eitaa logo
『 احیاء تفکر اسلامی 』
714 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
47 فایل
🕊️❤️°. 🌿°.. فرصتی برای بازخوانی #نظام_فکری استاد شهید مطهری. استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع میباشد.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
°•🍃📽•° 🔸'' درس اخلاق شهید مطھری ( عقده هاۍ روانۍ مخفۍ ) !! ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
°<🎩🙏>° فرق میان «اخلاق» و «آداب» اشتباهی که جناب ویل دورانت کرده این است که میان «آداب» و «اخلاق» فرق نگذاشته. آداب یک چیز است و اخلاق چیز دیگر. آداب مربوط به ساختمان روحی انسان نیست، قرارداده‌ای افراد انسان است در میان یکدیگر ، مثل همین مثالی که خودش ذکر می‌کند: دو نفر انسان به همدیگر می‌رسند، اخلاق اقتضا می‌کند نسبت به یکدیگر متواضع و مؤدب باشند زیرا تواضع لازمه اخلاق است، اما در یک جامعه به علامت ادب و تواضع کلاهشان را برمی‌‏دارند، در جامعه دیگر به علامت تواضع کلاه سرشان می‌گذارند. اینها دیگر جزو اخلاق شمرده نمی‌شود که ما بگوییم چون اینها تغییر می‌کند پس اخلاق متغیر است. اینها دلیل بر تغیر اخلاق نمی‌شود، مربوط به تغیر آداب است. ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
『 احیاء تفکر اسلامی 』
°<🎩🙏>° فرق میان «اخلاق» و «آداب» اشتباهی که جناب ویل دورانت کرده این است که میان «آداب» و «اخلاق»
🌿⃟«🌸 ⃟«🌿 می‌توان به آسانی صدها مثال دیگر برای نمایاندن اینکه امور زشت و ناپسند زمان و مکان ما در زمان و مکان دیگری خوب و پسندیده هستند، ذکر کرد. در مسئله‌ آداب و رسوم حرف درستی است، شاید هم همین جور باشد. ولی تو الآن می‌گویی آداب غیر از اخلاق است، مثال آداب، ربطی به مسئله‌ نسبیت اخلاق ندارد بنابراین ما نمی‌توانیم تحت عنوان «نسبیت اخلاق» که اینها ذکر کرده‌اند و نسبیت آداب را طرح کرده‌اند، نسبیت اخلاق را بپذیریم. ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
[• 🦋💊 •] اگر فساد اخلاق بیمارۍباشد تکلیف مسئولیت چیست؟⁉️ ⇦جوابش واضح اسٺ: انسان از نظر روانۍ ڪہ بیمار مے‌شود، در عین اینڪہ خودش بیمار اسٺ خودش طبیب هم هست.✨ انسان بہ بیمارۍ حسادٺ یا تکبر مبتلا مۍشود، ولۍ مطلبۍ ڪہ مخصوصاً در متون دینۍ بہ آن توجہ شده این است ڪہ هرڪسۍ طبیب خودش است.👨‍⚕ •حال اگر طبیبۍ بیمار شد -ڪہ ریشه و دواۍ بیمارۍ‏‌اش را مے‌داند- آیا مسئول هسٺ‌یا مسئول نیست؟ 🤔 ♻️اگر خودش را معالجہ نڪند، مسلّم مسئول است. در امور روحۍ و اخلاقۍ - چون مربوط بہ خود انسان و روان انسان است- همہ افرادۍ ڪہ بیمار مے‌شوند، مۍ‌توانند طبیب معالج خودشان باشند.🤧 آدم حسود مۍداند ڪہ حسود است، پس بیماری را خودش تشخیص مۍ‌دهد، و مۍداند ڪہ راه معالجہ‌‏اش چیست؛ یعنۍ با یك تعلیمات خیلۍ ساده‌اۍ مۍ‌تواند خودش را معالجہ ڪند.💪🏽 ↻اگر واقعاً ڪسۍ باشد ڪہ از این تعلیماٺ ساده هم آگاه نباشد، او مسئولیت هم ندارد.👀 ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
••✾•🍃🌼🌺🌼🍃•✾•• بِسْمِ‌اللَّهِ‌الرَّحْمَٰنِ‌الرَّحِيم 🌱،. 📚 📎 " تعلیم وتربیت "....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بشر در جامعہ خودش نیاز بہ تعلیم و تربیت دارد. تعلیم و تربیت یعنی پیاده کردن علم و پیاده کردن اخلاق؛ عملا کاری که خانواده‌ها براے فرزندها و مدرسهہ‌ها براے بچه‌ها و بالاخره دارالتعلیم‌ها انجام مۍدهند. 📘گریز از ایمان و گریز از عمل، ص۳۶ ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
°•📙🌱•° آیا ایمان در کنار تعلیم و تربیت و مؤید آن بوده یا نه⁉️ بدون شک در گذشتہ در تعلیم و تربیت‌ها یکی از چیزهایی که استفاده می‌کردند، دین و ایمان بوده. اگر یک اصلی یا یک خُلقی را می‌خواستند به انسان‌ها بدهند، هیچ عاملی به اندازه عامل دینۍ نمی‌توانست نافذ باشد؛ آیہ‌ای از کتاب آسمانی یا جمله‌ای از پیشوای دینی می‌خواندند؛ روح‌ها و روان‌ها در مقابل اینها خاضع و خاشع بودند. ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌
〘•✨📒•〙 نقش دین درامࢪتعلیم وتربیت دین در گذشتہ بہ عنوان یک قدرت و یک عامل در مرحلہ اجرا، بہ سود تعلیم و تربیت‌ها بوده؛ گذشتہ از این که خودش برنامه تعلیم و تربیت داشتہ، اساساً در مقام اجرا مورد استفاده قرار می‌گرفتہ است. من منکر این نیستم که در تعلیم و تربیت‌های فاسد، سوء استفاده و بدآموزی هم شده است ولی این در اقلیت بوده است. ╭┈┈•••✾••✾•••┈┈╮ 🌹@ehia_news ╰┈┈•••✾••✾•••┈┈╯‌