eitaa logo
مدرسه عین‌ صاد
6.7هزار دنبال‌کننده
86 عکس
102 ویدیو
1 فایل
"آموزشگاه تخصصی اندیشه استاد علی صفایی حائری" سایت مدرسه، جهت ثبتنام و اطلاعات بیشتر : www.einsadschool.ir بازخورد شرکت کنندگان : @feedback_school ادمین: @ad_einsadschool
مشاهده در ایتا
دانلود
شرح احادیث حضرت زهرا(س)،2.mp3
9.12M
🔲 شرح احادیث حضرت فاطمه زهرا(س) توسط استاد صفایی حائری(ره) ◀️ حدیث دوم : عن فاطمة عليها السلام: «حبب الى من دنياكم ثلاث؛ تلاوة كتاب الله و النظر الى وجه رسول الله و الانفاق فى سبيل الله». هر كس با رفعت روح و وسعت نظر خود به مشاهدى و مشاهده‌هايى مى‌رسد تا آنجا كه پرده‌ها كنار برود و بهشت نقد حاصل شود. فاطمه عليها السلام با آن پروازها و رفعت‌ها عوالمى دارد و در اين عوالم ابتهاج‌ها و بهره‌هايى دارد. فاطمه عليها السلام مى‌فرمايد: از دنياى شما سه چيز براى من محبوب گرديده و اين‌ها به هم مرتبط هستند؛ انس با خدا و انس با رسول خدا و بخشش در راه خدا، كه اين بخشندگى نتيجه‌ى اين سرشارى انس و غناى وجودى است. آن‌جا كه سمع و بصر سرشار گرديده و در دل انس و محبت مستقر گرديده ناچار در جوارح و جوانح، گذشت و انفاق قرار مى‌گيرد. ▪️مدرسه عین صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
شرح احادیث حضرت زهرا(س)،2.mp3
7.3M
◀️ حدیث سوم : عن فاطمة عليها السلام قالت: «المؤمن ينظر بنور الله». در يك مرحله آدمى با حس همراه است و سپس غريزه‌ها و هوس‌ها و احساس مى‌توانند بر حس او اثر بگذارند تا آنجا كه فكر و تجربه و مشورت حس را نيرومند كند و مسلط نمايد. در يك مرحله ايمان باعث وسعت ديد و پاكى نظر و هدايت بيشتر خواهد شد تا آن‌جا كه نه تنها نور خدا كه آدمى با خدا مى‌بيند، مى‌شنود و مى‌گيرد، «كنت أنا عينه»، اين چشم و اين نور و اين هدايت مرحله به مرحله مستزاد مى‌شود تا آن‌جا كه بينش و بصيرت بر حس و تجربه و فكر و علم و فلسفه تأثير مى‌گذارد. همان‌طور كه احساسات باعث ناتوانى حس مى‌شود كه، «حب الشى يعمى و يصم»، محبت باعث كورى و كرى مى‌گردد. همان‌طور هدايت و نورانيت ايمان باعث هدايت قلبى و هدايت حسى و وهمى و خيالى مى‌شود تا آنجا كه تو با اين هدايت‌ها حس بيشتر و نگاه و گوش دقيق‌ترى خواهى داشت، تا آنجا كه گذشته و آينده‌ى يك پديده را يك جا مى‌بينى و تحول و دگرگونى آن را احساس مى‌نمايى و از تعلق و دلبستگى فارغ مى‌شوى. گاهى چشم نامحدود مى‌شود و گاهى نور و روشنايى براى ديدار كامل مى شود و با مجموعه‌اى از هدايت‌ها، نظر به جامعيت و نفوذ مى‌رسد. ▪️مدرسه عین صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
شرح احادیث حضرت زهرا(س)، 4.mp3
8.26M
◀️ حدیث چهارم: قالت فاطمة عليها سلام الله؛ «البشر فى وجه المؤمن يوجب لصاحبه الجنة. البشر فى وجه المعادى يقى صاحبه عذاب النار». فاطمه عليها السلام فرمود: خوشرويى در برابر مؤمن براى او بهشت را باعث مى‌شود و خوشرويى در برابر دشمن او را از عذاب و رنج آتش نگه مى‌دارد. خوشرويى و تندخويى، گاهى در اختيار آدمى هستند و گاهى عادت او و يا حاكم بر او هستند. خوشرويى گاهى از علاقه و محبت و گاهى از حلم و ظرفيت و گاهى از تحلم و عادت و گاهى از تصنع و بازيگرى ريشه مى‌گيرد. مادام كه از نفاق و دورويى نباشد، خوشرويى يك ارزش است. اگر در برابر مؤمن باشد براى او بهشت را مى‌سازد و اگر در برابر دشمن باشد و حتى از بازى و تصنع و يا عادت و تحلم باشد، او را از انحراف و فساد و تجاوز و ظلم نجات مى‌دهد. تفاوت تصنع و تحلم و نفاق در ريشه‌ها و هدف‌هاست... ▪️مدرسه عین صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
حدیث پنجم.mp3
13.95M
◀️ حدیث پنجم: قالت فاطمة عليها السلام: «ان كنت تعمل بما امرناك و تنتهى عما زجرناك عنه فانت من شيعتنا و الا فلا... قالت ان شيعتنا من خيار اهل الجنة كل محبينا و موالى اوليائنا و معادى اعدائنا و المسلم بقلبه و لسانه لنا، ليسوا من شيعتنا اذا خالفوا اوامرنا و نواهينا». محبت ، تشيع و ولايت يك رتبه و يك حد ندارد. حتى خود محبت يك حكم و يك رتبه ندارد. محبت به كسى اگر با تولى و تبرى همراه باشد، اگر با تسليم در قلب و تسليم در زبان همراه باشد، هنوز تا تشيع فاصله دارد، گرچه حدى از ولايت را داشته باشد. تشيع بالاتر از محبت و بيشتر از تولى و تبرى و تسليم قلبى و لسانى، به تبعيت و اطاعت در عمل نياز دارد. حد تشيع در اطاعت و تبعيت است و حد ولايت در تبرى و تولى و تسليم و حد محبت بسيار گسترده‌تر و فراخ‌تر است و شكل‌هاى گوناگون محبت به خاطر خدا و يا به خاطر كرامت و جمال و كمال را در بر مى‌گيرد. اين محبت تا آن‌جا كه محبت شديدتر شود و تمامى دل را بگيرد و حب و بغض آدمى را مهار كند، و تولى و تبرى را بسازد، گسترده‌تر مى‌شود و به ولايت مى‌رسد و تسليم قلبى و اعتراف لسانى را آسان مى‌كند. ولى تشيع و متابعت، اطاعت و همراهى در عمل را مى‌خواهد. بدون اين تسليم در عمل و همراهى در عمل از تشيع خبرى نيست؛ «والله ما شيعة على الا من عف بطنه و فرجه...». ▪️مدرسه عین صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
حدیث ششم.mp3
9.75M
◀️ حدیث ششم: قالت فاطمة عليها سلام‌الله: ابوا هذه الامة محمد و على، يقيمان اودهم و ينقذانهم من العذاب الاليم، ان اطاعوهما و يبيحانهم النعيم الدائم ان وافقوهما». آدمى امكانات و نعمت‌هايى دارد و نگهبان‌ها و پاسدارانى در هنگام ضعف دارد. نعمت حياة و رشد و صحت از والدين و نعمت علم و بصيرت و فهم از معلم و نعمت امن و عدل از رهبر و حاكم. محمد صلى الله عليه و آله و على عليه السلام غايت خلقت و پاسدار و محافظ و معلم و مربى و حاكم و ولى هستند و همين است كه با همراهى و اطاعت آن‌ها نه در سال و ماه و دنيا كه در تمامى عمر آدمى و در تمامى عوالم، او را از كجى‌ها و رنج‌ها نجات مى‌دهند و نعمت‌هاى دائم را به آن‌ها ارزانى مى‌دارند. و همين است كه هنگام معارضه و درگيرى اين پدران، محمد و على، بر والدين و ديگران مقدم هستند. چون حوزه‌ى كار و توانايى و دارايى آن‌ها عظيم‌تر است. اين‌ها غايت و مقصود هستند و به خاطر آن‌ها نعمت‌ها گسترده شده كه اولياء النعم هستند و با تعليم و آموزش آن‌ها كسرى و كاستى‌ها برطرف مى‌شود و تداوم نعمت‌ها با شكر و متابعت آن‌ها تحقق مى‌يابد. نعمت وجود و نعمت معرفت و نعمت امن و نعمت رشد و نعمت حفظ و استمرار نعمت‌ها با آن‌ها و از آن‌هاست ▪️مدرسه عین صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
🔰 ثبت‌نام ترم زمستان مدرسه عین صاد آغاز شد: 💠 دوره آموزشی معنای زندگی 💠 دوره آموزشی تربیت کودک به همراه : _ ارائه تمرین‌ جهت فهم عینی‌تر _ پشتیبانی کامل در مدت دوره _ تشکیل گروه‌های گفتگو 🔘 امکان انصراف تا ۱۴روز پس از شروع دوره ◀️ جهت ثبت نام هر یک از دوره‌ها به سایت مدرسه مراجعه نمایید: WWW.EINSADSCHOOL.IR
مدرسه عین‌ صاد
🔰 ثبت‌نام ترم زمستان مدرسه عین صاد آغاز شد: 💠 دوره آموزشی معنای زندگی 💠 دوره آموزشی تربیت کودک ب
🎊 تخفیف ویژه به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) برای استفاده از این تخفیف کد زیر را هنگام ثبت‌نام وارد کنید:
653T52C3
مهلت استفاده از تخفیف فقط تا روز میلاد حضرت زهرا (س) می‌باشد.
حدیث هفتم.mp3
11.45M
◀️ حدیث هفتم از حضرت فاطمه زهرا(س): قالت فاطمة عليها السلام: «تفكرت فى حالى و امرى عند ذهاب عمرى و نزولى فى قبرى فشبهت دخولى فى فراشى بمنزلى كدخولى الى لحدى و قبرى فانشدك الله ان قمت الى الصلوة فنعبد الله تعالى هذه الليلة». فاطمه عليها السلام در شب زفاف كه نه سال دارد با همسر خود كه خود انتخاب نموده گفت‌وگويى دارد. فاطمه نگران و گريان است و براى توضيح اين نگرانى مى‌گويد؛ من در حال و در كار خود فكر مى‌كردم كه در آن هنگام كه عمرم مى‌گذرد و من در قبرم قرار مى‌گيرم و فرود مى‌آيم، من اين بلوغ و همسردارى خودم را، من اين تحول را با آن تحول به هم شبيه ديدم؛ هنگامى كه در قبر و لحد داخل مى‌شوم با اين لحظه كه در منزلم و در جايگاهم فرود آمده‌ام به هم شبيه هستند، پس تو را قسم مى‌دهم براى قيام و بپاداشتن نماز، تا خدا را در اين شب عبادت نماييم... ▪️مدرسه عین صاد راوی اندیشه استا علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
حدیث هشتم.mp3
8.7M
◀️ حدیث هشتم: قالت فاطمة عليها السلام؛ «خياركم الينكم مناكبه و اكرمهم لنسائهم». بهترين شما كسى است كه شانه‌هايش رام‌تر و مهربان‌تر است و براى بانوان خود با كرامت و اكرام بيشتر. آدم‌ها به خاطر راحت طلبى و برترى‌طلبى، ديگران را به زير بار مى‌كشند و از نقطه ضعف‌هاى آن‌ها براى تسخير آن‌ها استفاده مى‌كنند. آن‌ها كه زرنگتر هستند بار خود را با منت بر شانه‌هاى ديگران مى‌گذارند و آن‌ها را خام مى‌كنند. وقتى آدمى بيشتر فهميد، زرنگى را در اين مى‌بيند كه خالى و با ظرفيت خنثى حركت نكند، اين‌جاست كه منت مى‌پذيرد و بار مى‌كشد. با اين مهربانى و باربردارى هم خودش دست خالى نمانده و هم درس مهربانى و عهده‌دارى را به ديگران داده است. نكته‌ى مهم اين است كه در اين عهده‌دارى، تحقير و منت گذاشتن نباشد، بل كرامت و بزرگوارى، در اكرام و بزرگداشت كسانى است كه به خاطر ضعف آن‌ها بار آن‌ها را برداشته‌اى. با تحقير ، ذلت و نفرت را در دل‌هاى خسته مى‌نشانى. با اكرام، عزت و محبت و سبقت و مسارعت را به آن‌ها منتقل مى‌سازى و همكاران و همراهان بيشترى تكثير و تربيت مى‌نمايى و همين توليد و تكثير علامت خوبى تو و رشد بيشتر توست. ▪️مدرسه عین صاد راوی اندیشه استا علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
حدیث نهم.mp3
16.59M
◀️ حدیث نهم : قالت فاطمة عليها السلام: «شغلنى عن مسئلته لذة خدمته، لا حاجة لى غير النظر الى وجهه الكريم». روزى رسول خدا صلى الله عليه و آله از فاطمه عليها السلام پرسيدند: چه حاجتى دارى‌؟ جبرئيل پيام آورده كه هر چه بخواهى برآورده مى‌شود. فاطمه عليها السلام عرض مى‌كند؛ مرا از خواستن و مسئلت او، لذت خدمت و حضور او مشغول داشته، حاجتى جز نظاره بر روى كريم او ندارم... شبيه اين نكته را در جواب جبرئيل، رسول مكرم فرموده بودند كه؛ «الدنيا دار من لا دار له و لها يجمع من لا عقل له». جبرئيل با مفاتيح و كليد گنج‌هاى زمين به محضر رسول خدا صلى الله عليه و آله رسيد و عرض كرد كه اين‌ها در اختيار تو، بدون آن‌كه از مقام تو كم بشود و حضرت جواب دادند كه دنيا خانه‌ى كسى است كه خانه‌اى ندارد و براى آن جمع مى‌كند كسى كه عقل و سنجش ندارد. ▪️مدرسه عین صاد راوی اندیشه استا علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
حدیث دهم.mp3
13.18M
◀️ حدیث دهم : قالت فاطمة عليها السلام: «ان فرح الملائكة باستظهارك عليها اشد من فرحك و ان حزن الشيطان و مردته بحزنها اشد من حزنها...»؛ حضرت فاطمه به دو زن كه با يكديگر درگير بودند. يكى معاند بود و ديگرى مؤمن، بر مؤمن راه حجت گشود و مسلط شد و خوشحال شد. حضرت فاطمه فرمود: خوشنودى ملائكه از اين پيروزى تو بيشتر از خوشنودى توست و اندوه شيطان بر شكست او بيش از اندوه اوست. تعارض‌ها و اختلاف‌ها گاهى در حوزه‌ى غضب و يا مكر و حيله‌ى طبيعى است و گاهى تعارض‌ها و درگيرى‌ها به دسته بندى‌هاى بزرگتر و قبيله‌اى و يا ملى و يا جهانى و يا الهى و شيطانى گره مى‌خورد. زندگى و مرگ محمد و آل محمد و حرب و سلم محمد و آل محمد بدان گونه است كه بن‌بستى ندارد و از تنگناى زمين به وسعت آسمان‌ها پيوند مى‌خورد. دو نفر زن با يكديگر درگير مى‌شوند. اين درگيرى در امر دين است. ▪️مدرسه عین صاد راوی اندیشه استا علی صفایی حائری https://eitaa.com/joinchat/3686334965Cf3dfb22054
ahadis_einsad.rar
63.47M
📥 دانلود تمامی فایل‌های شرح احادیث حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) توسط مرحوم استاد علی صفایی حائری به صورت یکجا ▪️ مدرسه عین‌صاد راوی اندیشه استاد علی صفایی حائری @einsadschool