eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
1.9هزار ویدیو
467 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_10234527462.mp3
4.21M
✳️ ترتیل سریع جزء چهارم قرآن کریم 🎙 قاری محترم استاد معتز آقایی ⚜اَللَّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنَا بِالْقُرْآن⚜  👇🌷 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
💠 مسابقه قرآنی شماره چهار از جزء چهارم قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان ✅ نحوه ارسال پاسخ : ارسال پاسخ صحیح به صورت یک عدد سه رقمی به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۳۵۳۵۵ 🔷 مهلت ارسال پاسخ : ساعت ۲۴ امشب 🎁 به شرکت کنندگان در این مسابقه روزانه به قید قرعه کارت هدیه ۵۰۰.۰۰۰ ریالی اهدا می شود . ❓ جهت اطلاع بیشتر و دیدن نتایج مسابقه به لینک زیر مراجعه کنید‌. https://eitaa.com/ShamimVahi 🤝 با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حر اسلامیه 👇🌷 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مسابقه قرآنی شماره پنج از جزء پنجم قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان ✅ نحوه ارسال پاسخ : ارسال پاسخ صحیح به صورت یک عدد سه رقمی به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۳۵۳۵۵ 🔷 مهلت ارسال پاسخ : ساعت ۲۴ امشب 🎁 به شرکت کنندگان در این مسابقه روزانه به قید قرعه کارت هدیه ۵۰۰.۰۰۰ ریالی اهدا می شود . ❓ جهت اطلاع بیشتر و دیدن نتایج مسابقه به لینک زیر مراجعه کنید‌. https://eitaa.com/ShamimVahi 🤝 با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حر اسلامیه 👇🌷 https://eitaa.com/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نشست علمی با موضوع《چیستی و کارآمدی کلام اجتماعی》با ارائه استاد مصطفی سلیمانیان و با حضور پژوهشگران برگزار گردید.
🔴 سوال: امروزه برخی چنین می‌گویند: «‌نمی‌توان حجاب را به زور به جامعه تحمیل کرد‌!... وقتی خدا درباره اصول دین خود گفته است (لا اکراه فی‌الدین) یعنی در پذیرش اصول و مبانی دین هم، زور و اجبار وجود ندارد، چرا باید در فروع آن زور و تحکم باشد‌» پاسخ چیست؟ 📊 پاسخ: 🔸این آیه که می فرماید «در پذیرش دين، اکراهی نيست.» ناظر به اعتقاد قلبي است كه تكوينا اكراه بردار نيست. اعتقاد و باور با اجبار حاصل نمی شود بلکه با استدلال و موعظه میتوان در دلها نفوذ کرد. 🔹اعتقاد، امري قلبي، دروني و غيرآشكار است اما رفتار، امري آشكار است. اگر مثلا دزد را در زندان هم قرار دهيد مي تواند همچنان به صحت كار خود اعتقاد داشته باشد، پس قابل اكراه نيست؛ اما رفتار دزدی قابل منع قانونی است. حجاب يا بي حجابي هم يك رفتار است. 🔸كسي را نمي توان مجبور كرد كه اعتقاد به روزه داشته باشد اما مي توان گفت كسي حق روزه خواري علني در ماه رمضان را ندارد. 🔹كسي را نمي توان به اعتقاد به حرمت شرابخواري مجبور كرد اما مي توان گفت كسي حق رانندگي در حال مستي را ندارد چون سبب تصادف و آسيب به ديگران مي شود و حقوق عمومي را پايمال مي كند. 👈پس نباید میان حقوق عمومی و خصوصی خلط کرد. __________________ 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903
✍چهار عامل ما را🔥جهنـمی🔥کرد در قیامت بارها میان اهل بهشت و جهنم گفت و گو رخ می دهد ٬ که قرآن ترسیمی از آن گفت و گوها را بیان فرموده است٬ یکی از آن صحنه ها که در سوره مدثر آمده این است که: اهل بهشت از مجرمان می پرسند: چه عاملی شما را به دوزخ روانه کرد؟ 💠 آنها می گویند : ۴ عامل : ۱-« لَمْ نَکُ مِنَ الْمُصَلّینَ » پای بند به نماز نبودیم . ۲-« لَمْ نَکُ نُطْعِمُ المِسْکینَ » به گرسنگان اعتنا نمی کردیم. ۳-« کُنّا نَخوُضُ مَعَ الْخائِضینَ » ما در جامعه فاسد هضم شدیم . ۴-« کُنّا نُکَذِّبُ بِیَوْمِ الدّین » قیامت را هم نمی پذیرفتیم. 📚 قصص الصلاة - ص ۱۸۹ 🕌 نماز بخوان قبل آنکه برایت نماز بخوانند 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903
1_3997682890.mp3
4.08M
📖 ترتیل سریع جزء ششم قرآن کریم 🎙 قاری محترم استاد معتز آقایی ❤️ 👌 💢 حجم: ۴ مگابایت ⏰ زمان: ۳۳:۰۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 مسابقه قرآنی شماره شش از جزء ششم قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان ✅ نحوه ارسال پاسخ : ارسال پاسخ صحیح به صورت یک عدد سه رقمی به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۳۵۳۵۵ 🔷 مهلت ارسال پاسخ : ساعت ۲۴ امشب 🎁 به شرکت کنندگان در این مسابقه روزانه به قید قرعه کارت هدیه ۵۰۰.۰۰۰ ریالی اهدا می شود . ❓ جهت اطلاع بیشتر و دیدن نتایج مسابقه به لینک زیر مراجعه کنید‌. https://eitaa.com/ShamimVahi 🤝 با همکاری پایگاه مقاومت بسیج حر اسلامیه 👇🌷 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جهت حمایت از طرح‌حجاب برتر👇 آدرس فروشگاه و نمایندگی حجاب برتر همدان: میدان شریعتی، خ میرزاده عشقی نبش ک ۳۴ ملزومات حجاب مثل مانتو عبایی و‌ چادر و‌ مقنعه و ... برا بانوان نصف قیمت سایر فروشگاه ها است. حجاب برتر در همه شهرها نمایندگی دارد و جهت حمایت تولیدکنندگان ملزومات حجاب و مصرف کنندگان آن با قیمتی بسیار پایین‌تر از جاهای دیگر ارائه می‌گردد. https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903
شیطان پرستی ✍جوانان معمولاً احساس ترس را با رفتارهای «ضدّ ترس» دفع می‌کنند. رفتارهای ضدّ ترس، به طور غیرمستقیم و در قالب رفتارهای خطرناک و خطرپذیر نمود می‌یابد. آن‌چه برای جوان، حیاتی است، تسلّط بر اضطراب ناشی از ترس و تردید است. در این شرایط برخی به مواد مخدّر و الکل پناه می‌برند تا با فراموشیِ ناشی از تخدیر و یا با نشئگی موقت، اساسا صورت مسئله را پاک کنند. پاره‌ای دیگر از جوانان هم سعی میکنند رفتار فعالانه ـ نه منفعل ـ داشته باشند که این گروه غالبا سراغ قدرت‌های ماورایی می‌روند و تلاش می‌کنند تا بر ترس و تردید غلبه کنند و آنرا نابود کنند. هر دو گروه دنبال قدرتی برتر میگردند تا ترس و اضطراب را چاره کنند. این‌جاست که بزرگ‌ترین جذّابیت شیطان‌پرستی خود را در قالب یک راه حل عملی نشان می‌دهد و آن‌هم «وعده قدرت» است. شیطان‌پرستی از آن‌جاکه به نیرویی به‌نام شیطان دعوت می‌کند و این نیرو را دارای قدرت‌های بی‌پایان معرفی می‌کند، به پیروان خود وعده «قدرتمند بودن» می‌دهد. دو روش جذب به شیطان پرستی ✍در آیین شیطان‌پرستی به دو شیوه، «زیست مقتدرانه» به عنوان هدف دنبال می‌شود؛ از یک سو احساس گناه و پشیمانی برداشته می‌شود (رفع مانع درونی) و از سوی دیگر بر توسلِ به قدرت‌های شیطان (نشان دادن یک نقطه اتکای بیرونی) تأکید می‌شود. نگاهی به وضعیت روانی افرادی که گرایش به شیطان‌پرستی داشته‌اند و دوره‌ای را با این جریان سپری کرده‌اند، نشان می‌دهد که برای این افراد، مفاهیمی چون گناه، خلاف و انحراف اساساً مطرح نیست؛ به همین دلیل احساس پشیمانی هم ایجاد نمی‌شود. کسانی که پیش از ورود به شیطان‌پرستی ترس‌های سرکوب شده داشته‌اند، با دو فرایند، فوق احساس بهبود و تسکین پیدا می‌کنند. رفع مانع درونی از طریق دست‌کاری در تصوّرات دنبال می‌شود؛ چرا که از یک سو گناهان رایج در مسیحیّت (حسد، زنا، ترس…) نه فقط عصیان و لغزش معرفی نمی‌شوند، بلکه پرداختن به آن‌ها ـ با این شعار که اقتضای وجود آدمی است ـ «مطلوب» معرفی می‌شود. از سوی دیگر «وعده قدرت» به عنوان پادزهر تمام مشکلات ناشی از ترس‌های سرکوب شده، جذّابیت ویژه‌ای خواهد دشت. 📌راهکارهای عملی دیگر هم چون استفاده از مواد مخدر و توهّم زا نیز در شیطان‌پرستی تجویز می‌شود و حتی راه‌کاری چون خودکشی که نهایی‌ترین روش فرار از ترس‌ها و اوهام و نجات از آشفتگی‌هاست، تأیید می‌شود. (ر.ک: روان شناسی ساتانیسم، آنتونی موریاتی، مهدی گنجی، ص ۹۰ به بعد) 📌از مجموع مطالب یادشده برمی‌آید که شیطان‌پرستی برای بسیاری از جوانان غربی، نوعی فرار از مشکلات روانی و گریز از تهدیدات اجتماعی در زندگی ماشینی است. مغالطۀ شیطانی لاوی 📌لاوی (مؤسس شیطان پرستی مدرن) در کتابش از یک سو با این ادّعا که دین نمی‌تواند به تمام نیازهای انسان پاسخ گوید، ادیان الهی را ناکارآمد دانسته، تلاش می‌کند مخاطب، هرچه بیشتر نسبت به ادیان توحیدی بدبین شود و تصویری کاملاً منفی از ادیان پیدا کند. از سوی دیگر وی به چیزی دعوت می‌کند که ضدّ ادیان است. ترفندی که لاوی برای ترویج شیطان‌پرستی به کار می‌برد در روان‌شناسی «تقویت منفی» خوانده می‌شود؛ یعنی «از کار انداختن ضد». مثال معروف آن، ایجاد ترس نسبت به جهنّم برای دعوت به بهشت است که مخاطب از ترس عذاب جهنّم به بهشت توجه کند. لاوی بدون آن که تلاش کند کارآمدی شیطان‌پرستی را اثبات کند، با ساختن تصویری منفی از ادیان، مطلوبِ خود ـ کارآمدی شیطان‌پرستی‌ـ را به ذهن مخاطب القا می‌کند. لاوی برای اثبات «اقتدار شیطانی» از همین ترفند استفاده می‌کند؛ یعنی با این ادّعا که مسیحیان افرادی ضعیف هستند و «وقتی به یک طرف صورتشان سیلی بزنند، طرف دیگر را جلو می‌آورند»، ادّعا می‌کند که شیطان‌پرستی آیین اقتدار است و چون مسیحیت آیین ضعف است، در آیین ضدّ مسیح، افرادی قوی و نیرومند پرورش می‌یابند. وی بدون آن‌که به خود زحمت دهد و بگوید که کدام اقتدار و قدرت از سوی شیطان به هواداران او داده می‌شود، با پرداختن به ضعف مسیحیان، اقتدار شیطان‌گرایان را نتیجه می‌گیرد. 📌جوانان غربی از امنیّت روانی و لذّت مهرورزی و عطوفت در خانواده بهره‌ای نبرده‌اند و از سوی دیگر احساس درماندگی، ناکامی و ضعف را در حاشیه زندگی ماشینی به‌خوبی لمس کرده‌اند (همان، ص ۹۵) و از همه مهم‌تر خود را از تغییر محیط ناتوان می‌بینند. طبیعی است که این وضعیت روانی، زمینه مساعدی برای دعوت به «امنیّت» و «قدرت» است. در چنین اوضاعی انسان‌ها حتّی به «توهّم اقتدار» و «خیال قدرت» هم راضی‌اند؛ چرا که خیال می‌تواند بدون این‌که حقیقتی در کار باشد، برای آدمی تکیه‌گاه موهوم دست و پا کند. (برقعی، زهره، خیال از نظر ابن سینا و ملاصدرا، ص ۱۷۸) نیاز فوری آن‌ها، احساس امنیت و تصویری مطمئن از شخصیت خود است، نه اعتماد به‌نفس واقعی و نه اقتدار حقیقی. 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903
📛آن‌چه در شیطان‌پرستی برجسته می‌شود، پرداختن به این نیاز و انگشت نهادن بر درد جوانان است. شیطان‌پرستی تلاش می‌کند نشان دهد درک درستی از چنین کمبودی دارد؛ به همین علت سران آیین شیطانی مدام به مشکلات اجتماعی و ناکامی‌های جوانان و محرومیّت‌های آنان اشاره کرده، و با زبان‌های مختلف، این درد را تکرار می‌کنند. انتخاب نشان مِشکی به عنوان نماد ظلم و تجاوز در عالم و رنگ سیاه به عنوان رنگ شیطانی از طرف لاوی در کتاب انجیل شیطانی، با همین هدف صورت گرفته است. در فیلم گابریل که همان جبرائیل است، حتی فرشته‌ها هم درمانده و شکست خورده به تصویر کشیده می‌شوند، به‌طوری‌که تمام صحنه‌های فیلم با تاریکی آمیخته است و نشانی از نور و عدالت به چشم نمی‌خورد. در این محصول هالیوودی، از آن جا که تمام قدرت و قوا از آن شیطان است، دست یافتن به زندگی مقتدرانه در انس و ارتباط با شیطان معرفی می‌شود و در نهایت، خاتمه دادن به آشفتگی‌ها و سامان دادن به نابسامانی‌ها هم فقط از شیطان انتظار می‌رود. 📛لاوی از دیگران می‌خواهد با ایجاد رعب و وحشت در دل مخالفان، برای خود اقتدار کسب کنند و احساس گناه را که عامل رنجش درونی است کنار بگذارند و با پرداختن به گناه، هیجانات مثبت خود را تقویت کنند و با کنار گذاشتن دین، به عذاب وجدان خود خاتمه دهند. 📛 در شیطان‌پرستی حتی توان فریب والدین و دیگران نه تنها ارزش است، که نشانی از اقتدار معرفی می‌شود. پیروان شیطان، مراسم سرّی و رازآلود در شیطان‌پرستی را نیز نوعی از دانش اقتدار ارزیابی می‌کنند و بالاترین عامل اقتدار که استفاده از قدرت شیطان و تمسّک به نیروهای شگرف شیطانی است، در صدر تمام نیروها و به عنوان سمبلی از «اقتدار کامل» معرفی و تبلیغ می‌شود. 📛آن‌چه در شیطان‌پرستی به نام جادو و اعمال جادویی مطرح است، برای درک تجربه اقتدار است. پدر شیطان‌پرستی مدرن، یعنی «الیستر کرولی» کسی بود که جادوگری را به‌طور گسترده‌ای رواج داد. او انجمنی برای گسترش جادو تأسیس کرده و کتاب قانون خود را با همین هدف به رشته تحریر درآورد. (اعترافات یک سالک، خوان آریاس، ترجمه دل آرا قهرمان، ص ۱۲۴) پائولو کوئلیو که خود شیفته آیین‌های شیطانی است و تجربه‌ای در عالم جادو دارد، شخصیت و ایده آلیسترکرولی را چنین توصیف می‌کند: 🔵"کرولی” شخصیتی بسیار شگفت‌انگیز در تاریخ جادو… من وارد انجمن سرّی او شدم که نامش را فاش نخواهم کرد… آن وقت من رائول (خواننده مشهور برزیلی) را به آن انجمن سرّی بردم که در آن‌جا آزادی کامل حکم‌فرما بود. هیچ قانونی نداشت. می‌توانستی موجودی وحشتناک باشی یا آدمی دوست داشتنی. آزادی جنسی کامل، آزادی اندیشه کامل، هر جور آزادی، حتی آزادی ظلم کردن. تنها هدف، دنبال کردن تجربه اقتدار تا آخر بود. (همان، ص ۱۲۴ به بعد) 🌿🌿🌿 نتیجه گیری در شیطان پرستی به دیگران وعده اقتدار داده می‌شود. در این مرام ضد توحیدی، از آن جا که راهی برای اقتدار باطنی و قدرت حقیقی نشان داده نمی‌شود، در انتظارِ «اقتدار» نشستن هم می‌تواند رضایت‌بخش باشد. شیطان‌پرستی «باور به قدرتمند بودن» را به جای «قدرت حقیقی» می‌نشاند و صد البته این فرآیند می‌تواند سرپوشی بر ضعف و ناکامی یاران شیطان باشد. امروزه بعضی از جوانان به امید همین اقتدار به شیطان پرستی روی آورده‌اند. 👇🌸 https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا