هدایت شده از میرمریم
🔗بسم الله الرحمن الرحیم
اذا ماتَ المؤمن الفقیه ثلُمَ فی الاسلام ثُلمه لا یَسُدّها شیء
🔺ضایعه #درگذشت_روحانی مُبلِّغ "
حجت الاسلام والمسلمین شیخ قربانعلی گلچوب، موجب تأثر و تأسف گردید.
✍ درگذشت آن عالم جلیلالقدر را به مردم متدین و شریف بخش بندپی بزرگ تسلیت عرض نموده، و از درگاه خداوند متعال برای ایشان مغفرت و علو درجات و هم نشینی با علماء و صلحاء و برای بیت مکرم و بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نماید.
📡✦࿐჻ᭂ💚🇮🇷💚჻ᭂ
@sayedhmirmaryam﷽
•●◉✿اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُِ✿◉●•
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 💚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
انا لله و انا الیه راجعون
حجتالاسلام علی گلچوبی از روحانیون شهرستان بابل و بندپی شب گذشته دار فانی را وداع گفت.
▪️مجموعه کانال ادملاوند ضایعه در گذشت این عزیز را به خانواده محترم ایشان، جامعه روحانیت و مردم بخش بندپی شرقی تسلیت عرض نموده و برای آن عزیز علو درجات الهی را مسئلت میداریم.
▪️مراسم تشییع مرحوم امروز ساعت ۱۳ در روستای ولیک بخش بندپی شرقی برگزار میگردد.
پنجشنبه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲.
#پژوهش_تبارشناسی
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#مرکز_پایش_پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📡✦࿐჻ᭂ❣🇮🇷❣჻ᭂ
#مبارزه_جدی_با_جنگل⚖خواران
🪵 نباید اجازه داد ثروت ملی جنگل تخریب شود.
⭕️❌🚫🌲🍀☘🌿🌳
#محیط_زیست #آب #منابع_طبیعی
🔻🔻
✍ باید بررسی شود ساختمانهایی که در قلب جنگل احداث شده، با مجوز چه مقاماتی بوده و آیا آن مقام برای صدور این مجوز صلاحیت داشته یا نداشته؟ و چنانچه صلاحیت داشته، چگونه به خود اجازه داده مجوز ساخت و ساز در جنگل را صادر و ثروت ملی را تخریب کند؟
🔴باید کارگروهی را مامور کنند تا از همین امروز تخلفات ساختمانی در درون جنگل را با اولویت ساختمانهای در حال احداث بررسی کنند تا مشخص شود این ساختمانها با چه مجوزی در حال احداث است.
🔻🔻
جنگل فروشی حرام است.
👇👇
✍عجیب آن است که بعضا در نزدیکی برخی دستگاههای نظارتی مربوطه قطع درختان جنگلب و تخریب جنگل اتفاق می افتد.
🔻🔻
✍غم انگیز است که فردی در پست سازمانی در اداره منابع طبیعی و جنگلها باشه اما منزلش دقیقا در عرصه ی جنکل است.....🥸
👇👇
☠💀اگه فکر میکنیم قاچاق چوب از قاچاق مواد مخدر کم اهمیت تره باید بدونیم هر درخت که قطع میکنیم نفس، اکسیژن و امنیت زیستی 80 میلیون آدم رو تحت الشعاع قرار میدیم.
اصلا چیز اغراق آمیزی نیست وقتی درخت ها مانع طبیعی برای مخاطرات طبیعی مثل ریزگرد ، آلاینده های هوا، سیل، خشکسالی و... هستن.
(لعنتة الله علی القوم الظالمین)
❌🔴باید برخورد شود🟥🚫
✍هیچگونه کوتاهی در صیانت از جنگلها پذیرفته نیست، لازم است ساخت و ساز در درون جنگلها که تخلف آشکار است به سرعت بررسی و از ادامه تخلفات ساختمانی در جنگلها جلوگیری شود.
#طبیعت_جان_من_است
#محیط_زیست #آب #منابع_طبیعی
#مرکز_پایش_پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📡✦࿐჻ᭂ❣🇮🇷❣჻ᭂ
1360_EDMOLAVANDbaker.mp3
8.08M
#پژوهش_تبارشناسی
📜 بازخوانی منظومه معصومه باکر و تقی جنگن
@edmolavand
🎙آواز معصومه باکر
📃 سند ۱۳۶۰
👇👇
📡تهیه شده در مجموعه #تبار شناسی ادملاوند@edmolavand
🗓 ۱۴۰۲
#پژوهش_تبارشناسی
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#مرکز_پایش_پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📡✦࿐჻ᭂ❣🇮🇷❣჻ᭂ
1360_EDMOLAVANDbaker.mp3
1352 EDMOLAVAND baker.mp3
1.16M
📆۱۳۵۲@edmolavand
🎙صدای مشهدی محمدعلی
🔮معرفی معصومه باکر
ADMOLAVANDBAKER O2.mp3
1.46M
📆۱۳۵۲@edmolavand
🎙صدای مشهدی محمدعلی
🔮قطعاتی از منظومه معصومه باکر و تقی جنگن
🔴🟠🟡🟢🔵🟣
✍ باسلام جناب دکتر.....
👇👇
🌐اطلاعات شما کامل نیست و پیشنهاد میکنم بیشتر تحقیق کنید.
👇👇
📚به موارد زیر توجه کنید:
👇
۱/نام تبار شما از دوره ی صفویه به این طرف در منابع تاریخ مازندران دیده می شود.
👇
۲/میرتیموری در کتاب تاریخ خاندان مرعشی صفحه ۳۰ در نگارش واژه ((بطیار)) را آورده است.
👇
۳/منوجهر ستوده هر چند کلمه بطیار در مقدمه اش می نویسد و شکل اصلی این کلمه را ((بتیر)) به فتح یا میداند اما در کتاب اخیرش نام نامه ی ایلات و عشایر و طوایف در صفحه ۹۴ مینویسد: بطیار از خاندان های ساکن مازندران..
👇
۴/در دفتر مواجب فوج بندپی در سالهای ۱۳۲۹ تا ۱۳۳۹ قمری آمده است:...یحیی بطیار
👇
۵/محسن زاده لداری در صفحه ۲۲ کتابش مینویسد: کلمه ی بتیار ریشه در کلمه ((به طائر)) دارد.
👇
۶/در یافته های شفاهی از طایفه ی ((سقوئی)) منطقه ی لزور سوادکوه تاکید بر ((بطیار))داشتند.[ماجرای مهاجرت از بطرکلا نور به فیروزکوه و آشنایی سه برادر با سید حسنی مقیم لدار که اکنون بفعه ی ایشان باقیست و بیش از چهارصد سال قدمت دارد]
👇
۷/تحقیقات میدانی در روستای بطرکلا بخش بلده نور موید این ادعاست.
👇
۸/مستندات جمع آوری شده از روستاهای خجیرکلا و یالرود و بردون در سال ۱۳۸۶ واضح و صراحت دارد.
👇
۹/نام خانوادگی بطیار مانند نام خانوادگی های عزیزی،قلی زاده،آقاگلتبار،وهاب زاده، پورعلی، باهور ،بقایی،زارع،باب الله زاده و ..... از نسبت های خانوادگی در گردرودبار از جمله ی اماره ی متقن است.
👇
۱۰/ سایر مستندات
✍ارادتمند محسن داداش پور باکر
#پژوهش_تبارشناسی
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#مرکز_پایش_پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📡✦࿐჻ᭂ❣🇮🇷❣჻ᭂ
📒📔📓📕📗📘📙
پاسخ به کد ۱۴۰۲۰۲۰۹۱۰۳۴📜
✍ با سلام
۱/منابع: دهخدا،علی اکبر،لغت نامه،ج ۱۲،ص ۱۸۳۰۰》رابینو ه.ل، مازندران و استراباد، ترجمه غلامعلی وحید،ص۱۸۲》رزم آرا،حسینعلی،فرهنگ جغرافیایی ایران، ج۳،ص۲۱۵》اشاداد،محسن داداش پور باکر》تبارشناسی،محسن داداش پور باکر 》و.....
۲/پسوند شناسنامه ای مردم روستای کروکلا((کروئی)) است.
۳/ماجرای پناهندگی دوبردار سید که تحت تعقیب مامورین حکومتی توسط مردم ((باصرکلا)) زیر پشته((کر)) پنهان شدند و نجات یافتند. از ان زمان این روستا کروکلا نامیده شد.
۴/برخی نقلها کم شنوا شدن گوش برخی از اهالی در سنین ۶۰ سال به بالا را دلیل نامگذاری میدانند.
۵/اما از نظر اینجانب و جناب ایمانی به دلیل شکل گیری این آبادی در کنار رودخانه ((کررود))و دسترسی آسانتر به آب مورد نیاز بخش کشاورزی و مصارف روزانه،اینگونه نامگذاری شد. این رود در گویش محلی((کرو)) نامیده میشود.
۶/در سند قدیمی سال ۱۱۲۲قمری به ((سادات کرو)) اشاره شده است.
۷/بر اساس اسناد به جا مانده پسوند ((کلا)) کمتر از ۲۰۰ سال پیش اضافه شده=کروکلا
۸/مزارسر=قدیمی ترین قبرستان روستای کروکلا است. سیدعلی و سید امین دو بردار بودند که بیش از ۴۰۰ سال پیش به آبادی وارد شدند.
۹/دو نکته در خصوص این منطقه قابل تامل است: الف) در خصوص پناهندهگی دو سیدتحت تعقیب و قول مردمی در خصوص کر (کم شنوایی)بودن دقیقا با تبار باکر ادملا مطابقت دارد. ب) اشتباهات اداری بویژه در ثبت از سال ۱۳۰۷ شمسی تا کنون در خصوص ادملا و ابنوا حوالی کروکلا
۱۰/اظهارات اسفندیار رازی در کتابش، ص۳۹۷
✍ارادت محسن داداش پور باکر
#مرکز_پایش_پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📡✦࿐჻ᭂ
📔📓📕📒📘📗📙
📢پاسخ به پرسش کد ۱۴۰۲۰۲۰۹۱۳۳۱
✍ سلام.
۱/شما از تبار پاشا هستید.
👇
۲/پاشا از ترکان عثمانی هستند(منبع: چشمه توسعه،شماره ۱۵،آذر_دی،۱۳۸۴،ص۶)
👇
۳/یافته های شفاهی: طایفه پاشا غیرایرانی که از کشورهایی چون مصر،عثمانی و یا اعراق همراه سید نظام الدین به ایران مهاجرت کردند.
👇
۴/عده ای نسب این طایفه را به رستم پاشا از همراهان سید نظام الدین می رسانند.
👇
۵/عده ای خاندان پاشا را از نسل غلامی میدانند که سید نظام الدین وی را در اعراق خریداری نمود.
👇
۶/منوچهر ستوده از خاندان قدیمی پاشا در کلاک اوزرودنور یاد میکند.
👇
۷/در قدیمی ترین سنگ در قبرستان سید نظام الدین نام پاشارستم ابن تاج الدین متوفای ۸۴۰ قمری حک شده است.
👇
۸/از قدیمی ترین اسناد پاشا سند سال ۱۰۲۰ قمری می باشد.
👇
۹/متولیان سید نظام الدین درویش خطاب میشدند.
👇
۱۰/ شجره سید نظام الدین: سیدصاعد بن سیدزین العابدین بن سیدصاعد بن زین العابدین بن میر قوام الدین مرعشی مدفن آمل
👇
۱۱/ سید پادشاه علی روستای ادملا دایی سیدنظام الدین میباشد که نسب نامه وی این چنین است: سید پادشاه علی بن سید ادملا بن میرعبدالعظیم بن سید زین العابدین بن میر قوام الدین مرعشی مدفن آمل
👇
۱۲/پنج بنیچه در تبار پاشا ذی سمت و از دراویش بودند.
✍ارادت محسن داداش پور باکر
#پژوهش_تبارشناسی
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#مرکز_پایش_پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📡✦࿐჻ᭂ❣🇮🇷❣჻ᭂ
📎در قدیمی ترین سنگ در قبرستان سید نظام الدین نام پاشارستم ابن تاج الدین متوفای ۸۴۰ قمری حک شده است.
#پژوهش_تبارشناسی
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#مرکز_پایش_پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📡✦࿐჻ᭂ❣🇮🇷❣჻ᭂ
📎شجره سید نظام الدین: سیدصاعد بن سیدزین العابدین بن سیدصاعد بن زین العابدین بن میر قوام الدین مرعشی مدفن آمل
#پژوهش_تبارشناسی
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#مرکز_پایش_پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📡✦࿐჻ᭂ❣🇮🇷❣჻ᭂ
📎سید پادشاه علی روستای ادملا دایی سیدنظام الدین می باشد که نسب نامه وی این چنین است: سید پادشاه علی بن سید ادملا بن میرعبدالعظیم بن سید زین العابدین بن میر قوام الدین مرعشی مدفن آمل
#پژوهش_تبارشناسی
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#مرکز_پایش_پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📡✦࿐჻ᭂ❣🇮🇷❣჻ᭂ
🕌بقعه دختر پاک لیند سوادکوه
❌طبق باور عامیانه مردها حق زیارت از این مکان را ندارند.
#پژوهش_تبارشناسی
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#مرکز_پایش_پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📡✦࿐჻ᭂ❣🇮🇷❣჻ᭂ
🕌 بقعه دختر پاک گلیان سوادکوه
❌طبق باور عامیانه مردها حق زیارت از این مکان را ندارند.
#پژوهش_تبارشناسی
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#مرکز_پایش_پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📡✦࿐჻ᭂ❣🇮🇷❣჻ᭂ
📸 معرفی ایستاده ردیف جلو از راست:
۱/غلام صاحب جمع امیری
۲/نصرالله خان
۳/علیمرادخان
۴/حسین آقا بیگ
۵/آقالرباکر
📸ایستاده ردیف عقب:
۱/نامشخص
۲/سلمانقلی باکر
۳/نامشخص
۴/موسی باکر
📸 نشسته:
اسدی اتویی
#پژوهش_تبارشناسی
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#مرکز_پایش_پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📡✦࿐჻ᭂ❣🇮🇷❣჻ᭂ
📜خوانش سند:
(حکم داماد بندپیی؛ با اصالت سوادکوه )
👇👇
بسم الله تعالی شانه العزیز
(نقش مهر ناصرالدین شاه)
الملک الله تعالی.
تا که دست ناصرالدین، خاتم شاهی گرفت صیت داد و معدلت، از ماه تا ماهی گرفت.۱۲۶۴
(طغرای ناصرالدین شاه):
الملک لله تعال، حکم همایون شد؛ آنکه چون نظر به رضای خاطر مهر مظاهر ملوکانه از خدمات معتمد السلطان، قدیمی چاکر دولت ابد بنیان، محمد ابراهیم خان، رییس ...خانه مبارکه که همواره سفرا و حضرا در پیشگاه حضور آفتاب ظهور ملوکانه، مشهود و منظور است؛ مستوجب بذل عاطفت و عنایت خسروانه گردیده؛ محض بروز مرحمت و ظهور مکرمت، شاهانه در هذه السنه سیچقان ئیل خجسته دلیل، مشارالیه را به لقب نبیل ((شعاع الملک)) مفتخر و سرافراز فرموده، به صدور این خطاب مستطاب امر و مقوم می فرمائیم که عموم چاکران آستان معدلت بنیان و اهالی مملکت ایران، مشارالیه را در عنوان نوشتجات و مخاطبات، ممتاز دانسته و مقربوالخاقان مستوفیان عظام و کتبه کرام شرح توقیع رفیع همایونی را در دفاتر خلود و دوام ثبت و ضبط نموده؛ در عهده شناسند. فی شهر ربیع الثانی سنه ۱۳۰۶
#پژوهش_تبارشناسی
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#مرکز_پایش_پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📡✦࿐჻ᭂ❣🇮🇷❣჻ᭂ
📜 سند با تاریخ ۱۲۵۱ قمری مربوط به بندپی است. در این سند از حاج محمدصادق لندی فیروزجایی یاد شده است.
#پژوهش_تبارشناسی
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#مرکز_پایش_پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📡✦࿐჻ᭂ❣🇮🇷❣჻ᭂ
📜 کوپاسرا:
✍ صورت محلی نام این روستا ((کوه په سره)) میباشد.
👇👇
در این سند تاریخی متعلق به کوهپایه سرا در سال ۱۲۷۶ هجری قمری نام آن ((کوپاسرا)) درج شده است.
👇👇
در مجموعه ی کتابخانه ی بیوتات سلطنتی نام آن ((کوپی سرا)) درج شده است. (منبع: منوچهر ستوده، از آستارا تا استرآباد، ج۴، ص۳۱۹)
👇👇
بخش وسیعی از این روستا توسط بانویی به نام ((مارجان فیروزجایی))؛جده ی کاظمی ها وقف گردید.
👇👇
محلی در کوهپایه سرا واقع شده است که به ((قلعه)) شهرت دارد و در مجموعه ی کتابخانه ی بیوتات سلطنتی به آن اشاره شده است.
#پژوهش_تبارشناسی
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#مرکز_پایش_پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📡✦࿐჻ᭂ❣🇮🇷❣჻ᭂ
هدایت شده از قرارگاه باکر در ایران
📜 حدرالمرز_سنه تخاقوی ئیل سال۱۲۹۰ قمری_ ۴۹ فرد است
👇👇
✍شلتوک: ۸۹۵۳۳ خروار
✍ابریشم: ۸ خروار و ۲۶ من و ۵ سیر و ۱۱ مثقال
✍برنج: ۴۰ خروار ۵۶ من بابت مالیات موافق دستور العمل سنه ماضیه
✍نقد: ۷۱۳۷۴/۸/۴۴۲ تومان
✍جنس: شلتوک ۸۹۵۳۳ خروار ابریشم: ۸ خروار و ۲۶من و ۵ سیر و ۱۱ مثقال برنج: ۴۰خروار و ۵۶ من فروعات: ۲۱۱۰۱/۱/۴۳۰ تومان بابت فرع بعد از وضع موضوعات و اجارات و غیره
✍۴۷۰۳/۱/۴۳۰ تومان منهای ۸۱ تومان بابت منشی الممالک ۶۰ تومان منهای {۶} ۵۴ تومان بابت دهات ورثه مرحوم احمدخان باکر...۳۰ تومان {منهای ۳} ۲۷ تومان تتمه ۴۶۲۲/۱/۴۳۰
✍بابت منافع حکومتی و تفاوت عمل ۱۶۴۸۰ تومان
✍منافع حکومتی برقراری ایت ئیل ۷۴۸۰ تومان
✍تفاوت عمل برقراری ئیلان ئیل ۹۰۰۰ تومان
#پژوهش_تبارشناسی
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
#مرکز_پایش_پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📡✦࿐჻ᭂ❣🇮🇷❣჻ᭂ
📚 الهی!
شکرت که زنگ تفریح من گشت و گذار در کتب و دفاتر علمی و تماشای آنهاست چنان که ولیّ تو امام علی وصیّ علیهالسلام فرمود: «الکُتُب بساتین العلماء».
📡✦࿐჻ᭂ💚🇮🇷💚჻ᭂ
@sayedhmirmaryam﷽
•●◉✿اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُِ✿◉●•
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 💚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
🌷نیمکت های چوبی، بیشتر از درختان جنگل میوه میدهند؛ چون ریشه در تلاش معلم دارند.
✍روز معلم را به فرهنگیان محترم، تبریک و تهنیت عرض مینماییم.
#روزتانمبارک
📡✦࿐჻ᭂ💚🇮🇷💚჻ᭂ
@sayedhmirmaryam﷽
•●◉✿اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُِ✿◉●•
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 💚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─