𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
🌿⃟؎•°انسان مـنهای مـعنویت،
خود را به یک«انسانواره»تنزل میدهد
و تهی شدن از ارزشهای اخلاقی
او را یا در وادی تفرعن مـیبرد
تـا گـرگوار به درندگی بپردازد،
یا او را در وادی تلذذ میاندازد
تا خوکسان به لذت و شهوت بگذراند.
📚ماهنامه پیوند، پیاپی 365 (اسفند 1388) -
⸙زنده یاد دکتر
✍ مهری سویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 📥#حماسه_انتظار ⇦|بخش پنجم از ۱۲ 🌿⃟؎•°و چـون تیرشان به سنگ ناتوانی و ناکارآمدی خورد، خود
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
📥#حماسه_انتظار
⇦|بخش ششم از ۱۲
🌿⃟؎•°دیگر آنکه: ـ با شناسایی روشنفکرهای زمینهدار و اصول گریز به عملی ساختن «تئوری خط التقاط» پرداخته تا با بروز «نوگرایی» که چیزی جز «مـن گـرایی» نبوده، حریمها و مرزهای ارزشی مـشوش و مـتوهم ترسیم و سپس یک به یک شکسته و در نور دیده شود.
◇•°و آخر آنکه: با شناسایی نیروهای ملحد و مأموریت دادن به آنها تئوری «لامذهبی علیه مذهب» مطرح کـرد تـا بتوانند پس از بر بدن شـاخههای دیـن به زدودن ریشههای دین نیز دست پیدا کنند.
🌿•°امادر بخش تودهها، با اجرای عملیات غفلت عمومی به تغییر داشتهها و هنجارهای معروف و عوض کردن ذائقه و تمایلات فرهنگی مردم پرداخته و با بیعلاقه کـردن آنـان نسبت به آرمانها بتوانند مردم را از ادامه راه مأیوس کنند و چشم و دلشان رابه سوی نظام اخلاقی و اجتماعی غرب مجذوب و نیازمند نمایند
◇•° دشمنان فکری اقتدار یافتن و حاکمیت یافتن اسلام که در رأس آنها استکبار جـهانی بـوده و هست در تـمامی این ترفندها و یا بهتر بگوئیم توطئهها از رسانهها به عنوان یک اهرم مهم و سرنوشتساز در ایجاد همگرایی و هنجارمندی اسـتفاده کرده
🌿•°و با بهرهمندی از فنآوری تبلیغات و استفاده از همه علوم معین نظیر جـامعهشناسی ـ روانـشناسی و آگـاهی بر چالشها ـ نیازها و روزنههای غفلت به تحمیل فرهنگ خود جهت همگیسازی فرهنگ ملتها نموده و مرزهای فرهنگی را تـا قـلب و عمق مرزهای جغرافیای فکر و فرهنگ آنها به استعمار و بهرهکشی رسانده است
📚مطالعات راهبردی زنان » پاییز 1378 - شماره 5
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
التماس دعا برای ظهور و #فرج
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 ♡#دلهاییکرنگدربهاررنگارنگ 🌿⃟؎•°⑤-بـاب مـعاضدت: ⇦|بخش هفتم از ۱۱ 🍂°•همکاری و همراهی،
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
♡#دلهاییکرنگدربهاررنگارنگ
⇦|بخش هشتم از ۱۱
🌿⃟؎•°⑥-باب مـحبت:
🍂°•انـسان با محبت الهی خلقت یافته است،فلذا شرافت آدمی به میزان و نوع محبت او نـسبت بـه خدا،خود،جامعه و طبیعت بستگی دارد
🍃•°و چـه خـوب گفت جـناب آقـای الکـسیس کارل،در کتاب«انسان مـوجودی ناشناخته»که جاذبهء محبت مثل جاذبهء زمین است،همچنانکه جاذبهء زمین همهء اجزا را در مدار تـعادل نـگاه میدارد،
🍂°•جاذبهء محبت نیز این قـابلیت را دارد کـه هـمه اعـضای انـسانی را در مدار تعادل قـرار دهـد و این اکسیر بیش از همهجا باید برای حیاتبخشی در خانواده باشد،چراکه خانوادهء مهربان،جامعهء مهربان را پدید مـیآورد.
🍃•°اعـضای خـانواده و بهویژه والدین باید«مهربانی»را که یک حـس قـلبی و بـاطنی اسـت،بـا«مـهرورزی»که پمپاژی برای عاطفه است،به سطح بیرون شخصیت انسان،یعنی سطح گفتار و رفتار،ساری و جاری کنند.
🍂°•برای بچهها کافی نیست که ما در اعماق نادیدنی قلبمان آنـها را دوست داریم،برای آنها این لذتبخش است که در گفتار و رفتار دیدنی و شنیدنی احساس کنند ما آنها را دوست داریم.
✨ادامه دارد...
📚ماهنامه پیوند، پیاپی 365 (اسفند 1388) -
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
🌿⃟؎•°هرکس در آرزوی #فرج به آتش انتظار میسوزد
و چشم امید به لحظه گشایش میدوزد
باید بداند که فرج چیزی جز به قدرت رسیدن اسلام و حاکم شدن تعالیم آن نیست
و منتظران فرج، آرزومـندان اقـتدار اسلامند،
و حقیقت انقلاب اسلامی، قدرت یافتن اسلام است
📚مطالعات راهبردی زنان » پاییز 1378 - شماره 5
⸙زنده یاد دکتر
✍ مهری سویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
دکتر سویزی
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍 #كنـوانسيونرفعكليهاشكالظلمعليهزنان ⇦|بخش سوم 🌿⃟؎•°تأملي درباره فمينيسم درباره فمين
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
#كنـوانسيونرفعكليهاشكالظلمعليهزنان
⇦|بخش چهارم از ۳۱
🌿⃟؎•°نگاه به وقايع نگاري فـمينيستها در حـوزه رخدادهاي مهم اجتماعي، نشان ميدهد كه در قـرن 19 پايه هاي تغييرات حـقوقي تـوسط بـيانيهها، قطعنامهها و در نهايت تبديل آنـها به توافقنامهها گذاشته شده؛
▦> براي مثال، اولين مجمع بينالمللي زنان در سال 1888 در واشنگتن با حضور 66 زن آمريكايي و 8 زن اروپايي تـشكيل مـيگردد و دومين مجمع درست يكسال پس از مجمع اول بـا حـضور 5 هـزار زن بـرگزار مـيشود و حاصل آن در سـالهاي آغـازين قرن بيستم ثمر ميدهد، به گونهاي كه در سال 1918 زنان انگليسي به حق رأي دست مييابند و دو سال بعد يعـني در اگـوست 1920 زنـان امريكايي نيز حق رأي مييابند.
🌿•° فمينيستها از اين تـاريخ تـا نـيمه قـرن بـيستم بـه دليل مشغول بودن دنياي سياست، فرهنگ، اقتصاد به تبعات جنگ جهاني اول و تمهيدات جنگ جهاني دوم، در دوران ركود بسربردند؛
▦>ولي با پايان يافتن جنگ جهاني دوم و نفرت انگيز شدن جنگ آفرينان كه عمدتاً مردان بـودند، فضاي مناسبي براي طرح مباحث فمينيستي فراهم شد؛
🌿•°لذا فمينيستها پس از اعلاميه جهاني حقوق بشر در سال 1948 م زمينه فرهنگي ـ اجتماعي را بهگونهاي هموار كردند كه در سال 1967 م اعلاميه رفع تبعيض عليه زنان در مجمع عمومي سازمان مـلل مـطرح و به تصويب ميرسد و در ادامه نيز روز هشتم مارس 1970 ميلادي به عنوان روز بينالمللي زن تصويب ميشود
▦> و در نهايت هم در دسامبر سال 1979 كنوانسيون محو كليه اشكال تبعيض در قالب يك مقدمه و 30 ماده تصويب ميگردد و از اين تاريخ بـه بـعد تقريباً هر پنج سال يكبار يك كنفرانس جهاني براي ارزيابي و پايش وضعيت زنان تشكيل ميشود كه كنفرانسهاي جهاني كپنهاك، نايروبي، پكن و نيويورك از آن جمله است.
📚مطالعات راهبردی #زنان»بهار 1385 - شماره31
⸙ زندهیاددکتر
✍مهریسویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻
𑁍༅❀﷽❀༅𑁍
🍃•°..هرکس در هر کجا و در هر لباس و موقعیت اگر ذرهای به قدرتمندی اسلام ـ حضور پر رنـگ و جـدّی احکام الهی و قوّت اثرگذاری آن، صـدمهای وارد کـند و از آن بـکاهد، حـرکتی ضـد «فرج» و عملی برخلاف «انتظار» انجام داده،
🍂•°و در نـهایت مـحارب با ظهور حضرت قائم «عج» و مخالف زمینهسازی و ایجاد قابلیت و لیاقت برای #فـرج آن خورشید یگانه است..
📚مطالعات راهبردی زنان » پاییز 1378 - شماره 5
⸙زنده یاد دکتر
✍ مهری سویزی،
استاد تعلیم و تربیت
@dr_mehrisoveyzi
༺❦༻