هدایت شده از معارف اسلامی
هدایت شده از معارف اسلامی
16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 در کشور #الجزائر یک جوان تصمیم می گیرد کار عجیب و خطرناکی را انجام بدهد و تمام مراحل کار را با یک دوربین ضبط میکند.
🔸این جوان در بین همشهریان #سنی مذهب که در بین آنها حتی افراد متمایل به داعش و همچنین سنی مذهب هایی که گرایش داعشی ندارند اما پایبندی مذهبی قوی دارند برخورد میکند.
🔸این جوان نزد همشهریان سنی مذهب، خودش را یک جوان #شیعه نشان میدهد که بدنبال مکانی برای انجام فریضه نماز است و از مردم سوال میکند که من یک شیعه هستم و میخواهم نمازم را بخوانم و درخواست مکانی برای نماز خواندن میکند.
🔸سپس در ایام همایش جهانی اربعین در بین زائرین و موکب ها خودش را یک جوان سنی مذهب معرفی میکند و درخواست مکانی برای نماز خواندن خود میکند.
🔸به دور از هرگونه تعصب، نوع رفتار مردم و نوع برخورد و نوع گفتار هر دو را مقایسه کنید.
🔸برخورد و گفتار افراد سنی مذهب با یک جوان شیعه که فقط بدنبال مکانی برای ادای فریضه واجب نماز است و نوع برخورد و رفتار و گفتار افراد شیعه با یک جوان سنی که بدنبال مکانی برای ادای فریضه واجب نماز است، هردو رفتار بسیار دیدنی و حیرت انگیز است.
🔸نکته اشتراکات این دو جمعیت: خدا، پیامبر، دین و قبله.
هدایت شده از معارف اسلامی
مناظره کوبنده امام حسن مجتبی علیه.pdf
91.3K
#نامه به #معلم_ریاضی ام که در دوره #راهنمایی اخلاق و حساب را با هم به ما یاد داد. #حسین_صفره تاریخ نامه. 10/30/ 1381 است.
نمونه #پایان_نامه های دانشگاهی در کشورهای #عربی
الفرد المؤمن في ضوء القرآن والسنة - عزيه علي طه 366ص
الجدل عند المسلمين ضد اليهود والنصارى في القرن الرابع عشر الهجري- عديله يوسف رزق يوسف- 483ص
المجمل والمبين في القران الكريم عبد الفتاح محمد احمد خضر 313
ما يتردد بين الاسميه والفعليه - عبد الرؤوف حامد احمد بربار
التشبيه في ديوان الصنوبري - عائشه حسين فريد محمد 415
التعويض في بنيه الكلمه والتركيب- طه محمد جعفر 663 صفحه
تحقيق و دراسه ديوان القيسراني- صفاء محمود طاحون 314
المبنيات في الاساليب العربيه -صفاء احمد العرابي 724
الصور البلاغيه في سوره الاسراء - سورة عمر الخير 268
المراقبه والمحاسبه في القران الكريم - سهير ياسين قنديل
اساليب الاستثناء في اللغه والقران -سهيرعطيه هاشم هاشم 1386 ص
فن الوصف عند الشوقي - احلام محمود سيد اسماعيل
القيمه الدلاليه للصفه المشبهه في اللغه والقرآن - آمال جمعه على
اساليب الانشائيه في سورةالانفال والتوبة - آمنه على عثمان
السماوات والارض في القرآن - بشرى عبد الكريم احمد جلال 460ص
التنكير والتعريف و مواقعهما في سوره الانعام - بغدادي ابراهيم الصحابي 218ص
العفو والصفح في القران الكريم - سناء المخيمر الشيخ
المعاهدات في القران و السنه - ديس علويه نجيب
العلم في ضوء القران الكريم والسنه النبويه الشريفه - رتيبه ابراهيم خطاب طاحون
من بلاغه الامثال القرآنيه - رجاء عبد العليم رزق زغلول 391ص
صلح الحديبيه في الكتاب والسنه- زكيه ياسين محمد علي 388ص
التوبه في الكتاب والسنه - زينب كامل عبد القادر الخولي 186ص
القيمه النحويه للواو في الاساليب العربيه- سامية شعبان عبد الرحمن 250ص
سيدنا زكريا ويحيى في القرآن والسنة- عزيزه صابر حسين علي 416ص
السلام في ضوء القرآن والسنة- عفاف علي شكري محمد
الزهد عند المحدثين والمتصوفه - فاطمه رجب احمد محمد 624ص
جزاء الاعمال في القرآن والسنه - فاطمه صابر حسين علي
هدایت شده از معارف اسلامی
نظریه ای هست که می گوید: «بنویس تا اتفاق بیفتد.» خود نگارنده در این باره تجربه های جالب و شگفتی دارد. شما نیز اتفاقات خوب و اهدافی را که می خواهید بدان دست یابید در دفتری به طور خوانا بنویسید و هر از چند گاهی _ هر روزه بهتر است_ آنها را مرور و بر آنها تأکید کنید و تاریخ آن را هم بنویسید تا بعدا شگفت زده شوید.
🌴در علم «تأثیر کلام» می گویند:
اگر شما بگویی انجام کاری سخت است، سخت می شود.
اگر شما بگویی راحت است! راحت می شود.
اگر شما بگویی نمی شود! نمی شود!
شما اگر بگویی حالم عالیه، تمام عوامل متافیزیکی دست به کار می شوند تا حال شما عالی شود!
اگر شما بگویی امروز چه روز عالییه! می بینی که کائنات چقدر سریع به این فرمان شما جواب مثبت میده.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:
«از کلام تو، بر تو حکم می شود.»
کسی که کلمات قوی بر زبان جاری کند و اهل تلاش باشد نتایج قوی دریافت میکند. کسی که کلمات ضعیف و منفی ارسال کند، نتایج ضعیف دریافت می کند.
می توانید از همین الان امتحان کنید.
🌸
وقتی کلام این قدر مؤثر است، اثر نوشتن و ثبت چقدر خواهد بود؟!
البته به دستور قرآن ما همه را مشروط به مشیئت الهی می کنیم و می گوییم: «ان شاء الله» که این خود تضمین تحقق خواسته های حق است.
#مزایای #تندخوانی
تندخوانی جدا از صرفه جویی در زمان، مزایای دیگری دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.
#بهبود_حافظه و #تمرکز
مغز یک ماهیچه است و نیاز به تمرین و ورزش دارد. تندخوانی تمرینی ایده آل برای مغز است که باعث بهتر شدن حافظه افراد می شود. همچنین، زمانی که متون زیادی را سریع تر بخوانید، تمرکز شما به شکل قابل توجهی بهتر می شود.
#تسکین_استرس
مطالعه یک فعالیت آرام کننده است. اگر بعد از یک روز طولانی کاری، فقط چند صفحه از یک کتاب خوب را بخوانید، احساس راحتی خواهید کرد و استرس شما از بین می رود. همچنین، سلامت عاطفی شما بهتر می شود.
#منطق_بهتر
زمانی که مغز شما اطلاعات و مفاهیم بیشتری را در خود جا دهد منطق شما بیشتر می شود. می توانید اطلاعاتی که نیاز دارید را به چیزی که قبلا یاد گرفته اید ربط دهید.
#توانایی_بیشتر در #حل_مشکل
زمانی که به تندخوانی رو می آورید، مهارت های حل مشکل شما بهتر خواهد شد. منطق و تمرکز پایه های حل مشکل هستند، یعنی دو چیزی که توسط تکنیک های تندخوانی به آن دست پیدا می کنید.
موارد بالا تنها نمونه های اندکی از مزایای تندخوانی هستند. به طور کلی، احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت و اعتماد به نفس شما به شکل قابل توجهی بیشتر خواهد شد.
هدایت شده از معارف اسلامی
#نویسنده_سعودی پس از مشاهده #راهپیمایی_اربعین:
#خادمان #امام_حسین(ع) #کربلا را به #بهشت تبدیل کردند #آلسعود #خانه_خدا را به #کشتارگاه بدل کرد
یک نویسنده و فعال اهل عربستان پس از مشاهده حال و هوای اربعین امام حسین(ع) در کربلا، این مراسم را با مراسم حج در کشورش مقایسه کرد و خطاب به مقامات سعودی گفت: «از خادمان امام حسین(ع) یاد بگیرید.»
خانم #نداء_آلسیف» با مقایسه دو مراسم #اربعین_حسینی و #حج، نوشت، فرق است بین خادمان امام حسین(ع) که کربلا را به بهشت و گلستان تبدیل کردهاند و کسانی که خانه خدا را به کشتارگاه و مسلخ تبدیل کرده و زوار بیتالله الحرام را با جرثقیلها و بالابرها (اشاره به سقوط بالابر در صحن خانه خدا) و یورشهای «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی، کشتهاند.
به گزارش خبرگزاری فارس، این نویسنده سعودی نوشت: «وقت آن رسیده که خادمان زوار امام حسین(ع) در کربلا، فرش را از زیر پای حاتم طائی (که در بین عربها، به بخشندگی معروف است) و امثال او، که در طول تاریخ به بخشش و کرم شناخته شدهاند، بکشند...چرا که بخشش حاتم طایی در برابر بخشش اهالی عراق به زائران حسینی(ع) رنگ میبازد و به چشم نمیآید».
او در ادامه، به چرایی و علت نوشتن این مقاله خود، اشاره و تاکید کرد: «چیزی که در حقیقت مرا به نوشتن این مقاله واداشت، شوک حاصل از مقایسه بین این دو مراسم و نحوه برگزاری آن است؛ بین بخشش بیانتهای مادی و معنوی، که زائران کربلا میبینند، و ظلم و ستمی که در کشور ما در حق حجاج بیتالله الحرام میشود». خانم آل سیف، که خود از نیروهای داوطلب برای کمک به حجاج در عربستان سعودی است، ادامه داد: « تفاوت بین آنچه که زائر کربلا میبیند و آنچه که زائر مکه میبیند، زیاد است و نیاز به مقایسه نیست؛ در اولی مردم برای اینکه به شما خدمت مجانی ارائه دهند، التماس میکنند، ولی در دومی، باید دعا کنی و با توجه به سرعت موشکوار قیمت اقلام غذایی، مسکن و حمل نقل، ممکن است کارتان به گدایی و التماس هم بکشد!» به گفته وی، در «عرصات» مکه، هنگامی که زائر بیتالله از پیادهروی خسته میشود و به سمت منا در حرکت است، اگر هلاک هم بشود، چارهای جز ادامه مسیر ندارد، ولی در مسیر کربلا، صدها خیمه و موکب رایگان وجود دارند که برای استقبال از زائران و ارائه خدمات به آنها، از همدیگر سبقت میگیرند.
به نام خدا بابام از راه رسید کمی از حلوا رو چشید، خیلی خوشش اومد. رو به مامانم کرد و گفت: «به خواهرات بگو از این حلواها درست کنن، نه اون حلوایی که مزه ی گِل میده.» امروز پنجشنبه بود، 👈خیر اموات👉 کمی حلوای اُماج درست کردم. یک بشقاب برای پدر و مادرم بردم. خواهر کوچکم هم خانه شان بود. من و خواهر و مادرم نشستیم حلوا را با چایی بخوریم که پدرم از سرکار برگشت. چند وقت پیش خاله م 👈خیرات مادر بزرگ 👉حلوا آورده بود. بابام با چشیدن حلوای من، حلوای خاله یادش اومد.
خواهرم گفت: «چه جوری درست کردی مریم؟!» براش توضیح دادم: نصف لیوان شیر را به دو لیوان آرد می زنیم، با دست ورز میدیم تا شیر و آرد با هم مخلوط و کمی خشک بشه. بعد خمیر رو با دست توی آبکش می کشیم تا به صورت پودر از اون رد بشه. پودر خمیر رو در روغن و کره با دقت تفت میدیم. باید مراقب باشیم تا گلوله گلوله نشه. وقتی خوب تفت دادیم. شهد شیرین_ مرکب از یک لیوان شکر، دو لیوان آب با کمی زعفران و هل_ را به آن اضافه می کنیم و خوب هم میزنیم. حلوا آماده پذیرایی است. شیرینی ملایم و دانه های ترد داخل حلوا به اون طعم و مزه ای شبیه سوهان درجه یک میده.
نام #داستان_کوتاه: #حلوای_اُماج/ نویسنده: #حسین_صفره/ پنجشنبه یکم آبان ماه سال ۱۳۹۹
#شعر #غزل #بوسه در اصطلاح #عارفان: #فیض و #جذبه باطن است. #ماه_جبین در این غزل در مقابل دنیا قرار گرفته، مصداق آن خوبان عالم هستند که اهل فیض رسانی هستند و جاذبه ی آنان مثل آهن ربا افراد مستعد را جذب و هدایت می کند. حاصل بیت چهارم این است که نباید باطن انسان جذب دنیا و دلبسته آن شود. و باید دل در گرو انسانهایی نورانی نهاد که جاذبه ی الهی آنان بنده را با خود به سمت خدا می برد.