🗓سالروزقیامحسینی ازمکه بهکربلا/۲
💠رهبرانقلاب:
‼️هدف از قيام سيدالشهداء نه حکومت بود و نه شهادت بلکه یکی از اینها نتیجه قیام حضرت بود، این بحث در دوران اختناق طاغوتی خیلی اوج گرفت حتی کتاب "شهیدجاوید" بر اثبات قیام برای حکومت بود و دکترشریعتی هم ضدّ این موضع یعنی قیام برای شهادت را گرفت و یک شعاری هم درست کرد که "وقتی نمیتوانی خوب زندگی کنی، خوب بمیر"؛ بنده همان وقت این تِز را ارائه کردم که این دو هدف قیام حضرت نبود نتیجه قهری قیام حضرت بود بلکه هدف حضرت انجام تکلیف اسلامی یعنی قیام علیه طاغوتی بود و این قیام در هر زمانی و بر هر مسلمانی واجب که در مقابل ظلم بایستد! آفتاب درمصاف ص۱۹۶ ۶۶/۶/۱۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۳
💠رهبرانقلاب
‼️قیام سیدالشهدا نه برای حکومت بود و نه برای شهادت بود اینها از نتایج قیام حضرت بود نه هدف قیامشان، هدف قیام انجام یک واجب اسلامی بود که این واجب متوجه تمام مسلمین در تمام طول تاریخ است؛ این واجب باید به وسیله امام حسین انجام میگرفت تا درسی عملی برای مسلمانان در طول تاریخ باشد.این واجب عبارت است از اینکه هر وقت ارکان حکومت اسلامی دچار فساد شد، آنوقت امت اسلامی باید برای اصلاحش قیام کننداین درسی برای همه تاریخ مسلمین و تاریخ بشر تا ابد شد. در آن موقع هم کسانی به امام حسین میگفتند: شما در مدینه و مکه، محترمید و در یمن، آن همه شیعه هست. به گوشهای بروید که با یزید کاری نداشته باشید، یزید هم با شما کاری نداشته باشد! عبادت و تبلیغ کنید! چرا قیام کردید؟ اینها حرف عبدالله بن جعفر و محمد حنفیه و عبدالله بن عباس بود، اینها همه دینشناس، آدمهای عارف، عالم و چیزفهم بودند اما نمیفهمیدند که این تکلیف، تکلیفی نیست که با خطر برداشته شود، این مطلب اساس معارف حسینی است! ۷۴/۳/۱۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکهبهکربلا
🏳باعدم نصرت بزرگان از حضرت/۸
💠رهبرانقلاب
‼️نکته مهم در نهضت حسینی که خیلی مهمّ است اینستکه در هیچ حادثهای از حوادث خونبار صدر اسلام، به اندازه حادثه کربلا، غربت و بیکسی و تنهایی وجود نداشته، هیچ حادثهای مثل حادثه کربلا نیست؛ چه در جنگهای صدر اسلام و جنگهای پیغمبر و چه در جنگهای امیرالمومنین که سربازانی که به میدان جنگ میرفتند، تشویق پیغمبر یا امیرالمؤمنین بود. چقدر از جوانان ما حاضر بودند برای یک پیام امام، جانشان را قربان کنند! اما در حادثه کربلا سیدالشهدا و یارانش غریب محضند. بزرگان دنیای اسلام در آن روز، کسانی بودند که بعضی از کشته شدن حسین بن علی غمشان نبود؛ چون حضرت را برای دنیای خودشان مضرّ میدانستند! عدهای هم که غمشان بود، آن قدر اهتمام به این قضیه نمیکردند. مثل عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عباس. بعد از کشته شدن هم کسی برای آنها یک فاتحه نمیگرفت. بنابراین، یکی از خصوصیات قیام حسینی غریبانه بودن آن است! ۷۲/۱۰/۲۶
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکه بهکربلا
🏴سالروزشهادتنائبالامام،مسلم/۱۶
💠رهبرانقلاب
‼️چرا خواص مؤمنی که دور مسلم بودند، از او دست کشیدند؟ بین اینها افرادی خوب بودند که بعضیشان بعدا در کربلا شهید شدند؛ اما اینجا، اشتباه کردند. البته آنهایی که در کربلا شهید شدند، کفاره اشتباهشان داده شد. اما کسانی از خواص، به کربلا هم نرفتند. و بعد مجبور شدند جزو توابین شوند. چه فایده؟! وقتی امام حسین کشته شد و فاجعه اتّفاق افتاد؛ وقتی حرکت تاریخ به سمت سراشیب آغاز شد، دیگرچه فایده؟! لذاست که در تاریخ، عده توابین، چند برابر عده شهدای کربلاست. اما اثری که توابین در تاریخ گذاشتند، یک هزارم اثری که شهدای کربلا گذاشتند، نیست! بخاطر اینکه در وقت خود نیامدند. کار را در لحظه خود انجام ندادند. دیر تصمیم گرفتند و دیر تشخیص دادند. چرا مسلم بن عقیل را با اینکه میدانستید نماینده امام است، تنها گذاشتید؟! آمده بود و با او بیعت هم کرده بودید. قبولش هم داشتید. به عوام کاری ندارم. خواص را میگویم! ۷۵/۳/۲۰
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروزقیام حسینی ازمکه بهکربلا
🏳احیاءومناجاتشبوروزعرفه/٢٠
💠رهبرانقلاب
‼️سیدالشهدا در سال ۳هجری یعنی سومین سال حکومت اسلامی متولد شد لذا حضرت در دعای عرفه، خدا را اول بخاطر نعمت ولادت در آن حکومت اسلامی، شکر میکند، برای اینکه حکومت اسلامی در تنفس انسان هم اثر میگذارد، ببینید این نعمت چقدر ارزشمند است، شما امروز همان نعمت را دارید! ۶۰/۱۱/۲۰
‼️خدا بشما جوانان توفیق داده در محیط اسلامی پرورش یابید؛ این شبیه همان چیزی است که امام حسین در دعای عرفه خدا را بخاطر ولادت در حکومت اسلامی شکر میکند البته فاصله ما با آن حکومت خیلی زیاد است، اما در آن جهتیم! ۸۹/۷/۱۴
‼️گرایش جوانها به اسلام ارزشمند است اما مثل موجی میاید و برمیگردد لذا باید پایههای فکری جوانها را محکم کنیم. ما این همه منبع داریم. همین صحیفه سجادیه، دعای امام حسین در روز عرفه، اینها را جوانان ما میخوانند اما معنایش را نمیفهمند. چقدر از اینگونه مبانی و از این حرفهای عمیق در دعاهایی مثل مناجات شعبانیه و صحیفه سجادیه وجود دارد که احتیاج هست ما اینها را برای جوانها تبیین کنیم تا بفهمند! ۸۴/۶/۱۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🔰 سخننگاشت | نظام کمونیستی فروپاشید و نظام لیبرالیستی در شُرف فروپاشی است
🔻رهبر انقلاب: امروز لیبرالیسم و کمونیسم که در صد سال پیش و پنجاه سال پیش برجستهترین ارمغانهای تمدّن غرب شمرده میشد، بکلّی از جلوه افتاده و عیوب درمانناپذیر آنها آشکار شده است؛ نظام مبتنی بر آن یک، فروپاشید، و نظام مبتنی بر این دیگری هم درگیر بحرانهای عمیق و در شُرُف فروپاشی است.
🏷 پیام رهبر انقلاب به مناسبت فرارسیدن ایام حج ۹۹/۵/۸
📌http://eitaa.com/joinchat/3428581380Cfdb28be55a
🔻انتشار برای نخستین بار؛ گزیدهای از بیانات رهبرانقلاب درباره دعای عرفه
🔰هر کس دعای عرفه را تا آخر بخواند متحول میشود
💠رهبرانقلاب: دعای عرفهی امام حسین پُر از معارف است؛ یعنی واقعاً این را من با قاطعیّت به شما عزیزان عرض میکنم و بپذیرید که هر کسی مثلاً دعای عرفه را با توجّه به معنایش بخواند، از وقتی که این دعا را شروع میکند به خواندن تا به آخرش برسد، بکلّی تغییر میکند [نسبت] به آن آدمی که قبل از خواندن دعا بود؛ ولو دَهبار قبلاً خوانده باشد این دعا را؛ این جور معارفی در این دعاها هست. دعاهای صحیفهی سجّادیّه همین جور است؛ دعاهای صحیفهی سجّادیّه درس زندگی است؛ در همین دعاهایی که حضرت به حسب ظاهر، با گردن کج نشستهاند، گریه کردهاند و این دعا را خواندهاند، منش سیاسی یک آدم سیاستمدار در دنیای امروز فهمیده میشود؛ یعنی همان هویّت لازمِ یک انسان والای با شخصیّتِ قویّ فعّالِ پیشرو که در همهی زمینهها میتواند چنین آدمی پیش برود؛ در علم، در سیاست، در صنعت، در جنگ، در همه چیز. تمام این [دعاها] این هویّت را به انسان میبخشد.
۱۳۷۹/۱۰/۲۷
💻 @khamenei_maaref
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸سبک تفسیر ابن عربی، تفسیر به رأی نیست/ داستان های قرآن، داستان «انسان» هستند🔸
راه آموزش قرآن اين است که انسان، کلّ جريان انسانیت را در يک داستان قرآن مطالعه کند. اگر هر کس اين چنين به قرآن نگاه کند قرآن براي او هدايت کننده است.
محی الدین عربی مسائل را در ارتباط با «عقل» و «نفس» می بیند. از این جهت در ذیل آیه ی «قالَ یا بُنَیَّ إِنِّی أَرى فِی الْمَنامِ أَنِّی أَذْبَحُکَ ...» می گوید: : «اذ قال ابراهیم العقل لاسماعیل النفس». این تفسیر کسی است که انسان را با حدود قرآنی میشناسد.
مرحوم شهید مطهری می گوید: این، «تفسیر به رأی» است. تأویل است.
نه! در این مورد، حق با محی الدین است. بیخود نیست امام در نامه به گورباچف اسم محی الدین را می برد. دیدید حضرت امام در تفسیری که میفرمود، در همان جلسۀ اول از محیالدین عربی یاد کرد؟ امام هرجا نگاه کنید همه ی تکیه اش بر اسلام و انسان بود. [همیشه] می گفت: اسلامی، انسانی. همیشه بین این دو عطف می کرد. محی الدین هم در مسائل همهاش روی «انسان» تکیه می کند که انسان این است، انسان آن است.
اگر انسان بتواند دقیق بفهمد که قران دربارۀ «خصوصیات انسان» صحبت می کند، آن وقت می بیند که چه قدر مطالب قرآن پربار میشود! چه قدر مطالب، عام می شود! چقد خود انسان در فهم مسائل اسلامی از زندان این تعلقات درمی آید! [اینکه قرآن این قصه ها را بیان می کند،] بهانهاش است. به این بهانه می خواهد «انسان» را شرح بدهد و چیزی دربارة «انسان» بگوید. این نه تفسیر به رأی است، نه تفسیر بمالا یرضی صاحبه است و نه انحراف در مسئله است. فقط این است که انسان التفات پیدا کند به ایماها و اشارههای قرآن. قصه های قرآن، قصه همه انسان ها در تمام زمان ها و در تمام مکان هاست. از دید محی الدین، هدف قرآن، قصه و «اساطیر اولین» نیست. هدف قرآن، تذکره و بیدار کردن است.
سعدی مثل محی الدین است. چه زیبا بیان می کند:
ما کشته نفسیم و بس آوخ که برآید
از ما به قیامت که چرا نفس نکشتیم
محی الدین، مسئله را در «انسان» می بیند و این دیدگاه صحیحی است. یعنی وقتی ابراهیم مطرح می شود، در واقع همه انسان ها مطرح می شوند و ابراهیم، مظهر عقل و فطرت انسانی است. ایشان در آیه ی «إذ قال ابراهیم» تفسیر میکند به: «اذ قال ابراهیم العقل لاسماعیل النفس». آیه، دربارۀ آنچه ابراهیم کرده است صحبت میکند؛ اما ایشان اینگونه معنی میکند که ابراهیمِ عقل به اسماعیلِ نفس گفت: من تو را ذبح میکنم. اسماعیل گفت: پدر، انجام بده آنچه به آن مأموری، من را از صابران خواهی یافت. لطافت کار محیالدین اینجاست که میگوید مردم فکر میکنند که ابراهیم فرزند خودش را سر میبرد و میدانید که خدای تعالی قبل از اینکه فرزند را ذبح کند، به او گفت: ابراهیم، مأموریتت را انجام دادی و از ذبح اسماعیل معاف شدی. محیالدین میگوید: ذبح صورت گرفت اما شما نفهمیدید؛ چون در آیه میگوید:
وَنَادَیْنَاهُ أَنْ یَا إِبْرَاهِیمُ قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْیَا
ما ندا کردیم به ابراهیم، ابراهیم آن رؤیا و مأموریت را تصدیق کرد و انجام شد.
ابراهیم در خواب دیده بود که فرزندش را ذبح میکند، درصورتیکه دستور یافت کار را متوقف کند و اگر کار متوقف شده باشد، ذبحی صورت نگرفته است [و رؤیای او هم تصدیق نشده]. محیالدین میگوید: ذبحی صورت گرفت و شما نفهمیدید! آن چیزی که بنا بود ذبح شود، ذبح شد و آن تعلقاتش بوده است. قرار نبود که خون اسماعیل ریخته شود؛ بلکه بنا بود ابراهیم «آزاد» شود. هدف این بود که ابراهیم با اطاعتی که از فرمان الهی میکند، از تمام علاقهها و تعلقات خود که در اسماعیل تبلور پیدا کرده بود، آزاد شود. قرآن درست میگوید که گفت:...قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْیَا : ذبح انجام شد. ذبح این بود که ابراهیم تعلقات خود را ذبح کند و کرد. وقتی ابراهیم کارد را بر گلوی اسماعیل میکشد، کارد را بر تمام روابط خود با اسماعیل میکشد؛ کارد را بر تعلقات خودش میکشد. ازاینجهت قرآن اینگونه بیان میکند: فَلَمَّا أَسْلَمَا وَتَلَّهُ لِلْجَبِینِ: وقتی «هر دو»، هم پدر و هم پسر تسلیم شدند ...
میگوید: شما فکر کردید ما گفتیم بکش و بعد دلمان نیامد و گفتیم نکش و کار را نیمهتمام رها کردیم؟ دستوری دادیم و آن امر را انجامنشده نسخ کردیم؟ شما متوجه نشدید آنچه بنا بود کشته شود، کشته شد. ابراهیم آزاد شد. اسماعیل از تعلق به خود آزاد شد. ابراهیم از تعلق به اسماعیل آزاد شد. ازاینجهت در «اذ قال ابراهیم لاسماعیل» میگوید: «اذ قال ابراهیم العقل لاسماعیل النفس...» که اسماعیل جنبۀ تعلقی ابراهیم است. آنکه یک مقدار انسان را شناخته است، وقتی میخواهد آیات را تفسیر کند، متوجه این لطافتها میشود؛ یعنی قرآن برای این فرد مزۀ دیگری دارد، معنی دیگر و رسایی دیگری دارد.
🔰 نظر رهبر انقلاب درباره برگزاری عزاداریهای محرم در شرایط کرونا
🔻یک جمله راجع به محرّم بگویم. آنچه بنده میخواهم تأکید کنم این است: در عزاداریها، معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت ستاد ملّی کرونا به ما میگویند. بنده خودم شخصاً هر چه آنها لازم بدانند مراعات خواهم کرد. توصیهی من و تأکید من به همهی کسانی که عزاداری میخواهند بکنند ــ هیئات، آقایان حضرات منبریها، صاحبان مجالس، مدّاحها، نوحهخوانها و دیگران ــ این است که هر کاری میکنید، ببینید آنها چه میگویند؛ یعنی ستاد ملّی کرونا اگر چنانچه یک ضابطهای را معیّن کرد برای عزاداری، همهی ما موظّفیم آن را عمل کنیم. مسئله، مسئلهی کوچکی نیست؛ مسئلهی بسیار مهمّی است. همین مقداری هم که الان مراقبت هست و کنترل هست، خدای نکرده اگر چنانچه شل گرفته بشود و از بین برود، آن وقت فاجعهای به وجود خواهد آمد که آن سرش ناپیدا است.۹۹/۵/۱۰
🗓سالروز امامت حضرت ابراهیم
🏳و آغاز دهه مهم امامت و ولایت
💠رهبرانقلاب
‼️از روز عید قربان تا روز عید غدیر، مقطعی است با محوریت مسئله امام، خدای متعال در قرآن یاد میفرماید: «و اذ ابتلی ابراهیم ربّه بکلمات فأتمّهنّ قال انّی جاعلک للنّاس اماما». ابراهیم از طرف پروردگار منصوب شد به امامت. چرا؟ چون از عهده امتحانهای دشوار برآمد. مبدأ این را میشود روز عید قربان به حساب آورد، تا روز عید غدیر که روز امامت امیرالمؤمنین است. که این هم به دنباله امتحانات سخت بود. امیرالمؤمنین طول حیات مبارکش را با امتحان - امتحانهائی که از آن سرافراز بیرون آمده است - گذرانده؛ از سیزده سالگی یا یازده سالگی و قبول نبوت تا لیلةالمبیت، یک جوان فداکار و فانی در پیغمبر که آماده است جان خود را فدای پیغمبر بکند - عملاً این را در ماجرای هجرت پیغمبر به اثبات میرساند - و بعد هم آن امتحانهای بزرگ در بدر و احد و حنین و خیبر و بقیه جاها. این منصب والا، دنباله این امتحانهاست؛ بعضی هم این را «دهه امامت» نامیدهاند و نام مناسبی است! ۸۸/۹/۴
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🔴توفيق تشخيص وظيفه
🔸به نظر اين بنده يکي از مهمترين کليدهاي شخصيت استاد عزيزم، علامه مصباح يزدي حفظه الله، «وظيفهشناسي و عمل به وظيفه» است. او در همه کنشها و واکنشهاي فرهنگي و اجتماعي و سياسي خود، تنها و تنها دنبال عمل به وظيفه است. و درس بزرگي هم که ميتوان از زندگي ايشان گرفت همين است: «تلاش و جديت در جهت فهم و تشخيص وظيفه و کوشش در جهت عمل به آن، عليرغم خوشايندها و بدآيندهاي ديگران.»
🔸چند سال قبل، براي چهارمين بار قصد سفر عمره داشتم؛ (در حالي که در آن زمان علاوه بر عضويت در هيئت علمي و اشتغالات آموزشي و پژوهشي، مسؤوليت معاونت پژوهش مؤسسة آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) را هم بر عهده داشتم) براي خداحافظي خدمت استاد عزيزم آيتالله مصباح يزدي رسيدم. ايشان بعد از سکوتي تقريباً يکدقيقهاي (!) فرمودند، «خداوند به شما توفيقات زيادي داده است؛ از جمله اينکه خيلي راحت ميتوانيد وظيفه و اولويت زندگي خود را تشخيص دهيد! اما من براي آنکه در ميان واجبات متعددي که بر عهدة خود احساس ميکنم، اولويتبندي کنم، بعضاً ساعتها فکر ميکنم. حال اگر در آنجا حالي دست داد، مرا هم دعا کنيد تا خداوند قدرت تشخيص وظيفه را به من بدهد!»
🔸منظور ايشان را فهميدم. آري هريک از ما واجبات اجتماعي و علمي و فرهنگي و سياسي فراواني برعهده داريم؛ با وجود اينها، آيا نوبت به انجام مستحباتي مثل عمره و سفرهاي دوم و سوم و ... حج و ... ميرسد؟
🔸اما همة مقدمات سفر فراهم شده بود و کمتر از 12 ساعت ديگر بايد پرواز ميکردم؛ درعين حال، سخنان ايشان آرامشم را ربوده بود؛به همین دلیل بلافاصله پس از انجام اعمال عمره، به بعثة مقام معظم رهبري مراجعه کردم و درخواست بازگشت سريعتر به ايران را داشتم؛ و نهايتاً توانستم چند روز زودتر با کارواني از اصفهان به وطن برگردم. و اين آخرين سفر عمرة بنده بود.
يکي از دعاهاي هميشگيمان اين باشد که خدايا توفيق تشخيص وظيفه و عمل به آن را به ما عطا کن. در دعاي ابوحمزه ثمالي ميخوانيم: «وَ أَلْهِمْنِي الْخَيْرَ وَ الْعَمَلَ بِه؛ خدايا کار خير و عمل به آن را به من الهام کن»
#مصباح_یزدی
#وظیفه_گرایی
🆔 استاد احمدحسین شریفی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دیده_بان_تحول 38
🎬 این قسمت: ضرورت تغییر در تعریف اجتهاد
حجتالاسلام والمسلمین رهدار:
🔻تعریف کنونی اجتهاد، ضربات سنگینی به حوزه میزند.
🔸 دین برای فهمیده شدن نیامده بلکه برای اجرا شدن، آمده است.
🔔 اگر تعریف اجتهاد، عوض شود به خیلی از اساتید نمی توان مجتهد گفت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️یک فقه مریخی داریم و یک فقه زمینی...
استاد رحیم پور ازغدی:
🔻حرام و حلال ما به یک سمت میرود و جامعه به سمت دیگر
زندگینامه دست نوشت استاد اکبرنژاد.pdf
985.7K
#زندگی_نامه
👈🏻از مدتها پیش، از بنده مکرر درخواست میشد تا شرح حال مختصری از زندگی خود بنویسم. این مسئله هم از آن جهت بود که برخی از عزیزان تنها در فضای مجازی با حقیر آشنا شده اند و اطلاعاتشان در حد شنیده های پراکنده است، هم اینکه؛ با عنایت به محبتی که برخی نسبت به بنده داشتند و شایعات گسترده ای علیه بنده راه انداخته بودند، ایجاب میکرد تا زندگی نامه ای را خدمت همه این عزیزان تقدیم دارم.
🔸قبل از هرچیز لازم است عرض کنم؛ این یادداشت ها خالی از خودستایی نیست. و این به خاطر آن است که گویا در جبلّی ماست که وقتی خودمان را معرفی میکنیم، بیشتر از توفیقاتمان مینویسیم و کمتر از ناکامی هایمان سخن می گوییم. از این رو؛ پیشاپیش عذرخواهی میکنم. در ضمن خوب است همین اول یادآوری کنم؛ به جای نگارش رسمی و به اصطلاح علمایی، گویش عادی و صمیمی را انتخاب کردم و خودم را از قید و بند برخی ملاحظات رها کرده ام.
زندگی نامه استاد اکبرنژاد را به قلم خود ایشان در این فایل مطالعه بفرمایید⬆️⬆️⬆️
🔔 اهانت به اسلام و پیامبر(ص) در حضور حضرت امام رضا(ع)
🔸 مأمون مردى بود كه خودش عالم بود و به مباحثات دينى و مذهبى عشق مىورزيد. گروههاى مختلف از مادّيين، مسيحيها، يهوديها، صابئيها(ستارهپرستها) كه در آن زمانها بودند، مجوسيها و زردشتيها و مسلمانها (شيعه و سنى) را در يك تالار بزرگ جمع مىكرد و بعد مىگفت اين جا هر كسى آزاد است عقيده خودش را بيان كند.
👈🏻 در كتابها ببينيد اينها چگونه آزادانه عقايد خودشان را گفتهاند. حتى تعبيرات اهانتآميز به پيغمبر(ص) و اسلام دارند و حضرت رضا(ع) خودشان در آنجا شركت مىكردند.
🔸 در مجلسى كه حضرت رضا(ع) شركت كردهاند ببينيد يهودى به حضرت رضا(ع)چه مىگويد؟! مسيحى چه مىگويد؟! زردشتى چه مىگويد؟! مادىمسلك چه مىگويد؟! حرفهايشان را مىگفتند و ضبط شده است. اين طور بوده كه اسلام باقى مانده است.
✅ در آينده هم اسلام فقط و فقط با مواجهه صريح و شجاعانه با عقايد و افكار مختلف و متناقض با اسلام مىتواند به حيات خودش ادامه بدهد.
❗️من به جوانان و طرفداران اسلام هشدار مىدهم كه يك وقت خيال نكنند كه راه حفظ معتقَدات اسلامى و جهانبينى اسلامى اين است كه نگذاريم ديگران حرفهايشان را بزنند. نه، بگذاريد بزنند؛ ولی نگذاريد خيانت كنند. اگر ديديد يك فرد ماركسيست مثلا آمد گفت «به نام امام خمينى»، مانع شويد، به او بگوييد: تو بگو به نام لنين، به نام استالين، به نام ماركس، انگلس؛ دروغ نگو.
📚 شهید آیتالله مطهری، آینده انقلاب اسلامی ایران، ص۴۸
استاد علیـدوست.mp3
216.3K
👈🏻 گلایه استاد علیدوست از اساتید مکاسب:
✅ اساتید باید اول روش «شیخ انصاری» را برای طلبه توضیح دهند، این طلبه میخواهد ۴ - ۵ سال، بهترین دوران عمرش را با فقه شیخ زندگی کند.
🌐روشنا
#استاد_علی_صفایی
▪️ ما به جای آنکه رنگ خدا را گرفته باشیم، به خدا رنگ زده ایم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️ ولایت صادق شیرازی، ولایت فرعون است.
اعترافات شاکر الابراهیمی، نماینده صادق شیرازی در لبنان، درباره انحراف جریان تشیع انگلیسی را در این ویدئو مشاهده بفرمایید👆
نکته ای قابل تأمل(آیا با توجه به دخالت دو عنصر زمان و مکان در اجتهاد،می توان شرایط عالمان در زمان ائمه علیهم السلام را با شرایط امروزی مقایسه کرد یا نه؟
نیاز به تأمل دارد...)
📝در یک بررسی تحقیقی، بیش از ۱۰۰ عنوان شغلی برای راویان حدیث و اصحاب ائمه علیهم السلام احصاء شده است که نشان میدهد بیشتر علمای شیعه در شغل های گوناگون فعال بوده اند و بیشترین شغل ایشان هم تجارت یا همان عمل در حوزه ی مکاسب و متاجر بوده است:
📜عناوین ذیل برخی از مشاغل مشاهیر فقها، رجال و اصحاب معصومین علیهم السلام می باشد که با 🔍 جستجو در نرم افزارهای تخصصی رجال و حدیث میتوانید مصادیق این مشاغل را ببینید فهرست برخی از این مشاغل اهل علم بدین شرح است:
تمار (خرما فروش)
زیات (روغن فروش)
خیاط (دوزندگی)
نجار (چوب فروش)
حداد (آهنگر)
خباز (نانوا)
فلاح ،زارع (کشاورز)
قناد (شیرینی فروش)
صحاف (کتاب ساز و فروش)
فخار (کوزه فروش)
فراء (پوستین دوز و فروش)
قلاء (تولید کننده ظروف و فروشنده)
حارس (نگهبان)
بیاع الاکفان (کفن فروش) و...
برای نمونه خوب است بدانیم:
👈میثم تمار یعنی میثم خرما فروش بوده.
👈صلت بن حجاج صیرفی، صراف بوده.
👈هشام بن حکم پارچه فروش.
👈محمد بن معروف هلالی، ابریشم فروش.
👈حسن بن علی بن زیاد، لباس فروش.
👈ابن بی رافع، کاتب.
👈علی بن یقطین، ابزار فروش.
👈فضیل بن یسار، تاجر .
👈ابن ابی عمیر، پارچه فروش.
👈عبدالله بن مغیره، ابریشم فروش.
👈صفوان بن یحیی، پارچه فروش بوده اند
اگر اسامی بالا را نمیشناسید فقط برای نمونه عرض میشود که:
✅فضیل بن یسار در اصطلاح رجالیون و اصولیون از “اصحاب اجماع” حساب میشود. یعنی کسی در فقاهت و وثاقت ایشان شکی ندارد. مدتی خواست کار خود را که بزاری بود کنار بگذارد امام صادق علیه السلام فرمودند:
مغازه ات را باز کن و از خداند روزی بخواه.(صدوق، من لایحضر فقیه، ج۳ ص ۱۶۵)