فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥یک بازی جذاب برای تقویت کار گروهی قابل اجرا در سنین مختلف
💦 در این بازی میتونید به جای توپ از آب استفاده کنید.
🌐 منبع در اینستاگرام: @oyunla_ogreniyorum
#مربی_حرفهای
#بازی_گروهی
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 کاش به جای نادانستهها، دانستههایم را قضاوت میکردید.
💠 این متن صوتی گرچه کمی اغراقآمیز است، اما خالی از حقیقت نیست. تلنگر خوبی است برای اینکه مثبتنگر باشیم و قوتهای دانشآموزانمان را بیش از ضعفهای آنان برجسته کنیم.
🌐 منبع: aparat.com/beht_arinha
#درنگ
#قضاوت
🆔 @edu_mehrestan
❇️ خاطرات یک مربی
🤩 بازی این هفته مادر و کودک، بازی با روزنامهها بود. قبل از شروع بازی، به فکرم رسید روزنامهها را روی طاقچه و قفسهها و در نقطهای که بچهها دستشان نمیرسد بگذارم، تا تلاش بچهها و نوع واکنش مادرها در کمک کردن به فرزندشان را ببینم.
👈 با گذاشتن روزنامهها روی طاقچه، واکنش مادرها دیدنی شد. بعضی از مادرها سریع کودکشان را بلند کردند و اصلا اجازه تلاش و حتی فکر کردن را به آنها ندادند و بچهشان خیلی راحت به روزنامهها دست پیدا کردند. برخی هم به فرزندشان کاری نداشتند و میگفتند: "هرطور میتوانی خودت برو بردار"؛
👌و اما برخی از مادرها با راهنمایی کردن، کار درست را انجام میدادند؛ میگفتند: "اطراف را نگاه کن و ببین چه وسیلهای را میتوانی زیر پایت بگذاری و... ." با این راهنمایی، بعضی از بچهها از پشتیها استفاده کردند و چند نفر هم از صندلی؛ چند نفری هم که قدّ بلندی داشتند، قد بلندی میکردند و با سر انگشتان، روزنامهشان را جلو میکشیدند.
🌐 منبع: t.me/hambazi_tv
#تجربانه
#حل_مسئله
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺بیانی از آیت الله جوادی آملی درباره تاثیر دعای پدر و مادر برای فرزند
🤲 همانطور که دعای پیامبر در حق امتش مستجاب است، دعای پدر در حق فرزندش برنمیگردد.
👌پدر و مادری که نگران تربیت صحیح فرزندتان هستید:
❓چقدر به دعا برای فرزند اهمیت میدهید؟ تا حالا چندبار شده دست به دعا بردارید و برای صلاح فرزندتان دعا کنید؟
🌐 منبع در اینستاگرام: @ayatollahjavadiamoli
#سیره_بزرگان
#دعا
🆔 @edu_mehrestan
🔳 امام کاظم (علیه السّلام) فرمودند:
🔸 «تُسْتَحَبُّ عَرَامَةُ اَلصَّبِيِّ فِي صِغَرِهِ لِيَكُونَ حَلِيماً فِي كِبَرِهِ. ثُمَّ قَالَ: مَا يَنْبَغِي أَنْ يَكُونَ إِلاَّ هَكَذَا.»
🔸 «خوب است بچه در كودكى بازیگوش باشد تا در بزرگسالى بردبار گردد».
سپس فرمود: «شايسته نيست كه جز اين باشد».
🌐 منبع: کافی، ج۶، ص۵۱
#کلام_نور
#بازی
🆔 @edu_mehrestan
28.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👶 ماجرای بند ناف!
🔺 این پویانمایی، حکایت مادری است که پس از زایمان، اجازه نمیدهد بند ناف فرزندش را بچینند و کودک با این بند ناف بزرگ میشود.
بقیه ماجرا را خودتان ببینید.
⁉️ پدر و مادر عزیز
شما بند ناف فرزندتان را چیدهاید؟ چقدر به او اجازه میدهید مستقل باشد و زندگی را تجربه کند؟
🌐 منبع در اینستاگرام: @sigmund_freud_explic
#درنگ
#فرزندپروری
🆔 @edu_mehrestan
🔅 در مسئولیتهایی که وظیفه ماست و بهمون سپرده میشه؛
🔅 یا مسئولیتهایی که داوطلبانه میپذیریم؛
👈 یکی از عواملی که میزان قدرت و توانمندی ما رو در انجام اون مسئولیت به خودمون و بقیه ثابت میکنه، تحملِ شیرینِ لحظاتی هست که سختیها بیشترین فشار رو بر ما وارد میکنند!
🌀 غر زدن
🌀 نق زدن
🌀 شاکی شدن
🌀 کلافه شدن
🌀 عصبی شدن
نشانه ضعف ماست، در کنترلِ فشارها و بحرانهای مسئولیتی که بر عهده داریم.
👌باید کمکم تمرین کنیم؛ روی شرایط سخت سوار بشیم، و شیرین تحملشون کنیم؛ نه اینکه سختیها روی ما سوار بشن و لِهِمون کنند.
⚡️اینجوری قدرتمون در کنترل شرایط رفته رفته بالاتر میره.
🌐 منبع: @ostad_shojae
#اخلاق_تشکیلاتی
#هوش_هیجانی
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✍️ آموزش روش صحیح مداد دست گرفتن
🔺 این ویدئو احتمالا راهحل مناسبی برای آموزش روش صحیح مداد دست گرفتن به کودکان است.
🤔 اما سوال اینجاست که آیا اساسا استانداردی برای مداد دست گرفتن وجود دارد؟
🙄 اگر کودکی روش متفاوتی برای مداد دست گرفتن داشته باشد و بتواند با آن روش، راحت و خوانا بنویسد، آیا ما باید اصراری بر اصلاح این روش داشته باشیم؟
❓نظر شما چیست؟
📝 خوشحال میشوم نظر شما معلم عزیز را در اینباره بدانم و از تجربه شما استفاده کنم.
🌐 منبع در اینستاگرام: @cilgin_fikirlerr
#مربی_حرفهای
#نگارش
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️آموزش الکتریسیته ساکن به دانشآموزان به سبک معلم چینی
🌐 منبع: t.me/TeacherasLLL
#زنگ_تفریح
#روش_تدریس
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ دانشآموزان کلاس چهارم و پنجم یک مدرسه دخترانه به همت معلم ادبیاتشان، با استاد امیرهوشنگ ابتهاج (سایه) دیدار و برای ایشان شعرخوانی کردند.
🔸 در زمانی که آموزش حضوری بود، شاید بعید به نظر میرسید که دانشآموزان بتوانند مستقیم و بیواسطه با شخصیتهای علمی و فرهنگی دیدار کنند و با آنها همکلام شوند.
🔸 چه خوب است که معلمان خلاق و خوشذوق، از فرصت آموزش مجازی بهره ببرند و چنین لحظات خاطرهانگیز و تجربههای شیرین یادگیری را برای دانشآموزان فراهم کنند.
🌐 منبع در اینستاگرام: @yaldaebtehaj
#ایده_تا_عمل
#روش_تدریس
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 بیانی از شهید مطهری درباره جایگاه رنج و سختی در تربیت
📌 امیرمومنان علی (علیه السلام) در خطبه قاصعه در وصف پیامبران میفرماید:
"خدا آنها را با گرسنگى آزمود؛ و به سختى و بلا گرفتارشان كرد؛ و با ترس و بيم امتحانشان فرمود؛ و با مشكلات فراوان خالصشان گردانيد."
⁉️ وقتی که خداوند به عنوان بهترین مربی، پیامبران را که بهترین متربیان هستند، چنین تربیت میکند، چطور ما کمترین سختی را برای کودکانمان برنمیتابیم و در عین حال، انتظار توفیق در تربیتشان را داریم؟!
#سیره_بزرگان
#تربیت
🆔 @edu_mehrestan
✴️ نسل هتلنشین!
🔸 سالها پیش، دخترهای خانه صبحها زود بیدار میشدند تا قبل از مدرسه رفتن، همه جای خانه را رفت و روب کرده باشند و بعد اجازه داشتند راهی مدرسه شوند. پسرها هم بايد يا صبح زود يا عصر، نان و مايحتاج خانه را خريد میكردند و كارهای مردانه را كمك پدر خود انجام میدادند.
🔸 حالا با نسلی مواجهیم صبح که بیدار میشوند، انگار از هتل خانهشان خارج میشوند! چون که والدینش به عنوان مستخدمین "هتل خانه" همهجا را رفت و روب خواهند کرد. و با يك تلفن همه چيز درب خانه مهياست.
🔸 نسلی که در برابر اتاقی که در آن میخوابد و خانهای که در آن زندگی میکند و ظرفی که در آن غذا میخورد احساس مسئولیت ندارد، آیا در آینده برای خانوادهاش و یا در برابر سرزمینی که از آب و خاک آن بهرهمند است، حس مسئولیت خواهد داشت؟!
🔸 برای این نسل، سرزمین هم چون هتلی است که میتوان خورد و خوابید و ریخت و پاشید؛ از مواهب طبیعی آن بهرهمند شد و بعد اگر باب میل نبود، آن را ترک کرد! سرزمین هم مثل خانه برای این نسل، هتل است؛ با این فرق که متأسفانه مستخدم سرجهاز ندارد و همه فقط برای خوردن و خوابیدن و بردن آمدهاند.
🔸 این نسل را چه کسی و چه کسانی چنین تربیت کردند؟ کی بود؟ کی بود؟! اتفاقاً ایندفعه، من بودم؛ تو بودی؛ ما بودیم؛ همه بودند. کمی به خود بیاییم و تکانی به خودمان و این نسل هتلنشین بدهیم... .
🌐 منبع: @nooredideh
#درنگ
#فرزندپروری
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇯🇵 ژاپنیها چگونه کمک به سالمندان و زنان باردار را در مدارس به کودکان خود آموزش میدهند؟
🌐 منبع: t.me/TeacherasLLL
#تجربانه
#تربیت_اجتماعی
🆔 @edu_mehrestan
📣📣📣 مرکز فرهنگی تبلیغی آینده سازان با همکاری میز آموزش و پرورش دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می کند:
✅ نشست تخصصی" مسیر وارونه"✅
🔴 با موضوع بررسی مسئله مرگ مدرسه
(تبیین چشم اندازی متفاوت نسبت به جایگاه مدرسه در آینده کشور)
⏪ محورهای نشست:
1️⃣ تبیین چیستی مدرسه به عنوان یک نهاد اجتماعی نوین و کارکرد آن
2️⃣ بررسی تحولات نهاد مدرسه
3️⃣ بررسی وضع کنونی مدرسه و آینده آن
4️⃣ بررسی چگونگی زیستِ نهاد مدرسه در دوران پساکرونا
🎤کارشناسان
👈 آقای دکتر نظری
دکترای فلسفه تعلیم و تربیت، نویسنده و تحلیل گر درباره مسائل نظام آموزشی
👈 آقای دکتر قربانی
دکترای تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، کارشناش در حوزه مطالعات نهادی مدرسه
🎤 دبیر علمی
👈 حجت الاسلام مهدی شاکری
دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت، پژوهشگر در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی
🏫 مکان برگزاری
دانشگاه باقرالعلوم قم
📆⏰ تاریخ و زمان برگزاری
سه شنبه 17 اسفندماه 1400
ساعت 16 الی 18
🌐 لینک حضور به صورت مجازی
🔹اسکای روم: yun.ir/msky
🔹 آپارات: yun.ir/maparat
🔹 بیگ بلوباتن: yun.ir/ctorath
❗️برای کسب اطلاعات بیشتر در کانال ایتا عضو شوید:
https://eitaa.com/neshasthaa
#خبرنامه
#نشست_تخصصی
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️آزمایشی از جنس الکتریسته
🌀 از دانشآموزان بخواهید این آزمایش جذاب را انجام دهند و درباره علت گردش سکه و حرکت آب گفتگو کنند.
🌀 وقتی دانشآموزان علت حرکت را درک کردند، یادگیری را به سطح کاربرد ببرید و از آنها بخواهید اجسام دیگری را با نیروی الکتریسیته به حرکت درآورند.
🌐 منبع در اینستاگرام: @oyunla_ogreniyorum
#مربی_حرفهای
#علوم_تجربی
🆔 @edu_mehrestan
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
📚 زنگِ مطالعه والدین
🌱 زنگ مطالعه والدین را آغاز کردهایم. این زنگ جایگزین دوره "آموزش خانواده" است که از طرف اداره بخشنامه شده. اداره چند کارشناس معرفی کرده که دعوت کنیم تا برای والدین سخنرانی کنند.
🌱 ما اینطور آموزش خانواده را نپسندیدیم. چون کارشناسها با همه اطلاع، از ریز مسائل مدرسه ما آگاه نیستند. دوره را فقط با ابزار سخنرانی که گاهی کسلکننده است برگزار میکنند و جمعیت زیاد فرصت پرسش و پاسخ و دقیق شدن در مسائل را نمیدهد.
🌱 ما هر یکشنبه والدینِ دانشآموزان یک کلاس را دعوت میکنیم. صندلیها را دایرهای میچینیم. وسط، یک میز میگذاریم، و رویش کتابهایی با موضوعات مختلف تربیتی میچینیم.
🌱 راس ساعت تعیینشده جلسه با ورود نخستین پدر یا مادر آغاز میشود. من و مدیر و نخستین پدر یا مادر هر کداممان کتابی برمیداریم و مطالعه را آغاز میکنیم. همینطور هر کس وارد میشود کتابی برمیدارد، و به مطالعه مینشیند. معمولا هر کس کتابی برای مسئلهای که درگیر آن است، برمیدارد. کتابها طوری است که با نیم ساعت مطالعه میشود چیزهای خوبی فهمید.
🌱 پس از نیم ساعت مطالعه، کتابها را میبندیم. من خیرمقدمی میگویم، و از پدر یا مادری میپرسم شما چه خواندید؟ پدر یا مادر کتابش را نشان میدهد و حرف را آغاز میکند. معمولا با تعریف کتاب، مشکل یا تجربه خودش را هم میگوید، و بحث آغاز میشود. والدین دیگر به استقبال میآیند و بحث داغ میشود. ابعاد مختلف مساله روشن و تجربههای موفق یا ناکام بیان میشود.
🌱 چون جمعیت والدین کم و به اندازه یک کلاس است، فضا زود صمیمی میشود و والدین راحت حرف میزنند. به سادگی به نقد شیوههای تربیتی خانه و مدرسه میرسیم. مسائلی که در سخنرانی نمیتوان به خوبی به آنها پرداخت، به گفتوگو کشیده میشود.
🌱 اجرای این مراسم مهم است. به تجربه و مطالعه سعی میکنم جلسه را بین همه بچرخانم تا همه تجربهها و مسائل را بگویند؛ از پرگویی و تک راهحلی بپرهیزم. مطالعه و شنیدن تجربهها و راهکارهای مختلف کمکم دید وسیعی در اجرای جلسه به آدم میدهد.
✍️ جواد ماهر (با اندکی تلخیص)
🌐 منبع: t.me/maher234
#تجربانه
#آموزش_والدین
🌸
🍃
🌸
🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🆔 @edu_mehrestan
ردپای تجربه.pdf
1.76M
📚 کتاب ردپای تجربه (تجربیات حرفهای در خاطرات معلمی) روایتگر بخشی از خاطرات سی سال معلمیِ آقای دکتر علی اسعدی است که در سال ۱۴۰۰ به همت نشر پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به زیور طبع آراسته شده است.
🔺از نویسنده محترم که سخاوتمندانه صفحات آغازین کتاب را در اختیار کانال مربی یادگیرنده قرار دادند، سپاسگزارم.
#معرفی_کتاب
#خاطرات
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎨 ایدهای برای آموزش ترکیب رنگها
💥با چند لیوان آب و رنگ خوراکی و دستمال کاغذی، میتونید این آزمایش جذاب رو اجرا کنید و ترکیب رنگها رو به بچهها آموزش بدید.
🌐 منبع در اینستاگرام: filimo.school
#مربی_حرفهای
#ترکیب_رنگها
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ این پویانمایی کوتاه و جذاب که در شبکههای اجتماعی میلیونها بار دیده شده است، فرصتی است برای درنگ درباره مفهوم "موفقیت در مدرسه" و فکر کردن به این سوال که "موفقیت در مدرسه چه نسبتی با حل مسائل واقعی دارد؟"
🌐 منبع: youtube.com
#درنگ
#موفقیت
🆔 @edu_mehrestan
#دعوتنامه
❇️ در کانال مربی یادگیرنده از تربیت و مربی، دانش و مهارت تربیت، و تحول در آموزش و پرورش صحبت میکنیم؛ شاید بتوانیم باری برداریم یا سنگ بنایی بگذاریم.
خوشحال میشویم در این کانال میزبان شما عزیز گرانمایه باشیم.
🔗 لینک عضویت:
🆔 Eitaa.com/edu_mehrestan
📊 اصل توجه به تفاوتهای فردی به روایت تصویر
❓به این تصاویر خوب نگاه کنید. به نظر شما تفاوت تصاویر ردیف اول و دوم چیست؟
🔸تصاویر ردیف اول به ما یادآوری میکند که کودکان با هم تفاوت دارند و باید امکاناتی را متناسب با نیازهای فردی خود دریافت کنند.
🔸همانطور که مشاهده میکنید، تصاویر ردیف اول همه کوکان را در یک زمین هموار در نظر میگیرد و به تفاوت در بافتی که کودکان در آن قرار دارند، بیتوجه است.
🔸اما تصاویر ردیف دوم نشان میدهد که محدودیتهای بعضی از کودکان ذاتی نیست؛ بلکه آنها برای رسیدن به موفقیت با موانع و محدودیتهای بیرونی مواجه هستند.
👌بنابراین در اصل توجه به تفاوتهای فردی، این درست نیست که فقط به شخصیت کودکان توجه کنیم و نسبت به بافتی که در آن زندگی میکنند و موانع و محدودیتهایی که با آن روبهرو هستند، بیتوجه باشیم.
🌐 منبع در اینستاگرام: @tchr2tchr
#دانش_تربیت
#تفاوتهای_فردی
#عدالت_آموزشی
🆔 @edu_mehrestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💰اردویی با طعم انتخابگری و حل مسئله
🔺استاد وافی در این ویدئو، از تجربه برگزاری اردویی میگوید که بچهها در آن انتخابگری و حل مسئله را در یک محیط شبیه زندگی واقعی تجربه میکنند.
❓شما در مدرسه یا مجموعه خودتان، تجربه برگزاری چنین اردوهایی داشتهاید؟
🌐 منبع در اینستاگرام: @keraamat_ir
#تجربانه
#حل_مسئله
#اردو
🆔 @edu_mehrestan