eitaa logo
『 احیاء تفکر اسلامی 』
707 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
47 فایل
🕊️❤️°. 🌿°.. فرصتی برای بازخوانی #نظام_فکری استاد شهید مطهری. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع میباشد.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۵ بهمن ۱۴۰۰
{🧣🌨 } ♨️ یڪۍ از موارد اختلاف مھم میان عرفا و غیر عرفا خصوصاً فقھا، نظریہ خاص عرفا درباره شریعت و طریقت و حقیقٺ اسٺ. عرفا و فقھا متفق القول‏‌اند ڪہ شریعت یعنے مقررات و احڪام اسلامۍ مبنۍ بر یك سلسلہ حقایق و مصالح است. 🤝 فقہا معمولًا این مصالح را بہ امورۍ تفسیر می‌ڪنند ڪہ انسان را بہ سعادت یعنۍ حد اعلاۍ ممڪن استفاده از مواهب مادۍ و معنوۍ مۍ‌رساند. 🌟 _ ولۍ عرفا معتقدند ڪہ همہ راه‌ها بہ خدا منتھۍ مۍ‌شود و همہ مصالح و حقایق از نوع شرایط و امڪانات و وسایل و موجباتی است ڪہ انسان را بہ سوۍ خدا سوق مےدهد.🍃..^ ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
۲۵ بهمن ۱۴۰۰
┄┅─✵💎✵─┅┄ فقها همین قدر می‌گویند: در زیر پرده شریعت (احکام و مقررات) یک سلسله مصالح نهفته است و آن مصالح به منزله علل و روح شریعت به شمار می‌روند؛ تنها وسیله نیل به آن مصالح، عمل به شریعت است. اما عرفا معتقدند که مصالح وحقایقی که در تشریع احکام نهفته است از نوع منازل و مراحلی است که انسان را به مقام قرب الهی و وصول به حقیقت سوق می‌دهد. 📕کلیات علوم اسلامی، ج۲ ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
۲۵ بهمن ۱۴۰۰
°.🌸⃝⃡❥.° شریعت،طریقت،حقیقت عرفا معتقدند که باطن شریعت راه است و آن را «طریقت» می‌خوانند، و پایان این راه «حقیقت» است یعنی توحید به معنی‌ای که قبلًا به آن اشاره شد که پس از فنای عارف از خود و انانیت خود دست می‌دهد. این است که عارف به سه چیز معتقد است: شریعت، طریقت، حقیقت؛ معتقد است که شریعت وسیله یا پوسته‏ای است برای طریقت، و طریقت پوسته یا وسیله‌ای برای حقیقت. ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
۲۵ بهمن ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۵ بهمن ۱۴۰۰
recording-20220207-223305.mp3
2.57M
     ▷ ─────◉──────── ♪ 🎙 مسیحی و زره علی علیه السلام‏ ❤️ 📚 داستان راستان ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
۲۵ بهمن ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۶ بهمن ۱۴۰۰
9.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
「🎉😍」 -همتاےعلی‌نخواهدآمدوالله -صدباراگرڪعبہ‌ترڪ‌بردارد...💚 ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
۲۶ بهمن ۱۴۰۰
•|❤️🌹|• عݪۍ ﷺ از آن نظر محبوب اسٺ ڪہ پیوند الھۍ دارد. دل‌هاۍ ما بہ طور ناخودآگـاه در اعماق خویش با حق سَر و سِرّ و پیوستگـے دارد، و چون عݪۍ ﷺ را آیٺ بزرگ حق و مظھر صفاٺ حق مۍیابند بہ او عشق مۍ‌ورزند. ツ♡ در حقیقٺ پشتوانہ عشق عݪۍ ﷺ پیوند جان‌ها با حضرٺ حق اسٺ ڪہ براۍ همیشہ در فطرت‌ها نهاده شده، و چون فطرت‌ها جاودانۍ اسٺ مهر عݪے ﷺ نیز جاودان اسٺ. 🍃 نقطہ‌هاۍ روشن در وجود عݪۍ ﷺ بسیار اسٺ اما آنچہ براۍ همیشہ او را درخشنده و تابان قرار داده اسٺ ایمان و اخلاص اوسٺ و آن اسٺ ڪہ بہ وی جذبہ الھۍ داده اسٺ.🌿🌸 📚جاذبه‌ودافعه‌علیﷺ ، ص۹۱ ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
۲۶ بهمن ۱۴۰۰
7.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟢 مکتبی بی‌نظیر به نام مکتب عشق علی(ع) علیه السلام ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
۲۶ بهمن ۱۴۰۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲۷ بهمن ۱۴۰۰
『 احیاء تفکر اسلامی 』
°.🌸⃝⃡❥.° شریعت،طریقت،حقیقت عرفا معتقدند که باطن شریعت راه است و آن را «طریقت» می‌خوانند، و پایان ا
•|💫🌼|• فقہا معتقدند ڪہ مقررات اسلامۍ در سہ بخش خلاصہ مۍشود: ‌۱- اول بخش اصول عقاید ڪہ ڪلام عھده‏‌دار آن اسٺ. در مسائل مربوط بہ اصول عقاید لازم اسٺ انسان از راه عقل ، ایمان و اعتقاد تزلزل ناپذیر داشتہ باشد. 🧠✊🏻 ۲- دوم بخش اخلاق . در این بخش دستورهایۍ بیان شده است ڪہ وظیفہ انسان را از نظر فضایل و رذایل اخلاقے بیان مےڪند و علم اخلاق عہده‏‌دار بیان آن است. ツ🌀 ۳- بخش سوم بخش احکام اسٺ که مربوط بہ اعمال و رفتار خارجے انسان است و فقہ عهده‏دار آن است.🖇🔖 ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
۲۷ بهمن ۱۴۰۰