eitaa logo
استاد علی صفایی حائری
62.1هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
38 فایل
انتشارات لیله القدر ناشر انحصاری آثار مرحوم استاد علی صفایی حائری (عین.صاد) سایت: www.einsad.ir 📲ارتباط با ادمین @ad_einsad 📚 سفارش کتاب @einsadshop_ad 🔗شبکه های اجتماعی zil.ink/einsad.ir تلفن : ۰۲۵۳۷۷۱۲۳۲۸
مشاهده در ایتا
دانلود
✅تربيت انسان 🔶استاد علی صفایی حائری: تربيت انسان نمى‌تواند مسخ او و پوك كردن او و غلتاندن او باشد. هر گونه تربيتى كه با دست خودم تحقق نگيرد و با انتخاب من همراه نباشد، در واقع مسخ كردن من و نفى كردن من حساب مى‌شود. و اين است كه تربيت‌هاى تلقينى و تقليدى و تحميلى و سنتى ارزش نخواهند داشت، حتى ضد ارزش هستند و عامل نفى انسان و آخر سر هم باعث عصيان و طغيان او. 📚 ج۱ ص۳۹ 🌿 @einsad
4_454890886946357329.MP3
1.24M
✅رضایت به حیات دنیا انسان را به کهولت ،سستی و آزار دادن ولی وا میدارد. 🔶استاد علی صفائی حائری @einsad
هدایت شده از برشی از یک کتاب
✂️ برشی از یک کتاب یک عده ای می گویند : بابا ! خدا بزرگ تر از آن است که بنده هایش را عِقاب کند . او بزرگ و عظیم و رحیم است . مادر بچه اش را نمی سوزاند ، آن وقت خدا بسوزاند ؟! عمو ! برو ، خدا بچه هایش را نمی سوزاند آن ها را دوست دارد . یک وقت هم اگر بچه هایش کاری بکنند ، می گوید : خیلی بدی نکنید ؛ که آتش دارم . می خواهد آن ها را تنبیه کرده و بترساند وگرنه در آتش که نمی برد . این ها کسانی هستند که عظمت خدا را دلیل نفی معاد می دانند . می خواهند به خدا معتقد باشند ، در حالی که هیچ اعتقادی به او ندارند . می خواهند که با عظمت او عذری برای آزادی خودشان داشته باشند . در جواب این ها باید گفت : اینکه خدا بزرگ تر از آن است ... در این بحثی نیست . بحث در این است که خدا هستی را « منظم » آفریده و کسی که در این هستی « حرکت صحیحی » نداشته باشد می سوزد . درست مثل وقتی که من کبریت را زیر پیراهنم بکشم آتش می گیرد . حال تو بگو : خدا بزرگ تر از آن است که مرا بسوزاند او قانون هایی را در هستی گذاشته و به من هم گفته است که با آن ها درگیر نشو . راه و روش زندگی را هم برایم توضیح داده تا درگیر نشوم . ولی منی که درگیری با آن ها را خودم خواسته ام و خودم فساد به بار آورده ام ، نمی خواهم بسوزم ؟! چرا نسوزم ؟! که سوختن یک امر طبیعی است . عظمت او باعث تنظیم این هستی است و نظم این هستی باعث ضربه خوردن ماست . تعبیری که قرآن از معاد دارد این است که ( وَتَرَىٰ كُلَّ أُمَّةٍ جَاثِيَةً كُلُّ أُمَّةٍ تُدْعَىٰ إِلَىٰ كِتَابِهَا الْيَوْمَ تُجْزَوْنَ مَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَجاثیه 28 ) جزای شما ، همان عمل خودتان است و چیز تازه ای نیست . 📚 حیات برتر ، علی صفایی حائری ، ص 53 🔰 کانال برشی از یک کتاب : http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
📢 از سری جلسات شرح اندیشه استاد علی صفایی حائری: موضوع: نظام سازی استاد: حجت‌ الاسلام و المسلمین سید مسعود پورسیدآقایی زمان: یکشنبه شب ها ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ مکان: قم - موسسه لیلةالقدر 🌿 @einsad
شروع جلسات همخوانی کتاب روابط متکامل زن و مرد، یکشنبه ها از 97.11.7 ساعت 20 :16 تا 18 توسط دکتر صابریان مکان: خ توحید، پایینتر از میدان توحید، نبش کوچه صائب (بانک سپه)، پلاک ۴۶، طبقه اول، رکن. با فاصله ی 5 دقیقه ای از متروی توحید @einsad
✅ اثرات قرائت 🔶استاد علی صفایی حائری: اين‌همه دستور به قرائت قرآن و حتى براى كسانى كه سواد ندارند، دستور به نگاه كردن قرآن، ما را به اين فكر مى‌اندازد كه اين نگاه، مقدمه‌ى قرائت و اين قرائت، مقدمه‌ى تسلط‌ و اين تسلط‌، مقدمه‌ى دستيابى به معنى و تفسير و مقدمه‌ى دستيابى به روح قرآن و مقدمه‌ى رسيدن و بهره‌بردارى از نور قرآن است. بوده‌اند كسانى كه در شبانه روز يك قرآن ختم مى‌كردند و يا در سه روز و يا بيشتر و كمتر به قرائت تمام قرآن موفق مى‌شدند. اين قرائت براى كسانى كه چنين هدفى دارند، ديگر يك امر خسته‌كننده و تكرارى نخواهد بود، چون با هر مرتبه تكرار به يك نوع تسلط‌ وسيع‌تر دست مى‌يابند. نتيجه‌ى اين قرائت‌هاى مداوم اين است كه كلمه‌هاى قرآن و سپس ترجمه‌ى قرآن براى آنها آشكار مى‌شود و آنگاه مى‌توانند مصداق‌هاى مجهول را در يك جا بنويسند تا با آيه‌هاى ديگر آن را تفسير كنند و آيه‌هاى مشكل را همين‌طور بررسى نمايند. 📚 ص۶۰ 🌿 @einsad
✅عارف در برابر بلاء، شاكر است، نه صابر. 🔶استاد علی صفایی حائری: رنج بزرگ ما، از هجوم حادثه‌ها و تازيانه‌ى گرفتارى‌هاست. و اين گرفتارى‌ها،به دنيا پيچيده و با اين جام آميخته است. پس اگر طالب خوشى باشى و راحتى مى‌خواهى، نه مزاج تو و نه مزاج دنيا و نه هجوم فاجعه و موج حادثه، هيچ‌كدام با اين خوشى و راحتى سازگار نيست. امّا اگر خوبى را بخواهى و حركت را و هجرت را، اين بلاءها، هديه‌هاى بزرگى خواهند بود، كه ضعف‌هاى تو را به تو نشان مى‌دهند و وابستگى‌هاى تو را مى‌شكنند. و هر بلاء، اين نعمت را داراست: نشان دادن ضعف و رهانيدن از اسارت و وابستگى. و همين است كه عارف در برابر بلاء، شاكر است، نه صابر. 📚 ص۱۱۸ 🌿 @einsad
4_454890886946357336.mp3
510.8K
✅آرمان های انسان 🔶 استادعلی صفایی حائری
📚 درس‌هايی از انقلاب نویسنده: استاد علی صفايی حائری ...این کلمه را بسیار شنیده ایم و هر کدام از آن تصویرهایی کشیده ایم. آیا مایل هستید تا آن را باز تر و روشن تر بررسی کنیم؟ انقلاب با درک فاصله میان آنچه هستی و آنچه که باید باشی شروع می شود و به عصیان و هجوم و حماسه و... طرح ریزی می انجامد. ما برای این طرح ریزی راهی را برمی گزینیم که رسولان رفتند. رسول کارش را از بینش تاریخی و طبقاتی و سیاسی شروع نمی کرد، با فیلم و اسلاید و معرکه گیری و با کلاس های جهان بینی و ایدئولوژی و شناخت مکاتب و تفسیر قرآن و نهج البلاغه شروع نمی کرد که ما شروع کرده ایم و با بازی های بی حاصل خودمان را مشغول نموده و به وازدگی و خستگی رسیده ایم. 📚 درس‌هايي از انقلاب در قالب سه دفتر؛ 1⃣«انتظار»؛ بینش بنیادی، راه انبیا، انتظار، مدیریت و تشکل 2⃣«تقیه»؛ مفهوم، اهداف، ابعاد، اثر، فقه، موارد، احکام 3⃣«قیام»؛ مفهوم، فضیلت، آثار، انواع، مبانی، اهداف، موانع قصد دارد ما را با راه و روش رسولان آشنا گرداند. ✅ سفارش و خرید کتاب: ☎️ تلفن: 02537712328 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ شروع انقلاب 🔶 استاد علی صفایی حائری در بینش اسلامی، رسولان تاریخ برای شروع انقلاب خویش، از انسان و دگرگون کردن او مایه می‌گرفتند؛ چون مادام که انسان دگرگون نشده بود، هر دگرگونی دیگر، گرفتار همان فسادهایی می‌شد که از آن فرار کرده بود. 📚 ، ص ۷۰ 🌿 @einsad
✅ما مكتبى را مى‌خواهيم كه... 🔶استاد علی صفایی حائری: ما مكتبى را مى‌خواهيم كه انسان را زياد كند، نه فقط‌ علم و عقل و ثروت و... او را؛ انسان را زياد كند تا او بتواند به استعدادهاى تكامل يافته‌اش جهت بدهد و آن‌ها را رهبرى كند؛ كه زياد شدن انسان و رشد انسان؛ يعنى همين جهت دادن به خويشتن و رهبرى كردن خويش. 📚 ج۱ ص۱۷ 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅آنچه قدرت‌ها می‌خواهند... 🔶 استاد علی صفایی حائری: 🌿آنچه قدرت‌ها می‌خواهند استمرار بی‌فایده جنگ و ذلت انقلاب اسلامی و عبرت شدن آن برای انقلابی‌های برخواسته از درد و سر‌گرفته از جهل و راه افتاده از ضعف و فقر است. و آنچه نمی‌خواهند حضور برتر و عزت انقلاب اسلامی و پیروزی عمیق و فراگیر و یا مقطعی و محدود است. 📚پاسخ به پیام نهضت آزادی، ص ۱۶ @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅آنچه ما می‌خواهیم... 🔶استاد علی صفایی حائری... 🌿آنچه ما می‌خواهیم شکستن این طلسم و تجربه‌ی این تحرک و درک این حقیقت است که تا ستمکش نباشد ستمگر نیست. و این که ستمگر را می‌توان در خود درگیر ساخت و ستمکش می‌تواند همراه انتظار و نفوذ و بدل از دست رفته‌ها را بسازد و بر هیچ کس جز ایمان آورده‌ها تکیه نکند. 📚 پاسخ به پیام نهضت آزادی، ص ۱۶ @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
4_454890886946357367.mp3
3.29M
✅مشکل ما جهل نیست، کفر است. 🔶 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ رسالت ما 🔶استاد علی صفایی حائری اين حرف كه ديگران در شرايط امروز ايران بهتر مى‌توانند كارگشا باشند يك شعار و يك فريب است. ولى اين حرف كه همين مسئولان مى‌توانند بهتر از اين كار كنند، اين مطلوبى است كه رهبرى هم از آنها مى‌خواهد و حتى راه انتقاد را هم نشان مى‌دهد. و از اين دو حرف گذشته، اين هم يك سؤال است كه من و تو در برابر كمبودها و نارسايى‌ها چه بايد بكنيم؛ تضعيف كنيم، توجيه كنيم يا به تكميل برخيزيم❓ حقيقت اين است كه 👈تضعيف، جنايت است 👈و توجيه، حماقت است 👈و تكميل، رسالت ماست. 📚 درسهايى از (انتظار)، ص 157 🌿 @einsad
🔶استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅ هیچ کسی نمی‌تواند به تو رشدی بدهد! 🔸 استاد علی صفایی حائری(عین.صاد) نباید گرو موقعیت‌ها بود که اگر با فلانى باشم بهتر خواهم بود. اگر با فلانى ازدواج کنم، به من رشد مى‌دهد و از این حرف‌ها... چون هیچ کسى نمى‌تواند به تو رشد بدهد. این تو هستى که در هر موقعیتى مى‌توانى رشد کنى و یا خسارت ببینى. گیرم تو در کنار رسول باشى و یا همراه فاطمه، این درست که اینجا زمینه بهتر است، ولى این هم هست که تکلیف بیشترى از تو مى‌خواهند. در هر حال این زمینه‌ها مهم نیستند، وضعیتى که تو مى‌گیرى و اطاعتى که تو خواهى داشت، تو را بالا می‌برد و یا پایین مى‌آورد. البته این حرف‌ها بر ما که با چیزهاى دیگر مأنوس بودیم، سنگینى مى کند. ما دوست داریم با فلانى باشیم و در فلان جا زندگى کنیم و اسمش را هم مى‌گذاریم خدا و رشد، غافل از آنکه رشد ما در گرو همین اطاعت و تقوى، همین عبودیت است؛ یعنى اینکه در هر موقعیتى تکلیفمان را بیاوریم و اسیر موقعیت‌هاى خوب و یا بد نباشیم. 📚 ، ص ۱۵۰ 🌿 @einsad
🍃نظاره بر روی کریم دوست🍃 قالت فاطمة عليها السلام: «شغلنى عن مسئلته لذة خدمته، لا حاجة لى غير النظر الى وجهه الكريم».(نهج الحیاة، ص۹۹) روزى رسول خدا صلى الله عليه و آله از فاطمه عليها السلام پرسيدند: چه حاجتى دارى؟ جبرئيل پيام آورده كه هر چه بخواهى برآورده مى‌شود. فاطمه عليها السلام عرض مى‌كند؛ مرا از خواستن و مسئلت او، لذت خدمت و حضور او مشغول داشته، حاجتى جز نظاره بر روى كريم او ندارم ... آدمى گاهى نيازى ندارد و گاهى به نياز توجهى ندارد، يا به خاطر مسئوليتى كه در برابر تأمين نياز مى‌آيد و يا به خاطر اشتغالى كه به آخرت دارد و يا به خاطر توجهى كه به حضرت محبوب دارد، تا آنجا كه لذت حضور و خدمت، او را غافل ساخته و هيچ نيازى را احساس نمى‌كند. 📚 ، ص۲۱۶. 🌿 @einsad
☑️ فاطمه سلام الله علیها به حکومتی دل بسته که نه تنها پرستار، که آموزگار باشد... 🔶 استاد علی صفایی حائری 🌿 @einsad
✅چشمه سار (س) 🔶استاد علی صفایی حائری بارها رنج ها را شمرده ام اما رنج تو را، فقط پس از تولد تمامى وارثان زمين، مى توان شمرد رنج تو، رنج تمامى آنهايى است كه بايست در گلواره هاى بلا، پخته مى شدند، اما در شعله هاى حسادت سوختند. و اگر مرهم تو نبود كه اين سوختن را به ساختن برساند، نمى دانم بر ما چه مى گذشت. من را كه رنج حقيرى، به زمين مى دوخت و شادى احمقى، به آسمان مى كشيد، تو در دامنى پروريدى، كه حلم و هدايت را پروريد و فرياد روشن و پيام تهاجم را. و چه غم، ماتم زده اى را كه در اين دامان جايى دارد. و از اين دست جامى مى گيرد. اين زورق، و آن قرار، نه ماتم زده، كه ماتم را آرام مى كند. اين روح عظيم، نه، مرده كه سنگ را مى جوشاند، از چشمه سار دستهاى مهربان تو، مرگ هم آب زندگى مى نوشد... يَا الزَّهْرَاء اغيِثِينِى ... 📚 فاطمه(س)، ص: 25 (و با او با نگاه فرياد مىكرديم، ص: 172) 🌿 @einsad
سلام الله علیها الگوی چه کسانی است؟ 🔶 استاد علی صفایی حائری ، الگوى كسانى است كه بيشتر از خودشان هستند و بيشتر از رفاه و عدالت و تكامل را مى خواهند؛ كه انسان، با رسيدن به تكامل و شكوفايى استعدادهايش، جهتى عالى تر مى خواهد تا رشد داشته باشد؛ وگرنه خسر و خسارت، او را مى ربايد. تمامى دعا و تمامى آرزوى من، اين است كه تو را ى رسول و همسر على و مادر زينب، به چشم عنايت بپذيرد. تمام خواسته ى من، اين است كه شما همه، نور چشم اولياء خدا و سرور قلب آنها باشيد؛ نه سنگى در راه خدا و خارى بر دامان رسول و استخوانى در گلوى على و ضربه اى بر گونه ى . عزيزم! ... آنطور زندگى كن كه «مرگ»، مزاحم «زندگى» تو نباشد! و آنگونه بمير، كه زندگى ساز باشى! شايد بتوانى، در كنار باشى! الهى ثَبِّتنا عَلى دينِكَ وَ اسْتَعْمِلْنا بِطاعَتِكَ وَ لَيِّن قُلُوبَنا لِوَلىِّ امْرِكَ وَ عافِنا مما امْتَحَنْتَ بِهِ خَلْقَكَ 📚 ، ص: 135 🌿 @einsad