eitaa logo
مطالب تحلیلی و مبنایی بصیر
79 دنبال‌کننده
686 عکس
361 ویدیو
11 فایل
این کانال توسط گروه تحلیلی سیاسی بصیر اداره میشود. @sarbaz_emam_khameneii ادمین 💥کانال سیاسی بصیر 💥 به ما بپیوندید 👇👇👇 ♻️ @basire_basir ♻️
مشاهده در ایتا
دانلود
مقام معظم رهبری 12 روز بعد از اینکه جبهه پایداری با شعار ما مامور به وظیفه ایم نتیجه فرع بر آن است حاضر به وحدت و ائتلاف نشدند و انتخابات ریاست جمهوری 92 را به کمک جلیلی نابود کردند فرمودند : یک سؤال دیگر این است - که اینجا هم باز بعضی از دوستان گفتند - که رابطه‌ی «تکلیف‌مداری» با «دنبال نتیجه بودن» چیست؟ امام فرمودند: ما دنبال تکلیف هستیم. آیا این معنایش این است که امام دنبال نتیجه نبود؟ چطور میشود چنین چیزی را گفت؟ امام بزرگوار که با آن شدت، با آن حدّت، در سنین کهولت، این همه سختی‌ها را دنبال کرد، برای اینکه نظام اسلامی را بر سر کار بیاورد و موفق هم شد، میشود گفت که ایشان دنبال نتیجه نبود؟ حتماً تکلیف‌گرائی معنایش این است که انسان در راه رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، بر طبق تکلیف عمل کند؛ برخلاف تکلیف عمل نکند، ضدتکلیف عمل نکند، کار نامشروع انجام ندهد؛ والّا تلاشی که پیغمبران کردند، اولیای دین کردند، همه برای رسیدن به نتائج معینی بود؛ دنبال نتائج بودند. مگر میشود گفت که ما دنبال نتیجه نیستیم؟ یعنی نتیجه هر چه شد، شد؟ نه. البته آن کسی که برای رسیدن به نتیجه، برطبق تکلیف عمل میکند، اگر یک وقتی هم به نتیجه‌ی مطلوب خود نرسید، احساس پشیمانی نمیکند؛ خاطرش جمع است که تکلیفش را انجام داده. اگر انسان برای رسیدن به نتیجه، بر طبق تکلیف عمل نکرد، وقتی نرسید، احساس خسارت خواهد کرد؛ اما آن که نه، تکلیف خودش را انجام داده، مسئولیت خودش را انجام داده، کار شایسته و بایسته را انجام داده است و همان طور که قبلاً گفتیم، واقعیتها را ملاحظه کرده و دیده است و بر طبق این واقعیتها برنامه‌ریزی و کار کرده، آخرش هم به نتیجه نرسید، خب احساس خسارت نمیکند؛ او کار خودش را انجام داده. بنابراین، این که تصور کنیم تکلیف‌گرائی معنایش این است که ما اصلاً به نتیجه نظر نداشته باشیم، نگاه درستی نیست. در دفاع مقدس و در همه‌ی جنگهائی که در صدر اسلام، زمان پیغمبر یا بعضی از ائمه (علیهم‌السّلام) بوده است، کسانی که وارد میدان جهاد میشدند، برای تکلیف هم حرکت میکردند. جهاد فی‌سبیل‌الله یک تکلیف بود. در دفاع مقدس هم همین جور بود؛ ورود در این میدان، با احساس تکلیف بود؛ آن کسانی که وارد میشدند، اغلب احساس تکلیف میکردند. اما آیا این احساس تکلیف، معنایش این بود که به نتیجه نیندیشند؟ راه رسیدن به نتیجه را محاسبه نکنند؟ اتاق جنگ نداشته باشند؟ برنامه‌ریزی و تاکتیک و اتاق فرمان و لشکر و تشکیلات نظامی نداشته باشند؟ اینجور نیست. بنابراین تکلیف‌گرائی هیچ منافاتی ندارد با دنبال نتیجه بودن، و انسان نگاه کند ببیند این نتیجه چگونه به دست می‌آید، چگونه قابل تحقق است؛ برای رسیدن به آن نتیجه، بر طبق راههای مشروع و میسّر، برنامه‌ریزی کند.
velayate-faghih-jalili.mp3
زمان: حجم: 6.68M
🔴دفع اصلح با صالح مقبول‼️ ◻️کسی که می گوید در شرایطی که اصلح وجود دارد به صالح مقبول! رای دهید؛ فردا روزی می گوید در شرایطی که صالح وجود دارد به مفسد مقبول رای دهید تا افسد رای نیاورد! ◾️این خود نوعی براندازی نرم و پیچیده است که اصلح ها را با اینگونه سخنان منافقانه پیچیده حذف می کند و راه را برای منافقین باز میکند.... ◻️◾️سخنان بسیار مهم وحید جلیلی درباره نحوه تحلیل درست و شناخت راه صحیح در دوراهی های مهم @entekhaabat
زمان: حجم: 3.15M
صوت تحلیل آرایش انتخاباتی ۱۴۰۰ و شاخصه های کاندید اصلح. 🇮🇷 گروه حامیان دکتر سعید جلیلی: ✅ مرجع آخرین اخبار، تحلیل ها و بحث و تبادل نظر درباره مواضع و رویکردهای دکتر سعید جلیلی، کاندیدای اصلح جبهه انقلاب در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ ☑️ ما را به دوستان‌تان معرفی کنید: https://eitaa.com/joinchat/464453731Cf42c5bc2f8 🔴🔴 کمپین دعوت از اصلح 🔴🔴 https://www.farsnews.ir/my/c/33138 دعوت برای حمایت از کمپین دعوت از «سعید جلیلی» برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری. 💥 بصیر 💥 ♻️ @basire_basir ♻️
✳️ فقط برای حاج آقا رئیسی ▪️حاج آقای عزیز سلام علیکم. نویسنده این متن برای پیروزی هیچ یک از اسامی مطرح در انتخابات پیش رو دندانی تیز نکرده و با هیچ یک از باندها و گروههای تشنه قدرت ، ارتباطی ندارد و فقط به عنوان معلمی که شما را از سال ۷۴ می شناسد و مدتی امکان کار با شما را داشته، بر حسب وظیفه شرعی این چند سطر را نوشته است. ▪️ مدتها بود که مردم و حتی نیروهای انقلاب ، از اصلاح قوه قضائیه ناامید شده و با شنیدن نام عدلیه ، احساس یاس و سرخوردگی می کردند. اما حضور شما در دستگاه قضا ، این روند را تغییر داد و این احساس را ایجاد کرد که می توان به بهبود اوضاع عدلیه امیدوار شد. ▪️آقای رئیسی ! کمتر کسی مانند شما از عمق مشکلات دستگاه قضا و میزان مفاسد و تخلفات رایج در آن آگاه است و اراده شما در برخورد با باندهای قدرتمند فساد و تخلف موجود در قوه ، نشانه همین آگاهی است . ▪️اعتماد رهبر انقلاب به شما برای نوسازی قوه و بازگرداندن آن به ساحت انقلاب و خدمت به مردم ، در کنار شناخت عمیق شما از قوه و همچنین جدیتی که در دوسال اخیر در مسیر بازسازی اعتماد عمومی به عدلیه نشان داده اید ، این انتظار و توقع بجا را ایجاد کرد که کار را تمام خواهید کرد و عدلیه ای در طراز جمهوری اسلامی خواهید ساخت. ▪️اما ورود شما به انتخابات ۱۴۰۰ ، این روند را متوقف خواهد کرد و حتی ناامیدی از اصلاح عدلیه را بیش از گذشته بر جامعه حاکم خواهد ساخت و پیش بینی خناسان در خصوص نمایشی بودن اقدامات شما در قوه را عینیت خواهد بخشید. هرچند امثال حقیر مطمئنیم حرکت شما در عدلیه با نیت انجام وظیفه بوده اما به یقین ورود شما به رقابتهای انتخاباتی مجال را برای تخریبگران فراهم خواهد کرد.همان هایی که سال ۹۶ پروژه " آیه الله اعدام " را اجرا و کشور را به بلای" اعتدال "دچار کردند. ▪️سید بزرگوار! به صراحت عرض می کنم بقای شما در قوه بیش از حضور شما در انتخابات به نفع نظام و انقلاب خواهد بود چرا که نظام بیش از یک رئیس جمهور خوب ، به یک عدلیه مطلوب نیاز دارد و در شرایط کنونی، کسی بهتر از شما قادر به معالجه دستگاه قضا نخواهد بود. کشور می تواند با یک قوه مجریه متوسط امور خود را بگذراند ، اما رهایی کشور از باتلاق مفاسد اقتصادی و اداری ، جز با یک عدلیه سالم و مقتدر ممکن نخواهد بود و شما نشان دادید که قدرت و صلاحیت حرکت در مسیر دستیابی به یک دستگاه قضایی مطلوب را دارید و به همین دلیل است که جدایی شما از این قوه را به زیان نظام و جامعه می دانیم ، چرا که آمدن شما به قوه قضائیه فرصتی استثنایی برای نظام ایجاد کرد که رها کردن قوه از جانب شما ،این فرصت را به باد خواهد داد و معلوم نیست که جانشین شما در عدلیه بتواند چنین فرصتی بدست آورد و در ادامه کار شما موفق باشد. علاوه بر این، در صورت عدم موفقیت در انتخابات ، موقعیت و جایگاه فعلی شما به صورت جدی خدشه دار خواهد شد و بعید است بتوانید با قدرت و توان فعلی به اصلاح دستگاه قضا ادامه دهید. ❇️ حال که رهبری و جامعه برای اصلاح دستگاه قضایی به شما اعتماد کرده و امیدوار شدند ، حیف نیست این اعتماد و امیدواری نادیده گرفته شود؟ ❇️ انشاالله فرصت و امکان دیدن این متن را پیدا کنید. و الامر الیکم. محمد صادق کوشکی
آموزش و پرورش - فرهنگی - ورزشی - مدیریت - محیط زیست
صنعت - معدن - عمرانی - ارتباطات - علم و فناوری - نظام سلامت
روستا و عشایر - اشتغال - کشاورزی - نیرو - نفت و گاز - اقتصادی
مهاجرین - قضایی- حقوقی - سیاست خارجی - سیاست داخلی
دانشجویی - استانی - رسانه - اصناف و بازار - ایثارگران - جوانان
همیشه کلی گویی شده برادر و از زاویه خاصی به بحث اجرایی نگاه شده. گفتیم تا پای میدان و توی عمل نباشیم، متوجه خیلی از چیزها نمیشیم و نوشتنِ الگو با انجام دادن اون، خیلی فرق می‌کنه و همیشه هم جلیلی رو چهره‌ای فرض کردیم که در این صف نظری و بدور از محیط عمل قرار داره! هیچگاه نگفتیم که تجربه اجرا، یعنی حضور در محیط اجرا و ارگان‌های مرتبط با اون(دولت، مجلس، شورای عالی امنیت ملی، مجمع تشخیص و...) و داشتن تجربه روشن در این زمینه. هیچ‌وقت حاضر نشدیم بپذیریم که جلیلی ۶ سال در مهم‌ترین دستگاه کشور در میدان عمل تصمیم‌سازی، هماهنگی و نظارت رو با گوشت و پوست لمس کرده. تجربه مجمع تشخیص و دولت سایه و مذاکرات و اینا بماند. جلیلی یه آیت‌الله در گوشه حجره تصویر شد! نه یه مدیری که طی ده پونزده سال اخیر مستقیما با مسائل مرتبط با اجرا عجین بوده. انصاف این بود بگیم قالیباف از یه کانال خاص به یه نوع از تجربه اجرایی رسیده، جلیلی از یه کانال دیگه، لاریجانی و دیگران هم از کانالی دیگه. هیچ‌کدوم از این‌ها گفته نشد.
به نظر می‌رسه «اجماع» و «اجرا» دو بال نظریه‌ای هستن که برای توجیه برخی گزینه‌ها و قلع و قمع گزینه اصلح به کار برده میشن. هیچ‌گاه هم بحث چیستی اجرا و کار اجرایی باز نشد که چی هست. حال که کار اجرایی در مفهوم کلان مدیریت و چیزی که به ریاست‌جمهوری مرتبط هست، یعنی همه اموراتی که به زندگی مردم و امورات جاری کشور مرتبط هست. یعنی مسائل بانکی، علم و فناوری، بورس، دیپلماسی، ورزش، عمران و... توان اجرایی هم یعنی داشتن راهکار و دانایی نسبت به صفر تا صد مسائلی که به اجرا مربوط هست و نیز تجربه در این زمینه. حال نکته مهم اینه که راه حصول این توان اجرایی برای افراد، متفاوت هست؛ یکی در وزارت این موضوع رو کسب کرده، یکی در کسوت حضور در نهاد تقنین (مثلاً لاریجانی) و یکی به نحوی دیگه. یکی هم مثل جلیلی، توان و تجربه اجرایی برای ریاست‌جمهوری رو از طریق تجربه ۶ سال دبیری شورای‌عالی امنیت ملی کسب کرده که به فرموده آقا به تصمیم‌سازی نسبت به پیچیده‌ترین مسائل اجرایی کشور مرتبط هست. تصمیم‌سازی، هماهنگی و نظارت نسبت ۳ شأن دبیرخانه شوراست و وقتی میگیم رییس‌جمهور توان اجرایی داشته باشه، دقیقاً یعنی توان تصمیم‌سازی، هماهنگی و نظارت به امور اجرایی کشور رو داشته باشه. امور اجرایی هم برخلاف برخی تصورها، فقط ساخت و ساز و بکوب و بساز نیست، یه بخشیش عمران هست، یه بخش‌هاییش اصلاً به چشم نمیاد و نرم‌افزاری هست، اما در قالب امور اجرایی تعریف میشه.