eitaa logo
پله پله تا اجتهاد جامع
357 دنبال‌کننده
1هزار عکس
209 ویدیو
255 فایل
پاسخگویی به سؤالات طلاب از دوران قبل ورود به حوزه تا پایان طلبگی،و ارائه یک نظام جامع علمی برای دستیابی به اجتهاد جامع ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
نماز جماعت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی در حرم حضرت معصومه (س) 💯 🆔 @rasanewsagency
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تمجید از همسر مرحومه و مکرمه‌شان در کل زندگی یک بار نگفت من کمبودی دارم! هیچ وقت چیزی را یک دستی بدست من نداد! 💯 🆔 @rasanewsagency
🎙 آیت الله میرباقری 🔰ریاضت ما طلبه‌ها | ارزش عظیم کار فقاهت🔸 ▫️ ما طلبه‌ها با بقیه فرق دارد؛ ما باید بنشینیم و را بخوانیم. کار سختی است، ولی باید بخوانیم. ما باید را چند دور بخوانیم و به کلمه به کلمۀ آن دقت کنیم. ▫️ بزرگانی هستند که هشتاد سال شاگردی کرده، استادی کرده، کتاب خوانده‌اند، همه کتب و اقوال فقها را می‌بینند، روایات را می‌بینند، آخرش هم می گویند «الاحوط ...» ▫️ من به یک آقایی که خودش اهل دل بود، گفتم، آقا فلانی بهتر است یا فلانی؟ جواب من را نداد. آن موقع دوره مرحوم آیت الله العظمی گلپایگانی بود. گفت: این کاری که این فقیه بزرگوار می کنند که بعد از هشتاد سال استادی و شاگردی و شب زنده‌داری، از سر شب تا صبح می نشیند و زحمت می کشد، آخرش می گوید الاحوط. این الاحوط برتر از همه آنهاست. این کار فقیه است. ...آدم سی سال در حوزه علمیه باشد، اما یک دور کافی نخوانده، یک دور بحار نخوانده!! پس چه خوانده‌ای؟! اگر اصول کافی و بحارالانوار را نخوانده ایم، پس چرا اسم خودمان را می‌گذاریم طلبه؟ ━━💠🍃🌺🍃💠━━
4_5830234670561761298.ogg
36.09M
؛ • تشیع↜ جناب سجاد قاسمی. • آتئیست↜ جناب وریا امیری. • شبهه تقسیم ارث از دیدگاه قرآن. •❈•══════┅┅┄‌ حاشیه: جواب های آقای قاسمی به شبهات این صوت صحیح و دقیق است ولی مقدار زیادی ابهام دارد و نیاز به توضیحات قانع کننده و تبیینی دارد. بنده سعی کردم این ابهامات را در صوت زیر 👇برطرف کنم.
6.2M
جواب فنی با توضیحات تبیینی دقیق بر شبهه تقسیم ارث که در صوت بالا مطرح شده. 👆
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
[انتشار به مناسبت برگزاری همایش ملی سالک الی الله] ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
امام خامنه‌ای (حفظه الله تعالی) : 📡«دشمنان اسلام مشغولند، و از بهترين ابزارها براى كوبيدن اسلام استفاده مى‌كنند. اين واقعيتى است. 🗯در گذشته‌ها اگر مى‌گفتند «دشمنان، عليه اسلام فعّاليت مى‌كنند»، واقعاً موضوعِ افسانه‌وارى به ذهن ما مى‌رسيد. ☀️اما امروز چنين فعّاليتى عينى و ملموس است. ♨️همه‌ى همّت دشمنان اين است كه پايه‌ى تفكّر اسلامى را در ذهنها شُل كنند. ❗️تفكر حكومت اسلامى؛ مهم‌ترين نقطه‌ى هدف دشمن البته، تفكّر اسلامى، مظاهرى دارد. ⚠️اساس قضيه هم از نظر آنها، عبارت است از فكرى كه نظام سياسىِ اسلامى بر آن مى‌چرخد؛ يعنى فكر و . 🍂هر چه را كه به اين ارتباط دارد، مى‌خواهند در ذهنها خراب كنند. ⁉️در عدّه‌اى به صورتِ ايجاد شبهه در خودِ خدا، در اصل دين و در اصل اسلام؛ ⁉️در عدّه‌اى به صورتِ ايجاد شبهه در توانايى اسلام؛ ⁉️در عدّه‌اى به صورتِ ايجاد شبهه در مسأله‌ى اختلاط دين و سياست؛ ⁉️در عدّه‌اى به صورتِ ايجاد شبهه در مسؤوليت به عهده گرفتنِ روحانيت ⁉️و در عدّه‌اى به صورتِ ايجاد شبهه در اين‌كه «آيا اساساً مصلحت هست دين، دنيا را اداره كند؟» 🌱امروز اين فكر، در جاهايى به صورت دلسوزى براى دين، در حال رايج شدن است. 📍آن وقت نتيجه مى‌گيرند كه «نه؛ مصلحت نيست👈زيرا اداره‌ى دنيا، قهراً نوعى نگرانى و نارضايى از طرف اهل دنيا در خود دارد و دين نبايد خودش را در معرضِ نارضايى قرار دهد.» اين حرفِ حق به جانبى است ديگر. مثل اين است كه به شما بگويند: «آقا! شما روحانى هستيد؛ خوب است رئيس سازمان اوقاف نشويد. به خاطر اين‌كه اگر كسى سازمان اوقاف و يا فلان موقوفه را در اختيار داشته باشد، بالاخره يك عدّه از او ناراضى مى‌شوند و مناسبِ لباس شما نيست كه كسى از دستتان ناراضى شود.» حرف، حرفِ ظاهرالصّلاحى است؛ ⚠️اما با اين حساب، پيغمبر هم العياذ باللَّه بر خلاف مصلحت اسلام اقدام كرد كه آن همه آدم را كشت! يا اميرالمؤمنين عليه‌الصّلاة والسّلام آن همه آدم را در سه جنگ كشت!» 1373/3/9 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 🟩 📚 جهت دسترسی به کتب ✍️معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه در کانال ، نام کتاب را لمس کنید🔻🔻🔻 📕 «الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی» 📔 «معادله الزام و اختیار در تربیت» 📘 «جمع‌سپاری و مردمی‌سازی تربیت» 📙 «مهارت های مدیریت تحصیل» 📔 «۲۱۳ راهکار جهت تقویت و ارتقای انگیزه طلبگی» 📙 «ظرفیت‌های تربیتی مدرسه علمیه مطلوب» 📗 «مدیریت خشم در خانه» 📘 «بر بال فرشتگان» 📔 «نقش تربیتی مدیران در مدارس علمیه» 📕 «نقش تربیتی اساتید در مدارس علمیه» 📗 «فرازها و فرودها» 📘 «نماز در سیره علما» 📙 «مدیریت تحصیلی» 📔 «سیر مطالعاتی عقاید و کلام اسلامی» 📗 «لباس روحانیت در نبرد نمادها» 📙 «سیر مطالعاتی تاریخ اسلام» 📘 «فرهنگ حجره نشینی» 📗 «روش تربیتی تحمیل بر نفس در منابع اسلامی» 📔 «همسران همراه» 📘 «مهر و اقتدار در خانواده» 📗 «الگوی اخلاقی طلبه مطلوب» 📔 «از تفاوت تا تفاهم» 📘 «میثاق طلبگی» - دفتر اول 📔 «میثاق طلبگی» - دفتر دوم 📗 «میثاق طلبگی» - دفتر سوم 📙 «لباس روحانیت؛ چراها و بایدها» 📗راه و رسم طلبگی، دفتر اول: ارزش و افتخارات طلبه 📒راه و رسم طلبگی، دفتر دوم: هویت صنفی طلبه و معنای طلبگی 📕راه و رسم طلبگی، دفتر سوم: طلبه در دوران رشد و تحصیل 📱به بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9 ━━💠🍃🌺🍃💠━━ معاونت تهذیب وتربیت حوزه علمیه استان یزد @tahzib_yazd
🌀معرفی کانال اساتید سطح و خارج حوزه علمیه🌀 🔻آیت الله @makaremdars http://makarem.ir 🔻آیت الله @sobhani_droos 🔻آیت الله (اصفهان) @almazaheri_dorous 🔻آیت الله @a_javadiamoli_doross 🔻آیت الله @noorihamedanidars 🔻آیت الله شب زنده دار @feghahat_ir @pand_saadat 🔻آیت الله سید احمد @mahadalemamalmahdi https://t.me/seyedahmadmadadi @ostadmadadi 🔻استاد @alidost_fiqh 🔻استاد @ahmad_abedi2 🔻آیت الله امین خراسانی @ayatollahamin 🔻استاد مسلم داوری @ridhatorath1 🔻استاد اراکی @dorus_araki 🔻استاد عبدالکریم فرحانی @ostad_farhani 🔻استاد میرباقری @mirbaqeri_dars 🔻استاد مروی @ostadmarvi2 @ostadmarvi1 🔻استاد مفیدی یزدی @almabahes 🔻استاد سیفی مازندرانی @ayatollahseyfi 🔻استاد @seyedmonzerhakim 🔻استاد @zanjirzanhosseini 🔻استاد فرحانی @almorsalaat 🔻استاد حیدری فسایی @heydari_fasaee 🔻استاد محمدصادق علم الهدی @Alamolhoda_org 🔻آیت الله @GERAMI_ORG @ayatollah_gerami 🔻استاد شورگشتی @ostad_Shoorgashti 🔻استاد نظری منفرد @nazarimonfared 🔻استاد حسین شوپایی @shoopaei 🔻استاد مهدی گنجی @ostadganji 🔻استاد شهیدی پور @salat_shahidi @usol_shahidi @taghrirat_shahidi 🔻استاد قدسی مهر https://t.me/ghodsimehr_tabrizi 🔻استاد ملکی اصفهانی @malekiesfahani_ir 🔻استاد @ShiaTowhid @OstadMoayyedi 🔻استاد فاضل لنکرانی @doros_fazellankarani 🔻آیت الله سیدحسین شاهرودی @shahroudi https://t.me/shahroudi_h 🔻آیت الله کریمی جهرمی @karimijahromi 🔻استاد ضرابی (بحارالانوار و) @behar_zarrabi 🔻استاد خاتمی @ostadkhaatami 🔻استاد سیدمهدی هاشمیان @ostad_hashemian 🔻استاد سیدحسین هاشمیان @do_hashemiyan 🔻استاد قائینی @ghaeeni 🔻استاد محمدجواد شبیری @mj_shobeiri 🔻استاد حاج ابوالقاسم @m_hajabolghasem_ir 🔻استاد زارعی سبزواری @zareiesabzevari 🔻استاد اعرافی @alireza_arafi 🔻استاد سیدمحمود مددی @DorusOstadMadadi 🔻استاد سیدصدرا هاشمی @seyyedsadraosol 🔻استاد احدی @ahadi1 🔻استاد شیخ الاسلامی @sheykholeslami 🔻استاد عندلیبی @feghe_bors 🔻استاد تعظیمی فر @tazimifar 🔻استاد (تاریخ اسلام) @chsiqs 🔻استاد فربهی @farbehy 🔻استاد فاطمی @Ostadfatemi 🔻استاد حسینی نسب @hoseininasab 🔻استاد مهدوی(اصفهان) @doroos_mahdavi 🔻استاد نجفی(اصفهان) @HadiAlnajafi 🌟کانال روش شناسی اجتهاد 🔸 @ravesh_ejtehad 🔻استاد هدایت نیا @hedayatnia_ir 🔻استاد میثمی @meisamee 🔻استاد ملک زاده @mabaheth 🔻استاد مرتضوی @makasebmortazavi 🔻استاد ارسطا @arasta_fiqh 🔻استاد مبلغی(روش شناسی و فقه اجتماع و.) @manhajah @feqholejtema 🔻استاد عبدی @feghahat_3 @feghahat_1 🔻استاد قائینی @qaeninajafi_feqh @qaeninajafi_osul 🔻استاد علوی فریدنی @alavi_makaseb 🔻استاد حسین احمدی شاهرودی @OstadAhmadishahroodi 🔻استاد اسدپور @doa1400 @amin_asadpour 🔻استاد رفیع پور @Menhajalsalehin 🔸شرح صحیفه سجادیه @sahife_sajadieeh 🔻استاد ملکوتی @amalakouti 🔻استاد عشایری منفرد @ashayerimonfared 🔻آیت الله موسوی گرگانی(نهج البلاغه) @Nahjolbalaghh_mousavi_gorgani @fegh_MoosaviGorgani 🔻استاد فتوحی @ostadfotouhi 🔻استاد موحدی @howzehbookmp3 🔻استاد #یزدان_پناه(فلسفه و عرفان و تفسیر) @nasimehekmat 🔻استاد حشمت پور(فلسفه، منطق و) @heshmatpoor 🔻استاد عباسی خراسانی @abbasi_khorasani 🔻استاد حسینی آملی‌ @Ershad_Algholoob 🔻استاد طباطبایی @ostadtabatabai 🔻استاد امینی نژاد @dorous_ostad_amininejad @nehayeh 🔻استاد ابراهیمیان آملی @boraghemarefat 🔻استاد عشاقی @oshaghierfan 🔻استاد جوادی گیلانی @dorosejavadigilani @zoghokheraad 🔻استاد خسروپناه @khosropanah_ir 🔻استاد عابدینی @abedini 🔻استاد طبسی(مهدویت و) @velaseddighah 🔻استاد #ربانی_گلپایگانی(خارج کلام) @kharejkalam 🔻استاد رشاد(تهران) @Rashad_ir 🔻استاد تحریری @seratemostaghim_ir 🔻الشيخ محمد السند(نجف) @ayatollahsanad https://t.me/alsanaddroos 🔻الشيخ محمد الجواهري(نجف) https://t.me/aljawaheri 🔻استاد فقیهی @mohsenfaghihi 🔻استاد خادمی کوشا @khademi_koosha 🔻استاد علی نصیری(تفسیر- حدیث) @alinasirigilani 🔻استاد حسینی صدر(رجال- درایه) https://t.me/ayatollahhsadr 🔹دروس هیئت و نجوم https://t.me/Astrology786 🔻استاد صدرکریمی (بناب- تفسیر، نهج البلاغه ، صحیفه و...) @sadrekarimi 🔻استاد ربانی بیرجندی(مشهد- رجال، لغت..) @rabbanibirjandi 🔻استاد اشرفی شاهرودی(مشهد) @m_tahghighateislami @eghtesadhozehkh ✅ کشکول ناب حوزوی👇 🔷 @kashkolenab
🔺️روایت باهتوهم در نگاه بزرگان(۴): «اینی که اصلاً این کار [غیبت] جایز است یا جایز نیست ولو به قصد اصلاح باشد، این را نمیشود به طور مطلق یک چنین چیزی را پابند شد؛ که ما بگوئیم ما چون میخواهیم در امر جامعه اصلاح کنیم، پس زیدی را، عمروی را یا یک جریانی را به طور مطلق مورد تهاجم قرار بدهیم، غیبت کنیم؛ حالا آن کسانی که این کارها را میکنند، خیلی اوقات به غیبت هم اکتفاء نمیکنند؛ خب، ملاحظه میکنید دیگر. گاهی چیزهائی را می‌آورند که معلوم نیست حدِّ غیبت بر او صادق باشد؛ شاید مصداق تهمت است، مصداق افتراء است، مصداق قول به غیر علم است، مصداق سبّ و شتم است؛ نمیشود این را گفت که اگر طرف قصد اصلاح دارد، پس بنابراین این جایز است برای او، نه؛ موارد استثناء همان مواردی است که [در کتب فقهی] ذکر شده است...البته انتقاد منطقی، گفتن حرف صحیح اینقدر حرف‌های آشکار وجود دارد که انسان اگر ذکر آنها را بکند، اصلاً هم غیبت نیست، و می‌تواند انسان نقد بکند. بله مسلّم است، امروز یک جریان صحیح و حقّی در جامعه‌ی ما وجود دارد، جریان‌های باطلی هم وجود دارد که به انواع و اقسام طرق می‌خواهند جامعه را خراب کنند، انقلاب را منحرف کنند؛ در این شکی نیست. آدم‌هائی هم در رأس این جریانات هستند. چه لزومی دارد که انسان به این آدمها تهمت بزند. چه لزومی دارد که غیبت اینها را بکند. حرف آشکار اینقدر دارند؛ همان حرف‌های آشکار را بیان بکنند، تبیین بکنند، توضیح بدهند، مطلب روشن خواهد شد؛ هیچ نیازی به غیبت کردن نیست که آدم بگوید حالا ما برای اصلاح مثلاً غیبت میکنیم. 🎤 معظم انقلاب ۱۳۸۹/۱۰/۰۷ منبع👉 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب در دانشگاه افسری امام علی علیه‌السلام: زلزله ویرانگر ۱۵ مهر یک شکست اطلاعاتی و نظامی برای رژیم صهیونیستی است حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: در این قضیه ۱۵ مهر به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی هم از لحاظ نظامی هم از لحاظ اطلاعاتی یک شکست غیر قابل ترمیم خورده. شکست را همه گفتند، من تأکیدم به غیرقابل ترمیم بودن است من میگویم این زلزله ویرانگر توانسته است بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازه‌ها به این آسانی امکان‌پذیر نیست. ۱۴۰۲/۷/۱۸ 💯 🆔 @rasanewsagency
🔸مرا مغنی اللبیبی بود روزی / فقاهت را امیدی بود روزی 🔸چرا موج فتن در ما اثر کرد / مطولهای ما را مختصر کرد 🔸معالم نردبان آسمان بود / چراغ راه استنباطیان بود 🔸چرا برداشتند این نردبان را / چرا بستند راه آسمان را 🔸کتاب علم را تلخیص کردند / به ما بیچارگان تدریس کردند 🔸صرف میر و امثله یادش بخیر / صیغه های مشکله یادش بخیر 🔸حجره تاریک و تنگی داشتیم / سفره بی آب و رنگی داشتیم 🔸بحث، ما را عاشق خود کرده بود / لمعه ما را لایق خود کرده بود 🔸نفرت از هر خودستایی داشتیم /خلق و خوی روستایی داشتیم 🔸راه و رسم بندگی یادش بخیر/ روزگار سادگی یادش بخیر 🔸کجا رفت آیین صوم و سکوت / ابو حمزه خواندن هنگام قنوت 🔸کجایند مردان کشف و شهود / سرایر نشینان یوم الخلود 🔸کجایند مردان شب زنده دار/خدایان اخلاص و علم و وقار 🔸ما به بزم علم نامحرم شدیم / زهر نوشیدیم و بی مرهم شدیم 🔸بس که بر خوان شکم بنشسته ایم/شاهراه علم بر خود بسته ایم 🔸ما که سنگ علم بر سر می زنیم / در سراب "نمره" پر پر می زنیم 🔸به نام امتحان معتاد گشتیم / سراغ علم در خرداد گشتیم 🔸درد مرشد داشتن کمرنگ شد / قلب برخی بهر منصب تنگ شد 🔸گر ز ارزشهای خود غفلت کنیم / خویش را بی ارج و بی قیمت کنیم 🔸ما کجا آسایش و آسودگی/ ما کجا دنیا و این آلودگی 🔸هر که از جا برنخیزد مرد نیست / هر که از میدان گریزد مرد نیست 🔸خدایا دارم از شورا گلایه / شده این حوزه ها عین اداره 🔸چرا پنجشنبه ها تعطیل هستیم؟ / چنین شد راه بر تحصیل بستیم 🔸به حوزه این همه تعطیل ننگ است / الاغ درس و تحصیلات لنگ است 🔸اگر چه سالها در حوزه هستیم /هنوز اندر خم یه کوچه هستیم 🔸ز بهر نمره ما تحصیل کردیم / تجمل را به خود تحمیل کردیم 🔸خداوندا چه علم این چه علم است؟ / که بهر نمره و پاس دو ترم است 🔸ما به خورد و خواب عادت کرده ایم / تکیه بر آرنج راحت کرده ایم 🔸غم برای نوع عنوان می خوریم/ غصه آب و غم نان می خوریم 🔸گفت عالم در کجا گردد هلاک / گفتمش در لقمه های شبهه ناک 🔸شبهه خوارانند بی سوز و گداز / بی نصیب از لذت راز و نیاز 🔸می کنم در عالم آن روز سیر / یاد آن طلاب باهمت بخیر 🔸عادت هر روزشان ایثار بود / قلبشان از نور حق سرشار بود 🔸از چه رو ما خود فریبی می کنیم / با هم احساس غریبی می کنیم 🔸شیوه همسایگی در پیش بود/ حرفهاشان واقعا بی نیش بود 🔸ما چرا این راه را گم کرده ایم / اکثرا در نمره دربست برده ایم 🔸نمره ها ما را اسیر خویش کرد / خلق را یکباره بی تشویش کرد 🔸طفل تحقیق و تعلم خار شد / بحث کردن از عقاید عار شد 🔸از حضور عالمان دین جدا / شد لباس پاک روحانی دو تا 🔸ساعتی از روز را روحانی اند / ساعتی دیگر کت و شلواریند 🔸خلق را در اشتباه انداختند / عزت خود را به چاه انداختند 🔸شده اصل ملاک درس ما بیست / ز درس شیخ طوسی ها خبر نیست 🔸ز مرشدهای رهرو کم خبر هست / که دستورات بعضی کم اثر است 🔸خداوندا چه درد است این چه درد است / که فولاد دلم را آب کرده است 🔸مرا ای دوست، درد طـَلْبگی کشت / چه درد است این، مرا شرمندگی کشت 🔸شان ما بالاتر از این حرفهاست / عزت یک حوزه فوق جمله هاست 🔸ما که باید صاف و مولایی شویم / ننگمان باشد که دنیایی شویم منبع: نشریه حجره، شماره13و14، مهر و آبان1383
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄
🗂 | پیوند سلسله درس‌گفتار‌های مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت) مباحث مبانی اندیشه اسلامی (طرح ولایت) را به صورت موضوعی بشنوید. 👇 ♨️لیست دسته بندی شده اساتید و دروس 1⃣ معرفت‌شناسی 2⃣ خداشناسی 3⃣ انسان‌شناسی 4⃣ فلسفه اخلاق 5⃣ فلسفه حقوق 6⃣ فلسفه سیاست ┏━━ 🎵 ━┓ 🆔 @sot_enghelabi ┗━━ 🎵 ━┛
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 در همین بازه‌ی زمانی حدودِ صد یا دویست سال قبل در اصفهان، خدا می‌داند که در این تخت‌فولاد، تکه به تکه‌اش از جهت معنوی، چه خبر بوده است! 🔸 در تاریخ نوشته‌اند که مردم از اصفهان کنده می‌شدند و به سمت تکایای مختلف تخت‌فولاد، هجوم می‌آوردند. به آنجا می‌رفتند و نماز شبشان را می‌خواندند و علمایی که در تکایای مختلف بودند، دعای کمیل می‌خواندند و صدای العفو، از تمام این تخت‌فولاد، بلند می‌شد. 🔹 برخی، نماز شبشان را هم در آنجا می‌خواندند و برخی بعدش هم می‌ماندند و صبح جمعه، دعای ندبه را هم می‌خواندند و فردا، ‌بانشاط برمی‌گشتند. 🔸 اصفهان، روحی داشت؛ علما و بزرگانی در قسمت به قسمت شهر بودند که بالاخره روح اصفهان بودند و دعای مستجاب داشتند. چقدر مردم، اعتقاد داشتند! 🔹 در بازار، شخصی می‌گفت که آقا سید! اول هر ماه به مغازه‌ی من بیا و یک «یا حسین» علیه‌السلام بگو و برو. مردم، با این سبک زندگی، خودشان، زندگی‌شان، حیاتشان و فرزندانشان را تأمین و تضمین می‌کردند. 🔸 همیشه، این بوده است و این سفره‌ی احسان الهی در نشر معارف، برای انبیا پهن می‌شده است. کد ۲۳۹۴۲ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
✅ جایگاه محکم و متشابه در معارف دینی: نظام حاکم بر عوالم ماقبل الدنیا،مابعد الدنیا و ذات و صفات و افعال الهی،فرشتگان،شیاطین،قضا و قدر،برزخ و قیامت...با نظام حاکم بر دنیا متفاوت است و بشر مأنوس با عالم دنیا و ماده هیچ تصوری از حقایق ماورای ماده ندارد پس اگر بحث از حقایق ماورایی را تعطیل کنیم باب معارف به روی بشر بسته می شود و اگر بخواهیم حقیقت آنرا بیان کنیم امکانپذیر نیست تنها راه ممکن استفاده از روش تشبیه و تنزیه(محکم و متشابه)است البته تشبیهات متعدد تا وجه شبه و روح معنا منتقل شود.[واحد لا بالعدد،شیء لا کالاشیاء،له علم لا کعلومنا،لیس کمثله شیء،شیء بحقیقةالشیئیة...]پس باید الفاظ قرآنی درباره حقایق ماورای ماده را به صورت کنایی و تشبیهی و حضوری و غیرمادی معنا کنیم نه حقیقی مادی حصولی. پس معاد قرآن تشبیهی است نه تحقیقی،اصل معاد به صورت مادی که محسوس و مأنوس بشر است بیان شده تا در تربیت انسان تأثیرگذار باشد و حقیقت معاد بیان نشده مگر در حد تنزیه و محکم گویی های قرآنی،معاد در قرآن کاملا مادی تصویر شده ولی با توجه به محکمات می فهمیم مادی نیست پس برداشت مادی از معاد توسط مخالفان فلسفه صحیح است اگر فقط آیات متشابه معاد را ملاحظه کنیم ولی توجه به این مطلب که تصویر مادی از معاد در قرآن تشبیه است نه تحقیق،موجب می شود حرف نهایی فیلسوفان درباره حقیقت غیرمادی معاد را بپذیریم )(انا معاشر الانبیا نکلم الناس علی قدر عقولهم) ✅ مبنای لغت شناسی علامه در المیزان کنایی و غرض محور است یعنی بر مبنای اعتباریات است که از طریق تشبیهات متعدد انتقال به روح معنا و وجه شبه پیدا می کند و آن روح معنا معنای اصلی کلمه است که از آن تعبیر به معنای کنایی می کنیم مثال واضح آن عرش و کرسی و ید است) ✅ آیات و روایات مربوط به خلقت انسان قبل الدنیا تشبیهات گوناگون است(آیه خلافت،ذر،عرض امانت،روایات عقل و جهل..) ✅ آیا امر به سجده شیطان بر انسان امر تکوینی است یا امر تشریعی؟(جواب: هیچکدام،یک حقیقت و ارتباط سه گانه تکوینی است که به لسان تشبیه در قالب تشریع بیان شده،از باب تشبیه عالم امر به عالم خلق،تشبیه عالم حقیقت به اعتبار، تشبیه ملکوت به ملک،تشبیه عالم حضور به حصول،تشبیه قضا و حتمیت به قدر و غیر حتمیت،تشبیه دفعیات به تدریجیات،تشبیه وحدت به کثرت،تشبیه مجرد به مادی،تشبیه غیب به شهادت،تشبیه معقول به محسوس، تشبیه نامحدود به محدود،لذا با تعابیر دنیایی ثمّ، اذا، اذ، ماضی، مضارع، امر، نهی.. بیان شده) ✅ روایات حقیقت عقل و جهل اصول کافی متشابه است و عبارت دیگری از همان آیات خلقت انسان و شیطان و ملائکه است. ✅ تشریع و شریعت بازسازی حقیقت است.(شریعت و حقیقت) اذکار و ادعیه بازسازی عالم ذر است اعداد در اذکار مقدمه باور به حقیقت است و جنبه منظم کردن سالک برای توجه به حقیقت دارد و مصلحت نفس الامری ندارد لذا کم و زیاد شدن عدد اذکار در مقام عمل مادامی که نظم عبادی را مختل نکند اشکال ندارد ولی در عین حال عبادات و اعداد اذکار توقیفی است و غیر قابل تغییر تا حکمت جعل و تشریع آن از بین نرود، شببه بحث قبله که حکمت تشریع قبله توجه دادن روح و قلب به حقیقت همه جایی خداست [اینما تولّوا فثمّ وجه الله،هو معکم اینما کنتم] ولی اگر این توجه قلبی در یک قالب مادی مشخص[توجه جسمانی به سمت قبله] مجسم نشود تثبیت نمی شود پس باید قالب تشریع را ثابت حفظ کنیم و در آن دخل و تصرف نکنیم. پس در خود عبادات[جزییات، شرایط، اعداد..] مصلحت نفس الامری نداریم بلکه یک مصلحت نفس الامری حقیقی واحد در حقیقت ماورایی نهفته است و این عبادت و تشریع مقدمه باور و یقین به آن حقیقت و وصول به آن است.[فاقم وجهک للدین فطرت الله... ذلک الدین القیّم،بلی من اسلم وجهه لله،لله المشرق و المغرب اینما تولوا فثمّ وجه الله،، اقم الصلاة لذکری، ان الصلاة تنهی عن الفحشاء و المنکر و لذکرالله اکبر،القَصدُ إلَى اللّه تعالى بالقُلوبِ أبلَغُ مِن إتعابِ الجَوارحِ بالأعمالِ] ✅ گفتمان آیات و روایات، تربیتی،انگیزشی،عملی و حضوری است و متناسب با فضای حضوری عالم ذر است(نه علمی حصولی نظامند مرزبندی شده) چون حکمت نزول آیات و روایات تذکر و توجه به فطرت و عالم ذر است و بنابر یادآوری و بازسازی آن عالم است لذا فضای گفتگو و مخاطبه حضوری دارد و سرشار از التفات و تغییر دیالوگ. ✅زیارت نامه های اهلبیت(علبهم السلام)هم تماما بازسازی فضای حضور و شهود عالم ذر و الست ازلی است. اگر در عالم ذر صحبت از (اشهدهم علی انفسهم الست بربکم قالوا بلی شهدنا-سوره اعراف، آیه 172-) است در زیارت نامه ها و نماز ها هم صحبت از (اشهد ان لا اله الا الله،اشهد انّ محمدا رسول الله، اشهد انّ علیا ولی الله)در اذان و اقامه و تشهد و متن زیارات است. نگاهی جامع به متن زیارت جامعه کبیره، دعای کمیل،توسل، مناجات شعبانیه، دعای عرفه، دعای ندبه،خطبه 222 نهج البلاغه... گویای این مطلب است.
📚فهرست کتب جلد 1| آیین طلبگی جلد 2| جلسه درس جلد 3| مباحثه جلد 4| برنامه ریزی تحصیلی جلد 5|پاسخ به شبهه و پرسش جلد 6|تبلیغ مجازی جلد 7|روش تدریس جلد 8|دوران عقد جلد 9|همسرداری جلد 10|فعالیت سیاسی جلد 11|رازهای نماز جلد 12|بصیرت سیاسی جلد 13|چالش های طلبگی جلد 14|حافظه و فنون یادگیری جلد 15|خودآگاهی و مدیریت خویشتن جلد 16|الفبای مقاله نویسی جلد 17|شادابی خانواده جلد 18|چگونه مطالعه کنیم؟ جلد 19|فرزندآوری جلد 20|روند تحصیلی حوزه جلد 21|راز بندگی جلد 22|زبان دوم جلد 23|خودسازی به زبان ساده جلد 24|تبلیغ شیرین شورانگیز جلد 25|مدیریت زمان جلد 26|دخل <=> خرج جلد 27|شاگرد استاد جلد 28|دوستان و دوستی ها جلد 29|مشاوران شریف جلد 30|چگونه پژوهش کنم؟ جلد 31|خوشه ای از زبان خوش؛ مهارت مدیریت فرهنگی - تبلیغی جلد 32|بیرون از متن؛ طلبه و فعالیت های فرابرنامه‌ ای جلد 33|همسری سرسری نیست؛ مهارت انتخاب همسر جلد 34|حجره نشینی جلد 35|اسلوب مسئله گویی جلد 36|درد بی درد؛ مهارت های بهداشت و سلامت جسم جلد 37|پیچ بچگی؛ مهارت هایی جهت تربیت بهتر کودک جلد 38|ترمیم یک روح مجروح؛ مهارت هایی درباره سلامت روح جلد 39| آرامش به وقت آزمایش؛ مهارت آمادگی و مقابله با اضطراب و استرس در امتحان جلد 40|باب ازدواج؛ مهارت هایی درباره پیش نیازهای ازدواج جلد 41| رموز روضه خوانی جلد 42|کوچه بچه ها؛ مهارت ارتباط با کودک 📱به بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/3433889827C48be11f7a9
دیوبندیه مذهب نیست بلکه تشکیلاتی برای مبارزه با استعمار انگلیس است حجت الاسلام حبیب عباسی مدیر گروه تبلیغی ذوالفقار در نشست جریان شناسی اهل سنت شرق ایران که در خبرگزاری رسا برگزار شد با تاکید براینکه گاهی جریان‌های که برای اهداف خاصی ایجاد شده اند به سمت وسوی دیگری می روند، گفت: دیوبندیه مذهب نیست بلکه تشکیلاتی مستقل برای ترویج علم آموزی و مبارزه با استعمار انگلیس است. حجت الاسلام عباسی در ادامه با بیان اینکه دیوبند شهر کوچکی در هند است، افزود: محمود الحسن شاگرد ملا محمود در سال 1283 هجری قمری دیوبند را تشکیل داد؛ محمود الحسن معروف به شیخ الهند می شود؛ او دومین مجموعه علمی را بعد از الازهر تشکیل داد؛ در جشن صد سالگی دیوبند، گاندی شرکت می کند؛ اکنون حدود 9000 حوزه علمیه درداخل و خارج شبه قاره هند دیوبندی هستند. 📎 ادامه خبر 🌐B2n.ir/w86364 💯 🆔 @rasanewsagency
روحانی خوش پوشی که به «خمینی آذربایجان» معروف است .pdf
624.8K
معرفی اجمالی از سیره اولین شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی
🔺اهمیت نگارش در اسلام 📚کتاب فرهنگ مطالعه و نگارش در اسلام، شیخ محمود بهبهانی(ره) ، ص ۴۸ 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab