⭕️ احضار و بازداشت شماری از روحانیون شیعه و مداحان حسینی در بحرین
در ادامه سیاست سرکوب، طرد و ایجاد محدودیت برای آزادیهای دینی، مقامات بحرین روز سهشنبه شماری از علمای دینی و خطبای حسینی را احضار، بازداشت و برخی را ممنوع السفر کردند.
مقامات بحرینی مداح حسینی به نام «صالح سهوان» و شیخ عیسی القفاص را پس از احضار برای انجام تحقیق دستگیر کردند همچنین مهدی سهوان به عنوان مداح و روحانیونی به نامهای سيد محيي المشعل، شيخ عبد المحسن الجمري، عباس ملا عطية الجمري و شيخ حامد عاشور را برای بازجویی احضار کردند.
چند روز پیش هم مقامات بحرینی شیخ علی الصددی امام جمعه مسجد امام صادق (علیه السلام) در منطقه الدراز را به دلیل صحبتهای وی در جمعه گذشته درباره اوضاع نگرانکننده و وخیم زندانیان آزادی بیان در زندان مرکزی «جَو» برای بازجویی احضار کردند.
در همین ارتباط، شیخ حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، گفت: تخلفات اخیر حکومت بحرین پس از بازدید غیرمنتظره نماینده کمیساریای عالی حقوق بشر صورت میگیرد که هیچگونه تماسی با مخالفان برقرار نکرد.
شیخ الدیهی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: رژیم بحرین بدون شرم و خجالت به سیاست سرکوب ادامه میدهد و علما و وعاظ را احضار و تحت بازجویی و توهین قرار میدهد.»
وی افزود: «کودکی به نام حسین حبیب بداو طی مشارکت در راهپیمایی مسالمتآمیز درخواست برای بهبود شرایط بد انسانی زندانیان سیاسی که از بدترین اشکال آزار و اذیت و آزار رنج می برند، در اثر شلیک گلوله به سمت وی مجروح شده.
شیخ الدیهی ضمن هشدار به اینکه «سکوت در برابر این ظلم به معنای مشارکت در جنایت است»، از همگان خواست که «صدای خود را برای محکوم کردن و تقبیح این سیاستهای سرکوبگرانه و غیرانسانی بلند کرده و خواستار احترام به آزادیهای مذهبی و فردی و آزادی زندانیان سیاسی شوند.»
العهد
@dolatedin
⭕️ آلمان مرکز اسلامی هامبورگ را انجمنی غیرقانونی اعلام کرد
رویترز: وزارت کشور آلمان مرکز اسلامی هامبورگ (IZH) و سازمانهای تابعه آن را ممنوع کرده و مدعی شده است که این انجمن اهداف اسلامگرایی افراطی را دنبال میکند.
این وزارتخانه در بیانیهای اعلام کرد که ۵۳ ساختمان این سازمان توسط مقامات در هشت ایالت آلمان در اوایل روز چهارشنبه با حکم دادگاه بازرسی شده است. علاوه بر مرکز اسلامی هامبورگ که شامل یکی از قدیمیترین مساجد آلمان است که به خاطر نمای بیرونی فیروزهایاش معروف است، زیرگروههای آن در فرانکفورت، مونیخ و برلین نیز ممنوع شدند. در نتیجه این اقدام آلمانT چهار مسجد شیعیان بسته خواهد شد.
وزارت کشور آلمان مدعی شد: شواهد حاصل از جستجوی قبلی از 55 ملک که در ماه نوامبر انجام شد، مبنایی برای ممنوعیت روز چهارشنبه مرکز اسلامی هامبورگ بوده که در آلمانی به نام «Islamisches Zentrum Hamburg» شناخته می شود. این وزارتخانه در عین حال مدعی شد: این مرکز به عنوان نماینده مستقیم رهبری ایران عمل می کند و به دنبال ایجاد یک انقلاب اسلامی در آلمان است.
نانسی فائسر، وزیر کشور آلمان مدعی شد: «امروز ما اسلامگرایان هامبورگ را که یک ایدئولوژی افراطی و توتالیتر را در آلمان ترویج میکند، ممنوع کردیم. این ایدئولوژی با کرامت انسانی، حقوق زنان، قوه قضائیه مستقل و حکومت دموکراتیک ما مخالف است.»
وزیر کشور آلمان در عین حال مدعی شد میخواهد روشن کند که «این ممنوعیت مطلقاً در مورد عمل مسالمتآمیز مذهب شیعه اعمال نمیشود».
@dolatedin
دولتِ دین | اندیشکده مرصاد
⭕️ سنت ها یا آیین های ماه محرم دربرخی از مناطق اندونزی برای برخی ازمردم اندونزی، ماه محرم یا شورا ی
28.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ آئین "تابوت روان" در اندونزی
گاهی داستان غربت، داستان فهمیده نشدن، شنیده نشدن، دشمن دیدهشدن و خارجی خوانده شدن در وطن خود است.
در کشور ۲۷۰ میلیونی اندونزی، شیعیان با سهم کمتر از یک درصد، در همین چندساله بارها به جرم کافر بودن مورد حملات مختلف قرار گرفتهاند، از خانه خود اخراج شدهاند و دولت نیز اقدام بازدارنده خاصی نکردهاست.
با این وجود، یکی از پرشورترین آئینها در جزایر اندونزی، تابوئیک است که با نمادهای مختلف، پیامهایی از عاشورای ۶۱ را به سایر اقوام و رسانهها نشان میدهد./ آکادمی هدی
@dolatedin
دولتِ دین | اندیشکده مرصاد
⭕️ آلمان مرکز اسلامی هامبورگ را انجمنی غیرقانونی اعلام کرد رویترز: وزارت کشور آلمان مرکز اسلامی هام
⭕️ مرکز اسلامی هامبورگ از آغاز تا تعطیلی توسط دولت آلمان
در سال 1332 گروهي از ايرانيان مقيم هامبورگ در يك گردهمايی پيشنهاد تأسيس مسجدی را برای عبادت و برگزاری جلسات دينی مسلمانان، با مرحوم آيتالله بروجردی، مرجع تقليد شيعيان، مطرح كردند. ايشان در نامهای ضمن موافقت با اجرای اين طرح، مبلغ 10 هزار تومان(معادل شش هزار مارک) را برای انجام اين كار كمك كردند.
نکته مهم در مورد تعطیلی این مرکز توسط دولت آلمان این است که پیش از این، فعالیت برخی مراکز آلمانی با رویکردهای ضداسلامی نیز ممنوع شد؛ به این دلیل که علیه جنایات رژیم صهیونیستی موضعگیری داشتند. جالب آنکه برای تعطیلی این مراکز، همچون مرکز هامبورگ، ادعای افراطگرایی را در کنار مواضع ضدصهیونیستی به عنوان علت تعطیلی اعلام کردند.
در نتیجه، در این موج از ممنوعیتها و اقدامات ضد آزادی در آلمان، اسلامی یا غیراسلامی بودن ملاک نیست. بلکه مهم مواضع ضدصهیونیستی است.
🔗ادامه مطلب:
syaaq.com/33682
🏷 #آلمان #مرکز_اسلامی_هامبورگ #مسلمانان_آلمان
@dolatedin
⭕️ حضور معنادار رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات پای موکبهای حسینی؛ پاسخ به شیطنتهای اینترنشنال
تصویری از «احمدالله متقی» رئیس اداره اطلاعات و فرهنگ استان هرات افغانستان در بازدید از ایستگاههای صلواتی در این استان پخش شده است که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت.
متقی در حاشیه این بازدید از تأمین امنیت ایام محرم در این استان اطمینان داد و بر وحدت بین شیعه و سنی تأکید کرد.
وی افزود: امام حسین علیهالسلام و تعالیم عاشورا مربوط به یک مذهب نیست، بلکه پیامی است برای همه ادیان برای ایستادگی در برابر ظلم.
این درحالی است که رسانه «افغانستان اینترنشنال» با پخش اخبار کذب مدعی شده بود رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات عاشورا را بدعت دانسته است./ راصد امت
@dolatedin
دولتِ دین | اندیشکده مرصاد
⭕️ مرکز اسلامی هامبورگ از آغاز تا تعطیلی توسط دولت آلمان در سال 1332 گروهي از ايرانيان مقيم هامبورگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ برگزاری دعای کمیل در برابر مرکز اسلامی هامبورگ
روز گذشته، تعدادی از مسلمانان آلمان در برابر مرکز اسلامی هامبورگ که چند روز گذشته توسط پلیس آلمان بسته شده بود، تجمع کردند و دسته جمعی اقدام به خواندن دعای کمیل کردند.
@dolatedin
دولتِ دین | اندیشکده مرصاد
⭕️ گزارشی از سفر مدیر حوزههای علمیه به روسیه آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه به دعوت رسمی مفتی
⭕️ آیتالله اعرافی در اجلاس کازان: خلأ معنویت به سبک زندگی بشر آسیب زده است
آیتالله علیرضا اعرافی که به دعوت مفتی اعظم روسیه برای شرکت در پنجمین کنفرانس بین المللی «جاده معنوی ابریشم: معنای ارزشهای دینی در فضای اوراسیای بزرگ»،به کازان مرکز تاتارستان روسیه سفر کرده است، پنجشنبه به عنوان نماینده دینی جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس، نظریه معنویت اسلامی را مطرح و تبیین کرد.
عضو شورای عالی حوزههای علمیه در سخنان خود با عنوان آشنایی با نگره معنویت اسلامی درباره نقش معنویت در تعاملات و روابط بین کشورها سخن گفت.
آیت الله اعرافی سپس معنویت را از مناظر عام انسانی از منظر ادیان گوناگون و از منظر ادیان توحیدی و ابراهیمی و از نگاه دین مبین اسلام به طور عام و از نگاه مذهب شیعه و معارف اهل بیت به صورت خاص و ویژه اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام و مکتب شیعه در عرصه معنویت از دیدگاههای کلان و نظام واره برخوردار است که به کمک نگرشهای فقهی و فلسفی میتوان آن را استنباط کرد.
رئیس هیأت امنای جامعه المصطفی با بیان اینکه معنویت از منظر شیعه و معارف اهل بیت (س) دارای شاخصهای متعددی است، به برخی از این شاخص ها اشاره کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه سخنان خود گفت نظریه معنویت از یک سو در دنیای باطن انسان و از سوی دیگر در نظریههای مرتبط با دنیای بیرونی مانند توحید نبوت و ولایت آخرت و معاد تجسم یافته است.
وی در ادامه به برخی دیگر از شاخصهای معنویت از نگاه مکتب شیعه و اهل بیت مانند فطری بودن اختیاری و اکتسابی بودن تشکیکی و دارای مراتب بودن معنویت و جامعیت آن اشاره کرد.
@dolatedin
⭕️ واکنشها به اقدام تحریکآمیز بنگویر برای تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی
بن گویر روز چهارشنبه اعلام کرد: من به عنوان یک مقام سیاسی به یهودیان اجازه میدهم در مسجد الاقصی نماز بخوانند و خودم نیز هفته گذشته به صورت شخصی این کار را انجام دادم.
اما یوآو گالانت در پی این اظهارات بن گویر گفت: در دولت یک نفر مانند یک مشعل آتشین عمل کرده و تلاش میکند خاورمیانه را به آتش بکشد.
پس از اظهارات بن گویر دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی نیز مجبور شد با صدور بیانیهای اعلام کند: وضعیت کنونی در مسجد الاقصی تغییر نکرده و هرگز تغییر نخواهد کرد.
🔗ادامه مطلب:
syaaq.com/33696
🏷 #رژیم_صهیونیستی #فلسطین #مسجدالاقصی
@dolatedin
واکاوی_کارکرد_اجتماعی_نهاد_دین_در_ایران_امروز.pdf
3.53M
⭕️ واکاوی کارکرد اجتماعی نهاد دین در ایران امروز
گزارش «واکاوی کارکرد اجتماعی نهاد دین در ایران امروز (3)؛ بایستهها و الزامات سیاستگذاری حوزۀ دینداری در جمهوری اسلامی ایران» در سایت مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی ایران، به نویسندگی جمعی از پژوهشگران منتشر شد.
گزارش حاضر به ارزیابی عملکرد کلان سیاستگذاری جمهوری اسلامی ایران در حوزه دین، در دو سطح «دین داری عمومی» و «ارزیابی عملکرد دستگاه های دینی» پرداخته و تغییر الگوهای دین داری، گسترش خرده فرهنگ های دینی، فاصله میان عملکرد برخی از سیاستگذاران با شعارهای انقلاب اسلامی، انباشت نهادی در عرصه دین، ضعف قرارگاه مرکزی سیاستگذاری در حوزه دین، ضعف نظارت بر سازمان های فعال در این حوزه و ابهام در ماهیت حقوقی نهادهای دینی را از مهم ترین آسیب های سیاستگذاری حوزه دین برمیشمارد و در پایان پیشنهادهایی را برای بهبود عملکرد ارائه میدهد.
@dolatedin