فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨🎙#پادکست: «توصیههای آیتالله بهجت به اهل منبر و مبلغان دینی»
✅ حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔸انشاالله تعالی آقایان که توفیق پیدا میکنند برای تبلیغ بروند، انشاالله خودشان را اول مخاطب میدانند در بیاناتی که میکنند، تا نتیجه بگیرند.
🔹اگر نتیجه نگرفتند، مستند به مستمعین و مردم شد خُب آنها مختارند، اجبار که نمیشود به آنها [کرد]، اما به خود گوینده نباید اشکال وارد باشد، که تو چرا اینطور وارد شدی؟ قول لین (زبان نرم) نیاوردی؟ اهم و مهم را رعایت نکردی؟ کاری نکردی که بدانی یقیناً شارع راضی است؟
🔻[با گفتن] سب و طعن و فلان، که چرا شما ها منحرف میشوید [کار درست نمیشود]، با سب و طعن که اینها [هدایت نمیشوند]. از این مجلس که خارج شدند سب و طعن یادشان میرود. و یکی هم [اینکه] برای سب و طعنِ شما ترتیب اثری قائل نمیشوند، در دلشان رد به مثل میکنند.
🔸مقصود این است که باید طوری باشد که طریقهای که به دست ما داده شده است – [یعنی] تشبه به خود انبیا و اوصیا در ابلاغات و نصیحتها- را داشته باشیم. اینها را از دست ندهیم. از یقینیات تجاوز نکنیم و آنها را به یقینیات بعث و تحریض (تشویق و ترغیب) کنیم تا بفهمند که همین یقینیات کافی است. [یقینیات] تولید میکند، غیر یقینیات را هم میفهماند، به همان دلیلی که خودشان یقینیات شدهاند.
🔹بالاخره طوری باشد که غانما [و با دست پر] برگردیم یعنی کاری کرده باشیم.
🎙بیانات در بین جمعی از طلاب حوزه علمیه قم
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
۲۵ اسفند
✨ 🎙#پادکست: «توصیههای آیتالله بهجت به اهل منبر و مبلغان دینی»
✅ حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔸انشاالله تعالی آقایان که توفیق پیدا میکنند برای تبلیغ بروند، انشاالله خودشان را اول مخاطب میدانند در بیاناتی که میکنند، تا نتیجه بگیرند.
🔹اگر نتیجه نگرفتند، مستند به مستمعین و مردم شد خُب آنها مختارند، اجبار که نمیشود به آنها [کرد]، اما به خود گوینده نباید اشکال وارد باشد، که تو چرا اینطور وارد شدی؟ قول لین (زبان نرم) نیاوردی؟ اهم و مهم را رعایت نکردی؟ کاری نکردی که بدانی یقیناً شارع راضی است؟
🔻[با گفتن] سب و طعن و فلان، که چرا شما ها منحرف میشوید [کار درست نمیشود]، با سب و طعن که اینها [هدایت نمیشوند]. از این مجلس که خارج شدند سب و طعن یادشان میرود. و یکی هم [اینکه] برای سب و طعنِ شما ترتیب اثری قائل نمیشوند، در دلشان رد به مثل میکنند.
🔸مقصود این است که باید طوری باشد که طریقهای که به دست ما داده شده است – [یعنی] تشبه به خود انبیا و اوصیا در ابلاغات و نصیحتها- را داشته باشیم. اینها را از دست ندهیم. از یقینیات تجاوز نکنیم و آنها را به یقینیات بعث و تحریض (تشویق و ترغیب) کنیم تا بفهمند که همین یقینیات کافی است. [یقینیات] تولید میکند، غیر یقینیات را هم میفهماند، به همان دلیلی که خودشان یقینیات شدهاند.
🔹بالاخره طوری باشد که غانما [و با دست پر] برگردیم یعنی کاری کرده باشیم. این تبلیغات و این تعلیمات، همان تبلیغاتی است که به بزرگان ما نسبت داده شده [است]. مثل اینکه به سید مهدی قزوینی در حله نسبت داده شده که در یک مجلس و یک منبری که رفته است، چهار هزار [نفر] مستبصر شدند. از همان یک مجلس، از اهل حله.
🔸بالاخره [کار تبلیغات] تا به آن جا میرسد. باید جوری [تبلیغ] کند که مطابق شرع باشد، اشکال شرعی به آن وارد نشود، اگر یک نفر غیرمسلمان، مسلمان شود، یا غیرشیعی، شیعی شود، یا غیرمستبصر، مستبصر شود «خیرٌ لَکَ مِمَّا طَلَعَتْ عَلَیهِ الشَّمسُ» (از آنچه خورشيد بر آن تابيده است برای تو بهتر است). خدا میداند چه مقامی دارد کسی که این کار را کرده باشد.
🔹«مَن أَحیَا نَفساً فَکَأنَّما أَحیَا النّاسَ جَمیعاً» (و هر کس نفسی را حیات بخشد، مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده.) [مائده، ٣٢] شاید یک روزی [از] همین یک [نفر] سرایت کرد به خیر، به استبصار، به اسلام، به عده کثیری. تا یک وقتی بشود [که] یک جماعتی از ناحیه او مسلمان شوند. خدا بر توفیقات همه بیافزاید.
🎙بیانات در بین جمعی از طلاب حوزه علمیه قم
☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت #آیت_الله_بهجت قدسسره
✅ @bahjat_ir
۲۵ اسفند
34.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ضمن طرح سوالاتی خطاب به برخی روحانیونی که بدون حجت موضع گرفتند، مطرح شد؛
📽 تحلیل دقیق آیت الله حسینی قزوینی از ماجرای درمانگاه قم
▫️ما تصویری که دال بر عکسبرداری روحانی درمانگاه قم باشد ندیدیم؛ سندی مبنی بر جرم بودن عکسبرداری هم نیافتیم.
🔹 شیخ بزرگوار اینکه می گویید به من اینطوری گفته اند و بعد موضع می گیری می کنی درست نیست؛ الخبر یحتمل الصدق والکذب!
🔸آقایان حوزوی؛ آیا شما علم داشتید که این طلبه از آن زن هتاک، عکس گرفته است؟!
▫️چرا نسبت به لزوم حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در کنار بیان نقطه نظرات خودتان، هیچ اشاره ای نداشتید؟!
🔹بی شک نهی از منکر در مواردی که احتمال تأثیر ندارد یا ممکن است به فتنه منجر شود، بخصوص در جاهایی مثل درمانگاه صحیح نیست.
۲۶ اسفند
خطای راهبردی در تبلیغ
ما یک خطای راهبردی در تبلیغ داشتیم؛ «تبلیغ خطابی» به جای «زیست مشترک».
یعنی گزاره های دینی را دایما از شبکه های تلویزیون و منبر و ... مستقیما و مکررا بیان کردیم اما زیست مشترک یعنی همزیستی اخلاقی بلند مدت در زندگی روزمره در کنار مردم را فراموش کردیم.
شما الان تلویزیون را ببین...
سمت خدا، محفل، معلی، عمو روحانی، سخنرانی های صبحگاهی، شبکه قرآن
در کنار اعزام مبلغ
رادیو معارف
تریبون های نماز جمعه
و .....
(همه بیان دین به صورت لخت و مستقیم)
اما قدم زدن روزمره یک روحانی در محله و سلام کردن به کسبه، گاهی اثر دیگری دارد
سفری که به روسیه داشتم، یک امام جماعت سنی در بزرگترین مسجد سن پترزبورگ مارا به خود جلب کرد. اصالتا تاجیکی بود.
دوساعت با او بودیم. یک گزاره دینی بیان نکرد. فقط ادب و متانت و ناهار و ...
نهایتا او را به حرف اوردیم، گفت ایران سکولار می شود. گفتیم چرا؟ گفت «شما گزاره های دینی را دایما به مردم می گویید. اما پیامبر فقط روز جمعه خطبه ای داشت اما در طول هفته با مردم زندگی می کرد. »
نکته اش برای ما جالب بود.
۴ فروردین
📚نکته زیبای قرآنی
#فرق بین (الزوجة = همسر) و (المَرأة = زن) در قرآن کریم، عقلهای باز و سلیم را مبهوت می کند:
👈چه وقت (امرأة) به (زوج) تبدیل می شود و چه وقت با هم متفاوت خواهند بود؟
هنگام بررسی و دقت در آیات قرآنی که این دو لفظ در آنها آمده اند، ملاحضه می کنیم که؛هرگاه زوجیت بین زن و بین شوهرش کامل شده باشد، و توافق و نزدیکی و انسجام بین آنها بدون هرگونه اختلاف دینی یا نفسی یا جنسی کامل شده است، لفظ "زوج" بر "امرأة" اطلاق می شود.( یعنی در این شرایط قرآن بجای استفاده از لفظ مرأة از لفظ زوج استفاده کرده است)
ولی چنانکه توافق و انسجام بین آنها کامل نشده باشد و هنوز زوجیت (و اتحاد) بین آنها محقق نشده است، در آنصورت قرآن بجای لفظ "زوج" از لفظ "امرأة" استفاده می کند (و آنها را زوج هم نمی خواند)، همانند زمانی که بین آنها اختلافی دینی عقیدتی یا جنسی باشد (که باعث عدم توافق و انسجام آن دو شود).
بعنوان مثال، در این فرموده ی الله تعالی دقت کنید که می فرماید:
«وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ»(روم 21)
یعنی: و از نشانههاى او اينست که همسرانى(زوجهایی) از جنس خودتان را براى شما آفريد تا در کنار آنان آرامش يابيد، و در ميانتان مودّت و رحمت قرار داد؛ براستی که در اين امر نشانههايى است براى گروهى که تفکّر مىکنند.
و نیز می فرماید:
«وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا»(فرقان 74)
یعنی: و کسانى که مىگويند: «پروردگارا! از همسران و فرزندانمان مايه روشنى چشم ما قرارده، و ما را براى پرهيزگاران پيشوا گردان».
و با این اعتبار، قرآن حواء را بعنوان زوج آدم علیهما السلام قرار داده، چنانکه می فرماید:
«وَقُلْنَا يَا آدَمُ اسْكُنْ أَنتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ»(بقره 35)
یعنی: و گفتيم: اى آدم! تو با همسرت در بهشت سکونت کن.
و همچنین بر همین اساس قرآن زنان پیامبر صلی الله علیه وسلم را بعنوان زوجهای ایشان نام برده است؛
«النَّبِيُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنفُسِهِمْ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ»(احزاب 6)
یعنی: پيامبر نسبت به مؤمنان از خودشان سزاوارتر است؛ و همسران او مادران آنها [ مؤمنان] محسوب مىشوند؛
و هرگاه انسجام و توافق و تشابه (در عقیده) به هر دلیلی بین زوجین محقق نشد، پس آنگاه قرآن همسر مرد را با لفظ "امرأة" نام می برد و او را "زوج" شوهرش نمی نامد.
مثلا قرآن می فرماید: (امرأة نوح - زن نوح) و (امرأة لوط - زن لوط) و نمی فرماید: (زوج نوح) یا (زوج لوط)!
چنانکه در آیه ی زیر آمده:
«ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِّلَّذِينَ كَفَرُوا اِمْرَأَةَ نُوحٍ وَاِمْرَأَةَ لُوطٍ كَانَتَا تَحْتَ عَبْدَيْنِ مِنْ عِبَادِنَا صَالِحَيْنِ فَخَانَتَاهُمَا»(تحریم 10)
یعنی: خداوند براى کسانى که کافر شدهاند به همسر نوح و همسر لوط مَثََل زده است، آن دو تحت سرپرستى دو بنده از بندگان صالح ما بودند، ولى به آن دو خيانت کردند.
زن نوح و لوط علیهما السلام کافر بودند، هرچند که هر یک از آنها زن پیامبری بود، اما کفر آنها موجب عدم انسجام و توافق با شوهرانشان بود و لذا آنها زوج شوهرانشان نیستند بلکه فقط زن تحت امر آنهایند.
و به همین اعتبار نیز، قرآن می فرماید: (امرأة فرعون – یعنی زن فرعون)؛ «وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِّلَّذِينَ آمَنُوا اِمْرَأَةَ فِرْعَوْنَ»(تحریم 11)
یعنی: و خداوند براى مؤمنان، به همسر فرعون مثَل زده است.
۹ فروردین
زیرا بین زن فرعون و خود فرعون مانعی در زوجیت وجود داشت و آن منع این بود که فرعون کافر بود در حالیکه زنش مومن بود و به همین دلیل انسجام بین آنها تحقق نمی یابد و آن زن مومنه در حقیقت زن فرعون است نه زوج او.
و از جمله زیباییهای تعبیر قرآن در تفریق بین (زوج) و (امرأة)، اخبار قرآن در مورد دعای زکریا علیه السلام است؛ که او از الله تعالی می خواست تا به وی فرزندی عطا فرماید تا وارث او شود زیرا زن او نازا بود، و خداوند تبارک و تعالی دعای او را اجابت فرمود و زن وی را بر ولادت فرزند توانا کرد.
هنگامی که زن زکریا نازا بود، قرآن لفظ "امرأة" را بر او نهاد، چنانکه الله تعالی سخن زکریا علیه السلام را نقل می کند:«قَالَ رَبِّ أَنَّى يَكُونُ لِي غُلَامٌ وَكَانَتِ امْرَأَتِي عَاقِرًا وَقَدْ بَلَغْتُ مِنَ الْكِبَرِ عِتِيًّا»(مریم 8)
یعنی: گفت: «پروردگارا! چگونه براى من فرزندى خواهد بود؟ در حالى که همسرم نازا و عقيم است، و من نيز از شدّت پيرى افتاده شدهام»
ولی هنگامی که الله تعالی او را باخبر کرد که دعایش را اجابت کرده است و بزودی به وی پسری عطا خواهد نمود، زکریا علیه السلام دوباره کلام خود را مبنی بر عقیم بودن زنش تکرار می کند و می گوید چگونه ممکن است او فرزندی بدنیا آورد در حالیکه نازاست، الله تعالی می فرماید: «قَالَ رَبِّ أَنَّىَ يَكُونُ لِي غُلاَمٌ وَقَدْ بَلَغَنِيَ الْكِبَرُ وَامْرَأَتِي عَاقِرٌ قَالَ كَذَلِكَ اللّهُ يَفْعَلُ مَا يَشَاء»(آل عمران 40)
یعنی: زکریا گفت: «پروردگارا! چگونه ممکن است فرزندى براى من باشد، در حالى که پيرى به سراغ من آمده، و همسرم نازاست؟!» فرمود: «بدين گونه خداوند هر کارى را بخواهد انجام مى دهد.»
و حکمت از اطلاق کلمه ی (امرأة) بر زن زکریا علیه السلام اینست که زوجیت آندو بصورت کامل و تمام محقق نشده بود، با وجود اینکه زکریا پیامبر بود و زنش نیز مومنه بود، و هر دو از ناحیه ی دینی و اعتقادی توافق کامل داشتند، اما نبود توافق و انسجام کامل بین آنها به سبب آن بود که زن زکریا علیه السلام نازا بود( و در این مورد توافق نداشتند) چرا که هدف نسلی از ازدواج، در حقیقت تداوم نسل و داشتن ذریه است و چنانچه مانعی بیولوژی در یکی از زوجین وجود داشته باشد این امر باعث عدم فرزند آوری خواهد شد، و لذا در این حالت زوجیت بصورت کامل محقق نمی شود. و چون زن زکریا علیه السلام عقیم و نازا بود، پس این امر مانع زوجیت کامل آنها در تمامی حالتها شده بود و به همین علت می بینیم که قرآن بر زن زکریا لفظ (امرأة) اطلاق کرد.
ولی بعد از آنکه مانع نازایی از بین رفت و خداوند تبارک و تعالی زن زکریا را اصلاح نمود و برای زکریا پسرش یحیی را بدنیا آورد، اینبار قرآن لفظ (امرأة) برای زن زکریا بکار نمی برد بلکه بر او لفظ (زوج) اطلاق کرده، زیرا بعد از رفع مانع نازایی، زوجیت بین آندو بصورت تمام و کمال محقق گشت.
چنانکه الله تعالی می فرماید:
« وَزَكَرِيَّا إِذْ نَادَى رَبَّهُ رَبِّ لَا تَذَرْنِي فَرْدًا وَأَنتَ خَيْرُ الْوَارِثِينَ * فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَوَهَبْنَا لَهُ يَحْيَى وَأَصْلَحْنَا لَهُ زَوْجَهُ»(انبیاء 89-90)
یعنی: و هنگامی که زکريا پروردگارش را خواند: «پروردگار من! مرا تنها مگذار (و فرزند برومندى به من عطا کن)؛ چرا که تو بهترين وارثانى» ما هم دعاى او را پذيرفتيم، و يحيى را به او بخشيديم؛ و همسرش را (که نازا بود) برايش آماده (باردارى) کرديم؛
و خلاصه اینکه؛ زن زکریا علیه السلام قبل از ولادت یحیی، در قرآن بعنوان (امرأة - زن) زکریا بود اما بعد از ولادت یحیی او بعنوان (زوج) زکریا نام نهاده می شود و بعد از آن فقط زنی برای زکریا نبود (بلکه زوجی برای او بود).
پس فرق دقیق بین (زوج) و (امرأة) را در تعبیر قرآن عظیم شناختیم و دانستیم که آن دو لفظ مترادف هم نیستند.
سبحان الله بحمده ..سبحان الله العظيم.
۹ فروردین
هدایت شده از آوای معرفت
کلام الامیر(علیه السلام).pdf
3.02M
کتاب شریف«کلام امیرالمؤمنین (علیه السلام)»
نوشته استاد مصطفی نیک اقبال
بسیار زیبا و دلنشین🌹
آیت الله بهجت(رحمت الله علیه):
خواندن روایات اهلبیت(علیهم السلام) درک مراتبی از ظهور و حضور آنهاست.
@avaymarefat
۱۱ فروردین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 انسان چون خودش را خیلی دوست دارد فکر میکند هر کاری که میکند برای خداست...
۱۲ فروردین
یادداشت #حسین_شریعتمداری به مناسبت روز جمهوری اسلامی
🔰جمهوری اسلامی همان اسلام است (۱)
🔸حضرت امام «نظام جمهوری اسلامی» را همان اسلام می دانند و از این روی حفظ آن را اوجب واجبات ــ واجب ترین واجب ها ــ دانسته اند . چرا ؟
🔸از حضرت امام(ره) است که: «آنقدر آیه و روایت که در سیاست وارد شده است، در عبادات وارد نشده است. شما پنجاه و چند کتاب فقه را ملاحظه مىکنید، هفت- هشت تا کتابى است که مربوط به عبادات است، باقىاش مربوط به سیاسیات و اجتماعیات و معاشرات و اینطور چیزهاست » و جای دیگر تاکید می فرمایند که «نسبت اجتماعیات قرآن با آیات عبادی آن از نسبت صد به یک هم بیشتر است»
🔸نسبت «یک به صد» یعنی احکام و آیات مربوط به اجتماعیات و سیاسیات صد برابر آیات مربوط به احوال فردی و شخصی است. بنابراین کسانی که دین را جدای از سیاست میدانند و این عقیده انحرافی را ترویج میکنند، بخش اعظم و گستردهای از دستورات اسلامی را قابل اجرا نمیدانند (!) و این، نمیتواند مفهومی غیر از کنار گذاشتن اسلام داشته باشد!
🔸این جماعت در مقابل این پرسش که آیا دیدگاه شما به معنای نادیده گرفتن بیشترین احکام و دستورات اسلامی نیست؟! و هنگامی که از آنها سئوال می شود که؛ آیا این دیدگاه مصداق آیه ۱۵۰ سوره نساء درباره کفار نیست که به برخی از دستورات اسلام ایمان آورده و به برخی دیگر کفر میورزیدند؟!
🔸پاسخ میدهند که ضرورت اجرای دستورات سیاسی و اجتماعی اسلام را انکار نمیکنند ولی معتقد به اجرای آن در دوران غیبت نیستند! و مفهوم این سخن آن است که امامت در دوران غیبت تعطیل شده است، و امام زمان - ارواحنا لتراب مقدمه الفداء - در دوران غیبت کبری منشأ اثر نیستند! و عجیب آن که شماری از این جماعت , سنگ پیروی از امام زمان علیهالسلام را هم به سینه میزنند!
🔸حضرت امام رضوان الله تعالی علیه در این باره می فرمایند : «یک دسته دیگر هم تزشان این است که بگذارید معصیت زیاد شود تا حضرت صاحب بیاید. حضرت صاحب مگر برای چی می آید؟ حضرت صاحب می آید معصیت را بردارد؛ معصیت کنیم که او بیاید »؟!
🔸دو سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در آمریکا کتابی با عنوان «دین و سیاست» چاپ و منتشر شده بود که یکی از برادران دانشجو نسخهای از آن را برای سپاه ارسال کرده بود. در این کتاب که امروزه در آرشیو دفتر سیاسی سپاه موجود است، آمده بود «هنگامی که گفته میشود دین باید از سیاست جدا باشد، تصور عمومی و حتی بسیاری از عالمان دینی آن است که هر یک از دو مقوله دین و سیاست به طور جداگانه در بستر مخصوص به خود حضور داشته و فعالیت کنند.
🔸اما این برداشت اگر در حوزه مسیحیت امکانپذیر باشد، در اسلام ناممکن است زیرا، اسلام در امور سیاسی نیز مانند امور فردی و شخصی افراد دارای نظر و دستورالعمل است و دستورالعملهای سیاسی اسلام برای مسلمانان دقیقا مثل دستوراتی که در زندگی فردی و اخلاقی ارائه کرده است، لازمالاجرا بوده و بخش جدانشدنی از دین تلقی میشود».
🔸نویسنده در ادامه به موفقیت غرب و جریان مدرنیته در جداسازی دین و سیاست و به حاشیه بردن دین در کشورهای اسلامی اشاره کرده و ابراز نگرانی میکند که با انقلاب اسلامی در ایران، این روند ناپایدار و شکننده خواهد بود و مینویسد «با توجه به آمیختگی دین و سیاست در اسلام، وقتی میگوئیم دین از سیاست جداست، مقصود ما آن است که دین به نفع سیاست خودکشی کند»! و با تأسف! میگوید؛ «این نکتهای است که فقط [امام] خمینی به آن پی برده و انقلاب اسلامی را برپایه آن پدیده آورده است».
🔸بازهم از امام راحلمان است که : «چپاولگران حیلهگر کوشش کردند به دست عمال به اصطلاح روشن فکر خود اسلام را، هم چون مسیحیت منحرف و به انزوا کشانند و علما را در چارچوب مسائل عبادی محبوس کنند و… در این امر توفیق به سزایی پیدا کردند و از این جهالت و غفلت ما سوء استفاده نمودند و بلاد مسلمین را یا مستعمره خویش نمودند و یا به استثمار کشیدند و بسیاری از سلاطین و حکام مسلمین را استخدام نموده و با دست آنان ملت ها را به استضعاف و استثمار کشاندند و وابستگی و فقر و فاقه و پیامدهای آن ها گریبان گیر توده های در بند گردید».
🔸رهبر معظم انقلاب ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل حکومت اسلامی، این ضرورت را نه با شعارهای متداول، بلکه با تکیه بر مبانی و اصولی بیان داشته اند که با هیچ نگاه منطقی و «دو، دوتا، چهارتای» علمی قابل تردید نیست. حضرت ایشان ابتدا با استناد به کلام خدا، هدف از بعثت انبیاء علیهمالسلام را ایجاد «حیات طیبه» دانسته و در توصیف حیات طیبه می فرمایند :
« این حیات طیّبه یعنی چه؟ حیات طیّبه به معنای رشد و شکوفایی عقل بشر و علم بشر از سویی و آرامش روحی بشر، آسایش مادی بشر، امنیت محیط زندگی بشر و رفاه بشر و شادکامی بشر و بالاتر از همه اینها تکامل معنوی و عروج روحی انسان است».
@Kayhan_Online
۱۲ فروردین
یادداشت #حسین_شریعتمداری به مناسبت روز جمهوری اسلامی
🔰جمهوری اسلامی همان اسلام است (۲)
🔸حضرت آقا در ادامه با اشاره به این که؛ « این هدفها، هدفهای بسیار بزرگی است» درباره تحقق آن میفرمایند؛ «اگر چنانچه نبی اسلام، نبی حق، فرستاده الهی در هر دورهای بخواهد این اهداف را تحقق ببخشد، ناچار بایستی به تناسبِ این اهداف، مناسبات اجتماعی ایجاد بکند. مطلب دوّم هم قدرت سیاسی است، یعنی این مناسبات اجتماعی را یک انسان منزوی یا یک نصیحتکننده که فقط مردم را نصیحت میکند نمیتواند به وجود بیاورد، قدرت لازم است، قدرت سیاسی لازم است».
🔸این سخن حکیمانه نیز از حضرت روحالله است: «خدای تبارک و تعالی می فرماید که انبیا رافرستادیم بینات به آن ها داریم. آیات به آن ها دادیم.میزان بر ایشان فرستادیم«لیقوم الناس بالقسط» غایت این است که مردم قیام به قسط کنند؛ عدالت اجتماعی در بین مردم باشد؛ ظلم ها از بین رود؛ ستمگری ها از بین رود؛ ضعفا به آن ها رسیدگی شودو قیام به قسط شود.
🔸دنبالش هم میفرماید: «و انزلنا الحدید» تناسب این چیست؟ تناسب این است که با حدید باید این ها انجام بگیرد، با بینات، با میزان و با حدید «فیه بأس شدید» یعنی اگر چنان چه شخصی یا گروهی بخواهند یک جامعه را تباه کنند؛ یک حکومتی را که حکومت عدل است تباه کنند با بینات با آن ها باید صحبت کرد، نشنیدند با موازین، موازین عقلی، نشنیدند با حدید» . اشاره حضرت امام به آیه از سوره حدید است «لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسط » .
🔸بدیهی است که اجرای احکام حیاتبخش اسلام، مخصوصاً سیاسیات و اجتماعیات آن اولاً به قدرت، ثانیاً به تشکیل حکومت و ثالثاً به زمامداری فقیه عادل و آگاه به قوانین الهی نیاز دارد. و این نیاز مبرم که در فاصله کوتاهی بعد از رحلت رسول خدا(ص) ترک شده و به انحراف کشیده شده بود، در انقلاب اسلامی تحقق یافته است. به بیان دیگر، انقلاب اسلامی احیای بعثت و ادامه راه به فراموشی سپرده شده رسول گرانقدر اسلام(ص) است.
🔸حالا به وضوح میتوان دید که چرا قدرتهای استکباری بلافاصله بعد از تولد جمهوری اسلامی ایران، از همه سو و با همه توان به مقابله با آن برخاستند و چرا اصرار دارند که اسلام غیرسیاسی را ترویج کنند و فقهی که با مسائل سیاسی و اجتماعی فاصله دارد را به عنوان شیعه اصیل معرفی کنند؟! ایران عزیز ما از نخستین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با انواع توطئهها و کینهتوزیهای قدرتهای ریز و درشت روبهرو بوده و هنوز هم هست … نتیجه اما , تبدیل جمهوری اسلامی به یک قطب قدرتمند و … به گفته جیمز ولسلی( رئیس اسبق سازمان سیا ) : « باید بپذیریم , این قطب قدرتمند اسلام است که با پرچمداری خمینی و خامنهای، ساختار کدگذاری شده جهان را به چالش کشیده است » و …
@Kayhan_Online
۱۲ فروردین
📜 رهبر انقلاب: سه وظیفه اصلی دانشگاه این است: ۱) عالم تربیت کند ۲) علم تولید کند ۳) به تربیت عالم و تربیت علم جهت بدهد/ دانشگاه زمان پهلوی کدام فرآورده علمی و فناوری و صنعتی داشت؟
رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار دانشجویان:
✏️اگر بخواهیم دانشگاه را تعریف کنیم، رکن اصلی تعریف دانشگاه علم است، دانش.
سه وظیفهی اصلی دانشگاه دارد. اول عالم تربیت کند، دوم علم تولید کند، سوم به تربیت عالم و تولید علم جهت بدهد.
✏️دانشگاههای دنیا عالم تربیت میکنند، علم هم تولید میکنند، اما در این رکن سوم لنگند. نتیجه چه میشود؟ نتیجه این میشود که محصول تربیت علم و تولید علم و تربیت عالم میشود ابزار دست قدرتهای صهیونیستی و قدرتهای استکباری دنیا. همهی ارکان دانشگاه باید به این سه نقطه توجه کنند. مدیر، استاد، دانشجو، متن درسی، فرایندهای آموزشی، همه باید در خدمت این سه جهت باشند.
✏️از لحاظ علمی و فناوری ببینید پیش از انقلاب بیش از ۴۰ سال در این کشور دانشگاه بود، کدام فکر علمی جدید از این دانشگاه دورهی پهلوی بیرون آمد در حالی که اساتید خوبی هم داشتند، اساتیدی داشتند که اینها تعدادی البته از اساتیدشان تحصیلکردههای دانشگاههای معروف دنیا بودند، درس خوانده بودند، بلد بودند؛ دکتر حسابی بود، دکتر ریاضی بود، مرحوم مهندس بازرگان بود، بودند افرادی از این قبیل تحصیلکرده، خب از لحاظ استاد مشکلی نداشتند اما هیچ فرآورده نداشت این دانشگاه، نه یک فرآوردهی علمی داشت، نه یک پیشرفت فناوری و صنعتی داشت، نه یک فکر جدید مدیریتی برای کشور ارائه کرد، این دانشگاه وضع علمی و صنعتی این بود.
✏️این مطلب که ایرانی امکان ندارد که به فناوریهای بالا و دقیق دست پیدا کند جزو بدیهیات بود، جزو مسلمات بود که ایرانی قادر نیست به مقامات عالی علمی برسد، به خط مقدّم علم دست پیدا کند.
@Kayhan_online
۲۰ فروردین
کانال #قرآن_صدای_ملکوتی_خدا
صوت بهترین ترجمه قرآن در طول این چهارده قرن اثر استادعلی ملکی(ترجمه خواندنی و پیام رسان قرآن کریم ویژه نوجوانان و جوانان)
https://eitaa.com/joinchat/822477555C8dfef43524
۲۱ فروردین
💥 بهترین دوره ها، مطالب و محصولات:
😊 داستانِ شکست و موفــــقیت خودم
⁉️ از کجا و چطور عربی رو شروع کنم؟!
🎯 اهمیت و ضرورت هـــــــــــــدف گزاری
😛 مهـارت هــای 4️⃣ گــانۀ زبان عــــربی
💥۱۲ گام برای موفــــــــــقیت در تحـصیل
💟 دورۀ جـــامع عــــــربی کـــــاربردی 💟
🎬 دوره صَرف (گام اول یادگیری عربی)
🎬 دوره لـغت (گام دوم یادگیری عربی)
🎬 دوره نـحو (گام سوم یادگیری عربی)
🎬 دوره تجـــزیه و ترکــــیب (گام چهارم)
🎬 دوره الکافی فیالمفردات (105واژه)
🎬 تمرین حـــــرفه ای صَــــــرف (9 روش)
💪۱۴ تا دلیل برای انتــخاب دوره های ما
💎 دوره تحلیل ادبی دعای عهد
💎 دوره تحلیل ادبی مناجات منــظوم
💎 دوره حفظ آسان و سریع زیارت عاشورا
📘 کتاب مسیر تحصیل صحیح عربی
📙 کتاب پرسش و پاسخهای عربی
📗 کتاب حفظ و شـــــرح زیارت عاشورا
♻️ گروه 1100+ نفری پرسش و پاسخ
☑️ کانال شخصی ➕ صفحۀ آپارات
✅ ادمین پاســــخگویی:
🆔 @Admin0_100
😎 ارسال پیام ناشناس:
📬 abzarek.ir/service-p/msg/1792696
۷ اردیبهشت
✅ مسیر تحصیل صحیح ادبیات عرب
⭕️ این مینی دوره 160 دقیقه است...
امّا تولیدش بیشتر از 80 ســـــــــــاعت ازم وقت
گرفته و کلّی هزینه داشته؛
😍امّا کاملا #رایگان در اختیارت قرار دادم و
امیدوارم که برات مفیــــــــــــــــد واقع بشه🤲
✅ پس اگه خوشت اومد و برات مفید بود،
برای دوستاتم بفرست...☺️
⬇️ برای دریافت تمام جلسات بصورت یکجا
هم بزن روی 👈 «اینـــــــــــــــــــجا» 👉
✋ موفق باشی، یا علی مدد
.
۷ اردیبهشت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قسمت_اول
برنامه ای جامع برای رشد متوازن طلبه در معنویت و علم و معیشت(۱)
۲۴ اردیبهشت
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#قسمت_دوم
برنامه ای جامع برای رشد متوازن طلبه در معنویت و علم و معیشت(۲)
۲۴ اردیبهشت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلم سخنان آقای سید کمال حیدری درباره
🕯نقد استاد محسن فتحی از اساتید فقه و اصول و فلسفه تحلیلی در تهران
⚖نقد استاد محسن فتحی در کانال بارگزاری شده است.
نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان
🏮https://eitaa.com/nabardA
👈 نقدی قوی بر ادعای سید کمال حیدری در صوت زیر👇👇
۲۶ اردیبهشت
۲۶ اردیبهشت
37.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ سیدشریف را می شناسید؟!
🎬 این مستند را ببینید و منتشر کنید تا با یک روز شهید آل هاشم آشنا شویم.
#پیشنهاد_دانلود
۲ خرداد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زحمت شما قابل تقدیر است، اما کاش این نقاشی را برای حضرت آقا میکشیدید من یک طلبه ی ساده ام ، کسی نیستم، خیلی ممنون از زحمت شما متشکرم💔💔💔
رئیس جمهور ولایتمدار ...
#سید_شهیدان_خدمت
#شهید_جمهور
#رئیسی
#رئیسی_عزیز
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
"کوچه شهدا"💫
╭┅─────────┅╮
@kooche_shohadaa
╰┅─────────┅╯
۷ خرداد
🗓«شما اکنون در طرف درست تاریخ ایستادهاید!»
📝متن نامه حضرت آیتالله خامنهای به دانشجویان حامی مردم فلسطین در دانشگاههای ایالات متحده آمریکا به شرح زیر منتشر شد:
👇بسم الله الرّحمن الرّحیم
✏️این نامه را به جوانانی مینویسم که وجدان بیدارشان آنها را به دفاع از کودکان و زنان مظلوم غزّه برانگیخته است.
✏️جوانان عزیز دانشجو در ایالات متّحدهی آمریکا!
این، پیام همدلی و همبستگی ما با شما است. شما اکنون در طرف درست تاریخ ــ که در حال ورق خوردن است ــ ایستادهاید.
✏️شما اکنون بخشی از جبههی مقاومت را تشکیل دادهاید، و در زیر فشارِ بیرحمانهی دولتتان ــ که آشکارا از رژیم غاصب و بیرحم صهیونیست دفاع میکند ــ مبارزهای شرافتمندانه را آغاز کردهاید.
✏️جبههی بزرگ مقاومت در نقطهای دور، با همین ادراک و احساسات امروز شما، سالها است مبارزه میکند. هدف این مبارزه، توقّفِ ظلمِ آشکاری است که یک شبکهی تروریست و بیرحم به نام «صهیونیستها»، از سالها پیش بر ملّت فلسطین وارد ساخته و پس از تصرّف کشورشان، آنها را زیر سختترین فشارها و شکنجهها گذاشته است. نسلکشیِ امروز رژیم آپارتاید صهیونیست، ادامهی رفتار بشدّت ظالمانه در دهها سال گذشته است.
✏️فلسطین یک سرزمین مستقل است با ملّتی متشکّل از مسلمان و مسیحی و یهودی، و با سابقهی تاریخی طولانی. سرمایهداران شبکهی صهیونیستی پس از جنگ جهانی، با کمک دولت انگلیس، چند هزار تروریست را بتدریج وارد این سرزمین کردند؛ به شهرها و روستاهای آن هجوم بردند؛ دهها هزار نفر را کشتند یا به کشورهای همسایه راندند؛ خانهها و بازارها و مزرعهها را از دست آنان بیرون کشیدند، و در سرزمین غصبشدهی فلسطین، دولتی به نام اسرائیل تشکیل دادند.
✏️بزرگترین حامی این رژیم غاصب، پس از نخستین کمکهای انگلیسی، دولت ایالات متّحدهی آمریکا است که پشتیبانیهای سیاسی و اقتصادی و تسلیحاتی از آن رژیم را یکسره ادامه داده و حتّی با بیاحتیاطی غیر قابل بخشش، راه برای تولید سلاح هستهای را به روی او گشوده و به او در این راه کمک کرده است.
✏️رژیم صهیونیست از روز اوّل، سیاست «مشت آهنین» را در برابر مردم بیدفاع فلسطین به کار گرفت و بیاعتنا به همهی ارزشهای وجدانی و انسانی و دینی، روزبهروز بر بیرحمی و ترور و سرکوبگری افزود.
✏️دولت آمریکا و شرکایش، حتّی از یک اخم در برابر این تروریسم دولتی و ظلم مستمر، دریغ کردند. امروز هم برخی اظهارات دولت ایالات متّحده در قبال جنایت هولناک غزّه بیش از آنچه واقعی باشد، ریاکارانه است.
✏️«جبههی مقاومت» از دل این فضای تاریک و یأسآلود سر برآورد و تشکیل دولت «جمهوری اسلامی» در ایران، آن را گسترش و توانایی داد.
✏️سردمداران صهیونیسم بینالمللی که بیشترین بنگاههای رسانهای در آمریکا و اروپا متعلّق به آنها یا زیر نفوذ پول و رشوهی آنها است، این مقاومتِ انسانی و شجاعانه را تروریسم معرّفی کردند! آیا ملّتی که در سرزمین متعلّق به خود در برابر جنایتهای اشغالگران صهیونیست از خود دفاع میکند، تروریست است؟ و آیا کمک انسانی به این ملّت و تقویت بازوان او کمک به تروریسم به شمار میرود؟
✏️سردمداران سلطهی قهرآمیز جهانی، حتّی به مفاهیم بشری هم رحم نمیکنند. رژیم تروریست و بیرحم اسرائیل را دفاعکننده از خود وانمود میکنند، و مقاومت فلسطین را که از آزادی و امنیّت و حقّ تعیین سرنوشت خود دفاع میکند، «تروریست» مینامند!
✏️من میخواهم به شما اطمینان دهم که امروز وضعیّت در حال تغییر است. سرنوشت دیگری در انتظار منطقهی حسّاس غرب آسیا است. بسیاری از وجدانها در مقیاس جهانی بیدار شده و حقیقت در حال آشکار شدن است. جبههی مقاومت هم نیرومند شده و نیرومندتر خواهد شد. تاریخ هم در حال ورق خوردن است.
✏️بجز شما دانشجویانِ دهها دانشگاه در ایالات متّحده، در کشورهای دیگر هم دانشگاهها و مردم به پا خاستهاند. همراهی و پشتیبانی استادان دانشگاه از شما دانشجویان حادثهی مهم و اثرگذاری است. این میتواند در قبال شدّت عمل پلیسیِ دولت و فشارهایی که بر شما وارد میکنند، تا اندازهای آرامشبخش باشد. من نیز با شما جوانان احساس همدردی میکنم و ایستادگی شما را ارج مینهم.
✏️درس قرآن به ما مسلمانان و به همهی مردم جهان، ایستادگی در راه حق است: فَاستَقِم کَما اُمِرت؛ و درس قرآن دربارهی ارتباطات بشری این است: نه ستم کنید و نه زیر بار ستم بروید: لا تَظلِمونَ وَ لا تُظلَمون. جبههی مقاومت با فراگیری و عمل به این دستورها و صدها نظائر آن به پیش میرود و به پیروزی خواهد رسید؛ باذن الله.
✏️توصیه میکنم با قرآن آشنا شوید.
📝سیّدعلی خامنهای - ۱۴۰۳/۳/۵
۱۰ خرداد
4_5766983494647415387.mp3
2.38M
❓آیا چشم زخم حقیقت دارد؟
📌انتقاد استاد مطهری از نصب کردن آیه «و ان یکاد» در منازل برای دفع چشم زخم
📚آشنایی با قرآن، جلد ۸، صفحه ۳۳۸-۳۲۹ (با تلخیص)
۱۱ خرداد
◾️ السَّلامُ عَلَیکَ یا روحَ اللهِ
🔰 جامع ترین لیست آثار امام خمینی (ره) در ایتا
◾️ ۵۰ عنوان کتاب از کتابهای بنیان گذار انقلاب
🔻 تألیفات فارسی امام خمینی (ره)
۱. اسرار نماز 👈 دانلود
۲. ترجمه آداب الصلاه 👈 دانلود
۳. ترجمه تحریر الوسیله (۴ جلد) 👈 دانلود
۴. ترجمه مصباح الهدایه 👈 دانلود
۵. تفسیر سوره حمد 👈 دانلود
۶. تقریرات فلسفه (۳ جلد) 👈 دانلود
۷. توضیح المسائل 👈 دانلود
۸. دیوان امام خمینی 👈 دانلود
۹. سبوی عشق 👈 دانلود
۱۰. صحیفه انقلاب (وصیت نامه امام) 👈 دانلود
۱۱. صحیفه نور / صحیفه امام (۲۲جلد) 👈 دانلود
۱۲. شرح چهل حدیث 👈 دانلود
۱۳. شرح حدیث جنود عقل و جهل 👈 دانلود
۱۴. شرح دعای سحر 👈 دانلود
۱۵. مناسک حج 👈دانلود
۱۶. منشور روحانیت 👈 دانلود
۱۷. نقطه عطف 👈 دانلود
۱۸. ولایت فقیه 👈 دانلود
۱۹. ولایت فقیه و جهاد اکبر 👈 دانلود
۲۰. کشف اسرار 👈 دانلود
🔻 تألیفات عربی امام خمینی (ره)
۲۱. آداب الصلاة 👈 دانلود
۲۲. الاستصحاب 👈 دانلود
۲۳. الاجتهاد و التقلید 👈 دانلود
۲۴. انوار الهدایة (۲ جلد) 👈 دانلود
۲۵. بدائع الدرر فی قاعدة نفي الضرر 👈 دانلود
۲۶. تحریر الوسیله (۲ جلد) 👈 دانلود
۲۷. التعلیقة على الفوائد الرضوية 👈 دانلود
۲۸. التعلیقة على فصوص الحكم 👈 دانلود
۲۹. التعلیقة على العروة الوثقى 👈 دانلود
۳۰. التعلیقة على وسيلة النجاة 👈 دانلود
۳۱. تقریرات کتاب البیع (۱۱ جلد)👈 دانلود
۳۲. التعادل و التراجیح 👈 دانلود
۳۳. جواهر الاصول (۶ جلد) 👈 دانلود
۳۴. الرسائل العشرة 👈 دانلود
۳۵. سر الصلاة (صلاة العارفين) 👈 دانلود
۳۶. شرح دعاء السحر 👈 دانلود
۳۷. الخلل فی الصلاة 👈 دانلود
۳۸. لمحات الاصول 👈 دانلود
۳۹. الطلب و الإرادة 👈 دانلود
۴۰. کتاب البیع (۵ جلد) 👈 دانلود
۴۱. مصباح الهدایه 👈 دانلود
۴۲. المکاسب المحرمه (۲ جلد) 👈 دانلود
۴۳. ولایة الفقيه (من كتاب البيع) 👈 دانلود
۴۴. کتاب الطهاره 👈 دانلود
🔻 درباره امام خمینی (ره) و اندیشه ایشان
۴۵. الف لام خمینی 👈 دانلود
۴۶. یک ساغر از هزار 👈 دانلود
۴۷. روح عرفانی روح الله 👈 دانلود
۴۸. زن در اندیشه امام خمینی 👈دانلود
۴۹. امام خمینی، آینه مهر و قهر 👈 دانلود
۵۰. سیر مطالعاتی آثار امام خمینی 👈 دانلود
۵۱. بر کرانه کتاب شرح چهل حدیث 👈 دانلود
۵۲. اربعین حدیث (شرح حدیث اول) 👈 دانلود
۵۳. بررسی نظریات رجالی امام خمینی 👈 دانلود
۵۴. سلوک ذیل شخصیت امام خمینی 👈 دانلود
♻️ در ثواب نشر این لیست سهیم باشیم
ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا
تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید
🆔 @tasnim_pdf
۱۵ خرداد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر یک آخوند جاهل:
خداوند دورهمی شراب خواران را از عبادات فردی و نماز خواندن تنهایی بیشتر دوست دارد چون (ید الله مع الجماعه)
جوابیه یک آخوند عاقل:
تمام این ادعاها بر خلاف قرآن و روایات است.
نکته عبرت آموز:
این آخوند جاهل یک روزی در جبهه انقلاب و ولایت بود ولی کم کم به طرف جبهه اصلاحات و غرب گرایان متمایل شد و از صف طرفداران ولایت فاصله گرفت.
۱۵ خرداد
لایه های مختلف حیا در وجود زن و سیر کم شدن آن و تأثیر آن در رفتارهای زن👇
دکتر عباس پسندیده در کتاب فرهنگ حیا با برداشت از روایات، حیا را به ده قسمت تقسیم می کند که نُه بخش آن در زنان و یک بخش آن در مردان است. این نُه قسمت مثل لایه های محافظی هستند که وظیفه ی حفظ عفت و پاکدامنی زن را دارند. باید توجه داشته باشیم این لایه های نُه گانه در طول زندگی تغییر و تحول می یابند. این
تغییر و تحول شامل چهار مرحله است:
1-عادت ماهیانه
2-عقد و نامزدی
3-عروسی
4-بارداری
با گذر زمان، لایه ای از لایه های نُه گانه ی حیا و شرمِ زن برطرف می شود. دختر خانم ها تا قبل از بلوغ، عقد و نامزدی، معمولا از همه ی لایه های نُه گانه ی حیا بهره مند هستند؛
#اولین ایستگاه که یکی از لایه های حیا در آن برطرف می شود، شروع عادت ماهیانه است. برای بسیاری از دختران، آغاز عادت ماهیانه با نوعی شرم همراه است؛ اما تکرار این تجربه، شرم آن را از بین می برد و آن را عادی می کند.
#دومین ایستگاه هنگام عقد و آغاز دوران نامزدی است. دختران در این مرحله معمولا یکی از سنگین ترین شرم ها را تحمل میکنند. هنگام خواستگاری به شدت شرمگین می شوند، وقتی کسی نظرشان را درباره ی داماد بپرسد، سکوت می کنند و ترجیح میدهند بزرگترها نظرشان را بگویند. در لحظات آغازین عقد و نامزدی، دخترخانم احساس می کند چیزی درونشان در حال ذوب شدن است. این همان برطرف شدن لایه ی دوم حیاست که بعد از آن، رفتار او عادی تر می شود و می تواند ارتباط راحت تر و بیشتری با همسر خود داشته باشد.
#سومین ایستگاه، هنگام عروسی و آغاز روابط جنسی است که این مرحله نیز شرم خاص خود را دارد.
و در #چهارمین ایستگاه که همان دوران بارداری است، چهارمین لایه ی حیا و شرم زن
فرو می ریزد. معمولا اولین تجربه ی بارداری، فشار روانی زیادی بر زن وارد خواهد کرد.
#سؤال_مهم:
به نظر شما آیا برطرف شدن این لایه های چهارگانه حیا و شرم، زن را #فاسد و بی حیا میکند؟
برای یافتن #پاسخ این پرسش، باید ببینیم بعد از برطرف شدن لایه های چهارگانه ی حیا، چه کارهایی برای زن آسان تر می شود. تحقیقات نشان این چهار مرحله، موجب آسان شدن روابط و تعاملات جنسی زن با همسر خود می شود.این نشان می دهد حیاهای برطرف شده، حیاهایی بوده اند که راه #روابط_نامشروع را #قبل_از_ازدواج می بسته اند و بعد از ازدواج کنار می روند تا زن و مرد بتوانند رابطه ی آسان تری با هم داشته باشند. مثل اینکه مأموریتشان به اتمام رسیده باشد. در حقیقت مأموریت این لایه های چهارگانه، همراهی و بدرقه ی عفت و پاکدامنی زن تا خانه ی همسر است و پس از آن، وجود این لایه های حفاظتی مزاحم خواهد بود.به همین دلیل، در چند مرحله (نامزدی، عروسی و بارداری) از میان خواهند رفت تا امکان روابط خصوصیِ راحت تر و بدون شرم، برای زن و شوهر فراهم شود.
ادامه👇
@ejtehadjame
۱۶ خرداد