eitaa logo
انقلابی بمانیم ثامن الائمه
10هزار دنبال‌کننده
16.1هزار عکس
899 ویدیو
2.6هزار فایل
ارتباط باما @e_beman ۰۹۱۵۳۰۳۳۶۷۸ https://eitaa.com/joinchat/3854106624Cf45f39fbd0 🚨 گروه اندیشه ورزان خراسان رضوی وابسته به ڪانال نخبگانی انقلابے بمانیم ثامن‌الائمه(👇) 🆔 eitaa.com/joinchat/1422655548C96e48cff85
مشاهده در ایتا
دانلود
روزنامه انگلیسی: رئیسی می‌تواند مردم را پای صندوق‌ها بیاورد ‌«فایننشال تایمز» در تحلیلی نوشت: «‌سید ابراهیم رئیسی، برگ برنده نیروهای طرفدار انقلاب در انتخابات است و با رویه مبارزه با فساد می‌تواند مردم را به آمدن پای صندوق‌های رأی تشویق کند.‌‌‌ او دو سال است که رئیس قوه قضائیه ایران است و در این مدت تلاش کرده آقازاده‌های فاسد را به دست عدالت بسپارد.‌ همین مبارزه؛ محبوبیت قابل‌توجهی برای رئیسی در میان مردمی که از فساد ذلّه شده‌اند، جلب کرده است.‌ چند ماهی است که رئیسی بیشتر از آنکه در حوزه اصلاحات قضایی مشغول به خدمت باشد، ‌ترجیح داده است وارد عرصه سیاست‌های اقتصادی بشود.‌ رئیسی معتقد است «بعضی از سیاستمداران جلساتی را برگزار می‌کنند تا ببینند چه چیزی از غربی‌ها می‌توانند بگیرند.‌ اگر آن‌ها در داخل خود کشور جلساتی درباره چگونگی تقویت تولید و رفع موانع تولید تشکیل داده بودند، تابه‌حال خیلی از مشکلات حل شده بود».‌ چند ماه دیگر دوره ریاست‌جمهوری «حسن روحانی» تمام می‌شود.‌ روزگار سخت معیشتی ایرانیان و مهم‌تر از آن؛ سوء‌مدیریت، از دلایل اصلی دلسرد شدن مردم نسبت به «انتخابات» است.‌ رئیسی در «سند توسعه قضایی» که اواخر سال گذشته منتشرش کرد، تأکید کرده که دو اولویت اصلی جمهوری اسلامی باید مبارزه با فساد و بالا بردن کارآمدی نظام باشد.‌ این سند ۶۹ صفحه‌ای بر اهمیت تکنولوژی و بر اتخاذ یک رویکرد دموکراتیک و کمتر سخت گرفتن بر مردم تأکید می‌کند.‌ سند دلالت بر آن می‌کند که؛ مردم باید آزادی برگزاری اجتماعات مسالمت‌آمیز را داشته باشند، آزادی رسانه‌ها باید بیشتر شود و دادگاه‌های سیاسی باید علنی ‌برگزار بشود».‌ https://eitaa.com/e_beman
چرا مواضع بن‌سلمان در برابر ایران نرم‌تر شده است؟ نشریه تخصصی آمریکایی در حوزه سیاست بین‌الملل، دلیل گردش ۱۸۰ درجه‌ای ولیعهد عربستان را تلاش واشنگتن برای کاهش حضورش خاورمیانه عنوان کرد.‌ فارین پالسی آورده است: «کناره‌گیری واشنگتن از درگیرشدن در کشمکش‌ها و درگیری‌های شرکای خاورمیانه‌ای، قدرت‌های منطقه را وادار کرده تا به سراغ ظرفیت دیپلماتیک خود بروند.‌ برخلاف پیش‌بینی‌های بدبینانه ساختار سیاست خارجی آمریکا، با آغاز روند خروج نظامی آمریکا از منطقه، نه‌تنها آشوب و آشفتگی سر بر نداشت بلکه دیپلماسی منطقه‌ای هم فعال شده است».‌ بااین‌حال سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با استقبال از تغییر لحن عربستان، اعلام کرد: «ایران با ارائه پیشنهادها و طرح‌هایی برای گفتگو و همکاری در منطقه خلیج‌فارس ازجمله پویش صلح هرمز پیشگام مسیر همکاری منطقه‌ای بوده و از تغییر لحن عربستان استقبال می‌کند.‌‌امیدواریم ماه مبارک رمضان سرآغازی مبارک برای همگرایی جامعه اسلامی و زدودن جنگ و آوارگی و ناامنی از این منطقه باشد».‌ https://eitaa.com/e_beman
◄ عاقبت وزیری که کارت قرمز از مجلس بگیرد/ ‌طرحی در دستور کار مجلس قرارگرفته که در صورت تصویب نهایی، هرکدام از وزرا که اکثریت نمایندگان حاضر در مجلس حداقل ۳ بار از پاسخش به سؤال و یا سؤالات نمایندگان مجلس قانع نشوند، پس از اتمام دوران وزارت از نامزدی در موارد مشخص، به مدت ده سال محروم است.‌ https://eitaa.com/e_beman
✅🌴ایران دوستی در دولت جوان حزب اللهی فرهنگ ایرن اسلامی در گذشته از دو منبع ایرانی و اسلامی تغذیه کرده است در حال حاضر هم با توجه به ارتباطات گسترده رسانه ای و مراودات سیاسی و تحصیلی، مدرنیته نیز _درست یا نادرست_به منبع سوم فرهنگ ایران اسلامی افزدوه شده است. خاستگاه فکری جریان های حاضر در انتخابات پیش رو را می توان به سه فرهنگ باستان گرایی، اسلام گرایی و مدرنیته(=غربگرایی) برگرداند. نگاه ایجابی به فرهنگ غربی و به ویژه فرهنگ ایرانی به جای نگاه سلبی موفقیت جریان اسلامی - حزب اللهی را در انتخابات بیشتر خواهد کرد. انتخابات به مانند انقلاب اسلامی بهانه و فرصت خوبی است تا بار دیگر در سطحی وسیع اسلامی‌گری با حسِ ایران‌دوستیِ معمولِ ما ایرانیان ممزوج شود؛ طوری که در عین پایندگی اسلام، بالندگی ایران نیز حاصل آید وطن دوستی از امور فطری انسان ها است. در متون دینی حب الوطن از نشانه های ایمان دانسته شده است. فقها نیز مجوز وطن دوستی را داده اند. مقام معظم رهبری بر مولفه میهن‌دوستی و تاثیر آن بر پیشبرد بهتر امور تاکید دارند. ایشان در روز 12‌مهرماه سال‌97 در جمع پر شور بسیجیان در ورزشگاه آزادی تهران، عظمت ایران، اقتدار جمهوری اسلامی وشکست‌ناپذیری ملت ایران را سه واقعیت انکارناپذیر می دانند و درباره مورد اولی، فرمودند: «عظمت ایران امری تاریخی است. به استثنای 200‌سال منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی، ایران عزیز ما در عرصه‌های مختلف سرآمد ملت‌های مسلمان و در برهه‌هایی حتی سرآمد همه ملت‌ها بوده است.» افزون بر آن، ایشان در انتخابات متعددی از مولفه ایران دوستی برای فراخوانی همه ایرانیان برای حضور حداکثری در عرصه انتخابات استفاده کردند. تجربه چهل و دو سال انقلاب اسلامی حس وطن دوستی و سرباز وطن بودن حزب اللهی ها را ثابت کرده است. حزب اللهی ها بر خلاف ملی گراها در عمل ثابت کرده اند حاضرند برای حفظ آب و خاک و پیشرفت کشورشان جان دهند و نوشته سنگ قبرشان فقط «سرباز، قاسم سلیمانی» باشد. نکته شایان توجه در پایان تمایز دو مفهوم وطن دوستی و ناسیونالیسم است. مبادا وطن دوستی ما را در دامن ناسیونالیسم و راستگرای افراطی بیندازد. وطن دوستی بر روی ایده وطن به مثابه خانه و کاشانه مبتنی است که در بین تمامی اقوام و ملت ایران وجود دارد. در این حس وطن دوستی، استفاده ابزاری از زبان و نژاد و قومیت ها که باعث تشتت و تفرقه است وجود ندارد. ✍موسی سلیمانی ✅بهترین تحلیل‌های سیاسی جامعه نخبگانی کشور https://eitaa.com/joinchat/3854106624Cf45f39fbd0
📌 | خط اسلام این است.... 🔹 ما نيازهاى مادى داريم، نيازهاى اقتصادى داريم، نيازهاى مصرفى داريم، ولى خطمان خط خداست. آرمانمان آرمان معنوى است ولى از بستر زندگى صحيح مادى حركت میكنيم به سوى هدف متعالى معنوى. با اين بستر كه دشمنى و مخالفت نداريم. معنويت‏گرايى ما معنويت‏گرايى رهبانيت و تصوف و زهد و پارسايى منفى صوفيانه نيست. معنويت براى ما اين است كه هيچ چيز زندگى بيش از يك گذرگاه ارزش ندارد. لباسمان، خانه‏مان، كاشانه‏مان، خيابانمان، شهرمان، اينها همه گذرگاه است، منزلگاه نيست. براى ما زندگى مادى گذرگاه است. از اينجا كه حركت میكنيم، هدف برايمان معلوم است کجاست. و چون گذرگاه است، بيش از يك گذرگاه هم به آن بها نمیدهيم. معنويت به اين نيست كه بگوييم از روى ماديت يك پل بزن و عبور كن؛ يا بال در بياور و عبور كن! اين نيست خط اسلام. 📚 کتاب نقش ازادی در تربیت کودکان
📖🍃 🍃 •[ #سیر_مطالعاتے 📚 ]• 🔹زهد اسلامی به‌هیچ‌وجه به‌معنای بریدن از مردم و جامعه و انجام‌ندادن کار و تلاش و کوشش نیست. 🔹امیرالمؤمنین که این همه درباره‌ی ترک دنیا و زهد حرف می‌زند و بحث می‌کند، خود مشغول‌ترین و پرکارترین مردم و مرتبط‌ترین مردم با میدان‌های اجتماعی و عمل اجتماعی است. 🔹آن جنگ‌هایش، آن مبارزه‌هایش، آن آموزشگری‌ها و تعلیم‌هایش، آن رسیدگیش به قضا و قضاوت و ترافُع بین مردم، همیشه در وسط صحنه بود. #استاد_سید_علی_خامنه_ای #کتاب_دغدغه‌های_فرهنگی /منبع #کتاب_سوم #فصل_ششم #تهدیدات_درونی . . 🆔 Eitaa.com/e_beman 🆔 Sapp.ir/e_beman 🆔 T.me/e_beman 🍃 📖🍃
📿🍃 🍃 •[ #در_محضر_علما 🔆 ]• 🌀/ ‌آقامجتبی‌تهرانی: ♦️سر و کار ایمان با دل است! اگر محصول کارخانه‌ی عقل وارد قلب شود و روی آن تاثیر داشته باشد، ایمان به وجود می‌آید وگرنه از ایمان خبری نیست! 🔰| #بهار_قرآن 🌙| #رمضان 🍃| #شایداندکی‌تلنگر 📝| #درس_اخلاق_مجازے . . 🆔 Eitaa.com/e_beman 🆔 Sapp.ir/e_beman 🆔 T.me/e_beman 🍃 🌀🍃
◾️🍃 🍃 [• •] این خبر را برسانید📣 به عشاقِ نجف👥 بوی سجاده‌ی خونینِ📿 کسی می‌آید😔 [پ.ن: چقدر دقیق و زیبا نور شمع روی کلمه‌ی "سجاده" افتاده] 🔹◾️🔹 🏞 🔴 سجاده‌یِ خونین . . 🆔 Eitaa.com/e_beman 🆔 Sapp.ir/e_beman 🆔 T.me/e_beman 🍃 ◾️🍃
✅🌴ارتباط مشارکت حداکثری در انتخابات و حقوق شهروندی حقوق شهروندی، مجموعه حقوقی است که افراد به اعتبار موقعیت شهروندی خود دارا می شوند و در واقع اطلاقی عام بر مجموعه امتیازات مربوط به شهروندان و نیز مجموعه قواعدی است که بر موقعیت آنان در جامعه حکومت می کند. در جامعه اسلامی امکان استفاده و برخورداری از حقوق شهروندی برای تمام شهروندان وجود دارد و دراین زمینه هیچ تفاوتی میان شهروندان وجود ندارد. در نهج البلاغه امیرمومنان(ع) به این مهم اشاره و تأکید فرموده است. حضرت با نگاه ویژه خود خلقت برابر انسانها را می پذیرند. در کانون توجه قرار دادن نوع انسان، فارغ از قوم و قبیله و دین و مذهب، محور سیاست های حضرت علی(ع) را تشکیل می داد.. در نهج البلاغه بارها توصیه اکید حضرت به تلاش و کار برای تمام شهروندان آمده است؛ یعنی ایشان برخورداری از حقوق شهروندی را برای همه شهروندان یک حق تلقی می کردند و رعایت آن را برحاکم، لازم و واجب می شمردند. در سفارشهای آن حضرت به مالک اشتر درباره شهروندان آمده است: پس آنها دو دسته اند: دسته ای برادر دینی تو هستند و دسته دیگر در آفرینش باتو همانند.. در فصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از این حقوق با عنوان حقوق ملت یاد شده است. در بیانات مقام معظم رهبری از حقوق شهروند با عناوینی چون حقوق عمومی و حقوق شهروندی یاد شده است. مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی را احیاگر مقوله شهروندی می دانند و می فرمایند. «ما قبل از انقلاب اسلامی چیزی به نام حقوق شهروندی نداشتیم. آن چیزی که در ایران مطرح بود بحث ارباب، رعیت، عبد و مولا بود نه بحث شهروندی». در دیدار با خبرگان رهبری نظام را موظف به حفظ حقوق عمومی می کننند.«فارغ از اینکه یک فرد مسلمان است یا غیرمسلمان، و یا به نظام اسلامی وفادار است یا نیست، حقوق عمومی او باید محفوظ باشد، مثلاً نباید در کشور ناامنی وجود داشته باشد، و باید آزادی و نگاه عادلانه برای همه‌ی مردم یکسان باشد». ۱۳۹۸/۰۷/۰۴ در مجموع ایشان معتقدند که « در مجموع، بین کسانی که به نظام معتقدند و کسانی که مخالف نظامند، در حقوق شهروندی تفاوتی نیست».۱۳۸۰/۰۶/۱۵ یکی از حقوق عامه یا شهروندی حق تعیین سرنوشت در ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است. مهمترین ابزار کارآمد اعمال حق تعیین سرنوشت، مشارکت در انتخابات است. «امروز در شمار امتیازات درجه‌ی اول هر شهری این است كه مردم آن شهر چقدر نسبت به سرنوشت خود، كشور خود، انقلاب خود، نظام انقلابی خود، احساس مسئولیت می‌كنند و در شمار ملت عظیم ایران، به وظایفی كه برای سربلندی ملت و پیشرفت كشور بر عهده‌ی همه است، عمل می‌كنند». در کشورهای غربی در انتخابات اصل بر مشارکت هر چند حداقلی است؛ ولی در نظام اسلامی اصل بر مشارکت حداکثری می باشد. در واقع مشارکت حداکثری در نظام اسلامی موضوعیت دارد. به همین دلیل مقام معظم رهبری در همه انتخابات همه مردم ایران اسلامی را با هر عقیده ای دعوت به حضور در صحنه انتخابات می کنند. «هر کسی به ایران علاقه‌مند است [باید رأی بدهد]. قبلها هم ما این را عرض کرده‌ایم، حالا هم تکرار می کنیم؛ ممکن است یکی، از شخص این حقیر خوشش نیاید، خب نیاید عیبی ندارد، [امّا] ایران را، کشورش را دوست دارد یا نه؟ [پس] باید در انتخابات شرکت کند. هر کسی که امنیّت کشور را دوست دارد، هر کسی که حل شدن مشکلات کشور را دوست دارد، هر کسی که گردش نخبگانیِ صحیح را در کشور دوست دارد باید در انتخابات شرکت کند؛ همه باید شرکت کنند. البتّه بنده مطمئنّم که افراد مؤمن و انقلابی و علاقه‌مند به سرنوشت انقلاب، با انگیزه‌ی بیشتری شرکت میکنند امّا آن کسانی هم که انگیزه‌ی انقلابی ندارند، انگیزه‌ی دینی ندارند، خب کشورشان را که دوست دارند؛ اینها هم باید در انتخابات شرکت کنند» ✍ ✅بهترین تحلیل‌های سیاسی جامعه نخبگانی کشور https://eitaa.com/joinchat/3854106624Cf45f39fbd0
روزمان را با آغاز کنیم 👇👇🌹شب قدر، فرصتی برای مغفرت و عذرخواهی است. از خدای متعال عذرخواهی کنیم سوره 97. قدر آيه 1 إِنَّآ أَنزَلْنَاهُ فِى لَيْلَةِ الْقَدْرِ................ همانا ما قرآن را در شب قدر نازل كردیم........... 🌹👇امام خامنه ای در خطبه‌های نمازجمعه ۱۳۷۶/۱۰/۲۶ شبهای قدر را حقیقتاً قدر بدانید. قرآن صریحاً میفرماید: «خیر من الف شهر؛ یک شب بهتر از هزار ماه است! این خیلی ارزش دارد. شبی است که ملائکه نازل میشوند. شبی است که روح نازل میشود. شبی است که خدای متعال آن را به عنوان سلام دانسته است. سلام، هم به معنی درود و تحیّت الهی بر انسانهاست، هم به معنای سلامتی، صلح و آرامش، صفا میان مردم، برای دلها و جانها و جسمها و اجتماعات است. از لحاظ معنوی، چنین شبی است! شبهای قدر را قدر بدانید و برای مسائل کشور، مسائل خودتان، مسائل مسلمین و مسائل کشورهای اسلامی دعا کنید. شب قدر، فرصتی برای مغفرت و عذرخواهی است. از خدای متعال عذرخواهی کنید. حال که خدای متعال به من و شما میدان داده است که به سوی او برگردیم، طلب مغفرت کنیم و از او معذرت بخواهیم، این کار را بکنیم، والّا روزی خواهد آمد که خدای متعال به مجرمین بفرماید: «لایؤذن لهم فیعتذرون». خدای نکرده در قیامت، به ما اجازه عذرخواهی نخواهند داد. به مجرمین اجازه نمیدهند که زبان به عذرخواهی باز کنند؛ آن‌جا جای عذرخواهی نیست. این‌جا که میدان هست، این‌جا که اجازه هست، این‌جا که عذرخواهی برای شما درجه میآفریند، گناهان را میشوید و شما را پاک و نورانی میکند، از خدای متعال عذرخواهی کنید. این‌جا که فرصت هست، خدا را متوجّه به خودتان و لطف خدا و نگاه محبّت الهی را متوجّه و شامل حال خودتان کنید. «فاذکرونی اذکرکم»؛ مرا به یاد آورید، تا من شما را به یاد آورم. ✍تدوین : رجبعلی بازیاد https://eitaa.com/e_beman