🗓سالروز دو واقعه مهم و پرعبرت
🏴تحمیل حکمیت بر امیرالمومنین
🏴جنگ امیرالمومنین علیه مارقین/۱۳
💠رهبرانقلاب
‼️بصیرت خودتان را بالا ببرید، من مکرر این جمله امیرالمؤمنین در جنگ صفین را بیان کردم که فرمود: «الا و لایحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر». سختی پرچم امیرالمؤمنین از پرچم پیغمبر، بیشتر بود؛ چون در پرچم پیغمبر دوست و دشمن معلوم بود اما زیر پرچم امیرالمؤمنین دوست و دشمن آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرفهائی را میزد که دوست میزند؛ همان نماز جماعت را که تو اردوگاه امیرالمؤمنین میخواندند، تو اردوگاه طرف مقابل هم میخواندند. بعضیشان مثل خوارج که خیلی هم عبادتشان آب و رنگ داشت؛ یک شبی امیرالمؤمنین از تاریکی شب استفاده کرد و از اردوگاه خوارج عبور کرد، دید یکی دارد با صدای خوشی میخواند: «أمن هو قانت ءاناء اللیل» یک نفر کنار حضرت بود، گفت: یا امیرالمؤمنین! خوش بحال این کسی که دارد این آیه را به این قشنگی میخواند. ای کاش من یک موئی در بدن او بودم؛ چون او به بهشت میرود؛ حتماً، یقیناً؛ من هم با برکت او به بهشت میروم. این گذشت، جنگ نهروان شروع شد. بعد که دشمنان کشته شدند امیرالمؤمنین آمد بالاسر کشتههای دشمن، همیطور عبور میکرد یکی را گفت بلند کنید، بلند کردند. به همان کسی که آن شب همراهش بود، حضرت فرمود این همان کسی است که تو آرزو کردی یک مو از بدن او باشی، که آن شب داشت آن قرآن را با آن لحن سوزناک میخواند! اینجا در مقابل قرآن ناطق، امیرالمؤمنین میایستد، شمشیر میکشد! چون بصیرت نیست؛ بصیرت نیست، نمیتواند اوضاع را بفهمد. ۸۸/۵/۵
# نقل از جهاد تبیینی
🏴 @ejtehad_jame
🗓سالروز دو واقعه مهم و پرعبرت
🏴تحمیل حکمیت بر امیرالمومنین
🏴جنگ امیرالمومنین علیه مارقین/١۴
💠رهبرانقلاب
‼️امیرالمومنین میفرماید بصیر آن کسی است که بشنود، گوش خود را نبندد؛ وقتی شنید، بیندیشد. من یک مثال از تاریخ بزنم. در جنگ صفین لشکر معاویه چیزی نمانده بود که بکلی منهدم و منهزم شود. حیلهای که برای نجات خود اندیشیدند، اینبودکه قرآنها را بر نیزهها کنند، با این معنا که قرآن بین ما و شما حکم باشد. کار عوام پسند قشنگی بود. عدهای که بعدها خوارج شدند و روی امیرالمؤمنین شمشیر کشیدند، گفتند این که حرف خوبی است؛ میگویند بیائیم قرآن را حکم کنیم. ببینید، اینجا فریب خوردند؛ اینجا لغزیدند، این کسی که دارد دعوت میکند و میگوید بیائید به حکمیت قرآن تن بدهیم، کسی است که دارد با امام منتخبِ مفترض الطاعه میجنگد! او چطور به قرآن معتقد است؟ امیرالمؤمنین غیر از اینکه از نظر ما از طرف پیغمبر منصوب بود، اما آن کسانی هم که این را قبول نداشتند، این مسئله را قبول داشتند که آن روز بعد از خلیفه سوم، همه مردم با او بیعت کردند، خلافت او را قبول کردند؛ شد امام، شد حاکم مفترض الطاعه جامعهی اسلامی. هر کس با او میجنگید، روی او شمشیر میکشید، وظیفه همه مسلمانها بود که با او مقابله کنند. اگر این کسیکه قرآن را سر نیزه کرده، حقیقتا به قرآن معتقد است، قرآن میگوید که تو چرا با علی میجنگی. اگر واقعا به قرآن معتقد است، باید دستهایش را بالا ببرد، بگوید آقا من نمیجنگم؛ این مطلب مشکلی بود که نشود فهمید؟ این بیبصیرتی ناشی از چشم بستن بر روی یک حقیقت واضح است! ۸۹/۸/۴
#نقل از جهاد تبیینی
🏴 @ejtehad_jame
🏴 توصیههایی پیرامون #زیارت_اربعین
ص (۱)
بسم الله الرحمن الرحیم
باید افرادی که ذینفوذ هستند در یک جمع، و دیگران کلماتشان را قبول دارند، چه به عنوان #منبر یا #سخنرانی یا #درس یا #روحانی کاروان یا هر چیز دیگر، همانطوریکه در #حج معمولاً جلسه در #تهران گرفته میشود و اعمال حج نشان داده و توضیح داده میشود، همین کار را در این زیارات انجام دهند. به این صورتکه از زیر مجموعهی خودشان سؤال کنند از هر صنفی هستند؛ #دبیرستانی یا #دانشگاهی یا #تاجر و ... - در این جمعیت عجیبی که انشاءالله به سلامت موفق بشود- بپرسند #هدف چیست؟ هدف را مشخص کنند. ببینند اینها میدانند هدف چیست یا فقط میخواهند #زیارت بروند، #ثواب ببرند و بیایند باز سر کار خودشان باشند؟ چند تا از کلمات امام #حسین علیهالسلام انتخاب کنند و به اینها حالی کنند که حضرت امام حسین علیهالسلام به دنیا #توجه نداشت. #دنیا را یک مسیر و جادهای بیشتر حساب نمیکرد. و #مرگ را اصل این #سفر میدانست. هدف #خلقتی که خدا به #انسان داده، تقریباً از مرگ شروع میشود. امام حسین علیهالسلام هم دلخوشیاش به این بود که از این پل به آسانی ردّ میشود و با آنهاییکه به آنها #عشق میورزد، #وصال پیدا میکند، چرا که میفرماید: «و ما أولهنی إلی أسلافی اشتیاق یعقوب إلی یوسف». من #زندگی دنیا برایم زندگی نیست. مثل اینکه حضرت #یعقوب علیهالسلام هم زندگی نداشت و در نتیجه مبتلا به نابینایی شد و همهاش آه میکشید برای #یوسف و دوری از او.
آیا شماها میخواهید با رفتن و برگشتن از اینجور #معارف درونتان ظهور بکند و طمع لذات دنیا از خاطرتان پاک شود، محو شود و طمع به لذات آنجا در شما پیدا شود و یا اگر هست تقویت شود؟.
خلاصه یا #حسینی شوید و برگردید، یا اگر حسینی هستید، حسینیتر بشوید و برگردید.
مثلاً بنده در جوانی موفق شدم مادرم و یکی دو تا از زنان آشنا و اقوام را با خودم بردم #کربلا و آنجا هم #مریض شدم، مادرم هم سرش شکست، مشکلاتی هم پیش آمد. بالأخره وقتی برگشتیم، استاد ما [مرحوم آیت الله حاج شیخ عباس #طهرانی ] که یک قدری اهل این حرفها بود، میگفت: من اثر این زیارت را در تو میبینم. یا میگفت نور زیارت را در تو میبینم. یک چنین چیزی.
خلاصه سفر، سفر #تجارت است. تجارت #روحی است و تبدیل #افکار است. و برای تبدیل این افکار، سخنان حضرت خوانده و معنا شود. همین کتاب [ #سخنان_حسین_بن_علی_علیهماالسلام_از_مدینه_تا_کربلا] تألیف آقای #نجمی همراه باشد و آنها هم داشته باشند، که حضرت در برابر افراد چه فرمود؟ در منازل، در #مکه، در راه و در روز #عاشورا و... ، این سفرنامهی حضرت است.
شما هم میخواهید مثل #حجاج بیتالله، - خانهای که بانیاش حضرت #ابراهیم خلیل الله علیهالسلام بود- ، یک سفری نظیر سفر حج داشته باشید، منتهی زیارتگاهش، شهادتگاه بزرگترین و شریفترین #شهید است. و با چنین ملاقاتی، با چنین زیارتی، با چنین عرض سلامی، باید یک چیزی در #روح وارد شود، که هر کسی از #مؤمنین که اهل #شناخت اند، بگویند ایشان فرق کرده. از یک ماه پیش، دو ماه پیش که با هم بودیم تا حالا خیلی فرق کرده؛ شوقییاتش، ذوقییاتش، علاقههایش فرق کرده. مثلاً اگر #محرم و #صفر عزاداری میکند، حالا هر دوازده ماه میخواهد #عزاداری کند، مثل کسی که ماه رمضاناش قبول شده، دلش میخواهد همهی سال ماه #رمضان باشد.
این حرفها به خاطر این است که شما سؤال فرمودید، ما هم در جواب اینها را عرض میکنیم شاید یک چیزی هم به برکات آنها به ما برسد....
🏴 @ejtehad_jame
ادامهی مطلب در پیام بعدی⬇️
⬆️ ادامهی مطلب صفحهی قبل (۲)
🔹 ... حضرت اساسنامهی خروجش از محوطهی #معاويه ها و #یزیدی ها را در این فرمایشات بیان کرده. یک کسی به حضرت #صادق علیهالسلام عرض کرد شما روی چه مبانی و پایههایی زندگی میکنید؟ که حضرت در جواب فرمودند که بر چهار پایه.
اول اینکه دیدم کسی #عمل مرا انجام نمیدهد؛ بنا گذاشتم که خودم کار خودم را بکنم.
دوم این که «علمت أن الله مُطَلِّعٌ علیَّ فاستحییتُ»؛ [ دانستم که خدای متعال مطلِع است بر من، پس حیا کردم.]
دیگر اینکه دانستم که آخر کارم #موت است «فاستعددتُ»؛ [ ... پس آماده شدم.]
و دیگری اینکه «علمت أن رزقی لایأکله غیری فاطمأننتُ»؛ [ دانستم که رزق مرا دیگری نمیخورد، پس اطمینان پیدا کردم.]¹
باید هر #مسلمانی یک #قانون_اساسی برای زندگی خودش و #خانواده اش و کسانی که از او حرفشنوی دارند، در ذهنش و در دفترش داشته باشد و آن را در تابلوی محل کارش و در جایگاه #خواب و استراحتش نصب کند، تا نشان دهد که این چه کاره است؟ معنای #انسانیت خودش را نشان بدهد.
همانطوریکه این تابلوها نشان میدهد که مثلاً اینجا لوازم خانگی میفروشند. اینجا قطعات ماشین، فروش میرود، انسان #مسلمان هم باید در محلهایی که هست، بالای سرش، این طرف و آن طرفش، این اشارات در مورد این مسائل همیشه چشمزد و گوشزد باشد، برای خودش و برای اطرافیانش. اینها به منزلهی مبارزهی با #مواد_مخدر است. چون اصلیترین مادهی مخدر، خود دنیاست. #علاقه داشتن و عشق به دنیا داشتن بزرگترین مادهی مخدر است. برای مبارزه با این مواد مخدر باید این #فکر ها را کرد. و حضرت این فکرها را در این بیاناتشان نشان داده.
☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
___
۱) [ #بحارالانوار ج ۷۸ ص ۲۲۸]
🏴 @ejtehad_jame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دخالت در #سیاست در راس تعلیمات انبیاست
💢امام خمینی(ره): ما همه تعلیمات انبیا را کنار گذاشتیم، فقط به آن تعلیماتی که با- عرض میکنم- دخالت نکردن در سیاست و دخالت نکردن در جامعه و اینها [مرتبط است] فقط همینش را گرفتهایم. نمازش را گرفتهایم، باقی را رها کردیم.
🏴 @ejtehad_jame
6.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️ منظور از عبارت عِنْدَ قَبْرِ الْحُسَین علیهالسلام
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
[منظور از عبارت] عِنْدَ قَبْرِ الْحُسَین علیهالسلام، [در روایات] معلوم است. این زمین به این وسیعی کجایش عند قبر الحسین است؟ همینکه شخص شروع کرد به قرب قبر حسین علیهالسلام، عند قبر حسین صادق است. یادم میآید در اربعین، کربلا بهاندازهای شلوغ میشد و بهاندازهای اجتماع میشد که از همان جایی که آدم از اتومبیل پیاده میشد، مثلاً همان گاراژی که مطابق [و روبهرو] با در قبلۀ صحن حضرت سیدالشهدا علیهالسلام است، از آنجا ابداً دیگر کسی نمیتوانست حرکت بکند و بیاید، مگر در غایت صبر و طمأنینه که آیا بگذارند یک قدم جلو برود یا نه؟! مثل همان که میگویند اگر سوزن بیندازید به زمین نمیرسد. از آنجا تا به صحن چقدر مسافت است؟ از صحن تا خود حرم چقدر مسافت است؟ حالا اگر یک وقتی چنین شد و انسان قادر نبود راه برود ـهمین الآن هم اگر راه را باز بگذارند[١]، شاید جمعیت برسد به اینجا که خدا میداند از چند فرسخی اینطور ازدحامی میشود که آدم نمیتواند قدم از قدم برداردـ بر همۀ اینها عند قبر الحسین علیهالسلام صادق است، خصوصاً در مواقع ضرورت که آدم میفهمد عند قبر الحسین علیهالسلام است. آن جای به آن دوری عند قبر الحسین علیهالسلام است نسبتبه دهفرسخی و بیستفرسخیای که مثلاً خارج از چهار فرسخ است [که در روایت آمده است].
#پی_نوشت:
١. حضرت آیتالله بهجت این بیانات را در اسفند ماه سال ١٣٧٧ بیان فرمودهاند که در آن زمان حزب بعث، راهپیمایی اربعین را ممنوع کرده بود.
☑️ @ejtehad_jame
"نکات قرآنی"
(۴۲۸)
یَنهَونَ عَنِ المُنکَرِ"
(از بدیها و ناهنجاریها نهی می کنند!)
اصل نهی از زشتی ها و بدیها، و در یک کلمه نهی از ناهنجاریها، از اوصاف جامعه ی به رشد رسیده است. جامعه ای که به قول قرآن بهترین است "خَیرَ اُمَّةِِ"! این یک اصل تکاملی و کارآمد است. اما متاسفانه در جهان اسلام چنان بسته و نامقبول به آن عمل شده که امروزه تلقی اغلب مردمان از آن، چیزی جز یک پدیده ی خشن و مزاحم زندگی نیست. امروزه تا اسم نهی از منکر می آید همه ذهن ها فقط متوجه روسری و طرز پوشش و ساز و آواز فلان می رود. چنان شده اند که گویی ذهن شان فراتر از اینجور چیزها نمی رود. حال آنکه منکرات مصادیق فراوان دارند و برخی شان به مراتب حائز اهمیت ترند. آن که حق مردمان را نمی دهد و ثروت را عادلانه توزیع نمی کند، مصداق بارز منکر است، وقتی صاحب منصبی بجای آنکه فرصت های شغلی برابر ایجاد کند فقط این فرصت ها را در اختیار اطرافیانش بگذارد، مصداق بارز منکر است، وقتی بجای آنکه بورسیه های تحصیلی به نوابغ و نخبگان جامعه تعلق گیرد، به خویشان و نزدیکان بعضاً بی استعداد و کم استعداد داده شود، مصداق بارز منکر است، وقتی داروهایی که باید به موقع در اختیار دردمندان جامعه قرار گیرد، در انبار سودجویان ذخیره می شود و از بازار آزاد سر در می آورند، مصداق بارز منکر است، آنگاه که زوج جوانی برای دریافت یک وام ساده ازدواج ماهها و بلکه سالها در انتظار می مانند و از آن طرف قلیل انگشت شماری میلیاردها بدون کمترین ضمانتی از بانک ها می ستانند، این مصداق بارز منکر است... پس ابتدا منکرهای مادر را ببین. ای دوست اهل قرآن، حواست فقط به طرز روسری و ساز و آواز این و آن پرت و مشغول نشود، نگاهت را وسیع کن، هشیار باش تا مبادا از مصادیق بزرگتر و خانمانسوزتر منکرات غفلت کنی. ابتدا علت ها را ببین و بعد معلول ها را. و یادت باشد که امام حسین (ع) قیامش را بر پایه اصل مترقی امر به معروف و نهی از منکر به جهانیان می شناساند. اصلی که در مرتبه ی اولیه اش متوجه مسئولین یک جامعه است و در مرتبه ثانویه اش متوجه مردمان عادی است. زیرا آموزش متعالی امری است که از بالا به پایین نزول می یابد. این اصلِ رشد دهنده اگر خوب و همه جانبه فهمیده شود، بدون شک جامعه ای پاک و رشدیافته و عاری از زشتی ها به ظهور رسیده است.
🌺 @ejtehad_jame
نظام طلبگي 01.mp3
11.15M
🔈 #نظام_طلبگی_در_قرآن
📢 دریافت هایی نظام پژوهانه از «آیه نفر»
📢 جلسه اول
📅98/07/16
🔔 @ejtehad_jame
🔶بر خلاف آیت الله خویی اکثر بزرگان به وثوق صدوری اعتقاد دارند. / بسیاری از شاگردان آیت الله خویی راه استادشان را نرفتند. / کتب رجالی ما جزء جوامع رجالی مصطلح نیستند بلکه فهرست کتابهای دیگر و از تراجم بوده اند.
🔲حجتالاسلام والمسلمین محمدحسن ربانی بیرجندی از اساتید رجال مشهد
🔹 مرحوم آیتالله خویی در واقع صغری محور بوده یعنی معتقد است که ما در اعتبار سنجش اخبار باید تک تک روایات را بررسی کنیم. اکثر بزرگان مانند؛ مرحوم شیخ طوسی، شیخ صدوق، شیخ حرّ عاملی در وسائل الشیعه و طیف عالمان کبری محورند به این معنی که؛ مثلا شیخ صدوق در مقدمه کتاب «من لا یحضر الفقیه» میگوید: «من روایات این کتاب را از روایات مشهور گرفتم»، یعنی اگر برای شیخ صدوق ثابت میشد که یک کتاب مشهور اصحاب ائمه هست دیگر نیازی نبود که روایات از نظر سند بررسی شود.
🔹کسانی مانند آیتالله فلسفی رحمة الله علیه، آیتالله میرزا جواد آقای تبریزی، آیتالله آقای وحید خراسانی، آیتالله آقای سیستانی، آیتالله روحانی، شهید صدر همه اینها، با اینکه از شاگردان مرحوم آیتالله خویی هستند، هیچکدام روش آقای خویی را ادامه ندادند.
🔹 اضطراب فتاوی در مورد کسانی که معتقد به وثوق سندی هستند زیاد دیده میشود. مرحوم شیخ یوسف بحرانی یکی از اشکالاتی که همیشه به سید محمد موسوی عاملی صاحب مدارک در فقه وارد میآورده این بوده که؛ حرفهای این صنف همیشه مضطرب است. در جایی حدیثی را استشهاد میکنند و در جایی دیگر همان حدیث را رد میکنند!
🔹 اساتید بزرگی مانند آقای سید احمد مددی معتقدند که جوامع رجالی قدمای ما جوامع رجالی نیستند بلکه اینها فهرست کتبهای اصحاب متقدم هستند. قرینههایی هم در این باب میتوان اقامه کرد مثلا؛ نام کتاب مرحوم شیخ نجاشی «فهرست مصنف الإمامیّه» هست یا شیخ طوسی «الفهرست» نوشته. پس این دلیلی است که این کتابها، کتابهای رجالی اصطلاحی نبودهاند بلکه کتابهای تراجم یا به عبارت دیگر کتابهای فهرست کتابها بودند.
🔹یک نکته دیگر اینکه این کتابها توسط مستشرقین در کمپانی هند شرقی چاپ شد. آنها دنبال فهرست نگاری بودند تا شخص شناسی. همه اینها قرائنی هست که آن متقدمانی که در باب رجال کتاب نوشتند اصطلاح علم رجال یا رجال اصطلاحی بیشتر مورد نظر ایشان نبود.
🌐شبکه اجتهاد
🆔 @ejtehad_jame
🗓سالروز رحلت ملااحمدنراقی
💠رهبرانقلاب
‼️امروز، حوزه علمیه از زمان خودش خیلی عقب است. حساب یک ذرّه و دو ذرّه نیست. مثل اینستکه دو اسب سوار در یک وادی همراه هم بروند و یکی اسبش از دیگری تندروتر باشد و آنکه اسبش کندروتر است، بعدا به اتومبیل دست پیدا کند. طبیعی است آنکه اسبش تندروتر است، به گرد او هم نمیرسد. الان وضعیت اینگونه است. امروز امواج فقه و فلسفه و کلام و حقوق، دنیا را فرا گرفته است. حتی در علم اخلاق، یکی از اَعلام حوزه چند سال قبل از این، سفری به انگلستان کرده بودند و در آنجا کتابخانهای را دیده بودند. به من فرمودند یک طبقه از این کتابخانه، کتب اخلاقی بود که فرنگیها در چند سالِ اخیر نوشتهاند! در آن چند سال، حوزه علمیه قم، چند کتاب اخلاق بیرون داده بود؟ یک هزارم آن؟ گمانم کمتر از این مقدار است! این تازه اخلاق است که میدانید غرب با اخلاق سرآشتی ندارد. ولی ما بعد از «معراج السعادة» و «جامع السعادات»، در حوزه هایمان، چه کتابی نوشتیم؟ البته بعدها در چند سال اخیر، چند کتاب اخلاق نوشته شده است اما چیزی که بشود به عنوان یک کتاب علمی ارائه کرد داریم؟! ۷۴/۹/۱۳
#نقل از جهاد تبیینی
@ejtehad_jame
🗓سالروز رحلت ملاعباس تربتی
💠رهبرانقلاب
‼️جوانان عزیز از تهذیب قلب غفلت نکنید، پایه همه بدبختیهای ملتها عدم خودسازی است لذا همه باید تهذیب نفس کنید! ۷۸/۶/۱۰
‼️اشتباه است که ما خیال کنیم دشمن فقط آمریکا و صهیونیست است، ما یک دشمن خطرناکتر از آمریکا و صهیونیسم هم داریم و آن نفس است! ۸۰/۵/۶
‼️جوانان عزیز، بینش سیاسی لازم است اما اصل نیست، اصل ایمان است که باید در دلهایتان مستقر شود که با خودسازی میسر است، با نفس خود مبارزه کنید، به نماز و دعا و ذکر توجه کنید اینها شما را در برابر دشمن پولادین خواهد کرد! ۷۰/۸/۱۵
‼️جوان طلبه ما، بیش از گذشته نیازمند تهذیب است. ما قلههای تهذیب داریم مثل حاج میرزا جوادآقا ملکی، علامه طباطبائی، آقای بهجت، آقای بهاءالدینی و سایر علمای ربانی که قلههای تهذیب در حوزه بودند. شناخت زندگی اینها، حرفهای اینها، از شفابخشترین چیزهائی است که میتواند به انسان آرامش بدهد، دلها را نورانی کند. ۸۹/۷/۲۹
📚کتاب فضیلت های فراموش شده،نوشته فرزند ملاعباس تربتی،در شرح احوالات پدر بسیار مفید و آموزنده است.لطفا مراجعه شود.
#نقل از جهاد تبیینی
@ejtehad_jame
#سبڪزندگےاسلامے🕌
#ضعففرهنگڪارجمعے١💫
💢مقام معظم رهبری:
"اسلام گفته است:« وَاعْتَصِموُا بِحَبلِ اللّهِ جَمیعًا» یعنی حتی اعتصام به حبل الله هم باید دسته جمعی باشد."
🔹یکی دیگه از مقوله های سبک زندگی اسلامی، کار جمعیه که متأسفانه چندان مورد توجه نیست.
عزیزان! وقتی اعتصام به حبل الله باید دسته جمعی باشه، در واقع خدا داره به ما میگه؛ رمز موفقیت تو کار جمعیه.
نمونه های منحصر به فردی از این کارهای دسته جمعی و آثار و برکات خیره کننده ش رو همه مون به چشم دیدیم و یا شنیدیم مثل؛ حرکت مردمی در حادثه سیل اخیر، بسیج مردمی در دفاع مقدس و حشدالشعبی عراق تو جنگ با داعش.
پس حالا که به اهمیت موضوع پی بردیم، سعی کنیم تو مناسبات اجتماعی و غیره ازش غافل نشیم چون قراره ما یه کشور تمدن ساز بشیم برا همه دنیا!!
╭━━━⊰❀⊱━━━╮
||•🇮🇷 @ejtehad_jame
╰━━━⊰❀⊱━━━╯