#سهروردی
#مشاهیر
✍سهروردی را
آگاه به علوم غریبه از
جمله سحر و جادو معرفی کردهاند.
✍شهرزوری نیز او را
صاحب کرامت و آگاه به
علم سیمیا و علم کیمیا معرفی کرده.
✍یکی از دلایل قتل او نیز این بود که به وی نسبت ساحری دادند.
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
9.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سهرورد
✍روستای بسیار زیبای سهرورد
ارزش این را دارد که نه یکبار؛ نه
دو بار بلکه چندین بار از نجف آباد به آن دیار سرسبز و خوش آب و هوا و تاریخی و با معنویت و لذت بخش سفر کنید 🦋
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📘#کتاب
✍آنچه پاینده نوشت از
مولف : «مرحوم مجتبی پاینده»
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🔲تفاوت تبارشناسی و دیرینه شناسی
✍برخی کتاب ها با عنوان #تبارشناسی یک فرقه یا فلان جریان تولید میشود و حال آنکه در انتخاب واژگان دقت لازم به کار نرفته و با مراجعه به متن آن کتاب، با دیرینه شناسی آن فرقه مواجه می شویم.
به طور ساده و گویا در تفاوت این دو اصطلاح این چنین میتوان گفت:
تبار شناسی؛ مطالعه دانش از جهات مختلف و پیوسته با مقاطع تاریخی دیگر است.
و
دیرینه شناسی؛ مطالعه دانش از جهت و ظرف خودش و در یک مقطع تاریخی می باشد و رابطه شبکه ای این معنا نیز از طریق توصیف دقیق گفتمان کشف می شود.
◻️روش مطالعه دیرینه شناسانه انحراف در فرقه ها:
این مطالعه میتواند به ترتیب مراحل ذیل باشد:
۱. بررسی اهداف تاسیس و ترویج انحرافات اعتقادی فرقه (سیاسی، اقتصادی و...)
۲. بررسی طیف فکری و انگیزه مواجهه کنندگان و منتقدین فرقه
۳. بررسی موثرین بر رشد و گسترش انحراف(موثرین سیاسی، فرهنگی، علمی، اقتصادی)
۴. بررسی زمینه انحراف؛ اعم از شرایط ترویج باورها و شرایط مخاطبین فرقهذ(شرایط جغرافیایی، اقتصادی، سیاسی، علمی، اعتقادی و..)
۵. بررسی روش مواجهه کنندگان(علمی، سیاسی، روانشناختی، تبلیغی)
۶. بررسی باورهای پنهان جامعه انحراف پذیر
۷. بررسی آثار و پیامدهای انحراف و مواجهه
◻️مُریدانِ مُراد ساز
معمولاً در بررسی فرقه های انحرافی، ابتدا به سراغ رییس فرقه یا همان مُراد می روند. اندیشه او را بررسی می کنند و او را به عنوان مقصر یا متهم ردیف اول مورد توجه قرار می دهند.
اما همیشه اینگونه نیست که راهبران فرقه ها، مؤسسین فرقه باشند، بلکه این اطرافیان و گروه اولیه هستند که از یک شخص، مُراد می سازند و با کرامت تراشی ها و بزرگنمایی ها، او را وارد حرکت و جریانی می کنند که خود در تأسیس آن اراده و نقش خاصی نداشته است.
این یک حقیقت پنهان است که مُرید، مُراد می سازد.
🔺اکنون باید دید که اهداف مُراد سازان چیست؟!
#گاهی هدف آنان آغاز یک حرکت سیاسی است که تنها با پیوند نام یک شخص با چند روایت امکان تحقق حرکت وجود دارد.
مانند جریان مراد سازی محمد بن عبدالله قحطانی توسط جُهِیمان العتیبی در مکه، که نام او و نام پدرش را طبق روایات اهل سنت به امام زمان علیهالسلام تطبیق داده و با ترغیب و تشویق و باورمند ساختن او به این مقام، او را تحریک به قیام در روز عاشورا کرد!
#گاهی هدف از مراد سازی؛ تصاحب مقام مراد است. لذا برای آنکه نیابت از کسی داشته باشند که در مقام اعلی علیین است، ابتدا کارکتر مورد نظر ساخته شده و برای او مقامات غیبی و ملکوتی می سازند تا پس از مرگ او نایب و جانشین چنین شخصی شوند.
این بهترین راه برای کسب مقام است زیرا اینها جانشین کسی هستند که مقام عرفانی او در اذهان مردم تثبیت شده و با چند دست خط یا وصیت شفاهی ادعای جانشینی خواهند کرد.
مانند ماجرای علی محمد شیرازی که ابتدا از او باب ساختند و سپس جانشین او شدند!
تبیین اغراض و اهداف مراد سازان در قالب یک پست نمی گنجند و باید به همین دو نمونه بسنده کرد اما نکته مهم این متن این است که مراقب مراد سازان باشید.
مرادهایی که هر روز با نام «آقاجون و خانوم جون و حاج آقا و حاج خانم» در هر کوی و برزنی رشد قارچی دارند و مردم را به انحراف می برند.
◻️اصل مبارزه با علما در فرقه ها
دالگورکی در ادامه گزارش خود می نویسد:
«خیلی خوب است که فرقه بابیه با علمای اسلام مخالف است و مبارزه شدید شروع کرده و آنها را متهم به انحراف از اصول دین و عدم مراعات قوانین قرآن می نمایند. و عقاید فناتیزم(تعصب فرقه ای) پیروان این فرقه روز به روز نفوذ بیشتری در مردم پیدا می کند. بابی ها چندی پیش دوباره در #زنجان تولید اغتشاش نموده و عده زیادی از اهالی محل را به قتل رساندند».
📜شیخی گری، بابی گری؛ از نظر فلسفه، تاریخ و اجتماع، ص۱۸۳.
🖊#علی_محمدی_هوشیار
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3611
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
🗓فراخوان #مقاله ویژه کنگره ملی بزرگداشت شاعر شهیر، نقاش نامدار و قلمدان ساز برجسته دوره قاجار، مرحوم میرزا محمد باقر نقاش باشی دهنوی
✍🏽 موضوعات مقالات:
۱/ تبارشناسی و زندگی نقاشباشی
۲/شخصیت فرهنگی نقاشباشی
۳/ تنوع تجارب هنری نقاشباشی
۴/شاگردان و مقلدان سبک نقاشباشی
۵/سبک شناسی ادبی وعرفانی نقاشباشی
۶/ اوضاع فرهنگی، هنری و اجتماعی شهرهای مبارکه و اصفهان در زمان نقاشباشی
📆 مهلت ارسال مقالات:
پایان بهمن ماه ۱۴۰۳
🏥 آدرس تحویل مقالات:
دفتر کانون مفاخر شهرستان مبارکه واقع در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه/دانشکده ولایت
🎙به بهترین مقالات ، هدایای ارزنده تعلق و در اجلاسیه کنگره ملی بزرگداشت که در سال ۱۴۰۴ در شهرهای اصفهان و مبارکه برگزار می گردد، نیز ارائه خواهد شد.
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ـ📜#اسناد #سند #نامه
📩در حال اسکن و تبادل اسناد هستیم
📌هم اکنون
📜#اسناد
🌍حکومت آمل و لاریجان
─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ ﷽ ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
📑#پژوهش_ادملاوند
@edmolavand
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از میرمریم
📩 پیام رهبر انقلاب درپی شهادت حجتالاسلام صباحی امام جمعه کازرون
📝 حضرت آیتالله خامنهای در پیامی شهادت عالم مقبول و محبوب، حجتالاسلام حاج شیخ محمد صباحی، امام جمعه کازرون را تسلیت گفتند.
🖼 متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
با تأثر خبر شهادت امام جمعهی محترم کازرون جناب حجةالاسلام حاج شیخ محمد صباحی رحمةاللهعلیه را دریافت کردم.
ایشان عالم محبوب و مقبول شهر، و برخوردار از حسن اخلاق و رفتار، و دارای روحیهی مردمی معرفی شدهاند و فقدان امثال ایشان تأسفانگیز است.
طبق اطلاع، جنایت بوسیلهی یک مجرم امنیتی صورت گرفته است. به خانوادهی گرامی و ارادتمندان و دوستان ایشان تسلیت عرض میکنم و علو درجات برای وی مسألت مینمایم.
سیّدعلی خامنهای
۱۴۰۳/۸/۸
💻 Farsi.Khamenei.ir
https://mohsendadashpour2021.blogfa.com/post/3612
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
Kashani-ChegooneShiaShodim-08-14010426-Hkashani_Com.mp3
17.38M
🟢#شیعه
قسمت اول
از سری سوم
چگونه شیعه شدیم
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
.
هرکس را تکلیفی است...
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
💥آغاز طرح #سرشماری عمومی کشاورزی در مازندران از ۱۲ آبان
📌فرجالله فتحاللهپور رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی مازندران:
🔹طرح سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان تا ۲۶ آذرماه در مازندران اجرا خواهد شد
🔹اطلاعات و آمار این سرشماری اردیبهشت ۱۴۰۴ استخراج اولیه می شود و در اختیار مردم قرار میگیرد.
🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄•
📚#آوات_قلمܐܡܝܕ
@edmolavand
#قرارگاه_فرهنگی_سیده_میر_مریم
📡✦࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─