✅ خداوند دلهای مشتاق را تنها نمی گذارد.
🔶استاد #علی_صفایی_حائری:
مربى بزرگ هستى خداست و او دلهاى مشتاق را تنها نمىگذارد.
مربى بزرگ هستى، آنهايى را كه مىخواهند حركت كنند رها نمىكند بلكه رهبرى مىنمايد.
آنها كه يافتهاند كه بايد بروند اما از راه بىخبرند و راهنمايى ندارند به هدايت او خواهند رسيد و به راه دست خواهند يافت؛ «اَلَّذينَ جاهَدُوا فينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا»، ١ «وَ مَنْ يُؤمِنْ بِاللّهِ يَهْدِ قَلْبَهُ». ٢ تا حدى كه در كلاس هستى از مورچهها مىتوانند درس بگيرند و از حركت ابرها و جنبش برگها و ريزش باران و لرزش موج و از تاريكى و نور مىتوانند حقيقتهايى را بيابند و پيش بروند.
بسيارى را مىشناسم كه هنگام خواستن و طلب،به راه رسيدند و پيش تاختند در حالى كه هيچ اميدى به رستگارى و نجات آنها نبود.
📚 #مسئولیت_وسازندگی ج۱ص۸۴
🌿 @einsad
✅ #حجاب
🔶استاد #علی_صفایی_حائری:
راستى خانمى كه زندگى را جز اين نمىداند كه كار كند و حقوق بگيرد تا بتواند بهترينها را تهيه كند و در بهترينها آن را آماده كند و در بهترينها از آن استفاده كند و نشان بدهد كسى كه تمامى عمرش و عمق زندگيش همين چند انگشت گرفتن و دوختن و پوشيدن و نمايش دادن و جالب بودن و در چشمها نشستن است، آيا مىتواند كه خودش را در لباس محبوس كند، و خودش را بپوشد؟ پوشش يعنى مرگ، يعنى تمام شدن، يعنى پوچ شدن و به بنبست رسيدن، كه اينها جز سرگرمى و تنوع و لذت و نمايش و جالب بودن و در چشمها و دلها نشستن چيزى نمىخواهند، چون؛ خودشان را بيشتر از اين نمىبينند و بالاتر نرفتهاند.
📚 #روابط_متکامل زن و مرد ص۴۰
🌿 @einsad
هدایت شده از برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب
#مقصد_تفاهم_است_نه_توافق
خیال میکنیم مقصود این است آدم ها در عمل حرکتی داشته باشند . این #توقع ، ما را بسته است و زنجیر کرده ؛ در حالی که مقصد این نیست . مقصد #تفاهم است نه #توافق هدف این است که #زمینه_خوب_شدن افراد فراهم شود نه اینکه همه خوب شوند . چرا که #عمل مربوط به انتخاب و اختیار آنهاست . میخواهند عمل کنند یا نکنند . آن چه مطلوب است ، « تفاهم هاست » نه « توافقها » ، « فهم » است نه «عمل » . آنچه مهم است فهم در برخوردهاست و عمل ؛ وابسته به شخص است . میخواهد خوب شود یا نشود . مقصود این نیست که همه #ابوذر شوند ، مقصود این است که همه شکل بگیرند ؛ یا #ابوذر شوند یا #ابوجهل . بیش از این توقعی نیست که پیامبران نیز زمینه انتخاب انسان را فراهم می کردند . تا آنهایی که زنده شدند ، با آگاهی برای زندگی آماده شده باشند و آنهایی که به هلاکت رسیدند ، با آگاهی و در روشنی هلاکت را انتخاب کرده باشند . مقصد همین است ، نه چیزی بیش از این .
📚 حرکت علی صفایی حائری صفحه ۵۸
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✅ ازدواج و انتخاب همسر
🔸 استاد علی صفایی حائری
در انتخاب همسر، معيار و ميزان انتخاب، همان خصوصيات و نكتههايى است كه براى تو مهم است. زيبايى، صدا، اندام و حالتهايى كه براى تو مهم هستند، نمىتوانى به آن بىاعتنا باشى، #مگر_آنكه از آن عبور كرده باشى و گذشته باشى. منى كه حالتى خاص و چهرهاى خاص در رؤياهايم نشسته، نمىتوانم به ديگرى روى بياورم و با آن مأنوس باشم، هر چند همهى خوبىها را هم داشته باشد. پس تا هنگامى كه اسير هستى،به تقليد پرواز نكن و مطمئن باش كه بتهاى تو را هر چند كه به آن دست بيايى، مىشكنند و در اين دنيا برايت دلخوشى نمىگذارند.
📚 روابط متکامل زن و مرد، ص 21
⭕️ @EinSadTehran
هدایت شده از مؤسسهٔ لیلةالقدر تهران
#اعلام_برنامه
برنامه هفتگی موسسه لیله القدر تهران
۲۳ الی ۲۹ آذرماه
✅ جهت هماهنگی زمان مشاوره
هماهنگی برادران، آقای حسینیان 09192111747
هماهنگی بانوان، خانم خالدیان 09226184837
⭕️ @EinSadTehran
یک بدی فقط یک بدی نیست❗️
استاد علی صفایی حائری
سر خلود در عذاب، با اینکه گناه و انحراف محدود بوده در همین است که در دنیای روابط یک بدی، یک بدی نیست و یک سيئه در یک جا محصور نمی شود، که ادامه می یابد و آدمی را محاصره می نماید.
این درست است که من با یک لبخند یک دختر را به فساد کشیده ام ولی این فساد در همین جا دفن نشده، که گسترش یافته و این فسق که از جایگاه خود بیرون آمده به هزارها خانواده و هزارها مورد دیگر سرایت نموده است.
در دنیای مرتبط، یک بدی، یک بدی نیست، که احاطه ی خطیئه در میان است.
📚 تطهیر با جاری قرآن، ج 1
🌿 @einsad
✅سبک زندگی اسلامی
🔶استاد #علی_صفایی_حائری
اگر شاهد دعواها و گلايه هاى خانوادگى و زنانه و مردانه باشى، مى فهمى كه چقدر بى نيازى و سرشارى كارساز است و چقدر ريشه هاى گرفتارى ها، در همين ضعف و محدوديت و چشم و هم چشمى است.
رضاى از خدا و رضاى از زندگى و رضاى از دنيا، باعث رضاى از مردم و برخورد مفيد و سازنده با آنها خواهد بود. اينگونه، توقّع ها صفر مى شود و تحمّل ها بالا مى رود و سرشارى و بارورى و تماميّت، به آنجا مى ر سد كه ديگران، از وجود سرشار تو، به تماميّت و سرشارى مى رسند.
اينگونه، تو سرزمين امن و امانى، كه ترس و اندوه و كينه و بخل و ضعف و كسرى ها را برمى دارى و در متن بحران، آرامى؛ و در زير بارش فاجعه، خوشنود.
اينگونه، خانه ى تو، هر چند فقير باشد، سرچشمه ى غنا و سرشارى است. و اينگونه، دست تو اگر چه خالى باشد، پربار و بخشنده است.
📚 #نامه_هاى_بلوغ ، ص127
🌿 @einsad
هدایت شده از موسسه خیریه رویش
◀️ ان شاءالله چهارمین جلسه دوره چشمه جاری (باز خوانی آثار استاد صفایی حائری) #کتاب_مسئولیت_و_سازندگی ، برگزار میشود.
✅ امروز دوشنبه
⏰ ساعت ۱۲:۱۵ الی ۱۳:۴۰
📌 مسجد حضرت زهرا سلاماللهعلیها، سالن شورای نهاد
🆔 @einsad_fum
✅ آنچه عشق به امام می نامیم عشق نیست، سرگرمی است!
🔶استاد علی صفایی حائری:
عشق از نياز بر مىآيد. اما كدام نياز؟
راحتتر بگويم: عشق، خود نياز است، اما نياز به تبديل شدن و به اينگونه از بنبست رهيدن، از خود خلاص شدن و به معشوقى كه بالاترش يافتهاى پيوستن و با او ماندن؛ چون هنگامى كه بودن تو، ماندن است و ماندن تو، مرگ است و گند است، بايد اين بودن، از بنبست ماندن نجات بگيرد. بايد در راهى بيفتد و جهتى بيابد.
اين نياز، عشق است و عشق از اين نياز برخاسته.
و اين عاشق است كه به راحتى مىتواند خودش را بدهد، كه خودِ برترى را به دست آورده است. مىتواند فنا شود، كه وسعت بزرگترين را شناخته است؛ وسعتى كه وجودش در آنجا حصار است و ديوار است و قلعه است و فرو ريختنش، بيشتر شدن است و بزرگتر شدن است و باقى ماندن است و از بنبست رهيدن و ادامه يافتن.
آنچه ما با نام عشق امام، با آن مأنوس شدهايم و به آن دل بستهايم، عشق نيست و اين نيازِ ادامه يافتن و حركت كردن نيست، كه نياز به سرگرم شدن و تنوع داشتن است.
آنچه ما در برابر امام داريم هنوز تا اين عشق فاصله دارد. ما از امام نه خودش و نه خودمان، كه خانه و زندگى را مىخواهيم و از او به جاى مغازه و بيل و كلنگ استفاده مىكنيم. ما بيشترها را فداى كمترها كردهايم. و اين است كه عشق نيست، بازى است.
📚 تو مي آيي (ويرايش جديد)، ص 86
@einsad