eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️اگر با همین فرمان پیش برویم و نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر بی‎تفاوت باشیم، 20 سال دیگر به‎طور طبیعی در اتفاق می‌افتد! 📛واقعه کربلا 50 سال بعد از رحلت پیامبر (ص) اتفاق پیش آمد و الان 30 سال از رفتن امام رضوان الله علیه گذشته و هنوز 20 سال فرصت داریم! 🔥متأسفانه برخی از افراد، علیه‌السلام را برای عزاداری و روضه و.. می‌خواهند و به راه و حرف‌های ایشان کاری ندارند! 📌 👤 https://eitaa.com/umefafgaraei
🌿 علیه‎السلام می‎فرمایند: 🌿 هرکس دارای چهار خصلت باشد، کامل، بخشوده خواهد بود و در حالتی را ملاقات می‌کند که از او و است: 1️⃣ خصلت و ؛ به‌طوری که به تواند بدون توقّع و چشم داشتی، نسبت به مردم خدمت نماید. 2️⃣ راستگویی و نسبت به مردم، در تمام موارد زندگی. 3️⃣ و نسبت به تمام زشتی‎های و . 4️⃣ و خوش برخوردی با نزدیکان و خانواده خود. 📚 منبع: مشکاه الانوار، ص 172 🍁 . https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷گزارشی از پانزدهمین نشست در سال 1399 🔷با عنوان "نقدی بر مجموعه کتب زندگانی حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) از ولادت تا شهادت، با محوریت نقش اعتقاد و باورپذیری در کودک، نوجوان و جوان" 👤با ارائه آقای دکتر ، پژوهشگر، منتقد و مدرس ادبیات داستانی ⏰در تاریخ چهارشنبه 5 شهریور ساعت 17 🎧جلسه مذکور به‎صورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy با مشارکت تعدادی از اعضای هیئت علمی، مسئولین و کارشناسان فرهنگی آموزش و پرورش، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی و علاقه‌مندان مسائل فرهنگی، به صورت مجازی و همچنین حضوری، برگزار گردید. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 در ابتدای جلسه مذکور، بخش‌هایی از دو کتاب زندگانی (ص) از ولادت تا شهادت و زندگانی (ع) از ولادت تا شهادت بازخوانی گردید و از لحاظ علمی و تخصصی، کتاب‎ها مورد نقد و بررسی قرار گرفت و تأثیرات آن بر دینی و جنسی کودکان، نوجوانان و جوانان تحلیل و تشریح گردید. 👤 آقای در ابتدای نشست به دو اشکال اساسی (ظاهری) و (محتوایی) کتاب‎ها اشاره کردند و اذعان نمودند که، ظاهر و محتوای کتاب‌ها، به صورت زیرکانه‎ای، متصل به هم و مکانیسم‎وار، را به تزریق می‌کند که شاید از اهداف گردآورنده‎های این مجموعه باشد. 1️⃣ ✅ اگر به کتاب به عنوان یک مجموعه تصویری نگاه شود، مشاهده می‌شود که کتاب با نوع صفحه‎آرایی و تصویرنگاری متناسب با گروه سنی و است. این همان چیزی است که در کتاب به آن اشاره شده است. اما وقتی به مؤلف توجه شود، مشاهده می‌شود که کتاب مربوط به گروه سنی است و یک بسیار آشکار بوده و این شائبه را قوت می‎بخشد که به عمد چنین تناقضی شکل گرفته است. ✅ چون قطعاً از نحوه و صفحه‎آرایی مطلع بوده و خوب می‌داند که این نوع تصویرنگاری متناسب با گروه سنی جوانان نیست. به‎عبارتی، وجود چنین کتابی در کتاب فروشی، به‌دلیل نوع تصویرنگاری جلد و صفحات، فقط کودکان و نوجوانان را به سوی خود جلب می‎کند. https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 در ادامه دکتر رسولی، به بیان اشکالات ماهوی کتاب پرداختند و دو فرض را برای آن در نظر گرفتند. 2️⃣: محتوای کتاب متناسب با جوانان باشد! 💠 ظاهر کتاب به‎گونه‌ای است که به هیچ وجه، جوانی سراغ چنین کتابی نمی‎رود و هرچند که ادعای نویسنده برای مخاطبان جوان، از اساس باطل است، اما ایشان هدف خود را "الهام بخش و هدایتگر بودن کتاب برای جوان" ذکر کرده‎اند. اکنون چند سؤال مطرح است: 🔺 جوان امروز برای نیاز به نقل اتفاقات ماوراء‎الطبیعه دارد؟ مثلاً مطالب صفحات ۲۲، ۲5، 30 و... هدایتگر است؟ 🔺 آیا نقل احادیث (فارغ از درستی و نادرستی)، چون شیردهی حضرت محمد توسط !، باعث هدایت جوانان امروزی می‌شود یا ایجاد زمینه برای دین، و ؟! 🔺 نویسنده چه شناختی از امروز دارد که با آوردن مطالب ماورایی و سطحی (فارغ از صحت آن)، انگاشته که معضلات جوانان با خواندن چنین مطالبی، حل‎وفصل می‌شود و ده‌ها سؤال دیگر. 🔺 متأسفانه فارغ از درستی یا نادرستی قضاوت‌های مطرح شده از سوی حضرت علی (ع) در خصوص زنان بدکاره، اصلاً بیان آن‎ها، آن هم به این صورت، چگونه زمینه هدایت جوانان و الگوپذیری آنان را فراهم می‎آورد؟ آیا آشنایی با چنین محتواهایی به طور صریح و بی‎پرده، آن هم در قالب کتب مربوط به زندگی ، اثرات سوء و نامطلوبی را، از جمله و شکسته شدن ، برای مخاطبان نوجوان در بر نخواهد داشت؟. ♨️گویا نویسنده در دوران وسطی فکری به‎سر می‌برد و از و امروز جوانان بی‎خبر است. https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 سخنران محترم عفافگرایی کتاب را، در صورتی که ویژه کودکان نگاشته شده باشد، که به‎دلیل نوع تصویرنگاری و سرشناسه کتاب قطعاً همین‌گونه است، مورد نقد قرار دادند. 2️⃣: محتوای کتاب متناسب با کودکان باشد! 💠 آیا بیان مکرر واژه‎های مرتبط با روابط جنسی آن هم از نوع نامشروع، با روحیه کودکان سازگار است؟ اگر کودک با چنین واژه‌هایی بیگانه باشد که قطعاً برایش سؤال می‌شود که معانی اینها چیست و در پی دریافت پاسخ خود، این مسأله را دوستان و یا بزرگترهای خود مطرح می‎کند و اگر هم آشنا باشد که شنیدن مجدد آن، آن هم از طریق کتب ائمه معصومین (ع)، زمینه و عادی‎سازی این مسائل فراهم می‌شود. 🔺 متأسفانه غالب از محتواهای ارائه شده در این کتاب‌ها، خصوصاً قضاوت‌های حضرت علی (ع) در خصوص مسائل جنسی، بی‎اطلاع هستند و این کتاب‌ها را جهت مطالعه کودکان خود مناسب می‌بینند و با آرامش خاطر نسبت به خرید آن اقدام می‌کنند و حتی ممکن است که خودشان هم به دلیل اعتمادی که به این‌گونه کتاب‌ها دارند، به تورق آن اکتفا کنند و مطالب آن را مرورد بررسی قرار ندهند. 🔺 متأسفانه این مطالعه این‎گونه کتاب‌ها، ذهن کودکان را کاملاً جنسی می‌کند. کتاب‌هایی که کودکان و نوجوانان را دچار و اخلاقی می‎کنند کم نیستند و عمده کتاب‎هایی که از سوی چاپ می‎شوند، از این‎گونه هستند که عمدتاً بی‌خدایی و را ترویج می‎کنند. اما خانواده‎ها به کتاب‎های مذهبی، اعتماد دارند و به همین جهت، آنها را برای کودکان و نوجوانان خود خریداری می‎کنند. https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 آقای دکتر رسولی در ادامه، از لحاظ علمی و روانشناسی به مطالعه کتاب‎ها بر روی پرداختند. ایشان ضمن بیان مفهوم شناسی ‌و ‌جایگاه ‌تعمیق ‌، به بیان چگونگی فرآیند پرداختند و اذعان نمودند که فرد از سوی دیگران، تحت تأثیر عواملی از جمله متابعت، همانندسازی یا الگوگیری و درونی‎سازی می‎باشد. 🔺 در ادامه، دو رویکرد اصلی و پرطرفدار دربارۀ کودک و نوجوان را که شامل رویکرد ‌برون‌گرا ‌(متابعت) و درون‎زا است را تشریح نمودند. 🔺 رویکرد ‌برون‌گرا، رفتار فردی را توصیف می‎کند که به منظور کسب پاداش و یا اجتناب از تنبیه و یا با تحمیل و اکراه بیرونی برانگیخته شده باشد و رویکرد‌ درون‌زا تنها بر زمینه‎سازی و درونی‌سازی مفاهیم دینی تأکید دارد. 🔺 ایشان در توضیح تربیت ‌عمقی ‌و ‌توحیدی‌ تأکید نمودند که عامل در این رویکرد نه درونی صرف است و نه بیرونی صرف؛ بلکه تربیت در این رویکرد گرچه مبتنی بر تعمیق باورهاست، از وجوه و عوامل بیرونی تربیت، غافل نیست. https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 آقای دکتر رسولی، ابعاد و روش‌های تعمیق باورها را در چهار حوزه تقسیم‌بندی کردند: 1) پرورش : همجوار ساختن روح کودک با مظاهر معنوی و حس مذهبی 2) پرورش : (تقویت اعمال دینی) عادت دادن کودک بـه عبادت و رعایت ضوابط دین 3) پرورش (تقویت افکار دینی) بیان معقول و تحلیلی اصولی و تعالیم دینی 4) پرورش (تقویت احوال دینی) ایجاد اشتیاق به خداوند و معصومین و رها کردن او در عرصه بندگی 🔺 ایشان در انتهای جلسه ضمن بیان نقد اجمالی یکی از مجموعه‎ کتاب‎های داستان قصه‎های هزار و یک شب، که کتابی سراسر مستهجن است و انواع پدیده‎های حیوانگرایی و روابط نامشروع را برای کودکان در قالب داستان تشریح می‎کند، به سؤالات و انتقادات اعضای حاضر در جلسه پاسخ دادند. 💠 اعضای حاضر در جلسه نیز، به بیان دغدغه‎های خود در خصوص کودکان و نوجوانان جامعه پرداختند و اذعان نمودند که عمدتاً والدینی که سعی دارند خود را از آسیب‎های دور نگاه دارند، کودکان خود را به کتاب خواندن تشویق می‎کنند. 📌یکی از حاضران در جلسه، با نامناسب بودن محتواهای حداقل نیمی از کتاب‎های داستان، که به وفور و در تمام کتاب فروشی‎های معتبر نیز عرضه می‎شود، آینده نامعلومی را برای کودکان و نوجوانان نسل‎های بعدی متصور شدند. چراکه کودکان و نوجوانان امروز که کتاب‎های نامناسب، مبتذل و دارای انحرافات اخلاقی را مطالعه می‎کنند و با و بیگانه می‌شوند، نمی‎توانند مادران و پدران شایسته‎ای برای باشند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 شانزدهمین نشست در سال 1399 💬 با عنوان: "معرفی طرح هادی 313 «جبهه فراگیر یاوران حجاب»" 👤ارائه دهنده‌گان: حجه‎الاسلام عبدالحمید صادقی و امیر عباس‌زاده پهلوان از مسئولین مؤسسه تخصصی امام سجاد (ع) ⏰ زمان: چهارشنبه 12 شهریور ماه ساعت 16:30 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 اخیراً موضوع و ، مسئله وسیعی در آمریکا شده است. 🔷 واژه جندر (gender) در طول زمان مورد قبول فضای علمی! اومانیستی قرار گرفته و اکنون واژه کاملاً رایجی شده است. 💥 ، به صفات و رفتارهایی که در یک ، برای یک مرد یا زن تعریف می‎شود، گفته می‎شود و تأکید می‎شود که جندر یک است، نه یک مسئله . 📛 در چند سال اخیر در آمریکا افراد راهنمایی می‎شوند که چگونه خود را در جامعه کنند و بنرهایی بر روی در و دیوار اماکن آموزشی نصب می‎گردد تا افراد به کمک آن‌ها خود را بدانند!. 🔥 به مرور اسباب بازی‎های و در برخی فروشگاه‎ها به‎صورت مشترک ارائه و از رنگ‌های استفاده می‌شود. ⚠️ اخیراً در برخی ایالت‎ها به هنگام دریافت ، جنسیت فرزند در شناسنامه درج نمی‎شود و والدین ترجیح می‌دهند که اجازه بدهند وقتی فرزند آن‌ها بزرگ شد تصمیم بگیرد که چه جنسیتی داشته باشد!. در نیز به جای ذکر ازدواج یک زن و یک مرد، ! قید می‎شود!. ♨️ در ایالت کالیفرنیا، را به سه بخش تقسیم نموده‎اند. یک بخش ویژه خانم‎ها، یک بخش ویژه آقایان و بخش دیگر ویژه افرادی که جنسیت آنها هیچ کدام از اینها نیست!. 🔥 در چند سال اخیر از افراد پرسیده می‎‍‌شود که دوست دارید که با چه ضمیری (She یا He یا Theyو Them) شما را صدا بزنند؟!؟ ♨️ برخی بعد از تولد فرزندشان، دوست دارند که بر روی آنها بگذارند تا فرزندشان تصمیم‎گیرنده تعیین ضمیر خود باشد!. https://eitaa.com/umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
#عفافگرایی #مسابقه_هفتگی_شکوه_عفاف 5️⃣1️⃣ #سؤال_شماره_پانزده ✍️ نظر حضرت اباعبدالله حسین علیه‎السلا
مسابقه هفتگی 👤سرکار خانم فاطمه اکبری، از شهر قوچان استان خراسان رضوی ✴️هدیه ایشان ارسال گردید. 💠 طبق بخش اول سؤال مطرح شده، حضرت الحسین علیه‎السلام لباس‌های تنگ را و مایه می‎دانند. 💠 در بخش دوم نیز، دلایل گرایش برخی افراد جامعه، نسبت به انتخاب ، ذکر شده بود که پاسخ خانم اکبری به‎ شرح زیر تقدیم است: 1️⃣آن‌ها می‌خواهند بودن خود را از جامعه و به‎نوعی خود را نشان دهند. 2️⃣ گرایش نوجوانان و جوانان به و نیز عامل مهمی است. در صورتی که جوان و نوجوان، دوستان خوبی برای خود انتخاب نکنند، با برقراری ارتباط با آن‎ها، به‏تدریج به آن‎ها شبیه شده و به پوشش‎های نامتعارف روی می‎آورند. 3️⃣ متأسفانه و نوجوانان ایرانی تغییر کرده است. هنرپیشه‎های غربی جای اسطوره‎های اسلامی و ایرانی را، در دل‎های جوانان و نوجوانان گرفته‎اند و آن‎ها را مجذوب خود کرده‎اند. 4️⃣ علاقه‎مندی به و مورد توجه دیگران قرار گرفتن، در پوشش، ‎ها نسبت به پوشش فرزندان و بودن البسه نامتعارف نسبت به البسه فاخر و مناسب نیز، از دلایل دیگر انتخاب پوشش‎های نامتعارف می‎باشد. 🍀 این نکته قابل ذکر است که اکثر مشارکت‏کنندگان محترم، دلایل مطلوبی را برای انتخاب پوشش‎های نامتعارف ارائه کرده بودند، اما به‎دلیل پرهیز از اطاله کلام، برخی از موارد ارائه می‎گردد. 👇 ❇️با مسابقه هفتگی شکوه عفاف همراه باشید. https://eitaa.com/umefafgaraei
📛دلایل برخی افراد جامعه، نسبت به انتخاب (بخش اول) 🔷، معیار و ارزش‎های زنان؛ و چرخش به سمت و سوی فرهنگ غربی؛ تغییر مفهوم زیبایی؛ پوشش‎های نامتعارف و ناصحیح ‎ها (اعم از فضای مجازی و تلویزیون)؛ تعریف و ترویج راه‏های نامتعارف در افزایش زیبایی زنان و استفاده افراطی از لوازم آرایشی؛ استفاده ابزاری از زنان زیبارو در تبلیغات تلویزیون، برندها و محصولات؛ رواج پوشش‎های نامتعارف و مدهای غربی ناهمخوان با فرهنگ و سبک ایران؛ سکوت مسئولان و فراموشی فرضیه و مردم؛ نیاموختن کامل و صحیح به فرزندان خود؛ و مردان و آن‎ها از پوشش‎های نامتعارف. ✍️ زهرا ابراهیمی 🔷عدم عمیق نسبت به امانت‎های الهی در وجود انسان و عدم باور به این‎که همیشه و در همه حال شاهد و ناظر اعمال و نیت‎های آن‎ها است و واقعی وجود را به بالاترین قیمت خریدار است. ✍️ لیلا کامیار 🔷 این افراد کافی در این موارد که چقدر این امر، موجب ، هم برای خودشان و هم دیگران می‎شود، ندارند. همچنین اینکه چقدر و درمورد عواقب پوشش نامتعارف گفته‎اند؛ نمی‎دانند و چقدر خوب است و موجب قوی شدن می‎شود و چقدر پوشش نامناسب، باعث کمرنگ شدن . عده‎ای هم فکر می‎کنند، پوشیدن چنین لباس‎هایی خیلی زیباست و بیشتر این استدلال را دارند که حجاب به من نمی‎آید و اگر به این‎صورت باشم زیباترم. ✍️ نفیسه شهرکی https://eitaa.com/umefafgaraei
📛 دلایل برخی افراد جامعه، نسبت به انتخاب (بخش دوم) 🔷 گرایش برخی افراد به پوشش‎های نامتعارف را می‎توان در نوعی کمبود جستجو کرد. این‎گونه افراد اگر و شخصیتی نداشته باشند، نیازی نیست که خودشان را در اجتماع نخ‎نما نمایند. آن‏ها به‎علت می‎خواهند دیده شوند. ✍️ خدیجه سادات خطیبی 🔷به نظر مهم‎ترین دلیل ‎ است، وگرنه افراد واقعاً اذیت می‌شوند. اما سرسپرده مد روز می‎شوند و اذیت آن را به جان می‎خرند، تا اُمل معرفی نشوند. البته و کم‌هزینه‎تر بودن لباس تنگ و شیک بودنی که جا افتاده و همچنین نیز، قطعاً مؤثرند. ✍️ آرمان برتر 🔷 ناشی از تمایلات فرد به و خودنمایی است. فرد در درون خود کمبود و خلأیی حس نموده و سعی می‎کند با نمایش خود، مورد و توجه دیگران قرار گیرد. شاید فرد در صدد است را که در محیط خانه از آن بوده، در محیط بیرون بیابد. عده‎ای هم با مقاصدی خاص و برای فرهنگ‎سازی، ، اهداف جنسی و مقاصد مالی دست به این انتخاب می‎زنند. ✍️ فاطمه ایزدپناه 🔷 لباس تنگ،‌ لباس ذلّت است! حالا چگونه عده‎ای این لباس خواری را با افتخار به تن می‎کنند؟ این مسأله یا از روی است و یا از روی فرهنگی به مد و مدگرایی. عده‎ای با این کار خود، دشمن را لبیک گفته‎اند. آن‎ها لبیک‎گویان به این غرب، با چشم‎های بسته به بیراهه‎ای خواهند رفت، که پایان آن چاهی است که بیرون آمدن از آن امکان‎پذیر نخواهد بود. ✍️ احمد یوسفی https://eitaa.com/umefafgaraei
⚠️جلوی اجرای را بگیرید! 👤: 🔥 به این فکر کنیم چرا آنقدر طواغیت عالم و فراعنه عالم، اصرار دارند که در کشورها گاهی اوقات با سر و صدا مثل سند ۲۰۳۰، کنند؟!؟ اصرار آن‎ها به نفوذ، به خاطر تأثیر آموزش و پرورش است!. ♨️ قصد دارد کاری را که بوسیله از انجام آن است، با نفوذ و از راه‎هایی مانند سند ۲۰۳۰ و انسان‎هایی که مثل او کنند و اهداف عملیاتی او را پیاده کنند انجام دهد، تا زمینه ملت‎ها فراهم شود. ⚠️ الان هم شنیده‌ام سند۲۰۳۰ در گوشه و کنار، بوسیله آدم‎های ناباب یا غافل دارد می‎شود؛ این را باید به‎طور جدی دنبال کنید. ♨️ متأسفانه رها است. مهدکودک‌ها هم ذیل آموزش پرورش است، این رها است. اولاً دستگاه‎های مختلف دولتی با هم توی این زمینه بگومگو دارند که این بگومگوها باید برطرف بشود. 🔥 وانگهی وقتی که دستگاه را شما بگذارید، دیگران می‌آیند بچه‎های مردم را می‎گیرند، می‌برند آنجا و داده می‎شود. 📌 گزارش‎های بسیار بدی، بنده دریافت کردم از بعضی از مهدکودک‌ها، که واقعاً نگران‌کننده است. 🔰 ارتباط تصویری با مدیران و رؤسای آموزش و پرورش، 11 شهریور 1399 👇👇👇 https://www.leader.ir/fa/content/24598/ https://eitaa.com/umefafgaraei
✴️اهمیت کشف علل و انگيزه‌هاي پرسش‌کننده 🔶در پاسخ به هر پرسشي، كشف پرسش‌كننده بسيار كارساز است. زیرا گاهی یا ، يك واژه و عبارتی را در جايي مي‌شنود و بدون آن‌كه دربارة آن چيزي بداند و قدرت درک آن را داشته باشد، معنا و مفهوم آن واژه و عبارت را، از يا يا مي‌پرسد. 🔶مثلاً فرزندی شنیده است که دو نفر به عنوان فحش، واژه فلان را به یکدیگر نسبت می‎دهند، حال کودک می‎آید و از پدرش می‎پرسد فلان واژه یعنی چه؟!؟ 🔶اینجا اگر پدر از موضوع مطلع نباشد نمی‎تواند پاسخ و ‎زا بدهد. ولی اگر از فرزندش بپرسد که این واژه را از و از چه کسی شنیده؟ و او بگوید دو نفر در نزاع با یکدیگر این واژه را به‌کار می‎بردند، می‎تواند بگوید که این یک فحش است و نباید انسان آن را به دیگری بگوید و نیاز به توضیح بیش از این نمی‎باشد. 🔶ولی اگر همین واژه را ، از دوستش شنیده باشد و از پدرش سؤال کند، اینجا دیگر نمی‌شود گفت که این یک فحش است. بلکه باید تا حدودی از جانبی فرزندش دربارة این واژه مطلع شود و سپس متناسب با و او به پاسخ بپردازد و توضیحاتی را در حدی که نه دروغ بگوید و نه شکسته شود، را ارائه دهد. 📚سلسله نشست‎های ☘️نکات مهم در چگونگی پاسخ به سؤالات جنسی فرزندان به صورت مشروح ارائه خواهد شد. https://eitaa.com/umefafgaraei
👤 محمد آهنی، برادر شهید رجبعلی می‌گوید: 🍃 در روستای ما، هنگام برگزاری مراسم ، جشن می‎گرفتند و ساز و دهل می‎زدند؛ ولی موقع رجبعلی، او تأکید کرد که نباید چنین مسائلی در کار باشد. هر چه می‎گفتیم باید طبق رسم و عمل کنیم، 🍃 می‎گفت: "ما کردیم که رسم و رسوم‎های خرافه‎ای از بین برود". 🍃 چون ازدواجش مصادف با شب جمعه شده بود، مراسم با برگزار شد و با سلام و صلوات هم به اتمام رسید. 🌱🌱🌱🌱🌱 💠 رجبعلی آهنی، همراه با آغاز جنگ تحمیلی، به صورت داوطلبانه به رفت و طی سالیانی که در جبهه بود، بارها دچار مجروحیت‎های شدیدی شد، اما بلافاصله پس از مداوا، مجدداً به جبهه برمی‎گشت. 💠 با تمام این مجروحیت‎ها در سن 27 سالگی (1361/7/2) به منظور ارج نهادن به سنت نبوی، ازدواج نمود و سه روز بعد از به پاس زحمات بی‌شائبه‌اش در صحنه‎های نبرد، از سوی سپاه راهی سفر زیارت شد و آنجا در طوافی عاشقانه، خواهان تقرب به درگاه دوست شد. 💠 شهید آهنی در حالی که به‎خاطر شایستگی‎اش به معاونت تیپ ۲۱ امام رضا منصوب شده بود، در عملیات "مسلم‌بن‌عقیل" (1361/8/25)، در تپه‎های مشرف بر شهر مندلی عراق بر روی میدان مین بعثیون به رسید. 💠 دوستانش نتوانستند پیکر مطهر شهید آهنی را، به سبب حجم سنگین آتش دشمن به عقب منتقل کنند و به همین سبب پیکر شهید رجبعلی ۱۸ سال در مناطق جنوب کشور باقی ماند. 🍃 و سرانجام پیکر مطهر در تاریخ 1380/3/31 در شهر بیرجند به خاک سپرده شد. https://eitaa.com/umefafgaraei
📛 ♨️متأسفانه در جامعه امروز؛ بسیاری از افراد نمی‌‎توانند حق و باطل را از هم تشخیص بدهند؛ چون که بعضاً جای ارزش و ضدارزش عوض شده است و برخی ، و را که، دستور خداوند است، عیب و ضدارزش، 🔥اما و و غیرت را که ضدانسانیت و مخالف دستورات خداوند است را، ارزش و نشانه‌ شخصیت و می‌دانند!!! ☝️همه اینها به ‌خاطر دور شدن از و افزایش در جامعه ا‌ست... ⚠️و ما نباید به این بهانه که خیلی‎ها را عیب می‎‌دانند آن را کنار بگذاریم. ✅مطمئناً کسی که را درک کند، هیچ وقت با حرف‎‌های نادرست یک عده، تحت تأثیر القائات شیطانی قرار نمی‎‌گیرد و به ‌خاطر سرزنش و تمسخر دیگران، را زیر پا نمی‎گذارد و ترسی از سرزنش دیگران ندارد👇 🍀 "و لا یخافون لومه لائم" (سوره مائده، آیه ۵۴) 🍀"و از ملامت هیچ ملامت‌کننده‌ای نمی‌هراسند" ✍️، آسیب‌شناسی شخصیت و محبوبیت زن https://eitaa.com/umefafgaraei
📌 باید از کودکی آموزش داده شود. 🔷کودکان باید یاد بگیرند که حتی نباید پیش والدین‎شان لباس‎شان را عوض کنند و در سنین پایین‎تر، وقتی وظیفه را به عهده دارند، باید با رفتارهای خود نشان بدهند که از لمس یا نگاهی که لازم نیست، خودداری می‌کنند. 🔷این آموزش‌ها از همان زمان کودکی و موقعی که فرزندمان را تعویض پوشک می‌کنیم، شروع می‌شود. 🔷باید به یاد بدهیم که وقت حمام کردن، داخل حمام لباس‎هایش را دربیاورد و همان‌جا هم لباس‎هایش را بپوشید. 🔷نباید فراموش نمود که وقتی بچه‌ها در حمام هستند، بدون در زدن وارد نشویم. 🔷هنگامی هم که برای شستشوی کودک به او کمک می‎کنیم، در مرحله آخر استحمام، وقتی که لازم است تمام بدن کودک شسته شود، والدی که کنار اوست، باید رویش را برگرداند و به بدن بچه نگاه نکند. با این کار کودک می‌بیند که هیچ کس نباید برخی اندام‌های او را ببیند. 🔷کودک باید یاد بگیرد، حریم‌هایی وجود دارد که هستند و لزوم رعایت آن را درک کند. 🔷برای مثال بچه‌ای که می‌بیند مادرش با ورود ، هرچند که از محارم باشد، لباس دیگری روی لباس راحتی خانه می‌پوشد، این نکته ظریف را یاد می‌گیرد که باید متناسب با مکان و زمان لباس بپوشد. 📚سلسله نشست‎های https://eitaa.com/umefafgaraei
6️⃣1️⃣ ✍️ اگر پدر و مادر، به موضوع ضرورت و تداوم ......... توجه نکنند، سایر تلاش‌های تربیتی‎شان ثمری نخواهد داشت. 📌 (بر اساس نظر شخصی و در قالب یک الی سه واژه) 🔹مهلت ارسال پاسخ مسابقه شماره شانزده، دوشنبه 17 شهریور 🔹اعلام برنده به قید قرعه و ارسال هدیه، چهارشنبه 19 شهریور 🔹برای شرکت در مسابقه هفتگی شکوه عفاف، کافی است پاسخ خود را به آیدی @gholami35 ارسال نمایید. https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی #داستان_کوتاه #تبلیغ_عطر 🔺بیرون پاساژ ایستاده است. از #ظاهر او تابلویی شکل گرفته، که هر کس وارد و یا خارج از پاساژ می‎شود، باید اول #نگاهی به سر تا پای او بیندازد و یا حتی دقایقی به بهانۀ برش‎های نازک مقوایی که از قبل، در #عطر خیسانده شده و او آن‎ها را به‎عنوان #تبلیغ به مشتریان می‎دهد، کمی هم با او #گپ بزند و در آخر هم، #خنده‎ای بین آن‎ها ردوبدل شود. 🔺 البته برخی هم با بی‌اعتنایی به او و تبلیغش، از کنارش عبور می‏کنند. 🔺#جوانی که از قبل دختر را زیر نظر دارد، به او نزدیک می‎شود و بی‎محابا به چهرۀ دختر #چشم می‎دوزد. 🔺 دختر بریده کاغذ عطری را به او می‎دهد و #پسر در حالی‎که با دست مقوا را می‎گیرد، همچنان محو تماشای صورت دختر است. 🔺با آن دو فاصله دارم و گفتگوی آنان را نمی‎شنوم؛ فقط عکس‎العمل دختر را می‎توانم ببینم که پس از حرف‎های پسر، #لبخند می‎زند. 🔺به بیرون کیوسک می‎آیم و مجلات و روزنامه‎ها را مرتب می‎کنم. 🔺مطلب زیبایی در صفحه اول روزنامه از #شهید_مطهری، نظرم را جلب می‎کند. 📝"#شرافت_زن اقتضا می‎کند هنگامی که از خانه بیرون می‎رود، #متین و سنگین و باوقار باشد. در طرز #رفتار و لباس پوشیدنش هیچگونه عمدی که باعث تحریک و تهییج شود به‎کار نبرد. #زباندار لباس نپوشد، زباندار راه نرود، زباندار و معنی‎دار به سخن خود آهنگ ندهد". 🔺سری تکان می‎دهم و دوباره نگاهم به همان پسر و دختر می‎افتد. ♨️ #پسر چیزی از جیبش بیرون می‎آورد و به دختر می‎دهد و لبخندهای هر دو آن‌ها چاشنی جدا شدن پسر می‎شود. ✍️#احمد_یوسفی https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی ❇️مهم‌ترین خلأهای موجود بر سر راه #تربیت درست و اسلامی #دختران ما در جامعه چیست؟ 🔶مشکل ما این است که الان پدر و مادرها می‌خواهند به بچه‌هایشان #محبت کنند و آن‎ها #هدایت کنند، اما نمی‌دانند که چه‎کار کنند. 🔶نسل‌های گذشته به دو دلیل، می‌دانستند که چه‎کار کنند: 1️⃣طبیعت مرد به او می‌گفت #مردانگی کن، طبیعت زن هم می‌گفت #زنانگی کن. 2️⃣نسل گذشته‌ی ما، این آموزش‌ها را سینه‌ به‌ سینه منتقل می‌کردند. ❇️مشکلات #خانواده_معاصر در تربیت فرزند 1️⃣امروزه ما به زن و مرد تلقین کردیم که زنانگی و مردانگی برساخت اجتماع است، واقعیت خارجی ندارد و دروغ است. باورت نشود که زنی!، باورت نشود که مردی!. 2️⃣دوم اینکه خانواده هم #اقتدار گذشته را ندارد. پدر و مادر چیزی یاد نگرفته‌اند که به نسل بعد منتقل کنند. 📌نظام تربیتی ما در مدرسه یاد ندارد که چگونه #تربیت کند. 🔶آموزش و پرورش خیلی ادعاهای بزرگ دارد. می‌گوید از سن شش سالگی تا هجده سالگی مسئول اصلی #تربیت، هستم. خانواده و نهادهای دیگر با من مشارکت ‌کنند!. 🔶یعنی غیر از آن آموزه‌های دینی ما، دارد یک حرف دیگری می‌زند. ♨️حالا که نظام آموزش و پرورش مسئول اصلی تربیت شد، پس چرا به وظیفه‌اش عمل نمی‌کند؟ آیا توانسته دختر ما را #تربیت_دخترانه و پسر ما را #تربیت_پسرانه کند؟!؟ 🔶اصلاً‌ دغدغه ندارد. گویا آموزش و پرورش این پیش‎فرض را دارد که زنانگی و مردانگی برساخت اجتماع است! و بنابراین نظام تربیتی‌مان باید روی ویژگی‌های مشترک زن و مرد کار کند. این است که در تربیت #اختلال ایجاد می‌کند. 👤#حجت_الاسلام‌_زیبایی_نژاد https://eitaa.com/umefafgaraei
👆یکی از تدوین شده، جهت برنامه های در مدارس ابتدایی و متوسطه، جهت پشتیبانی از آموزش جنسی به 👆 "Catching On Everywhere" "Sexuality Education for Victorian Primary Schools" ♨️در گزارش مراسم "نشست عالی‌رتبۀ مشورتی در زمینۀ آموزش ۲۰۳۰ در ایران"، به‎مناسبت رونمایی از (20 آذرماه ۱۳۹۵)، که در سایت یونسکو نمایندگی ایران وجود داشته و هم اکنون آن گزارش، از روی این سایت حذف شده است، به نقل از خانم ماکی ، هماهنگ‌کنندۀ آموزش ۲۰۳۰ در منطقه آسیا و اقیانوسیه آمده است: 👤"، اولین کشور در منطقه آسیا و اقیانوسیه است که سند ملی آموزش ۲۰۳۰ را تهیه نموده و اولین کشوری است که در طرح پیمایشی [GEM] شرکت کرده و این امر بسیار است". 😲 💥ظاهراً پذیرش سند 2030، به منزلۀ آن است که ما برای تعیین ، به جای اسناد ملی (سند تحول، برنامه درسی ملی) باید به سند مذکور، مراجعه کنیم! 😔 ⚠️ اگر اجرا می‌شد؟! ⚠️ ✅اطاعت کامل از بیگانگان ✅بی معنا شدن والدین ✅بی ارزش شدن ایران! ✅کمرنگ شدن یا از بین رفتن مردم ایران ✅پذیرش تدریجی همجنس‎گرایی ✅ تجویز استمناء ✅ به رسمیت شناختن خانواده‌های دو پدری و دو مادری ✅ از بین بردن در رابطه جنسی ✅و... 📚منبع: سلسله نشستهای https://eitaa.com/umefafgaraei
❇️برخی از روانشناسان معتقدند که، ۷۵ درصد از شناخت حسی ما از جهان خارج، از طریق حاصل می‌شود و ۲۵ درصد دیگر، از طریق حواس شنوایی، لامسه، بویایی و چشایی کسب می‌گردد. ❇️کسانی که قادر باشند خویش را مهار کنند، دریچه قلب و درون خویش را تحت درآورده‌اند و از انواع پیامدهای انحرافی خواهند ماند. ✅بنابراین مسئله ، از مهم‎ترین مسائل در تنظیم و سالم میان زنان و مردان است. 🔰 می‎فرمایند: 🍀 "من اطلق ناظره اتعب حاضره، من تتابعت لحظاته، دامت حسراته" 🍀"هر که دیده‎اش را رها سازد، خود را بر باد داده است و هر که نگاه‎هایش پیاپی باشد، ‎هایش همیشگی خواهد بود". 📚میزان الحکمه، ح 20251 1️⃣آشفتگی روانی و افسردگی 2️⃣زمینه‌ساز عشق‎های شیطانی 3️⃣ایمن نماندن خانواده و بستگان 4️⃣به خطر افتادن سلامت نسل 5️⃣بی‌میلی به همسر، نزاع، طلاق و جدایی 6️⃣عدم قبولی روزه 7️⃣از دست دادن ایمان 8️⃣زمینه‌سازی جنایات و قتل‌ها 9️⃣پر شدن چشم‎ها از آتش و عذاب سخت الهی ⁦✍️⁩، خوشبختی در همین نزدیکی https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛زیاده‌روی و اعتیاد به نامناسب، آسیب‎های و را به همراه خواهد داشت. ✅هدف از بازي است. سلامتی جسمي، روحي، رواني و حتي اعتقادي. 🔶بنابراین بازي و اسباب بازي، بايد باشد و اين شرط اول است! 📌پس انتخاب هر بازي، كه را هدف قرار دهد، نقض غرض است. 💠برخی از معتقدند که تهیه بازی‎ها از فروشگاه‎های مجاز و خرید نسخه‎های اصلی که توسط سازمان ESRA (نظام ملی رده‎بندی سنی بازی‎های رایانه‎ای ایران) بررسی شده است برای مناسب بودن بازی‎ها کفایت می‎کند؛ زیرا با تکیه بر مبانی اسلامی، جامعه‎شناسی و روانشناسی مورد بررسی قرار گرفته و بر اساس معیارهایی نظیر خشونت، ترس، مواد مخدر، محتوای جنسی، ارزش‎های مذهبی، هنجارهای اجتماعی و ناامیدی، تعیین گروه مخاطب انجام شده است و در قالب برچسب‎های مشخص، در گوشه پایین سمت چپ جلد بازی‎ها نصب شده است. ⁉️اما آیا واقعاً این‎گونه است!؟! ♨️به صراحت می‎توان اذعان نمود که این‌گونه نیست! ⚠️زیرا هم وجود دارد و هم تجربه نشان می‎دهد همین به آهنگ‎ها، کنسرت‎ها، آوازها و تئاترهایی مجوز داده که هیچ کارشناس متعهد و دلسوزی آن را مجاز نمی‎داند! ✅بنابراین تا جایی که ممکن است، فرزندان دلبند خود را از به بازی‎های رایانه‎ای باز داریم و بازی‎های پرتحرک را جایگزین آن نماییم. 📌و اگر نتوانستیم، دست‎کم در انتخاب بازی‎ها، نهایت دقت و را به‎خرج دهیم. 📚سلسله نشست‎های https://eitaa.com/umefafgaraei
💠براي هر بيماري، نخست بايد علت و سبب آن‌را يافت و سپس به مداواي آن پرداخت. 🔷كساني كه به روي مي‌آورند، انگيزه‌هاي متفاوت دارند. به بيان ديگر، كسي كه بدحجاب است، دست‌كم يك و يك ، او را بدحجاب كرده است. ✅بنابراین براي درمان بدحجابي، نخست بايد علل و انگيزه‌هاي آن‌را يافت و سپس به مداواي آن پرداخت. 💥علل و 💥 🍁شيك و زيبا‌پوشي 🍁تنوع‎طلبی 🍁تربيت خانوادگي و پيروي از بزرگان خاندان 🍁تأثيرپذيري از محيط و اجتماع 🍁تأثيرپذيري از دوستانِ نابهنجار 🍁تقليد و پيروي از مسئولان و خانواده‌هاي آنان 🍁ابراز اعتراض، مخالفت و لجاجت 🍁خودنمايي 🍁فخر فروشي، برتري‌جويي و شهرت‌طلبي 🍁غرب‎زدگي 🍁دشواری رعایت حجاب 🍁محدودیت‌آوریِ حجاب 🍁ترس از تمسخر و استهزاء 🍁خواستگاریابی 🍁روسپي‌گري و خود فروشي 🍁لذت‌جويي جنسي 🍁عادت به بدحجابی 🍁بهانه قرار دادن رفتارهای غیرعفیفانه برخی از حجاب‎داران 🍁اشكال‌ها و ايرادهاي بي‌پاسخ دربارۀ حجاب 🍁تأثیرپذیری از برخی فیلم‎ها و سریال‎های داخلی و خارجی و شبکه‌های ماهواره‌ای و حجاب‌هراسی 🍁ضعف اعتقاد به خدا و معاد 🍁فشار، اجبار و تهدید 🍁و... 📚 ، درسنامه عفاف https://eitaa.com/umefafgaraei