خانم علم الهدی❗️ "استاد علم الهدی" کوچکتر از "همسر رئیس جمهور" نیست!
بنظرم توجه #خانم_علم_الهدی به دو نکته ضروری است:
1⃣ "موقعیت زن" در تفکر اسلامی با عناوین اضافی و "اعتباری" و "موقت" (مثل بانوی اول و دوم یا همسر رئیس جمهور) ، تعریف نمی شود.
"ارزشهای ذاتی" او، "مقام" و "موقعیت" به او می دهد.
مثلا درباره خود ایشان، "استاد علم الهدی"، کم ارزش تر از "همسر رئیس جمهور" نیست.
یک زن صاحب نظر در حوزه تعلیم و تربیت و استاد یک دانشگاه معتبر، مستقلا یا با جمع همکاران میتواند اثر گذاری سیاسی اجتماعی داشته و حتی به زنان موثر جهان -نه الزاماً زنانی که ذیل عناوین اعتباری، چند صباحی موقعیتی یافته اند- درباره مسائل مهم نامه بزند.
بروز و #ظهور_عظمای "زنان شاخص اسلام" مثل فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) نیز نه در "ذیل حکومت پدر یا همسر" ؛ بلکه با #ارزشهای_ذاتی خود و "حین مظلومیت و محرومیت" همسر و برادر بوده است.
2⃣ "ریاست جمهوری" و "رهبری" و... نیز در تفکر انقلاب اسلامی، "جلب موقعیت" برای نزدیکان نمی کند.
"اولین تبعیض" از "موقعیت اجتماعی طفیلی" شروع می شود. "متعلقه بودن" و "آقازادگی" و... هرگز نباید جلب موقعیت اجتماعی کند.
وقتی به امیرالمومنین(ع) درباره پست دادن به ابن عباس ها گله شد که پس آن شیخ(خلیفه سوم) را چرا کشتیم؟! (چون یکی از اتهاماتش خویشاوند سالاری بود) امام فرمود:
"فهل وليت حسنا أو حسينا أو أحدا من ولد جعفر أخي أو عقيلا أو واحدا من ولده؟! آیا به حسن یا حسین یا کسی از اولاد جعفر برادرم [یکی از آنها دامادش بود] یا عقیل و فرزندانش تولیتی دادم؟!" (شرح ابن ابی الحدید ج۱۵ص۹۸و۹۹)
• یکی از صدها و هزاران زنی که می تواند تمثال زن تراز انقلاب اسلامی با نقش های اجتماعی سیاسی موثر باشد، خانم علم الهدی است؛ که در حوزه هایی حتی پیش از شوهرشان شناخته شده بودند.
ولی با عناوین "همسر رئیس جمهور" یا "بانوی اول" و دوم کردن، هم "موقعیت زن در اسلام" آسیب می بیند و هم "موقعیت ریاست جمهوری در انقلاب اسلامی"!
📝 محسن قنبریان ۱۶آبان۱۴۰۲
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
رای لیستی در سال ۱۴۰۲ هیچ موضوعیتی ندارد. فلسفه رای لیستی، عدم امکان شناخت مستقیم افراد در گذشته و اعتماد ناگزیر به تهیهکنندگان لیست بود. یکی از برکات فضای مجازی، فراهم شدن امکان شناخت افراد است. مواضع و عملکرد افراد در مسائل گوناگون کاملا در دسترس و تکلیف رای دهنده، تحقیق است.
مجلس، عرصه سیاست است و عرصه سیاست، جای افراد ناشناخته نیست.
افراد یا عملکرد دارند، یا مواضع. کسی که در بزنگاههای مهم سیاسی سکوت اختیار کرده و به وظیفه سیاسی خود عمل نکرده است، حداقل شرایط لازم برای ورود به مجلس را ندارد.
انتخابات، محل انتخاب میان مواضع و جهتگیریهاست. آنکه سکوت اختیار کرده، اساسا از دایره انتخاب خارج است.
سید یاسر جبرائیلی
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
10.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مردم بچه هاشون رو برای اسلام دادن؛ نه برا اینکه امثال تو بیای سرکار!
● استاد رحیمپور ازغدی
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
برادر شهید عجمیان: دو نفری که اعدام شدند جرم شان محاربه بود؛ ربطی به قتل برادرم نداشت.
سیدحسین عجمیان برادر شهید عجمیان:
🔹مساله این است فردی که با لگد به برادرم ضربه زده و دست چپ برادر مرا شکسته، یک (ضربه) چاقو هم به پهلوی برادرم زده است، در ادامه چند سانت آن را به جگر برادرم فرو کرده و با این ضربه باعث مرگ برادر من شده، اعدام نشده است. چرا؟ در واقع این آقا برادر من را به قتل رسانده است. اما چون پولدار و دکتر است، روابط زیادی دارد و.... کسی با او برخوردی نکرده است.
🔹برخی افراد و جریانات با نفوذ از مقام خود سوءاستفاده کرده و مسیر پرونده را تغییر دادند. در صورتی که این افراد و جریانات اگر به فکر نظام و کشور بودند، باید زور خود را میزدند تا یک نفر از معترضان هم آزاد نشود. در صورتی که برعکس عمل کردهاند.
🔹ما از دستگاه قضایی میخواهیم تا مطابق قانون برخوردهای لازم را صورت دهند. ما نمیخواهیم رفتار غیرقانونی صورت بگیرد؛ فقط میخواهیم این فرد و همسرش مطابق قانون اعدام شوند.
🔹در این پرونده دو نفر آدم بیخانواده را اعدام کردند اما فرد اصل کاری را که دکتر بود، اعدام نکردند...
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
🌀ولایتی یک شخص نیست
یک خطِ است، یک تفکر است، نماد تفکر حاکم بر بسیاری از بخشهاست،
ولایتی یعنی حدادعادل،
حدادعادل یعنی رهبر و بزرگ و تصمیمگیرِ جریان انقلابی،
قاليباف یعنی همفکر و نمایندهٔ حدادعادل در حاکمیت...
امثال ولایتی با حمایت همین انقلابیها ولایتی شدهاند
چند دهه اجازه ندادند امثال ولایتی نقد شوند، مورد مؤاخذه قرار بگیرند، پاسخگو باشند
به بهانهٔ اینکه ریش دارد، اصولگراست، صالح مقبول است، وحدتشکنی نکنید، منصوب رهبری است و...
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
37.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۱۰ سوال صریح از علی اکبر ولایتی
۱.در ۷۸سالگی چندتا شغل دارید؟
۲.چطور با این همه شغل و کار، فرصت کردید ۱۵۰کتاب بنویسید؟
۳.چرا یکباره از طرفدار سرسخت برجام به منتقد آتشین آن تبدیل شدید؟
۴.چرا سال۹۲ زیر قول تان زدید و با قالیباف و حداد به ائتلاف نرسیدید؟
۵.آیا احمد پورنجاتی درست گفت که سال۹۲ تا آخر در انتخابات ماندید تا روحانی رای بیاورد؟
۶.سال۹۲ گفتید رهبرانقلاب از مذاکرات آلماتی ناراضی است درحالیکه ایشان زیر نامه شما درباره آن مذاکرات نظر دیگری نوشته بودند. حاضرید متن پاراف ایشان را منتشر کنید؟
۷.بعد از مرگ هاشمی رفسنجانی، با چه استدلالی گفتید که او از امیرکبیر هم بالاتر بود؟
۸.سالها جزو تصمیم گیران جریان اصولگرا و لیست ببندهای انتخاباتی آنها بودید. شفاف بگویید کدام افراد با نظر شما وارد مجلس شدند؟
۹. چطور وقتی منزلتان در یکی از اشرافی ترین نقاط تهران است، روی تان شد بگویید مردم ما باید از یمنی ها مقاومت را یاد بگیرند و دورشان لنگ ببندند؟
۱۰. مجموع درآمدتان از این همه شغلی که دارید چقدر است؟
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
اگر عدالت فراموش شود، انقلاب ما شکست میخورد!
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
➖داری وراجی میکنی
به نام نماز جمعه
به نام دین
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
چگونگی باز یابی اعتماد عمومی!
مهم ترین رکن برای ادامه حیات یک حاکمیت این است که حکومت بتواند جامعه پذیری سیاسی خود را به نسل های بعد انتقال بدهد و مفاهیم، ارزش و هنجار هایی که وجودش بر آن مبتنی است را باید بتواند نهادینه بکند و الا هر حکومتی باشد سرانجام اضمحلال و نابود خواهد شد.
شرط اصلی و اساسی برای اینکه جامعه این ارزش ها را قبول بکند و فرهنگ عمومی اش را منطبق با ارزش های حاکیمت تنظیم بکند، وجود اعتماد به حکمران و دستگاه حاکمه است.
در حال حاضر به دلایل بسیار زیادی این اعتماد مردم به حاکمیت از بین رفته یا بشدت ضعیف شده است که دلایل زیادی برای آن وجود دارد، میتوان به فشار اقتصادی، تورم سرسام آور، صدا و سیما فشل، تصمیمات نابجا مسئولین، عدم حضور مردم در قدرت، و شاید مهم ترین دلیل آن را میتوان رد صلاحیت های گسترده در انتخابات از جمله دلایل اصلی بی اعتماد مردم به حکومت دانست!
مهم ترین و بهترین زمان برای بازگرداندن این اعتماد عمومی به حاکمیت موسم انتخابات است که نظام میتواند با تایید صلاحیت های بیشتری امید و اعتماد را به جامعه تزریق بکند و برای مردم در حکومت حقی قائل بشود و این نگاه تک قطبی را بشکند.
اما متاسفانه عده قلیلی که مرجع تصمیم گیری برای کل جامعه هستند بدون نگاه به سلایق مختلف با یک ایستا و نگاه واحدی بسیاری از گزینه های مردم را ردصلاحیت میکنند که این باعث دور شدن هر چه بیشتر مردم از قدرت میشود، این تنگ نظری به حدی زیاد شده که مرکز را از دایره بیرون انداخته اند و اگر به همین روال پیش برویم در سال های آتی جز مشتی پیرپاتال دیگر کسی حامی انقلاب نخواهد ماند، به عنوان مثال مسعود پزشکیان وقتی در شهر تبریز با رای بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر، اول میشود این نشان میدهد که وی نماینده مورد اعتماد و مقبول مردم است پس وقتی مردم برای خودشان یک تصمیمی میگیرند بلاشک خیر خودشان را در آن تصمیم میبینند پس چرا باید با حق و حقیقت را همیشه از زاویه ذهنی خودمان بنگریم؟ (گرچه نگارنده این مطلب بشدت منتقد پزشکیان است)
اما سخن آخر؛
باید هرچه سریع تر این شکاف بین حکومت و مردم پر بشود و الا این عدم اعتماد به حاکمیت هرچه بیشتر جلو برود خطر بسیار زیادی برای انقلاب دارد، و چه حکومت های زیادی به همین علت سرنگون شده اند که نمونه نزدیک به زمان ما میتوان از حکومت پهلوی نام برد که بین مردم و دولت جز بی اعتمادی چیز دیگری وجود نداشت و مردم تمامی اقدامات پهلوی را با چشم منفی نگاه میکردند و تمامی افعال شان را سیاه و در راستا استعمار قلمداد مینمودند!
پس باید هرچه سریع تر با راهکار هایی من جمله تایید صلاحیت افراد محبوب مردم، سلایق مختلف در صدا و سیما ملی، پذیرفتن نقطه نظرات درست مقابل و تصحیح برخی از سیاست های غیر معقول من جمله ایجاد ساز و کار های شفافیت این اعتماد عمومی را بازخوانی بکنیم!
📝#علی_آذر
✅عدالتخانه#فریاد_مستضعفین
🆔 @edalatkhane
عدالتخانه
چگونگی باز یابی اعتماد عمومی! مهم ترین رکن برای ادامه حیات یک حاکمیت این است که حکومت بتواند جامعه
دوستان عزیز انقلابی و عدالتخواه تمنی میکنم حتما این یادداشت را مطالعه کنید و نظرات تون رو واسه مون بفرستید❤️
May 11
عدالتخانه
چگونگی باز یابی اعتماد عمومی! مهم ترین رکن برای ادامه حیات یک حاکمیت این است که حکومت بتواند جامعه
#بازخورد_پیام
۱_ تایید صلاحیت محبوبین مردم در هر شرایطی و با هر اوصافی، خلاف قانون اساسی و فقه اسلامی است. ما می توانیم با کوتاه آمدن از مواضع اولیه و اصیل انقلاب که در حکم خشکاندن ریشه های درخت حاکمیت اسلامی اند به این امر گردن نهیم.
۲_ نتیجه امر فوق که به بهانه اقناع و ارضای اقشار مختلف عمومی صورت می گیرد چیزی جز یک حاکمیت درون تهیِ فاقد معنا نخواهد بود که با هر باد ناپایداری امکان سقوط آن فراهم است.
۳_ و اما در متن از «بازیابی اعتماد عمومی» گفته بودید.
آیا این بازیابی را به معنای راهیابی به قدرت الیگارشی ها تفسیر کرده اید؟
آنچه مرحوم امام (ره) را محبوب قلوب پا برهنگان کرد عمل به تکلیف الهی بدون توجه به اَخم و تَخمِ دیگران بود.
اگر بنای اعتماد سازی را در کوتاه آمدن از اصول اساسی انقلاب معنا کنیم آیا دیگر حیثیتی از ماهیت انقلاب باقی می ماند که قابلیت ارائه و دفاع داشته باشد؟
۴_ در متن از کلمه «افراد محبوب» استفاده کرده بودید؟ سوال اینجاست که محبوب ها چگونه محبوب می شوند؟ اصلا فرآیند محبوب سازی از یک فرد چگونه است؟ آیا تخصص و تعهد، عناصر برجستگی اشخاص هستند یا عوامل پشت پرده از یک فرد، بت سازی می کنند؟
یکی از مشکلات از ابتدای انقلاب اسلامی تا به کنون، عدم چهره سازی از افراد جوانِ مومنِ متعهدِ متخصص در زمینه های کلان مدیریتی و اجرایی در بطن رسانه های صوتی و تصویری صدا و سیما است.
همین امر باعث دور ماندن این جنس از افراد از دایره حکم رانی و انظار عمومی می شود که با استفاده از ظرفیت های رسانه های انقلابی می توان چنین چهره های ناآشنایی را به جامعه معرفی و پیشنهاد کرد تا جایگزینی برای برخی از افراد به ظاهر محبوب اما قدرت طلب شوند.