eitaa logo
معارف اعتقادی
2.7هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
462 فایل
✅ متعلق به موسسه فرهنگی اعتقادی احیاء. #تبیین_معارف_اعتقادی #پاسخ_به_شبهات_اعتقادی #نقد_فرقه‌های_انحرافی @Alizamani110 پاسخ به شبهات 🔹️ 🔹️ تبلیغ و‌ تبادل @Haghgoo_110313 🔹️مدیریت @sadid20
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید. ایتا 🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam تلگرام 🌷👇 https://telegram.me/ehyakalam واتساپ 🌷👇 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
پرسش ❓⁉️❓⁉️❓ دیدگاه مذاهب، در مورد رؤیت خداوند چیست؟ 👇👇👇👇👇 پاسخ : ◀️از جمله مسائلى که از روزگاران کهن نزد متکلمان مورد بحث بوده و اختلاف شدیدى در آن واقع شده، رؤیت خداوند متعال است. آیا خداوند را در دنیا یا در آخرت، به چشم سر یا با چشم بصیرت مى توان دید؟ در این زمینه اقوال مختلفى وجود دارد که به برخى از آن ها اشاره مى کنیم؛ ◀️معتزله و شیعه امامیه معتقدند: خداوند متعال در دنیا و آخرت به دیده سر ادراک نمى شود، ولى با قلب و دل و به چشم یقین رؤیت مى شود. و این عالى ترین مراتب ایمان است که از او به «عین الیقین» و شهود قلبى تعبیر مى شود. 📌ثعالبى در تفسیر آیه شریفه «وَ لَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْرى * عِنْدَ سِدْرَةِ الْمُنْتَهى»(۱) مى گوید: « از عایشه و جمهور اهل سنّت نقل شده که ضمیر در «رآه» به جبرئیل بازمى گردد نه پیامبر»(۲) نتیجه این که پیامبر(صلى الله علیه وآله) خدا را ندیده است 📌شاطبى مى گوید: «صحابه منکر رؤیت خداوند متعال بوده اند».(۳) ذهبى در شرح حال ابوعبدالله بخارى مى گوید: «او عالم اهل بخارا و شیخ آنان، فقیهى باورع و زاهد بود. و هر کسى را که قائل به خلق قرآن و احادیث رؤیت و نزول خدا از آسمان بود، تکفیر مى نمود».(۴) ولی وهابیان و حنبلیان به طور عموم، و تابعین مذهب اشعرى از حنفیه و مالکیّه و شافعیّه معتقدند که خداوند متعال در دنیا یا در آخرت دیده مى شود. 📌ابن قیّم جوزیه مى گوید: «قرآن و سنّت متواتر و اجماع صحابه و ائمه اسلام و اهل حدیث و... بر این عقیده اند که خداوند متعال در روز قیامت با چشم سر به طور عیان رؤیت مى شود؛ همان گونه که ماه شب چهارده و خورشید هنگام ظهر را مى توان دید».(۵) البانى در فتاواى خود مى گوید: «ما اهل سنّت بر این باوریم که از جمله نعمت هاى خداوند بر بندگانش آن است که در روز قیامت، براى بندگانش تجلّى مى کند و او را خواهند دید؛ همان گونه که ماه را در شب چهارده مى بینیم».(۶) 📌عبدالعزیز بن باز مفتى آل سعود در عصر خود مى گوید: «کسى که منکر رؤیت خداوند متعال در آخرت است، پشت سرش نمى توان نماز گزارد و او نزد اهل سنّت و جماعت، کافر است».(۷) 📌همچنین البانى در تعلیقه خود بر کتاب العقیدة الطحاویة (۸) از برخى از مشبّهه نقل کرده و تأیید مى کند: کسى که معتقد به رؤیت خداوند باشد، ولى نه در جهت خاص، باید به عقل خود مراجعه کند؛ یعنى مشکلى در عقل خود دارد.(۹) (۱). سوره نجم، آیه۱۳ و ۱۴. (۲). الجواهر الحسان، ج ۳، ص ۲۵۳. (۳). الاعتصام، ج ۲، ص ۱۷۶. (۴). تاریخ الاسلام، ج ۲۰، ص ۱۵۳. (۵). حادى الارواح الى بلاد الأرواح، ص ۳۰۵. (۶). فتاوى الألبانى، ص ۱۴۲. (شصت۷). فتاوى بن باز، رقم ۲۸۸۷. (۸). العقیدة الطحاویة با تعلیق و شرح البانى، ص ۲۷. (۹). گردآوری از کتاب:سلفی گری و پاسخ به شبهات، علی اصغر رضوانی، انتشارات مسجد مقدس جمکران، چاپ پنجم، ص ۲۳۱ تا ۲۳۶. لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید. ایتا 🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam تلگرام 🌷👇 https://telegram.me/ehyakalam واتساپ 🌷👇 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
PasokhBePorseshhayeMazhabi.pdf
3.21M
📚 پاسخ به پرسش‌های مذهبی ✍ اثر و مجموعه‌ای از پرسش و پاسخ‌ها دینی در موضوعات: 🔹 خداشناسی و صفات خدا 🔸 پیامبران و پیشوایان بزرگ 🔺 امامان و جانشینان پیامبر 🔹 رستاخیز و عالم پس از مرگ 🔸 احکام و مسائل فقهی 🔹 تفسیر 🔺 سوالات گوناگون 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ------❀••┈••❈✿🌸✿❈••┈••❀------ 💫طلاب‌پاسخگوسوالات‌شما💫 🕊•| @Tollabe_pasokhgoo|•🕊 ------❀••┈••❈✿🌸✿❈••┈••❀------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤔 ❔شهادت حضرت فاطمه (رَضِيَ‌اللّٰهُ‌عَنۡهٰا) افسانه است. ✅ و رابطه‌ی میان با ، رابطه‌ی بسیار نیک بوده. 👇🏻 👇🏻 عَنۡ زَيۡدِ بۡنِ أَسۡلَمَ عَنۡ أَبِيهِ أَنَّ عُمَرَ قٰالَ لِفٰاطِمَةَ رَضِيَ‌اللّٰهُ‌عَنۡهُمٰا : یٰا بِنۡتَ رَسُولِ‌اللّٰهِ مٰا أَحَدٌ مِنَ الْخَلْقِ أَحَبَّ إِلَيۡنَا مِنۡكِ. حضرت عمر بن خطّاب (رضي‌الله‌عنه) به حضرت فاطمه زهراء (رضي‌الله‌عنها) فرمود : 👈🏻 ای دختر پیامبر! بعد از پدرتﷺ، هیچ‌کس از خلائق در نزد ما محبوب‌تر از تو نیست. 👉🏻 📕 الآحاد والمثاني لابن‌أبي‌عاصم ٢٦٤٨ 📗 المستدرك للحاکم ٤٦٨٠ 📘 فضائل‌الصحابة لابن‌حنبل ٤٣٤ 📒 مصنّف ابن‌أبي‌شيبة ٣٦٣٤٨❗️❗️ 💠💠 👌متاسفانه وهابیون مستاصل شده در برابر ادله شهادت فاطمه صدیقه س ، برای پاسخ به مردمان عوام خود دست به تقطیع و تحریف روایات زده اند ، که نمونه آن ، تقطیع روایت فوق است . اصل روایت طبق نقل ابن ابی شیبه چنین است ؛ ❕«هنگامى كه مردم با ابى بكر بيعت كردند، على و زبير در خانه فاطمه به گفتگو و مشاوره مى‏ پرداختند، و اين مطلب به عمر بن خطّاب رسيد. او به خانه فاطمه آمد، و گفت:👈 اى دختر رسول خدا، محبوب‏ترين فرد براى ما پدر تو و بعد از پدرت تو هستى؛ ولى سوگند به خدا اين محبّت مانع از آن نيست كه اگر اين افراد در خانه تو جمع شوند من دستور دهم خانه را بر آنها بسوزانند.👉اين جمله را گفت و بيرون رفت، وقتى على عليه السّلام و زبير به خانه بازگشتند، دخت گرامى پيامبر به على عليه السّلام و زبير گفت: عمر نزد من آمد و سوگند ياد كرد كه اگر اجتماع شما تكرار شود، خانه را هنگامى كه شما در آن هستيد آتش مى‏ زنم، به خدا سوگند! آنچه را كه قسم خورده است انجام مى ‏دهد!» 📚مصنف ابن ابی شیبه ج 8 ص 572 ❕می بینیم که عمر بن خطاب تصریح می کند که محبوبیت فاطمه س ، مانع از آن نیست که خانه اش را آتش نزنم و او را مورد هتک و بی حرمتی قرار ندهم ، که مطابق روایات اهلسنت ، او تهدید خود را عملی کرد و خانه فاطمه س را به آتش کشید. 👌مطابق روایات فریقین ، ابوبکر و عمر به طمع خلافت پس از پیامبر ، اطراف ایشان را داشتند ، و از آنجایی که محبت فاطمه س ، اجر رسالت پیامبر گرامی بوده است آنان به دروغ و بر پایه فریب مسلمین و ظاهر سازی ، ادعای محبت فاطمه س را می کردند ، اما اندک اعتقادی به این محبت نداشتند ، چنان که نمونه آن را در روایت ابن ابی شیبه مشاهده کردیم . ❕امام عصر ع در روایتی به ایمان دروغین و فریب کاری آن دو اشاره کرده و می فرماید ؛ « امّا پاسخ به مطلبى كه خصم تو گفت كه آيا اسلام آن دو با ميل و رغبت بوده يا زور و اجبار، چرا نگفتى اسلام آن دو از روى طمع بوده، زيرا آن دو با يهوديان مجالست داشتند و از پيشگوئي هاى تورات و كتابهاى گذشتگان از خروج محمّد و استيلاى او بر عرب و پايان كار او خبردار مى ‏شدند، و ايشان پيشگويى كرده بودند كه محمّد بر عرب مسلّط مى‏ شود همان گونه كه بخت‏ نصّر بر بنى اسرائيل مسلّط شد جز آنكه محمّد ادّعاى نبوّت مى‏ كند ولى او عارى از نبوّت بود. بنا بر اين وقتى امر رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله ظاهر و آشكار شد نزد وى شتافته و او را در شهادت لا إله إلّا اللَّه و محمّد رسول اللَّه؛ يارى كردند به طمع آنكه چون امور او استقرار يافت و خيالش راحت شد و ولايتش استقامت گرفت هر كدام به حكومت شهرى برسند، ولى چون تيرشان به سنگ خورد با همراهان خود در شب عقبه ايستادند و به بالاى آن گردنه رفتند تا مركب رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله را پس از صعود به آنجا ساقط كنند تا آن حضرت هلاك گردد، ولى خداوند متعال آن حضرت را از كيد ايشان محفوظ داشت و آنان نتوانستند كارى از پيش ببرند، و حال آن دو همچون رفتار طلحه و زبير بود آن هنگام كه نزد علىّ عليه السّلام رسيدند و به طمع آنكه هر كدام به ولايت شهرى برسند با آن حضرت بيعت كردند، ولى چون تيرشان به سنگ خورد و از رسيدن به ولايت نوميد شدند بيعت او را شكسته و بر آن حضرت شورش كردند، تا عاقبت كارشان به همان جا ختم شد كه سرانجام هر عهد شكنى است » 📚الاحتجاج ، ج 2 ص 464 ❕جریان ارتباط ابوبکر و عمر با کاهنان یهودی و اسلامشان با تکیه بر بشارات آنان را علمای اهلسنت هم نقل می کنند ؛ 📚سیره حلبیه،ج1 ص443 _ سبل الهدی،ج 10 ص 279 _ تاریخ طبری ج1 ص 323 _ کنزالعمال،ج 12 ص 596 _ تاریخ مدینه دمشق ج 30 ص 31 _ وفیات الاعیان ، ج 3 ص 65 _ تفسیر ثعالبی ، ج 1 ص 319 _ خصائص سیوطی ، ج 1 ص 30 _ 95 _ الصواعق ص 247 _ التسهیل ، ابن جزی ، ج 1 ص 323 _ ( به نقل از کتاب الف سوال و اشکال، کورانی،ج 3 ص 69 ،70 ) ایتا🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam تلگرام🌷👇 https://telegram.me/ehyakalam
🔹دستور ائمه به گرفتن معارف دینی از افراد ثقه 🖋محمد بن عبد الله ومحمد بن يحيى جميعا ، عن عبد الله بن جعفر الحميري قال :اجتمعت أنا والشيخ أبو عمرو رحمه الله عند أحمد بن إسحاق فغمزني أحمد بن إسحاق أن أسأله عن الخلف فقلت له : يا أبا عمرو إني أريد أن أسألك عن شئ وما أنا بشاك فيما أريد أن أسألك عنه ، فإن اعتقادي وديني أن الأرض لا تخلو من حجة إلا إذا كان قبل يوم القيامة بأربعين يوما ، فإذا كان ذلك رفعت الحجة وأغلق باب التوبة فلم يك ينفع نفسا إيمانها لم تكن آمنت من قبل أو كسبت في إيمانها خيرا ، فأولئك أشرار من خلق الله عز و جل وهم الذين تقوم عليهم القيامة ولكني أحببت أن أزداد يقينا وإن إبراهيم عليه السلام سأل ربه عز وجل أن يريه كيف يحيي الموتى ، قال : أو لم تؤمن قال : بلى ولكن ليطمئن قلبي ، وقد أخبرني أبو علي أحمد بن إسحاق ، عن أبي الحسن عليه السلام قال : سألته وقلت :من أعامل أو عمن آخذ ، وقول من أقبل ؟ فقال له : العمري ثقتي فما أدى إليك عني فعني يؤدي وما قال لك عني فعني يقول ، فاسمع له وأطع ، فإنه الثقة المأمون ✅احمد بن اسحاق از امام هادی(علیه السلام) پرسيد با چه کسی تعامل داشته باشم و از او معارف دينم را بگيرم و گفتار چه کسی را بپذيرم امام هادی(علیه السلام) فرمود عمر(عثمان بن سعيد) مورد اطمينان من است پس هر چه به تو از من برساند مطابق با واقع است و هر آنچه از جانب من به تو بگويد از من گرفته است و به او گوش بده و از وی اطاعت کن او ثقه و امين است. 📚الكافی، ج 1 ص 330 ایتا🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam تلگرام🌷👇 https://telegram.me/ehyakalam
1_464961577.mp3
5.06M
مقام معظم رهبری: سربازی امام زمان عجل الله فرجه کار آسانی نیست. ایتا🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam تلگرام🌷👇 https://telegram.me/ehyakalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید. ایتا 🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam تلگرام 🌷👇 https://telegram.me/ehyakalam واتساپ 🌷👇 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
❓❓❓❓❓🌷🌷🌷🌷 وجه جمع روایات مشوق تلاش براى روزى و روایاتى که منع از تلاش براى دنیا مى کند چیست؟ 👇👇👇👇👇📌📌📌📌 💐در پاسخ این سؤال باید به دو نکته توجه داشت: ۱ ـ دقت در منابع اسلامى نشان مى دهد: آیات و یا روایاتى که در نظر سطحى و ابتدائى ـ چه در این بحث چه در بحثهاى دیگر ـ متضاد به نظر مى رسند، هر کدام به یکى از ابعاد مسأله اى که داراى بعدهاى مختلفى است، نظر دارند که غفلت از این ابعاد، موجب توهم تناقض شده است. آنجا که مردم با ولع و حرص هر چه شدیدتر به دنبال دنیا و زرق و برق جهان ماده مى روند، و براى نیل به آن از هیچ جنایتى فروگذار نمى کنند، دستورات مؤکد و پشت سر هم وارد مى شود و آنها را به ناپایدارى دنیا و بى ارزش بودن مال و جاه، توجه مى دهد. و آنجا که گروهى به بهانه زهد، دست از کار و کوشش و تلاش مى کشند، اهمیت کار و کوشش به آنها گوشزد مى شود. برنامه رهبران راستین نیز باید چنین باشد که جلو افراط و تفریطها را به طرز شایسته اى بگیرند. آیات و روایاتى که تأکید مى کند: روزى در دست خدا است، و سهم و بهره هر کسى را خدا تعیین کرده در حقیقت براى پایان دادن به حرص و ولع و دنیا پرستى، و فعالیت بى قید و شرط و بى حد و مرز براى کسب درآمد بیشتر است، نه این که: هدف آن خاموش کردن شعله هاى گرم و داغ نشاط کار و کوشش براى زندگى آبرومندانه و مستقل و خود کفا است. و با توجه به این واقعیت، تفسیر روایاتى که مى گوید: بسیارى از روزى ها است که اگر شما هم به دنبال آن نروید به دنبال شما مى آید، روشن مى شود. 💐۲ ـ از نظر جهان بینى توحیدى همه چیز به خدا منتهى مى شود، یک خداپرست موحد راستین چیزى را از ناحیه خود نمى داند، بلکه هر موهبتى به او مى رسد، سرچشمه آن را از خدا مى بیند و مى گوید: «بِیَدِکَ الْخَیْرُ إِنَّکَ عَلى کُلِّ شَیْء قَدِیر»؛ (کلید همه خوبیها و نیکیها به دست تو است و تو بر هر چیزى قادر و توانائى).(۱) و به این ترتیب، او باید در هر مورد توجه به این حقیقت داشته باشد که حتى فرآورده هاى سعى و کوشش و فکر و خلاقیت او نیز ـ اگر درست بنگرد ـ از طرف خدا است، و اگر یک لحظه نظر لطفش برگرفته شود همه اینها خاموش مى گردد. او به هنگامى که بر مرکب سوار مى شود، مى گوید: «سُبْحانَ الَّذِی سَخَّرَ لَنا هذا»؛ (منزه است خداوندى که این را مسخر ما ساخت).(۲) هنگامى که به نعمتى برسد، سرود توحید را سر مى دهد و مى گوید:«وَ ما بِنا مِنْ نِعْمَة فَمِنْکَ»؛ (هر نعمتى داریم از تو است اى خدا).(۳) و حتى هنگامى که یک گام مهم اصلاحى همچون پیامبران در مسیر نجات انسانها برمى دارد، مى گوید: «وَ ما تَوْفِیقِی إِلاّ بِاللّهِ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَ إِلَیْهِ أُنِیبُ»؛ (موفقیت من تنها از ناحیه خدا است، بر او توکل کردم، و به سوى او باز مى گردم).(۴) ولى آنچه مسلّم است در کنار همه این بحثها، اساس و پایه کسب روزى، تلاش و فعالیت صحیح، مثبت و سازنده و دور از هر گونه افراط و تفریط است، و اما روزى هائى که بدون تلاش به انسان مى رسد، جنبه فرعى دارد نه اساسى، و شاید به همین دلیل، على(علیه السلام) در کلمات قصارش در درجه اول، روزى هائى را ذکر مى کند که انسان به دنبال آن مى رود سپس آنها که به دنبال انسان مى آید: «یَا ابْنَ آدَمَ! الرِّزْقُ رِزْقانِ رِزْقٌ تَطْلُبُهُ وَ رِزْقٌ یَطْلُبُکَ»؛ (اى فرزند آدم روزى دو گونه است یکى آن روزى که تو به دنبال آن مى روى، و دیگرى آن روزى که به دنبال تو مى آید).(۵) (۱). آل عمران، آیه ۲۶. (۲). زخرف، آیه ۱۳. (۳). این جمله در تعقیبات نماز عصر در کتب دعا وارد شده است. (۴). هود، آیه ۸۸. (۵). نهج البلاغه، کلمات قصار، شماره ۳۷۹. لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید. ایتا 🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam تلگرام 🌷👇 https://telegram.me/ehyakalam واتساپ 🌷👇 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید. ایتا 🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam تلگرام 🌷👇 https://telegram.me/ehyakalam واتساپ 🌷👇 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
❓❓❓❓❓❓❓❓📌📌📌 آیا یورش عمر به خانه علی و فاطمه(علیهما السلام) حقیقت ندارد؟ 📌📌📌📌📌📌👇👇👇👇 ◀️گرچه عده ای خواستند ظلم های آشکار به حریم اهل بیت پیامبر(صلی الله علیه وآله) را کتمان کنند، ولی ماجرای یورش به خانه دختر پیامبر(صلی الله علیه وآله) روشن تر از آن است که از قلم بیفتد یا از صفحه تاریخ پاک شود. 📌چرا که در بسیاری از کتب معتبر حدیثی و تاریخی، با احتیاط و شرمندگی به گوشه ای از این واقعه تأسف انگیز اشاره شده، در عین حالی که در مورد ظلم های به اهل بیت(علیهم السلام) عده ای از مورخین و محدثین بنابر هر دلیلی بنای بر سانسور و بعضاً کتمان کاری داشته اند، ولی باز هم نتوانستند تمامی آنچه در صدر اسلام و بعد از آن اتفاق افتاده را مخفی کنند. 📌یکی از وقایع تأسف آور، یورش خلیفه دوم به خانه دختر پیامبر خدا(صلی الله علیه وآله) بعد از وفات پیامبر است که منجر به آتش زدن درب خانه نیز شد. لذا آنچه در مورد خلیفه دوم در کتب اهل سنت آمده، این است: «و معه قبس من نار»؛ (شعله ای از آتش به همراه عمر بود).(۱) و عمر تا به درب منزل رسید گفت: درب را باز کن و گرنه درب را بر روی شما به آتش می کشم ... آنگاه آتش را بر درب خانه ا فکند و آن را سوزانید.(۲) ◀️در باب استغاثه حضرت زهرا(علیها السلام) نیز آمده است که: عمر به همراه عده ای به طرف خانه علی(علیه السلام) آمده و درب را کوبید، فاطمه(علیها السلام) با شنیدن سر و صدای جمعیت با صدای ناله و گریه فریاد زد! یا رسول الله این چه مصیبتی است که پس از تو از پسر خطاب و ابوقحافه می بینم، که عده ای با شنیدن ناله فاطمه(علیها السلام) آنجا را ترک کردند، امّا عمر با تعدادی از جمعیت در آنجا باقی ماندند، که عمر قسم یاد کرد و گفت: به خدا سوگند خانه را بر روی شما به آتش می کشم، مگر آنکه برای بیعت خارج شوید.... آنگاه آتش بر درب خانه افکند و آن را سوزانید.(۳) یا در روایتی آورده اند که: قالت فاطمه(علیها السلام) یا بن خطاب؟ اجئت لتحرق دارنا؟ ! قال: نعم. « فاطمه فرمود : ای پسر خطاب ، آمده ای تا خانه ما را به آتش بکشی؟! عمر گفت: بله».(۴) ◀️سلیم بن قیس در کتابش می نویسد: وقتی که عمر به در خانه علی و فاطمه(علیها السلام) رسید، فاطمه پشت در نشسته بود، عمر درب را کوبید و گفت: درب را باز کنید. فاطمه(علیها السلام) فرمود: ای عمر ما را در غم از دست دادن رسول خدا تنها بگذار، با ما چه کار دارید?(۵) نتیجه: 📌بنا بر آنچه مسلم است، حضرت زهرا(علیها السلام) هنگام هجوم عمر به خانه علی(علیه السلام) در خانه حضور داشتند، که با شنیدن صدای عمر و همراهانش درب را بستند و حتّی احتمال هم نمی دادند که با وجود تنها یادگار پیامبر(صلی الله علیه وآله) یعنی خودشان، یورش صورت بگیرد که متأسفانه این جسارت صورت گرفت و منجر به آتش زدن درب خانه شد. (۱). تاریخ طبری ج۳، ص ۱۰۱؛ مصنف ابن ابی شیبه، ج ۷، ص۴۳۲؛ العقد الفرید، ج ۴، ص ۲۶۰؛ انساب الاشراف ج۲، ص ۲۶۸. (۲). الامامه و السیاسة، ج ۱، ص ۱۲. (۳). الامامه و السیاسة، ج ۱، ص ۱۲. (۴). تاریخ ابی الغداء، ج۱، ص ۱۵۶. (۵). کتاب سلیم بن قیس، ص ۸۶۴. لطفا کانال را به سایرین معرفی فرمایید. ایتا 🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam تلگرام 🌷👇 https://telegram.me/ehyakalam واتساپ 🌷👇 https://chat.whatsapp.com/KU93MJFDMd4KIKwBMteD0d
🔴 پنج مغالطه پیرامون دفاع از بی‌حجابی ایتا🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam تلگرام🌷👇 https://telegram.me/ehyakalam
targol_roghie.pdf
6.06M
🔷کتاب ترگل☝ ◀کتابی عالی برای دفاع عقلانی از حجاب ایتا🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam تلگرام🌷👇 https://telegram.me/ehyakalam
475_73607.pdf
1.12M
🔷کتاب راز یک فریب☝ ◀از بهترین کتب درباره زن و حجاب ایتا🌷👇 https://eitaa.com/ehyakalam تلگرام🌷👇 https://telegram.me/ehyakalam
✅ سلسله نشست‌های یادبود فیلسوف و متفکر برجسته، حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره) و تبیین ابعاد فکری ایشان ◽️با همکاری نهادهای علمی فرهنگی کرمانشاه و موسسه کلامی همدان ☘ نشست اول با حضور اساتید بزرگوار: 🔹 حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی کریمی، از اعضای هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره) با موضوع «فلسفه وحی و نبوت» 🔹 حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمدی، با موضوع بررسی آثار آیت الله مصباح یزدی با تاکید بر آثار تفسیری ایشان 📣 چهارشنبه ۱۷ دیماه ⏰ ساعت ۱۹ 🔹 شما فرهیخته گرامی نیز جهت شرکت در این نشست‌ دعوت هستید. 🔻با کلیک بر لینک زیر به عنوان میهمان وارد شوید👇👇 https://www.skyroom.online/ch/seraj_smc/kermanshah
معارف اعتقادی
✅ سلسله نشست‌های یادبود فیلسوف و متفکر برجسته، حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره) و تبیین ابعاد فکری ایشا
ان شاالله تا دقائقی دیگر نشست مجازی یادبود علامه مصباح و تبیین اندیشه های کلامی ایشان آغاز خواهد شد. 🔻با کلیک بر لینک زیر به عنوان میهمان وارد شوید👇👇 https://www.skyroom.online/ch/seraj_smc/kermanshah
فلسفه وحی و نبوت در اندیشه علامه مصباح.pptx
618.8K
📚 پاورپوینت فلسفه وحی و نبوت در اندیشه علامه مصباح یزدی خلاصه نشست تبیین اندیشه های کلامی فقیه و حکیم مجاهد آیت الله مصباح یزدی رضوان الله تعالی علیه. با ارائه وبیناری استاد معظم مصطفی کریمی.
فلسفه وحی نبوت در اندیشه علامه مصباح.docx
103.6K
📚 فلسفه وحی و نبوت در اندیشه علامه مصباح یزدی ارائه شده در نشست تبیین اندیشه های کلامی فقیه و حکیم مجاهد آیت الله مصباح یزدی رضوان الله تعالی علیه. با ارائه وبیناری استاد معظم مصطفی کریمی.
معارف اعتقادی
✅ سلسله نشست‌های یادبود فیلسوف و متفکر برجسته، حضرت آیت الله مصباح یزدی (ره) و تبیین ابعاد فکری ایشا
💠 از همه عزیزان همراه که در نشست وبیناری یادبود علامه مصباح یزدی و تبیین اندیشه های کلامی آن مرحوم شرکت کردند سپاس وافر به عمل می آید. 🔹باتشکر از اساتید محترم و دست اندرکاران معزز نهادهای علمی فرهنگی کرمانشاه و همدان که در برگزاری این نشست خوب ایفای نقش کردند. 🔹 ان شاالله این نشست ها ادامه خواهد یافت و شاهد حضور بیشتر شما فرهیختگان ارجمند خواهیم بود.