فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ حتما خوب بشنوید👆
🔷آیت الله جوادی آملی زیدعزه، مرجع محترم تقلید،فیلسوف و مفسر قرآن کریم :
رفتار شناسی مردم ایران در حمایت از اصل نظام جمهوری اسلامی با وجود همه مشکلات و سختی ها، فقط با تکیه بر مولفه «دین» ممکن است.
زیرا اصل انقلاب اسلامی یک واکنش به مشکلات اقتصادی یا سیاسی یا اجتماعی نبود که با وجود استمرار یا حتی تشدید بعضی از این مشکلات در 40 سال گذشته، مردم نسبت به اصل انقلاب دلسرد شوند. انقلاب اسلامی قیام برای احیای اسلام سیاسی بود و با وجود گذشت 44 سال از انقلاب، توده های میلیونی مردم همچنان نسبت به این آرمان خود محکم ایستاده اند. این بخش از سخنان آیت الله جوادی آملی در دهه هفتاد، به خوبی این مساله را توضیح می دهد که دقیقا علت بقا و حفظ ایران هم اسلام بوده است.
#معارف_اعتقادی👇🌹
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
منصور روحانی بهائیِ تخریبگر کشاورزی ایران.aac
6.02M
صوت
منصور روحانی تخریب گر کشاورزی
حجتالاسلام جمشیدی
پژوهش گر#موسسه کلامی احیاء
#بهائیت
#معارف_اعتقادی👇🌹
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
❓ آیا این روایت درسته که همه اعمال بانماز سنجیده میشه واگر نمازتون قبول باشه بقیه اعمال هم پذیرفته میشه؟
✍ اگر اینطورهست پس اگر یکی مثلا خوش اخلاق هست ولی نماز نمیخونه عمل خوش اخلاقیش چی میشه؟
#معارف_اعتقادی👇🌹
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
NT 004.pdf
4.69M
🔺نشریه نهضت اندیشه
🔸 شماره چهارم
🔸 بهمن 1401
🔹 لطفاً نشریه نهضت اندیشه را به دیگر فعالان فرهنگی ارسال کنید
▫️ @nashrie_nehzat
جلسه #تبیین
بررسی تحلیلی نقش رسانههای مجازی در اغتشاشات ۱۴۰۱
با ارائه حجتالاسلام استاد کهوند (از اساتید کشوری رسانه)
🔺مکان: همدان، سالن جلسات حوزه علمیه آخوند
🔺زمان: پنجشنبه ۲۷ بهمن ساعت ۸ تا ۱۰ صبح
#موسسه_کلامی_احیاء
#معاونت_پژوهش_حوزه
#علمیه_آخوند(ره)
⁉️عدالت خدا پس کجاست!!!
🔹چرا فلانی پولدار است و من فقیر؟ یا فردی با دیدن زیبایی دیگران و سنجیدن زیبایی خودش، شکوه میکند که چرا من همانند او زیبا نیستم و...
🔰 این پرسشها از شناخت نادرست معنای عدالت خداوند، ناشی میشود.
🔸 توجه به چند نکته زیر در حل این مساله کافی است:
1️⃣ عدالت به معنای تساوی نیست. نمره 20 معلم به تمام دانش آموزان، عدالت نیست، بلکه معلم عادل کسی است که هرکدام از شاگردان را به اندازه استحقاقشان ستایش یا نکوهش کند. پس عدالت را باید به معنای هر چیزی را بهجای خود نهادن، یا هر کاری را به وجه شایسته انجام دادن دانست.[1]
2️⃣ عدالت این نیست که خداوند همه مخلوقات را یکسان بیافریند و مثلاً به انسان هم شاخ، یال، بال و... بدهد یا همه را سفید یا سیاهرنگ بیافریند، بلکه اقتضای حکمت و عدالت آفریدگار این است که جهان را بهگونهای بیافریند که بیشترین خیر و کمال بر آن مترتب شود و موجودات مختلف را بهگونهای بیافریند که متناسب با آن هدف نهایی باشد.[2]
3️⃣ از طرفی ملاک و معیار بندگی، عبودیت خداست. پولدار و بیپول، سیاهوسفید و... ملاک برتری نیست و این تفاوتها نیز لازمه نظام خلقت و بر اثر علل و عوامل متناسب با خودش پدید آمده که ما نسبت به بسیاری از آنها آگاهی دقیقی نداریم.
🔹 ضمنا خداوند هیچ وقت نخواسته است که بندگانش فقیر، ناقصالخلقه و... باشند بلکه این علل و عواملی داشته است که گاهی خود فرد آن را ایجاد کرده است و گاهی دیگران باعث آن شده اند لذا خداوند به آنان وعده عذاب داده است.
📗پینوشت:
[1]. آموزش عقاید، علامه مصباح یزدی، ص 195.
[2]. همان، ص 196.
🌐جهت مطالعهی بیشتر کلیک کنید:
https://btid.org/fa/news/236731
📎 #مباحث_خداشناسی
📎 #عدل_الهی
#معارف_اعتقادی👇🌹
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
آثار گفتن اذان در منزل
#معارف_اعتقادی👇🌹
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b
27.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زندگی نامه امام کاظم علیه السلام در چهار دقیقه.
گرفته شده از کتاب انسان ۲۵۰ ساله نوشته رهبر معظم انقلاب
Imam Kazem's biography (peace be upon him) in four minutes.
Based on the book "Man of 250 Years", written by the Supreme Leader of Iran.
Awaited Imam International Institute
#معارف_اعتقادی👇🌹
https://eitaa.com/joinchat/3353018433Cb6f9c7903b