eitaa logo
پژوهش اِدمُلّاوَند
401 دنبال‌کننده
11هزار عکس
1.3هزار ویدیو
244 فایل
🖊ن وَالْقَلَمِ وَمَايَسْطُرُونَ🇮🇷 🖨رسانه رسمی محسن داداش پورباکر_شاعر پژوهشگراسنادخطی،تبارشناسی_فرهنگ عامه 🌐وبلاگ:https://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📩مدیر: @mohsendadashpourbaker 🗃پشتیبان:#آوات_قلمܐܡܝܕ 📞دعوت به سخنرانی و جلسات: ۰۹۱۱۲۲۰۵۳۹۱
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از میرمریم
📜اسناد میرمریم کرازمین 💥انتشار برای نخستین بار در پیامرسان ایتا کانال سیده میرمریم کرازمین 📌ممهور به مُهر میرمریم 🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄﷽🍃⃟🌸᭄•🍃⃟🌸᭄• @sayedhmirmaryam •●◉✿اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُِ✿◉●• 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ💚🇮🇷💚჻ᭂ
📜وقفنامه قریه کوهپایه سرا 🗓سال ۱۲۶۵ قمری ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📎 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
📜سند فروشنامه توام با وقفنامه 💥تبار ملکشاه ⛰فیلوند 🗓سال ۱۲۸۴ قمری ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📎 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
✅ حفاظت از اراضی کشاورزی وظیفه ملی همه مردم است ⁉ آیا می دانید؟! ⭕ براساس ماده ۸ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، مصوب (۱۳۷۴/۳/۳۱) و اصلاحیه بعدی آن مصوب (۱۳۸۵/۸/۱ ) 📑صدور هرگونه مجوز یا پروانه ساخت و تامین و واگذاری خدمات و تاسیسات زیربنایی مانند:👇 آب، برق، گاز و تلفن از سوی دستگاه‌های ذیربط در اراضی زراعی و باغها موضوع ماده (۱) این قانون توسط وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، مسکن و شهرسازی، استانداری‌ها، شهرداری ها و سایر مراجع ذیربط صرفاً پس از تایید کمیسیون تبصره (۱) ماده (۱) این قانون مبنی بر ضرورت تغییر کاربری مجاز خواهد بود 👇👇 و متخلف از این ماده برابر مقررات ماده (۳) این قانون مجازات خواهد شد. ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📎 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از قرارگاه باکر در ایران
🍀🍀🍀🍀🍀🍀 تازه های امروز کتابخانه ادبیات کودک: ۲۹۷/۴۲‎ /خ‎۶۶۳‎خ ‎۱۳۸۱ 📔خرگوش کنجکاو/ نويسنده مژگان خلج.- مشهد: انصار، ‎۱۳۸۱. ۸۰۸/۰۶۸‎ /غ‎۴۴‎الف ‎۱۴۰۰ 📘ادبيات کودکان و نوجوانان/ مولف سعيد غفاري؛ ويراستار فني حسين اصغر نژاد.- همدان: سپهر دانش، ‎۱۴۰۰. ‎۳۹۸/۲‎ /ش‎۶۹۴ ۱۳۸۵ 📕شنل قرمزي/ مترجم فرزانه صابري؛ تصاويرسازي: سميه نبي ئي.- تهران: آبشن، ‎۱۳۸۵. ‎۳۹۸/۲‎ /س‎۳۴۵‎ع ‎۱۳۸۴ 📗عروسي خاله سوسکه/ مولف فاطمه ستاري؛ تصاوير باروک.- تهران: ميامين، ‎۱۳۸۴. ‎۵۹۰‎ /م‎۸۴۳ ۱۳۹۵ 📒مو طلايي و سه خرس/ ترجمه بهمن آذري نجف آباد؛ بازسازي تصاوير آتليه هنري نيک پي.- تهران: آفتاب مهتاب، ‎۱۳۹۵. ‎۵۹۰‎ /گ‎۲۹۸ ۱۳۹۱ 📙گربه ها و خروسها، يک قصه آفريقايي/ ترجمه سيروس طاهباز؛ تصويرگر ک. طالقاني.- تهران: کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان، ‎۱۳۹۱. ‎۱۳۰‎ /ر‎۹۹۳‎ف ‎۱۳۸۹ 📓فلفلي و کرم دندون/ نويسنده و تصويرگر فرزانه رئيس الساداتي.- مشهد: جهان سترگ، ‎۱۳۸۹. ‎۵۹۰‎ /گ‎۲۹۸۷ ۱۳۸۴ 📚گربه هاي اشرافي/ ترجمه بهمن آذري نجف آباد؛ بازسازي تصاوير و اجراي کامپيوتري آتليه هنري نيک پي.- تهران: آفتاب مهتاب، ‎۱۳۸۴. ‎۵۹۰‎ /ر‎۲۶۷‎س ‎۱۳۸۸ 📖سنجاب شکمو/ نويسنده فرشته رامشيني؛ تصويرگر طيبه توسلي ؛طراحي شرکت تبليغاتي سيماي نور کوثر.- مشهد: عروج انديشه، ‎۱۳۸۸. ‎۳۹۸/۲‎ /ب‎۹۵۱‎س ‎۱۳۸۲ 📙سفيد برفي و هفت کوتوله/ از []؛ مترجم حجت اله عابدي؛ تصاوير مجيد نوروزي.- تهران: ميامين، ‎۱۳۸۲. 🌸🌸 ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @bakershenasi ﷽ 📡𖣔❅ ⃟ ⃟ 🇮🇷 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─
http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 💥پرجایی ها به لحاظ جمعیتی و تنوع شعبات تباری، خاندان و تیره از جمله ایل سرشناس در منطقه ی بندپی، بابلکنار، لفور به شمار می آیند. 📌بر اساس پژوهش میدانی و علمی صورت گرفته در کتاب تاریخ مازندران باستان آقای طیار یزدان پناه لموکی و همچنین کتاب ریشه های قومی قبایل سوادکوه به قلم ابراهیم درویشی، ص ۱۰۸، این ایل [پریجا] تقریبا حدود ۹۰۰ سال پیش پس از مهاجرت از [ایران شرقی آن زمان] 💥((درّه پریجا)) افغانستان فعلی وارد ایران شده و اکنون در جنوب بابل و سوادکوه سکونت دارند . ●━━━━━────── ⇆ ◁ ㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤ ↻ 🎵🎶موسیقی پرجایی حال که در این ایل شهرت دارد، بر اساس تحقیق آرتور کریستنسن؛ ایران‌شناس و مستشرق معروف دانمارکی برخاسته از هندوکش است.💥 آقای طیار یزدان پناه لموکی ایل پریجا را مهاجر از ((پراجی)) افغانستان میداند. 📌هر چند ادعا میشود که برخی در این قوم، خود را منتسب به فیروزشاه؛حکمران منطقه میدانند. و عده ای نیز خود را از تبار لفوری ها از یکی از امیر زادگان قارن وًند مینامند. {اون پرِ جا تِه} 📌گروهی دیگر اما محل سکونت نخستین پریجایی ها را در قلعه ی فیروزجاه میدانند. 🔙این گمان هم چندان قوی نیست، چون قلعه ی فیروزجا، دژی نظامی و از خزانه های مستحکم حکمرانان مازندران بود نه محل اسکان یک ایل یا طایفه!!! 💥در مخالفت با این نظر آقایان یوسف الهی و شهرام قلی پور گودرزی هم نظر هستند. 📌اقلیتی از محققین محلی و انگشت شماری از پژوهشگران بومی خاستگاه این ایل را از گورستان باستانی آبادی فیروزجای ثابت فعلی بندپی بر می شمارند. 📌هر یک از تبارهای ایل پریجا به نامی شهرت دارند که هر کدام بار مفهومی ویژه ای با خود دارد. 👇 📌از ویژگی های دیگر قوم پریجا، اطلاق نام حیوانات به برخی از تبارها است. 📌بر اساس پژوهش صورت گرفته تبارهای پرجایی بدین شرح است: 👇👇 سِرخان، چِه، دِلوَن، کِرِه، خی، گَل، کِخا، داغمه چی، گو، تولِه، اسچای، چَمیک، عربِلّا، چِچِم، شوکا، بور، فَتِه، سگ، تیربندی، مثال، شمس، چاکِتِن، پیر، لَبون، اَش، تیکا، چِلِخ، لَرگ، لاغری، یاغی، بااو، سِقو، دو، اَفتو، بادبِر، برجوسّی، کئو، ادب، کلّه، بِلِه، مَصّوم، اسدالله دَسِّه، زیگ، تَر، تاشه، توشکا، آجیر، دِمِّل، دَنگِ وِر، ریش، غاز، مُول، تَمِسک، طلایی، کِلاج، حاجی تبار، شیخ، تیساپِه، اِشکِیود، لَتران، سفیدتبار، لَنِّه، شال، باشلِق، عرب، گیلا، تَک، لِر، کِردون، گِچو، گلچوب، چِفا، گِر، گرگانی، گوچو، عابدی، فیروزمندی، محمدی و 💥برخی از تبارهای دیگر از ایل پریجا که بنابر اقتضای اخلاق از ذکر نام آنها خودداری میکنم. 📌پرجائی ها ارادت ویژه ای به جناب حاج شیخ موسی ره و مادرش دارند و خود را از فرندان نخستین خادمین و نوکران آن روحانی می دانند. 💥 و دو برادر بودند که بخاطر اختلاف ملکی در وسطی کلا آمل وی به اتفاق مادرش به بندپی مهاجرت کرد. سپس محل زندگی شیخ موسی در منطقه ی ((لتی)) واقع شد. 🍃برخی او را شاگرد امام جعفر صادق ع میدانند ولی مدرک مستدل در این باره موجود نیست. 💥دکتر غلامرضا ملکشاهی در کتاب بابل شهربهارنارنج بدون ذکر هیچ ماخذی حاج شیخ موسی را یکی از افراد متقی زمان حکومت مرعشی معرفی میکند که گویا بر اساس این روایت باشد که او با حضرت سید صاعد حسینی مرعشی[سیدنظام الدین] پاشاامیر دیدار داشت. با این حال این نقل نیز شفاهی است. 🗓۱۴۰۲/۰۹/۲۰ 📝محسن داداش پور باکر ─═༅𖣔❅ ⃟ ⃟ 📚 ⃟ ⃟ ❅𖣔༅═─ @edmolavand ﷽ 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─ http://mohsendadashpour2021.blogfa.com 📡✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ🇮🇷࿐჻𖣔༅═─
هدایت شده از میرمریم