بیکاری، گرانی، و طلاق زوجین بیداد میکند برای فریب افکار عمومی از حجاب حرف زد.»
جدیداً هم در یکی از کانالهای علمی دیدم که با قلم خود آن استاد این مطلب و این پرسش و پاسخ مطرح شده است!
♦️هر چند بنده نمیتوانم باور کنم که چنین سخنانی از یک متخصص حقوق و جزای اسلامی صادر شده باشد! زیرا بطلان و سستی چنین سخنی آشکارتر از آن است که نیاز به بررسی تفصیلی داشته باشد. چنین سخنانی که مدتی است به گونههای مختلف و با بیانهای گوناگون از سوی مخالفان حدود وقوانین اسلامی بر زبان جاری میشود، بیش از آنکه محصول «دلیلجویی» و بحثی «علمی و تحقیقی» باشد، بیشتر معلول «علتهایی درونی» و «انگیزههایی غیرعلمی» است.
یعنی این محقق محترم و امثال او، نمیدانند که
✔️اجرای حدود از ارکان عدالت اسلامی است؟ نمیدانند که یکی از اجزا و ارکان عدالت اسلامی، اجرای حدود اسلامی است؟
✔️آیا این استاد محترم نمیداند برای مبارزه با فساد و رانت و ظلم، چارهای جز اجرای حدود و دیات نیست؟
✔️آیا این استاد محترم نمیداند که منوط کردن اجرای حدود و مواجهه سخت با مجرمان، به رفع فقر، بیکاری، گرانی و طلاق در جامعه، منوط کردن آن به امری محال است؟! زیرا هیچ جامعهای نبوده و نیست و پیدا نخواهد شد که چنین اموری در آن وجود نداشته باشد. اساساً ما «جامعه معصوم» نداریم.
✔️ممکن است گفته شود که منظور این استاد محترم این نبوده است که «هیچ» فقر و بیکاری و گرانی و طلاقی در جامعه نباشد بلکه منظورشان به صورت نسبی بوده است! اگر چنین باشد، سؤال میکنیم که معیارشان چیست؟ تا چه میزان یا تا چه درصدی از وجود فقر و بیکاری و گرانی و ... را مانع اجرای حدود اسلامی نمیدانند؟! و آن معیار و میزان را به چه دلیلی و با چه میزان و معیاری تعیین کردهاند؟!
✔️به علاوه آیا این نظر ایشان فقط مربوط به حدود و ارزشهای اسلامی است یا هر ارزش و قانونی را شامل میشود؟ مثلاً اگر کسی بدهی خود را نداد، یا اگر کسی خانه خود ایشان را آتش زد یا ماشین خود ایشان را دزدید باز هم نظرشان این است که تا زمانی که فقر و گرانی و طلاق در جامعه هست، نباید قوانین و مقررات را درباره آنها اجرا کنیم؟! یا اجرای چنین قوانین و مقرراتی را بلااشکال میدانند؟ اگر پاسخ منفی باشد، که معلوم است نتیجه چنین نگاهی، چیزی جز هرج و مرج اجتماعی و اختلال در ابتداییترین حقوق مردم نخواهد بود و اگر پاسخ مثبت باشد، سؤال میکنیم چه تفاوتی میان مقررات و قوانین اسلامی و مقررات و قوانین بشرساخته وجود دارد؟ چرا اجرای مقررات و قوانین اجتماعی بشرساخته را منوط به رفع فقر و بیکاری و طلاق و ... نمیکنید؟!
✔️میگوید «چگونه در کشوری که طلاق بیداد میکند میتوان از حجاب دم زد»؛ آیا نمیداند که میزان رشد طلاق در ایران و سایر جوامع دنیا، همبستگی مثبتی با میزان شلحجابی و بیحجابی دارد؟ یعنی یکی از راههای کاهش طلاق و فروپاشی خانواده، جلوگیری از بیحجابی است.
✔️به راستی از نظر این استاد محترم، بیحجابی در میان خانوادههای فقیر بیشتر است یا ثروتمند؟ در شمال تهران بیشتر است یا جنوب آن؟
🔸همانطور که گفتم چنین اظهار نظرهایی فاقد «دلیل»اند، باید «علت» آنها را جست و درمان کرد.
#عدالت
#فرهنگ
#شبهه
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
◻️قتلگاه انقلاب از نگاه امامین انقلاب
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یکی از نکات مهم و حیاتی برای تداوم حرکت پیشرونده انقلاب اسلامی، نگاه انقلابی داشتن همه مدیران و مسؤولان جمهوری اسلامی در همه عرصههای سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی است.
به تعبیر امامین انقلاب، «منحصر کردن اهداف انقلاب در اهداف مادی و رفاهی»، «غفلت از اهداف و آرمانهای الهی انقلاب»، «کوتاهی در راهاندازی و راهبری بسیج جهانی مستضعفین علیه مستکبرین»، «کوتاهی در مبارزه با شرک و کفر»، «محافظهکاری»، «اکتفای به آنچه که داریم» و «نداشتن همت و بلندپروازی»، «قتلگاه انقلاب» است.
شرط تداوم انقلاب و شرط تعالی و توسعه فکر انقلابی در سراسر جهان آن است که آرمانهای اصیل انقلاب همواره در ذهن و ضمیر و زبان تکتک مسؤولان کشور زنده باشد: آرمان اصلی انقلاب مبارزه با شرک و کفر در سراسر گیتی بوده است. آرمان انقلاب به اهتزاز درآوردن پرچم توحید بر قلل رفیع جهان بوده است. آرمان انقلاب همان بوده است که خمینی کبیر(ره) کمتر از یک سال به پایان عمر مبارکشان در تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۶۷ به مناسبت قبول قطعنامه ۵۹۸ چنین ترسیم کردند:
«ما میگوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست. و تا مبارزه هست، ما هستیم. ما بر سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الّا الله» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم. پسای فرزندان ارتشی و سپاهی و بسیجیام، و ای نیروهای مردمی، هرگز از دست دادن موضعی را با تأثر و گرفتن مکانی را با غرور و شادی بیان نکنید که اینها در برابر هدف شما به قدری ناچیزند که تمامی دنیا در مقایسه با آخرت.» (صحیفه امام، ج۲۱، ص۸۸)
مسؤولان نظام ایران انقلابی همواره باید بدانند که «جنگ ما جنگ عقیده است، و جغرافیا و مرز نمیشناسد. و ما باید در جنگ اعتقادیمان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم.» (صحیفه امام، ج۲۱، ص۸۷)
همه تلاش غربیان و غربزدهها و بریدههای از اسلام و انقلاب در طول چهل سال گذشته این بوده است که ذهن و ضمیر و زبان مسئولان ما را به امور روزمره و مسائل پیشپا افتاده مشغول کنند و آنان را از پیگیری آن اهداف متعالی منصرف کنند! و تا حدودی هم دست کم در دورههایی در این جهت موفق بودهاند.
اما باید دانست که این «سم مهلک» و به تعبیر امام خامنهای «قتلگاه» انقلاب است:
«من معتقدم محافظهکاری و اکتفای به آنچه که داریم و نداشتن همت و بلندپروازی در همه زمینههای فکر و فرهنگ، قتلگاه انقلاب است. انقلاب اساساً یعنی گام بلندی، که پشت سرش باید گامهای بلند دیگری برداشته شود» (بیانات در دیدار اساتید و دانشجویان امیرکبیر ۹/ ۱۲/ ۱۳۷۹)
#جهاد
#امام_خمینی
#استکبارستیزی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
◻️نخودسیاهِ راهکار فرهنگی برای کنترل ناهنجاریهای اجتماعی!
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔹سالیانی است هر زمانی که برخی از مدیران کشور، تصمیمی بر مواجهه با فعالیتهای ضدفرهنگی و ضداخلاقی در سطح جامعه میگیرند مخالفان ارزشهای اسلامی و دلدادگان لیبرالیسم غربی در کشور ما، با ژستی روشنفکرانه، فریاد برمیآورند که «برای اصلاح فرهنگ، فقط باید کار فرهنگی انجام گیرد!» شوربختانه، این القائات لیبرالیستی آنقدر اثرگذار بوده است که بر ذهن و زبان برخی از مسؤولان ارشد کشور و حتی برخی از روحانیان سنتی نیز تأثیر گذاشته است. تا جایی که برخی از آنها را واداشته است که مجریان قانون را به گردنکشی دربرابر قانون دعوت کنند!
🔸این در حالی است که
اولاً، هیچ هنجاری در هیچ «جامعه»ای، به صرف کار فرهنگی، نهادینه نشده و نخواهد شد. به عنوان مثال، تاکنون هیچ کشوری نتوانسته است به صرف فعالیت فرهنگی و با ساخت پویانماییهایی مثل «سیاه ساکتی» و امثال آن ارزشی مثل نظم و انضباط ترافیکی را، که همگان مفید بودن و بلکه ضروری بودن آن را برای حیات اجتماعی درک میکنند، نهادینه کند. بلکه در کنار آن و همزمان با تبیین و آموزش و کار فرهنگی، جرایم بسیار سنگین مالی و اعتباری برای نقض قوانین ترافیکی هم وضع کردهاند؛ دوربینهای نظارتی هوشمند برای شناسایی متخلفان و قانونشکنان هم نصب کردهاند و هزاران نفر را برای نظارت بر حسن اجرای آن قانون به کار گرفتهاند.
ثانیاً، #پیامبر_اکرم (ص) نیز (که بدون تردید یکی از بزرگترین تغییرات فرهنگی را در طول تاریخ در شبهه جزیزه عربستان انجام داد) برای تحقق فرهنگ اسلامی هرگز به «اصلاح باورها و بینشها»، و «آموزش ارزشها و ضوابط اسلامی» و امثال آن اکتفا نکرد؛ بلکه به صورتی «جدی، قاطع، سریع و بدون تبعیض» با متخلفین و قانونشکنان و مفسدان و هنجارشکنان برخورد سخت هم داشتند.
و ثالثاً، این مدعیان هیچگاه حاضر نشدهاند الگو، راهکار و طرح و برنامهای مشخص از اقدامات فرهنگی مورد نظرشان را برای مواجهه با فعالیتهای ضدفرهنگی ارائه دهند! هر زمانی که از آنها مطالبه راهکار فرهنگی برای مواجهه با آسیبهای اجتماعی و فرهنگی شده است، گفتهاند، این کاری دشوار است و باید با کارشناسان نشست و از آنها خواست! و البته شاید خود این آقایان ندانند که ناآگاهانه به سربازانی بیمزد و مواجب و ظاهرالصلاح برای «لیبرالیسم فرهنگی» از یک طرف و «آنارشیسم دولتی» از طرف دیگر تبدیل شدهاند!
#فرهنگ
#قانون
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
◻️راهبرد دوستپنداری دشمن
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
یکی از پیچیدهترین و البته مخربترین شگردهای دشمنان، غافل کردن مردم از «دشمن» است!
بدترین حالت برای یک فرد یا ملت آن است که دشمن را دوست بپندارد و دوست را دشمن.
این، نوعی مسخ سیاسی است که با ابلهسازی مردم از طریق ابزارهای رسانهای و تطمیعهای صرفاً مجازی صورت میگیرد. این نوع از مسخشدگان، حتی حاضر نیستند ظرفیتها و توانمندیها و شأن و منزلتهای موجود ملت خود را هم باور کنند. آنان عاشق توهمات و شیفتهی نادیدهها و ناموجودها و موهوماتیاند که دشمنان به آنان میگویند.
ملتی که اینچنین مسخ شده باشد، به لقمهای آماده برای بلعیده شدن تبدیل میشود. وقتی چشمهایش باز میشود که دیگر سودی برایش ندارد! چنین مسخشدگانی، نه تنها خود بلکه نسلهای آینده خود را نیز تباه میکنند:
«هیچ کس بهخاطر غفلت ستایش نمیشود. هیچکس بهخاطر چشمها را بر هم گذاشتن، مدح نمیشود. اگر بر آدم غافل ضربهای وارد شد، اوّل کسی که مسؤول و مذموم است، خود اوست؛ مراقب باشید.»(رهبر معظم انقلاب، ۲۱/ تیر ۱۳۷۸)
#دشمنشناسی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
✍️ احمدحسین شریفی
🔻اگر دیدید کس یا کسانی فیلسوفانه توصیفی سیاه و ناکارآمد از کارنامه اعجازگونه انقلاب اسلامی ارائه میدهد، بدانید به احتمال زیاد، کارنامه انقلاب را با عینک «توسعه غربی» و لیبرالی میبیند. او بعد از نیم قرن جدال تمام عیار انقلاب اسلامی و نظام سرمایهداری هنوز نفهمیده است که کارنامه انقلاب را نمیتوان با ترازوی توسعه غربی و نظام سرمایهداری توزین کرد! بنابراین با او بحث و چون و چرا نکنید. آب در هاون کوبیدن است. فقط بگویید:
وصال دولت بیدار ترسمت ندهند
که خفتهای تو در آغوش بخت خوابزده
#غرب
#توسعه
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
✍️ احمدحسین شریفی
🔻وقتی علیرغم همه ظرفیتها، توانمندیها و پیشرفتها، ناگهان دائماً از «نمیشود»، «نداریم» و «نمیتوانیم» سخن گفته میشود، دو دلیل ممکن است داشته باشد:
یک. بیان وضعیت واقعی مدیران و مسؤولان و تصمیمگیران کشور باشد.
دو. به هدف آمادهسازی افکار عمومی برای پرداخت هزینهای بزرگ باشد. در این صورت باید امیدوار بود که آن هزینه، «عزت»، «امنیت» و «استقلال» کشور نباشد.
#مدیریت
#سیاست
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
◽️مساجد به مثابه هستههای مقاومت
🖊 احمدحسین شریفی
🔸 جمهوری اسلامی ظرفیتهای فرهنگی بومی و اسلامی منحصر به فردی دارد که اگر مدبرانه، خردمندانه و خلاقانه مورد استفاده قرار گیرند، قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی در همه عرصههای اجتماعی و فرهنگی چند برابر خواهد شد.
🔹یکی از آن ظرفیتها: مساجد، هیئات، تکایا و حسینیهها و فاطمیهها و زینبیهها است.
🔸اینها از بزرگترین، پاکترین، چابکترین، کمهزینهترین و مؤثرترین «هستههای مقاومت» در حوزههای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگیاند.
🔻فعال بودن این هستهها در محیطهای علمی و دانشگاهی نه تنها «حصاری محکم در برابر تهاجم فرهنگی» ایجاد میکند؛ بلکه «درمانی برای کاهش آسیبهای اجتماعی» و «عاملی بیبدیل در مقاومسازی نیروهای علمی و مدیران آینده انقلاب اسلامی» هم خواهد بود.
#مسجد
#مقاومت
#دانشگاه
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
◻️اعجاز نگاه جهادی در مدیریت
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
به گواهی تجربه زیسته ما در طول ۴۶ سال گذشته، در هر جایی که نگاه انقلابی و جهادی بر مدیران و مدیریت، حاکم بوده است، به پیشرفتهای اعجازگونهای دست یافتهایم و هر جا یا زمانی که مدیران ما چنین نگاهی نداشته و نگاههای سکولاریستی و اینجهانی و مادی بر آنان حاکم بوده است، علیرغم همه هزینهها، نتوانستهایم به نحو رضایتبخشی پیشرفت کنیم.
در مدیریت جهادی، «ارادهها» حاکم بر «داشتهها»ست.
در مدیریت جهادی، «امکانات» تعیینکننده «اقدامات» نیستند؛
در مدیریت جهادی، «موانع» تبدیل به «موتور محرکه» میشوند؛
در مدیریت جهادی، «تهدیدات» به هر میزان که بزرگ باشند، به «فرصتهای» بزرگتری تبدیل میشوند؛
در مدیریت جهادی، چارچوبهای خشک سازمانی، بهانه کمکاری یا کندکاری نیستند؛
مدیران جهادی، در عین رعایت نظم و قانون و اخلاق سازمانی، از مسیرهای فراسازمانی غافل نیستند؛
مدیران جهادی در کنار پرکاری و خستگیناپذیری، در همه فعالیتهای خود دو جهتگیری مهم را فراموش نمیکنند: (۱) حرکت در «راه خدا» و (۲) حرکت در «راه خدمت به مستضعفین»: «ما لَکُم لا تُقاتِلونَ فی سَبیلِاللَّهِ وَ المُستَضعَفینَ» یعنی هم دنبال «تعالی معنوی» افراد و سازماناند و هم دنبال «تحقق عدالت اجتماعی».
مدیران جهادی، بیتوقعاند؛ در امورات شخصی خود هیچ هزینه زائدی برای سازمان ایجاد نمیکنند؛
مدیران جهادی، حتی توقع تشکر و قدردانی از دیگران ندارند؛ آنان صاحب اصلی کار را کس دیگری میدانند و دنبال کسب رضایت او هستند.
مدیران جهادی، به دلیل اخلاص و توکل و توسلی که دارند، کمتر دچار خطای در تشخیص میشوند. «اگر روحیه جهادی حاکم باشد، غالباً درست میبینند، و همیشه خوب عمل میکنند و پیش میروند.»
مدیران جهادی، در عین توجه به مسائل روزمره و حل نیازهای موردی و مقطعی، کلنگر، آیندهنگر و دوراندیشاند؛
از بزرگترین مدیران جهادی، آیتالله #شهید_رئیسی بود که به تعبیر نائب المهدی «واقعاً شب و روز نمیشناخت؛ واقعاً دنبال آفرین و احسنت برای اینهمه کاری که میکرد نبود.»
#مدیریت
#جهاد
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
◻️بیحجابی و بردگی
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
چقدر ناداناند زنان و دخترانی که رهایی و آزادی و سود و منفعت خود را در بیحجابی و برهنگی میپندارند!
ای کاش در ورای تبلیغات دروغین رسانههای شیطان، از واقعیت زندگی زنان بیحجاب و بیعفت غربی آگاهی داشتند!
ای کاش میدانستند که بیحجابی و برهنگی آنان فقط و فقط به سود مردان شهوتران و هوسباز است.
ای کاش از آمار چندبرابری خودکشی (نسبت به مردان) در میان زنان به اصطلاح آزاد غربی آگاهی داشتند!
ای کاش میدانستند که بزرگترین مدافعان بیحجابی و برهنگی زنان و نخستین مدافعان شعارهای فمینیستی در دنیای غرب مردان بوالهوس و سرمایهداران پولپرست بودهاند و هنوز هم هستند!
ای کاش میدانستند که طراحان چنین شعاری، با ابلهسازی زنان، دنبال بردهسازی آنان هستند!
و ای کاش ...
#زن
#غرب
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
◻️به بهانه سالروز وحدت حوزه و دانشگاه
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
قریب به ۴۵ سال است که مسأله وحدت حوزه و دانشگاه به عنوان یکی از راهبردهای مهم جمهوری اسلامی مطرح شده است. هر ساله هم به مناسب روز ۲۷ آذر، سالروز شهادت شهید مفتح، مراسمهایی در دانشگاهها و حوزههای علمیه در این موضوع منعقد میشود.
اما هنوز هم بعد از ۴۵ سال، حتی در این که منظور از این راهبرد دقیقا چیست، اختلاف وجود دارد. هنوز هم مهمترین دادهها در این موضوع سخنان امامین انقلاب است.
ابهام مفهومی، موجب شده است که عدهای نه تنها ضرورت و اهمیت آن را درک نکنند، بلکه به مخالفت با آن هم بپردازند!
در اینجا به اختصار و صرفاً برای تذکار، به چند معنای وحدت در ترکیب وحدت حوزه و دانشگاه اشاره میکنم:
یک. وحدت در مديريت: این نوع وحدت به معنای اضمحلال يکی در ديگری است که نه معقول است و نه ممکن و نه خواستهی هيچ يک از مدافعان و طراحان وحدت؛
دو. وحدت به معنای ارتباط فيزيکی و تبادل استاد و دانشجو و طلبه: این نوع وحدت، هم ممکن است و هم شدنی و هم مطلوب و مؤثر؛
سه. وحدت در نظام آموزشی؛ داشتن تعاملات آموزشی با يکديگر؛ آشنايی حوزويان با خوبیهای نظام دانشگاهی و آشنايی دانشگاهيان با نقاط قوت نظام آموزشی حوزهها: این نوع ارتباط هم بسیار مفید است و هم لازمه پویایی مراکز علمی است و اگر جدی گرفته شود میتواند به تحولی مثبت و پیشبرنده در نظام آموزشی حوزهها و دانشگاهها منجر شود؛
چهار. وحدت به معنای برگزاری درسها و رشتههای حوزوی برای دانشجويان و بالعکس: این نوع وحدت نیز تا اندازهای محقق شده است و با توجه به آزاد بودن و دلبخواهی بودن شرکت در چنین درسها و دورههایی، توانسته است برای افراد مستعد و علاقمند مفید هم واقع شود و افقهای ذهنی آنان را به همدیگر نزدیک کند.
پنج. وحدت در اهداف: مهمترین و عالیترین اهداف در حکمرانی اسلامی عبارتند از «فردسازی»، «جامعهپردازی» و «تمدنسازی». به نظر میرسد هم دانشگاهها در جمهوری اسلامی و هم حوزههای علمیه در این جهت مشترکاند یا باید مشترک باشند.
شش. وحدت در مبانی و روش تحقيق: مبانی هستیشناختی، معرفتشناختی و انسانشناختی؛ و توجه به روش اسلامی تحقيق در علوم انسانی. این از مهمترین و بنیادیترین سطوح وحدت حوزه و دانشگاه، به عنوان دو زیر نهاد اصلی از نهاد علم کشور، است و معتقدم تا چنین وحدتی در مبانی و روششناسی علوم انسانی ایجاد نشود، سایر انواع وحدت نمیتواند چندان کارگر افتد.
#دانشگاه
#حوزه_علمیه
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
◻️پژوهشهای فرهنگی آزاد از دین و تجربه!
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸برخی از مسؤولان فرهنگی را شنیدم که میگفتند پژوهشهای «علم آزاد» میگوید دوران مواجهه سختافزارانه با ناهنجاریهای اجتماعی مثل بیحجابی و شرابخواری علنی و فسادهای اجتماعی، سپری شده است! اکنون زمان در پیش گرفتن سیاستهای نرم و فرهنگی با این ناهنجاریهاست!
♦️در این خصوص عرض میکنم، بنده تاکنون چنین پژوهشهایی را نه دیدهام و نه شنیدهام و البته بعید میدانم و بلکه محال میدانم هیچ پژوهشگر و محقق راستینی چنین ادعای را کرده باشد!
چون
✔️خلاف بدیهیات مطالعات فرهنگی و اخلاقی است.
✔️خلاف همه تجربیات زیسته بشری و همه تجربیات حکمرانی در تاریخ بشر است.
✔️خلاف سبک و سیره حکمرانی معصومان علیهم السلام است.
✔️خلاف صریح آموزههای دینی است.
هیچ جامعهای را سراغ نداریم تأکید میکنم هیچ جامعهای را سراغ نداریم که به صِرف تبلیغ و تبیین و روشنگری و به اصطلاح فعالیت فرهنگی، توانسته باشد حتی یک ارزش اجتماعی را نهادینه کرده باشد! حتی در ارزشی مثل «نظم ترافیکی در شهرهای شلوغ»، که به نظر میرسد، فهم و رعایت آن از بدیهیترین مسائل انسانی و اجتماعی است، اگر برخوردهای سختافزارانه نباشد، و اگر هزینههای هنگفت برای نصب دوربینهای نظارتی و حضور پلیس و تعیین و اخذ جرایم سنگین مالی و امثال آن نباشد، حتی در مترقیترین کشورها و جوامع، برای یک ساعت هم نمیتوان از آن حفاظت کرد! کافی است در شهری مثل نیویورک یا پاریس یا لندن فقط یک ساعت برق سراسری قطع شود یا دوربینهای کنترلی از کار بیفتد آنگاه به تعبیر اصحاب فرهنگ در همان کشورهای غربی «شورش اجتماعی» و «غارتگری اجتماعی» رخ میدهد!
🔸حال، آن کدام پژوهشگر غیرسفارشی و کدام علم آزاد در ایران است که در مسائلی مثل بیعفتی اجتماعی، شرابخواری علنی، و آسیبهای اجتماعی مدعی شود که میباید و حتی میتوان با کار فرهنگی و مواجهه نرمافزارانهی صِرف اقدام کرد؟!
♦️آری کسی که آزاد از دین، آزاد از حقیقت، آزاد از تجربه زیسته بشری و آزاد از عقلانیت باشد ممکن است چنین راهحلهایی را ارائه دهد. و ما البته مجاز نیستیم که عقل و خرد خود را به دست چنین افرادی دهیم که خود را از هفت دولت آزاد میدانند!
#علوم_انسانی
#حجاب
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🟡مدیریت انقلابی در دولت شهید رئیسی
♦️دولت شهید رئیسی چگونه توانست ناترازی برق و گاز را مدیریت کند؟
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
میدانیم که دولت #شهید_رئيسی زمانی مسؤولیت را بر عهده گرفته بود که مدتها بود بخشهای وسیعی از کشور، در زمستان گاز نداشتند و در تابستان برق! اما در همان نخستین سال مسؤولیتشان همگان شاهد بودیم که به ناگهان این ناترازیها از ادبیات اجتماعی و اقتصادی کشور رخت بربست! اما هیچ کس نپرسید چطور شد؟ چه اکسیری بر ذخایر گاز و نیروگاههای برق ما زده شد که چنین معجزهآسا همه مشکلات از میان رفت! پاسخ آن یک کلمه است: «اعجاز مدیریت انقلابی».
سپهر خلجی، رئیس شورای اطلاعرسانی دولت سیزدهم درباره چگونگی مدیریت ناترازیهای گاز و برق در دولت شهید رئیسی اطلاعات مفیدی در اختیار قرار داده است، امید است مسؤولان دولت چهاردهم با استفاده از این الگو، بر مشکل ناترازیهای گاز و برق فائق آیند و با بیتوجهی از کنار این تجربه مهم عبور نکنند:
«شهید رئیسی چند اقدام برای مدیریت ناترازی «برق در تابستان» و «گاز در زمستان» داشت، تا نه برق در تابستان که اوج مصرف را داریم قطع شود نه گاز در زمستان.
۱- ساخت انواع نیروگاهها اعم از گازی و خورشیدی و بادی و... را هم توسط دولت و هم بخش خصوصی در اولویت قرار داد به نحوی که در دو سال و نیم دوره مدیریت ایشان، رکورد ساخت نیروگاه در کشور شکسته شد و مجموعا حدود ۹ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد.
۲- صنایع را الزام کرد که برای تامین برق خودشان نیروگاه بسازند و در همین راستا چند نیروگاه هم در دوره ایشان ساخته شد و افتتاح گردید از جمله نیروگاه بوتیا در کرمان و نیروگاه فولاد مبارکه اصفهان و....
۳- زمان توزیع برق بین صنایع را مدیریت کرد. مثلا با هماهنگی برخی صنایع، شیفت کاری خطوط تولیدی آنها بعضا به روزهای تعطیل و... جابهجا شد.
۴- اصلاح الگوی مصرف برق خانگی را هم با سیاستهای تشویقی در دستور کار قرار داد.
بهطور همزمان از همان روزهای اول که دولت را هنوز تحویل نگرفته بود، از ناترازی گاز مطلع شد و همکاران متخصص خود در این زمینه را مأمور کرد برای حل بحران احتمالی گاز در زمستان چارهجویی کنند در این زمینه هم چند اقدام انجام شد:
۱- از فرصت شهریور تا آبانماه که زمان طلایی ذخیره سوخت مایع برای نیروگاههاست را کاملا استفاده کردند و توانستند در همان سال اول ذخایر را
از حدود یک میلیارد مترمکعب در اوایل شهریور به حدود دو و نیم میلیارد متر مکعب در آبانماه برسانند.
۲- نسبت به تامین سوخت مایع برای نیروگاههای استانهای شمالی، شمال شرق و شمال غرب کشور با اولویت اقدام کردند.
۳- هماهنگی دو وزارتخانه نفت و نیرو برای عدم ایجاد چالش را شخصا مدیریت کرد.
۴- در همان تابستان نسبت به حل چالش فیمابین با ترکمنستان بابت بدهی و جریمه قرارداد گازی با ترکمنستان اقدام کرد و بدهی حدود ۳ میلیارد دلاری را قسطبندی و پرداخت کرد و در پاییز ۱۴۰۰ قرارداد سه جانبه سوآپ گازی بین ایران و ترکمنستان و آذربایجان امضا شد که در رفع ناترازی استانهای شمالی بسیار مؤثر است.
شاه بیت همه این اقدامات مدیریت مدبرانه و فرابخشی شخص رئیسجمهور در هماهنگیهای بین وزارتخانهای و مطالبه و پیگیری حل مسئله و البته مدیریت جهادی وزرای مربوطه بود که اجازه بحران را نمیداد. مثلا در زمستان سال ۱۴۰۲ که یک روز در تربتجام افت فشار اتفاق افتاد تمام وزارت نفت و سایر دستگاهها را بسیج کرد برای حل مشکل آنجا با انواع روشهای مکمل.
همه میدانستند رئیسجمهور شهید شخصا هم تلفنی هم بعضا با حضور در اتاق کنترل وزارتخانهها پیگیری میکرد و همین موضوع برای حل مسئله، انرژی و انگیزه مضاعف در بدنه مدیریتی کشور تولید میکرد و آنها را هوشیار میکرد تا بموقع اقدامات لازم را بهعمل آوردند و مثلا در زمستان غافلگیر نشوند.
لازم به ذکر است که میزان ذخایر سوخت مایع تحویلی در نیروگاهها در مردادماه ۱۴۰۳ بیشتر از میزان ذخایر سوخت مایع در مردادماه سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بوده و لذا با مدیریت صحیح میبینیم که در زمستانهای آن سالها قطعی برق و گاز نداشتهایم. در حالیکه اگر تدابیر درست مدیریتی در آن سالها نبود، در نتیجه «همافزایی ناترازی برق و گاز» همین اتفاقی که الان رخ داده است میافتاد یعنی قطعی همزمان برق و گاز در زمستان!»
درود و رضوان الهی بر روح پاک آن شهید مظلوم باد.
#انرژی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔻راه شناخت شخصیت سیاستمداران
✍️ احمدحسین شریفی
🔹شخصیت واقعی افراد، به ویژه سیاستمداران و چهرههای مشهور را در نوع مواجهه آنان با رفتار، گفتار یا حوادث غیرمترقبه میتوان فهمید.
🔸گفتارها و رفتارهایی که در جلسات رسمی و از قبل طراحی شده از آنان مشاهده میکنید ممکن است تماماً سناریویی از قبل طراحی شده به هدف حاشیهسازی و مشغولسازی اذهان عمومی به امور شخصی و بیاهمیت باشد.
#شخصیت
#اخلاق
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
◻️زن در واژگان ایرانی- اسلامی و غربی
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸«واژگان» در هر زبانی، بیانگر روح و معنای حاکم بر فرهنگ اهل آن زبان است. واژگانی که در ادبیات فارسی برای زن به کار برده میشود عبارتند از «زن»، «بانو» و امثال آن و در زبان عربی واژهای مثل «مرئة» در مقابل «مرء» و «رجل». با تأمل در این واژگان میتوان جایگاه و منزلت بلند زنان در فرهنگ ایرانی اسلامی را درک کرد.
🔹واژه «زن» در زبان پهلوی «کَن» گفته میشد. کن در زبان اوستایی به معنای «خانه» و «دوست داشتن» بود. و به تعبیر استاد فریدون جنیدی بعدها «کن، با پسوند «ت» بهگونهی «کنت» درآمد که در زبان پهلوی برابر با «شهر» است و با دگرگونی «ت» به «د» بهگونههای «کند»، «کندو» به «خانهی زنبور»، و با فروافتادن میانوند «ن» بهگونهی «کد»، «کده»، «کته»، «دهکده» و امثال آن درآمد.»
بانو هم از ریشه «بان» در زبان اوستایی است که به معنای «فروغ و روشنایی» است و «کدبانو» به معنای «روشنایی و فروغ خانه». بیدلیل نیست که در فرهنگ ایرانی اسلامی، زن به عنوان «چراغ خانه» و دختر به عنوان «قرة العین و چشمروشنی والدین» شناخته میشود.
♦️این در حالی است که در فرهنگ اروپایی و غربی مشهورترین واژهای که برای زن به کار برده میشود «woman» است. پسوند «wo» به معنای پیوند و وابستگی و تعلق است. این بدان معناست که در فرهنگ اروپایی، زن به عنوان موجودی وابسته به مرد و غیرمستقل تلقی میشده است. موجودی که از خودش هیچ شأن و منزلت مستقلی ندارد، همه هویت او وابستگیاش به مرد است.
🔸ما برای بیان نوع انسان از واژه «بشر» یا «انسان» یا «آدم» استفاده میکنیم. اما غربیان از واژه «mankind». و این نشان میدهد که هویت بشریت اختصاص به مرد دارد و زنان هم به دلیل پیوندی که با مردان برقرار میکنند، میتوانند در زمره بشر به شمار آیند! زنان فیالواقع «زائده»ای بر مردان دانسته میشوند.
این نوع نگاه هنوز هم در فرهنگ غربیان وجود دارد به گونهای که زنان به محض ازدواج، نام خانوادگی پیشین خود را از دست میدهند و در زمره متعلقات فامیلی شوهر درمیآیند! اگر از همسر اول طلاق بگیرد و ازدواج کند، نام خانوادگی همسر دومش برای او ثبت میشود! و به همین ترتیب همسر سوم و ...؛ و اگر بیوه بماند و ازدواج نکند، تا ابد نام خانوادگی همان همسری که از او طلاق گرفته است بر روی او هم خواهد ماند!
#زن
#خانواده
#غرب
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
🔸 فهرست ۱۰۰ شورای عالی در ایران!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
1-شورای عالی انرژی
2-شورای عالی آمار
3-شورای عالی آب
4-شورای عالی خرما
5-شورای عالی هنر
6-شورای عالی امنیت ملی
7-شورای عالی انرژي اتمي
8-شوراي عالي پول و اعتبار
9-شوراي عالي فولاد
10-شوراي عالي طنز
11-شوراي عالي اقتصاد
12-شورای عالی تصادفات
13-شورای عالی صادرات
14-شورای عالی صنایع
15-شورای عالی گمرک
16-شورای عالی حفاظت محیط زیست
17-شورای عالی صنایع دریایی
18- شورای عالی خاک
19- شورای عالی فضای مجازی
20-شوراي عالي استاندارد
21-شوراي عالي استانداری
22-شورای عالی استانها
23-شوراي عالي بیمه
24-شورای عالی ثبت
25-شورای عالی سپاه
26-شوراي عالي بورس
26-شورای عالی اشتغال
28-شورای عالی جوانان
29-شوراي عالي حج و زیارت
30-شورای عالی انقلاب فرهنگي
31-شورای عالی حفاظت آثار باستانی
32-شورای عالی اقیانوسشناسی کشور
33-شورای عالي زیستفناوری
34-شورای عالی مناطق آزاد تجاری–صنعتی
35-شورای عالی سازمان بنادر و کشتیرانی
36-شورای عالی نقشهبرداری کشور
37-شورای عالی هماهنگی ترابری
38-شورای عالی صنعت دریانوردی
39-شوراي عالي فناوری اطلاعات
40-شورای عالی فرهنگ و هنر
41-شورای عالی عمران مرزها
42-شوراي عالي بهداشت
43-شورای عالی سلامت
44-شورای عالی معادن
45-شورای عالی اوقاف
46-شورای عالی ورزش
47-شورای عالی اداری
48-شورای عالی بانکها
49-شورای عالی مالیاتی
50-شورای عالی عشایری
51-شورای عالی الکترونیک
52-شورای عالی دفاع و امنیت
53-شوراي عالي اجرایی بهداشت
54-شورای عالی طرحهای انقلاب
55-شورای عالی برنامهریزی کشوری پیشگیری از عفونت HIV
56-شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا
57-شورای عالی هماهنگی صادرات خدمات فنی و مهندسی
58-شورای عالی نظارت بر دفتر خدمات حقوقی بین المللی
59-شورای عالی حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین
60-شورای عالی ستاد مبارزه با قاچاق و مواد مخدر
61-شورای عالی گسترش و نوسازی صنایع ایران
62-شورای عالی صندوق توسعه کشاورزی ایران
63-شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری
64-شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی
65-شورای عالی اطلاعات و جهانگردی
66-شورای عالی ایرانگردی و جهانگردی
68-شورای عالی برنامهریزی
69-شورای عالی اطلاعرسانی
70-شورای عالی سرمایهگذاری
71-شورای عالی تامین اجتماعی
72-شورای عالی شرکتهای دولتی
73-شورای عالی هواپیمایی کشوری
74-شورای عالی کمیته ملی المپیک
75-شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی
76-شورای عالی اجرای سیاستهای اصل ۴۴
77-شورای عالی شرکت ملی نفت ایران
78-شورای عالی فرهنگ و آموزش عالی
79-شورای عالی پشتیبانی سوادآموزی
80-شورای عالی موسیقی صدا و سیما
81-شورای عالی انفورماتیک کشور
82-شورای عالی آموزش و پرورش
83-شورای عالی توسعه قضایی
84-شورای عالی فضایی
85-شورای عالی تهیه کنندگان
86-شورای عالی پژوهشهای علمی کشور
87-شورای عالی کمیسیون ملی آیسسکو
88-شورای عالی بررسی و تعیین الگوی مصرف
89-شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور
90-شورای عالی هماهنگی آموزش فنی و حرفهای
91-شورای عالی برنامهریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
92-شورای عالی نظارت و بازرسی
94-شورای عالی مبارزه با جرم پولشویی
95-شورای عالی قطبهای علوم پزشکی
96-شورای عالی استیناف فدراسیون فوتبال
97-شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور
98-شورای عالی امنیت فضای تبادل اطلاعات
99--شورای عالی آموزشهای علمی – کاربردی
100- شورای عالی پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی و منابع طبیعی
🔻نکته: مشابه این شوراها را در مجلس، مجمع تشخیص مصلحت و ... هم داریم!
در این میان، به نظر میرسد جای «شورای عالی تنظیم شوراهای عالی» خیلی خالی است😂
#سیاست
#مشورت
#مدیریت
@Ahmadhoseinsharifi
🌹
◻️توصیه امام خمینی به انس با ادعیه و مناجاتهای مأثوره
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔸امام خمینی(ره) نه تنها خود انسی دائمی و همیشگی با ادعیه و مناجاتهای مأثوره از ائمه اطهار(ع) داشت که یکی از توصیههای همیشگی ایشان به دیگران نیز ارتباط و انس دائمی با ادعیه و بهرهگیری معنوی و علمی از آنها بود.
🔻در توصیهای به فرزندشان، سیداحمد(ره) در این باره مینویسد:
«پسرم! دعاها و مناجاتهايى كه از ائمه معصومين- عليهم السلام- به ما رسيده است بزرگترين راهنماهاى آشنايى با او- جلّ و علا- است و والاترين راهگشاى عبوديّت و رابطه بين حق و خلق است و مشتمل بر معارف الهى و وسيله انس با او است و رهآورد خاندان وحى است و نمونهاى از حال اصحاب قلوب و ارباب سلوك است. وسوسههاى بىخبران تو را از تمسّك به آنها، و اگر توانى از انس با آنها، غافل نكند. ما اگر تمام عمر به شكرانه آنكه اين وارستگان و واصلان به حق، ائمه ما و راهنمايان مايند به نيايش برخيزيم از عهده برنخواهيم آمد.»
🔻در کتاب ارزشمند شرح حدیث جنود عقل و جهل مینویسد:
«هر كس مراجعه به احاديث شريفه اهل بيت عصمت و طهارت كند، خصوصاً كتاب «اصول كافى» شريف و «توحيد» شيخ «صدوق» و همين طور كتاب «نهج البلاغه» و ادعيه مأثوره از آن بزرگواران خصوصاً «صحيفه سجّاديه» از روى تدبّر و تفكر، خواهد دانست كه مشحون از علوم الهيه و معارف ربّانيه و اسماء و صفات و شئون حضرت حق- جلّ و علا- هستند، بىحجاب اصطلاحات و قيود مفهومات، كه هر يك حجاب روى جانان است.»
#دعا
#امام_خمینی
@Ahmadhoseinsharifi
🌹