eitaa logo
یه کم فکر...
116 دنبال‌کننده
892 عکس
697 ویدیو
17 فایل
🔰 نقد و تحلیل فیلم های انیمیشن و سینمایی و نکات قابل تأمل برای مطالعه 🌺استفاده از مطالب این کانال بدون ذکر منبع بلامانع است تلفن: 09397574573 لینگ ارتباط با ادمین کانال: @eakamfekr64
مشاهده در ایتا
دانلود
یه کم فکر...
توجه....توجه تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک تضمین یادگیری با قیمت منصفانه "حضوری: کرج و تهران" " تدریس
👆این برادر عزیزمون از نیروهای انقلابی هست که دچار مشکلات اقتصادی شده و البته کارش هم خیلی خوب هست، حتماً از وجودشون‌ در این ایام نزدیک به امتحانات استفاده کنید🙏🌺🙏🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یه کم فکر...
پیش نمایش فیلم روایت «تنازع بر سر بقا» از گذشته بسیار دور؛ ۶۵ میلیون سال قبل...!!!
👆و اما ادامه تحلیل و بررسی سکانس به سکانس فیلم سینمایی مگ۲👇
16.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دقیقه ۸۸ فیلم و به بعد... ادامه تنازع بر سر بقا فقط با این تفاوت که انسانها نیز به این نزاع اضافه شده اند
13.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دقیقه ۱۴ فیلم ... نوعی «تکامل» و تغییر در خُلق و خوی یک موجود دریایی باقی مانده از نسل دایناسورها (مگ) در اثر جبر محیط و شرطی شدن با اهرم غذا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دقیقه ۹۷ فیلم ... «فرگشت» یا تکامل قهرمان آمریکایی به «ابر قهرمان» ؛ به خاطر مسئولیت دائمی قهرمان بودن ...!
🛑 فیلم سینمایی مگ۲. محصول مشترک آمریکا و چین (پخش شده از صدا و سیما) 🔺فیلم روایت دو دوست و شریک چینی و آمریکای است که در یک شرکت تحقیقاتی به منظور حفظ محیط زیست برروی جانوران دریایی مخصوصا مگ ها تحقیق می کنند. قهرمان آمریکایی در سکانس های ابتدای فیلم با نفوذ در یک کشتی که به صورت غیر قانونی زباله های شیمیایی و هسته ای را در دریا تخلیه می کند مانع کار آنها می شود و از همان ابتدا فیلم سعی در القای قهرمان بودن او به مخاطب شروع می شود. دوست چینی او هم یک محقق زبردست و خوش قلب است که به همراه دختر جسور ۱۴ ساله‌اش زندگی می کند و رابطه عجیب و دور از ذهن این دختر با قهرمان آمریکای که دوست پدرش است حکایت از عمق صمیمیت دو دوست چینی و آمریکای دارد. شاید اراده همکاری چین در این چنین پروژه‌ای برای نشان دادن صورتی بسیار قابل اطمینان و نیز قهرمان از آمریکا صرفاً به خاطر آن باشد که اکثر نقش های ضدقهرمان را بازیگران آمریکایی برعهده دارند و این مسئله شاید موجب متقاعد و مجاب شدن چینی ها برای این کار شده است. این خوش خیالی که آمریکایی ها منصفانه حتی معترف به بد بودن خود می کنند بسیار جای تعجب است زیرا همین عهده دار شدن نقش های منفی نیز برای قدرتنمایی هرچه بیشتر است نه صدق نیت. ضدقهرمانان در حال استخراج گستره مواد معدنی از کف دریا می باشند که قهرمانان دوست داشتی ما متوجه کار آنها شده و جدالی سخت بین آنها بر سر حفظ محیط زیست و استخراج غیرقانونی و تخریب زیستگاه موجودات دریایی در می افتد که قهرمانان داستان در نهایت پیروز این میدان می شوند. 🔺ولی ابتدای فیلم و در پیش نمایش صحنه های از حیات وحش ۶۵ میلیون سال پیش نمایش داده می شود شاید منظور از این قسمت پیش درآمدی بر داستان فیلم که حفظ محیط زیست است به نظر برسد ولی در همین نمایش کوتاه، «تنازع بر سر بقا» به شکل اغراق آمیزی نمایش داده شده، چرا این نمایش به ۶۵ میلیون سال پیش ارجاع داده می شود؟ فیلم علاوه بر پیام ایان و روشنی که داستانش دارد قصد دارد از نظریه داروین و مخصوصاً «تنازع بر سر بقا» و «تکامل یا فرگشت» به شکلی عجیب اقتباس کند، زیرا در دقیقه ۱۴ فیلم قهرمان چینی مبادرت به حضور در محوطه مگ می کند این حیوان از بدو تولد در این محدوده زیست کرده و توسط انسان ها تغذیه شده و گویی حیوان خانگی شده است، قهرمان چینی را برآن می دارد که توقع داشته باشد تا با جبر محیط و اهرم غذا باعث تکامل در این موجود باقی مانده از نسل دایناسورها را بسنجد و عادتی را که او آموخته است را فراگرفته باشد پس آن را با آزمایشی مرگبار می آزماید و نتیجه در کمال ناباوری تغییر خُلق و خوی حیوان برابر انتظار مدنظر است و به معنای بهتر همان «فرگشت یا تکامل» (اقتباسی) رخ داده است‌. این تکامل نه تنها در حیوان بلکه در قهرمان آمریکایی نیز رخ می دهد بدین صورت که بعد از نمایش بسیاری از رشادت ها و شجاعت های او در دقیقه ۹۷ فیلم او به تنهایی یک مگ مهاجم را با یک ترفند محیرالعقول به تنهایی از پا در می آورد. صحنه آرایی این سکانس و باشکوه نشان دادن آن حکایت از ارتقای قهرمان آمریکایی به یک «ابرقهرمان» را دارد. تکاملی تدریجی که ذهن مخاطب برای آن کاملاً آمده شده و دور از انتظار نیست. و «تنازع» و درگیری قهرمانان و ضدقهرمانان در دکوپاژ و صحنه ای کامل مشابه با صحنه های پیش نمایش فیلم تداعی کننده ادامه همان نزاع بر سر بقا از ۶۵ میلیون سال قبل تاکنون را دارد که تنها تفاوت به وجود آمده اضافه شدن انسان به این چرخه است. 🔺بدین ترتیب فیلم سعی دارد در لایه های پنهان خود اینطور در ضمیرناخودآگاه مخاطب حک کند که تنها مکانیسم مسلم و لاجرم در حیات زیستی و هم حیات اجتماعی «تنازع بر سر بقا» و «فرگشت و تکامل» است و این مضامین به شکل عجیبی انتزاعی و اغراق آمیز تصویرسازی شده و جالب اینکه براین اساس شاید تنها موجود فرگشت یافته غالب، ابرقهرمان آمریکای است که در بالای هرم قدرت نزاع بر سر بقا قرار می گیرد و سایر موجودات، چه مگ دریایی باقی مانده از نسل دایناسورها و چه انسانها دیگر حتی چینی ها، در مراتب بعدی این هرم قرار می گیرند. 🔰کانال یه کم فکر... ࿐ྀུ༅༅༅࿇࿇࿇༅༅༅࿐ྀུ https://eitaa.com/eakamfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«خلاقیت؛ عاملی موثر در علاقه مخاطبان به سریال های خودی» «به کجا چنین شتابان» سریال ایرانی به کارگردانی ابوالقاسم طالبی ومحصول سال ۱۳۸۸ است. سریالی که از جهت محتوایی و ارتباط با مخاطب موفق و دلنشین عمل کرده است. در این مجموعه بیننده با نقش اول آن یونس (بابک حمیدیان) ارتباط نزدیک برقرار می‌کند و همراه او از فراز و نشیب‌های زندگی عبور می‌کند. مخاطب گام به گام با اشتباهات این جوان جلو می‌رود و نگران حال اوست که انتخابِ اشتباه چه تاثیری در روند زندگی او دارد و چه موقع قرار است به مسیر درست بازگردد؟! این سریال نه تنها جوانان و افکار بلند پروازانه آنان را نفی نمی‌کند بلکه آن را کنارِ ارزش‌های جامعه و خانواده قرار داده و قضاوت را به مخاطبین می‌سپارد. «به کجا چنین شتابان» نه تهاجمِ فرهنگی دشمن را پنهان و نه سخنان دینی را رد می‌کند. این سریال، فرهنگ اسلامی_ایرانی را با روشی جذاب بدون غلو و ایجاد دل‌زدگی به تصویر کشیده است. نقش‌های خانوادگی از جمله نقش مادربزرگِ خانواده در این مجموعه بسیار پررنگ است. مادربزرگی که شخصیت جوان خود را کوچک نمی‌شمارد اما با علم و دانشِ بِجای خود مقهور او هم نمی‌شود. همچنین به رفت و آمدهای خویشاوندی که در آن احساساتی چون محبت، همیاری و عشق موج می‌زند و باعث استحکام پایه‌های خانواده در جامعه می‌شود، پرداخته است. سریال‌های امروزی هم قطعاً می‌توانند با استفاده از خلاقیت، ارزش‌های دینی که مورد نیاز تمام خانواده‌هاست را در فیلم گنجانده و باعث علاقه‌مند شدن بینندگان به برنامه‌های تلویزیونی خودی شوند. ✍نویسنده:بارگزی https://eitaa.com/eakamfekr
{ کلاس سواد رسانه،کارگاه جنگ روایت و جنگ رسانه } 📆 مورخ: ۱۴۰۳/۲/۲۶ 📍پایگاه مقاومت بسیج بقیه الله الاعظم (عج) 🕌 مسجد حضرت ولیعصر @H_valiasr_znj
👆بسیج محله ما💪 کاملا فرهیختگانی و سطح بالا و همچنین خیلی جذاب برای قشر جوون و نوجوون؛ ماشاءالله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑آیا زمانی در تاریخ دور انسان حیوان دست آموز موجودات قوی‌تر و بزرگتر نبوده؟! 🔺برداشت ها و اقتباس های مغرضانه از نظریه داروین برای اهداف شوم صهیونیست جهانی در قالب آثار نمایشی بارها و بارها به نمایش گذاشته شده و قصد دارد با القای جهان بینی‌ای خاص جایگاه «انسان» را موافق با امیال شیطانی خود در ضمیرناخودآگاه مخاطب حک کند. وقتی انسان خود را پست و حیوانی مترقی که گذر روزگار او را در صدر سایر موجودات قرار داده بداند، دیگر مسائلی که برای خود «ارزش» می انگاشته رنگ می بازد و امیال حیوانی و جسمانی برایش بیشتر از ارزش های معنوی اولویت پیدا می کند، و حالا این حیوان سرگشته و «خود گُم کرده» را راحت تر می توان استعمار و استثمار کرد و به نفع اربابان پول و ثروت های کثیف، به خدمت گرفت. 🔺 وظیفه این هدایت تشریعی (البته به سمت امیال شیطانی) را هالیوود با آثار نمایشی برعهده دارد؛ که در قامت رسولی از جانب شیطان، که گویی از ازل تا ابد خلقت را برای انسان تبیین می کند و به واسط این تبیین _ که آن را مبتنی بر فرضیات دانشمندی به نام داروین می کند تا وجهات علمی نیز بیابد _ رستگاری را در برگشت به خوی حیوانی که ازل خلقت انسان را براساس آن ترسیم کرده می کند. 🔺براساس همین طریق، امروز در غرب و به میل صهیونیست جهانی، نظریه داروین تبدیل به داروینیسم و یک ایدئولوژی شده است. و چه جنایت های که به وسیله آن توجیه نمی شوند. 🔻 برگرفته از دقیقه ۶۰ فیلم سینمایی انیمیشن دایناسور خوب محصول ۲۰۱۵ آمریکا (پخش شده از صدا و سیما) 🔰کانال یه کم فکر... ࿐ྀུ༅༅༅࿇࿇࿇༅༅༅࿐ྀུ https://eitaa.com/eakamfekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 نظر دکتر سید حسین نصر درباره فرگشت 🔹 فرگشت به یک ایدئولوژی تبدیل شده است. 🔹 اگر یک نظریه علمی، به یک ایدئولوژی گره بخورد، افرادی که به دلایل علمی در پی نقد آن هستند، به عنوان افراد ضدایدئولوژی مورد تهدید قرار می گیرند. 🔹 کلیسای قرون وسطی، فلسفه ارسطو را به ایدئولوژی متصل کرده بود. این اتصال در نهایت هم به ضرر فلسفه ارسطو تمام شد و هم به ضرر علم. 🔹 یکی از شاخصه های ایدئولوژی شدن فرگشت در نگاه علمگراهای جوان و نوجوانِ دور از مرزهای دانش، این است که اگر با یک منتقد فرگشت، مواجه شوند، احساسات شدید قلبی در آنان به وجود می آید. 🔹 بروز چنین احساسات شدیدی در عرصه ساینس و علم معنا ندارد زیرا ساینس و ساینتیست از این انتقادات لذت می‌برد و انتقادات را سکوی پرش و پیشرفت می‌بیند. 🔹 یکی از راه‌های ناجوانمردانه و ضدعلمی برای حفظ یک ایده ی غلط فلسفی یا یک نظر سیاسی یا یک نظریه علمی، تبدیل کردن آن به ایدئولوژی و رواج آن ایدئولوژی به افراد ناآگاه و پرجمعیت است. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، مخالفت با آن ایده بسیار پرهزینه خواهد شد و کمتر کسی حاضر به پرداخت این هزینه می شود. ◀️ منبع: کانال دکتر ضیاء توحیدی ┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄ به کانال بپیوندید. @altawhid
🌍 برای سلامتی رییس جمهور و وزیر امور خارجه. و تیم همراهشون چیزیکه امیر المومنین برای اجابت امور بسیار مهم فرمودند: 🔻 شش ایه اول سوره. حدید 🔻سه ایه آخر سوره حشر دوستان لطفا دعا کنید ‍‌﹏﹏⃟🌻﹏﹏ 📮 انتشار حداکثری با شما ♨️ اینجا همه چیز مهم است👇 🌐 کانال بین المللی طلایه داران بدون مرز ╭┅┈┈┈┈ 𑁍◃┈┈┈╼┅╮ 𑁍 @Talayedaran14 𑁍 ╰┅╾┈┈┈ 𑁍◃┈┈┈┈┅╯
🥀یا رب آن نوگل خندان که سپردی به منش 🥀می سپارم به تو از چشم حسود چشمنش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ 🔸ان‌شاءالله از امروز با انگیزه ای مضاعف، آنچه که از دستمان بر‌می‌آید را در راه شهدا به کار می بندیم ...
🛑 انیمیشن شش ابر قهرمان Big Hero 6 (پسربچه و ربات مهربان) یکی از آثار پخش شده پُرتکرار از صدا و سیما 🔺 نمایش گذر از عواطف انسانی و اصالت بخشیدن به عواطف هوش مصنوعی ... 🔰کانال یه کم فکر... ࿐ྀུ༅༅༅࿇࿇࿇༅༅༅࿐ྀུ https://eitaa.com/eakamfekr
14.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑دقیقه ۲ فیلم استفاده تبهکارانه از رباتها؛ بازی ربات جنگی یک اقدام خلاف قانون و مختص گروه‌های تبهکار و زیرزمینی نمایش داده می شود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑دقیقه ۱۴ فیلم تهیج مخاطب برای داشتن «نگاهی متفاوت»؛ با به تصویر کشیدن تصاویری که مخاطب نوجوان با آن بسیار همزادپنداری خواهد کرد در نهایت به چه نگاه متفاوتی خواهد رسید ؟!
16.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑دقیقه ۱۷ فیلم تصویری اغراق آمیز از هوش مصنوعی در علم رباتیک و بالا بردن توقع مخاطب کودک و نوجوان در این زمینه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑دقیقه ۲۲ فیلم «فقدان» و احساس دلتنگی؛ احساسی که فقط در یک دقیقه نمایش داده می شود و با این کار «کم اهمیتی» آن و توجه بیشتر به راه حل آن در یک ساعت مابقی فیلم جلب می شود. راه‌حلی «متفاوت»...
یه کم فکر...
🛑دقیقه ۲۲ فیلم «فقدان» و احساس دلتنگی؛ احساسی که فقط در یک دقیقه نمایش داده می شود و با این کار «ک
🔺مشابه این صحنه (فقدان و احساس دلتنگی) در فیلم انیمیشن پسر رباتیک تکرار و راه حل مشابه ارائه می شود. راه‌حلی «متفاوت»...
🔻تا حالا چند نفر با نیشخند ازم پرسیدند: «تو هم برای گریه کردی؟!»؛ وقتی ذهن آدم به اینجور نمایش‌ها عادت کرده باشه که انسان یک حیوونه که دست بر قضا در صدر بقیه موجودات قرار گرفته و هرچه عواطف، احساسات، ارزش و ضدارزش و غیره براش حاصل گذر ایام و یا نهایتا حاصل واکنش های بیولوژیکی هست... دیگه ذهنش ناخودآگاه گریه رو مسخره می‌دونه و اطلاعاتی رو که از اینستاگرام بدست میاره رو بیشتر مطابق اون ذهنیت می بینه و می پذیره. اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا