خواستم نزدیکتر باشم به آقایم نشد
تا بگیرم دامن لطف تو مولایم نشد
+++
خواستم از معصیت دوری کنم، آدم شوم
بندها را وا کنم از دست و پاهایم نشد
+++
ندبههای جمعه را هی خواب میمانم ببخش
سر به زیرم که میان روضه پیدایم نشد
+++
ظاهراً ذکر تو را میگویم اما باطناً
در میان عاشقانت باز هم جایم نشد
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🔴🔴🔴🔴
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
اینستاگرام
👇🌷
https://instagram.com/eehyakalam
گفتوگوی آقایان علوی بروجردی و خسروپناه.docx
650.3K
گفتوگوی آقایان #علوی_بروجردی و #خسروپناه
📄 متن گفتوگو
#فلسفه_دین #فلسفه_دین_اسلامی #کلام_جدید #قلمرو_دین #گستره_شریعت #انتظار_بشر_از_دین _ #اقتصاد #اقتصاد_اسلامی
ایتا
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
اینستاگرام
https://instagram.com/eehyakalam
درآمدی+به+مغالطات+روزمره.pdf
359.3K
درآمدی زیبا و کاربردی بر مغالطات👆
#شناخت_مغالطات_لازمه_پاسخ_بشبهات
ایتا
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
اینستاگرام
https://instagram.com/eehyakalam
❓❓❓❓❓❓
چرا پیامبر(صلى الله علیه وآله) مودّت ذى القربى را به عنوان اجر رسالت معرّفى کرد؟
👇👇👇👇👇👇
📌در بسیارى از آیات قرآن مى خوانیم: پیامبران الهى با صراحت این حقیقت را بیان مى کردند که: ما هیچ اجر و پاداشى از هیچ کس نمى طلبیم، بلکه اجر ما تنها بر خداوند بزرگ است.
📌آیات ۱۰۹ و ۱۲۷ و ۱۴۵ و ۱۶۴ و ۱۸۰ سوره «شعراء»، همچنین آیات ۲۹ و ۵۱ سوره «هود»، و آیه ۷۲ سوره «یونس»، و ۴۷ «سبأ»، بر این معنى دلالت دارد. بدون شک این عدم مطالبه اجر، هرگونه اتهامى را از پیامبران راستین دفع مى کند.
◀️به علاوه مى توانند: با آزادى کامل به کار خود ادامه دهند، و قفل و بندهائى که بر اثر رابطه مادى ممکن است بر زبان آنها گذاشته شود، از بین مى رود.
◀️اما جالب این که: در مورد پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) سه تعبیر مختلف دیده مى شود:
📌۱ ـ تعبیرى که در ۵۷ سوره «فرقان» آمده که، مى گوید: «إِلاّ مَنْ شاءَ أَنْ یَتَّخِذَ إِلى رَبِّهِ سَبِیلاً»؛ (تنها اجرى که من مى خواهم این است که: مردم بخواهند راهى به سوى پروردگارشان برگزینند).
یعنى تنها اجر و پاداش من هدایت شما است، آن هم از روى اراده و اختیار نه اکراه و اجبار، و این تعبیر جالبى است که نهایت لطف و محبت پیامبر(صلى الله علیه وآله) را نسبت به پیروانش مى رساند؛ چرا که اجر و مزد خود را سعادت و خوشبختى آنان مى شمرد.
📌۲ ـ تعبیرى که در آیه ۲۳ سوره «شورى» آمده است: «قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى»؛ (من از شما پاداشى نمى طلبم جز دوستى بستگانم!)
📌۳ ـ تعبیرى که در آیه ۴۷ سوره «سبأ» آمده است: «قُلْ ما سَأَلْتُکُمْ مِنْ أَجْر فَهُوَ لَکُمْ إِنْ أَجْرِیَ إِلاّ عَلَى اللّهِ»؛ (بگو: پاداشى را که از شما خواستم تنها به سود شما است، اجر و پاداش من تنها بر خداوند مى باشد).
از ضمیمه کردن این سه تعبیر به هم، چنین نتیجه مى گیریم: اگر در مورد پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) اجر رسالت، مودت ذى القربى شمرده شده است، این مودت از یکسو، به سود خود مؤمنان است، نه به سود پیامبر(صلى الله علیه وآله)، و از سوى دیگر، این محبت وسیله اى است براى هدایت یافتن به راه خدا.
◀️بنابراین مجموع این آیات، نشان مى دهد: مودت ذى القرباى رسول خدا(صلى الله علیه وآله) تداوم برنامه رسالت و رهبرى آن پیامبر است.
و به تعبیر دیگر، براى ادامه راه پیامبر(صلى الله علیه وآله) و هدایت و رهبرى او، باید دست به دامن ذوى القربى زد، و از رهبرى آنها استمداد جست، این همان چیزى است که شیعه در مسأله امامت از آن جانبدارى مى کند و معتقد است رشته رهبرى بعد از پیامبر، نه در شکل نبوت که در شکل امامت، براى همیشه ادامه خواهد داشت.
◀️توجه به این نکته نیز لازم است که: محبت، عامل مؤثرى است براى پیروى کردن، همان گونه که در سوره «آل عمران» آیه ۳۱ مى خوانیم: «قُلْ إِنْ کُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِی»؛ (بگو: اگر خدا را دوست مى دارید از من پیروى کنید) چرا که من مبلغ فرمان او هستم.
اصولاً، پیوند محبت با کسى، انسان را به سوى محبوب و خواسته هاى او مى کشاند و هر چه رشته محبت قوى تر باشد، این جاذبه قوى تر است، مخصوصاً محبتى که انگیزه آن کمال «محبوب» است، احساس این کمال، سبب مى شود: انسان سعى کند خود را به آن مبدأ کمال و اجراى خواسته هاى او، نزدیک تر گرداند.(۱).
(۱). براى توضیح بیشتر در این زمینه، به جلد دوم تفسیر «نمونه»، صفحه ۳۸۴ (۵۱۲ تجدید نظر) ذیل آیه ۳۱ سوره «آل عمران» مراجعه فرمائید.
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
اینستاگرام
👇🌷
https://instagram.com/eehyakalam
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
اینستاگرام
👇🌷
https://instagram.com/eehyakalam
💠 نکاتی در خصوص #مسابقه_کتابخوانی جلد ۷ کتاب پرسش و پاسخ های دانشجویی
❇️ هدف از برگزاری مسابقه، مطالعه کتاب ارزشمند جلد ۷ از پرسش و پاسخ های دانشجویی توسط شما خوبان است که بسیار مفید، دانش افزا و استدلالی است و ان شاالله موجب تعالی فکری و رشد فرهنگ کتابخوانی در جامعه خواهد شد.
❇️ این مسابقه اختصاص به استانهمدان دارد. افرادی که متولد استان هستند یا طلبه و دانشجو در یکی از مدارس یا دانشگاه های استان در حال تحصیل می باشند.
❇️ آزمون به صورت ۴ گزینه ای و مجازی برگزار خواهد شد" آدرس مجازی آزمون در کانالهای وابسته به #موسسه_کلامی_احیاء_همدان(که در پوستر مسابقه قید شده) به اطلاع گرامیان خواهد رسید.
❇️ افرادی که برای مسابقه کتابخوانی ثبتنام کرده اند چنانچه همدان هستند از ۲۰ تا ۲۶ اسفند _ساعت ۹ تا ۱۲ صبح_ با مراجعه به آدرس دبیرخانه(میدان شهید مفتح"پروانه ها" مجتمع آموزشی فرهنگی آدینه ط ۲ #موسسه_احیاء) وجه ۱۰ هزار تومان به صورت نقدی پرداخت و کتاب را تحویل بگیرند.
❇️ برای افرادی که ساکن شهرستانها یا روستاهای استان همدان هستند، اگر خود کتاب را بخواهند به مکانی در شهرستان مربوطه ارسال خواهد شد تا از آنجا تحویل بگیرند و هزینه آن را ۱۰ هزار تومان به صورت نقدی پرداخت نمایند. (آدرس دقیق آن مکان در روزهای آینده در کانال بارگذاری خواهد شد).
❇️ افرادی که ساکن استان همدان نیستند یا خود کتاب را نمی خواهند و فایل pdf کتاب برای شان کافی است جهت تهیه آن (که قیمتش ۶۶۰۰ تومان است) به سایت زیر مراجعه فرمایند. 👇🌷
پاتوق کتاب - دانلود کتاب دفتر هفتم (پرسش ها و پاسخ های دانشجویی)
https://patogh.mobi/book/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%85-(%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%B4%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D8%AF%D9%87)-(%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%B4-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%DB%8C)
شبهه
⁉⁉یه چی فکرمو مشغول کرده
📌چطور امام علی هر شب شیر میذاشته دره خونه فقرا 🤔😕
ظروف یکبار مصرف که نبوده تو چی میبرده هر شب هر شب باعقل جور در نمیاد😕😳😳
تازه تو ظرف های فلزی هم اگر به فرض بگیریم میبرده شبی ده تا خونه ام که به صورت ناشناس شیر برده باشه سالی بیش از ۳۰۰۰ تا ظرف باید میخرید❗....
*متن شبهه خلاصه شده*
*✍گذر از جهل و خرافات*
📌 *پاسخ به شبهه*👇👇
◀️نویسنده شبهه اندکی در مورد سیره ی حضرت علی مطالعه میکرد هیچ موقع این شبهه به ذهنش خطور نمیکرد.
◀️اینکه حضرت علی علیه السلام به فقرا کمک میکرده و کمکش هم بیشتر مواقع مخفیانه بوده درش شکی نیست چون که هم از طریق اهل سنت و هم از طریق شیعه به صورت متواتر نقل شده است. طوری که حتی جرج جرداق مسیحی هم که دانشمند مسیحی مذهب هستش کتابی را تحت عنوان علی و حقوق بشر نوشته و در جای جای این کتاب از کمک کردن حضرت علی علیه السلام به فقرا نام برده است.
◀️اما اینکه نویسنده شبهه ، مغرضانه کمک کردن حضرت علی علیه السلام به صورت مخفیانه را مستبعد شمرده ناشی از کم اطلاعی ایشون هست.
◀️اولا اینکه اکثر کمکهای مولا به صورت نان و خرما بوده و نیازی به ظرف نداشته.
◀️ثانیا اینکه کسی که مخفیانه کمک میکند لازمش این نیست که مواد را جلوی در بگذارد و فرار کنه همین که نگوید که من فلانی هستم خودش کفایت میکند در کمک کردن مخفیانه ؛ مخصوصا که در زمان قدیم اینطور نبود که شخصیتها شناخته شده باشند و همه آنها را بشناسند همانطور که در روایتها نقل شده که حضرت علی میرفتند خانه ی شهدای جنگها و در کارها به آنها کمک میکردند و آنها اصلا حضرت را نمیشناختند طوری که حتی حضرت در موردی که رفتند به خانواده شهدا کمک کنند خانم آن خانواده پشت سر حاکم که خود حضرت بودند بد گفتند و گفتند که وظیفه ی اون هست که بیاید کمک کنه در حالی که حاکم خود حضرت بودند و در حال کمک کردن به آنها . شخص نویسنده شبهه فکر کرده که آنموقع هم مثل الآن تلگرامی بوده و همه ی مسئولین شناخته شده بودن 😂😂.
◀️ثالثا اتفاقا اینکه جلوی در بگذارد و برود دور از عقل میباشد چون که احتمال از بین رفتن مواد در آن هست . و حضرت غذا یا شیر را که به فقرا و یتیم ها تحویل میدادند آنها را مورد نوازش خود قرار میدادند بدون اینکه خود را معرفی کنند....
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
اینستاگرام
👇🌷
https://instagram.com/eehyakalam
✍ باسلام و احترام
گرامیانی که برای مسابقه کتابخوانی ثبتنام کرده و همدان هستند هرچه سریعتر جهت گرفتن کتاب به آدرس: میدان شهید مفتح (پروانه ها) مجتمع آموزشی فرهنگی آدینه طبقه ۲ #موسسه_کلامی_احیاء_همدان مراجعه فرمایند.
آرزوی توفیق
⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️
چرا قرآن که یک کتاب تربیتى و انسان ساز است این همه داستان دارد؟
📌📌📌📌📌📌📌
با توجه چند نکته علت این مسأله روشن مى شود:
◀️۱ ـ تاریخ آزمایشگاه مسائل گوناگون زندگى بشر است، و آنچه را که انسان در ذهن خود با دلائل عقلى ترسیم مى کند در صفحات تاریخ به صورت عینى باز مى یابد، و با توجه به این که مطمئن ترین معلومات آن است که جنبه حسّى داشته باشد نقش تاریخ را در نشان دادن واقعیات زندگى به خوبى مى توان درک کرد. انسان با چشم خود در صفحات تاریخ شکست مرگبارى که دامن یک قوم و ملت را بر اثر اختلاف و پراکندگى مى گیرد، مى بیند، و همین گونه پیروزى درخشان قوم دیگر را در سایه اتحاد و همبستگى. تاریخ با زبان بى زبانیش نتایج قطعى و غیر قابل انکار مکتب ها، روش ها، و برنامه هاى هر قوم و گروهى را بازگو مى کند. داستان هاى پیشینیان مجموعه اى است از پرارزش ترین تجربیات آنها، و مى دانیم محصول زندگى چیزى جز تجربه نیست. تاریخ آئینه اى است که تمام قامت جوامع انسانى را در خود منعکس مى سازد، زشتى ها، زیبائى ها، کامیابى ها، ناکامى ها، پیروزى ها و شکست ها و عوامل هر یک از این امور را؛ به همین دلیل مطالعه تاریخ گذشتگان عمر انسان را ـ درست به اندازه عمر آنها ـ طولانى مى کند! چرا که مجموعه تجربیات دوران عمر آنها را در اختیار انسان مى گذارد. و به همین دلیل، على(علیه السلام) در آن سخن تاریخى اش که در لابلاى وصایایش به فرزند برومندش کرده چنین مى گوید: «أَیْ بُنَیَّ إِنِّی وَ إِنْ لَمْ أَکُنْ عُمِّرْتُ عُمُرَ مَنْ کانَ قَبْلِی فَقَدْ نَظَرْتُ فِی أَعْمالِهِمْ وَ فَکَّرْتُ فِی أَخْبارِهِمْ وَ سِرْتُ فِی آثارِهِمْ حَتّى عُدْتُ کَأَحَدِهِمْ بَلْ کَأَنِّی بِما انْتَهى إِلَیَّ مِنْ أُمُورِهِمْ قَدْ عُمِّرْتُ مَعَ أَوَّلِهِمْ إِلى آخِرِهِم»؛ (فرزندم! من هر چند عمر پیشینیان را یک جا نداشته ام ولى در اعمال آنها نظر افکندم، در اخبارشان اندیشه نمودم و در آثارشان به سیر و سیاحت پرداختم، آن چنان که گوئى همچون یکى از آنها شدم بلکه گوئى من به خاطر آنچه از تجربیات تاریخ آنان دریافته ام با اولین و آخرین آنها عمر کرده ام)!.(۱)
البته تاریخى که خالى از خرافات، دروغ پردازى ها و تملق ها و ثناخوانى ها و تحریف ها و مسخ ها بوده باشد، ولى متأسفانه این گونه تواریخ کم است، و نقش قرآن را در ارائه نمودن نمونه هائى از تاریخ اصیل نباید از نظر دور داشت. تاریخى که همچون آئینه صاف باشد، نه کژنما!، تاریخى که تنها به ذکر وقایع نپردازد، به سراغ ریشه ها و نتیجه ها نیز برود. با این حال، چرا قرآن که یک کتاب عالى تربیت است در فصول و فرازهاى خود تکیه بر تاریخ نکند و از داستان هاى پیشینیان مثال و شاهد نیاورد.
◀️۲ ـ از این گذشته تاریخ و داستان جاذبه مخصوصى دارد و انسان در تمام ادوار عمر خود از سن کودکى تا پیرى تحت تأثیر این جاذبه فوق العاده است؛ و به همین جهت قسمت مهمى از ادبیات جهان و بخش بزرگى از آثار نویسندگان را تاریخ و داستان تشکیل مى دهد. بهترین آثار شعرا و نویسندگان بزرگ، اعم از فارسى زبان و غیر آنها، داستان هاى آنها است. «گلستان سعدى»، «شاهنامه فردوسى»، «خمسه نظامى» و آثار جذاب نویسندگان معاصر، همچنین آثار هیجان آفرین «ویکتور هوگو» فرانسوى، «شکسپیر» انگلیسى، و «گوته» آلمانى، همه در صورت داستان عرضه شده است. داستان چه به صورت نظم باشد یا نثر و یا در شکل نمایشنامه و فیلم عرضه شود اثرى در خواننده و بیننده مى گذارد که استدلالات عقلى هرگز قادر به چنان تأثیر نیست. دلیل این موضوع شاید آن باشد که انسان قبل از آن که عقلى باشد حسّى است، و بیش از آنچه به مسائل فکرى مى اندیشد در مسائل حسى غوطهور است. مسائل مختلف زندگى هر اندازه از میدان حس دور مى شوند و جنبه تجرد عقلانى به خود مى گیرند ثقیل تر، سنگین تر و دیرهضم تر مى شوند. و از این رو مى بینیم همیشه براى جاافتادن استدلالات عقلى از مثال هاى حسّى استمداد مى شود و گاهى ذکر یک مثال مناسب و به جا تأثیر استدلال را چندین برابر مى کند. و لذا دانشمندان موفق آنها هستند که تسلط بیشترى بر انتخاب بهترین مثال ها دارند. و چرا چنین نباشد در حالى که استدلال هاى عقلى بالاخره برداشت هائى از مسائل حسّى، عینى و تجربى است.
◀️۳ ـ داستان و تاریخ براى همه کس قابل فهم و درک است، بر خلاف استدلالات عقلى که همه در آن یکسان نیستند! به همین دلیل کتابى که جنبه عمومى و همگانى دارد و از عرب بیابانى بى سواد نیمه وحشى گرفته تا فیلسوف بزرگ و متفکر، همه باید
#ادامه
👇👇👇👇👇
از آن استفاده کنند حتماً باید روى تاریخ و داستان ها و مثال ها تکیه نماید. مجموعه این جهات نشان مى دهد که قرآن در بیان این همه تاریخ و داستان بهترین راه را از نظر تعلیم و تربیت پیموده است؛ مخصوصاً با توجه به این نکته که قرآن در هیچ مورد، به ذکر وقایع تاریخى به طور برهنه و عریان نمى پردازد، بلکه در هر گام از آن نتیجه گیرى کرده و بهره بردارى تربیتى مى کند.(۲)
پی نوشت :
(۱). «نهج البلاغه»، نامه ۳۱ (نامه به امام حسن مجتبى علیه السلام)؛ «بحار الانوار»، جلد ۷۴، صفحات ۲۰۳ و ۲۲۱.
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
اینستاگرام
👇🌷
https://instagram.com/eehyakalam
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید.
ایتا
🌷👇
https://eitaa.com/ehyakalam
تلگرام
🌷👇
https://telegram.me/ehyakalam
واتساپ
🌷👇
https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
اینستاگرام
👇🌷
https://instagram.com/eehyakalam
شرح حدیث ۲۲_۱۲_۹۹ استادنظامی.m4a
21.55M
📌شرح حدیث فضایل امیرالمومنین علیه السلام.
📍دانشمندمحترم حجه الاسلام والمسلمین نظامی.
🔺علی ع امام چه کسانی است؟
🔺چه کسانی را به قتل رسانید؟
🔺چه کسانی را یاری رسانید؟
🔺چه کسانی را از میان برداشت؟
@bonyadghadirhamedan99.
هدایت شده از مصطفي کريمي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺بررسی انحراف های عقیدتی قانون جذب
🎥حجت الاسلام عرب
#نقد_قانون_جذب
#نقد_روانشناسی_غربی
👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
•┈┈••✾•✨🌸✨•✾••┈┈•
🌷باطلابپاسخگوهمراهباشید🌷
🌹@Tollabe_pasokhgoo
•┈┈••✾•✨🌸✨•✾••┈┈•
✍ قابل توجه افراد ساکن همدان که برای مسابقه کتابخوانی ثبتنام کرده اند؛
باتوجه به محدودیت کتابهای موجود و تعطیلات آخر سال، هر چه #سریعتر جهت دریافت کتاب به آدرس: همدان میدان شهید مفتح (پروانه ها) مجتمع آموزشی فرهنگی آدینه طبقه ۲ #موسسه_کلامی_احیاء مراجعه فرمایید.
👌 ان شاالله کتب افرادی که ساکن شهرستانهای همدان یا روستاها هستند به زودی به مکانی در آن شهرستان ارسال می شود تا دوستان با مراجعه به آنجا کتاب را دریافت نمایند.
آدرس مکان های مزبور به زودی برای افرادی که ثبتنام کرده اند پیامک خواهد شد.
👈 طلاب و دانشجویانی که در همدانمشغول تحصیلند ولی خارج از استان ساکن هستند یا همدانی های عزیز ساکن خارج از استان، با مراجعه به این سایت فایل کتاب را خریداری فرمایند. 👇🌷
https://patogh.mobi/book/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D9%81%D8%AA%D8%B1-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%85-(%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%B4%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%DB%8C%D8%AF%D9%87)-(%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%B4-%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%DB%8C)
#موسسه_کلامی_احیاء_همدان
موضوعات اعتقادی.docx
16.9K
محتوا شناسی جلد ۷ کتاب پرسش و پاسخ های دانشجویی
(محور مسابقه کتابخوانی #موسسه_کلامی_احیاء_همدان)