eitaa logo
پله پله تا اجتهاد جامع
342 دنبال‌کننده
975 عکس
197 ویدیو
255 فایل
پاسخگویی به سؤالات طلاب از دوران قبل ورود به حوزه تا پایان طلبگی،و ارائه یک نظام جامع علمی برای دستیابی به اجتهاد جامع ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالشاهد... مراسم استقبال از پیکر طلبه فاضل و مجاهد استاد دکتر محمدحسین و خانواده همراه با اقامه نماز توسط آیت‌الله ناصری سخنرانی برادر سیداحمد عبودتیان و مداحی مداحان اهل بیت پنج‌شنبه ۳۱ تیرماه ساعت ۶:۳۰ صبح چهارراه شهدا (میرچخماق) لطفا رسانه باشید....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خواب عجیب پدر مرحوم استاد محمد حسین فرج نژاد در آستانه عید قربان @ejtehadjame
پيام تسلیت جناب آقای عبدالحسین خسروپناه به مناسبت ارتحال مرحوم فرج‌نژاد بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون ◼️ خبر دلخراش ارتحال محقق ارجمند و فعال فرهنگی در عرضه رسانه و فضای مجازی و منتقد ایدئولوژی صهیونیستی مرحوم مغفور محمد حسین فرج نژاد و خانواده اش در قربانگاه عید قربان، همه دوستان و دغدغه مندان عرصه فرهنگ را غمناک و عزادار کرد. این پژوهشگر دانشمند، انسانی خلیق، فهیم، ولایی و متواضع بود که با زندگی زاهدانه اش، عمرش را وقف دفاع از فرهنگ اسلامی ساخت و خانواده و فرزندانش را در این راه قربانی کرد. پژوهشگران فرهنگی راه این مجاهد علمی را ادامه دهند و مسئولان امنیتی، پیگیر علل این حادثه ناگوار و مشکوک باشند. علو‌ درجات این جهادگر بهشتی و خانواده و فرزندان مغفور و مرحومشان را از خداوند سبحان خواستاریم. رضوان و جنت الهی و ضیافت علوی و فاطمی نصیبشان باد. طوبی لهم و حسن مآب عبدالحسین خسروپناه دزفولی طلبه حوزه علمیه قم ۳۰ تیر ۱۴۰۰
افسوس که قدرش دانسته نشد محمدباقر پورامینی درگذشت غم بار استاد فرج نژاد همراه همسر و سه فرزند معصوم اش دل دوستان او را افسرود . از سال ۸۸ با او آشنا شدم. از زمانی که عضو شورای علمی گروه ادب و هنر مرکز پژوهش های جوان بود. بی تکلف و بی ادعا در جلسات حضور می یافت و گاه رنج سفر برای حضور در جلسات در تهران را می خرید. ناظر ورود زیبا و کارشناسانه او در مباحث رسانه بخصوص سینما بودم ؛ آن هم در جمعی که هریک مدعی مطرح در نقد فیلم و سینما بودند و از دلیری و جسارت علمی این طلبه جوان اما آگاه و آشنا به جدیدترین موضوعات رسانه احساس غرور می کردم. او رشد کرد و تلاش زیادی برای تکثیر فکر خود در میان دانش آموختگانش را داشت ؛ موضوعاتی چون نقد کابالایسم ، یهود و صهیونیسم و روشنگری دقیق او از حضور رسانه آنان. حیف که رفت؛ و افسوس که قدرش دانسته نشد.‌
در ستایش ویژگی‌های انقلابی و تشکیلاتی مرحوم استاد فرج‌نژاد محمد بهرامی 🔹 مرحوم فرج نژاد یک انقلابی واقعی و به تمام معنا بود. اگر از من بپرسند یک معیار و تراز و الگو برای انقلابی بودن بگو می گویم محمد حسین فرج نژاد. 🔹 شناخت میدان های اصلی انقلاب و حضور علمی و محققانه در آنها ویژگی شاخص او بود. 🔹 در خط مقدم نیازهای انقلاب بود و همیشه هم لبه درگیری و هم عمق آن را می شناخت و در هر دو فعال بود. 🔹 دلسوز عمیق انقلاب و دین بود، شور و حرارت همیشگی برای کارهای انقلاب داشت و در کارها با غیرت و جدی بود. 🔹 دغدغه های دینی و انقلابی او تقدم دائم و کامل داشت بر مظاهر و منافع دنیایش و مگر انقلابی بودن غیر از اینها چه چیز دیگری نیاز دارد؟ 🔻 ویژگی های تشکیلاتی 🔹 یکی از دغدغه های جدی او تربیت شاگرد بود و بسیار قوی و موثر عامل به این اصل و دغدغه بود. بسیار علاقه داشت که طلاب و دانشجویان و دانش آموزان و اطرافیانش را از آنچه می داند و به دست آورده برخوردار کند. یا دست آنها را در دست اساتید و کتاب ها و منابعی که حاصلش ارتقای علمی و افزایش آگاهی و روشنگری است بگذارد. 🔹 کار جمعی خصوصیت ثابت او بود و دوستان را دور هم جمع می کرد تا کار به اتفاق پیش رود و هم قوی تر به نتیجه برسد و هم در این میان رشد و هم افزایی اتفاق بیفتد. تیم درست می کرد، طرح بحث می کرد، تقسیم کار علمی می کرد و حلقه مطالعاتی می گذاشت. به هر کسی ارائه جلسه بعد را می سپرد، موقع ارائه کمک می کرد و بحث ها را عمیق تر می کرد. ده ها رفرنس و منبع معرفی می کرد و تشویق به رجوع به آنها و تقویت مطالب می کرد. مرتبا انگیزه های روحی و علمی را تقویت می کرد. بعد از ارائه ها بحث ها را منظم می کرد و جمع بندی می کرد و مباحث را با جمع تبدیل به جزوه میکرد و با هم منتشر و توزیع می کردند و... 🔹 دوستان و شاگردان و اساتید فراوان انقلابی داشت و ارتباطات بسیار گسترده ای با ایشان و مجموعه های انقلابی و فعال داشت. خودش هم در این میانه همیشه منشاء اثر بود و سازنده. 🔹 این چنین بود که یکی از ویژگی های متمایز او تربیت صدها شاگرد بود. یک مربی واقعی بود و نیروهای اندیشمند و خوشفکر و انقلابی بسیاری را پرورش داد. 🔹 هم اخلاقش تشکیلاتی بود و هم شخصیتش انگیزه بخش اطرافیان و حلقه وصل جمع بود و هم روش و مدل کارش تشکیلات ساز بود. هر جا که می رفت حلقات متعدد علمی ایجاد می کرد. 🔹 یک نفر خودش را تکثیر می کرد در ده نفر و پانزده نفر و سپس دستاورد جمع را در نشست و همایش و جزوه و کتاب و... به صدها و هزاران نفر عرضه می کرد. 🔶 محمد حسین فرج نژاد عالَمی بود نه بنشسته که ایستاده در میدان ها، در جریان بود و فعال، در خط مقدم نبرد. بدون تعارف بگویم، رفتنش یک شکست است برای حوزه و انقلاب. روشن است که راهش ادامه دارد و فعالیت هایش و شاگردانش خیرات جاریه او در دنیا هستند اما نمی توان کتمان کرد که فرصتی بسیار بزرگ و شگرف بود که از دست رفت و صدها برابر می شد از او بهره گرفت. خیلی لازمش داشتیم، خیلی... رحلتش را به تمام دوستان و بستگان، پدر و مادر ایشان و همسرش و خصوصا دوست و برادر عزیزم؛ محمدحسن فرج نژاد تسلیت می گویم. راهش پر رهرو باد و یادش همیشه جاری پنج شنبه، ۳۱ تیر ۱۴۰۰
⭕️ نماز لیلةالدفن برای فاضل ارجمند مرحوم استاد فرج‌نژاد و خانواده‌اش یادمان نرود. دو رکعت رکعت اول حمد و یک بار آیت الکرسی رکعت دوم حمد و ده بار سوره قدر بعد از سلام نماز : اللهم صل علی محمد وآل محمد وابعث ثوابها الی قبر: محمدحسین ابن علی خدیجه بنت محمدرضا علیرضا ابن محمدحسین محمدرضا ابن محمدحسین مطهره بنت محمدحسین ⭕️انشاالله با سیدالشهدا(ع) محشور شوند.
بزرگداشت حجت الاسلام محمد حسین فرج نژاد-استاد برجسته رسانه و پژوهشگر در موضوع صهیونیسم بین الملل- ⏳ جمعه ۱ مرداد ماه ۱۴۰۰ بعد از نماز عشاء 🕌آستان مقدس امام زادگان سید کمال الدین و سید صدر الدین قنبر میبد
محمد حسین عزیز نبودنت برای ما بسیار سخته. ♻ @farajnezhad110
آموزش نحو کاربردی و ترکیب حجةالاسلام رضوانی خراسانی مولف دوره ی ۵جلدی اعراب القرآن ، المعجم المفهرس لادوات القرآن ، آموزش سریع وآسان نحو کاربردی وترکیب لینک هماهنگی جهت برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی برای حوزه های علمیه و مراکز علمی سراسر کشور @Rezvanikhorasani https://eitaa.com/tarkib_quran
4_5938479442832656916.docx
34.2K
معرفی اجمالی میراث فقهی حضرت آیت‌الله جوادی آملی. اصل این مقاله جهت درج در یکی از نکوداشت های استاد و در سال۹۷ نگارش شد لکن دیر شد و‌ به چاپ نرسید. مطالب کمی به آن افزودم. ان شاء الله تعالی در جلد سوم کاوشهای فقهی با اضافاتی، بازنشر خواهد شد. نشر و نقل این مقاله بدون هیچ تصرفی و با ذکر آدرس کانال بلامانع است. ۱۴۰۰/۴/۱۰ @Menhajalsalehin
14000501_41600_1281k.mp3
8.69M
🎙بشنوید | صوت کامل بیانات امروز رهبر انقلاب پس از دریافت نوبت دوم واکسن ایرانی کرونا. ۱۴۰۰/۰۵/۰۱ 🔰 مسئولان و دولت بعدی حل مشکلات خوزستان را به صورت جدی دنبال کنند ✅رهبر انقلاب پس از دریافت نوبت دوم واکسن ایرانی کرونا: 🔹 در دوران هشت سال دفاع مقدس آنهایی که لب خط مقدم مشکلات بودند مردم خوزستان بودند و انصافا ایستادند. 🔹 من از نزدیک شاهد بودم. من دیدم از نزدیک که مردم خوزستان چقدر باوفا و بااهتمام جوانهایشان را فرستادند، مردانشان را فرستادند، زنهایشان کمک کردند و این مردم باوفا و علاقمند نبایستی دچار این مشکلات باشند. 🔹 نمیشود واقعا ملامت کرد مردم را و بایستی به کار مردم رسیدگی بشود. باید رسیدگی میشد اگر رسیدگیهای لازم در وقت خود انجام میگرفت مسلم این وضعیت برای مردم پیش نمی‌آمد. 🔹 حالا همه خب الحمدلله دستگاه‌های مختلف،‌دولتی و غیردولتی و اینها مشغول کار شدند. این کارها را دنبال کنند و با جدیت دنبال کنند. حالا دولت بعد هم که خواهد آمد ان‌شاء الله به این مسئله به جد بپردازد.
پله پله تا اجتهاد جامع
🎙بشنوید | صوت کامل بیانات امروز رهبر انقلاب پس از دریافت نوبت دوم واکسن ایرانی کرونا. ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
🔰 مسئولان تلاش کنند که مردم معطل واکسن نمانند / اختلال در مسئله واکسن ناشی از بدقولی فروشندگان آن بود ✅ رهبر انقلاب پس از دریافت نوبت دوم واکسن ایرانی کرونا: 🔹 اختلالی در برخی از موارد در مسئله تقسیم واکسن بین مردم به وجود آمد که البته عمدتا ناشی از بدقولی کسانی بود که قول داده بودند واکسن را به ما بفروشند و بدقولی کردند. 🔹 این یک بار دیگر به ملت ایران و مسئولین کشور یادآوری میکند که ما بایستی در همه مسائل بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و تکیه به دیگران مشکلاتی به وجود می‌آورد کمااینکه در این قضیه هم مشکلاتی به وجود آورد. 🔹 البته چاره‌ای نداشتیم در کنار تولید داخلی واکسن ناچار بودیم و هستیم که از تولیدات کشورهای دیگر هم تا آن حدی که قابل اطمینان هست استفاده کنیم و استفاده خواهیم کرد. لکن تلاش را باید گذاشت روی تولید داخل و مردم نبایستی منتظر و معطل بمانند. 🔹 انشاءالله تقسیم این واکسن با آسانی و روانی کامل صورت بگیرد در بین همه مردم و مسئولین محترم به این نکته توجه خواهند کرد.
⚠️ نکته: دقت کنیم تنبیه منحصر در تنبیه بدنی نیست، بلکه تنبیه یک محرک آزاردهنده است تا شخص وادار به ترک اشتباه شود. ⛔️ اهداف تربیتی مثل نمازخوان بارآوردن کودکان،نهادینه کردن انجام خوبی ها و ترک بدی ها در دیگران با برخی محدودیت ها و محرومیت های جزئی حاصل می شود لذا از تنبیه بدنی(مگر در موارد استثنایی) به‌شدت پرهیز شود که 🔅 حضرت علی علیه السلام می فرماید: 🌸 انسان چون موجودی متفکر و دارای درک و فهم است، باید با گفت‌وگو مسائلش را حل کرد و زدن برای حیوانات است که درک و فهم ندارند. 🌐 @ejtehadjame
قنبر غلام امام علی - ویکی فقه http://wikifeqh.ir/%D9%82%D9%86%D8%A8%D8%B1_%D8%BA%D9%84%D8%A7%D9%85_%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85_%D8%B9%D9%84%DB%8C مطالبی بسیار جذاب و مهم درباره جناب قنبر خادم امام علی علیه السلام @ejtehadjame
بسمه تعالی. در کانال ها و گروههای مختلف و در جمع های گوناگون طلبگی شاهد انتقادات فراوان طلاب به سیستم حوزه از جهات گوناگون هستیم. اکثر مطالبی که در انتقاد به طول و عرض حوزه بیان می شود درسته. علت مشکلات حوزه و طلاب گرامی متعدده. بعضی از علل آن به شرح زیر است:👇 کمبود بودجه/، دولتی نبودن و ردیف بودجه ثابت نداشتن به دلیل نیاز حوزه به استقلال/، ضعف در مدیریت/، موازی کاری نهادها/، کم کاری مسوولین/، ضعف علمی و اخلاقی بعضی اساتید و مدیران/، کم کاری طلاب/، تهاجم شدید فرهنگی و.. دشمن علیه مردم ایران و جهان که باعث میشه جامعه از نظر اخلاقی و دینی و ایمانی روز به روز از جهاتی پسرفت کند و اقبال به حرف علما و طلاب کم شود و باعث دلسردی اهل حوزه شود/، سنتی بودن افکار کثیری از علما و اساتید و کتب درسی حوزه و به روز نبودن/، دنیاگرایی شدید جامعه و بی رغبتی به آخرت/، مبهم و سردرگم بودن آینده شغلی و مالی طلاب بعد از فارغ التحصیلی /،جایگزینی دانشگاه و دانشگاهیان در کثیری از امور که پیشتر به عهده حوزه بوده/مشکلات اقتصادی و فرهنگی و سیاسی کشور/تعطیلی خیلی از فعالیت ها و برنامه های طلاب و حوزه به خاطر کرونا و بی تدبیری مسوولین/تنبل شدن نسبی طلاب به خاطر فرایند طولانی نظام آموزشی در حوزه /عدم تحول اساسی در حوزه/توطئه های استکبار جهانی و داخلی علیه حوزه به خاطر دشمنی های زیاد با حوزه/اثرات طولانی مدت اقدامات رضاخان و پسرش علیه حوزه/...... سوال این است که اکنون ما طلاب با این همه مشکلات چه کنیم.؟ یا باید حوزه را رها کنیم و به کار دیگری مشغول شویم همانطور که عده ای چنین کردند.و چه بسا بعضا موفق هم بودند.(البته این راه کار نیست.پاک کردن صورت مسأله است) یا دست روی دست بگذاریم تا ببینیم چه می شود.با حالت ناامیدی بسازیم و فقط منتظر معجزه باشیم و...(این راه جز حیرت،سرگردانی،افزایش مشکلات،انزوای بیشتر حوزه،ناامیدی بیشتر...چیزی ندارد) یا اینکه سعی کنیم با ایمان و توکل و همت،امید خود را حفظ کنیم و در جهت رفع نقایص حوزه بکوشیم و سختی های این دوره گذار را تحمل کنیم.خلاصه از انجام وظیفه شانه خالی نکنیم و هر کاری از دستمون بر می آید خصوصا تقویت بنیه علمی و اخلاقی و ایمانی،کوتاهی نکنیم تا خداوند نظر لطف و عنایتش را بیشتر کند.(این همان راهی است که انبیاء و امامان طی کردند و به بشریت آموختند و کتب آسمانی به آن توصیه مؤکد کرده و سیره علمای ربّانی در طول تاریخ بوده) نگاه ما باید به سیره علمای شیعه در گذشته و بزرگانی مثل شهید مدرس،شیخ فضل الله نوری،آیت الله کاشانی،نواب صفوی،میرزاکوچک خان جنگلی،آیت الله شیخ غلامرضا فقیه خراسانی،امام خمینی،آیت الله خامنه ای،امام موسی صدر،شهید صدر،شهید بهشتی،آیت الله صدوقی و صدها عالم مجاهد صابر دیگر در دوران معاصر باشد. سعی کنیم هر روز قدمی جدید برداریم.امید را نباید از دست بدهیم. این اوضاع فعلی حوزه،چیز جدیدی نیست همیشه بوده،هست و خواهد بود.تا اینها نباشد زمینه ابتلا و امتحان پیش نمی آید.هر چند کم و کیف مشکلات هر دوره ای با دوره های دیگر تا حدودی متفاوت هست ولی روح آن تا حد زیادی مشترک است. روایت زیبایی می فرماید:کُن لما لاترجو ارجیٰ منک لما ترجو(در ناامیدی ها،امیدوارتر باش.که خدا بیشتر تفضل می کند.حضرت موسی علیه السلام در شبی تاریک و ظلمانی و سرد به امید شعله آتشی یا یافتن آدرسی تا مصر به کوه طور رفت اما موقع برگشت از کوه،از پیامبران اولوالعزم شده بود که در این ظلمتکده دنیا، چراغ راه بشریت به سمت خدا و قیامت و عالم ملکوت شده بود و دستش از نور می درخشید.) «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»(آل عمران /200) @ejtehadjame
1.61M
🌺قانونی کاربردی برای طلاب در ساحت های مختلف زندگی🌹 @ejtehadjame