eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
66.9هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
34 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 |🔰برای چه آمده ام؟ ⁉️آيا انسان مى ‏تواند با اين امكانات امن، رفاه، رهايى، دل خوش باشد؟ ⁉️اين سؤالى است كه گريبان انسان معاصر را رها نمى ‏كند. ⁉️اگر بگويى من براى اينها آمده ‏ام، بايد منتظر اين پاسخ باشى كه امن، با حضور و وقوف و خود آگاهى انسان سازگار نيست. ⁉️انسان در بهار يقين دارد كه پاييز در راه است. ⁉️ او حركت زمان را درك مى ‏كند. او در امكانات و شرايط كامل و مطلوبش باز هم دغدغه دارد. دلهره دارد. اضطراب دارد، پس چطور مى ‏تواند امنى داشته باشد؟! ⁉️رفاه هم با تحول نعمت ‏ها مطابق و هماهنگ نيست، كه آدمى مدام تحول نعمت‏ها را مى ‏بيند. ⁉️ رهايى هم با نظام و قانونمندى هستى هماهنگ نيست، كه نمى ‏توان در اين معده همه چيز ريخت. نمى ‏شود اين تن را به همه چيز بست، كه قندش بالا مى ‏رود. اوره مى ‏گيرد. ⁉️ تو در هر حركتى، همراه هزار سنت هستى. مگر مى ‏توانى همين طور قدم بردارى؟! تو در يك ميدان مين حركت مى ‏كنى، با هر گامى كه بر مى ‏دارى، ممكن است انفجارى را ايجاد كنى. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۱ #⃣ 👤: @ad_Einsad
🌄 | 🔰 انديشه همچون چشم است و علم همچون نور. اين چشم تا آن جا را مى ‏بيند كه علم بر آن تابيده است. ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
🔥 تازه های نشر انتشارات لیله القدر 📚شبی برتر از یک عمر [تفسیر سوره قدر] قطع پالتویی قیمت ۴۵،۰۰۰ تومان 📚دام تزویر [تفسیر سوره ماعون] قطع پالتویی قیمت ۴۵،۰۰۰ تومان 🛒 لینک خرید 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰عبادتِ پَست 📿نماز و عبادت و درس توحيد و تفسير و عمل جهاد و مبارزه، می تواند به خاطر حرف ‏ها و هوس ‏ها و جلوه ‏ها باشد! 📿می تواند دنيا، پست باشد و مى ‏تواند كسب و كار و پاك كردن بينى كودك و آب دادن و نان آوردن، به خاطر دستور خدا و اداى و ظيفه باشد و از سطح غريزه و عادت ‏هاى محدود، بالاتر آمده و آخرت باشد. 📿در واقع آدمى كه از دنيا بزرگ‏تر شده و از شهادت به غيب روى آورده و حجم گسترده و وسعت فارغ دنيا، براى او تنگ و محدود گرديده و مثل رحم مادر با رشد روزافزون كودك به زندان كوچك و تنگى شباهت يافته است. 📿 اين چنين آدمى هر كارش از دنيا بيرون رفته و حتى خواب و خوراك و معاشرت و روابط عادى و طبيعى او الهى و آخرتى است. 📿اما آدمى كه حقير مانده و از دنيا بيرون نرفته و هنوز رشد بيش از دنيا را تجربه نكرده است، هر كار او حتى عبادت و جهاد او، دنيايى است و پست است. 📿دل ‏هايى كه از دنيا بزرگ‏ترند، تمامى كارهاى عادى آن‏ها خريدار دارد. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۲۱ #⃣ 👤: @ad_Einsad
15.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 | 🔰 جامعه مرتبط 📌قسمت یازدهم 🎧 📚 📣 جهت دانلود نسخه کامل 👈🏻 کلیک 👉🏻 نمایید. #⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_einsad
📜 |🔰طائر گلشن قدس 🔸آنهايى كه خدا را شناخته ‏اند و به سمت او گرويده ‏اند و عاشق او شده ‏اند، همين عشق و همين احساس، درباره معاد هم در آنها تجسّم پيدا مى ‏كند و به معاد معتقد مى ‏شوند. 🔸 در روح و در عمل و در تمام وجود آنها معاد، جا پيدا مى ‏كند و حتّى عشق به معاد و عشق به لقاء حق در خون آنها رخنه مى ‏كند و به آن وسعتى مى ‏رسند كه هستى براى آنها سجن و تنگ مى ‏شود. 🔸روح ‏هايى كه گسترده شده ‏اند، دنيا برايشان تنگ مى ‏شود و شوق پرواز پيدا مى ‏كنند. 🔸 آنها وطن را جاى ديگرى مى ‏بينند و دنيا را راهى مى ‏دانند كه مى ‏خواهند تا آن منزل اصلى حركت كنند. 🔸 آنها خود را طائر گلشن قدس و رهروى تا منزل عشق مى ‏دانند و براى رسيدن به آن مقصد و پرواز در آن فضاست، كه شب و روز خود را فراموش مى ‏كنند. 🔸 عشق معاد در آنها رسوخ و شوق لقاء حق در آنها نفوذ پيدا مى ‏كند. ❛❛ عین‌صاد 📚  | ص ۲۵ #⃣ 👤: @ad_Einsad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰۵۰ درصد تخفیف ویژه ایام نوروزی 🔹۵۰ درصد تخفیف ویژه🌱 ایام نوروزی برای کلیه 📚آثار استاد علی صفایی حائری در نرم‌افزار و سایت طاقچه 🗓 از ۱ تا ۱۳ فروردین سال نو مبارک! 🔗 لینک ورود به سایت طاقچه 👤: @ad_Einsad
🏞 | 🔰 با چه مأنوس بوده‌ایم؟ ❛❛ عین‌صاد 📚 #️⃣ | عضو شوید 👉🏻 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰خیال می کنیم مسلمانیم! ▪️ما خیال می کنیم کافر کسی است که در برابر تمام دین قد علم کرده و هیچ چیز از دین را نمی پذیرد. ▪️ شاید برای ما سخت باشد که تصور کنیم کافر می تواند به حج هم برود و نماز هم بخواند و روزه هم بگیرد در حالی که در روایت هست ممکن است صبح، مسلمان باشد و تا شام به کفر برسد و یا شام، مسلمان باشد و صبح را با کفر ببیند. ▪️چه بسا در شب، نیش پشه ای تو را رنج بدهد و تو بر حکمت خدا اعتراض کنی که این دیگر چیست و یا صدای گنجشکی خواب صبحگاهی تو را بگیرد. ▪️چه بسا فقط یک حکم را سبک بشماری و یا نفی کنی و یا حتی یک سجده ی مستحب را که قبول داری که در دین هست و رسول گفته منکر باشی و همین استخفاف و انکار تو را به کفر بکشاند! ▪️در روایت هست که حتی تاخیر نماز اگر از روی استخفاف باشد، علامت کفر است. ▪️ چون ما در برابر تمامی دین نمی ایستیم و حتی هیچ کافری نیست که تمامی دین کافر باشد! ▪️ چه بسا انسان، بسیاری از احکام را بشناسد و پذیرا باشد اما در یک قسمت بلنگد و ایمان نیاورد و یا سبک بشمارد. ❛❛ عین‌صاد 📚  جلد اول | ص ۲۸۷ #⃣ 👤: @ad_Einsad
📜 |🔰خوبی های بی ارزش ! ▫️خوبى و بدىِ آدم ها و حرف ‏ها و عمل ‏ها، دليل خوبى و بدىِ مكتب نيست. دليل خوبى و بدىِ راه نيست! ▫️راه را و مكتب را، فقط با «هدف» و شعارى كه دارد نقد مى ‏زنند، نه با آدم ‏هاى خوب و بدش و نه با حرف ‏هاى خوب و بد آدم ‏ها و نه با عمل ‏هاى خوب و بد آنها! ▫️ اگر تمامى افراد يك راه، خوب بودند، اين دليل خوبىِ آن راه نيست. اگر همه صداقت داشتند، اين دليل خوبى آن راه نيست؛ چون آنچه كه به صداقت ارزش مى ‏دهد، همان هدف و جهتى است كه صداقت در آن قرار گرفته است. ▫️ كسانى كه در كنار هيتلر با صداقت مى ‏جنگيدند و با صداقت آدم پوست مى ‏كندند، اين ها صداقتشان باعث لعنت و كيفرشان خواهد بود. ▫️ارزش صداقت در رابطه با ارزش هدفى است كه انتخاب كرده ‏اى و ارزش هدف ‏ها در رابطه با «قدر» و اندازه ‏ى انسان، در رابطه با ظرفيت و نياز اوست، كه انسان بيشتر از آزادى و عدالت و عرفان و تكامل نياز دارد. ▫️ هر حركتى كه در راه اين هدف بالاتر نباشد، هر صداقتى و هر شهادتى كه در اين اوج نباشد، ارزش ندارد. ▫️ما مقهور صداقتى خواهيم بود و به شهادتى ارزش خواهيم داد كه از ابتذال هدف ‏هاى رفاهى و امنيتى و حتى آزادى و عدالت و عرفان و تكامل هم رهيده باشد. ▫️انسانى كه با اين معيار همراه است و با اين معيار سفارش مى ‏كند، از خسارت ‏ها و گرفتارى ‏ها و سرگيجه ‏ها نجات مى ‏يابد و گرفتار بحث ‏هاى بى ‏در و پنجره و مدرك سازى ‏هاى آنچنانى نمى ‏شود كه براى ساختن و سوختن آدم ‏ها به آن روى آورده ‏اند. ❛❛ عین‌صاد 📚  جلد اول| ص ۱۶۱ #⃣ 👤: @ad_Einsad