eitaa logo
استاد علی صفایی(عین صاد)
447 دنبال‌کننده
372 عکس
96 ویدیو
2 فایل
سلام استاد علی صفایی معروف به عین صاد از جمله شخصیت های فوق العاده ای است که ناشناخته مانده است. راه اندازی این کانال برای آشنایی با کلام و سیره و شخصیت ایشان است. لطفا برای معرفی ایشان کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید. آیدی مدیر @mahsolatsafa
مشاهده در ایتا
دانلود
🏞 چگونه کربلایی شویم؟ 👆👆👆بسیار زیبا و خواندنی 📚 | ص ۲۱۷ ‌ 🆔 دوستان خود را دعوت کنید به کانال👇 💖 استاد علی صفایی(عین صاد)💖 https://eitaa.com/einsadsokhnrani
هدایت شده از تربیت ریشه ای فرزند
10.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥این کلیپ سه دقیقه‌ای رو از دست ندید👆 عجیبه که بعضی از پدرها، مهمترین دغدغه‌شون خرج و مخارج خونه است و فکر می‌کنن وظیفشون در همین مسأله خلاصه می‌شه!!😐 این چه فکریه!!!😠 چرا بعضیامون حتی به اندازه یه باک بنزین زدن هم برای بچه‌هامون و بازی کردن با اون‌ها وقت نمی‌گذاریم؟؟؟🤔 پدر و مادر عزیز همین شمایی که به خاطر فکر اشتباهتون، چند سال دیگه چشم باز می‌کنید و می‌بینید پاره تنت تو شرایطیه که حتی فکرشو هم نمی‌کردید!!😞 همین الان چشمتو باز کن خواهشا!!🙏 پسر تو دختر تو کودک و نوجوون تو به محبت و توجه و صمیمیت تو نیاز داره!! براش وقت بذار! اونجوری که اون دوست داره!! بیشتر از همیشه! نذار غرق توی فضای مجازی بشه! نذار از تویی که از همه عالم بهش دلسوزتری، فاصله بگیره!! تو مادری.. تو پدری.. تو وظیفه داری.. باید روز قیامت جواب بدی.. 🔺بچه‌ها تو هر سن و سالی، باید از کنار پدر و مادر بودن، لذت ببرن!! و الا داریم مسیر رو اشتباه میریم! 🌹کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید💞 💖 کانال تربیت ریشه ای فرزند 💖 👧@tarbiatfarzand_risheei🧒
عبودیت : ✍... های تاریخ ، رسول های تاریخ ، پا در راهی گذاشته بودند که باید کفش های خود را در آن راه در بیاورند. این ها در راهی گام بر می داشتند که باید باید پای خودشان را هم رها می کردند؛ که این راه را جز با پای «الله» نمی توان طی کرد . این رسالت جز با به جایی نخواهد رسید ... حرکت ، علی صفایی حائری ، ص ۱۸۰. 🆔 دوستان خود را دعوت کنید به کانال👇 💖 استاد علی صفایی(عین صاد)💖 https://eitaa.com/einsadsokhnrani
🌄 دلی که از عشق‌های دیگر پُر است... ❞ عین‌صاد 📚 | ص ۱۶ 🆔 دوستان خود را دعوت کنید به کانال👇 💖 استاد علی صفایی(عین صاد)💖 https://eitaa.com/einsadsokhnrani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅👈 لذّت یا رنج 🔶 لذّت و رنج مربوط به خارج از وجود ما نیست؛ بلکه به نوع نگاه ماست. 🔶 من می‌توانم با تمامی امکانات در رنج باشم، چرا؟ چون وقوف دارم این امکانات از من جدا خواهند شد. 🔶 مرگ آگاهی و وقوف انسان نسبت به مرگ او را رها نمی‌کند و او رنج این دنیا؛ رنج رهایی و جدایی را خواهد داشت. 🔶 و می‌توانم با تمامی رنج‌ها راحت باشم. مع العُسر در یسار و راحتی باشم. 🔶 پس راحتی و یسار یا رنج و ناراحتی مربوط به بود و نبود دنیای خارج نیست، به نوع تعلق من، به توقع من، به موضع‌گیری من، به برخورد من برمی‌گردد. 📚 روزگار ستمگر، ص ۱۱۹ 🆔 دوستان خود را دعوت کنید به کانال👇 💖 استاد علی صفایی(عین صاد)💖 https://eitaa.com/einsadsokhnrani
در روايت هست: «لا يَكْمُلُ الْايمان فى قَلْبِ مُؤمِن حَتّى لا يُبالِى مَنْ اَكلَ الدّنْيا» ؛٣ «ايمان و عشق خدا در دل مؤمن به كمالنمى‌رسد، مگر آنجايى كه باكش نباشد كه چه كسى دنيا را خورد.» دلى كه از عشق‌هاى ديگر پُر است و هزار رنج دارد، از عشق خدا سرشار نمى‌شود. كوزه به‌اندازه‌اى كه از هوا خالى شده، از آب پر مى‌شود. مغرور نباش كه در كنار فراتى و در ميان آب. كوزۀ واژگون در ميان آب، از آب خالى است. هوايش مانع سرشارى و لبريزى است. بايد از هوا خالى شود كه آن وقت پر مى‌شود. تو كه رنج مى‌برى كه فلانى، فلان پست، فلان منزل، فلان زن، فلان مغازه، فلان برنامه را دارد، تو هنوز وابسته‌اى؛ و اگر كارى بكنى و قيامى، به‌خاطر همين وابستگى است. نه به‌خاطر دستور و تكليف. مادامى كه خودت در گردونه هستى، نمى‌توانى گرداننده باشى. کتاب، صفحه 15 🆔 دوستان خود را دعوت کنید به کانال👇 💖 استاد علی صفایی(عین صاد)💖 https://eitaa.com/einsadsokhnrani
📚آدم/طبیعت: تو به اندازه ای که از و الهام می گیری و رفتار می‌کنی ، از فاصله داری . و به اندازه‌ای که و و حسابرسی داشته باشی و انتخاب در کارها و برخوردها داشته باشی ، آدم هستی . و آدم بودن ، خیلی سخت تر از طبیعی بودن است ؛ چون آدم باید هر لحظه و هر عمل و هر حالت و هر برخوردی را و بررسی کند و از عکس العمل های طبیعی و از انعکاس ها ، به انتخاب های سنجیده روی بیاورد . و این سخت است . 📚 نامه های بلوغ ، علی صفایی حائری ، صفحه ۱۶۱. 🆔 دوستان خود را دعوت کنید به کانال👇 💖 استاد علی صفایی(عین صاد)💖 https://eitaa.com/einsadsokhnrani
🔶 زندگی انسانی ما در انتخاب، شکل می‌گیرد. آنها که مرده‌ها و میرنده‌ها را انتخاب کرده‌اند، حتی اگر خرناس هم بکشند مرده‌اند و اگر تمامی دنیا را نه دردست که درحلقوم و شکم خویش بگذارند فقیرند و محرومند که خود را به کمتر داده‌اند و برای بی‌ارزش تر از خود رنج برده‌اند و نفس کشیده‌اند. (چهل حدیث، ص ۷۳) 🔶 انسان، فرزند انتخاب خویشتن است و جبر‌های گوناگون زمینه ساز انتخاب او هستند. (روش نقد ج ۱۰۷) 🔶 شخصیت انسان را می‌توان از روی انتخابش درک کرد. (تربیت کودک ص ۱۴) 🔶 کسانی که یافته‌اند شخصیت انسان درانتخاب اوست و انسان هم ناچار از انتخاب است، ناچار بزرگ‌ترها را انتخاب می‌کنند و حق را می‌طلبند و با این انتخاب شخصیت خود را نشان می‌دهند. (مسؤلیت و سازندگی، ص ۲۴۳) 🆔 دوستان خود را دعوت کنید به کانال👇 💖 استاد علی صفایی(عین صاد)💖 https://eitaa.com/einsadsokhnrani
📚خورشید ولایت: از هنگامی که اسلام از مسیر بیرون آمد، از همان هنگام غروب کرده بود، گر چه واپسین شعاع‌های طلایی آن تا هزار و سیصد سال بعد ادامه داشت. اما این شعاع‌ها دیگر حرارت و زایش و نوری نداشت، سرد و تاریک و غمرنگ بود. از مرگ، از غروب خبر می‌داد. ✍عین.صاد. 🆔 دوستان خود را دعوت کنید به کانال👇 💖 استاد علی صفایی(عین صاد)💖 https://eitaa.com/einsadsokhnrani
مادام كه انسان، آرمان و خواسته‌هايش عالى‌تر از خودش نباشند و مادام كه انسان، در وسعت نامحدود و در قلمرو بى‌نهايت جايگاه نداشته باشد، خسارت‌كار است: (إِنَّ اَلْخاسِرِينَ اَلَّذِينَ خَسِرُوا أَنْفُسَهُمْ‌).٢ آنها كه آن‌گونه فرياد پوچى دنيا را سر داده‌اند، اين‌گونه عظمت انسان را ديده‌اند؛ و همين است كه اين قدم‌هاى بزرگ در اين كفش تنگ، آرام ندارند و فشار مى‌بينند؛ و همين است كه اينها از جايگاهى حرف مى‌زنند كه براى ما خيلى گشاد است و زياد است. خسارت انسان، از باختن خودش و قدرش و از چشم‌پوشى از لقاءاللَّه و محبوس‌شدن در تنگناى اين زندان مايه مى‌گيرد. چشم‌پوشى از مبدء٣ و از معاد٤ و از قدر و از خود انسان٥ خسارت‌ساز است؛ حتى اگر انسان به رفاه، به قدرت‌ها،به زينت‌ها و آزادى‌ها و امنيت‌ها و آگاهى‌ها و تكامل‌ها هم رسيده باشد؛ چون اين انسان خودش را باخته و چون محرك‌هاى پست‌تر را پذيرفته و چون در خاكْ سوخته و قدم بر نداشته است. ، صفحه 18 عین.صاد 🆔 دوستان خود را دعوت کنید به کانال👇 💖 استاد علی صفایی(عین صاد)💖 https://eitaa.com/einsadsokhnrani
💠 انسان با انتخابش زنده است. كسى كه كمترها را انتخاب كرده و يا خويشتن را انتخاب كرده و يا انتخاب نكرده است، شخصيتش در همان سطحى است كه انتخاب كرده است. 💠 انتخاب نكردن هم خود نوعى انتخاب است. كسانى كه يافته ‏اند شخصيت انسان در انتخاب اوست و انسان هم ناچار از انتخاب است، ناچار بزرگ‏ترها را انتخاب مى ‏كنند و حق را مى‏ طلبند و با اين انتخاب شخصيت خود را نشان مى‏ دهند. 💠 شخصيت انسان هنگامى مى ‏شكند كه انتخاب نداشته باشد؛ به او تحميل و تزريق و تهديد كرده باشند. عین.صاد 🆔 دوستان خود را دعوت کنید به کانال👇 💖 استاد علی صفایی(عین صاد)💖
بندگی و آزادی : ✍...عبد، نه اسیری در بند که آزاده ای است شکل گرفته . او حرکت کرده و پس از حرکت و آزادی اش ، شکل گرفته و متراکم شده و تمام نیروهای او ، از یک الهام می گیرند، با یک عامل حرکت می کنند و با یک نیرو قیام و قعود دارد : « اِنَّ صَلٰوتِی و نُسُکی و مَحْیایَ و مَمَاتِی لِلّهِ ربِّ الْعَالَمینَ ». حرکت ، علی صفایی حائری. 🆔 دوستان خود را دعوت کنید به کانال👇 💖 استاد علی صفایی(عین صاد)💖