eitaa logo
دکتر ابوالقاسم فاتحی هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی
258 دنبال‌کننده
124 عکس
278 ویدیو
16 فایل
این کانال برای ارائه تحلیل ها، دیدگاهها، گزارش ها و اخبار مربوط به مسائل اجتماعی ایران با رویکرد علمی و انتقادی و ارایه راهبردها و راهکارهای پیشنهادی در چهارچوب مبانی، اهداف و گفتمان‌ انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی ایجاد شده است
مشاهده در ایتا
دانلود
👈 شباهت ها و تفاوت های هشت سال جنگ تحمیلی صدام به ایران با جنگ تحمیلی بی پایان شناختی پس از آن (۲) 👌 به بهانه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در بخش اول در باره شباهت های جنگ تحمیلی و جنگ ترکیبی شناختی فعلی صحبت شد. در بخش دوم در باره تفاوت های این دو جنگ نکاتی عرض می شود. ۰۱ تفاوت های ماهیتی در جنگ تحمیلی و شناختی منظور از ماهیت در اینجا مختصاتی است که به جنس دو جنگ برمی گردد. جنس جنگ تحمیلی، آتش و ویرانی هایی است که گلوله ها و ادوات و ابزارهای سبک و سنگین جنگی در شهرها و اماکن مسکونی و غیر مسکونی بوجود می آورند و کاملا قابل مشاهده و سنجش است و هدف آن تصرف سرزمینی و جغرافیایی است ، اما جنس جنگ شناختی بر آتشی است که قلم ها ، بیان ها ، نوشته ها ، فیلم ها، کلیپ ها ، شایعه ها، دروغ ها، فریبکاری ها، در دل ها در افکار و اندیشه ها در رفتارها و در فرهنگ و هوبت جامعه و گروههای ایحاد می کند و هدفش تغییر در محاسبات شناختی افراد، گروهها، و جوامعی است که هدف گرفته اند. در جنگ شناختی سرزمین و مکان جغرافیایی خاصی اشغال نمی شود. افراد در خانه ها و شهرهای خودشان هستندو به ظاهر دشمنی سلاح به دست را نمی بینند. جنس جنگ شناختی ، شناختی و ادراکی و دلی است.و این تفاوت در ماهیت ابن دو جنگ ، سبب اثر بخشی جنگ شناختی می شود، زیرا فرد و گروه و جامعه ای که قربانی جنگ شناختی شده است ، اصولا خود را قربانی نمی داند بلکه بعضا خود را فرمانده فاتح و پیروز نیز می داند ، یکی از شاخصه های فضای مجازی این است که فرد خودش را همه کاره و تصمیم گیر در ابراز عقاید و نظرات خودش می داند. ۰۲ تفاوت در فرم و قالب طبعا تفاوت در ماهیت ، تفاوت در فرم و قالب را هم به دنبال دارد.فرم و قالب در جنگ سخت و نظامی را انواع طرح ها و نقشه ها و استراتژی ها و تاکتیک های جنگی و نظامی تشکیل می دهد که از دانش و اندیشه جنگی و نظامی فرماندهان نظامی سرچشمه می گیرد تا بلکه سبب برتری میدانی نیز بشود. مثلا در دوران دفاع مقدس، دشمن در مقاطعی به جنگ شهرها، جنگ نفت کش ها ، جنگ شیمیایی و... روی آورد. اما در جنگ های شناختی، فرم ها و قالب ها ، معمولا همان فرم ها و قالب هایی است که مادر زندگی روزمره خود بدان نیاز داریم و بخشی از زندگی اجتماعی ما را تشکیل مانند کتاب ، فیلم ، سریال های تلویزیونی ، موسیقی و ... که به کمک آن ایده و تفکر متفکران، و نویسندگان و هنرمندان و گروههای مرجع تاثیرگذار و ورزشکاران به جامعه مخاطب منتقل می شود. اشکال و فرم های جنگ سخت و نظامی به صورت متعارف جایگاهی در زندگی روزمره ما ندارند و با آن بیگانه هستند، اما در جنگ شناختی فرم ها و اشکال بخشی از متن زندگی ما را تشکیل می دهد. ۰۳ تفاوت در ابزار و ادوات درک تفاوت ابزار و ادوات دوجنگ شناختی و نظامی کاملا روشن و واضح است و نیاز چندانی به توضیح ندارد. اما این تمایز را دارند که فرم ها و اشکال جنگ شناختی کاملا با زندگی روزمره و نیازهای ما هماهنگ است . ۰۴ ابعاد کمی و کیفی جنگ شناختی، این ویژگی را دارد که با سهولت ، با سرعت ، تقریبا ارزان، در دسترس و همه جایی، می تواند در زمان کم ، در جغرافیایی وسیع سیاسی یا فرهنگی و اجتماعی گسترش یابد ، در حالی که این امکان برای جنگ های نظامی معمولا وجود ندارد. جنگ شناختی می تواند به آرامی، نرمی، تدریجی ، بینش، نگرش و رفتار های فرد و گروه و جامعه ای را در سطحی وسیع و در زمانی کم به تصرف خود درآورد نمونه آن رفتارهای هیجانی نوجوانان و جوانان در فتنه شهریور سال گذشته بود. به لحاظ کیفی هم مسئله بسیار مهم و تعیین کننده است. در جنگ سخت و نظامی این خاک و سرزمین و جغرافیا است که مورد تهاجم و احتمالا اشغال قرار می گیرد، که اگر چه مهم است اما کاملا مشهود است و لذا نوعی غیرت سرزمینی و فرهنگی برای بازپس گیری آن ایجاد می شود. اما در جنگ شناختی، اصولا فرد، گروه و جامعه هدف ، همانی را فکر می کند ، و همانی را می‌اندیشد و همانی را قصد می کند که اصولا خواست دشمن است ، در حالی که تصور فرد و گروه این است، که این خودش است که تصمیم می گیرد ، طرف با قواعد بازی دشمن، در زمبن دشمن بازی می کند درحالی که چنین می اندیشد که با قواعد خودش و برای خودش و در زمین خودش بازی می کند .ابن مهم تربن بخش جنگ شناختی است. نوشته شده در دوشنبه ،سوم مهر ۱۴۰۲ و چهارمین روز هفته دفاع مقدس، ابوالقاسم فاتحی دهاقانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی
نتیجه اعتماد به جوانان آن هم در مدیریت و فرماندهی جنگ که با جان انسان ها سر و کار داشت، در دوران دفاع مقدس پیروزی را به ارمغان آورد و در پس از جنگ هم قدرت دفاعی نیروهای مسلح را بوجود آورد که ضامن یکپارچگی سرزمینی و هویتی ما شده است. اما نتیجه میدان ندادن به جوانان تحصیلکرده و مومن در اقتصاد و مردمی نکردن اقتصاد، از پس از جنگ تا کنون وضعیت فعلی معیشتی را بوجود آورد و به همین ترتیب در فرهنگ و سینما و هنر و آموزش عالی و دیگر حوزه های سياسی و اجتماعی نیز با نتایج مشابهی روبرو هستیم. ظاهرا بجز حضرت عزرائیل کس دیگری نمی تواند بین پدرخواندگی و یا مسئولیت برخی مدیران سالخورده فاصله بیندازد .
فصل مشترک دشمنی دشمنان پیامبران از حضرت آدم تا خاتم و اوصیای الهی از امیرالمؤمنین علی علیه تا به آخرین آنان که از نظر ما پنهان است، چیست؟ این پرسشی بنیادین و بزرگی است که اگر پاسخ داده شود و در باره آن فرهنگ سازی شود و به عنوان یک مسئله اساسی مطالبه گری شود، می تواند راهگشای حل مسایل مهم دیگری هم باشد. در قرآن از گروههای زیادی به عنوان دشمنان پیامبران یاد شده است، مانند؛ مشرکان، ملحدان، کافران، منافقان، شیاطین ، مترفین، مسرفبن ومانند آن ، اما وجه مشترک همه ی آنان چیست؟ به بیان دیگر، آن چیزی که همچون ریسمان شیطانی گروه های یاد شده مخالفان پیامبران را با همه ی تفاوت ها و اختلافات درونی حول یک محور و آن هم دشمنی و کینه توزی و حتی قتل و کشتن پیامبران متحد می کند ؟ آن عامل کلیدی چیست ؟ به نظر می رسد ، پاسخ آن جای بحث و بررسی های عمیق قرآنی ،تاریخی ، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی فراوان دارد که البته ارزش آن را دارد. تا کنون نیز متفکران مسلمان و علمای اهل فضل و صاحب نظر اعم از اهل سنت و عامه و بخصوص دانشمندان شیعه از فقها و متکلمان و فیلسوفان و عرفا در این باره زیاد بحث کرده‌اند، اما آن چه امروز ذهن بنده را به عنوان یک پرسشگر ، درگیر کرده است ، این است که 👇 آیا شرک ، نفاق ، کفر، الحاد، شیطان پرستی، اسراف و مانند آن می تواتد حول یک محور اساسی وحدت کنند و جبهه ای واحد را دربرابر پیامبران و اوصیای الهی ایجاد کنند؟ یا این ها هر کدامشان خود یک محور جداگانه ای دارند که جدا جدا عمل می کنند؟ و برآیندشان می شود، مخالفت با پیامبران الهی ، اگر پاسخ مثبت باشد و بتوان یک عامل اساسی را پیدا کرد که مانند محور عمل می کند و سبب هم افزایی و اتحاد جبهه کفر و نفاق و شرک و الحاد می شکد، آن محور اساسی و آن ریسمان متحد کننده چیست ؟ اگر زوایای این پرسش بنیادین به خوبی روشن شود ، در واقع ما به علت العلل و ریشه ، ریشه های گروههای معاند پیامبران و اوصیای آنان پی می بریم و در این صورت بهتر می توانیم با این شجره خبیثه مقابله کنیم. برای روشن تر شدن سوال فوق توضیحاتی ارائه می شود . 👌آیا علت العلل و منشاء اصلی کفار ، مشرکان ، منافقان، ملحدان چه در شکل سنتی و تاریخی آن و چه در اشکال جدید و فعلی آنان 👇 ۰۱ رسیدن به قدرت و حکومت است؟ و اگر بلی هدف نهایی از تصاحب قدرت و حکومت چیست؟ ۰۲ آیا رسیدن به آرزوهای شخصی ، قبیله ای ، ملی این گروه از مخالفان پیامبران است؟ مثلا بلندپروازی ها یا قوم گرایی ها و ... اگر بلی هدف نهایی از این بلندپروازی ها چیست؟ ۰۳ آیا پاسخی است به ندای درونی آنان که می خواهند خود و نسل هایشان جاودانه بمانند ؟ اگر بلی چرا و در پس این جاودانگی نسلی چه چیزی را جست و جو می کنند؟ و سوالاتی از این دست که می توان طرح کرد. برگردیم به روح اصلی پرسش و آن این که آیا علت العلل و منشاء همه ی مخالفت مخالفان پیامبران و اوصیای آنان در طول تاریخ تا کنون ، دنیای آنان نیست.؟ دنیایی که اقتصاد، پول ، ثروت ، محور اصلی و همه کاره آن است، نیست. دنیایی که تسلط بر منابع طبیعی ، تسلط بر چرخه تولید، توزیع و مصرف را از صفر تا صد منحصرا برای خود می خواهد. دنیایی که فرهنگ هالیوودی اش، لیبرالیسم مذهبی و فرهنگی اش و سیاست فریبکارانه اش و جنگ ها و صلح هایش و نهادهای بین المللی اش ، همه و همه را در جهت تامین آن سازماندهی می کند و آن سلطه اقتصادی بی رقیب است. در اینجا منطور اهمیت اقتصاد بر فرهنگ یا بر عکس نیست، اساسا سوال در تقابل فرهنگ و اقتصاد کدام مهم ترند، نیز نيست. سوال این است که در دنیای جهان خواران چه امری تعیین کننده است.اقتصاد، سیاست، فرهنگ و اجتماع؟ کدام هدف نهایی و بقیه حول آن می چرخند؟ نوشته شده در روز سه شنبه، چهارم مهر ۱۴۰۲ ابوالقاسم فاتحی دهاقانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی
هدایت شده از سینا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرزین: بانک‎های تجاری باید از بنگاه‌داری خارج شوند رئیس‎ کل بانک‌مرکزی: 🔹بانک‎ها به زودی در قالب فعالیت‎های تخصصی اعم از تجاری، توسعه‌‎ای، قرض‎‌الحسنه، جامع و انواع دیگر بانک‎های تخصصی دسته‎‌بندی خواهند شد و اساسنامه آنها نیز درهمین چارچوب تغییر می‎کند. 🔹موضوع بنگاهداری بانک‌ها از دیگر مشکلات شبکه بانکی است. در این زمینه نمی‎توان نسخه واحدی برای تمامی بانک‎ها تجویز کرد و باید برای هر بانک متناسب با حوزه کاری آن، شرایط تعریف شود. 🔹اما در عین حال، فعالیت بنگاه‌داری بانک‎های تجاری قابل قبول نیست و باید با فروش بنگاه‎ها، از بنگاه‌داری خارج شوند. @TasnimNews
لعنت ابدی خداوند بر صدام که این‌ متفکر و نابغه ی دهر را از جامعه اسلامی و بویژه تشیع گرفت . ای کاش اندیشه هاي اقتصادي و اجتماعی این فقیه و فیلسوف و سیاستمدار و مجاهد و متفکر در دانشگاههای علوم انسانی و اجتماعی مورد توجه جدی قرار می گرفت و موضوع رساله های دکتری و مقالات علمی و منابع درسی می شد. ببینیم همین جمله کوتاه ایشان چه عمقی دارد.
هدایت شده از Basir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کاش مسئولین ما روزی یکبار این فیلم را می دیدند ◾️دانش آموز شهید «مهرداد عزیزاللهی» در مهرماه سال ۱۳۴۶ در شهر اصفهان در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. دوران کودکی خود را در کنار برادر خویش مسعود که او نیز به فیض شهادت نایل شده، سپری کرد. تحصیلات راهنمایی را به پایان نرسانده بود که با جثه‌ای کوچک ولی روحی بلند و شجاعتی وصف ناپذیر به جبهه اعزام شد و همزمان با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، در سنگر علم و دانش و تا قبل از شهادت درس خود را تا سال سوم هنرستان در رشته برق الکترونیک ادامه داد. شهید «مهرداد عزیز اللهی» در سال ۱۳۶۴، در عملیات کربلای ۴ در جزیره «ام الرصاص» در حال غواصی به شهادت رسید و جاودانه شد. ◾️خانواده «عزیز اللهی» ۶ پسر داشته که ۴ نفر از آنها در جبهه‌ها حاضر بوده‌اند و مهرداد و مسعود به شهادت رسیده‌اند و محمد هم اکنون جانباز شیمیایی می‌باشد. پسر دیگر نیز جزو آزادگان سرافراز بوده است. ◾️این فیلم مربوط به ۱۳۶۰ می باشد شهید مهرداد عزیز اللهی تا سال ۱۳۶۴ جنگ در جبهه‌ها حضور داشت و در کربلای ۴ به شهادت رسید. ✅ما را در ایتا دنبال کنید یادی از شهداء و رزمندگان لشکر ویژه۲۵ کربلا 👇 https://eitaa.com/khete_mobarak
هدایت شده از ابراهیم رستمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*Rostami Ebrahim :* *🎥 اذعان کارشناسان شبکه‌های ضدایرانی فارسی زبان به اقتدار و پیشرفت روزافزون ایران:* *توازن قدرت را باید به قبل و بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد تقسیم کرد؛ ایران ظرفیت و استعداد فنی بالایی دارد.* *قرار بود تحریم‌ها ایران را منزوی کند و از پای دربیاورد اما اینگونه نشد؛ عضویت ایران در بریکس تمام معادلات غرب را به هم ریخت.* گروه تحلیلی سیاسی قرارگاه نوح(ع) https://eitaa.com/joinchat/3667460296C0347506c91 https://splus.ir/joingroup/ADu0Y_y0hlDfdWmtrhr-QA https://rubika.ir/joing/CIBAIJHA0KHUXBFQMFLHBJOLQNENMPIS ble.ir/join/MTQwNDRmMT
دکتر ابوالقاسم فاتحی هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی
کاش مسئولین ما روزی یکبار این فیلم را می دیدند ◾️دانش آموز شهید «مهرداد عزیزاللهی» در مهرماه سال ۱
شکوه و قدرت انقلاب اسلامی را این قشر های مخلص و گمنام و بی توقع تولید کردند، اما مدیران تکنوکرات، نو کیسه های اشرافی گری ، روشنفکری بیمار و غرب گرا ، خر مقدس های انجمن حجتیه، استحاله شده ها و پشیمان شده های انقلابی و اسلام آمریکایی همه در این سه دهه آرام آرام رشد کردند ، نفوذ کردند، فرهنگ سازی کردند و بزرگترین خیانت را به دهه هشتادی ها و نودی ها کردند که نسل عزیزاللهی ها را معرفی نکردند. اقتصاد سرمایه داری را به کمک برخی از تئوریسین های دانشگاهی وابسته به اقتصاد آمریکایی و به کمک هدایت بانک ها در حمایت از اقتصاد مردمی و ملی به اقتصاد خواص در جهت حذف تدریجی فرهنگ ایثار و شهادت و ساده زیستی برنامه ریزی کردند و نتیجه آن را امروز در تورم و رکود اقتصادی می بینیم.
دکتر ابوالقاسم فاتحی هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی
*Rostami Ebrahim :* *🎥 اذعان کارشناسان شبکه‌های ضدایرانی فارسی زبان به اقتدار و پیشرفت روزافزون ایرا
نتیجه استقامت و تلاش برای خدا ، نصرت خدا را در پی دارد. این صریح آیه قرآن است. شکست ما به دست دشمن نیست به دست خودمان است ، اگر سستی کنیم و مقاومت نکنیم و سختی ها را تحمل نکنیم و با یکدیگر اختلاف کنبم و به دنبال چرب و شیرین چند روزه دنیا برویم، بلی این دشمن است که به هدف خود می رسد و بر ما مسلط می شود و غیرت و ناموس و سرزمین و امنیت مان را لگد کوب می کند، اما وقتی برای خدا مشکلات را تحمل می کنبم ، پشت سر رهبری عزیز حرکت می کنبم ، و با هوشیاری سیاسی فتنه ها را یکی یکی خنثی می کنبم ، بلی در این صورت این چهره های دشمن و معاند و وابسته به آمریکا است که علی رغم میل درونی شان، مجبورا به قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران اعتراف کنند، اون وقت برخی خفتگان داخلی یا خودفروخته های وطنی یا شهوت رانان عرصه سیاست سر از پا نشناخته داشته ها و افتخارات ملی را نادیده می گیرند و ذلیل وار از نا امیدی و ترس و هراس و .. سخن می‌گویند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نظر جالب پرفسور موشه شارون استاد کرسی اسلام شناسی در دانشگاه بن‌گورین رژیم صهیونستی از دین اسلام 🆔@kriyaasses https://eitaa.com/kriyaasses
💥هشدارهای قرآنی را جدی بگیریم. نکاتی جامعه شناختی از آیه ۶ سوره تحریم در باره مسئولیت والدین در تربیت فررندان‌ (۱)  «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَیهَا مَلَائِکَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا یعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَیفْعَلُونَ مَا یؤْمَرُونَ». ترجمه هـان اى كـسـانى كه ايمان آورده ايد! خود و اهل خود را از آتشى كه آتش گيرانه اش مردم و سـنـگ حـفـظ كـنـيـد، آتـشـى كـه فـرشـتـگـان غـلاظ و شـداد مـوكل بر آنند فرشتگانى كه هرگز خدا را در آنچه دستورشان مى دهد نافرمانى ننموده بلكه هر چه مى گويد عمل مى كنند . ۰۱قرآن کلام خداست که توسط برگزیده تربن و کامل تربن و دانا تربن پیامبر از نسل پیامبران، یعنی خاتم آنان برای تمامی نسل ها و عصرها نازل شده است و در آن مهم ترین اصول و مبانی و قواعد و احکام و فلسفه ی زیست فردی و اجتماعی مورد نیاز فرد و جامعه در آن وجود دارد به گونه ای که دیگر نیازی به پیامبر بعدی و ارسال کتاب الهی بعدی نبوده است. این وظیفه متفکران مسلمان و دانشمندان دین شناس و آگاه به زمان است که به کمک علوم مورد نیاز، برحسب شرایط و تغییرات اجتماعی و مسایل مستحدثه و جدید از این منیع وحی پاسخ های فردی، اجتماعی، نهادی را در هر سطحی که نیاز است، استخراج و استنباط کنند و رافع نیازها و پاسخگوی مسابل جدید باشند. ۰۲ یکی از فرامین و دستورات الهی که به صورت امر و باید آمده است و این نشانده اهمیت و ضرورت آن است، دستوری است که خداوند به تمامی کسانی که خود را مومن و با ایمان و معتقد به اسلام و دین پیامبر می دانند داده است و آن مراقبت از خود و خودکنترلی و مراقبت از اعضای خانواده است. و آن انجام مسئولیت تربیتی و پرورشی و فرهنگی و اعتقادی نسبت به خود و فرزندان است. ۰۳ رهاشدگی فرد و این که افراد خود را آزاد و بی قید و بند بدانند که هر آن چه دلشان و میلشان خواست عمل کنند، که از آن بنام *فردگرایی افراطی* یاد می شود ، امروز بزرگترین معضل جوامع بشری است. این رها شدگی بویژه در مراحل اولیه رشد کودک و نوجوان ، تربیت نسلی را دچار آسیب جدی می کند که گسست نسلی و بحران هویت و جامعه ستیزی برخی از نتایج منفی آن است. متاسفانه در بسیاری از خانواده ها ساختار خانواده از هم پاشیده است. پدر و مادر و فرزندان بزرگ تر هیچ کدام در جایگاه خود قرار ندارند و مسئله مهم تربیت پذیری کودکان و نوجوانان رها شده و به دست فضای مجازی ، گوشی های هوشمند و تبلت های رنگارنگ و در مراحل بعدی به دست سایت ها و کانال های ماهواره ای سپرده شده است. این یعنی رها شدگی و بی مسئولیتی پدر و مادر ها در برابر خود و در برابر کودکان و نوجوانان، این یعنی سر پیچی از فرمان خداوند در کنترل و نظارت درست و عالمانه و هوشمندانه از خود و از فرزندان که با دست خودمان آنان را در جوانی و بزرگسالی دچار آتشی می کنبم که خودمان فراهم ساخته ایم. آتش تجرد قطعی ، آتش ازدواج های سفید ، آتش اعتیاد به مواد صنعتی ، آتش خود کشی، آتش بیکاری و تن پروری ، آتش بیماری های روانی ، افسردگی ، آتش کاهش سن آسیب های اجتماعی ، آتش افزایش جرایم و خشونت های شهری ، آتش بی اعتمادی، آتش نا امیدی ، آتش افزایش طلاق ، آتش سرخوردگی و عصیان گری و.... و این ها آتش های فردی و اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اخلاقی این جهانی آن است که فقط به دلیل نادیده گرفتن ابن فرمان حکیمانه خداوند نصیب جامعه شده‌است ، عواقب و نتایج آن دنیایی اش بماند برای آن دنیا ۰۴ متاسفانه ذهنیت کاملا نادرست و غلطی در برخی پدر و مادرها شکل گرفته است و آن این که مسئولیت تربیت نسلی را از دوش خود برداشته اند و خود را معاف می دانند و همه را به گردن سازمان ها و نهادهای آموزشی و پرورشی می اندازند و یا چنین توجیه می کنند که دبگر کار از کار گذشته و ما نمی توانیم کاری بکنیم و یا بدتر از همه تربیت خانوادگی را امری سیاسی و حکومتی می دانند بی شک هیچ کدام از این ذهنیت های نادرست نمی تواند، پدران و مادران را از مسئولیت بزرگی که شخصا هر کدام از آنان به عهده دادند را معاف کند و اگر به هر دلیلی سستی کنند و خود را برای تربیت فرزندان توانمند نسازند ، بی شک مشمول ابن جریمه سنگین الهی می شوند . طبعا ابن مسئله نافی مسئولیت سازمان ها و نهادهای تربیتی و آموزشی نیست، که فعلا موضوع بحث ما نیست. ان شالله این موضوع مهم را در نوبت های بعدی ادامه می دهیم. نوشته شده در چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ ابوالقاسم فاتحی دهاقانی عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی
هدایت شده از یوسف قویدل رحیمی
🔆زنگ عبرت 🇮🇷سالروز حکم تاریخی رهبر حکیم انقلاب در خصوص جهاد تبیین دوستان ولایی !رحمت خدا برشما باد.توجه کرده اید که شما هم به حکم رهبری باید در جهاد تبیین با ۵ خصوصیت شرکت کنید: ۱. اولاواجب است نه مستحب یا مباح ۲. ثانیاواجب عینی است نه کفایی.لذا حتی از شرکت دردفاع مقدس وامنیت کشور که کفایی است مهمتر است. ۳. واجب عینی فوری است.لذا درنگ جایز نیست ومانندنجات یک انسان غریق است. ۴. واجب عینی فوری قطعی است.لذا هیچ جای شبهه وتردید در آن نیست. ۵.این نه صرفایک توصیه بلکه یک فتوا و از آن بالاتر حکم حکومتی است.لذا حتی بر مراجع معظم تقلید وتمام مقلدان انها حضور در جهاد تبیین ضروری است.این اگر فتوا بود تنها بر مقلدان رهبری تنجز داشت وتکلیف آور بود.اما رهبری این سخن رادر مقام نه مرجع تقلید بلکه راهبری وامام جامعه مطرح کردند. ➖بااین نگاه،تاکنون شماعزیز انقلابی بابصیرت چقدربه این وظیفه قطعی فوری شرعی اجتماعی عمل کرده اید؟ ➖فقط مصرف کننده علم دیگران نباشیم.اگر مطلبی راصحیح و مهم می دانیم حداقل در بازنشر آنها در گروه هایی که عضویم و برای خانواده خود از باب (یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَ أَهْلیکُمْ: ای کسانی که ایمان آورده اید، خودتان و اهلتان را از آتش جهنم نگاه دارید) بکوشیم. ➖موضوع جهاد تبیین را جدی بگیریم. سخن از یک واجب اجتماعی است‌. یاور امام جامعه و خانواده و محله خود باشیم. ➖خدا می داند همین حرکت های جزیی و کم اهمیت وقتی درکنار هم بیاید چه حرکت بزرگی خواهد آفرید. کانال خبری در ایتا‌بپیوندید👇. https://eitaa.com/joinchat/4073259207Cd2916ef4d3
هدایت شده از علی اصغر قنبری
بندگی خدا تنها راه سعادت و رسیدن به کمال بندگی خداست. و بندگی او، در اطاعت از اوامرش و ترک نواهی اش . همه ی دستورات اسلام در این دو جمله خلاصه شده: -فرمانبرداری از خدا و نافرمانی شیطان برای انسان شدن. این برنامه ی اسلام است. با غیر اسلام کاری ندارم. 🔹«فرازی از وصیت نامه» 🌷 🌹شھداۍظھور ؛ @SHOHADAYEZOHOOR
♨️ نامه‌نگاری عجیب برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت در مخالفت با دستور صریح‌ رهبرمعظم انقلاب 🔹 رئیس کمیسیون قضایی مجلس:‌ بعد از مکاتبه برخی اعضای مجمع تشخیص با رهبرانقلاب در مورد سلب اعتبار از معاملات غیررسمی اموال غیرمنقول، ایشان بیان فرمودند که"اگر مجمع تشخیص مصحلت، مصلحت یقینی مورد نظر حقیر را تصدیق نمی‌کند به تشخیص خود عمل کند." 📌کانال /سراسری https://eitaa.com/joinchat/3170697458Cfd44a7e938
💥هشدارهای قرآنی را جدی بگیریم. ۲ نکاتی جامعه شناختی از آیه ۶ سوره تحریم در باره مسئولیت والدین در تربیت فررندان‌ (۲)  «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَیهَا مَلَائِکَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا یعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَیفْعَلُونَ مَا یؤْمَرُونَ». ترجمه؛ هـان اى كـسـانى كه ايمان آورده ايد! خود و اهل خود را از آتشى كه آتش گيرانه اش مردم و سـنـگ حـفـظ كـنـيـد، آتـشـى كـه فـرشـتـگـان غـلاظ و شـداد مـوكل بر آنند فرشتگانى كه هرگز خدا را در آنچه دستورشان مى دهد نافرمانى ننموده بلكه هر چه مى گويد عمل مى كنند . 👈بخش دوم؛ ۰۵ قرآن کلام خدا، راه خدا ، کشتی هدایت و نجات خدا و منبع پایان ناپذیری از منابع معرفتی و علوم الهی است که مستقیم با وحی توسط جبرائیل امین به خاتم پیامبران و امین خداوند در عالم هستی، یعنی بر حضرت محمد صلوات الله علیه فرستاده شده است که در آن هیچ خطا و اشتباهی وجود ندارد. فرازمان و فرا مکان است و پاسخگوی مسایل متنوع و متععد عصرها و نسل ها است ، به شرط آن که قرآن را از عترت جدا نکنیم. و به شرط آن که مفسر و مجری قرآن عترت، پیامبر خدا باشد. دانش آموختگان ذی صلاح مکتب اهل البیت پیامبر عليهم السلام که دقیقا یکی پس از دیگری با نام و کنیه مشخص شده اند، زیرا تجربه‌ تلخ تاریخی نشان داد که نتبجه قرآن بدون عترت می شود، ماجراهای تلخ تاریخ اسلام که مبداء انحراف آن با ماجرای سقیفه شروع شد و به دنبال آن ، ماجرای جنگ صفین و تحمیل حکمیت به امیرالمؤمنین علی علیه السلام و سپس تحمیل صلح به امام حسن و جنگ مردم مسلمان با فرزند پیامبر خود در کربلا تا الان که جدایی قرآن از عترت ، سبب غییت طولانی امام زمان عج الله تعالی الشریف شده است. حدیت ثقلین مورد تصدیق علمای عام و خاص ، علمای اهل تسنن و شیعه است. این خیلی مهم است که چه کسی مفسر و مجری معارف و فرامین الهی در قرآن باشد. نتیجه به دو گونه اسلام ختم می شود. اسلام اموی و اسلام علوی، اسلام عباسی و اسلام جعفری ، اسلام حنفی، حنبلی و شافعی و مالکی یا اسلام شیعی، و امروز اسلام ناب محمدی که آن را نظام جمهوری اسلامی ایران نمایندگی می کندیا اسلام آمریکایی که اکثر کشورهای موجود اسلامی آن را نمایندگی می کنند . اسلامی که از دهان و قلم وهابیون و داعشی ها و التقاطی ها و غرب گراها و انجمن حجتیه ای ها و شیعه انگلیسی ها بیرون می آید یا اسلامی که فریاد گر آن خمینی کبیر و دیگر علمای صالح گذشته بودند. وقتی کسی مانند خمینی کبیر می شود مفسر و مجری آیات الهی از دل آن انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران بیرون می آید که معیاری می شود برای تغییر اساسی در قطب های قدرت جهانی که اکنون در حال فروریختن نظم سیاسی موجود و برپایی نظم سیاسی جدید است. نظامی که ۴۵ ساله خار چشم سران کاخ‌سفید شده و استخوانی در گلوی تمدن و تفکر مدرنیته ، به هر حال از اصل موضوع فاصله نگیرم، 👌 این نکته که برخی از آیات الهی با هشدار و اعلام زنگ خطر شروع می شود، مانند همین آیه شریفه و همچنین با خطاب های خاص به گروههای خاص شروع‌می شود، نشان دهنده اخطاری مهم از جانب خداوند به مومنین است .در این آیه فقط مؤمنین مخاطب هستند. در مثل مانند یک پیام خصوصی و سفارشی و فوری و مهم که ازیک فرد یا جایگاهی مورد اعتماد برای دورشدن از یک خطر جانی یا مالی یا هویتی برای فرد یا گروه خاصی ارسال می شود و هشدار دهنده باشد. . خطاب این آیه این گونه است. هشدار دهنده به گروه مومنین ، پس هم حالت هشداری پیام و هم حالت خاص بودن مخاطبان‌ نشان می دهد مسئله، مسئله ی مهمی است. ۰۶ بنابر آن چه روان شناسان و جامعه شناسان در باره روح و روان و ابعاد اجتماعی انسان‌ گفته اند، اولا روح و روان ( جهان درونی ، جهان ذهنی و مانند آن ) با جهان اجتماعی انسان که از اجتماع خانواده شروع می شود و به تدریج بزرکتر می شود، این دو جهان ، یعنی جهان درونی با جهان اجتماعی هر دو در تعاملی هوشمندانه و کنش گرانه و دو سویه و به صورت دائمی در تعامل با یکدیگرند، بر یکدیگر اثر می گذارند و از یکدیگر اثر می پذیرند. ثانيا؛ نفس، با تعاریف مختلفی که از آن شده است ، نفس در آموزه های اسلامی ما‌، بنابر اقوال بزرگانی مانند آیت الله سید علی قاضی طباطبایی بزرگ ، نفس انسانی به شدت و به سهولت و با سرعت نقش پذیر است ، *خصلت تاثیر پذیری نفس زیاد* است . بویژه تا قبل از چهل سالگی و خاصه در کودکی و نوجوانی و جوانی، اگر چه تاثیر پذیری نفس تا آخرین لحظه عمر هم به اثبات رسیده است .از طرفی نفس انسان کمال خواه است، تنوع طلب است ، کنجکاو است، آسایش طلب است و صفات دیگری که دارد ، استعداد پدیرش آن و تغییر ریل آن و شکل گیری از جهان بیرونی آن که مي‌شود جهان عینی و جهان اجتماعی نیز زیاد است .
لذا خداوند حکیم ، ابتدا فرد ، فرد مومنین را مورد خطاب ویژه قرار داده است و به آنان هشدار های سنگین داده است که در وهله اول از خودتان پاسداری کنید. مراقب زبان و افکار و رفتار و خواسته ها و کلام و نوشته ها یتان باشد و در وهله دوم مراقب اهل تان یعنی همسر و فرزندانتان باشید و این مراقبت باید همیشگی و عالمانه و خردمندانه و دانش بنیان باشد .مراقبتی در فرهنگ قرآنی و با فرهنگ قرآنی و نه در فرهنگ مادی غرب ، این مراقبت در فصای مجازی امروز ، در عصر ارتباطات و اطلاعات واقعا سخت و دشوار است ، شاید به همین دلیل است که هشدار خداوند هم سخت و سنگین است . بنابراین در اولین گام‌ چاره ای نیست جز این که از خود شروع کنیم و مراقب دائمی خود باشیم و سپس خانواده خود، در غیر این صورت باید آماده پرداختن هزینه های سنگین و خسارت بار دنیایی و آخرتی آن باشیم . انتخاب با من و شماست. ان شالله این موضوع مهم را در نوبت های بعدی ادامه می دهیم. نوشته شده در پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ ابوالقاسم فاتحی دهاقانی عضو هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی
هدایت شده از مهرعلی لطفی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مثال بسیار زیبای علامه حسن زاده آملی رحمت‌الله‌علیه پیرامون مرگ 🌏 👇 🆔 @takhribchi110
هدایت شده از ابراهیم رستمی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
Rostami Ebrahim : *امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) :* *در دفاع از نظام اسلامی هیچ تقیّه نکنید، صریح باشید* نظام اسلامی مایه‌ی افتخار است در دنیا و در داخل کسانی هستند که می‌خواهند نظام اسلامی را کم قدر جلوه دهند هستند کسانی از این قبیل اما اینها اشتباه می‌کنند و راه غلط را دارند می‌روند، بعضی‌ها عمدا و بعضی از روی ناآگاهی نظام اسلامی مایه‌ی شرف است مایه افتخار است گروه تحلیلی سیاسی قرارگاه نوح(ع) https://eitaa.com/joinchat/3667460296C0347506c91 https://splus.ir/joingroup/ADu0Y_y0hlDfdWmtrhr-QA https://rubika.ir/joing/CIBAIJHA0KHUXBFQMFLHBJOLQNENMPIS ble.ir/join/MTQwNDRmMT
دکتر ابوالقاسم فاتحی هیات علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی
Rostami Ebrahim : *امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) :* *در دفاع از نظام اسلامی هیچ تقیّه نکنید، صریح باش
سکاندار انقلاب و جانشین امام زمان با صراحت و بی پرده ، تکلیف طرفدارن انقلاب و نظام را روشن فرموده اند. این تکلیف صرفا یک توصیه اخلاقی و یا یک نصیحت خیرخواهانه نیست. بلکه این تکلیف وظیفه ای فردی، سازمانی، نهادی ، شرعی و اجتماعی است، که بر دوش یکایک افرادی که در درون نظام هستند ، سنگینی می کند و باید متناسب با جایگاهی که دارند ، ببینند برای دفاع از نظام چه باید بکنند. رفتن در لاک دفاعی با توجیهات به ظاهر مصلحتی ، و یا سکوت و بی عملی و دوری از روحیه انقلابی در دفاع از نظام بی شک در تقابل با سخن و فرمان رهبری است که قطعا اگر آگاهانه و از روی اراده باشد، باید در نزد خداوند پاسخگو بود. هر یک قدم که طرفداران انقلاب عقب نشینی کنند، ضد انقلاب ده قدم جلو می آید.
هدایت شده از سعید
✳️ماهنامه " فارین افرز" از قدیمی‌ترین و معتبرترین نشریات سیاست خارجی آمریکا به زندگی سیاسی و اجتماعی آیت‌الله خامنه‌ای پرداخته است. این نخستین بار است که یک مجله معتبر آمریکایی تیتر اول و مطلب اصلیش را به مرور مواضع و جهت ‌گیری ‌های رهبر کنونی ایران اختصاص می‌دهد.در این شماره از مجله  عکس ایشان را بر روی جلدش چاپ کرده ،این کار بی‌سابقه بوده است که چهره‌ای سیاسی را به‌ صورت تکی و تمام صفحه چاپ کند. 🔸گدین روز، مدیر مسول مجله گفت : علت اختصاص مطلب اصلی نشریه به آیت‌الله خامنه‌ای، آشنایی بیشتر مخاطبان آمریکایی از رهبری ایران است که "قدرت سیاسی بسیار دارد و تصمیمات و سخنانش با پیامد های مهم منطقه‌ای و بین‌المللی همراه است." این مجله تیزهوشی و مدیریت بالای آیت‌الله خامنه‌ای را مانع تحققق اهداف غرب در مقابل ایران دانسته است. 🔸مقاله‌ (جنگ آیت‌الله): این مرد 80 ساله بی ‌سر و صدا به قدرتمندترین مرد خاورمیانه تبدیل شده است. آیت‌الله خامنه‌ای طی 30 سال رهبری‌اش، همیشه یک مشکل آزار دهنده برای رؤسای جمهور ایالات متحده بوده است 🔹 در مطلبی BBC با عنوان آیت‌الله خامنه‌ای مرد فضاهای خالی ایران: آنچه آیت ‌الله خامنه‌ای را از بسیاری از رهبران متمایز می ‌کند، نگاه منطقی و عملگرایانه او به سیاست است. 🔶روزنامه آمریکایی یو ‌اس ‌ای ‌تودی به نقل از ‌اندیشکده آمریکن اینترپرایز : بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک «ابر حریف» به ‌نام آیت ‌الله خامنه‌ای است که نقشه راه را می‌شناسد و مردم به او اعتماد آمیخته با اعتقاد دارند.
💥هشدارهای قرآنی را جدی بگیریم. ۳ نکاتی جامعه شناختی از آیه ۶ سوره تحریم در باره مسئولیت والدین در تربیت فررندان‌ (۳)  «یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ نَارًا وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ عَلَیهَا مَلَائِکَةٌ غِلَاظٌ شِدَادٌ لَا یعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ وَیفْعَلُونَ مَا یؤْمَرُونَ». ترجمه؛ هـان اى كـسـانى كه ايمان آورده ايد! خود و اهل خود را از آتشى كه آتش گيرانه اش مردم و سـنـگ حـفـظ كـنـيـد، آتـشـى كـه فـرشـتـگـان غـلاظ و شـداد مـوكل بر آنند فرشتگانى كه هرگز خدا را در آنچه دستورشان مى دهد نافرمانى ننموده بلكه هر چه مى گويد عمل مى كنند . 👈بخش سوم ؛ ۰۷ نگاه منظومه ای قرآن به فرد، جامعه و به حاکمیت ( قدرت و سیاست) یکی از امتیازات منحصر به فرد قرآن، نگاه منظومه ای و منسجم ، متعادل و عالمانه به روابط بین فرد، جامعه و دولت ( حاکمیت ، سیاست ) است که کمتر مورد توجه قرآن پژوهان قرار گرفته است. در آیه شریفه مورد بحث، خطاب خاص خداوند به گروه مومنین است، این نگاه منظومه ای دیده می شود. خطاب به فرد، فرد مومنین است در عین حال خطاب به گروه و اجتماع و جامعه ی مومنین نیز هست. وظیفه مومنین را در درجه اول نسبت به خودشان بعد نسبت به خانواده شان و بعد ارتباط مومنین را با دیگران ( ناس ) را مشخص می کند و مورد تاکید قرار می دهد. طبعا اکنون که در ایران، نظامی، اسلامی حاکم است، وظیفه گروه مومنین که در راس قدرت و مسئولیت‌ و مدیریت های خرد و کلان هستند، نیز روشن می شود. ۰۸ تقلیل هویت های جمعی و اجتماعی به فردیت های جدا جدا شده و بیگانه از خود و بیگانه از دیگری و بیگانه از جامعه که در آثار برخی از جامعه شناسان نیز آمده است، این نگاه در آموزه ها و معارف اسلامی به شدت نکوهیده و سرزنش شده است. و در مقابل عبادت ها و اطاعت های جمعی و اجتماعی ستایش شده است. به عنوان نمونه میان انجام عبادات به صورت فردی و جمعی ،از نظر پاداش ها و نتایج و آثار دنیایی و آخرتی فاصله زیاد است. اسلام ضمن احترام به اصالت فرد و توجه به تفاوت های فردی و محترم شمردن تک تک نفوس و فرد فرد هر یک از مسلمانان و مؤمنين اما این تکریم فردی را با روح جمعی و حیات اجتماعی و سرنوشت گروهی جامعه به شدت گره می زند. برخلاف آموزه های علوم انسانی و اجتماعی مدرنیته که بر طبل فردیت های خصوصی شده می کوبد و نوعی انزوای اجتماعی را به افراد جامعه هدیه می دهد تا بهتر بتواند از این فردگرایی افراطی بهترین استفاده را در کالایی ساختن انسان ، کالای ساختن جامعه و کالای ساختن نیازهای انسان حداکثر سود و منفعت را ببرد و در نهایت با ساختن جامعه ای مصرفی و وابسته و معتاد به محصولات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و اقتصادی خود، فرد و جامعه را باهم در گرداب مادیت و پوچ گرایی غرق کند.بلایی که بویژه در چند دهه اخیر نظام سرمایه داری آمریکایی صهیونی بر سر اکثر جوامع جهان آورده است. ۰۹ از منظر معرفت اسلامی، امر کنترل و نظارت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و فردی نیز امری منظومه ای و بهم پیوسته و وابسته است. در دیدگاه اسلام، هم فرد، هم خانواده، هم گروه دوستان و محله و شهر و مدیر و سیاست گذار و قانون گدار ، همه و همه مسئول اند و تکلیف دارند. 👌 سوره مبارکه المائدة آیه ۲ يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا لا تُحِلّوا شَعائِرَ اللَّهِ وَلَا الشَّهرَ الحَرامَ وَلَا الهَديَ وَلَا القَلائِدَ وَلا آمّينَ البَيتَ الحَرامَ يَبتَغونَ فَضلًا مِن رَبِّهِم وَرِضوانًا ۚ وَإِذا حَلَلتُم فَاصطادوا ۚ وَلا يَجرِمَنَّكُم شَنَآنُ قَومٍ أَن صَدّوكُم عَنِ المَسجِدِ الحَرامِ أَن تَعتَدوا ۘ وَتَعاوَنوا عَلَى البِرِّ وَالتَّقوىٰ ۖ وَلا تَعاوَنوا عَلَى الإِثمِ وَالعُدوانِ ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ إِنَّ اللَّهَ شَديدُ العِقابِ﴿۲﴾ ای کسانی که ایمان آورده‌اید! شعائر و حدود الهی (و مراسم حج را محترم بشمرید! و مخالفت با آنها) را حلال ندانید! و نه ماه حرام را، و نه قربانیهای بی‌نشان و نشاندار را، و نه آنها را که به قصد خانه خدا برای به دست آوردن فضل پروردگار و خشنودی او می‌آیند! اما هنگامی که از احرام بیرون آمدید، صیدکردن برای شما مانعی ندارد. و خصومت با جمعیّتی که شما را از آمدن به مسجد الحرام (در سال حدیبیه) بازداشتند، نباید شما را وادار به تعدّی و تجاوز کند! و (همواره) در راه نیکی و پرهیزگاری با هم تعاون کنید! و (هرگز) در راه گناه و تعدّی همکاری ننمایید! و از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید که مجازات خدا شدید است.
این آیه هم در تایید و تقویت و تکمیل آیه مورد بحث ، نکات ارزشمندی را برجسته می کند که در اینجا شاهد بنده به دستور صریح خداوند به مومنین است که به صورت جمعی ، اجتماعی، گروهی ، تشکیلاتی در راه برقراری خوبی ها به یکدیگر کمک کنید و همکاری کنید، مشارکت اجتماعی داشته باشید، و پرهیز کنید از این که مشارکت شما برای اشاعه گناه و فساد و دروغ و تهمت و بی‌بندوباری و... باشد. ۰۱۰ امر به معروف و نهی از منکر یک امر و دستور الهی است ، یک امر عقلی است، یک امر اجتماعی است ، یک امر فرهنگی است ، یک امر حاکمیتی و حکومتی است ، یک امر فردی است ، ببینیم چگونه قرآن با آن نگاه عمیق و حکیمانه و دانش بنیانی که به مصالح فرد و جامعه و دولت دارد، همه را با نظمی معرفتی و ارزشی و هنجاری چگونه دور خود جمع می کند و آنان را منتظم می سازد. دقیقا بر خلاف فرهنگ فرعونی، که با دسته دسته کردن و گروه گروه کردن مردم بر آنان حکومت می کرد. بدون رودربایستی امروز هم هر کسی آگاهانه و هدفمند و با اراده و اختیار در آتش پان ایرانسیم، پان ترکیسیم‌، پان عربیسم‌، پان کردیسم، پان بلوچیسم ، بدمد و و با نام دفاع از اقوام و مذاهب، قوم گرایی و مذهب گرایی را اشاعه دهد، یا بدتر از این ها امروز در آتش غرب گرایی، روشنفکری بیمارگون بدمد تا بدین وسیله نظام ارزشمند جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی ایران را تضعیف کند ، اگر بدتر از فرعون و نمرود نباشد، قطعا در همان راه و مسیر قدم برداشته است. نظارت اجتماعی بدون نظارت بر خود و بدون نظارت بر خانواده خود و بر نظارت بر خویشان خود و بر دوستان صمیمی خود و بدون نظارت اجتماعی و این ها همه بدون نظارت نظام اسلامی ممکن نیست. ان شالله در نوبت های بعدی مطالب بیشتری ارائه خواهد شد . نوشته شده در روز جمعه‌، ششم مهرماه ۱۴۰۲ ابوالقاسم فاتحی دهاقانی، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه‌طباطبایی