eitaa logo
قرارگاه فرهنگی نمازجمعه الیگودرز
1.2هزار دنبال‌کننده
20.4هزار عکس
6.4هزار ویدیو
105 فایل
✅ امام خامنه ای: #نمازجمعه قرارگاه ایمان، تقوا، اخلاق و بصیرت است. 🔶️ قرارگاه فرهنگی #نمازجمعه شهرستان #الیگودرز 🔷️ آدرس: الیگودرز، خیابان شهید عسکری(پونه زار)، حسینیه شرقی، کوچه یاسمن۴، دفتر امام جمعه ☎️ 06643326035
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹 شعر ارسالی سرکار خانم هما سعادتیار از الیگودرز به مناسبت عید سعید غدیر خم 🌷
🔴 تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه دیدار خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان با امام جمعه الیگودرز به مناسبت عید سعید غدیر و روز خبرنگار 👇👇👇👇👇👇👇
قرارگاه فرهنگی نمازجمعه الیگودرز
🔴 تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه دیدار خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان با امام جمعه الیگودرز به
. امام جمعه الیگودرز: 🔹خبرنگاران برای افزایش روحیه مطالبه گری قانونی و اخلاقی فرهنگ سازی کنند 🔹انتظار داریم رسانه ها مثل همیشه چشم تیز بین جامعه در راستای اصول نظام و حقوق مردم باشند . ✍به گزارش نیوز الیگودرز : حجت الاسلام سرلک امام جمعه الیگودرز در مراسم قدردانی از خبرنگاران و روزنامه نگاران این شهرستان ضمن تبریک عید سعید غدیر به جایگاه رفیع امامت و ولایت اشاره نمود و گفت: غدیر سرچشمه امامت و ولایت و بعنوان اساس دین است و بی گمان در سایه ولایت انسان از تاریکی و ظلمت رهایی یافته و به سمت نور حرکت می نماید. 🔸وی با تبریک روز خبرنگار گفت : بی انصافی است اگر بخواهیم خبرنگاری را یک شغل محسوب کنیم، زیرا خبرنگاری در حقیقت رسالتی است که بر دوش خبرنگاران گذاشته شده و بر اساس همین رسالت خبرنگاران در صدد رسیدن به حقیقت و انتقال صحیح آن به جامعه می باشند . 🔸حجت الاسلام سرلک نقش اصحاب رسانه را در پیشرفت مادی و معنوی جامعه و کاهش آسیب های اجتماعی غیر قابل انکار دانست و افزود : هوشیاری رسانه ها از بروز بسیاری از مفاسد جلوگیری می نماید. وی گفت : همانگونه که مقام معظم رهبری همواره تاکید فرموده اند جامعه باید به سمت مطالبه گری حرکت نماید و در این راستا خبرنگاران در خط مقدم مطالبه گری قرار دارند و لازم است این مهم را در جامعه فرهنگ سازی نمایند . 🔹وی حصول یقین از منابع خبر را اصل مهم خبرنگاری دانست و افزود : آنچه اهمیت دارد خط دهی مغزهای متفکر به خبرنگاران است که باید این مغزها در مسیر درست حرکت نمایند. 🔸حجت الاسلام سرلک به ظرفیت های مهم شهرستان اشاره نمود و افزود : برغم ظرفیت های موجود ، الیگودرز نسبت به ۲۰ سال گذشته آنگونه که شایسته می باشد ، تغییری نکرده است . 🔸وی از رسانه های شهرستان خواست مشکلات مردم را صریح و شفاف و در چارچوب و موازین قانونی و اخلاقی بیان نمایند. 🔹در این جلسه حجت الاسلام امیدیان امام‌جمعه موقت نیز در سخنان کوتاهی به اهمیت رسالت خبرنگاران اشاره نمود و افزود : مطالبه گری و انتقاد باید در چارچوب اخلاق و انصاف باشد . 🔸در این جلسه خبرنگاران و روزنامه نگاران در خصوص مشکلات شهرستان و موانع حوزه خبری و رسانه نکاتی را بیان نمودند. 🔸در خاتمه این جلسه از خبرنگاران و روزنامه نگاران شهرستان تجلیل و قدردانی شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 میلاد حضرت امام موسی کاظم علیه السلام مبارک باد. 🌷زمین را از صفا زیور ببندید 🌷به اوج آسمان اختر ببندید 🌷به مژگان خاک این ره را زدایید 🌷بر آن بال ملائک را گشایید 🌷به اشک دیدگان ره را بشویید 🌷شمیم عشق را اینک ببویید 🌷که می آید گلی از آسمان ها 🌷که مستش می شود دل ها و جان ها 🌷سالروز ولادت امام موسی کاظم(علیه السلام) مبارک باد.
🌹طرح| امام کاظم علیه‌السلام و مبارزه با زره تقیه 🌹در اتاق خصوصی ‌موسی‌بن‌جعفر سه چیز بود: شمشیر و لباس خشن و ‌قرآن... ببینید چه چیز سمبلیک و چه نشانه‌ی زیبائی است!
🔴امام خامنه ای: ♦️حقیقت این است که علی‌رغم عشق و علاقه‌ی وافری که مردم ما به ائمه (علیهم السّلام) دارند و ابراز میکنند، معرفت نسبت به زندگی ائمه و هدف جهاد و مبارزه‌ی پیگیر آنها بسیار کمتر از آن چیزی است که باید باشد. امروز درباره‌ی تاریخ زندگی موسی‌ بن جعفر حتی یک کتاب که بتوان گفت تشریح کننده‌ی زندگی سیاسی موسی‌ بن جعفر است، ما نداریم و این واقعاً خسارت بزرگی است. کتابهای زیادی نوشته شده است، حرفهای زیادی زده شده است، منابع زیادی در باب زندگی ائمه از گذشته در اختیار ماست، اما حقاً و انصافاً زندگی ائمه و تلاش سیاسی آنها و حیات سیاسی آنها هنوز برای مردم ما روشن نیست و این خسارت است. ♦️و اما زندگی موسی‌ بن جعفر یک زندگی شگفت‌آور و عجیبی است. اولاً در زندگی خصوصی موسی‌ بن جعفر مطلب برای نزدیکان آن حضرت روشن بود. هیچ کس از نزدیکان آن حضرت و خواص اصحاب آن حضرت نبود که نداند موسی‌ بن جعفر برای چی دارد تلاش میکند و خود موسی‌ بن جعفر در اظهارات و اشارات خود و کارهای رمزیای که انجام میداد، این را به دیگران نشان میداد؛ حتی در محل سکونت، آن اتاق مخصوصی که موسی‌ بن جعفر در آن اتاق مینشستند اینجوری بود که راوی که از نزدیکان امام هست، میگوید من وارد شدم، دیدم در اتاق موسی‌ بن جعفر سه چیز است: یکی یک لباس خشن، یک لباسی که از وضع معمولی مرفه عادی دور هست، یعنی به تعبیر امروز ما میشود فهمید و میشود گفت لباس جنگ، این لباس را موسی‌ بن جعفر را آنجا گذاشتند، نپوشیدند، به صورت یک چیز سمبولیک، بعد «و سیف معلق» ؛ (۴) شمشیری را آویختند، معلق کرده‌اند، یا از سقف یا از دیوار. «و مصحف»؛ و یک قرآن. ببینید چه چیز سمبلیک و چه نشانه‌ی زیبائی است، در اتاق خصوصی حضرت که جز اصحاب خاص آن حضرت کسی به آن اتاق دسترسی ندارد، نشانه‌های یک آدم جنگی مکتبی مشاهده میشود. ♦️شمشیری هست که نشان میدهد که هدف جهاد است. لباس خشنی هست که نشان میدهد وسیله، زندگی خشونت بار رزمی و انقلابی است و قرآنی هست که نشان میدهد هدف این است؛ میخواهیم به زندگی قرآنی برسیم با این وسائل، و این سختیها را هم تحمل کنیم. اما دشمنان حضرت هم این را حدس میزدند. اولاً زندگی موسی‌ بن جعفر یعنی امامت موسی‌ بن جعفر در سخت‌ترین دورانها شروع شد. هیچ دورانی به گمان من بعد از دوران امام سجاد به سختی دوران موسی‌ بن جعفر نبود. موسی‌ بن جعفر در سال ۱۴۸ به امامت رسیدند، بعد از وفات پدرشان امام صادق (علیه الصّلاة و السّلام). سال ۱۴۸ اینجوری است اوضاع که بنی‌عباس بعد از درگیریهای اول، بعد از اختلافات داخلی، بعد از آن جنگهائی که بین خود بنی‌عباس در اول خلافتشان به وجود آمد، از گردن‌کشان بزرگی که خلافت آنها را تهدید میکردند، مثل بنی الحسن، محمّدبن عبداللَّه حسن، ابراهیم بن عبداللَّه بن الحسن و بقیه‌ی اولاد امام حسن که جزو مبارزین و شورشگران علیه بنی‌عباس بودند، فارغ شدند و همه‌ی اینها را منکوب کردند، سرکوب کردند.
۶ بسمه تعالی پاسخ به شبهات ادامه دلائل انکار غدیر بحث سنن جاهلی که دخیل در انکار غدیر بودند تمام شد. حال مباحثی دیگر را که در انکار غدیر مدخلیت داشت، متذکر می شویم. ۶- وقتی که حضرت رسول الله ص رحلت کردند، اهل البیت ع و مومنین حقیقی از شدت غم و غصه مشرف بر مرگ شدند. در این احوال مغیره بن شعبه به کس دیگر گفت اگر می خواهید کاری کنید الان وقتش است. پس از اتاقی که رسول الله ص رحلت کرده بود خارج شدند و شنیدند که اهل مدینه در سقیفه بنی ساعده جلسه ای تشکیل داده اند پس آن پنج نفر به سقیفه رفتند. اینکه انصار چرا در سقیفه جلسه تشکیل داده اند دو نظریه است: یکی می گوید سعد بن عباده جلسه تشکیل داد تا از انصار پیمان بگیرد که از علی علیه السلام حمایت کنند ولی با آمدن آن چند نفر کلا برنامه به هم ریخت و بحث عوض شد و عده ای از سران انصار هم از آن پنج نفر حمایت کردند پس سعد کلا تنها ماند. دومین نظریه می گوید که اینها از لابه لای بیانات شریف حضرت رسول الله ص، و جو حاکم بر مدینه فهمیده بودند که خلافت به امیر المومنین ع نمی رسد پس می خواستند با هم، هم پیمان شوند و متحد شوند تا بزرگان قریش نتوانند به آنها ظلم کنند ولی با آمدن آن پنج نفر و بودن ۲ نفر متمایل به آنها در میان سران انصار، بحث عوض شد و بحث استخلاف پیامبر ص مطرح شد و ... ابی بکر خلیفه شد. از میان این دو نظریه نظریه اول روایت دارد. پیامبر ص روز دوشنبه رحلت کردند و بعد از غسل آن حضرت، حضرت علی ع فرمودند که پبامبر ص، زنده و مرده ندارد پس نمی شود به ایشان نماز میت را به جماعت خواند پس تمام مسلمانان غیر از اهل سقیفه آمدند و چند نفر چند نفر وارد حجره رسول الله ص شدند و فرادی نماز میت خواندند و این کار تا روز چهارشنبه ادامه داشت و آن حضرت چهارشنبه دفن شدند و تا چهارشنبه خلافت ابی بکر تعیین و تثبیت شد با بیعت هایی که در طول این دو روز گرفتند و هر کسی می گفت پس غدیر چه؟ می گفتند پیامبر از حرفش برگشت و نظرش عوض شد و وقتی هم که خود حضرت علی ع بعد از دفن رسول الله ص آمدند برای مناظره با اهل سقیفه فرمودند: پس غدیر چه؟ ابی ابکر گفت: که پیامبر حرفش را نسخ کرده است. امام علی ع پرسید: مگر پیامبر ص چه گفته گفت: ایشان فرموده: ( لا یجمع الله لنا اهل البیت الخلافه و النبوه) یعنی خداوند در اهل البیت ع پیامبری و خلافت را با هم قرار نداده است. ( پس طبق این قول، حضرت علی امیرالمومنین ع، صلاحیت خلافت ندارد) حضرت علی ع پرسید: شاهد داری که پبامبر ص این حرف را زده است، چهار نفر دیگر بلند شدند و شهادت دادند که ما این حدیث را شنیدیم. حضرت علی ع فرمود که چرا پیامبر ص این حرف را به خود من (که برای خلافت مطرح هستم) نگفت. طبق روایتی از امام باقر ع با این حرف ابی بکر، عموم مردم به شبهه افتادند و ندانستند که حق با کیست و از یاری امام علی علیه السلام باز ماندند. ( بحار ج ۲۷ ص ۲۱۱) این نکته را متذکر شوم که امروز اهل سنت به این حدیث ابی بکر به هیچ وجه تمسک نمی کنند زیرا اگر این حد یث درست باشد، عمر نباید حضرت علی ع را جزء شورای شش نفره خلافت قرار می داد ( کسانی که مجازند خلیفه شوند و صلاحیت دارند، این شش نفرند) و با قرار دادن در این لیست، حرف ابی بکر عملا تکذیب شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 اومدن پیش آیت الله بهجت و گفتن رضا خان یکی از روضه خوانی های امام حسین (ع) رو تعطیل کرده... 🔹 یه نفر توی جمع گفت خب عزای امام حسین (ع) مستحبه... 👈 جواب شنیدنی و قابل تامل آیت الله بهجب رو ببینید