eitaa logo
『 احیاء تفکر اسلامی 』
714 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
47 فایل
🕊️❤️°. 🌿°.. فرصتی برای بازخوانی #نظام_فکری استاد شهید مطهری. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع میباشد.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•|🌸🌿🖇 عرفا از این سہ بخش بہ «شریعت» و «طریقٺ» و «حقیقت» تعبیر مۍ‌ڪنند و معتقدند ڪہ همان گونہ ڪہ انسان واقعاً سہ بخش مجزا نیسٺ (یعنۍ بدن و نفس و عقل از یڪدیگر مجزا نیستند، بلڪہ در عین اختلاف با یڪدیگر متحدند و نسبٺ آنہا با یڪدیگر نسبت ظاهر و باطن است)🤝👣 شریعت و طریقت و حقیقت نیز اینچنین‌اند، یعنۍ یڪۍ ظاهر است و دیگرۍ باطن و سومۍ باطنِ باطن ، با این تفاوت ڪہ عرفا مراتب وجود انسان را بیش از سہ مرتبہ و سہ مرحلہ مۍدانند، یعنۍ بہ مراحل و مراتبۍ ماوراۍ عقل نیز معتقدند.🎈🏝 📚 کلیات علوم اسلامے، ج ۲ص۸۶ ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شجاعت و صلابت حضرت زینب کبری(س) در برابر یزید وفات اسوه صبر و استقامت حضرت زینب سلام الله علیها تسلیت باد! 🏴🖤🖤 ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
••✾•🍃🌼🌺🌼🍃•✾•• بِسْمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَٰنِ‌الرَّحِيم 🌱،. 📚 📎 " عقل "....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
°•💜🌸•° آیا اخلاق، مطلق اسٺ یا نسبۍ ؟¿ ¿ آیا قوانین‌و مقرراٺ‌و همچنین اصول اخلاقۍو اصول تربیتۍ لزوماً و ضرورتاً در طول تاریخ بشریت تغییر مے‌ڪند و باید هم تغییر بڪند و بنابراین هیچ قانونی‌و هیچ اصل اخلاقۍو اصل تربیتۍ ثابت و جاوید نیست بلڪہ جبراً همہ قوانین نسخ مے‌شود، و یا این‏طور نیست؟ ⁉️🤔 ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
🌿⃟«🌸 ⃟«🌿 بحث درباره مسئله‌ای است به نام نسبیت اخلاق در مقابل مطلق بودن اخلاق، که علمای جدید طرح کرده و مدعی هستند که اخلاق و اصول تربیتی مانند خیلی از چیزهای دیگر مفاهیم مطلق نیستند که در همه مکانها و در همه زمانها یک جور صدق کند و یک جور درست باشد، بلکه یک سلسله امور و مفاهیم نسبی هستند که درمکانهای مختلف و زمانهای مختلف تغییر می‌کنند. 📘اسلام و نیاز های زمان،. ج ٢ ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⃟💕🌸 در باب اخلاق بالخصوص، تکیه روی این مطلب است که اخلاق را بر پایه حسن و قبح که حکم عقل است مبتنی می‌کنند، می‌گویند: خُلق خوب آن است که عقلاً زیبا باشد و در نزد عقل نیک شمرده شود و خلق بد آن است که در نزد عقل زشت شمرده شود، و با دلایل و شواهد زیاد ثابت می‌کنند که این حکمهای عقل که «فلان خلق نیک است و فلان خلق زشت» یک حکم ثابت یکنواخت متساوی در همه جا نیست. ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
---••✾•🍃🌼🍃•✾••┈ اخلاق برپایۂ حسن‌وقبح عادات و آداب ملل مختلف را که مورد مطالعه قرار داده‌اند، دیده‌اند در زمان واحد یک چیز در میان یک قوم و نزد عقول یک قوم، زیبا و مستحسن و لازم الرعایه شمرده می‌شود و همان چیز عیناً در میان قوم دیگری یک امر مستقبح و زشت شمرده می‌شود، و یا در زمانی یک چیز در میان قومی مستحسن شمرده می‌شده است و در زمان دیگر مستقبح. بدیهی است که وقتی معیار اخلاق حسن و قبح باشد، وقتی خود حسن و قبح (یعنی افکار و تشخیصها) از این نظر اختلاف دارد و تغییر می‌کند، طبعاً باید بگوییم اخلاق هم تغییر می‌کند. ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌