eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
68.8هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
35 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
1⃣ 🔶استاد علی صفایی حائری: مربى بايد در كودك سه خصوصيت را بارور كند و اين گونه او را واكسينه نمايد: ١ - شخصيت و استقلال ٢ - حرّيّت و آزاد منشى ٣ - تفكّر و تحليل. هنگامى كه كودك شخصيت داشته باشد تقليد نمى‌كند و تحت تأثير هر حرفى و هر مكتبى و هر عقيده‌اى قرار نمى‌گيرد و هر راهى او را به خود نمى‌كشد و هر سنّتى او را در خود هضم نمى‌كند. او در برابر هر مسأله، چرايى دارد و در برابر هر عقيده، سنگرى. او بر دريچۀ قلبش نشسته، نمى‌گذارد چيزى آن را اشغال كند و چيزى آن را پر كند و چيزى او را از خودش بگيرد. حرّيّت و آزاد منشى كودك را مى‌سازد تا اگر روزى به اشتباهى پى برد، پى‌گيرى نكند و لجاجت نورزد و عقيده‌اى را بر عقيده‌اى ترجيح ندهد مگر هنگامى كه از رحجان و امتيازى برخوردار باشد. در نتيجه عقيده‌هايى كه احياناً داخل مغز او شده‌اند و سنگرش را اشغال كرده‌اند، اين گونه دستگير مى‌شوند و كار آنها خنثى مى‌شود. تفكّر و تحليل آن هم در زمينۀ حرّيّت و آزادى و با خصوصيت شخصيت و استقلال،به نتيجه‌هاى بزرگى خواهد رسيد. تفكر ركودها را مى‌شكند و هر گونه عقيدۀ سنّتى مهاجم را مهار مى‌زند و تحليل مى‌برد و هضم مى‌نمايد. 📚 ص۴۶ 🌿 @einsad
4_498281850616152298.mp3
378K
✅چرا مؤمن به نیاز دارد؟ 🔶استاد علی صفائی حائری @einsad
استاد علی صفایی حائری
✅ #تربیت_کودک 1⃣ 🔶استاد علی صفایی حائری: مربى بايد در كودك سه خصوصيت را بارور كند و اين گونه او را
2⃣ 🔶استاد علی صفایی حائری: اين خصوصيت‌ها را مى‌توان به وسيلۀ چهار عامل ذيل در كودك به وجود آورد: ١ - تقليد ٢ - رقابت و ساير عوامل تربيتى كه در مقالۀ عوامل تربيتى كودك تحليل شده است. ٣ - داستان و هنر ٤ - تدبير. ١ - كودك بر اثر غريزۀ تقليد مى‌تواند از پدر يا مربّى يا استاد، اين خصوصيات را بپذيرد، همانند پدرش و استادش شخصيت به خرج دهد و همانند او چون و چرا كند و همانند او آزاد باشد، همانطور كه تقليد،به كودك خيلى از سنّت‌ها را مى‌تواند منتقل كند و خيلى از شاخ و برگ‌ها را مى‌تواند به او بياويزد، همانطور مى‌تواند اين ريشه‌ها و پايه‌ها را در او زنده كند و جان بدهد. ٢ - رقابت؛ يعنى كودك را با قهرمان‌هايى رقيب كردن و به مسابقه واداشتن، مى‌تواند اين خصوصيت را در او زنده كند. مربّى مى‌تواند با قهرمان‌هايى كه براى كودك مى‌سازد و با رقابت‌هايى كه در ميان آنها اوج مى‌گيرد به اين مقصود برسد و شخصيّت و حرّيّت و تفكّر را در او بكارد. ٣ - مربّى مى‌تواند به وسيلۀ داستان‌ها از در مخفى وارد شود و اين خصوصيّات را در ناخود آگاه كودك وارد كند. داستان مرغى كه حرف هر كس را نمى‌شنيد و يا ماهى سياهى كه خود به دنبال چيزى بود و يا دانۀ گندمى كه در زير خاك آرام نمى‌گرفت و يا جوجه‌اى كه در پوست نمى‌ماند و يا ستاره‌اى كه به دنبال عشقى مى‌دويد و يا درختى كه به لباس‌هايش پاى بند نبود و هنگامى كه زرد مى‌شدند رهايشان مى‌كرد و در نتيجۀ هر بهار به لباس‌هاى سبز مى‌رسيد و يا پلنگى كه آرام نمى‌گرفت و يا موشى كه كند و كاو مى‌كرد و به گنج مى‌رسيد. اين داستان‌ها كودك را كوك مى‌كنند و ناخود آگاه او را به چرخش مى‌اندازند. مربّى مى‌تواند خواسته‌اش را اين گونه در كودك پياده كند و به او شخصيت و تفكر و حرّيّت و يا هر گونه پستى و زبونى را بياموزد. ٤ - مربّى مى‌تواند با تدبير و تاكتيك و نقشه و همكارى ديگران، كودك را به شخصيّت،به حرّيّت،به تفكّر برساند. مى‌تواند در جلوى پاى او بايستد و برايش احترام قائل شود و يا از بزرگى او و استعدادهاى او و عظمت‌هاى او شرح دهد، آن هم نه به گونه‌اى كه مغرور شود و باد بگيرد،بل به صورتى كه بداند مسؤول است و داده‌ها و استعدادها ملاك افتخار نيست و داده‌ها بازدهى مى‌خواهند و هر كه بامش بيش برفش بيشتر. اين بازگويى استعدادها و عظمت انسان مى‌تواند كودك را حركت دهد؛ چون هر كس به اندازه‌اى كه براى خود سرمايه سراغ دارد كارى را شروع مى‌كند 📚 ص۵۰ 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅تربيت انسان 🔶استاد علی صفایی حائری: تربيت انسان نمى‌تواند مسخ او و پوك كردن او و غلتاندن او باشد. هر گونه تربيتى كه با دست خودم تحقق نگيرد و با انتخاب من همراه نباشد، در واقع مسخ كردن من و نفى كردن من حساب مى‌شود. و اين است كه تربيت‌هاى تلقينى و تقليدى و تحميلى و سنتى ارزش نخواهند داشت، حتى ضد ارزش هستند و عامل نفى انسان و آخر سر هم باعث عصيان و طغيان او. 📚 ج۱ ص۳۹ 🌿 @einsad
4_454890886946357329.MP3
1.24M
✅رضایت به حیات دنیا انسان را به کهولت ،سستی و آزار دادن ولی وا میدارد. 🔶استاد علی صفائی حائری @einsad
هدایت شده از برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب یک عده ای می گویند : بابا ! خدا بزرگ تر از آن است که بنده هایش را عِقاب کند . او بزرگ و عظیم و رحیم است . مادر بچه اش را نمی سوزاند ، آن وقت خدا بسوزاند ؟! عمو ! برو ، خدا بچه هایش را نمی سوزاند آن ها را دوست دارد . یک وقت هم اگر بچه هایش کاری بکنند ، می گوید : خیلی بدی نکنید ؛ که آتش دارم . می خواهد آن ها را تنبیه کرده و بترساند وگرنه در آتش که نمی برد . این ها کسانی هستند که عظمت خدا را دلیل نفی معاد می دانند . می خواهند به خدا معتقد باشند ، در حالی که هیچ اعتقادی به او ندارند . می خواهند که با عظمت او عذری برای آزادی خودشان داشته باشند . در جواب این ها باید گفت : اینکه خدا بزرگ تر از آن است ... در این بحثی نیست . بحث در این است که خدا هستی را « منظم » آفریده و کسی که در این هستی « حرکت صحیحی » نداشته باشد می سوزد . درست مثل وقتی که من کبریت را زیر پیراهنم بکشم آتش می گیرد . حال تو بگو : خدا بزرگ تر از آن است که مرا بسوزاند او قانون هایی را در هستی گذاشته و به من هم گفته است که با آن ها درگیر نشو . راه و روش زندگی را هم برایم توضیح داده تا درگیر نشوم . ولی منی که درگیری با آن ها را خودم خواسته ام و خودم فساد به بار آورده ام ، نمی خواهم بسوزم ؟! چرا نسوزم ؟! که سوختن یک امر طبیعی است . عظمت او باعث تنظیم این هستی است و نظم این هستی باعث ضربه خوردن ماست . تعبیری که قرآن از معاد دارد این است که ( وَتَرَىٰ كُلَّ أُمَّةٍ جَاثِيَةً كُلُّ أُمَّةٍ تُدْعَىٰ إِلَىٰ كِتَابِهَا الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ مَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَجاثیه 28 ) جزای شما ، همان عمل خودتان است و چیز تازه ای نیست . 📚 حیات برتر ، علی صفایی حائری ، ص 53 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
📢 از سری جلسات شرح اندیشه استاد علی صفایی حائری: موضوع: نظام سازی استاد: حجت‌ الاسلام و المسلمین سید مسعود پورسیدآقایی زمان: یکشنبه شب ها ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ مکان: قم - موسسه لیلةالقدر 🌿 @einsad
شروع جلسات همخوانی کتاب روابط متکامل زن و مرد، یکشنبه ها از 97.11.7 ساعت 20 :16 تا 18 توسط دکتر صابریان مکان: خ توحید، پایینتر از میدان توحید، نبش کوچه صائب (بانک سپه)، پلاک ۴۶، طبقه اول، رکن. با فاصله ی 5 دقیقه ای از متروی توحید @einsad
✅ اثرات قرائت 🔶استاد علی صفایی حائری: اين‌همه دستور به قرائت قرآن و حتى براى كسانى كه سواد ندارند، دستور به نگاه كردن قرآن، ما را به اين فكر مى‌اندازد كه اين نگاه، مقدمه‌ى قرائت و اين قرائت، مقدمه‌ى تسلط‌ و اين تسلط‌، مقدمه‌ى دستيابى به معنى و تفسير و مقدمه‌ى دستيابى به روح قرآن و مقدمه‌ى رسيدن و بهره‌بردارى از نور قرآن است. بوده‌اند كسانى كه در شبانه روز يك قرآن ختم مى‌كردند و يا در سه روز و يا بيشتر و كمتر به قرائت تمام قرآن موفق مى‌شدند. اين قرائت براى كسانى كه چنين هدفى دارند، ديگر يك امر خسته‌كننده و تكرارى نخواهد بود، چون با هر مرتبه تكرار به يك نوع تسلط‌ وسيع‌تر دست مى‌يابند. نتيجه‌ى اين قرائت‌هاى مداوم اين است كه كلمه‌هاى قرآن و سپس ترجمه‌ى قرآن براى آنها آشكار مى‌شود و آنگاه مى‌توانند مصداق‌هاى مجهول را در يك جا بنويسند تا با آيه‌هاى ديگر آن را تفسير كنند و آيه‌هاى مشكل را همين‌طور بررسى نمايند. 📚 ص۶۰ 🌿 @einsad
✅عارف در برابر بلاء، شاكر است، نه صابر. 🔶استاد علی صفایی حائری: رنج بزرگ ما، از هجوم حادثه‌ها و تازيانه‌ى گرفتارى‌هاست. و اين گرفتارى‌ها،به دنيا پيچيده و با اين جام آميخته است. پس اگر طالب خوشى باشى و راحتى مى‌خواهى، نه مزاج تو و نه مزاج دنيا و نه هجوم فاجعه و موج حادثه، هيچ‌كدام با اين خوشى و راحتى سازگار نيست. امّا اگر خوبى را بخواهى و حركت را و هجرت را، اين بلاءها، هديه‌هاى بزرگى خواهند بود، كه ضعف‌هاى تو را به تو نشان مى‌دهند و وابستگى‌هاى تو را مى‌شكنند. و هر بلاء، اين نعمت را داراست: نشان دادن ضعف و رهانيدن از اسارت و وابستگى. و همين است كه عارف در برابر بلاء، شاكر است، نه صابر. 📚 ص۱۱۸ 🌿 @einsad