eitaa logo
مطالعات عدالت اجتماعی
433 دنبال‌کننده
142 عکس
60 ویدیو
7 فایل
منتسب به گروه مطالعات عدالت اجتماعی پژوهشکده مطالعات تمدنی و اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم #ارتباط_با_أدمین @makn35
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد احمد واعظیقاعده عدالت_استاد واعظی_۲۰۲۲_۱۱_۱۷_۲۲_۳۶_۳۳_۲۲۳.mp3
زمان: حجم: 2.2M
⏪ در این فایل صوتی استاد به تبیین قاعده عدالت در فقه اسلامی و برخی مصادیق آن می پردازد. ⏪ قاعده عدالت به مثابه یک قاعده فقهی است که بر بسیاری از فروع فقهی تاثیرگذار است. پذیرش یا رد این قاعده فقهی مورد اختلاف فقها است. @edalateejtemaei
🔰 نشست علمی؛ فارابی و نقش عدالت و محبت مدنی در نظام اجتماعی مدینه فاضله 🌀 دکتر سید مهدی امامی‌جمعه، استاد تمام دانشگاه اصفهان 🔸 دوشنبه ۳۰ آبان ۱۰صبح 🔸 خ حافظ، سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان 🔹 مشاهده آنلاین: dte.bz/1001 🇮🇷 پژوهشکده الهیات و خانواده 🇮🇷 دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان 🌐 eitaa.com/joinchat/309461000C26df2b53cf @edalateejtemaei
⏪ دو متغیر و که مورد نظر بسیاری از کشورها می باشد، مهم و امکان صرف نظر از هیچ یک وجود ندارد. برای دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی راهبردهایی است که این راهبردها، دو متغیر پیچیدگی اقتصادی و برابری را کنار همدیگر ندیده اند و عمده این راهبردها یک متغیر را به دیگری ترجیح داده‌اند. ⏪ در ایران عرضه تولیدات علمی داریم ولی تقاضاکننده تولیدات علمی دولت بوده است در حالی که می‌بایستی بخش خصوصی سکاندار تقاضا برای تولیدات علمی باشد ولی بخش خصوصی سراغ تقاضا برای تولیدات علمی نرفته است. در ایران ۹۰ درصد هزینه تحقیق و توسعه را دولت می دهد و ۱۰ درصد را انجام می‌دهد و علت آن سیاست های کلان اقتصادی است. ⏪ اگر به فرض دولت می‌خواهد وضع کند باید بررسی کند که آیا این سیاست به بازار علم و پیچیدگی آسیب می‌زند یا به آن کمک می کند. اگر کمک می کند آن سیاست را اجرا کند. یعنی جهت گیری سیاست پولی باید با محوریت گسترش بازار دانش باشد. ⏪ پس ما دو متغیر هدف داریم و لذا با یک ابزار نمی‌توان به آنها دست پیدا کرد و باید تعداد ابزارها افزایش یابند؛ یعنی در اینجا ما دو بسته سیاستی لازم داریم یعنی برای تحقق برابری از یک ابزار و برای تحقق پیچیدگی اقتصادی هم از ابزارهای دیگر باید استفاده کنیم. ✅ برای دیدن متن کامل خبر به لینک زیر مراجعه کنید 👇 https://b2n.ir/u43713 @edalateejtemaei
اجماع اخلاقی رالز.mp3
زمان: حجم: 3.84M
یکی از مبانی نظریه عدالت است. ⏪ در بابت نظریه اخلاقی سه نظریه وجود دارد که هر کدام آثار و لوازم معرفت شناسی و مبانی هستی شناسی خود را دارد. ⏪ و و که مبتنی بر شهود است و مقصود او رسیدن به شهود اخلاقی بر اساس سبک سنگین کردن ایده های اخلاقی است. @edalateejtemaei
2.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◀️ در این آزمایش دو میمون در ازای دادن شیئی که داخل قفس گذاشته می شود به آزمایشگر، پاداشی دریافت می کنند. اما این پاداش تبعیض آمیز است. برخورد میمونی که مورد تبعیض قرار گرفته را در ویدئو می بینید. ◀️ بنظر می رسد حیوانات هم درکی از عدالت دارند و احساس عدالت یا بی عدالتی بسته به رفتاری که با آنها می شود دارند. @edalateejtemaei
✅ حلقه متن خوانی متون غیر فارسی عدالت ⏪ مقاله justice as fairness مقاله ای از جان رالز ◀️ حضوری و مجازی ⏪ استاد: دکتر سید محمود موسوی ⏪ زمان: شنبه ها ساعت ۱۴ الی ۱۶ 👈 تاریخ شروع: پس از پایان ثبت نام اعلام خواهد شد. ⏪ پنج جلسه ⏪ برای ثبت نام در حلقه متن خوانی به آیدی مدیر کانال پیام بدهید. @edalateejtemaei
(قسمت دوم) موضوع: نام برنامه: گام دوم کارشناس: احمد اولیایی پخش: شبکه قم (نور)، سه شنبه اول آذرماه ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۳۰ لینک تماشا؛ https://telewebion.com/episode/0x526c19b قسمت دیگر در هفته های بعد پخش می شود. @edalateejtemaei
📊مصرف گوشت دهک اول 60 درصد کمتر از میانگین کشوری 🗞روزنامه فرهیختگان 🔹بررسی داده‏های منتشره مرکز آمار ایران از متوسط هزینه خوراکی و دخانی سالانه یک خانوار شهری نشان می‏دهد متوسط مصرف گوشت (اعم از گوشت دام، پرندگان و حیوانات دریایی) در کل کشور به‌صورت سالانه در سال 1400 برابر 5 میلیون و 168 هزار تومان است. این مقدار در دهک اول درآمدی 2 میلیون و 27 هزار تومان است که 39درصد میانگین کشوری را شامل می‏شود. از طرفی آمار دهک‏های بعدی نیز نشان می‏دهد از دهک ششم به بعد یعنی تنها دهک‏های هفتم تا دهم مقدار مصرف بیش از میانگین کشوری دارند، به‌طوری که سهم مصرف گوشت در دهک نهم 7 میلیون و 160 هزار تومان بوده که در دهک دهم به 9 میلیون و 600 هزار تومان می‏رسد. @rasad_tahlil @edalateejtemaei
📊46 درصد از خانوارهای ایرانی خودروی شخصی ندارند 🗞روزنامه فرهیختگان: 🔹 بررسی خانوارهای شهری نشان می‏دهد 53.9درصد از جمعیت کشور دسترسی به خودروی شخصی دارند. در میان دهک اول درآمدی، به‏عنوان دهکی که دارای کمترین درآمد است تنها 13 درصد از خانوارهای این دهک صاحب خودروی شخصی هستند. واضح است که با افزایش درآمد هر دهک، نرخ خانوارهای دارای خودروی شخصی افزایش می‌یابد به‌طوری‌که در دهک نهم و دهم به‏عنوان دو دهک ثروتمندتر از سایرین این مقدار به ‏ترتیب به 74 و 85 درصد می‏رسد. از طرف دیگر بررسی توزیع خانوارهای ساکن در استان‏های مختلف کشور که صاحب خودروی شخصی هستند نشان می‏دهد استان‌های یزد، کرمان و خراسان‌جنوبی به ‏ترتیب 68.6درصد، 66.7درصد و 65 درصد دارای بالاترین میزان دارندگان خودروی شخصی هستند. 🔹در سویی دیگر استان‏های اردبیل، گیلان و لرستان با 37.5، 38.4 و 39.4 درصد دارای کمترین سهم خودروی شخصی در میان خانوارهای ساکن در آن استان هستند. @rasad_tahlil @edalateejtemaei
9.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⏪ چرا عدالت برای جامعه دینی مهم است. آیا جامعه با و بقاء دارد؟ شهید مطهری تأکید می کند که ملّت ها و تمدن ها، تنها با تحقق عدالت بقاء و دوام دارند و بدون تحقق عدالت دوامی نخواهند داشت. @edalateejtemaei
📣گروه‌ مطالعات عدالت اجتماعی برگزار می کند؛ 📽جلسه نمایش و نقد فیلم های عدالت اجتماعی 🔸برای ثبت نام دومین جلسه به آیدی @makn35 پیام دهید. @edalateejtemaei