_این دهان بستی دهانی باز شد
تا خورندهٔ لقمههای راز شد
_لب فروبند از طعام و از شراب
سوی خوان آسمانی کن شتاب
_گر تو این انبان ز نان خالی کنی
پر ز گوهرهای اجلالی کنی
طفل جان از شیر شیطان باز کن
بعد از آنش با ملک انباز کن
...
لقمهای کو نور افزود و کمال
آن بود آورده از کسب حلال
چون ز لقمه تو حسد بینی و دام
جهل و غفلت زاید آن را دان حرام
هیچ گندم کاری و جو بر دهد
دیدهای اسبی که کرهٔ خر دهد
_چند خوردی چرب و شیرین از طعام
امتحان کن چند روزی در صیام
_چند شبها خواب را گشتی اسیر
یک شبی بیدار شو دولت بگیر
هدایت شده از روشنگری ۱
🇮🇷 چرا بگوئیم ،بنویسیم ، بخوانیم و بیان کنیم امام خامنه اى؟؟
ده سال یک رسانهی غربی پیدا نمیشد که بگوید «#امام_خمینی»!
همه میگفتند «#آیتالله_خمینی».
سال 59 از یکی از اساتید #یهودی_آلمان پرسیدم «استاد! چرا رسانههای شما نمیگویند امام خمینی؟». خندهای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیفاش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمهی آلمانی کتاب #«ولایت فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص میشود. چون کلمهی "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار #استالین و موسیلینی و هیتلر قرار میدهیم. کلمهی #"رهبر" به نفع ما و کلمهی "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان میگوییم "آیتالله"، اما #"امام" یک بار معنوی دارد! از طرفی ایشان آن طور میشود امام امت اسلامی که مسلمانهای دنیا را دور خودش جمع بکند!».
با این صراحت این را به من گفت.
یک رسانهی غربی یا شرقی را پیدا نمیکنید که گفته باشد «امام خمینی». رسانههای غربی حتی نپذیرفتند که یک آگهی بدهند به نام " امام خمینی"! حتی در ازای گرفتن 60،000 مارک قبول نکردند که یک آگهی چاپ کنند !
شهریور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسی ، #شهید_بهشتی کلمهی امامت را در قانون اساسی گذاشت، ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود. امام خمینی گفتند شما نمیتوانی مجلس را اداره کنی، برو کنار، آقای بهشتی اداره کند. وقتی #شهید_بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، کشور ریخت به هم. بازرگان اعلام استعفای دستهجمعی دولت را کرد. امیرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود. سر یک کلمه کشور ریخت به هم!
امامتمحوری، امّتگرایی، عدالتگستری، و دوقطبی مستکبرین-مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود.
امام خمینی رحلت کردند.
❌آقای هاشمی رفسنجانی آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبهی اولین نمازجمعهی بعد از رحلت امام، راجع به #ولایت_فقیه دو جمله گفتند یک : «#ما_نمیخواهیم_بعد_از_رحلت_امام_خمینی_به_جانشین_ایشان_"امام"_بگوییم» ! این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب؛ شهید بهشتی قربانی شد برای احیای این کلمه؛ قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تأکید کرده،
امام این را از سال 48 مطرح کرده، شما میگویی نمیخواهیم ؟
به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشیناش نمیگوییم امام!
انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را میخواهم با شما دفن کنم!
جملهی دومشان این بود : «#خبرگان_مرجع_تعیین_نکرده_است».
یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام.
وقتی ایشان جای «#امام» گذاشت «#رهبر»،
«#امّت» شد «#ملّت».
یعنی عملاً سیستم #ملت-رهبر انگلیسیها را پذیرفتیم و سیستم امت-امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم ... وقتی «#امّت» شد «#ملّت»،
عناصر امّت یعنی «خواهران و برادران قرآنی» -که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند-، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «#شهروند» و « #هموطن».
اما کلمهی سوم یعنی «#عدالت»؛ مقدسترین کلمهای که آقای هاشمی در دوران ریاستجمهوریشان ابداع و تحمیل کردند به نظام اسلامی، کلمهی «#توسعه» بود. فرق عدالت و توسعه این بود که «#عدالت» را خدا و پیغمبر (ص) و علی مرتضی (ع) تعریف میکنند، اما «#توسعه» را صندوق بینالمللی پول و بانک جهانی و صهیونیستهای عالَم.
در عرصهی بینالملل هم دو کلیدواژهی قرآنی «#مستکبرین» و «#مستضعفین» را ایشان اصلاح کردند و گفتند «#مستکبرین» فحش و توهینآمیز است! به جایش بگوییم «#قدرتهای جهانی»! خب وقتی گفتی «#مستکبرین» باید با آنها «#مبارزه» کنی، اما وقتی گفتی «#قدرتهای جهانی» باید با آنها «#تعامل» کنی.
«#مستضعفین» را هم کردند «قشر آسیبپذیر»؛
یعنی آدمهای بیعرضهای که خودشان پذیرای آسیباند!
پنج کلیدواژهی قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، توسط ایشان تحریف شد به همان کلیدواژههایی که دشمنان میخواستند.
✅ تا موقعی که کلیدواژههای قرآنی امام خمینی –که رأس آنها امام بودن ولی فقیه است- احیا نشود، هر کاری که بکنیم، وصلهپینه کردن است...
✅ شما هر لعنی که به هر ملعونی بکنید، این قدر جگر دشمنان نمیسوزد که بگویید «امام خامنه ای .
به کانال روشنگری با کلیپهای مستند و معتبر با ارسالات محدود بپیوندید👇
@Roshangaree1
رضاقلی خان هدایت
رضاقلی خان هدایت » تذکرهٔ ریاض العارفین » روضهٔ دوم در ذکر فضلا و محقّقین حکما »
بخش ۴ - ابوالقاسم میرفندرسکی قُدِّسَ سِرُّهُ
اسم شریف آن جناب میرابوالقاسم و فندرسک قریهای است مِنْاعمال استراباد. وی وحید عصر و فرید عهد خود بوده، بلکه در هیچ عهدی در مراتب علمی خاصه در حکمت الهی به پایه و مایهٔ ایشان هیچ یک از حکما نرسیده. جامع معقول و منقول و فروع و اصول بود وبا وجود فضل و کمال اغلب اوقات مجالس و موانس فقرا و اهل حال بود و از مصاحبت و معاشرت اهل جاه و جلال احتراز میفرمودو بیشتر لباس فرومایه و پشمینه میپوشید و به تحلیه و تصفیهٔ نفس نفیس خویش میکوشید. همواره از مجالست اعزّه و اعیان مجانب و با اجامره و اوباش مصاحب بود. این معنی را به سمع شاه عباس صفوی رسانیدند. روزی در اثنای صحبت، شاه به میر گفت که شنیدهام بعضی از طلبهٔ علوم در سلک اوباش حاضر و به مزخرفات ایشان ناظر میشوند. جناب میر، مطلب را دریافته، گفت: من هر روزه در کنار معرکهها حاضرم. کسی را از طلاب در آنجا نمیبینم. شاه شرمسار شده، دم در کشید، مدّتی به سفر هندوستان رفت و در آن بلاد به اندک چیزی ملازمت میکرد. چون سرّ حالش فاش گردیده راه بلد دیگر میپیمود. غرض، آن جناب حکیمی بزرگوار و فاضلی والاتبار بود و کمال تجرد را داشت. در دبستان آمده که بدو گفتند که چرا به حج نمیروی؟ گفت: در آنجا باید به دست خود گوسفندی کشت و مرا دشوار است که جانداری بی جان کنم. کرامات و مقامات آن جناب زیاده از حد تحریر است. مرقدش در اصفهان مشهور است:
مِنْقصایده قُدِّسَ سِرُّه
چرخ با این اختران نغز و خوش زیباستی
صورتی در زیر دارد هرچه بر بالاستی
صورت زیرین اگر با نردبان معرفت
بر رود بالا همان با اصل خود یکتاستی
این سخن را درنیابد هیچ فهم ظاهری
گر ابونصرستی وگر بوعلی سینا ستی
جان اگر نه عارضستی زیر این چرخ کهن
این بدنها نیز دایم زنده و برپاستی
هرچه عارض باشد آن را جوهری باید نخست
عقل بر این دعوی ما شاهدی گویاستی
میتوانی گر زخورشید این صفتها کسب کرد
روشن است و بر همه تابان و خود تنهاستی
صورت عقلی که بی پایان و جاویدان بود
با همه هم بی همه مجموعه و یکتاستی
جان عالم خوانمش گر ربط جان داری به تن
در دل هر ذره هم پنهان و هم پیداستی
هفت ره بر آسمان از فوق ما فرمود حق
هفت در از سوی دنیا جانب عقباستی
میتوانی از ره آسان شدن بر آسمان
راست باش و راست رو کانجا نباشد کاستی
هرکه فانی شد به او یابد حیات جاودان
ور به خود افتاد کارش بی شک از موتاستی
این گهر در رمز دانایان پیشین سفتهاند
پی برد در رمزها هر کس که او داناستی
زین سخن بگذر که او مهجور اهل عالم است
راستی پیا کن و این راه رو گر راستی
هرچه بیرونست از ذاتش نیابد سودمند
خویش را او ساز اگر امروز وگر فرداستی
نیست حدی و نشانی کردگارپاک را
نی برون از ما و نی با ما و نی بی ماستی
قول زیبا نیست بی کردار نیکو سودمند
قول با کردارِ زیبا لایق و زیباستی
گفتن نیکو به نیکویی نه چون کردن بود
نام حلوا بر زبان بردن نه چون حلواستی
این جهان و آن جهان و بی جهان و با جهان
هم توان گفتن مر او را هم از آن بالاستی
عقل کشتی، آرزو گرداب و دانش بادبان
حق تعالی ساحل و عالم همه دریاستی
نفس را چون بندها بگسست یابد نام عقل
چون به بی بندی رسی بند دگر برجاستی
گفت دانا نفس ما را بعد ما حشر است و نشر
هر عمل کامروز کرد او را چرا فرداستی
گفت دانا نفس ما را بعد ما باشد وجود
در جزا و در عمل آزاد و بی همتاستی
نفس را نتوان ستود او را ستودن مشکلست
نفس بنده عاشق و معشوق آن مولاستی
گفت دانا نفس هم با جاه و هم بی جاه بود
گفت دانا نفس نی بی جاه نی با جاستی
گفت دانا نفس را آغاز و انجامی بود
گفت دانا نفس بی انجام و بی مبداستی
این سخنها گفت دانا و کسی از وهم خویش
در نیابد این سخنها کاین سخن معماستی
گفت دانا نفس را وصفی بیارم گفت هیچ
نه به شرط شیء باشد نه به شرط لاستی
بیتکی از بومعین آرم در استشهادِ وی
گرچه او در باب دیگر لایق اینجاستی
هر یکی بر دیگری دارد دلیل از گفتهای
در میان، بحث و نزاع و شورش و غوغاستی
کاش دانایان پیشین میبگفتندی تمام
تا خلاف ناتمامان از میان برخاستی
هر کسی چیزی همی گویدبه تیره رای خویش
تا گمان آید که او قسطای بن لوقاستی
خواهشی اندر جهان هر خواهشی را در پی است
خواستی باید که بعد از وی نباشد خواستی
هدایت شده از 🔹کانال علامه حسن زاده آملی(ره)🔹
☫﷽☫
#دستور_العمل
" يكى از مشايخم (علامه طباطبایی) رضوان الله تعالى عليهم از شيخ خود (سید علی آقا قاضی طباطبایی)، اين دستور را حكايت فرمود كه:
من قال فى الليلة كج (کج=23) من 3/6 ش 1/2 ه 2/6 ر 1/1 ا 2/4 ل 2/4 ل 1/1 ا 1/2 ه (= "شهر الله")، بعدد طَيْهار (عدد ابجد طَيْهار = ٢٢۵ مرتبه) :
«يا طُهر يا طاهِر يا طَهور يا طَيْهُور يا طَيْهار»
ساجداً، نَزَلَتْ عليهِ الملائكة و طَهَّرَتْهُ تَطهيرا (مجرب جدا). بايد به معنى نزول ملائكه توجه داشت."
ترجمه:
هرکسی در شب ٢٣ از ماه مبارک رمضان به تعداد ٢٢۵ مرتبه (که ابجد ذکر طَيْهار است)، «یا طُهرُ، یا طاهِرُ، یا طَهورُ، یا طَیهورُ، یا طَیهار» بگوید
در حالت سجده، ملائکه الهی بر او نازل شده و او را پاک و طاهر میکنند، چه تطهیر و پاک کردنی. و این دستوری بسیار مجرب است. باید به معنی نزول ملائکه توجه داشت.
📗کتاب _هزار_و_یک_نکته، #نكته ٧٩٢
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
https://eitaa.com/allame_hasanzadeh
هدایت شده از یاطهور یاسبحان
1_3050724748.mp3
5.17M
این یک آهنگ بیداری است
به محض اینکه احساس خوابآلودگی به شما دست داد گوش کنید
آنچه واقعیت را که در باره #امام_امت لازم است بدانیم
🌺🇮🇷 واقعیت هایی که درباره #امام_امت باید بدانیم
باید یاری کنیم تاخرمشهرها ازاد شود
باید دلهای که تسخیروتصرف شیطان ودشمنان این مملکت شده را باید ازاد کرد
شهید یعنی شاهد یعنی شهادتدادن
حقانیت این انقلاب خون۲۳۰هزار شهیدی است که ریخته شده و دارد به ما نشان می دهد
━━━🌹🍃🌸🍃🌹━━━
#خامنهای_عزیز_را_عزیزتر_از_جان_خود_بدانید ...
#از_عمر_ما_بکاه_و_به_عمر_او_بیفزا ...
#امپراطوری_ایران_اسلامی
#امام_امت #امام_خامنه_ای
🇮🇷 #لبیک_یا_خامنه_ای
#مرگ_بر_اسرائیل
به کانال هستی پنهان بی پایان در ایتا بپیوندید 👇👇👇
@hastiepenhan
گروه شراب طهور در ایتا
https://eitaa.com/joinchat/1208418364C7fb669e794
نشانی آپارات
https://www.aparat.com/v/TXVjD
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═
اقبال الاعمال ج۱ ص۴۰۹ بخشی از دعای مفصل روز پانزدهم ماه مبارک رمضان :
اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ اَلْغِنَى فِي اَلدُّنْيَا
وَ أَعُوذُ بِكَ مِنَ اَلرَّغْبَةِ فِيهَا
اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ مِنَ اَلدُّنْيَا وَ مَا فِيهَا رِزْقاً حَلاَلاً طَيِّباً وَاسِعاً لاَ أَفْتَقِرُ مَعَهُ إِلَى أَحَدٍ سِوَاكَ
اَللَّهُمَّ إِنْ بَسَطْتَ عَلَيَّ فِي اَلدُّنْيَا فَزَهِّدْنِي فِيهَا
وَ إِنْ قَتَّرْتَ عَلَيَّ رِزْقِي فَلاَ تُرَغِّبْنِي فِيهَا
اَللَّهُمَّ اِغْفِرْ لِي ذَنْبِي وَ طَيِّبْ لِي كَسْبِي وَ قَنِّعْنِي بِمَا رَزَقْتَنِي وَ لاَ تَكِلْنِي إِلَى نَفْسِي طَرْفَةَ عَيْنٍ أَبَداً
اَللَّهُمَّ مُقَلِّبَ اَلْقُلُوبِ قَلِّبْ قَلْبِي عَلَى طَاعَتِكَ
اَللَّهُمَّ ثَبِّتْ رَجَاءَكَ فِي قَلْبِي وَ اِقْلَعْ رَجَائِي مِنْ جَمِيعِ خَلْقِكَ حَتَّى لاَ أَرْجُوَ أَحَداً غَيْرَكَ يَا رَبَّ اَلْعَالَمِينَ
اَللَّهُمَّ وَ اخْتِمْ لَنَا فِي هَذَا الْيَوْمِ بِمَا خَتَمْتَ بِهِ لِأَهْلِ طَاعَتِكَ وَ أَنْبِيَائِكَ وَ رُسُلِكَ وَ خِيَارِ خَلْقِكَ
وَ لاَ تَسْلُبَنِي صَالِحَ مَا مَنَنْتَ بِهِ عَلَيَّ مِنْ حُبِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ اَلطَّيِّبِينَ اَلْأَخْيَارِ
آمِينَ رَبَّ اَلْعَالَمِينَ
وَ صَلَّى اَللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ اَلنَّبِيِّ وَ آلِهِ وَ سَلَّمَ
سیر #توحید و خودشناسی و خداشناسی
(شناختِ اصلِ اصیلِ اصولِ دین)
جلسه ی بیست و هشتم
شروع دومین کتاب سیر توحیدی :
#ولایت_تکوینی
از حضرت علامه حسن زاده آملی(ره)
محضر حجت الاسلام والمسلمین حامد مجیری
زمان : دوشنبه ها از نماز ظهر و عصر
بدلیل ماه مبارک رمضان برنامه از شب به ظهر تغییر زمان پیدا کرد
🇮🇷 🔹#تفسیر_قرآن
🔶#امام_خوانی
🔺#سیر_توحیدی
#سیر_جهادی_ولایی
👈مکان: خمینی_شهر،منظریه،نبش میدان پردیس، مسجد_امام_حسن_مجتبی_علیه_السلام
برای پیگیری سخنرانی های حجت الاسلام والمسلمین حامد مجیری لطفا محبت کنید به کانال هستی پنهان بی پایان در ایتا بپیوندید 👇👇👇
@hastiepenhan 🇮🇷
May 11
May 11
عن طاووس أنه قال: رأیته - أی علی بن الحسین علیهما السلام یطوف من العشاء إلى السحر ویتعبد، فلما لم یر أحدا رمق السماء بطرفه، وقال: إلهی غارت نجوم سماواتک، وهجعت(1) عیون أنامک، وأبوابک مفتحات للسائلین، جئتک لتغفر لی وترحمنی، وترینی وجه جدی محمد صلى الله علیه وآله فی عرصات القیامة.
ثم بکى وقال: وعزتک وجلالک ما أردت بمعصیتی مخالفتک، وما عصیتک إذ عصیتک وأنا بک شاک، ولا بنکالک جاهل، ولا لعقوبتک متعرض، ولکن سولت لی نفسی، وأعاننی على ذلک سترک المرخى به علی. فأنا الآن من عذابک من یستنقذنی؟ وبحبل من أعتصم إن قطعت حبلک عنی؟ فوا سوءتاه غدا من الوقوف بین یدیک إذا قیل للمخفین جوزوا(2) وللمثقلین حطوا(3) أمع المخفین أجوز، أم مع المثقلین أحط؟
ویلی کلما طال عمری کثرت خطایای ولم أتب، أما آن لی أن أستحیی من ربی.
ثم بکى، وأنشأ یقول: أتحرقنی بالنار یا غایة المنی * فأین رجائی ثم أین محبتی أتیت بأعمال قباح ردیة(4) * وما فی الورى خلق جنى کجنایتی ثم بکى، وقال: سبحانک تعصى کأنک لا ترى، وتحلم کأنک لم تعص، تتودد إلى خلقک بحسن الصنیع(5) کأن بک الحاجة إلیهم وأنت یا سیدی الغنی عنهم.
ثم خر إلى الارض ساجدا، فدنوت منه، وشلت رأسه، ووضعته على رکبتی، وبکیت حتى جرت دموعی على خده، فاستوى جالسا وقال: من ذا الذی أشغلنی عن ذکر ربی؟ ! فقلت: أنا طاووس یا ابن رسول الله، ما هذا الجزع والفزع؟ ونحن یلزمنا أن نفعل مثل هذا ونحن عاصون جافون ! أبوک الحسین بن علی، وأمک فاطمة الزهرآء، وجدک رسول الله صلى الله علیه وآله !
قال: فالتفت إلی وقال: هیهات هیهات طاووس، دع عنی حدیث أبی وأمی وجدی، خلق الله الجنة لمن أطاعه وأحسن ولو کان عبدا حبشیا، وخلق النار لمن عصاه ولو کان ولدا قرشیا. أما سمعت قوله تعالى: " فإذا نفخ فی الصور فلا أنساب بینهم یومئذ ولا یتساءلون "(6) والله لا ینفعک غدا إلا تقدمة تقدمها من عمل صالح
وَبِعِزَّتِكَ الَّتي لا يَقُومُ لَها شَيْءٌ، وَبِعَظَمَتِكَ الَّتي مَلاََتْ كُلَّ شَيْء، وَبِسُلْطانِكَ الَّذي عَلا كُلَّشَيْء، وَبِوَجْهِكَ الْباقي بَعْدَ فَنآءِ كُلِّشَيْء،
اِلـهي كَفي بي عِزّاً اَنْ اَكُونَ لَكَ عَبْداً، وَكَفي بي فَخْراً اَنْ تَكُونَ لي رَبّاً، اَنْتَ كَما اُحِبُّ فَاجْعَلْني كَما تُحِبُّ .