eitaa logo
پله پله تا اجتهاد جامع
355 دنبال‌کننده
1هزار عکس
209 ویدیو
255 فایل
پاسخگویی به سؤالات طلاب از دوران قبل ورود به حوزه تا پایان طلبگی،و ارائه یک نظام جامع علمی برای دستیابی به اجتهاد جامع ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰پرسش یکی از مخاطبین کانال ✅سلام استاد همان طور که مستحضرید،مدتی است که به نظر میرسد به جنبه های مختلف شخصیت امام موسی صدر در قالب همایشهای متعدد،چاپ کتاب و ... بیش از پیش پرداخته میشود.در این میان،بعضی از شخصیت ها فرهنگی و سیاسی کشور(بعضا با مواضع سیاسی کاملا مختلف)از این جریان حمایت میکنند و در ترویج اندیشه های ایشان می کوشند. با توجه به چنین فضایی،چند پرسش خدمتتون داشتم: ارزیابی شما از اندیشه ی سیاسی و برنامه مبارزاتی امام موسی صدر چیست؟ آیا میتوان ایشان را مروج «اسلام رحمانی» دانست؟ آیا در مولفه های اندیشه و برنامه مبارزاتی ایشان با استبداد و استعمار،می توان تضاد و اختلافی مبنایی با اندیشه و عملکرد سیاسی امام رحمه الله و همفکران ایشان پیدا کرد؟ انگیزه ی جریان مروج ایشان را چگونه ارزیابی میکنید؟ وضعیت سیاسی و فرهنگی امروز کشور،چقدر نیاز به بازخوانی اندیشه های ایشان را دارد؟آیا ضرورتی را احساس میکنید؟ آیا میتوان شخصیت سیاسی و دینی ایشان را ادامه شخصیت سید جمال الدین اسد آبادی دانست؟ ✅جواب : نجفی: با سلام و تشکر از شما بابت تقریبا ده پرسشی که در قالب این یک سوال آورده اید ۰ بیشتر مطالب شما حدس و نظر است و میتواند تا حدودی درست و تا حدی قابل نقد باشد ؛ این مهم بسته به زاویه دید و اصول فکری و مبانی شما دارد۰ به هر حال شناخت امام موسی صدر و روش ایشان بخصوص در جامعه متکثر لبنان قابل تحقیق و تامل است ۰ ایشان ابتکارات زیاد و به دنبال آن موفقیت هایی مهم داشته است و به نظرم اگر بخواهیم عنوانی برای حرکت ایشان در نظر بگیریم "اصلاح اجتماعی" نام مناسبی باشد ۰ از این زاویه تلاش و زحمات آن بزرگوار برای تطبیق با بزرگانی مثل امام خمینی دارای دو تفاوت است : 🔴 اول حرکت امام در قالب بیداری اسلامی و در ابعاد مختلف واز جمله سیاسی قرار می گیرد و امام را میتوان با عنوان " مصلح سیاسی" یاد نمود ؛ و این در حالی است که از مرحوم موسی صدر بیشتر با عنوان "مصلح اجتماعی" میتوانیم یاد کنیم۰ 🔵 دومین تفاوت عمده به تفاوت محیطی و شرایط جغرافیایی و جمعیتی و تاریخی ایران با لبنان مربوط است ۰ اکثریت شیعه در لبنان غیر از ملیتی با هویتی شیعی است ۰ ایران در پنج قرن اخیر ، تشیع را در مرکز هویت ملی خود دارد و این در حالی است که در لبنان شیعیان در این نقطه مرکزی و سیاسی درجه اول قرار ندارند و تبدیل این اکثریت شیعه به یک هویت بزرگ و تاثیرگذار آرزوی آن فقید سعید بزرگوار بود ۰ از همین زاویه تفاوت ایشان با سید جمال الدین هم آشکار میشود چرا که حوزه عمل سید صدر ببشتر در لبنان و سید جمال الدین بیشتر در حوزه امپراطوری عثمانی قابل پیگیری است ۰ ♦️موفق باشید (نقل از کانال دکتر موسی نجفی) @ejtehad_jame
🔴 توصیه رهبری درباره «بیانیه گام دوم» در جلسه‌ای خصوصی ⬅️آیت‌الله شب‌زنده‌دار صبح امروز در جلسه درس خارج فقه با اشاره به دیدار اخیرش با رهبر انقلاب روایتی از آنچه ایشان درباره «بیانیه گام دوم انقلاب» گفته بودند را نقل کرده است: 🔹ایشان فرمودند که من روی این بیانیه خیلی زحمت کشیدم و فرمودند من بنای بر این ندارم که اگر چیزی نوشتم یا مطلبی می‌گویم از دیگران درخواست کنم که روی آن کار کنند ولی راجع به این می‌گویم این کار را بکنند. این درخواست و مطالبه را ایشان دارند. 🔹من دیروز در مشهد به طلاب عرض کردم که این بیانیه را مثل کتب درسی به مباحثه بگذارید و بعد در راه نشر و تبیین و پیاده‌سازی آن تلاش کنید. خود ما هم هر روز یک بخشی از بیانیه را همین‌جا قرائت خواهیم کرد. @ejtehad_jame
🔰گزیده‌ای از خاطرات شاگردان قدس‌سره 🔺️رسیده بودم سر دو راهی انتخاب؛ یک طرف پیشنهاد رفتن به و تدریس در مدرسۀ دینی باکو بود؛ 🔻و طرف دیگر مسئولیتی سنگین و رنگین در همین خودمان. اینکه از فضای معنوی قم دور شوم و در باکو که فضایش با قم زمین تا آسمان فرق داشت زندگی کنم، نگرانم می‌کرد. 🔸️برای مشورت پیش آقای رفتم. توی دلم گفتم: «خُب معلوم است که می‌گوید بمان قم!» حرف‌هایم را که شنید، 🔹️گفت: «طبیب باید آنجا برود که مریض زیاد  است؛ بروید باکو!» 🔸️دوباره تاکید کردم و گفتم: «اگر از امور معنوی دور شوم چه؟» 🔹️محکم گفت: «نخیر آقا! ویرانی‌های آنجا را در نظر بگیرید. خیال  می‌کنید سیر و سلوک به این است که دست بگیرید  و ذکر بگویید؟! این نیست آقا، بروید...»❌ 📚به شیوه باران، ص١٨ (بر اساس خاطرۀ یکی از شاگردان) @ejtehad_jame
آغاز دوره ای نو در فلسفۀ اسلامی محمد فنایی اشکوری میتوان گفت فلسفۀ اسلامی پس از ملاصدرا و ظهور حکمت متعالیه تا عصر حاضر شاهد تحول چشمگیری نبوده است. اغلب حکمای ما در این دوره مدرسان و مفسران حکمت متعالیه بودهاند. برخی از آنها گرچه آراء بدیعی داشته و نکاتی نو را طرح کرده اند، اما این نوآوریها در ظل فلسفۀ صدرائی بوده و چیزی فراتر از تعلیقاتی بر آراء ملاصدرا نیست. حکمت متعالیه منتقدانی نیز در گوشه و کنار داشته است، اما این منتقدان هرگز نتوانسته اند در بنای حکمت صدرایی تزلزلی ویرانگر ایجاد کنند یا طرحی نو در فلسفۀ اسلامی در اندازند. سهل است، هنوز ابعاد و زوایای مختلف فلسفۀ ملاصدرا و ظرفیتهای آن به درستی شناخته و استخراج نشده است. بنابراین سخن گفتن از عبور از ملاصدرا و کنار نهادن آن خام و نسنجیده است. اما این امر هرگز به معنای توقف و رکود در فلسفه نیست. میتوان با حرکت در امتداد سنت فلسفی اسلامی از فارابی تا ملاصدرا و بازشناسی آن، سخن از ورود در دورهای نو در فلسفۀ اسلامی را طرح کرد و گام در وادیی جدید نهاد. نشانههایی از آغاز چنین دورهای در عصر ما به چشم میخورد. به نظر میرسد رسالت فیلسوف اسلامی معاصر فتح این باب و گشودن این افق است. با گشوده شدن این باب چشم اندازی وسیعتر و دلپذیرتر از فلسفۀ اسلامی آشکار خواهد شد که تحول آفرین و برکت زا خواهد بود. اگر قرار باشد سخن از تمدن جدید اسلامی به میان آوریم گزیر و گریزی از ورود در این مرحله نیست. وقوع دو رویداد در دورۀ معاصر زمینه را برای چنین تحولی در فکر فلسفی فراهم کرده است. نخست ارتباط ما با تمدن جدید غربی و آشنایی با دستاوردهای علمی و فلسفی غرب است. تأثیر تمدن جدید غرب که محصول علم و فلسفۀ غرب است بر فکر و زندگی فردی و جمعی ما انکار ناپذیر است. مشاهدۀ این وضعیت و توجه به کاستیها و عقبماندگیهای ما پرسشها و تأملات بسیاری را برای ما برانگیخته که بیارتباط با تفکر فلسفی نیست. به طور خاصتر آشنایی ما فلسفههای غرب که متفاوت با فلسفۀ ما هستند و مواجهه با پرسشها و چالشها و موضوعات جدید، می تواند در نگاه ما به فلسفه تحولی ایجاد کند. ترجمۀ برخی آثار فلسفی غرب، رواج فلسفۀ مارکسیستی در ایران در نیمۀ نخست قرن شمسی حاضر، و ظهور فارغ التحصیلانی ایرانی از دانشگاههای غربی سه عامل مؤثر در آشنایی ما با فلسفۀ غرب بوده است. رویداد تأثیرگذار دیگر در ورود ما به دورهای جدید در فلسفۀ اسلامی، وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با داعیۀ پاسخگویی به نیاز انسان معاصر و بنای تمدن اسلامی در عصر جدید است، تمدنی که در آن جامعۀ بشری در ابعاد مادی و معنوی بطور متعادل شکوفا شود. بنای چنین تمدنی بدون داشتن فلسفهای درخور آن میسر نیست، فلسفهای که بنیانهای نظری چنین تمدنی را در ابعاد گونه گون تأمین کند. بدیهی است که فلسفۀ موجود ما که متمرکز بر مباحث هستی شناختی است بالفعل چنین کارکردی ندارد. بنای فلسفۀ مطلوب و در تراز تمدن نوین اسلامی، که به آن "فلسفۀ اسلامی معاصر" میگوییم، ویژگیها و الزاماتی دارد که به برخی از آنها به اختصار اشاره میشود. نخستین ویژگی فلسفۀ اسلامی معاصر توسعه در معنای فلسفه است. در گذشته فلسفه در معنای گستردهای بکار می رفت و شامل کلیۀ علوم حقیقی میشد. به تدریج در فرهنگ اسلامی فلسفه به معنای فلسفۀ اولی یا هستی شناسی بکار رفت و تقریبا محدود به آن شد. تلقی رایج ما از فلسفه همان فلسفۀ اولی است. کتابهای بدایة الحکمة و نهایة الحکمة که متون رسمی فلسفۀ ما در دورۀ اخیر به شمار میروند محدود به هستی شناسی یا مابعدالطبیعه هستند. اما فلسفه آن گونه که امروزه در محافل و مراکز فلسفی دنیا بکار میرود شعب متنوع و گوناگون دارد که یکی از آنها فلسفۀ اولی است. انواع فلسفههایی که در میان ما به فلسفههای مضاف معروفند شاخههای گوناگون فلسفه محسوب میشوند. فلسفه در این کاربرد علم واحد نیست، بلکه حوزهای از معارف است که مشتمل بر علوم گوناگون است. فلسفه در این کاربرد تفکر عقلی روشمند و نظاممند دربارۀ چیستی، مبادی و غایات هر موضوعی است. طبق این اصطلاح خردورزی عقلی در هر حوزهای مانند هستی، معرفت، انسان، سیاست و هنر کاری فلسفی است. بنابر این، فلسفۀ اسلامی معاصر خردورزی عقلی (در برابر تجربی، نقلی و شهودی) در همۀ زمینههای مورد نیاز بشر را دربر میگیرد. ویژگی دوم فلسفۀ اسلامی معاصر ارتباط آن با علوم و اندیشههای دیگر بشری است. فلسفه غیر از علوم است، اما میتواند با علوم داد و ستد داشته باشد و از این طریق برغنا و توانمندی و کارآمدی خود بیفزاید. این فلسفه باید دربارۀ پرسشهای برآمده از تأمل دربارۀ نظریات علمی طبیعی و انسانی تأمل کند و مبادی و استلزامات فلسفی علوم را بررسی کند و پیوندش با علم جدید را
جایگزین پیوندش با علوم کهن نماید. ویژگی سوم فلسفۀ اسلامی معاصر این است که از آنجا که این فلسفه قرار است زمینه ساز تمدن اسلامی جدید باشد باید با معارف و علوم اسلامی دیگر همچون کلام، عرفان، اخلاق و فقه در تعامل نزدیکتری باشد؛ از آن علوم موضوع و مسئله دریافت کند و درباب مبادی و مبانی و استلزمات فلسفی آنها تأمل کند. ویژگی چهارم این فلسفه ارتباط آن با عمل و زندگی است. روشن است که چنین فلسفهای نمیتواند خود را محدود به مباحث انتزاعی و ذهنی کند، بلکه با عمل و زندگی انسان و دغدغه ها و نیازهای او ارتباط دارد و میکوشد با پرتو افکندن بر این ابعاد حیات آدمی، زمینه را برای نیکو زیستن انسان که از غایات فلسفه است فراهم سازد. ویژگی پنجم این فلسفه آن است که فیلسوف و فلسفه پژوه در این دوره، ضمن توجه به پیشینۀ سنت فلسفی ما توجهی ویژه به دیدگاهها و دستاوردهای جدید فیلسوفان اسلامی دارد و با تحلیل و بررسی آخرین یافتهها در حوزۀ فلسفه و اندیشۀ اسلامی میکوشد افقهایی نو بگشاید. ویژگی ششم فلسفۀ اسلامی معاصر تطبیقی بودن آن است. فیلسوف اسلامی معاصر نمیتواند تلاشهای معرفتی دیگران را نادیده بگیرد، بلکه میکوشد از اندیشهها و تجربههای اندیشمندان متعلق به سنتها و مکتبهای دیگر از شرق و غرب بهره گیرد و در دیالوگی سازنده با دیگران به اندیشۀ خود عمق و غنا بخشد. بیشک ورود موفق در چنین فضایی بدون برخورداری از ویژگیهای روحی و اخلاقی و علمی همچون شجاعت، حقیقتجویی، آزاد اندیشی، انصاف، تواضع علمی، روحیۀ نقاد، پرسشگر و خلاق هرگز میسر نیست. امید میرود حقیقت جویان عرصۀ فلسفه با این توجه و رویکرد سهم خود را در شکلگیری دورهای نو در فلسفۀ اسلامی و به تبع آن فصلی تازه در حیات انسانی ایفا نمایند. سخن سردبیر در فصلنامه معرفت فلسفی شماره 60
💠متن خوانی💠 💫نکته ای لطیف که در حواشی کتابی خطّی دیدم وآن اینست که مولّفین کتب ،علی الخصوص کتب فقهی و اصولی ،نظیر مرحوم شیخ انصاری و آخوند خراسانی در کفایه از الفاظی جهت دقت خواننده استفاده میکنند مانند تَاَمَّل، و فَتَاَمَّل ...حال تفاوت این جُمَلات چیست ؟ 🌱تامَّل=اشاره الی جوابِِ خفیِّ/اشارتی است که جواب درمتن پنهان است . 🌱فتَامَّل=اشاره الی الجواب الاخفی/جواب با خفای زیاد در متن موجود است وتاملی بسزا می طلبد . 🌱فلیَتامَّل=اشاره الی جواب زیاده الخفاء/اشاره به جوابی که خفایش بسیار زیاد است وتامل بیشتری می طلبد . 🌱 هرگاه کلمه (اعلم)بیاید یعنی مطلب نیاز به تفکر دارد. 🌿در حاشیه جونگی درباره لفظ اعلم گفته شده است: إن القوم إذا إعتنوا بأمر و إهتموا بشأنه یقدمون قبل الشروع فیه کلمه (اعلم) تنبیها للسامع علی أن ما یلقی إلیه من القول یلزم حفظه و یجب ضبطه فیتنبه السامع له و یصغی الیه و حضر قلبه علیه بکلیته فلا یضع الکلام و فی معناه حرف التنبیه؛ 🌱وهرگاه کلمه(فاعلم)بیاید یعنی مطلب مابعد نیاز به ممارست شدید دارد بابه کار گیری اصول ان. 🌿در حاشیه جونگی درباره لفظ فاعلم گفته شده است:فاعلم؛ فإذا إزداد الإعتناء یوخرون و یضمون إلیه الفاء تقریرا أو تثبیتا؛ یعنی اذا تقرر هذا و وجب علیک علم (فاعلم) ذلک و لیکن علی بال منک أو تأمل أو إعرفه. 🌱وهمین طور است در متون علمی فارسی کلمه (بدان) وکلمه (بدان که). 🔹منبع:حاشیه جونگی، برگ ۳۲. 💥خلاصه شیوه‌ طرح اشکال؛ نشانگر قوت و یا ضعف آن 1️⃣ طبیعی است که پس از طرح هر نظریه، از سوی اشخاص واقعی یا فرضی بر آن نظریه اشکالاتی وارد شود. 2️⃣ اشکالات به لحاظ قوت و ضعف به چهار حالت: اقوی، قوی، ضعیف و اضعف، درجه بندی می‌شوند. 3️⃣ در متون سنتی شیوه طرح اشکال و تعبیر به کار رفته برای آن، بیانگر درجه بندی اشکال است. 4️⃣ چهار گونه تعبیر (لقائل أن یقول، إن قلت، إن قیل، لایقال) به ترتیب برای بیانِ اشکال اقوی، قوی، ضعیف، اضعف به کار برده می‌شود. @ejtehad_jame
🔰پرسش یکی از مخاطبین کانال ✅سلام استاد لطفا منابعی برای غربشناسی تمدنی معرفی بفرمایید. تشکر 🔴جواب : نجفی : با سلام مطلبی که پرسش نمودید کاملا تخصصی می باشد و دو قسمت دارد : اول شناخت مبانی فکری غرب و دوم شناخت تمدن غرب۰ برای بخش اول بیشتر فلسفه غرب میتواند مفید باشد و اگر کسی بخواهد غرب مدرن را بشناسد، شناخت فلسفه غرب در این زمینه گره گشاست ؛ ولی برای بخش،دوم میتوان از مباحث و علوم دیگر هم کمک گرفت ؛ برای همین هم دو کتاب، خدمت دوستان معرفی می نمایم : کتاب اول درباره غرب نوشته استاد متفکر دکتر رضا داوری است و کتاب دوم کتاب توسعه و مبانی تمدن غرب نوشته شهید مرتضی آوینی میتواند مفید باشد ۰ 🔵موفق باشید https://eitaa.com/drmousanajafi https://Sapp.ir/drmousanajafi
🔸امام علی علیه السلام : 🔹مَن كَثُرَ فِكرُهُ فِي المَعاصِي دَعَتهُ إلَيها؛ 🔹آنكه در گناهان، بسيار انديشه كند، [اين كار،] او را به گناه مىكشانَد. 📚غرر الحكم : ح ۸۵۶۱ 🆔 @rasanews_agency
حضرت امام خمینی(قدّس سرّه): اگر طلبه ای منصب و یا در امور مسلمین را خالی ببیند ... و فقط به بهانه درس و بحث مسئولیت نپذیرد... در پیشگاه خداوند بزرگ یقینا مواخذه می شود و هرگز عذر او موجه نیست.
✅احکام و آداب مشاغل و اصناف مختلف: https://t.me/ahkam_asnaf به ترتیب حروف الفبا: ✂️احکام آرایشگری https://t.me/ahkam_asnaf/18 🚖احکام آژانس تلفنی https://t.me/ahkam_asnaf/46 🍔🌭احکام اغذیه فروشان https://t.me/ahkam_asnaf/60 📩احکام انتخابات https://t.me/ahkam_asnaf/88 🕹🎮احکام بازی های رایانه ای https://t.me/ahkam_asnaf/70 💡🔌⚡️احکام برق کاران https://t.me/ahkam_asnaf/68 🏣احکام بیمه و تامین اجتماعی https://t.me/ahkam_asnaf/72 🎪🎈🌳احکام پارک ها و مراکز تفریحی https://t.me/ahkam_asnaf/62 🕊🐓احکام پرندگان https://t.me/ahkam_asnaf/56 👕احکام پوشاک https://t.me/ahkam_asnaf/42 💉احکام پرستاری https://t.me/ahkam_asnaf/14 🚖احکام تاکسیرانی https://t.me/ahkam_asnaf/10 🍴🍽احکام تالار های پذیرایی https://t.me/ahkam_asnaf/20 🏅⚽️احکام تربیتی - ورزشی بانوان https://t.me/ahkam_asnaf/24 🔧احکام تعمیرکاران خودرو https://t.me/ahkam_asnaf/84 📱احکام تلفن همراه https://t.me/ahkam_asnaf/44 ✅احکام حجاب و عفاف https://t.me/ahkam_asnaf/16 🎉🎁احکام جشن و شادمانی https://t.me/ahkam_asnaf/22 📖📝احکام دانش آموزی و دانشجویی https://t.me/ahkam_asnaf/34 🚕احکام رانندگان https://t.me/ahkam_asnaf/78 📀💻📡احکام رایانه و اینترنت https://t.me/ahkam_asnaf/58 💳احکام سوپر مارکت و خواروبار فروشی https://t.me/ahkam_asnaf/64 📽🎬احکام سینما و فیلم سازی https://t.me/ahkam_asnaf/26 📲احکام شبکه های اجتماعی https://t.me/ahkam_asnaf/74 💵احکام صرافی https://t.me/ahkam_asnaf/76 🎻📣🖥احکام صوتی و تصویری https://t.me/ahkam_asnaf/54 🎣🐟احکام صیادان و ماهی فروشان https://t.me/ahkam_asnaf/48 💍احکام طلا فروشان https://t.me/ahkam_asnaf/36 💰احکام عمومی بازار https://t.me/ahkam_asnaf/52 🍰🍭🍬🎂احکام قنادی و شیرینی پزی https://t.me/ahkam_asnaf/28 👞👜👠احکام کیف و کفش و چرم https://t.me/ahkam_asnaf/40 ⛏🌿احکام کشاورزی https://t.me/ahkam_asnaf/86 🌈احکام فرش و تابلو فرش https://t.me/ahkam_asnaf/38 ☕️احکام قهوه خانه ها https://t.me/ahkam_asnaf/66 🎤احکام مداحی و سوگواری (آسیب ها) https://t.me/ahkam_asnaf/80 🕌🕋احکام مسجد https://t.me/ahkam_asnaf/8 🍊احکام میوه و تره بار https://t.me/ahkam_asnaf/82 💼احکام مدیریت و کارمندی https://t.me/ahkam_asnaf/90 🏘احکام معاملات ملکی https://t.me/ahkam_asnaf/12 🎓احکام معلمان و استادان https://t.me/ahkam_asnaf/32 📚احکام ناشران https://t.me/ahkam_asnaf/50 احکام و آداب مشاغل و اصناف مختلف: + PDFکتب + دانلود یکجا در 👇👇 https://t.me/ahkam_asnaf/95
🌄 لوح | ریشه‌ای ترین جهاد 📝نخستین توصیه‌ی من امید و نگاه خوشبینانه به آینده است. بدون این کلید اساسیِ همه‌ی قفلها، هیچ گامی نمیتوان برداشت. در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شما است. ۹۷/۱۱/۲۲ 🚩مروری بر بیانیه #گام_دوم_انقلاب 💻 @Khamenei_ir
🔸ماجرای مسلمان و شیعه شدن توسط 🔹فقیه عارف مرحوم آیت الله سید محمد هادی دچار بیماری معده شده بود. 🔹پروفسور بولون را از اروپا برای جراحی او آوردند. جراح حاذق پس از یک عمل سه ساعته زمانی که آن مرجع تقلید در حال به هوش آمدن بود، به مترجم گفت تمام کلماتی که ایشان در حین به هوش آمدن می گوید را برایش ترجمه کند. 🔹مرحوم آیت الله میلانی در آن لحظات فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی را قرائت می کرد. پس از این مساله پروفسور بولون گفت: شهادتین را به من بیاموزید، از این لحظه می خواهم مسلمان شوم و پیرو مکتب این روحانی باشم. 🔹 وقتی دلیل این کار را پرسیدند، پروفسور بولون گفت: تنها زمانی که انسان شاکله وجودی خود را بدون این که بتواند برای دیگران نقش بازی کند، نشان می دهد، در حالت به هوش آمدن بعد از عمل است و من دیدم این آقا، تمام وجودش محو خدا بود، در آن لحظه به یاد اسقف کلیسای کانتربری افتادم که چندی پیش در همین حالت و پس از عمل در کنارش ایستاده بودم، دیدم او ترانه های کوچه بازاری جوانان آن روزگار را زمزمه می کند، در آن لحظه بود که فهمیدم حقیقت، نزد کدام مکتب است. 🔹بعد از آن وصیت کرد وی را در شهری که مرحوم میلانی را در آن دفن کرده اند به خاک بسپارند و اینچنین شد که مزار این پروفسور مسیحی مسلمان شده در قرار دارد.(نقل از رسا) 🆔 @ejtehad_jame
🔸 مقطع پذیرشی متقاضیان ورود به حوزه تغییر کرد 🔹با تأیید شورای تخصصی آموزش حداقل مدرک لازم جهت نام نویسی از سال نهم دوره اول متوسطه آموزش و پرورش به هشتم تغییر یافت. 🔹علاقه مندان جهت نام نویسی در آزمون ورودی پذیرش حوزه های علمیه برادران می توانند تا می‌توانند تا 27 اسفندماه به سامانه اینترنتی معاونت آموزش حوزه های علمیه به نشانی http://howzeh-qom.ir مراجعه کنند. 🌐 rasanews.ir/002Viz 🆔 @rasanews_agency
🔸تنبیه سخت رضاخان برای ناقدان بهائیت 🔹رضاخان به خاطر اینکه شیرازی علیه سخنرانی کرد، او را تبعید کرد. 🔹 رژیم پهلوی از افشای حقایق در خصوص بهاییت وحشت داشت و علیه افشاگران آن اقدام تند می‌کرد. به علاوه مبارزه با بهاییت، مبارزه با کشف حجاب و بی‌حجابی را به همراه داشت. 🔹چرا که «بابیان» جزء اولین کسانی بودند که با تربیت زنی که بعداً قره‌العین لقب گرفت، تبلیغ و اشاعه بی‌حجابی در ایران را شروع کردند و به وسیله او در از بین بردن حجاب و زدودن قبح بی‌حجابی کوشیدند. @ejtehad_jame
Recording۲۰۱۹۰۲۲۸_001.amr
5.83M
تفاوت اجتهاد و اعلمیت قبل از انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب-لزوم باز خوانی مصاحبه های حضرت امام با خبرنگاران دنیا در اوایل انقلاب جهت پاسخگویی به کثیری از شبهات معاصر-تفکیک مرز بین اسلام ناب و اسلام آمریکایی از واجبات بسیار مهم سیاسی در نظر حضرت امام است @ejtehad_jame
Recording۲۰۱۹۰۲۱۳_001.amr
4.91M
معرفی چند کتاب مفید در زمینه تاریخ اسلام و شناخت ادیان بزرگ شرق و غرب-ضرورت آشنایی طلاب با بحث جریان شناسی و تأثیر عمیق آن در جامعه-معرفی چند کتاب درباره جریان شناسی معاصر @ejtehad_jame
Recording۲۰۱۹۰۱۳۱_002.amr
9.06M
سیر مطالعات اصولی در حوزه-علوم مورد نیاز یک طلبه-معرفی چند کتاب فقهی و اصولی مفید برای سطح عالی و درس خارج حوزه-پیشنهاداتی برای طلاب درس خارج @ejtehad_jame
Recording۲۰۱۹۰۱۳۰_001.amr
6.86M
معرفی یک نظام جامع معرفتی قرآنی برای طلاب حوزه و جامعه از مجموعه آثار علامه طباطبایی(قدّس سرّه)و آیت الله مصباح یزدی(مدّظلّه) و آیت الله جوادی آملی(دام بقاءه) و شهید مطهری(رحمةالله علیه) و حضرت امام(قدّس سرّه) @ejtehad_jame
Recording۲۰۱۹۰۲۲۷_001.amr
5.03M
بازخوانی کوتاه از سیره علمی و عملی آیت الله مرعشی نجفی(رحمةالله علیه)-ضرورت بهره برداری از سیره علمای بزرگ شیعه-لزوم مراجعه و مطالعه کتب دسته اول و منبع @ejtehad_jame
Recording۲۰۱۹۰۲۲۰_001.amr
8.37M
فهم معنا و مفهوم و مصداق حداقلی و حداکثری از کلمات قرآن و روایات-لزوم فراگیری سه علم در حوزه علمیه(جذاب و مهم) @ejtehad_jame
۳۱-تفاوت ادبیات تعلیمی و حقوقی دین با ادبیات تربیتی و انگیزشی دین.amr
1.83M
-تفاوت ادبیات تعلیمی و حقوقی دین با ادبیات تربیتی و انگیزشی دین(مطالبی بسیار مفید از کتاب ادبیات دین از استاد اکبر نژاد) @osul_etebariat
۳۷-راه ههای اثبات وجهه علمی طلبه به محافل ومجامع علمی، ادبیات حقوقی وتربیتی .amr
9.3M
-راه ههای اثبات وجهه علمی طلبه به محافل ومجامع علمی-تفاوت ادبیات حقوقی وتربیتی و تأثیر آن در تبلیغ @osul_etebariat