هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی
#پاکدامنی
🌿 #امام_سجاد علیهالسلام میفرمایند:
🌿 هرکس دارای چهار خصلت باشد، #ایمانش کامل، #گناهانش بخشوده خواهد بود و در حالتی #خداوند را ملاقات میکند که از او #راضی و #خوشنود است:
1️⃣ خصلت #خود_نگهداری و #تقوای_الهی؛ بهطوری که به تواند بدون توقّع و چشم داشتی، نسبت به مردم خدمت نماید.
2️⃣ راستگویی و #صداقت نسبت به مردم، در تمام موارد زندگی.
3️⃣ #حیا و #پاکدامنی نسبت به تمام زشتیهای #شرعی و #عرفی.
4️⃣ #خوش_اخلاقی و خوش برخوردی با نزدیکان و خانواده خود.
📚 منبع: مشکاه الانوار، ص 172
🍁 #شهادت_امام_سجاد_علیه_السلام_بر_تمام_عفافگرایان_تسلیت_باد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی
#هدیۀ_دخترانه
#بخش_اول
🌺#به_دخترم_چه_هدیه_بدهم؟
🌺به نازنینم که خودش زیباترین هدیهی #خداوند است، چه تقدیم کنم؟
🍃بزرگی میگفت در انتخاب هدیه، شأن و #منزلت عزیزتان را در نظر بگیرید.
🍃 پس من هم میروم به سراغ هدیهای، شایستهی جایگاه خداییاش؛
🍃هدیهای از جنس #ایمان و عشق، #حیا و وفا، و محبت و زیبایی.
🍃میروم به سراغ بهترینهایی که در دنیای امروز، از او دریغ کردهاند.
🍃دنیای بزک شدهی امروز، #دخترکان_پاک را برای هوس خودش میپسندد؛
🍂مدلینگ میخواهد برای بردگی! حاصل پیشرفت غرب شده خیانت به #خانواده و بشریت!
🍂#غرب_طوفان_زده، حجابی را که حتی در سالهای نه چندان دور، مظهر زنان بااصالت و فرهیخته غربی بود، به عریانی جذابی در مقابل چشمانی گناهآلود بدل کرده، تا زیباییاش را تکهتکه کنند و به #یغما ببرند...
🍂و این جنس لطیف و زیبا بماند با جسمی زخم خورده و روح و روانی آلوده و پریشان! بیپناه، در دنیایی که، کوچک شد به اندازهی قاب آینهای، که حتی دیگر صورتش را نیز زیبا نشان نمیدهد!
✍️ #م.اصغری
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی
#هدیۀ_دخترانه
#بخش_دوم
🌺#به_دخترم_چه_هدیه_بدهم؟
🌺به نازنینم که خودش زیباترین هدیهی #خداوند است، چه تقدیم کنم؟
☘️به دخترم یاد میدهم ارزش وجودیاش بالاتر است از همهی زیباییهای ظاهری، همهی مدارک علمی و هنری که بدون #معنویت، شده بمب اتم و سینمای هرزگی؛ همهی موسیقی و زبان انگلیسی و ورزش قهرمانی که منهایِ خدا، حاصلش اختلاط با نامحرم و بیبندوباری غربی باشد.
☘️و قطعاً زمانی همهی اینها را برایش میپسندم، که منافاتی با #ذات_الهی و طبع دخترانهاش نداشته باشد.
☘️به او یاد میدهم آرایش زنانه، زیبندهی صورت کودکانهاش نیست! و رشد خواهم داد طبع زنانهاش را، برای روزگاری که #ملکهام را، به #پادشاه زندگیاش بسپارم.
☘️ به او یاد میدهم، تن نحیف و لطیفش را، در صدف استوار #حجابِ زیبایش بپوشاند و دل پاکش را آراسته به ظاهری کند که خالقش میپسندد.
☘️و جانمازش را کنار سجادهی پدرش پهن میکنم، تا با اقتدا و اتکا به گرمای وجود #بابا، استوارترین #دختر دنیا باشد.
☘️و همهی اینها را به او هدیه خواهم داد، با عشق و ادب و احترام...
🌺پروردگارا...
☘️دخترانم و همهی #دختران سرزمینم و همهی دختران این کرهی خاکی را به خودت میسپارم؛
☘️مدد کن تا بتوانیم برای دختران امروز و همسران و مادران فردا، امانتدار خوبی باشیم.
✍️ #م.اصغری
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#امر_به_معروف
#نهی_از_منکر
♨️اگر با همین فرمان پیش برویم و نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بیتفاوت باشیم، 20 سال دیگر بهطور طبیعی #حادثه_کربلا در #ایران اتفاق میافتد!
📛واقعه کربلا 50 سال بعد از رحلت پیامبر (ص) اتفاق پیش آمد و الان 30 سال از رفتن امام رضوان الله علیه گذشته و هنوز 20 سال فرصت داریم!
🔥متأسفانه برخی از افراد، #امام_حسین علیهالسلام را برای عزاداری و روضه و.. میخواهند و به راه و حرفهای ایشان کاری ندارند!
📌#بی_تفاوت_نباشیم
👤#رحیم_پور_ازغدی
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔷گزارشی از پانزدهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399
🔷با عنوان "نقدی بر مجموعه کتب زندگانی حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) از ولادت تا شهادت، با محوریت نقش اعتقاد و باورپذیری در #تربیت_اسلامی کودک، نوجوان و جوان"
👤با ارائه آقای دکتر #علیرضا_رسولی، پژوهشگر، منتقد و مدرس ادبیات داستانی
⏰در تاریخ چهارشنبه 5 شهریور ساعت 17
🎧جلسه مذکور بهصورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy با مشارکت تعدادی از اعضای هیئت علمی، مسئولین و کارشناسان فرهنگی آموزش و پرورش، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی و علاقهمندان مسائل فرهنگی، به صورت مجازی و همچنین حضوری، برگزار گردید.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🔺 در ابتدای جلسه مذکور، بخشهایی از دو کتاب زندگانی #حضرت_محمد (ص) از ولادت تا شهادت و زندگانی #حضرت_علی (ع) از ولادت تا شهادت بازخوانی گردید و از لحاظ علمی و تخصصی، کتابها مورد نقد و بررسی قرار گرفت و تأثیرات آن بر #تربیت دینی و جنسی کودکان، نوجوانان و جوانان تحلیل و تشریح گردید.
👤 آقای #دکتر_علیرضا_رسولی در ابتدای نشست به دو اشکال اساسی #شکلی (ظاهری) و #ماهوی (محتوایی) کتابها اشاره کردند و اذعان نمودند که، ظاهر و محتوای کتابها، به صورت زیرکانهای، متصل به هم و مکانیسموار، #القائات_سوء_پنهانی را به #مخاطب تزریق میکند که شاید از اهداف گردآورندههای این مجموعه باشد.
1️⃣#اشکال_ظاهری
✅ اگر به کتاب به عنوان یک مجموعه تصویری نگاه شود، مشاهده میشود که کتاب با نوع صفحهآرایی و تصویرنگاری متناسب با گروه سنی #کودک و #نوجوان است. این همان چیزی است که در #سرشناسه کتاب به آن اشاره شده است. اما وقتی به #مقدمه مؤلف توجه شود، مشاهده میشود که کتاب مربوط به گروه سنی #جوان است و یک #تناقض بسیار آشکار بوده و این شائبه را قوت میبخشد که به عمد چنین تناقضی شکل گرفته است.
✅ چون #نویسنده قطعاً از نحوه #تصویرنگاری و صفحهآرایی مطلع بوده و خوب میداند که این نوع تصویرنگاری متناسب با گروه سنی جوانان نیست. بهعبارتی، وجود چنین کتابی در کتاب فروشی، بهدلیل نوع تصویرنگاری جلد و صفحات، فقط کودکان و نوجوانان را به سوی خود جلب میکند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
👤 در ادامه دکتر رسولی، به بیان اشکالات ماهوی کتاب پرداختند و دو فرض را برای آن در نظر گرفتند.
2️⃣#اشکال_ماهوی
✅#فرض_اول: محتوای کتاب متناسب با جوانان باشد!
💠 ظاهر کتاب بهگونهای است که به هیچ وجه، جوانی سراغ چنین کتابی نمیرود و هرچند که ادعای نویسنده برای مخاطبان جوان، از اساس باطل است، اما ایشان هدف خود را "الهام بخش و هدایتگر بودن کتاب برای جوان" ذکر کردهاند. اکنون چند سؤال مطرح است:
🔺 جوان امروز برای #هدایت نیاز به نقل اتفاقات ماوراءالطبیعه دارد؟ مثلاً مطالب صفحات ۲۲، ۲5، 30 و... هدایتگر است؟
🔺 آیا نقل احادیث (فارغ از درستی و نادرستی)، چون شیردهی حضرت محمد توسط #ابوطالب!، باعث هدایت جوانان امروزی میشود یا ایجاد زمینه برای #تمسخر دین، #قبح_زدایی و #بی_حیایی؟!
🔺 نویسنده چه شناختی از #معضلات_جوانان امروز دارد که با آوردن مطالب ماورایی و سطحی (فارغ از صحت آن)، انگاشته که معضلات جوانان با خواندن چنین مطالبی، حلوفصل میشود و دهها سؤال دیگر.
🔺 متأسفانه فارغ از درستی یا نادرستی قضاوتهای مطرح شده از سوی حضرت علی (ع) در خصوص زنان بدکاره، اصلاً بیان آنها، آن هم به این صورت، چگونه زمینه هدایت جوانان و الگوپذیری آنان را فراهم میآورد؟ آیا آشنایی با چنین محتواهایی به طور صریح و بیپرده، آن هم در قالب کتب مربوط به زندگی #ائمه_معصومین، اثرات سوء و نامطلوبی را، از جمله #قبح_شکنی و شکسته شدن #حریم_حیا، برای مخاطبان نوجوان در بر نخواهد داشت؟.
♨️گویا نویسنده در دوران وسطی فکری بهسر میبرد و از #معضلات_فکری و امروز جوانان بیخبر است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
👤 سخنران محترم #کارگروه عفافگرایی کتاب را، در صورتی که ویژه کودکان نگاشته شده باشد، که بهدلیل نوع تصویرنگاری و سرشناسه کتاب قطعاً همینگونه است، مورد نقد قرار دادند.
2️⃣#اشکال_ماهوی
✅#فرض_دوم: محتوای کتاب متناسب با کودکان باشد!
💠 آیا بیان مکرر واژههای مرتبط با روابط جنسی آن هم از نوع نامشروع، با روحیه کودکان سازگار است؟ اگر کودک با چنین واژههایی بیگانه باشد که قطعاً برایش سؤال میشود که معانی اینها چیست و در پی دریافت پاسخ خود، این مسأله را دوستان و یا بزرگترهای خود مطرح میکند و اگر هم آشنا باشد که شنیدن مجدد آن، آن هم از طریق کتب ائمه معصومین (ع)، زمینه #بی_حیایی و عادیسازی این مسائل فراهم میشود.
🔺 متأسفانه غالب #والدین از محتواهای ارائه شده در این کتابها، خصوصاً قضاوتهای حضرت علی (ع) در خصوص مسائل جنسی، بیاطلاع هستند و این کتابها را جهت مطالعه کودکان خود مناسب میبینند و با آرامش خاطر نسبت به خرید آن اقدام میکنند و حتی ممکن است که خودشان هم به دلیل اعتمادی که به اینگونه کتابها دارند، به تورق آن اکتفا کنند و مطالب آن را مرورد بررسی قرار ندهند.
🔺 متأسفانه این مطالعه اینگونه کتابها، ذهن کودکان را کاملاً جنسی میکند. کتابهایی که کودکان و نوجوانان را دچار #انحراف_فکری و اخلاقی میکنند کم نیستند و عمده کتابهایی که از سوی #انتشارات_مازیار چاپ میشوند، از اینگونه هستند که عمدتاً بیخدایی و #اومانیسم را ترویج میکنند. اما خانوادهها به کتابهای مذهبی، اعتماد دارند و به همین جهت، آنها را برای کودکان و نوجوانان خود خریداری میکنند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
🌻با سلام و احترام
📣📣📣 شانزدهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399
💬 با عنوان: "معرفی طرح هادی 313 «جبهه فراگیر یاوران حجاب»"
👤ارائه دهندهگان: حجهالاسلام عبدالحمید صادقی و امیر عباسزاده پهلوان از مسئولین مؤسسه تخصصی امام سجاد (ع)
⏰ زمان: چهارشنبه 12 شهریور ماه ساعت 16:30
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، میبایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید.
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از مسیر عفافگرایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🔷 اخیراً موضوع #جنس و #جنسیت، مسئله وسیعی در آمریکا شده است.
🔷 واژه جندر (gender) در طول زمان مورد قبول فضای علمی! اومانیستی #آمریکا قرار گرفته و اکنون واژه کاملاً رایجی شده است.
💥 #جندر، به صفات و رفتارهایی که در یک #فرهنگ، برای یک مرد یا زن تعریف میشود، گفته میشود و تأکید میشود که جندر یک #مسئله_اجتماعی است، نه یک مسئله #بیولوژیکی.
📛 در چند سال اخیر در آمریکا افراد راهنمایی میشوند که چگونه خود را در جامعه #ابراز کنند و بنرهایی بر روی در و دیوار اماکن آموزشی نصب میگردد تا افراد به کمک آنها #هویت خود را بدانند!.
🔥 به مرور اسباب بازیهای #دختر و #پسر در برخی فروشگاهها بهصورت مشترک ارائه و از رنگهای #خنثی استفاده میشود.
⚠️ اخیراً در برخی ایالتها به هنگام دریافت #شناسنامه، جنسیت فرزند در شناسنامه درج نمیشود و والدین ترجیح میدهند که اجازه بدهند وقتی فرزند آنها بزرگ شد تصمیم بگیرد که چه جنسیتی داشته باشد!. در #سند_ازدواج نیز به جای ذکر ازدواج یک زن و یک مرد، #ازدواج_دو_انسان! قید میشود!.
♨️ در ایالت کالیفرنیا، #سرویسهای_بهداشتی را به سه بخش تقسیم نمودهاند. یک بخش ویژه خانمها، یک بخش ویژه آقایان و بخش دیگر ویژه افرادی که جنسیت آنها هیچ کدام از اینها نیست!.
🔥 در چند سال اخیر از افراد پرسیده میشود که دوست دارید که با چه ضمیری (She یا He یا Theyو Them) شما را صدا بزنند؟!؟
♨️ برخی #والدین بعد از تولد فرزندشان، دوست دارند که #نامی_خنثی بر روی آنها بگذارند تا فرزندشان تصمیمگیرنده تعیین ضمیر خود باشد!.
https://eitaa.com/umefafgaraei
هدایت شده از برای همیشه خداحافظ ولله احکم الحاکمین
سلام
اول:
حرفهایی هست برای «گفتن»،
که اگر گوشی نبود، نمیگوییم.
و حرفهایی هست برای «نگفتن»؛
حرفهایی که هرگز سر به «ابتذالِ گفتن» فرود نمیآرند.
حرفهایی شگفت، زیبا و اهورایی همینهایند،
و سرمایه ماورایی هر کسی به اندازه حرفهایی است که برای نگفتن دارد،
حرفهای بیتاب و طاقتفرسا،
که همچون زبانههای بیقرار آتشند،
و کلماتش، هر یک، هزاران بغض و استخوان در گلو را به بند کشیدهاند؛
کلماتی که پارههای «بودنِ» آدمیاند...
اینان هماره در جستجوی «مخاطب» خویشند،
اگر یافتند، یافته میشوند
ودر صمیم «وجدان» او، آرام میگیرند.
و اگر مخاطب خویش را نیافتند، نیستند،
و اگر او را گم کردند، روح را از درون به آتش میکشند و، دمادم، حریقهای دهشتناک عذاب برمیافروزند.
دوم:
امروز و فردا همه برای ما میگویند حسین علیه السلام برای امربه معروف خودش را و نه فقط خودش را که اهل و عیالش را تکه تکه کرد.
خب، این حرف یا راست است یا دروغ؟؟! اگر راست است که گفتن و تکرار آن بعد از هزار سال چه معنا دارد؟؟ به نظرم جز یک معنا چیز دیگری نخواهد داشت و آن اینکه گوینده این مطلب هم خودش بارها همان رفتار حسین علیه السلام را انجام داده!!و هم از شنونده توقع دارد او هم آن را انجام دهد!! اگر هم دروغ است که خب هیچ حرفی باقی نمی ماند، این هم یک قصه مانند قصه رستم و سهراب و امثالهم ... که قصد تکرار آن (بعد از هزار سال ) برای گوینده صرفا پول در آوردن و برای شنونده نیز صرفا شرکت در یک برنامه مهیج است ..!!
سوم:
ترجمه من از محرم:
محرم رزمایشی است برای آنکه در هر جا و از هر کس که خطای اجتماعی دیدی (خطایی که مضر به حال اجتماع است) مانند حسین علیه السلام از همه مصالحت بگذری و آتش به اختیار عمل کنی ...
تهمت خواهند زد، دروغ خواهند گفت، محروم خواهند کرد، تهدید خواهند کرد و با سفسطه و مغلطه به جانت خواهند افتاد!! و محرم تمرین استقامت روح است در مقابل همه ی اینها ...
چهارم:
چرا در بیان فضیلت گریه بر حسین علیه السلام اینقدر تکرار و تاکید میشود و سایه اش اینقدر سنگین میشود که فضیلت عمل طبق صراط حسین علیه السلام نه به چشم می آید نه به گوش تا جایی که نگه داشتن علم و کتل در قسمت خواهران مشتری های بیشتری دارد!! و ده ها مثالِ اینگونه ....
پنجم:
پاسخ سوال بالا:
چون دین ما تمام اعیار در رهن مداحان قرار گرفته و مداح ( نه همه ی آنها )مشتری مغازه ی خودش را میخواهد و دلش برای صراط حسین علیه السلام نمیسوزد...
ششم:
نظر دوستان در مورد این هشتک چیست؟ فکر میکنید نظر خودِ حسین علیه السلام چه خواهد بود:
#محرم_هر_روز_یک_امر_به_معروف
خب اجازه بدهید امر به معروف را شروع کنم تا فقط حرف نزده باشم:
با شکم پر از حرام در مقابلش ایستادند به نظرم این غصه ی زیادی ندارد. غصه آنجاست که با شکم پر از حرام برای یادبود و تجلیلش کنشگری کنند!! ( مراجعی داشتم مشروب میساخت و میخورد و میفروخت و همچنین چند تا خیمه در سطح شهر داشت یا کسی که مفسد اقتصادی و عامل گرانی مسکن در نقطه ای هست را میشناسم که ..... یا دزدی که برای برپایی مراسم چشم در چشم از دزدی که کرده سخن میگوید) ( با علم به این که قطعا این مطلب مشمول همه ی مراسمات یا خیمه ها نمیشود اما نجاست نجس است چه نوک انگشت چه یک کوه) آه از تلخیِ تکرارِ تاریخ که آنقدر باید تکرار شود و در این تکرار انسان ها را الک کند که چیزی از انسانیت باقی نماند جز الا عبادک منهم المخلصین ....
خب، من امربه معروف کردم، اگر تو هم امر به معروف کنی و اگر او هم امر به معروف کند جامعه حسینی و عاشورایی خواهد شد یا اگر من و تو و او بنشینیم و زار زار برای حسین علیه السلام اشک بریزیم ؟؟؟؟
هفتم:
موضوع مقاله: اگر حسین علیه السلام متعلق به اهل تفکر و معنا بود و نه فقط متعلق به اهل مدح و مرثیه الان دنیا چگونه او را میشناخت ؟؟؟
هشتم:
بنده هم مداحم (صوت هایم موجود است) و هم تفسیر روانشناختی نیم روز سخت را کار کرده ام که در آن به تفسیر روانشناختی تمام رخدادهای صبح تا عصر عاشورا پرداخته ام و حاضرم و میتوانم بیش از پنجاه ساعت در این مقام سخنرانی کنم.
پس اصلِ حرف مرا سعی کنید بفهید( اگر چه فهمیدن برای خیلی ها پروژه ی سخت و پیچیده ای است !!)
بیان نکته هشتم از نان شب هم واجب تر بود چون تهمت زدن سه شعبه ( تهمت زدن سه شعبه یعنی تهمت زدنی که تو برای تاثیر بیشتر آن از دروغ و سفسطه و مغلطه هم استفاده کنی) سکه ی رایج این روزها است ..
همایون ....
#تحلیل_محرم
#محرم_هر_روز_یک_امر_به_معروف
هدایت شده از سمیه کولیوند
💎 ۲۰۳۰ یعنی در کلاس درستان سرباز برای غرب درست کنید
🌺 «دشمن قصد دارد کاری را که بوسیله نظامی از انجام آن ناتوان است، با نفوذ و از راههایی مانند سند ۲۰۳۰ و تربیت انسانهایی که مثل او فکر کند و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند تا زمینه غارت ملتها فراهم شود.
الان هم شنیدهام #سند۲۰۳۰ در گوشه و کنار بوسیله آدمهای ناباب یا غافل دارد اجرا میشود؛ این را باید به طور جدی دنبال کنید.» ۹۹/۶/۱۱
#آموزش_پرورش
#غرب
#مدرسه
#معلم
#دانش_آموز
#دشمن
#فرهنگ
#تربیت
#انسانیت