🔸برنامه مدار اعتراض خروجی رسانه ای یک نشست است که این شبها از شبکه قرآن پخش می شود.
قسمت دوم این برنامه با موضوع ادراک عدالت توسط دکتر اولیایی عضو هیات علمی گروه مطالعات عدالت اجتماعی ارائه شد.
لینک برنامه در تلویبیون؛
https://telewebion.com/episode/0x29cc144
این برنامه هر شب حوالی ساعت ۲۲:۳۰ تا روز دوشنبه ۲۳ آبان ماه از شبکه قرآن با ارایه دیگر اساتید در موضوع اعتراض پخش می شود.
@edalateejtemaei
#اقتصاد_دانش_بنیان
#نابرابری
⏪ دکتر مهدی جعفری استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی طلوع مهر در کارگاه عدالت و اقتصاد دانش بنیان که به همت گروه مطالعات عدالت اجتماعی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، به بررسی نقش نهادها در اقتصاد دانشبنیان عدالت محور پرداخت.
◀️ دکتر جعفری با عنایت به نقش نهادها در تحقق اقتصاد دانش بنیان عدالت محور تأکید کرد: امروزه رسیدن به رشد و توسعه اقتصادی، و افزایش ثروت ملی صرفاً از طریق سرمایههای طبيعي ممکن نیست، و این توليد مبتنی بر دانش و فناوری است که نقش دانشبنیان نیروی محرکه رشد تولید و افزایش ثروت ملی را بر عهده دارد.
◀️ افزایش #رفاه_عمومی، #فقرزدایی، کاهش #اختلاف_طبقاتی و در نهایت برقراری عدالت و کاهش #نابرابری_درآمد یکی از آرمانهای متعالی در هر جامعه میباشد که آن را به سمت رشد و توسعه اقتصادی سوق میدهد.
◀️ یکی از بخشهای مهم که اقتصاد دانشبنیان بر آن اثر میگذارد، توجه به برقراری توزیع برابر درآمد و عدالت اقتصادی در آن است. در واقع، مؤلفههای دانش در اقتصاد ضمن ارتقای عدالت منجر به افزایش رشد و توسعه اقتصادی میگردد.
◀️ #نهادها از طریق ایجاد انگیزه، کاهش هزینه های مبادله، محیط کسب و کار مناسب، بهبود #حقوق_مالکیت به ویژه #مالکیت_معنوی، جهتگیری مناسب دانش و انتقال فناوری منجر به توسعه اقتصاد دانشبنیان عدالت محور میگردند.
✅ برای مطالعه کامل خبر به لینک زیر مراجعه کنید:👇
https://b2n.ir/r60318
@edalateejtemaei
درسگفتار فقه عدالت؛ جلسه هفتم
استاد احمد واعظی
لینک صوتی: https://b2n.ir/y17541
@edalateejtemaei
#اقتصاد_دانش_بنیان
#برابری_آموزشی
⏪ خانم دکتر رقیه پوران پژوهشگر و استاد دانشگاه الزهرا س در کارگاه عدالت و اقتصاد دانش بنیان که به همت گروه مطالعات عدالت اجتماعی برگزار شد، به بررسی موضوع نهاد آموزش در اقتصاد دانشبنیان از منظر عدالت پرداخت.
◀️ یکی از ارکان اصلی اقتصاد بنیان، #آموزش است. از طرف دیگر، یکی از بحثبرانگیزترین مباحث در این حوزه، موضوع #برابری_آموزشی است. بخشی از فارغالتحصیلان دانشگاهی جایگاه مناسب و متناسب با نوع تحصیلات و مهارت خود را در اشتغال(سمت تقاضای سیستم اجتماعی دولت) نیافته و به انگیزه دستیابی به این جایگاه به کشورهای توسعهیافتهای که در تحقق اقتصادداش بنیان موفق عمل نمودهاند، مهاجرت میکنند.
◀️ به لحاظ عدد و رقم، شاخص برابری آموزشی در وضعیت مناسبی است اما در عمل، به تحقق اقتصاد دانشبنیان نینجامیده است! لذا سیستم آموزشی، نه تنها متولی توزیع مناسب و عادلانه خدمات آموزشی است، بلکه باید متناسب با نیازهای جامعه و جهتگیری کشور به سمت تحقق اقتصاد دانشبنیان اقدام به آموزش جمعیت نماید تا از تبعات منفی نظیر بیکاری نیرویکار تحصیلکرده و مهاجرت نخبگان جلوگیری شود.
✅ برای مطالعه کامل خبر به لینک زیر مراجعه کنید:👇
https://b2n.ir/f98794
@edalateejtemaei
#یادداشت
✍️ احمد اولیایی
🔸کتاب از دریچه عدالت فرهنگی
◀️به مناسبت 24 آبان روز کتاب و کتابخوانی
«ایرانی ها کتاب نمی خوانند»... این، گزاره ای ست که دائما میشنویم. اما به دلایل و عوامل آن خیلی توجه نمی شود. شاید بهترین عینک برای کشف واقعیت دنیای کتاب در ایران امروز عینک عدالت فرهنگی باشد. عدالت فرهنگی در مورد توزیع خیرات و مواهب فرهنگی صحبت می کند.
🔹کتاب به عنوان یکی از مهم ترین کالاهای فرهنگی برآمده از کنش فرهنگی نویسنده (ایده، هنر، تفکر، اندیشه) پیامی را برای خواننده تولید می کند و خواننده که در ظاهر مصرف کننده این کالای فرهنگی ست در واقع با دریافت پیام آن کتاب، پیام را در قالب رفتار، تجدید فکر، احیای اندیشه و ... بازتولید می کند. این چرخه آنقدر مهم است که نمی توان آن را نادیده گرفت.
حال، آیا در مقوله کتاب، عدالت فرهنگی برقرار است؟
🔶عامل (agent) بسط عدالت هم حاکمیت است و هم مردم. سهم حاکمیت عمدتا در فقره کتاب، ساختاری ست.
ایجاد فرایند عادلانه تولید، افزایش تولید (طبق معیار اتحادیه بين المللي انجمنهاي کتابداري بايد به ازاي هر باسواد حداقل يک و نيم جلد کتاب در کتابخانههاي عمومي وجود داشته باشد)، ممیزی عادلانه، توزیع عادلانه کاغذ، پایین آوردن قیمت تولید کتاب، افزایش کتابخانه های عمومی کشور(مطابق سند چشمانداز اعضاي کتابخانههاي عمومي ايران بايد تا سال ۱۴۰۴ به ۲۰ ميليون نفر برسد. برای رسیدن به چنین موقعیتی لازم است استفاده کنندگان از کتابخانههاي عمومي تقريبا ۲۰ برابر شوند) و ... از جمله اقدامات ساختاری لازم است.
اما نکته ای در عدالت پژوهی وجود دارد که اینجا نیز باید بدان توجه کرد و آن معیار عدالت است.
🔹کتاب بر اساس چه معیاری توزیع شود؟ آیا تمام کتاب هایی که در کتابخانه های تهران ارایه می شود باید در کتابخانه های یکی از شهرستان های جنوب کشور هم ارایه شود؟
نیاز، حق، برابری، ایجاد فرصت های برابر همه از معیار های عدالت هستند.
شاید اگر ما بر اساس نیاز های مردم یک منطقه، کتاب های مرتبط برای رفع آن نیاز را عرضه کنیم بنابر معیار نیاز به عدالت فرهنگی نزدیک تر شده باشیم.
این یک بحث مختصر است برای نشان دادن این نکته که برابری عینی لزوما به معنای عدالت نیست.
🔸آنچه که مهم است کتاب فقط محتوای آن نیست که بگوییم با ebook یا مطالعه در فضای مجازی به اهداف کتابخوانی رسیده ایم. بلکه کتاب یک فرهنگ است. از دست گرفتن کتاب تا ورق زدن آن، از هدیه دادن کتاب تا مطالعه آن، همه یک فرهنگ است همانگونه که فست فود فقط یک غذا نیست بلکه یک فرهنگ است.
@edalateejtemaei
#اقتصاد_دانش_بنیان
#نابرابری
⏪ دکتر مسعود صالحی عضو شورای علمی گروه مطالعات عدالت اجتماعی در کارگاه عدالت و اقتصاد دانش بنیان که به همت گروه مطالعات عدالت اجتماعی برگزار شد، به بررسی تاثیر اقتصاد دانش بنیان بر نابرابری پرداخت.
◀️ بر اساس تعریف ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻫﻤﮑﺎﺭی های ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﯼ ﻭ #ﺗﻮﺳﻌﻪ، اقتصاد دانش بنیان، اقتصادی است که مبتنی بر تولید، توزیع، انتقال و کاربرد دانش باشد. در این الگوی اقتصادی، تولید دانش به تنهایی برای رشد اقتصادی کافی نیست، بلکه توزیع دانش و استفاده از دانش تولید شده، نقش اصلی را در رشد اقتصادی بازی می کنند.
◀️ با وقوع انقلاب فناوری دیجیتال، نگرانی در مورد چگونگی توزیع مزایای نوآوری نیز به طور جدیتری، مطرح شده است؛ آیا مزایای نوآوری به طور مساوی در کل جامعه توزیع میشوند یا فقط در تعداد کمی از افراد متمرکز شده اند. این نگرانی با این واقعیت پشتیبانی می شود که افزایش سریع نابرابری درآمد همراه با تغییرات سریع تکنولوژیکی است که از دهه ۱۹۹۰ شروع شده است.
◀️ افزایش #نابرابری_درآمد ممکن است ناشی از #رانتهای_انحصاری کسبشده توسط کارآفرینان به دلیل فعالیتهای نوآورانهشان باشد که بر نقش نوآوری و تلاشهای کارآفرینانه تأکید میکنند.
✅ برای مطالعه کامل خبر به لینک زیر مراجعه کنید:
https://b2n.ir/p69615
@edalateejtemaei
#نشست
ارائه دکتر پورعزت با موضوع «تصویرپردازی از حکمرانی عادلانه»
لینک ورود؛
Dte.bz/danaee
@edalateejtemaei
#برنامه_تلویزیونی (قسمت اول)
موضوع: #عدالت_اجتماعی
نام برنامه: گام دوم
کارشناس: احمد اولیایی
پخش: شبکه قم (نور)، چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۴
لینک تماشا؛
https://telewebion.com/episode/0x526c19b
دو قسمت دیگر در هفته های بعد پخش م
می شود.
@edalateejtemaei
قاعده عدالت_استاد واعظی_۲۰۲۲_۱۱_۱۷_۲۲_۳۶_۳۳_۲۲۳.mp3
2.2M
#قاعده_عدالت
⏪ در این فایل صوتی استاد #احمد_واعظی به تبیین قاعده عدالت در فقه اسلامی و برخی مصادیق آن می پردازد.
⏪ قاعده عدالت به مثابه یک قاعده فقهی است که بر بسیاری از فروع فقهی تاثیرگذار است. پذیرش یا رد این قاعده فقهی مورد اختلاف فقها است.
@edalateejtemaei
🔰 نشست علمی؛ فارابی و نقش عدالت و محبت مدنی در نظام اجتماعی مدینه فاضله
🌀 دکتر سید مهدی امامیجمعه، استاد تمام دانشگاه اصفهان
🔸 دوشنبه ۳۰ آبان ۱۰صبح
🔸 خ حافظ، سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
🔹 مشاهده آنلاین: dte.bz/1001
🇮🇷 پژوهشکده الهیات و خانواده
🇮🇷 دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
🌐 eitaa.com/joinchat/309461000C26df2b53cf
@edalateejtemaei
#نابرابری
#پیچیدگی_اقتصادی
#اقتصاد_دانش_بنیان
⏪ دو متغیر #پیچیدگی_اقتصادی و #برابری که مورد نظر بسیاری از کشورها می باشد، مهم و امکان صرف نظر از هیچ یک وجود ندارد. برای دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی راهبردهایی است که این راهبردها، دو متغیر پیچیدگی اقتصادی و برابری را کنار همدیگر ندیده اند و عمده این راهبردها یک متغیر را به دیگری ترجیح دادهاند.
⏪ در ایران عرضه تولیدات علمی داریم ولی تقاضاکننده تولیدات علمی دولت بوده است در حالی که میبایستی بخش خصوصی سکاندار تقاضا برای تولیدات علمی باشد ولی بخش خصوصی سراغ تقاضا برای تولیدات علمی نرفته است. در ایران ۹۰ درصد هزینه تحقیق و توسعه را دولت می دهد و ۱۰ درصد را #بخش_خصوصی انجام میدهد و علت آن سیاست های کلان اقتصادی است.
⏪ اگر به فرض دولت میخواهد #سیاست_پولی وضع کند باید بررسی کند که آیا این سیاست به بازار علم و پیچیدگی آسیب میزند یا به آن کمک می کند. اگر کمک می کند آن سیاست را اجرا کند. یعنی جهت گیری سیاست پولی باید با محوریت گسترش بازار دانش باشد.
⏪ پس ما دو متغیر هدف داریم و لذا با یک ابزار نمیتوان به آنها دست پیدا کرد و باید تعداد ابزارها افزایش یابند؛ یعنی در اینجا ما دو بسته سیاستی لازم داریم یعنی برای تحقق برابری از یک ابزار و برای تحقق پیچیدگی اقتصادی هم از ابزارهای دیگر باید استفاده کنیم.
✅ برای دیدن متن کامل خبر به لینک زیر مراجعه کنید 👇
https://b2n.ir/u43713
@edalateejtemaei
اجماع اخلاقی رالز.mp3
3.84M
#موازنه_تاملی
#محمد_لگنهاوسن
#جان_رالز
⏪ #معرفت_شناسی_اخلاقی یکی از مبانی نظریه عدالت است.
⏪ در بابت نظریه اخلاقی سه نظریه وجود دارد که هر کدام آثار و لوازم معرفت شناسی و مبانی هستی شناسی خود را دارد.
⏪ #حس_گرایی_اخلاقی و #شهود_گرایی_عقلی و #موازنه_تاملی که مبتنی بر شهود است و مقصود او رسیدن به شهود اخلاقی بر اساس سبک سنگین کردن ایده های اخلاقی است.
@edalateejtemaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آزمون_عدالت
◀️ در این آزمایش دو میمون در ازای دادن شیئی که داخل قفس گذاشته می شود به آزمایشگر، پاداشی دریافت می کنند. اما این پاداش تبعیض آمیز است. برخورد میمونی که مورد تبعیض قرار گرفته را در ویدئو می بینید.
◀️ بنظر می رسد حیوانات هم درکی از عدالت دارند و احساس عدالت یا بی عدالتی بسته به رفتاری که با آنها می شود دارند.
@edalateejtemaei
✅ حلقه متن خوانی متون غیر فارسی عدالت
⏪ مقاله justice as fairness
مقاله ای از جان رالز
◀️ حضوری و مجازی
⏪ استاد: دکتر سید محمود موسوی
⏪ زمان: شنبه ها ساعت ۱۴ الی ۱۶
👈 تاریخ شروع: پس از پایان ثبت نام اعلام خواهد شد.
⏪ پنج جلسه
⏪ برای ثبت نام در حلقه متن خوانی به آیدی مدیر کانال پیام بدهید.
@edalateejtemaei
May 11
#برنامه_تلویزیونی (قسمت دوم)
موضوع: #عدالت_اجتماعی
نام برنامه: گام دوم
کارشناس: احمد اولیایی
پخش: شبکه قم (نور)، سه شنبه اول آذرماه ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۳۰
لینک تماشا؛
https://telewebion.com/episode/0x526c19b
قسمت دیگر در هفته های بعد پخش می شود.
@edalateejtemaei
📊مصرف گوشت دهک اول 60 درصد کمتر از میانگین کشوری
🗞روزنامه فرهیختگان
🔹بررسی دادههای منتشره مرکز آمار ایران از متوسط هزینه خوراکی و دخانی سالانه یک خانوار شهری نشان میدهد متوسط مصرف گوشت (اعم از گوشت دام، پرندگان و حیوانات دریایی) در کل کشور بهصورت سالانه در سال 1400 برابر 5 میلیون و 168 هزار تومان است. این مقدار در دهک اول درآمدی 2 میلیون و 27 هزار تومان است که 39درصد میانگین کشوری را شامل میشود. از طرفی آمار دهکهای بعدی نیز نشان میدهد از دهک ششم به بعد یعنی تنها دهکهای هفتم تا دهم مقدار مصرف بیش از میانگین کشوری دارند، بهطوری که سهم مصرف گوشت در دهک نهم 7 میلیون و 160 هزار تومان بوده که در دهک دهم به 9 میلیون و 600 هزار تومان میرسد.
#عدالت_اجتماعی
@rasad_tahlil
@edalateejtemaei
📊46 درصد از خانوارهای ایرانی خودروی شخصی ندارند
🗞روزنامه فرهیختگان:
🔹 بررسی خانوارهای شهری نشان میدهد 53.9درصد از جمعیت کشور دسترسی به خودروی شخصی دارند. در میان دهک اول درآمدی، بهعنوان دهکی که دارای کمترین درآمد است تنها 13 درصد از خانوارهای این دهک صاحب خودروی شخصی هستند. واضح است که با افزایش درآمد هر دهک، نرخ خانوارهای دارای خودروی شخصی افزایش مییابد بهطوریکه در دهک نهم و دهم بهعنوان دو دهک ثروتمندتر از سایرین این مقدار به ترتیب به 74 و 85 درصد میرسد. از طرف دیگر بررسی توزیع خانوارهای ساکن در استانهای مختلف کشور که صاحب خودروی شخصی هستند نشان میدهد استانهای یزد، کرمان و خراسانجنوبی به ترتیب 68.6درصد، 66.7درصد و 65 درصد دارای بالاترین میزان دارندگان خودروی شخصی هستند.
🔹در سویی دیگر استانهای اردبیل، گیلان و لرستان با 37.5، 38.4 و 39.4 درصد دارای کمترین سهم خودروی شخصی در میان خانوارهای ساکن در آن استان هستند.
#عدالت_اجتماعی
@rasad_tahlil
@edalateejtemaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عدالت_شهید_مطهری
⏪ چرا عدالت برای جامعه دینی مهم است. آیا جامعه با #بی_عدالتی و #ظلم بقاء دارد؟ شهید مطهری تأکید می کند که ملّت ها و تمدن ها، تنها با تحقق عدالت بقاء و دوام دارند و بدون تحقق عدالت دوامی نخواهند داشت.
@edalateejtemaei
📣گروه مطالعات عدالت اجتماعی برگزار می کند؛
📽جلسه نمایش و نقد فیلم های عدالت اجتماعی
🔸برای ثبت نام دومین جلسه به آیدی @makn35 پیام دهید.
@edalateejtemaei
May 11
#عدالت_اجتماعی
#مصاحبه
✅ آنچه ذیلا می آید بخشهایی از مصاحبه استاد #احمد_واعظی پیرامون عدالت اجتماعی است.
⏪ وقتی عدالت را به « اعطاء کل ذی حق حقه» تفسیر میکنیم، وجهه غالبی عدالت خودش را نشان میدهد و همه هم آن را تصدیق میکنند، اما نزاع در این است که مثلا در نظام اقتصاد آزاد بازار #سرمایه، سرمایه دار مدعی میشود که اگر چه ممکن است من در یک معامله سود میلیاردی به دست بیاورم، ولی استحقاق آن را دارم، ولی یک #سوسیالیست میگوید تو استحقاق آن را نداری.
⏪ سوسیالیست و سرمایه دار، هر دو، قبول دارند که هر کس باید به حق خودش برسد و عدالت هم همین است، اما نزاعشان برسر این است که آیا این مقدار حق تو هست یا نه. برای نمونه یک فوتبالیست سوپر استار برای یک فصل بازی ممکن است حقوقی معادل چندین سال حقوق یک دانشمند تحصیل کرده را بگیرد.
⏪ همین طور است. در سنت #لیبرالیسم، عدالت یک فضیلت است و #آزادی هم یک ارزش است، ولی در این سنت معمولا ارزش آزادی بیش از عدالت است. به اعتقادآنها اگر آزادی برقرار باشد، عدالت هم برقرار میشود. آنها آزادی را فوق همه ارزشها میدانند، و البته آشکارا تأسف هم میخورند که در جامعه مدرن غربی برخی از فضایل فردی در پای آزادی قربانی میشود.
⏪ آنها برخی از پیامدهای آزادی مانند برهم ریزی نظام خانواده و بحرانهای برآمده از آزادیهای جنسی را از توابع همین مسئله میدانند. ولی میگویند که اینها همه بهایی است که ما باید برای آزادی بپردازیم.
✅ برای دیدن متن کامل مصاحبه به لینک زیر👇 مراجعه کنید:
https://b2n.ir/h20889
@edalateejtemaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عدالت_اقتصادی
#رضایت_اجتماعی
⏪ این کلیپ بخشی از برنامه گفتگو محور #شیوه است که در آن تاثیر #شکاف_طبقاتی بر رضایت عمومی بررسی می شود.
⏪ اگر چه جزئیات این نقطه نظرات محل تامل و گفتگوهای بیشتر است اما توجه به اثرات نامطلوب #تبعیض، #فقر و #فساد بر وضعیت رضایت عمومی مردم از #حکمرانی می تواند اهمیت مقوله عدالت را در شرایط حال حاضر کشور ما نشان دهد.
⏪ توجه به ریشه های عدالت محورانه نارضایتی های اجتماعی و برطرف کردن این ریشه ها به ویژه در حوزه #نابرابری می تواند منتهی به آرامش در فضای جامعه و کم شدن بحرانها گردد.
@edalateejtemaei
#برنامه_تلویزیونی (قسمت سوم و آخر)
موضوع: #عدالت_اجتماعی
نام برنامه: گام دوم
کارشناس: احمد اولیایی
پخش: شبکه قم (نور)، سه شنبه هشتم آذرماه ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۳۰
لینک تماشا؛
https://telewebion.com/episode/0x526c19b
@edalateejtemaei
# یادداشت
ادراک عدالت؛ پاشنه آشیل جوامع
✍ احمد اولیایی
🔸ممکن است در جامعه ای عدالت باشد اما مردم ادراک بی عدالتی کنند یعنی معتقد باشند عدالت نیست. یا برعکس، در جامعه ای عدالت نباشد اما مردم تصور کنند عدالت هست. این، تفاوت عدالت با ادراک عدالت است.
⏪در نگاه اسلامی نیز میتوان اهمیت ادراک یعنی دریافت و ذهنیت مخاطب و مردم را از عدالت دریافت. این اهمیت را در عدالت قضایی جایی که رفتار قاضی باید عادلانه باشد، بیشتر میبینیم.
شیخ طوسی در کتاب المبسوط فی فقه الامامیه، ذیل دلالت روایتی از رسول اکرم (صلیاللهعلیهوآلهوسلم)، اشاره میکند که قاضی حتی حق ندارد با یکی از طرف دعوی بلندتر صحبت کند. واضح است که بلند شدن صدای قاضی به حکم عادلانه وی لطمهای نمیزند، بلکه احساس بیعدالتی را در فردی که با صدای بلند با او صحبت شده است ایجاد میکند. شاید شارع برای جلوگیری از این احساس و ادراک، به قاضی چنین حقی را نمیدهد.
🔹در توصیه حضرت علی (علیهالسلام) به شریح قاضی میخوانیم: «واسِ بَینَ الْمُسلِمِینَ بِوَجهِكَ ومَنطِقِكَ ومَجلِسِكَ حَتّی لا یطمَعَ قَرِیبُكَ فی حَیفِكَ ولا ییأسَ عَدُوُّكَ فی عَدلِكَ؛ «میان مسلمانان در نگاه كردن و سخن گفتن و نشستنت برابری را رعایت كن تا نزدیكانت به جانبداری [و ستم] تو امید نبندند و دشمنانت از دادگری تو نومید نشوند».
پرسش این است که مگر نگاه کردن، سخن گفتن یا نوع نشستن در عدالت واقعی تأثیر دارد؟ قاضی میتواند با شاکی بخندد و در سمت او بنشیند، اما عادلانه در دعوا حکم کند. آن چیزی که احتمالاً میتوان برداشت کرد اهمیت ادراک عدالت است. رفتار قاضی میتواند شاکی یا مشتکیعنه را به وجود عدالت واقعی بدبین کند یا دستکم اتصاف قاضی به صفت عادل را نزد وی مخدوش سازد.
🔷اگر به ادراک عدالت توجه نشود ممکن است جوامع با خطر جدی روبرو شوند.
یادمان نرود تلاش های ما برای بسط عدالت ممکن است به ادراک عدالت اساسا ربطی نداشته باشد. باید برای اصلاح ادراک پرونده ای جدا باز کرد.
#عدالت_اجتماعی
#اغتشاشات
#جامعه
#فرهنگ
@edalateejtemaei