eitaa logo
تسبیح۲ (کانال دکتر غفرانی)
1.1هزار دنبال‌کننده
17 عکس
102 ویدیو
177 فایل
دکتر محمد جعفر غفرانی
مشاهده در ایتا
دانلود
درخصوص صوت خودشناسی قسمت دوم فرمودید اگر فطرت ما بالا بره و احساس و شهوت و شکم پایین هرکار کنیم عبادت هست و انسان قائم هسیم. استادمیشه چندتا مثال ازفطرت بزنید که باید چکارکنم ینی؟ خب آدم وقتی ازدواج می‌کند هم احساس دارد هم نیاز به غذا و هم نیازب شهوت چطور باید عقل یاهمون فطرت ازاین ۳تابالابره باچه کارهایی؟ اگر انسان، *عقل* را بر احساسات و علائق و شکم و شهوت خود، *حاکم* کند، تمام فعالیتهای او *عبادت* تلقی می‌شوند. زیرا گفتارش، عاقلانه است، چهره‌اش همیشه متبسم و شاد و راضی است، احساساتش، منطقی است، علاقه و محبتش به تمام اطرافیانش، *تصنعی نیست* بلکه *مجاز* و *عادلانه* و *مؤمنانه* است، هیچ خوراکی *غیر مجازی* را نمی‌خورد، *پرخوری* نمی‌کند، بدون *بسم الله* و *إذن الهی* چیزی نمی‌گوید، نمی‌خورد، نمی‌بیند، نمی‌رود، غذاهای مفید و مناسب و لازم را می‌خورد، خودارضائی نمی‌کند و به موقع ازدواج می‌کند و روابط زناشوئی او عاقلانه و مؤمنانه و هنرمندانه و به خاطر *امتثال أمر الهی* و با نیت *قربه إلی الله* است، برای حفظ سلامت جسمی و روانی خود و نشاط خانواده، به *تفریح* فردی و خانوادگی می‌پردازد، و خلاصه هر کار *خداپسندانه‌ای* را انجام و از هر کار *غیر مجازی* پرهیز می‌کند. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، ایمو، روبیکا @dr_ghofrani2
با توجه به آیه ۲۵ سوره نساء که می فرماید:فَانْكِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَنَاتٍ غَيْرَ مُسَافِحَاتٍ وَلَا مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ ۚ» . . . پس با کنیزان مؤمنه با اذن مالکشان ازدواج کنید و مهر آنها را به طرز پسندیده بدهید، کنیزانی که عفیف باشند نه زناکار و رفیق و دوست‌باز، گویا در باره ی کنیزان همین شرط را میگذارد یا با کلمه ی محصنات شامل حال همه ی بانوان می شود؟ *تمام بانوان* برای ازدواج اسلامی، باید *پاکدامن* و از *محصنات* باشند و خود را در *دژ الهی* بدانند و ببینند. البته مردها هم باید *محصِن* و پاکدامن و به *دژبان* بودن خود افتخار کنند. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، ایمو، روبیکا @dr_ghofrani2
دخترم چند ساله دانشجو تهرانه ازهمه لحاظ عوض شده دیگه نه حجابی نه اخلاقی به عنوان پدر و مادر تکلیفمان چیست؟ او باید قبل از ورود به دانشگاهی که استکبار جهانی به ما تحمیل کرده، با دیدن *رفتارهای عاقلانه* و *گفتارهای منطقی* پدر و مادر عاقل و مؤمن خود، *واکسینه* می‌شد. الآن هم لطفا با *تمام انرژی* خود به *خودسازی* و *جهادهمسرداری* بپردازید و اجازه بدهید *پدر* که نقش *ولایت* دارد به مدیریت امور ایشان بپردازد. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، ایمو، روبیکا @dr_ghofrani2
مقام حضرت محمد (ص) بالاتر است یا حضرت علی (ع)و ائمه علیهم السلام؟ ... و چه فرقی بین پیغمبر، نبوت و امامت است؟ و آیا این سه همان ابلاغ کننده و اجرا کننده و رهبر هستند؟ ... حضرت رسول أکرم صلی الله علیه و آله و أئمه أطهار صلوات الله علیهم، *نور واحد* اند و قابل مقایسه نیستند. ظاهرا *مقام رسول* از *مقام نبی* بالاتر است، زیرا حضرت *إبراهیم* صلوات الله علیه ابتدا *نبی* بودند و بعد *رسول* و *امام* شدند. در واقع *رسالت* و *امامت* ادامه همان *نبوت* است. مهمترین *مأموریت* رسول و امام، ظاهرا *بلاغ* و *إبلاغ* و زمینه‌سازی *بلوغ* مردم و *ظهور* و *استقرار تمام دین* در جهان است. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، ایمو، روبیکا @dr_ghofrani2
بخش سوم خطبه غدیر.pdf
5.55M
👈 نوع فایل: اسلاید 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، ایمو، روبیکا @dr_ghofrani2
*اطلاعیه:* إن شاء الله تعالی، *نهمین* جلسه دور سیزدهم کلاس *مفاهیم قرآن از زبان قرآن،* فردا *یکشنبه‌ ۱۱ تیر* ۱۴۰۲ از ساعت: *۱۴.۳۰ تا ۱۵.۴۵* برگزار می‌شود و به این *پرسشها* می‌پردازیم: ۱ـ « *کفیل* » کیست؟ ۲ـ « *وکیل* » کیست؟ ۳ـ چرا خداوند « *بهترین وکیل* » است؟ ۴ـ چرا باید « *فقط به خدا توکل* » کنیم؟ ۵ـ « *کافی* » کیست؟ ۶ـ چرا « *فقط خداوند کافی* » است؟ ۷ـ خداوند « *در چه زمینه‌هائی کافی* » است؟ ۸ـ « *دو نمونه* از *کفایت الهی* » کدامند؟ ۹ـ « *حساب* و *محاسبه* و *حسب* (با سکون سین) » یعنی چه؟ ۱۰ـ فرق « *کافی* با *حسب* (با سکون سین) » چیست؟ ۱۱ـ فرق « *کافی* با *کفو* » چیست؟ ۱۲ـ فرق « *توفّی* با *وفّی* » چیست؟ ۱۳ـ منظور از « *ما عملت* و *ما کسبت* » چیست؟ از تلاش شما برای *یافتن پاسخ* این پرسشها از *قرآن* و از حضور به موقع شما در کلاس متشکّرم. ضمنا *حضور* در این کلاس‌ با داشتن *وضو* برای *عموم* آزاد است. *نشانی* کلاس: https://www.skyroom.online/ch/tadabbor224/m-quran110 *صوت* این کلاس علاوه بر *کانال تسبیح۱* و *تسبیح۱۲* در *گروه زیر* هم بارگذاری می‌شود: *ble.ir/join/MGU1MmFiMW*
📌همراه با نظرات شما ... 📌همراه با نظرات استاد سلام و رحمت و برکات و صلوات الهی بر شما استاد بزرگوار. از این همه تلاش مؤمنانه شما برای روشن شدن مفاهیم نورانی قرآن و رفع ابهامات و اشکالات مطالب من بسیار از جنابعالی سپاسگزارم. امیدوارم خداوند که بر ضمیر و قصد و نیت ما احاطه دارد و آگاه است، ما و شما را در *تدبر در قرآن* و در *جهاد تبیین* بیش از پیش موفق فرماید و از هر غفلت و خطا و انحراف و قصور و تقصیر و تخلفی حفظ فرماید. از یکسو باید بسیار متأسف باشیم که در أثر *ظلمت‌افکنی سقیفه* و *غصب خلافت،* توسط چند *یهودی‌زده جاهل،* امت اسلامی از *نطق قرآن* و *کاربرد* تعالیم الهی در *زندگی روزمره* محروم شد و در *غیبت* قرار گرفت و در نتیجه امروز *درخشش* مفاهیم نورانی قرآن، در ابعاد مختلف زندگی مسلمین، *چشم‌گیر* نیست ... و از سوی دیگر باید *عطش عاقلانه* و *تلاش دقیق مؤمنانه* خود را نسبت به *فهم مفاهیم نورانی قرآن* آنقدر دقیق و زیبا ابراز کنیم تا *لایق ظهور بقیه الله* عجل الله تعالی فرجه الشریف شویم و *زمینه‌ ظهور حق* در جهان از هر نظر مهیا شود. إن شاء الله تعالی. مجددا از تذکرات مؤمنانه شما سپاسگزاری می‌کنم. 👈واژه: در قرآن 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، ایمو، روبیکا @dr_ghofrani2
*اطلاعیه:* إن شاء الله تعالی، *بیست و چهارمین* جلسه کلاس *زندگی از منظر سوره یس* فردا: *دوشنبه ۱۲ تیر* ۱۴۰۲ از ساعت: *۱۴.۳۰* تا: *۱۵.۴۵* برگزار می‌شود و با عنایت الهی به این پرسشها می‌پردازیم: ۱ـ چرا قرآن « *اطلاعاتی* درباره آن *قریه* » ارائه نمی‌کند؟ ۲ـ آن « *رسولان* چگونه و کجا *رسول* » شدند؟ ۳ـ « *مشکل اصلی أصحاب قریه* چه بود؟ و چه افرادی *هدایت‌ناپذیر* » اند؟ ۴ـ فرق آن « *رجل زمان فرعون* و این *رجل اصحاب قریه* با *سایر مردم* » چیست؟ ۵ـ آن « *رجل مؤمن* از مردم *چه پرسید؟* » ۶ـ آن رجل، « *ضرورت بندگی فاطر* » را چگونه تشخیص داد؟ ۷ـ آن رجل برای « *اثبات ضرورت بندگی* چه *استدلالی* » آورد؟ ۸ـ آیا « *خداوند می‌تواند به ما زیان * » بزند؟ *چرا؟* ۹ـ آیا « *گمراهان می‌توانند به ما زیان برسانند؟* » چرا؟ ۱۰ـ برای در أمان بودن از « *زیان خداوند* » چه باید کرد؟ ۱۱ـ « *مرا بشنوید* » یعنی چه؟ از *تلاش* شما برای *یافتن پاسخ‌* این پرسش‌ها از *تفاسیر* و *کتابهای مختلف* و از *حضور فعال* شما در این جلسه متشکرم. *نشانی* کلاس: https://www.skyroom.online/ch/tadabbor224/m-quran110 *صوت* این کلاس علاوه بر *کانال تسبیح۱* و *کانال تسبیح۱۰* در *گروه زیر* هم بارگذاری می‌شود: ble.ir/join/YzhhMDIzM2
بخش چهارم خطبه غدیر.pdf
4.03M
👈 نوع فایل: اسلاید 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، ایمو، روبیکا @dr_ghofrani2
بخش پنجم خطبه غدیر.pdf
3.41M
👈 نوع فایل: اسلاید 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، ایمو، روبیکا @dr_ghofrani2
در آیات مربوط به طلاق از آیه ۲۲۸ تا۲۴۱ سوره بقره ۱۱_۱۲ مرتبه کلمه بالمعروف، من معروف، معروفا تکرار شده و ما ترجمه میکنیم به شایستگی آیا ترجمه ی گویاتری دارید که تکلیف طرف مقابل را معلوم کند. در این شایستگی به غیر از وسع مالی و شأن طرف چیز دیگری مدنظر می باشد؟ به نظرم معروف دو کاربرد دارد: معروف: ۱ـ شناخته شده و مورد قبول برای عموم افراد بشر، ۲ـ متناسب با شتونات مخاطب از هر نظر. 👈واژه: 🔻 ما را می توانید در رسانه های زیر دنبال کنید: ایتا، بله، سروش، واتساب، تلگرام، سایت، اینستاگرام، ایمو، روبیکا @dr_ghofrani2