🔻آیتالله خامنهای در مراسم افتتاحیه کنگره جهانى حضرت رضا (علیهالسلام):
🔰همه کارهای ائمه در جهت تشکیل حکومت اسلامی بود
🔹ائمّه از لحظهى وفات رسولاللّه تا سال ٢۶٠ درصدد بودند که حکومت الهى را در جامعهى اسلامى به وجود بیاورند؛ این، اصلِ مدّعا است... آیندههاى میانمدّت و بلندمدّت و در مواردى هم نزدیکمدّت وجود داشت. همهى کارهاى ائمّه (علیهم السّلام) یعنى درس، حدیث، علم، کلام، محاجّه با خصوم علمى، با خصوم سیاسى، تبعید، حمایت از یک گروه و ردّ یک گروه، در این خط است.
۱۳۶۵/۰۴/۲۸
🔗 مطالعه متن کامل بیانات:
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=45992
💻 @khamenei_maaref
🗓سالروز تحریم جشن نیمهشعبان
🏳توسط حضرت امام خمینی(ره)
💠امام خمینی
‼️ملت ايران بداندكه دولت پلید در کارست كه مسير نهضت را تغيير دهد و از شاهكارها دامن زدن به لزوم جشن است، ملت بیدار ايران میداند كه هر نغمه با هر اسم او را از مسير قيام ضدشاه منحرف كند شيطانى است، اگر چه با اسم ولى الله اعظم باشد؛ ما روزى را عيدمیگيريم كه بنيان ظلم رامنهدم كنيم و آن روزعيد ولیعصر(عج) است! ۵۷/۴/۱۳
‼️دیروز مقدس نماهای بیشعور میگفتند دین از سیاست جداست و مبارزۀ با شاه حرام است، امروز میگویند مسئولین نظام کمونیست شدهاند! تا دیروز مشروبفروشی و فساد حکومت ظالمان برای ظهور امام زمان را مفید میدانستند، امروز از اینکه در گوشهای خلاف شرعی که هرگز خواست مسئولین نیست رخ میدهد، فریاد «وا اسلاما» سر میدهند! دیروز حجتیهایها مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحۀ مبارزات تلاش نمودند تا اعتصاب چراغانی نیمۀ شعبان را به نفع شاه بشکنند، امروز انقلابیتر از انقلابیون شدهاند! ۶۷/۱۲/۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
#یادآوری #مهم
💠 نماز توبه یکشنبه ماه ذیالقعده
🔻«انسبنمالک» میگوید: رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) در یکشنبۀ ماه ذیقعده از منزل بیرون آمدند و فرمودند: ای مردم! کدامیک از شما میخواهد توبه کند؟ عرض کردیم: همه میخواهیم توبه کنیم.
فرمود:
1⃣ غسل کنید؛
2⃣ و وضو بگیرید؛
3⃣ و چهار رکعت نماز (دو نماز دو رکعتی) _در هر رکعت یک بار «سوره حمد»، سه بار «قل هو الله احد» و هر کدام از دو سوره معوذتین (سوره فلق و سوره ناس) را یک بار_ بخوانید؛
4⃣ سپس (پساز اتمام ٤ ركعت نماز) ۷۰ بار استغفار کنید
5⃣ و آن را به «لا حولَ و لا قوةَ الا بالله العلی العظیم» ختم کنید؛
6⃣ آنگاه بگویید: «يَا عَزِيزُ يَا غَفَّارُ اغْفِرْ لِي ذُنُوبِي وَ ذُنُوبَ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لَا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْت».
🔸 سپس رسول خدا (ص) فرمود: هر بندهای از امت من این عمل را انجام دهد، از آسمان به او ندا میشود: ای بندۀ خدا! عمل خود را از نو آغاز کن؛ زیرا توبۀ تو پذیرفته و گناه تو آمرزیده شد...
🔹 در ادامه روايت آثار زيادى براى اين نماز ذكر شده كه عبارتند از اينكه در روز قیامت، دشمنانت را از تو راضی مینمایند. با ایمان از دنیا میروى. دینت از تو گرفته نشده و قبر تو وسیع و نورانى خواهد شد. پدر و مادرت راضی میشوند، پدر و مادر، تو و خاندانت بخشیده شده و در دنیا و آخرت خوشرزق خواهى بود. جبرئیل با فرشته مرگ پیش تو آمده و به او دستور میدهد که با تو خوشرفتار بوده، بهخاطر مرگ آسیبی به تو نرسانیده و به نرمى، روح را از بدنت خارج نماید».
🔸 اين روايت در كتاب اقبالالاعمال ذكر شده و در كتاب المراقبات و همچنين مفاتيحالجنان به آن اشاره شده است.
🔻آیت الله مصباح یزدی مطرح کرد؛
🔸نیازمند تحول علمی در حوزه هستیم
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در دیدار جمعی از اساتید طرح ولایت:
🔹در بین کارهای جاری خودمان چیزی را همانند طرح ولایت سراغ ندارم که تا این اندازه به حال اسلام و نظام اسلامی مفید واقع شود.
🔹اگر سیر کلام را مورد بررسی قرار دهیم تحول بزرگی در آن پیدا نخواهیم کرد، نه تنها تحولی وجود ندارد، بلکه در برخی موارد تنزل نیز خواهیم دید.
🔹 البته در فقه و اصول نیز به تحول نیاز داریم، اما در سایر رشته ها این احساس نیاز بیشتر است.
🔹امروز از چند کشور برای ترجمه کتب دوره طرح ولایت درخواست های بسیاری صورت گرفته و این نشان می دهد راهی که انتخاب کرده ایم درست بوده است.
🌐 rasanews.ir/002kvL
🆔 @rasanewsagency
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ امام کاظم (علیه السلام) فرمود :
بلا و گرفتارى بر مؤمنى وارد نمى شود مگر آن كه خداوند جلّ و على بر او الهام مى فرستد كه به درگاه بارى تعالى دعا نماید; و آن بلا سریع بر طرف خواهد شد. و چنانچه از دعا خوددارى نماید، آن بلا و گرفتارى طولانى گردد. پس هر گاه فتنه و بلائى بر شما وارد شود، به درگاه خداوند مهربان دعا و زارى نمائید.
الكافی: ج 2، ص 471، ح 2، وسائل الشّیعه: ج 7، ص 44،ح 8674
❇️ مناجات بسیار زیبا با خداوند متعال
🗓سالروز رحلت مهدیآذریزدی
📚روز ادبیات کودک و نوجوان
💠رهبرانقلاب:
‼️من خودم را از جهت رسیدگی به فرزندانم، بخشی مدیون آقای مهدی آذری یزدی و کتاب قصههای خوب ایشان میدانم. آنوقتی که کتاب ایشان درآمد من رفتم تورق کردم. بچههای ما به دوران نزدیکی به بلوغ میرسیدند، دوره هم دورهی طاغوت بود و همهی عوامل در جهت گمرهسازی ذهن و دل جوان حرکت میکرد. من دلم میخواست چیزی باشد که جوانهای ما با او هدایت شوند و جاذبه هم داشته باشد. تا اینکه کتاب ایشان را پیدا کردم. نگاه کردم دیدم این کتاب از جهات متعددی، همان چیزی است که دنبالش میگردم لذا نه فقط برای فرزندانم خریدم بلکه در سطح شعاع ارتباطات فامیلی و دوستانه، هرجا دستم رسید و فرزندی داشتند که مناسب بود با این قضیه، این کتاب را معرفی کردم! ۸۶/۱۰/۱۵
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🔸راه اندازی «بانک ایده» از سوی شورای عالی حوزههای علمیه
🔹شورای عالی حوزههای علمیه در آغاز فعالیت خود در دوره هشتم، اقدام به ایجاد بانک ایده به منظور دریافت اندیشهها و نقطه نظرات طلاب و فضلای حوزه کرده است.
♨️اساتید، طلاب و فضلای حوزه ميتوانند سؤال، پيشنهاد، انتقاد و نظر خود را از طريق صفحه زیر به شورای عالی حوزه ارسال كنند.
🌐yun.ir/9ixaw5
✍️نقد #شبستري
🖊«آيا خداوند دين نازل کرده است؟»
بخش اول
جناب محمد مجتهد شبستري در نوشتاري تحت عنوان «آيا خداوند دين نازل کرده است؟» که اخيرا از وي منتشر شده است، ميگويد يکي از پيشفرضهاي نادرست عالمان و فقيهان مسلمان اين است که گمان ميکنند خداوند چيزي به نام دين نازل کرده است. و مدعي است که منشأ مخالفت فقيهان مسلمان با اعلامية جهاني حقوق بشر همين باور است. در حالي که چنين پيشفرضي خلاف قرآن است. زيرا وقتي به قرآن مراجعه ميکنيم ميبينيم که هر چند 90 بار کلمة «دين» را در معاني مختلفي به کار گرفته است؛ اما «حتي یک آیه وجود ندارد که بگوید دین اسلام یا هر دین دیگر از سوی خدا نازل شده است. واژۀ دین در قرآن به آن واقعیت پایدار در عالم انسانها اشاره میکند که همیشه به نام دین قابل اشاره و منشأ اثر بوده است و نه به واقعیتی که از عالم غیب به سوی انسانها میآید. ... آنچه گویندۀ قرآن از مخاطبان خود میخواهد خالص کردن دینِ موجود نزد انسانها برای خداوند است و نه قبول کردن دین نازل شده از سوی خدا.» خلاصه آنکه چيزي که قرآن از ما ميخواهد اين است که «اعلامية جهاني حقوق بشر» را مخلصانه و براي خدا معيار قرار دهيم و زندگي خود را بر اساس آن سامان دهيم.
بررسي و نقد:
واقعيت آن است که انسان گاهي در مقابل کساني که بديهيات را منکر ميشوند، حالت استيصال پيدا ميکند و نميداند در پاسخ آنها چه بگويد و از کجا شروع کند و چگونه به آنها بفهماند که وجود مسألهاي که آن را انکار ميکني، امري بديهي است. در عين حال، چند نکته را دربارة اين نوشتار بيان ميکنم.
اولاً، منظور از ديني که خداوند نازل کرده است همين قرآني است که شما به آن استناد و استدلال ميکنيد؛ نه چيز ديگر. استدلالي که جناب شبستري براي اثبات مدعاي خود اقامه ميکند، مثل آن ميماند که فردي ادعا کند کتاب «مکاسب» شيخ مرتضي انصاري، کتابي فقهي نيست؛ و در پاسخ به کساني که از او مطالبه دليل براي اثبات مدعايش را دارند بگويد: به اين دليل که کلمة «فقه» حتي يک بار هم در اين کتاب حجيم به کار نرفته است! اين مدعيِ نادان گمان کرده است که کتاب فقهي کتابي است که کلمه فقه را به معناي مورد نظر در علم فقه استعمال کرده باشد.
ثانياً، بحث که روي کلمه دين و معناي کلمه دين نيست؛ آيا اين قرآن نيست که به صراحت ميگويد: «كانَ النَّاسُ أُمَّةً واحِدَةً فَبَعَثَ اللَّهُ النَّبِيِّينَ مُبَشِّرينَ وَ مُنْذِرينَ وَ أَنْزَلَ مَعَهُمُ الْكِتابَ بِالْحَقِّ لِيَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ فيمَا اخْتَلَفُوا فيهِ وَ مَا اخْتَلَفَ فيهِ إِلاَّ الَّذينَ أُوتُوهُ مِنْ بَعْدِ ما جاءَتْهُمُ الْبَيِّناتُ بَغْياً بَيْنَهُمْ فَهَدَى اللَّهُ الَّذينَ آمَنُوا لِمَا اخْتَلَفُوا فيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِهِ وَ اللَّهُ يَهْدي مَنْ يَشاءُ إِلى صِراطٍ مُسْتَقيمٍ» (بقره 213) اساساً دين همان تورات و انجيل واقعي و همين قرآن است؛ آنچه که خداوند نازل کرده است، همين جهانبيني و نظام ارزشي است که در قالب قرآن و کتاب حق الهي و به منظور حل اختلافات و ارائة راه هدايت و سعادت دنيوي و اخروي عرضه شده است. دين چيزي غير از اين نيست. دين يعني "ما انزل الله"؛ و مصداق ماانزل الله، همين قرآن با تمام محتوا و مضامين و مدلولات آن است. ناظر به همين است که خداي متعال ميفرمايد: «وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْكافِرُونَ» (مائده، 44) «وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ» (مائده، 45)؛ «وَ مَنْ لَمْ يَحْكُمْ بِما أَنْزَلَ اللَّهُ فَأُولئِكَ هُمُ الْفاسِقُون» (مائده، 47)؛ به تعبير ديگر، منظور از ديني که خداوند نازل کرده است، مجموعة باورها و ارزشهايي است که اصول و قواعد کلي آنها در قرآن کريم به عنوان قانون اساسي هدايت بشر، بيان شدهاند: اعم از ارزشهاي فقهي و اخلاقي و سياسي و اقتصادي و حقوقي و اجتماعي و امثال آن است.
خلاصه آنکه اين استدلال جناب شبستري يک استدلال مغالطي بزرگ است؛ که بنده در ميان بيش از 120 مغالطة مشهور و شناخته شده، هيچ نامي مناسب آن به ذهنم خطور نکرد؛ و شايد مناسب باشد آن را به نام خود ايشان نامگذاري کنيم: «مغالطه شبستري» و از اين پس براي همه استدلالهاي مشابه، آن را استعمال کنيم؛ مثلاً استدلالهاي کساني که فقه موجود را به اين دليل که خيلي از فروعات آن در قرآن نيامده است، فقه اسلامي نميدانند، يا کساني که «علوم انساني اسلامي» را به اين دليل که در قرآن نامي از آنها ذکر نشده است، منکر ميشوند، مصاديقي از همين «مغالطة شبستري» بدانيم.
✍️احمدحسين شريفي
✍️نقد #شبستري
🖊«آيا خداوند دين نازل کرده است؟»
بخش دوم
البته يک حقيقت در نوشته جناب شبستري هست و آن اينکه بحثهايي مثل تفکيک دين از معرفت ديني، بحث از قلمرو دين، هرمنوتيک ديني، دين مخدوم و دين خادم، گوهر و صدف دين، ذاتيات و عرضيات دين و امثال آن که تحت عنوان روشنفکري ديني مطرح شدهاند، همگي تقليدي ديرهنگام و بسيار ناشيانه از مسيحيت بوده است. به تعبير ايشان «اين آراء غالباً از الهيات مسيحي در اواخر قرن نوزدهم و اوائل قرن بيستم متأثر شده است اما آن چارهجوييها در ارتباط با اعتقاد ويژة الهيون مسيحي درباب تفسير «کلمه خدا» (عيسي مسيح) انجام شده که نميتوان آنها را به الهيات اسلامي گسترش دهيم چون کلمه خدا در معناي مسيحي آن، ... در اسلام وجود ندارد. ... اين چارهجوييها در حال حاضر در الهيات مسيحيت هم از کانون توجه متألهان برجسته بيرون رفته است» البته ساليان سال است اين سخن توسط روشنگران و روشنانديشان ديني گفته ميشد؛ اما مدعيان روشنفکري ديني و از جمله خود جناب شبستري، نميخواستند زير بار آن بروند. همين که جناب شبستري هر چند بسيار ديرهنگام به چنين حقيقتي متفطن شده است، ارزشمند است.
✍️احمدحسين شريفي
#شبستری
#دین
#قرآن
#نقد
✍️چالش بزرگ انسان معاصر؛ فقدان تفکر فلسفي و عرفاني
🔸شايد بتوان گفت ريشة بسياري از مشکلات و معضلات انسان معاصر، فقدان تفکر فلسفي اصيل و همچنين بريدگي از عالم معني و ماوراء و ناآگاهي از ملکوت هستي است. رشد قارچگونة مکاتب فلسفي و عرفاني در مغرب زمين و عدم پايبندي آنها به اصول و مباني محکم و متقن، موجي از نسبيگرايي و کثرتگرايي در عرصههاي مختلف را پديد آورده است.
🔸امام خميني(ره)، به عنوان بزرگترين احياگر اسلام در دوران معاصر، معتقد بود راه نجات بشر از منجلاب ماديات، روي آوري او به تفکر فلسفي و به ويژه فلسفة صدرايي، و همچنين توجه به عرفان حقيقي، به ويژة عرفان ابنعربي است. به همين دليل، در نامهاي که براي ميخائيل گورباچف، رهبر اتحاد جماهير شوروري سابق، نوشت، اين دو مسأله را به او متذکر شد:
«از اساتيد بزرگ بخواهيد تا به حكمت متعاليه صدر المتألّهين ... مراجعه نمايند، تا معلوم گردد كه: حقيقت علم همانا وجودى است مجرد از ماده، و هر گونه انديشه، از ماده منزه است و به احكام ماده محكوم نخواهد شد. ديگر شما را خسته نمىكنم و از كتب عرفا و بخصوص محيىالدين ابنعربى نام نمىبرم؛ كه اگر خواستيد از مباحث اين بزرگمرد مطلع گرديد، تنى چند از خبرگان تيزهوش خود را كه در اينگونه مسائل قوياً دست دارند، راهى قم گردانيد، تا پس از چند سالى با توكل به خدا از عمق لطيف باريكتر ز موى منازل معرفت آگاه گردند، كه بدون اين سفر آگاهى از آن امكان ندارد.» (صحيفه امام، ج21، ص225)
✅اما دريغ و افسوس که نه گورباچف و ساير سياستمداران نظام سلطه توانايي درک اين حقيقت را دارند و نه حتي انديشمندان و عالمان مغربزمين مجال آشنايي با اين حقايق را يافتهاند. و اين وظيفة دلدادگان حقيقت و عقلانيت را در جهاد علمي و حرکت معنوي در گسترة جهاني، سنگينتر ميکند.
✍️احمدحسين شريفي
#تفکر
#فلسفه
#امام_خمینی
#گورباچوف
#انسان
🔴دانش تغيير؛ دانش برتر
🖊احمدحسين شريفي
🔹در اخبار چند روز قبل آمده بود که يونسکو، (سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد) تعريف جديدي از «سواد» ارائه داده است.
🔹فرد باسواد از ديدگاه اين سازمان، کسي نيست که توانايي خواندن و نوشتن به زبان مادري خود، يا تسلط بر دو زبان و يا برخورداري از دانش کافي در قلمروهاي دوازدهگانه (سواد عاطفي، ارتباطي، مالي، رسانهاي، تربيتي، رايانهاي، سلامتي، نژادي و قومي، بومشناختي، تحليلي، انرژي و علمي) را داشته باشد؛ بلکه کسي است که «توانايي تغيير» داشته باشد. يعني توانايي بهرهگيري از دانستهها و آموختههاي خود در جهت ايجاد تغيير در زندگي را داشته باشد.
🔹اين تعريف، حرکتي رو به جلو و پيشبرنده است؛ نوعي نگاه کاربردي و کاربستي به علم را نشان ميدهد.
🔹در روانشناسي هم گفته ميشود يادگيري عبارت است از «توانايي ايجاد تغيير پايدار در رفتار». يعني نشانة يادگيري، «تغيير» است؛ آن هم نه هر نوع تغييري، بلکه «تغيير پايدار» آن هم تغييرات پايداري که ناشي از «تغيير در تواناييهاست.
🔸اما جالب است بدانيم که امام علي عليه السلام، 1400 سال پيش در جملهاي حکيمانه فرمودند:
✅أوْضَعُ الْعِلْمِ مَا وُقِفَ عَلَى اللِّسَانِ وَ أَرْفَعُهُ مَا ظَهَرَ فِي الْجَوَارِحِ وَ الْأَرْكَان (نهج، حکمت92)؛ پستترين انواع دانايي، دانشي است که بر سر زبان است؛ و برترين دانايي، دانشي است که در اعضا و جوارح نمودار ميشود.
✍️احمدحسين شريفي
🆔 https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🔹 @ejtehadjame
سلام علیکم،
دوستان گرانقدر،
اگر یک نگاه اجمالی به شهریه ها داشته باشیم، یعنی؛ هر ماه از دوران طلبه مجردی تاکنون،
🌾🌾🌾
بعنوان مثال: کسی که 15 سال حوزه بوده ، هرما شهریه گرفته باشد
🌴🌴🌴🌴
180 بار ، اول ماه، ««غیر شهریه وسط ماه»»
شهریه گرفته است،
و علما فرمودند؛ از 3 تا 100 ، دلالت بر «« کثرت »» می کند
اگر از نگاه کمییت ، به شهریه ها دیده نشود ، بلکه از دید کیفیت بررسی شود، 🌴🌾🌴🌾🌴🌾🌴
با آن نگاهی که بر سر سفره،
حضرت صاحب الامر ««عج الله فرجه الشریف»» ما و اهل و عیالمان مهمان هستیم، و هر ماه شهریه ای به ما داده می شود،
همچنانکه نگاه کمیتی و زیادی؛ مثل «« ایام محرم بر سر سفره سید الشهدا علیه السلام»»
به سفره حضرت نمی شود بلکه بعنوان تبرک و نذری و استشفاء تناول می شود، ❤️🌷❤️🌷❤️🌷
به شهریه ها نگاه کنیم
مثل ارمنی های تهران، غذای نذری حضرت سید الشهدا را برای طی سال بعنوان تبرک ذخیره می کنند و استفاده می کنند،
اگر ما طلبه ها، هم یک نگاه مقدسی به شهریه حضرت صاحب الزمان عجل داشته باشیم،💐💐💐
روحیه و نشاط خاصی پیدا می شود،🌹🌹🌹 و دیگر دچار و غصه
و کمی آن نخواهیم بود . 😊😊😊
اگر بعنوان حقوق و خرج ماهانه زندگی، به آن نگاه شود،
دچار افسردگی و غم و غصه خواهیم شد.😞😞😞😞
اگرچه این رویه حوزه که طلبه وابسته به شهریه حوزه، برای خرج زندگی باشد،
در زمان امام صادق ع معمول نبوده،
و بیشتر محدثین در دوران امام صادق ع
کسب وکاری داشتند با اینکه شاگرد حضرت بودند
یکی بزاز و یکی عطار و
و یکی در تولیدی خیاطی و دیگری
.....
و این یکی دو سال اخیر است ، که حوزه به فکر اشتغالزایی و کار آفرینی طلاب
از طریق
مرکز خدمات مشغول شده است،
این رویه اشتباه حوزه سبب نشود
تبرکی و شهریه امام زمان عج ،
به یک امر پایین دست، تشبیه و تبلیغ شود،
همچنانکه ارمنی ها ، نگاهشان به نذری امام حسین ع یک امر مقدسی هست،
همان امام حسین ع، و امام صادقی که
فرمودند؛
اگر
دوران
امام
زمان
را
درک
کنند
خادم
او
می شوند،
❤️❤️❤️❤️❤️🌷🌷🌷
اگر خادمی او مقدس است
تبرکی و شهریه ایشان هم یک امر مقدس است، 🌷🌷🌷
مثل تبرکی آشپزخانه آستان علی بن موسی الرضا علیه السلام،
💐💐💐
اگرچه ما طلبه ها به این امر توجه نداریم، و نگاه به کمیت و زیادی داریم
🌴🌴🌴🌴
وغالبا از کمی ، شهریه می نالیم،
🌳🌳🌳🌳🌳
ان شاءالله همه دوستان عزیز
در این امر سربازی و خادمی امام زمان عج موفق باشیم،
و در کنار تحصیل، کسب و کار و
درآمد همراه با روحیات طلبگی داشته باشیم.
🌾🌷🌷🌷?🌾🌴🌴🌴🌾🌴🌾
🗓سالروز آغاز انقلاب فرانسه
🏳درپی فتح قلعه سن باستیل
🏳وفروپاشیسلطنتبروبنها/۱
💠رهبرانقلاب
‼️انقلاب کبیر فرانسه یک حرکت مردمی بود و به پیروزی رسید؛ اما آن پیروزی محفوظ نماند. در سال ۱۷۸۹ انقلاب کبیر فرانسه اتفاق افتاده؛ در سال ۱۸۰۰ - یعنی یازده سال بعد - حکومت سلطنت بار دیگر در فرانسه به وجود آمده؛ یعنی ناپلئون سر کار آمد؛ کأن لم یکن شیئاً مذکورا! بعد هم ناپلئون مُرد و همان خاندانی که با انقلاب کبیر فرانسه رفته بودند، دوباره سر کار آمدند؛ یعنی بوربنها. و سالها طول کشید، تا سال ۱۸۶۰، و سلسلهی سلاطین در فرانسه همین طور دستبهدست شدند. پس انقلاب به وسیلهی مردم پیروز شد، اما مردم نتوانستند انقلاب را نگه دارند؛ این خیلی مطلب مهمی است. ما توانستیم انقلابمان را نگه داریم، به برکت ایمان، به برکت اسلام، به برکت دمیدن پیدرپی روح قرآن در کالبد این مردم و در دلهای این مردم. این است که میتواند بقاء حرکتها را و تداوم آنها را و پیروزی آنها را تضمین کند؛ این باید اتفاق بیفتد. ۹۲/۱۲/۱
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز آغاز انقلاب فرانسه
🏳درپی فتح قلعه سن باستیل
🏳وفروپاشیسلطنتبروبنها/۲
💠رهبرانقلاب
‼️یکی از حرفهایی که امروز محور جنگ روانی دشمن است، اینستکه میگویند نسل سوم انقلاب از ایدههای انقلاب جدا شده است! بعد به دنبالش یک فلسفه دروغین هم میگذارند تا کسی جرأت نکند بگوید این حرف غلط است. میگویند این حرف متّکی به یک فلسفه است! آن فلسفه چیست؟ آن فلسفه این است که همواره در همهی انقلابها، نسل سوم از آن انقلاب رو برگرداندهاند! حرف دروغ، حرف غلط، حرف چرند! کدام انقلابها را میگویید؟ در سال ۱۷۸۹ در فرانسه انقلاب شده؛ اما نه نسل سوم، نه نسل دوم، بلکه همان نسل اوّل از انقلاب برگشتند! بعد از چهار، پنج سال، یک حرکت علیه انقلابیّونِ اول به وجود آوردند و سه، چهار سال قدرت را قبضه کردند؛ باز بعد از چهار، پنج سال علیه آنها فعّالیت شد. به سال ۱۸۰۲که رسید، چنان ماهیّت این انقلاب دگرگون شده بود که کسی مثل ناپلئون توانست بیاید و تاج پادشاهی را روی سرش بگذارد! یعنی کشوری که علیه سلطنت مبارزه کرده بود و لویی شانزدهم را زیر گیوتین گذاشته بود، بعد از ده، دوازده سال وضعش به گونهای شد که ناپلئون بناپارت آمد و تاج شاهی را بر سرش گذاشت و خودش را امپراتور نامید و سالها هم در آن کشور حکومت کرد؛ بعد هم تا نزدیک به هشتاد، نود سال رژیمهای سلطنتی - البته سلطنتهای گوناگون و سلسلههای مختلف - در فرانسه پابرجا بود، که دائماً در حال جنگ و ابتذال و فساد بودند! آن انقلاب به نسل سوم که هیچ، به نسل دوم هم نرسید؛ چون پایههای انقلاب، پایههای سستی بود. ۷۹/۱۲/۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز رحلت عارفبالله
🏴استاد العرفاء و الفقهاء
🏴بانیومروجمکتبتفکیک
🏴آیةاللهسیدموسیزرآبادی
💠رهبرانقلاب
‼️مرحوم سیّد موسی زرآبادی شخصیت عظیمی است که در همین شهر قزوین، مرکز پرتوفشانىِ معنوی و سلوکی و عرفانی به شعاع وسیعی از طلّاب و جویندگان معرفت بود! ۸۲/۹/۲۵
‼️فلسفه اسلامی، فقه اکبر است؛ پایهى دين است؛ مبناى همهى معارف دينى در ذهن و عمل خارجی انسان است لذا اين بايد گسترش و استحکام پيدا کند و برويد و اين به کار و تلاش احتياج دارد! ۸۲/۱۰/۲۹
‼️اهمیت و عظمت فقه نباید ما را از اهمیت علم فلسفه غافل کند، هر کدام از اینها مسئولیتی دارند. پرچم فلسفهی اسلامی دست حوزههای علمیه بوده است و باید بماند. اگر شما این پرچم را زمین بگذارید، دیگرانی که صلاحیت لازم را ندارند، این پرچم را برمیدارند؛ اگر نظام و جامعهی ما از فلسفه محروم بماند، در مقابل این شبهات گوناگون، این فلسفههای وارداتی مختلف، لخت و بیدفاع خواهد ماند. آن چیزی که میتواند جواب شماها را بدهد، غالباً فقه نیست؛ علوم عقلی است؛ فلسفه و کلام. اینها لازم است! ۸۹/۷/۲۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز ولادت رهبری
💠رهبرانقلاب
‼️من سیدعلی حسینی خامنهای در ۲۴تیر۱۳۱۸ بدنیا آمدم البته در شناسنامه اما ظاهراً ۲۹فروردین تاریخ صحیح است! ۹۰/۸/۲
‼️من متولد سال ۱۳۱۸ هستم. درسال ۱۳۲۴روز اوّلی که ما را به مکتب بردند، به یاد دارم که از نظر من روز بسیار تیره، تاریک، بد و ناخوشایندی بود اما روز اوّلی که ما را به دبستان بردند، روز خوبی بود؛ البته چشم من ضعیف بود، هیچکس هم نمیدانست، خودم هم نمیدانستم؛ فقط میفهمیدم که چیزهایی را درست نمیبینم. چندین سال گذشت و من خودم فهمیدم که چشمهایم ضعیف است؛ پدر و مادرم هم فهمیدند و برایم عینک تهیه کردند. زمانی که من عینکی شدم ۱۳ساله بودم لیکن در دوره اوّل مدرسه این نقصِ کار من بود. قیافه معلم را از دور نمیدیدم، تخته سیاه را که روی آن مینوشتند، اصلاً نمیدیدم و این، مشکلات زیادی را در کار تحصیل من به وجود میآورد. حالا خوشبختانه بچهها در کودکی، فوراً شناسایی میشوند و اگر چشمشان ضعیف است، برایشان عینک میگیرند و رسیدگی میکنند. آن زمان اصلاً این چیزها در مدرسهای معمول نبود! ۷۶/۱۱/۱۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🔴حقوق بشر ليبرالي؛ از تئوري تا عمل
✍️احمدحسين شريفی
🔹يکي از مهمترين اصول و بلکه بنيانهاي اخلاق ليبرال، «حقوق بشر» است. ليبرالها در سدههاي اخير فراوان در اين باره تئوريپردازي کرده و سخنها گفتهاند.
🔹جان لاک، فيلسوف تجربهگراي انگليسي، به عنوان يکي از خداوندان و بنيانگذاران ليبراليسم سياسي و حقوقي، برابري ذاتي و طبيعي را نشانة برابري حقوقي ميدانست و آدميان را نه تنها در برابر ديگر همنوعان خود آزاد ميدانست بلکه بانگ آزادي و رهايي بشر از هر گونه قدرت مافوق زميني را سر ميداد!
🔹امانوئل کانت، فيلسوف شهير آلماني نيز ميگفت آدميان همگي غايت في نفسهاند؛ و جوامع غربي را چنين آموزش ميداد که «با انسانيت خواه در مورد شخص خودت يا ديگري چنان رفتار کن که او را به مثابة غايت نظر کني و نه هرگز به مثابة وسيلهاي براي وصول به غايتي ديگر»
🔹افزون بر اين انديشههاي فلسفي، در مقام قانونگذاري نيز، اعلامة استقلال آمريکا در سال 1776 و اعلامة حقوق بشر و شهروند فرانسه در سال 1789 و اعلامية جهاني حقوق بشر مصوب سال 1948 در مجمع عمومي سازمان ملل، همگي از جملة اسنادي هستند که چنين ايدههاي دلربا و دلفريب ليبرالها را دربارة حقوق بشر ترسيم ميکنند.
🔸اما با نگاهي اجمالي به «ليبراليسم تحققيافته» و «حقوق بشر در مقام عمل» ميتوان گفت بدترين و بيسابقهترين حقکشيهاي تاريخي عليه بشريت در رژيمهاي ليبرالي رقم خورده است. در لواي زيباي حقوق بشر، چيزي که براي آنها مطرح نبوده است انسانيت و حقوق بشر و منزلت انسان بوده است.
🔸جالب است که بدانيم شارل دو مونتسکيو (1689-1755)، انديشمند بسيار مشهور فرانسوي، نويسندة کتاب روح القوانين که از مهمترين کتابها در حوزة آزادي، حقوق طبيعي، برابري، تفکيک قوا و امثال آن است؛ معتقد است همة اين فضايل (يعني آزادي، برابري، و ...) صرفاً براي سفيدپوستان فضيلتاند و سرايت آنها به سياهپوستان را کاري نادرست ميداند! منتسکيو درباره سياهپوستان به صراحت مينويسد:
«اين موجودات که يکسره به رنگ سياه هستند با چنان بيني پهن کمتر ميتوانند مورد ترحم قرار گيرند. من باور نميکنم خدا با شعوري که دارد اين موجود کريه را با آن موهاي وزوزي و لبهاي کلفت و بيني پهن به عنوان انسان خلق کرده باشد. ... اگر آنان را انسان بدانيم اين سوء ظن پديد ميآيد که پس ما دودمان مسيحي نيستيم.»
🔸ديويد هيوم (1711-1776)، فيلسوف تجربهگراي اسکاتلندي نيز در کتاب به اصطلاح اخلاق خود مينويسد:
«موقعيت انسانها در ارتباط با جانوران، آشکارا به همين ترتيب است. اينکه جانوران چقدر از عقل برخوردارند، مطلبي است که روشن کردن آن را به ديگران وا ميگذاريم. برتري آشکار اروپاييهاي متمدن به سرخ پوستان وحشي، ما را وسوسه ميکند آنها را نيز در همين وضعيت قلمداد کنيم، و ما را وا ميدارد در رفتار با آنها قيد عدالت و حتي انسانيت را کنار بگذاريم.» (جستاري درباب اصول اخلاق، ديويد هيوم، ص42)
🔸ويليام ريچارد اسکات (1932- ) جامعهشناس آمريکايي و استاد دانشگاه استنفورد، در کتاب «سازمانها: سيستمهاي حقوقي، حقيقي و باز»، مينويسد:
«در اوايل دهة 1980 در ايالات متحده دستمزد ساعتي مردان سياهپوست 72 درصد سفيدپوستان مردم بود، ولي استخدام کمتر با ثبات سياهپوستان 56درصد مردان سفيدپوست بود. ... اين اختلافات در بين سفيدپوستان و سياهپوستان با تحصيلات برابر هنوز هم وجود دارد. به همينسان، در ايالات متحده در خلال دهة 1980 زنان تنها 70 درصد نرخ مردان را دريافت ميکردند، و اين اختلاف در سالهاي بين 1920 و 1980 تغيير چنداني نداشته است.»
🔹و بيچاره کساني که فريب آن لفاظيها و نظربازيهاي ليبرالها را دربارة حقوق بشر و آزادي و انسانيت خوردهاند و چنين پنداشته و ميپندارندکه منهاي دين و بدون باور به خدا و معاد هم ميتوان نظراً و عملاً از حقوق بشر و آزادي و کرامت انساني دفاع کرد. کسي که خدا را هم به خدايي و خالقيت به رسميت نميشناسد، چگونه ميتواند حقوق و آزاديهاي معمولي انسانهاي مظلوم و بيدفاع را به رسميت بشناسد؟! تاريخ نشان داده است که شعار حقوق بشر و آزادي منهاي باور به خدا و نبوت و معاد، صرفاً ابزاري براي بردگي و ظلم بيشتر است.
#حقوق_بشر
#ليبراليسم
استاد احمدحسین شریفی
🗓روزبزرگداشتمرحومآیةأللهکاشانی
🏳درپیقیام پرعبرت ۳۰تیر ملتایران
🏳به رهبری مرحوم آیت الله کاشانی
🏳دراعتراضبهنخستوزیریاحمدقوام
🏳و حمایت از نخستوزیری مصدق/۲
💠امام خمینی
‼️شیاطین میخواهند تمام منافع ملتها را چپاول کنند و از سالهای طولانی نقشههای عجیب و غریبی داشتهاند و معالأسف قشرهای زیادی هم از این نقشهها غافل بودند؛ از جمله این مطلب که روحانیون در امور سیاسی نباید دخالت کنند. آنها باید مردم را در این نماز و روزه و امثال اینها هدایت کنند و دخالت در سیاست یک فحشی بود برای اهل علم اگر میگفتند فلان آخوند سیاسی است، وقتی مرحوم آقای کاشانی را که به خرم آباد تبعید کرده بودند و در قلعۀ فلک الافلاک محبوس بود، رئیس ارتش آنجا رو کرد به آقای کاشانی که سیاست، شأن شما نیست، چرا شما در سیاست دخالت میکنید؟ آقای کاشانی هم فرمود: «خیلی خری»، شما نمیدانید که این کلمه در آن وقت مساوی با قتل بود، ایشان گفتند: تو خیلی خری، اگر من دخالت در سیاست نکنم پس کی دخالت بکند؟! ۵۹/۱۰/۲
#نقل از کانال جهادتبیینی
🗓روزبزرگداشتمرحومآیةأللهکاشانی
🏳درپیقیام پرعبرت ۳۰تیر ملتایران
🏳به رهبری مرحوم آیت الله کاشانی
🏳دراعتراضبهنخستوزیریاحمدقوام
🏳و حمایت از نخستوزیری مصدق/۴
💠رهبرانقلاب
‼️اگر آیةالله کاشانی این حمایت عظیم مردمی را برای مصدق بوجود نمیآورد، او نخست وزیر نمیشد. بعد در سال ۱۳۳۱ که ضدّ حمله دربار علیه مصدّق شروع شد و او از نخست وزیری برکنار گردید، فقط یک عامل توانست مجدّداً قدرت را به مصدّق برگرداند و او آیةالله کاشانی بود. اینها جزو واضحات تاریخ است لیکن عدّهای عمداً اینها را کتمان میکنند و نمیگذارند این حرفها به گوش نسل حاضر برسد؛ که البته مقاصدشان معلوم است. وقتی شاه، قوام السلطنه را به جای مصدّق به نخست وزیری انتخاب کرد، آیةالله کاشانی در مقابل قوام السلطنه اعلامیه داد؛ مردم کفن پوشیدند و در تهران و شهرهای دیگر به خیابانها آمدند؛ لذا قوام السلطنه سه روز بیشتر نتوانست به عنوان نخستوزیر بماند. اصلاً مگر میشد در مقابل امواج عظیم مردم که آیةالله کاشانی راه انداخته بود، مقاومت کرد؟ لذا قوام السلطنه کنار رفت و دوباره مصدّق بر سرِ کار آمد! ۸۰/۸/۲۰
#نقل از کانال جهادتبیینی
🗓روزبزرگداشتآیةأللهکاشانی/۵
💠رهبرانقلاب
‼️از ۳۰تیر۱۳۳۱ که آیةالله کاشانی توانست ملت ایران را آنطور به صحنه بیاورد، تا ۲۸مرداد۱۳۳۲ که عوامل امریکا توانستند مصدق را سرنگون کنند، یکسال نشد. در این یکسال با توطئه ایادی ضد استقلال این ملت، دکتر مصدق مرتب فاصله خود را با آقای کاشانی زیاد کرد، تا اینکه آیةالله کاشانی چند روز قبل از کودتای ۲۸ به مصدق گفت من میترسم با این وضعی که دارید، علیه شما کودتا کنند. دکتر مصدق گفت: من مستظهر به پشتیبانی مردم ایران هستم! اشتباه او همینجا بود. ملت ایران را سرانگشت روحانی مثل آیةالله کاشانی وادار میکرد که به میدان بیاید و جان خود را به خطر اندازد. در ۲۸ مرداد که کاشانی منزوی و خانهنشین بود، و در واقع دولت مصدّق او را منزوی و از خود جدا کرده بود، عدم حضور او در صحنه موجب شد که مردم نیز در صحنه نباشند؛ لذا کودتاچیهای مأمور امریکا بخشی از ارتش را به تصرف درآورند و با يک مشت الواط کودتا کردند و ۲۵سال این ملت زیر چکمه دیکتاتوری محمدرضا لگدمال شد و ملی شدن صنعت نفت هم هیچ شد. بخاطر جدا شدن از روحانیت. اینها عبرت است! ۸۰/۸/۲۰
#نقل از کانال جهادتبیینی
🏴شب شهادت جوادألأئمه
💠رهبرانقلاب
‼️امام جواد مظهر مبارزهی با باطل بود، او کوششگر برای حکومت الله بود. او برای خدا و قرآن مبارزه میکرد، او از قدرت ها نمی ترسید، او در حقیقت امام و الگو و پیشاهنگ این حرکتی بود که امروز ملت ایران همگی دست به دست آن را تعقیب میکند. ۶۳/۷/۱۷
‼️درس بزرگ امام جواد به ما این است که در مقابل قدرتهای منافق و ریاکار، باید همت کنیم که هوشیاری مردم را برای مقابلهی با این قدرتها برانگیزیم. امام جواد همت بر این کار گماشتند که ماسک تزویر و ریا را از چهرهی مأمون کنار بزنند و موفق شدند. ۵۹/۷/۱۸
‼️او نمودار و نشانهی مقاومت است. انسان بزرگی که تمام دوران کوتاه زندگیش با قدرت مُزَور و ریاکار مأمون عباسی مقابله و معارضه کرد و هرگز قدمی عقبنشینی نکرد و تمام شرایط دشوار را تحمل کرد و با همهی شیوههای مبارزهی ممکن، مبارزه کرد! ۶۰/۲/۲۵
#نقل از کانال جهادتبیینی
@ejtehadjame
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 کلیپ صوتی: « بهترین شیوه ارتباط با امام زمان علیهالسلام!»
🔸سؤال: بهترین شیوه ارتباط با امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف در این عصر چیست؟
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره: به دفتر امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف عمل کردن. اطاعت او کردن. کأنه میبیند،[البته] کأنه ندارد؛ یقینا میبیند. این صحبتی که بنده میکنم با شما امام زمان جلوتر از شما میشنود، شما با بنده صحبت میکنید، امام زمان جلوتر از بنده [میشنود کلام شمار را. چراکه] «عین الله الناظره و اذنه الواعیه؛ چشم بینای خدا و گوش شنوای او» [است].
🔸سؤال: یعنی همین [که] به دستوراتشان عمل کنیم کافی است برای ارتباط؟ دعایی، یادی برایشان [نیاز نیست]؟
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره: بالاترین دعا طاعتش است.
🔸سؤال:از کجا بدانیم امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف از ما راضی است؟
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره: دفترش را ملاحظه میکنید، تطبیق میکنید، عمل شما را با دفتر امام زمان، [منظور] دفتر شرع است. هر چیزی را شما دفتر شرع میدانید، مجتهد؛ مقلد و محتاط [در انجام تکلیف] اینها با هم فرق دارند.
💠❣چگونگی خواستگاری حضرت علی علیه السلام
🔹ضحاک بن مزاحم نقل می کند،از حضرت علی بن ابیطالب(ع)شنیدم که در مورد مراسم خواستگاری از حضرت زهرا(س) می فرمود: موقعی که من نزد پیامبر خدا(ص) رفتم و آن بزرگوار مرا دید خندید و فرمود: یا اباالحسن! آیا برای حاجتی که داری نزد من آمدی؟ من قرابت و سبقت در اسلام و یاری کردن خود را از آن حضرت و جهادهایی که در راه خدا کرده بودم، برای آن حضرت شرح دادم.
🔹 پیغمبر اکرم(ص) فرمود: یا علی راست می گویی، مقام تو بالاتر از این است که تذکّر دادی، گفتم: یا رسول الله فاطمه ی زهراء را برایم تزویج نما. فرمود: یا علی! قبل از تو چند نفر از مردان، این تقاضا را داشتند، ولی هر گاه من به فاطمه می گفتم اظهار بی میلی می کرد، شما چند لحظه ای صبر کن تا من نزد او بروم و برگردم.پیامبرخدا،نزد فاطمه(س)رفت.
🔹فاطمه(س) از جا برخاست و رداى پدر را گرفت و كفش هایش را درآورد و آبْ دست برایش آورد و دست و پاى او را شُست و سپس نشست . پس پیامبر خدا به او فرمود: «اى فاطمه!» . پاسخ داد: بلى ، چه مى خواهى ، اى پیامبر خدا؟ فرمود : «على بن ابى طالب ، كسى است كه خویشاوندى و فضیلت و اسلامش را مى شناسى و من از خدا خواسته ام كه تو را به ازدواج بهترینِ آفریدگانش و محبوب ترینِ آنان در نزدش درآورد و على از تو خواستگارى كرده است.
🔹 چه نظرى دارى؟ فاطمه(س) ساكت ماند و صورتش را برنگردانْد و پیامبر خدا ، كراهتى در چهره اش ندید . پس برخاست ، در حالى كه مى گفت: «اللّه اكبر! سكوت او [نشانه]رضایت اوست». پس جبرئیل نزدش آمد و گفت: اى محمّد! او را به ازدواج على بن ابى طالب درآور كه خداوند ، این دو را براى هم پسندیده است.
🔹حضرت علی بن ابیطالب (ع) روایت می کنند: پیامبر اکرم(ص)به من فرمود: یا علی! گروهی از مردان قریش راجع به فاطمه ی زهراء(س) مرا مورد عتاب قرار دادند و گفتند: ما خواستگار فاطمه بودیم و تو نپذیرفتی، اکنون او را به علی بن ابیطالب دادی.من گفتم: به خدا قسم، من فاطمه را از شما رد نکردم و او را تزویج ننمودم، بلکه خدا خواستگاری شما را نپذیرفت و فاطمه را برای علی تزویج کرد؛ زیرا جبرئیل بر من نازل شد و گفت،خدای تعالی می فرماید:اگر من علی را خلق نمی کردم از حضرت آدم به بعد شوهری که شایسته ی فاطمه باشد در روی زمین نبود.
🔹از پیامبر اکرم (ص) روایت شده است که خطاب به على علیه السلام فرمود: «لولاك یا على لما كان لفاطمه كفو على وجه الارض: یا على اگر تو نبودى، فاطمه را بر روى زمین کفوی نبود».
علامه حسن زاده آملی در شرح این روایت گفته اند: نكاح بر كفائت است- كه باید مرد و زن كفو هم باشند- و مرد غیر معصوم را بر زنى كه صاحب عصمت است راهى نیست.
#پیوند_آسمانی
#عشق_الهی
➖➖➖➖➖➖➖
🗓سالروزفوتعلیاصغرکرباسچیان
🏴از موسسان اصلی مدرسه علوی
💠امام خمینی
‼️شما متصدیان مدرسۀ علوی، از قراری که من شنیدم بچههای ما را خوب تربیت کردید. فقط یک اشکال داشتم و آن اینکه بچههای ما در هر زمانی موافق آن زمان باید تربیت بشوند. شما بچهها را از سیاست دور نگه ندارید. دور نگه داشتن بچهها از سیاست اساس این میشود که مثل یک آدم کوری وارد اجتماع بشوند. خود اشخاصی که میخواهند بعد در این مملکت در این کشور زندگی بکنند و مقدرات این مملکت دستشان باشد، آنها باید از خدعههای استعمار آگاه باشند، اگر خدای نخواسته در این مورد قصور بشود یکوقت میبینید که چهرههای منحرف که وارد در مسائل سیاست هستند غلبه میکنند بر چهرۀ حق که وارد به مسائل نیستند! ۵۷/۱۱/۳۰
⚠️توجه؛
🏴شیوه تربیتی کرباسچیان درمدرسه علوی عدم دخالت در سیاست بود لذا فضای مناسبی جهت تربیت نیرو و عضوگیری انجمن حجتیه بود. اکنون نیز این مدرسه و مدارس تابعه آن از اصلی ترین مراکز تربیت نیروی انجمن حجتیه هستند!
📸عکس بالا کرباسچیان، عکس وسط حدادعادل درمیان کرباسچیان و روزبه، عکس پایین برخی سیاسیون تربیت شده مدرسه علوی!
# نقل از کانال جهادتبیینی
@ejtehadjame
#آیت_الله_بیدآبادی #سیدبحرالعلوم
💠 کرامت آیت الله بیدآبادی
🔻 اين جريان را بارها مرحوم آيت الله بهجت نقل می کردند که مرحوم سيد بحر العلوم از نجف به اصفهان آمدند، براي چه؟ براي زيارت مرحوم بيدآبادي بزرگ. چون به مراتب معنوي و اخلاقي مرحوم آیت الله بيد آبادي اعتقاد داشتند.
🔸 ميفرمودند: بعد از ناهار بناشد با هم قدم بزنند. مرحوم آیت الله بيد آبادي با اشاره به رودخانه زاینده رود به سيدبحرالعلوم فرمودند: اگر به جاي آب در این رودخانه طلا عبور ميکرد. هيچ مرا مشغول نميکرد. خداي متعال از معارف توحيدي به من عنايتي کرده است که اگر به جاي آب در اين رودخانه طلا حرکت مي کرد، دلم مشغول نميشد.
🔹 اين فرمايش مرحوم بيدآبادي به سيد بحر العلوم است. آنچه ما لازم داریم این است که این خلأها در روح و روان پر شود و نیاز های روحی و روانی ما تأمین شود و راه، راه معارف اهل بيت (عليهم السلام) راه تقوا، راه توسل است.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔺 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری