eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
415 دنبال‌کننده
11.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
262 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر_شاعر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی_فرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان:#آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
🔍 📘 بیماری های شغلی Occupational diseases 📝کلیات، اپیدمیولوژی، علائم، پیشگیری، درمان 📇انتشارات: اندیشه رفیع ✍ 📈کد کتاب : ۱۲۷۷۳۳ 📊شابک : 978-9649873046 📙قطع : وزیری 📑تعداد صفحه : ۴۶۴ سال انتشار 🗓شمسی : ۱۳۹۰ 📜نوع جلد : شومیز 📦سری چاپ :۱ https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3488 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🔍بیشتر بدانید . [ اَش ْ شو ] (اِخ )  از کشورهای باستان بود که سراسر بلاد دجله ٔ میانه را فرا می گرفت و به نام یکی از الهه های آن کشور و نخستین پایتخت آن خوانده می شد. 📌مردم آن همچون بابلیان (کلدانیان ) از نژاد بودند و به زبان آنان سخن می گفتند. با ملت های همجوار خود زد و خورد می کردند و مدتی زیر فرمان بودند. 📌کشور آشوریان در روزگار تیگلات پیلرز سوم و سارگن دوم و سناخریب و آشور بانیپال (در دو قرن ۷ و ۸ ق . م .) به اوج عظمت نائل آمد از این رو سلاطین آن تا مصر پیش رفتند و سیادت بر آن سرزمین را بدست آوردند. سرانجام پایتخت دوم آن قوم در زیر حملات مادها و بابلیها (۶۱۲ ق . م .) سقوط کرد و نام آن کشور از روی زمین برافتاد. (از اعلام المنجد). و صاحب قاموس کتاب مقدس آرد: بسیاری از علما و دانشمندان گمان برده اند که قصد از لفظ آشور که در حزقیال (۳۱:۳) مکتوب است اشاره به مملکت آشور و مابقی فصل کتاب مرقوم دلالت بر عظمت و انقلاب آن می کند و هرگاه ذکر شود مقصود از تمامی بلادی است که از طرف مغرب به بحر متوسط و از شرق به نهر هند محدود می باشد. و در کتب مقدس لفظ اشوریین بسیار استعمال شده و مراد اهل آشور یا اهل آن مملکتی است که پایتخت آن نینوا بوده و چون اهالی بابل و کلدانیان این لفظ را استعمال کنند مراد اهل آن مملکتی باشد که پایتختش بابل بوده است ، برخلاف اهالی سور که چون این لفظ را ذکر کنند مراد از اهالی بلادی است که بزرگترین شهرهای آن اولا صوربه بعد دمشق میباشد که از طرف جنوب شرقی بزمین کنعان محدود است و بسا می شود که این دو لفظ یعنی آشور و سور با یکدیگر مشتبه شوند و حال اینکه مأخذ و مصدر هر دو در غایت تفاوت و تباین می باشد زیرا که اولی از اَشوربن  و دومی از صور گرفته شده است . و رجوع به همان صص ۷۳ – ۷۸ و ضمیمه ٔ معجم البلدان چ مصر ص ۹۸۳ و کتاب النقود ص ۹۴، و و آشور شود. https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3488 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📜 🌿خلاصه ای از شجره نامچه ریاست ایل بهتویی قیطاس خان ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
بهتویی.pdf
24.98M
📘 🌿 🗂نسخه PDF کتاب کرد و پراکندگی او در گستره ایران زمین 💌تقدیم به شما نوادگان قیطاس خان بهتویی ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ 📑 @edmolavand 📚ܐܡܝܕ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─