eitaa logo
پله پله تا اجتهاد جامع
355 دنبال‌کننده
1هزار عکس
209 ویدیو
255 فایل
پاسخگویی به سؤالات طلاب از دوران قبل ورود به حوزه تا پایان طلبگی،و ارائه یک نظام جامع علمی برای دستیابی به اجتهاد جامع ارتباط با ادمین @Elahi_alafv
مشاهده در ایتا
دانلود
- سالروز صدور پیام منشور روحانیت.pdf
123.1K
📖 متن کامل #منشور_روحانیت📖 #امام_خمینی #منشور_روحانیت دوستان و بویژه طلاب برای اینکه با اصل روحانیت اشنا بشید و متوجه بشید کدام اسلام واقعی و کدام قلابی هست و اصل اسلام ناب محمدی را بشناسید حتما و حتما این منشور را بخوانید !!!!! @ejtehad_jame
Xender.apk
6.88M
💠 نرم افزار ایرانی انتقال فایل ویژه آندروید "بفرستش" جایگزین نرم‌ افزار SHAREit که متاسفانه جدیدا محتواهای مبتذل ترویج میکند و جاسوسی نیز میباشد‌.
4_6007888420733453364.apk.apk
4.98M
📱اپلیکیشن «گام دوم انقلاب» 🔸اگر بیانیه مهم رهبر معظم انقلاب بعد از ۲۲بهمن را نخوانده اید با این اپلیکیشن میتوانید این بیانیه را به صورت بخش بندی شده بخوانید. 🆔 @ejtehad_jame
چکیده راز قطعنامه.pdf
39.2K
چکیده ای از کتاب راز قطعنامه
💎 🔴 اگر روزی ۶۰ الی ۹۰ دقیقه برای علوم عقلی وقت گذاشته شود ... 🔸 با استماع روزی ۱ جلسه صوتی بدایه الحکمه می توان حدودا ۱۰۰ روزه آن را به پایان رساند 🔸 با مطالعه روزی ۱۰ صفحه ( که کمتر از یک ساعت طول می کشد) از کتاب فلسفه مقدماتی استاد ( که بر اساس آثار فلسفی شهید تدوین نموده) می توان آن را در  ۴۵ روز به پایان رساند 🔸 با استماع روزی ۱ جلسه صوتی از شرح منظومه آیت الله رضی شیرازی می توان امورعامه و الهیات اخص شرح منظومه ( یعنی جلد ۲ و ۳ از آن چاپ پنج جلدی های با تعلیقه علامه ) را در کمتر از ۱۰ ماه به پایان رساند 🔸 با استماع روزی ۱ جلسه صوتی نهایه الحکمه می توان ۳۱۰ جلسه ی آن را حدودا ۱۰ ماهه به پایان رساند 🔸 با مطالعه روزی ۶ صفحه ( که کمتر از چهل و پنج دقیقه طول می کشد) از کتاب اصول فلسفه و روش ریالیسم ( جلد  ششم از مجموعه آثار شهید که هر ۵ جلد آن در یک جلد چاپ شده)  می توان آن را حدودا ۶ ماهه به پایان رساند توجه: استاد در سیر مطالعاتی خود مطالعه جلد ۳و۴و۵ اصول فلسفه را مقدم بر جلد ۱و۲ این کتاب نموده 🔸 با مطالعه روزی ۱۰ صفحه (که کمتر از یک ساعت طول می کشد ) از کتاب مبانی و اصول عرفان نظری استاد می توان آن را حدودا ۲ ماهه به پایان رساند 🔸 با استماع روزی ۱ جلسه صوتی تمهیدالقواعد استاد یا ... می توان این کتاب را در کمتر از ۲۰۰ روز به پایان رساند. ⭕️ جمع بندی: کل آثار مکتوب و صوتی فوق را به صورت پشت سر هم می توان در کمتر از ۳.۵ سال به اتمام رساند. حال اگر به این آثار به صورت موازی پرداخته شود، سرعت سیر و پیشرفت بسیار چشم گیرتر خواهد شد و در مدتی کوتاه تر می توان به سرمنزل مقصود رسید... نکته: در کنار تمهیدالقواعد به جلد یک اسفار هم پرداخته شود و بعد کم کم به شرح فصوص قیصری و ... ⭕️ نکته راهبردی: می توان برخی از کارهای علمی را با صیغه ی نذر یا عهد بر خود واجب کرد مثلا انسان مطالعه روزانه ۶ صفحه جلد ۳ اصول فلسفه را ( بنابر مرحله ی پیشرفتی که در سیر مطالعاتی فلسفه طی کرده) بر خود واجب کند. و برای ترک آن جریمه تعیین کند. مثلا بگوید در صورت ترک در یک روز باید بیست هزار تومان صدقه پرداخت نمایم. و این را با نذر یا عهد بر خود تحمیل نماید. حضرت علامه تقریبا چنین رویکردی را برای ایجاد انسجام و نظم و پرهیز از لجام گسیختگی در کارها توصیه می فرمایند. ♦️ (نقل از کانال حوزه و فلسفه) ✅ @ejtehad_jame
راهکارهایی برای درست تشخیص دادن وظیفه فردی و اجتماعی .amr
1.87M
راهکارهایی برای درست تشخیص دادن وظیفه فردی و اجتماعی @ejtehad_jame
بررسی اجمالی سیره و روش اخلاقی تربیتی استاد شیخ جعفر ناصری(دام ظلّه) .amr
2.73M
بررسی اجمالی سیره و روش اخلاقی تربیتی استاد شیخ جعفر ناصری(دام ظلّه) @ejtehad_jame
Recording۲۰۱۹۰۱۱۶_002.amr
210.8K
بحثی درباره لزوم تبیین مبانی زیربنایی نظام جمهوری اسلامی به عنوان مقدمه ای برای دفع بعضی شبهات(۱) @ejtehad_jame
Recording۲۰۱۹۰۱۱۶_001.amr
10.05M
بحثی درباره تأثیر قواعد فقهیه در اجتهاد و استنباط-بحثی درباره رعایت قوانین حکومتی و دولتی و راهنمایی رانندگی @ejtehad_jame
Recording۲۰۱۹۰۱۱۶_003.amr
589.1K
بحثی درباره لزوم تبیین مبانی زیربنایی نظام جمهوری اسلامی به عنوان مقدمه ای برای دفع بعضی شبهات(۲) ادامه قبلی @ejtehad_jame
بسم الله الرحمن الرحيم امروز 13 اسفند 97 با جمعي از طلاب موسسه عالي فقه و علوم اسلامي ديداري خصوصي با اقايمان ، امام خامنه اي داشتيم. اين نوشته مضمون برخي از مطالب ايشان در جلسه است. تذکر مهم اينکه اين مطالب برداشت نويسنده از بيانات ايشان است و ممکن است با اصل مطالب ايشان متفاوت باشد. هر چند نويسنده تمام تلاش خود را بکار برده تا دقيقا مراد ايشان ذکر شود. همچنين نوشته زير فقط بخشي از مطالب معظم له ميباشد. 1 . ايشان با توجه به گزارشي که مديريت مدرسه مطرح کردند که برخي طلاب کوشا از 6 صبح تا 9 شب در مدرسه مشغول فعاليت هستند فرمودند : بنده با اين کار مخالفم. همه مسائل خانواده مسائل عقلاني نيست بلکه برخي مسائل جنبه عاطفي و واقعي دارد. لازم است مرد ساعت هايي در کنار خانواده باشد. البته خود بنده در برهه اي از زمان همين طور زندگي ميکردم . صبح وقتي از خانه خارج ميشدم بچه ها خواب بودند و وقتي بر ميگشتم هم بچه خواب بودم. اما در ان زمان چاره اي جز ان نبود. اما امروز شما استقرار داريد و شرايط ان روز ما را نداريد. 2 . درباره ضرورت فلسفه و نقش ان استنباط احکام فرمودند : بنده مخالف فلسفه خواندن نيستم بلکه انرا خوب بلکه لازم ميدانم. اما فلسفه نظري ما چون تبديل به حکمت عملي نشده ظهور وبروزي در جامعه ندارد هر چند غربي ها اين کار را کردند و فلسفه نظري خود را به حکمت عملي تبديل کردند اما اين کار در مورد مثلا فلسفه صدرايي انجام نشده هر چند که ظرفيت ان وجود دارد و نياز به کار هست. بنابراين انچه که امروز عملا در جامعه کار ميکند و اداره جامعه را به عهده دارد فقه است و بايد به ان پرداخته شود. 3 . با توجه به اينکه گفته شد درس خارج اصول در حوزه به طور متوسط 15 سال طول ميکشد فرمودند: اين اصلا خبر خوبي نيست. بنده شنيده ام که خارج اصول ايشان 5 سال طول ميکشيد . اصولي تر از محقق خويي کيست ؟ اين فقيه اصولي کجاي اصول را در درس خود از قلم ميانداختند ؟ بنابراين اصول را بايد مضيق تر خواند. البته اين مساله درباره فقه مطرح نيست و عرصه کار در ان باز است. 4 . با توجه به درخواست طلاب درباره مطالعه تفسير و حديث فرمودند : بنده برنامه درسي شما را نميدانم اما شما هرگز خود را از تفسير قران جدا نکنيد. همين تفسير مجمع البيان تفسير خوبيست که مولف ان طبرسي ، در ضمن برخي ايات ملايي خود را نشان داده است. 5 . فرمودند : بنده قبلا به مديران حوزه هم گفته ام که کسي که درس ميخواند نياز به يک مدرک و گواهي دارد. مثلا کسي که سه سال درس خارج عمومي ميگذراند بايد معلوم باشد که کيست. اشتباه بزرگ اين بود که ابتدا مدارک حوزوي را با مدارک دانشگاهي مقايسه کردند و بعد هم بحث معادل سازي مطرح شد که مثلا فلان اگر درس بخوانيد معادل کارشناسي ارشد است. درحالي که اين اشتباه است زيرا سبک کار در حوزه با سبک کار در دانشگاه متفاوت است. شما نياز به يک گواه و شهادت داريد. سابق اجازه اجتهاد مطرح بود که کسي که درس ميخواند به او اجازه اجتهاد ميدادند. 6 . درباره اينکه روش برخي موسسات اين است که درس توسط خود طلاب ارائه ميشود و استاد نظارت دارند فرمودند : درس هايي که توسط طلاب ارائه ميشود استاد نبايد در حاشيه قرار گيرد. 7 . کار بطيء و متقن بهتر از کار سريع و سست است. 8 . به دنبال اساتيد خود حرکت کنيد. 9 . بدون توسل نماز شب و تضرع نميشود به جايي رسيد. گاهي انسان از کساني سخني هم ميشنود اما به دل انسان نمينشيند. دعا و توسل باعث انفتاح دل و معنويت ميشود . مخصوصا نماز شب که اگر هم موفق به ان نشديد قضاي ان را به جا اوريد . 10 . اين مطلب را شايد بتوان مهمترين قسمت فرمايشات ايشان دانست که فرمودند : هيچ يک از مسائل مدرسه نبايد وجهه انقلابي بودن را تحت الشعاع قرار دهد . طلبه و ملا و استاد و مرجعي که انقلابي نباشد بدرد اين کشور ( يا بدرد اين انقلاب ) نميخورد. امروز بسياري از افراد در کشورهاي ديگر از مکتب هاي غلط غربي سرخورده اند و هيچ ملجا و پناهي ندارند و فقط نگاهشان به جمهوري اسلاميست. تلک عشرة کامله . و الحمد لله رب العالمين / 13 اسفند 97 / قم المقدسه 🆔 @ejtehad_jame
باز خوانی وصیت نامه حضرت امام: نویسندگان و جامعه شناسان و تاریخ نویسان،مسلمانان را از این اشتباه بیرون آوورند و آنچه گفته شده و می شود که انبیا(علیهم السلام)به معنویات کار دارند و حکومت و سررشته داری دنیایی،مطرود است و انبیا و اولیا و بزرگان از آن احتراز میکردند و ما نیز باید احتراز کنیم اشتباه تأسف آوری است که نتایج آن،به تباهی کشاندن ملت های اسلامی و باز کردن راه برای استعمارگران خون خوار است.زیرا آنچه مردود است حکومت های شیطانی و دیکتاتوری و ستمگری است جمع آوری ثروت و مال و قدرت طلبی و طاغوت گرایی است و بالاخره دنیایی است که انسان را از حق تعالی غافل کند،اما حکومت حق برای نفع مستضعفان و جلوگیری از ظلم و جور و اقامه عدالت اجتماعی،همان است که مثل سلیمان نبی(علیه السلام) وپیامبر عظیم الشأن اسلام(صلی الله علیه و آله) و اوصیای بزرگوارش برای آن، کوشش میکردند از بزرگترین واجبات و اقامه آن،از والاترین عبادات است. @ejtehad_jame
سه نوع اختلاف رایج بین اشخاص و جریان های سیاسی و نهادها،و مذاهب دینی و حکم آن-.amr
6.33M
سه نوع اختلاف رایج بین مجتهدان ،اشخاص و جریان های سیاسی و نهادها،و مذاهب دینی و حکم آن-بازخوانی منشور برادری حضرت امام(قدس سره) @ejtehad_jame
بازخوانی کوتاه و اجمالی از نظرات شهید مطهری درباره اجتهاد.amr
5.67M
بازخوانی کوتاه و اجمالی از نظرات شهید مطهری درباره اجتهاد @ejtehad_jame
معرفی اجمالی چند کتاب مفید برای طلاب خصوصا بعضی کتب استاد اکبرنژاد .amr
4.34M
معرفی اجمالی چند کتاب مفید برای طلاب خصوصا بعضی کتب استاد اکبرنژاد @ejtehad_jame
🗓سالروزشهادت فیلسوف متأله 🏳شهیدشیخ‌شهاب‌الدین‌سهرودی 🏳و دستور موکد و مکرر رهبری 🏳برتدریس‌وتعمیم‌فلسفه‌اسلامی/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️شما در تاریخ، برجستگان علمی و فرهنگی در فلسفه، فقه و ریاضی دارید که از این سرزمین برخاسته‌اند و یکی از معروفترین آنها شیخ اشراق «شیخ شهاب‌الدین سهروردی» است که به عنوان یک فیلسوف و متفکّر برجسته اسلامی، نام درخشانش در همه دایرة المعارفهای دنیا ثبت شده است! ۸۲/۷/۲۱ ‼️ما باید در علوم عقلی پیش برویم، غربی‌ها با امتداد فلسفه‌شان مسائل سیاسی، اجتماعی و... را حل کرده‌اند؛ من در نمایشگاه کتاب کتابی دیدم که غربی‌ها درباره تأثیر فلسفه در فوتبال نوشته‌اند یعنی امتداد فلسفه حتی به فوتبال! ببینید این امتداد دادن مسائل فکری خودشان به تمام عرصه‌های زندگی است؛ ما هم این کار را بایستی انجام بدهیم! ۹۷/۲/۲۲ (نقل از کانال جهاد تبیینی) @ejtehad_jame
🗓سالروزشهادت فیلسوف متأله 🏳شهیدشیخ‌شهاب‌الدین‌سهرودی 🏳و دستور موکد و مکرر رهبری 🏳برتدریس‌وتعمیم‌فلسفه‌اسلامی/۳ 💠رهبرانقلاب ‼️سیاست اسلامی بر مبنای فلسفه اسلامی استوار است! ۶۰/۱۰/۱۷ ‼️تفکر فلسفی اسلام کاری میکند که انسان قدرت تحلیل پیدا کند و در هر لحظه بداند در کجای راه و به سمت چه هدفی حرکت میکند و وظیفه خود را تشخیص بدهد! ۷۸/۶/۱۳ ‼️فلسفه اسلامی، فقه اکبر است؛ پایه‌ى دين است؛ مبناى همه‌ى معارف دينى در ذهن و عمل خارجی انسان است لذا اين بايد گسترش و استحکام پيدا کند و برويد و اين به کار و تلاش احتياج دارد! ۸۲/۱۰/۲۹ ‼️فلسفه، حفاظ جنگ اعتقادی است؛ شما الآن ببینید جُرج بوش یک حرفی میزند فوراً ۶۰تا آدم برایش فلسفه و زیرساخت ایدئولوژیک میسازند و پخش میکنند. ماهم باید فلسفه مان به همین طرف برود که امتداد سیاسی و اجتماعی داشته باشد اما متاسفانه فلسفه ما از ذهنیات بیرون نمیاید و صورت واقعی اجتماعی و سیاسی ندارد! ۷۶/۱/۱۸ (نقل از کانال جهاد تبیینی) @ejtehad_jame
🗓سالروزشهادت فیلسوف متأله 🏳شهیدشیخ‌شهاب‌الدین‌سهرودی 🏳و دستور موکد و مکرر رهبری 🏳برتدریس‌وتعمیم‌فلسفه‌اسلامی/۲ 💠رهبرانقلاب ‼️فکر اسلامی در جنبه‌ی عملی، همان فقه اسلام است؛ البتّه بنده با فلسفه‌ خواندن، نه فقط مخالف نیستم بلکه لازم است؛ در این تردیدی نیست؛ لکن آنچه زندگی را اداره میکند، عملاً فقه ما است؛ علّت هم این است که فلسفه‌ی اسلامی در طول زمان امتداد عملی نداشته؛ یعنی این حکمت نظری ما به حکمت عملی امتداد پیدا نکرده؛ در حالی که فلسفه‌های غربی که از لحاظ نفْسِ فلسفه بودن خیلی کم محتواتر و ضعیف‌تر از فلسفه‌ی اسلامی هستند، امتداد عملیّاتی دارند، سفارش من به متفلسفین و فعّالان فلسفه همیشه این بوده که این امتداد را پیدا کنند؛ چون معتقدم اثر دارد؛ این امتداد وجود دارد امّا خب روی آن کار نشد! ۹۷/۱۲/۱۳ (نقل از کانال جهاد تبیینی) @ejtehad_jame
یه سری به کانال های زیر بزنید شاید براتون مفید باشه! 👈آوای معرفت(اخلاقی معنوی) 🆔@avaymarefat 👈آرشیو صوتی و کتابخانه کانال آوای معرفت 🆔@arshiv_avaymarefat 👈پله پله تا اجتهاد جامع 🆔@ejtehad_jame شیطان شناسی 🆔@anti_sheitan 👈قرارگاه طلاب و اساتید حوزه علمیه قم 🆔@gharar_at 👈مباحث اصول بر مبنای نظام اعتباریات 🆔@osul_etebariat
مراقبات یکی از اهم مراقبات، این است که انسان واردات و صادرات دهانش را مواظب باشد. آن لقمه نانی را که به دهان می گذارد اگر از روی حساب نباشد، هرزه خوار می شود. و انسان هرزه خوار، هرزه گو می گردد. آن دهانی که وارداتش آلوده است، صادراتش هم آلوده است. انسانی که واردات گوشش یاوه و هرزه و گزاف است، صادراتش نیز آنچنان خواهد بود، قلم هرزه و نوشته های زهرآگین خواهد داشت. چرا دفتر وجود و صحیفه نفست را به اینگونه اباطیل پر میکنی. یکی از عهدهای شیخ رئیس(ابن سینا)، در رساله عهدش این است که رمان و قصه های باطل نخواند. حرفها و افسانه های باطل، دهن و ذهن را کج و معوج می کند، و نفس را از درست اندیشی و درست یابی منحرف میکند. مجموعه مقالات ص36 🆔 @ejtehad_jame
میرزا اسماعیل دولابی(ره): شکر هر چیزی مناسب خود آن چیز است. شکر پول،کمک کردن و انفاق به فقیر است، شکر علم،تعلیم دادن است،شکر قدرت،گرفتن دست ضعیف است. اینها شکر نعمتند
سفارش علما در انس و ارتباط با ای وای از عمر به باد رفته ره در صحيفه نور مي‌فرمايد: «... و اين جانب از روي جد، نه تعارف معمولي مي‌گويم از عمر به باد رفته خود، در راه اشتباه و جهالت تأسف دارم و شما اي فرزندان برومند اسلام، حوزه‌ها و دانشگاهها را از توجه به شئونات قرآن و ابعاد بسيار مختلف آن بيدار كنيد. تدريس قرآن در هر رشته‌اي از آن را محطّ نظر و مقصد اعلاي خود قرار دهيد، مبادا خداي ناخواسته در آخر عمر كه ضعف پيري بر شما هجوم كرد از كرده‌ها پشيمان و تأسف بر ايام جواني بخوريد، همچون نويسنده...» [صحيفه نور، ج 20، ص 20] ⚡️ @lezate_khayerin
🔺 تربیت نفس 🔹ما بدون ریاضت شدیم. بی‌ریاضت نمی‌شود. ما باید اول بگوییم: ما که پیر است، نباید به نانوایی برود. ما که پیر است، نباید رخت‌شویی کند. لباس‌مان را بشوییم، نان سنگک را خودمان بگیریم. بیاوریم و جلوی پدر و مادر بگذاریم. وقتی ما این‌طوری نشدیم، بنابراین ریاضت می‌خواهد برای سلامتی که این طمع‌کاری و این خوش‌گذرانیِ نابجا از ما رفع شود. به این می‌گویند ریاضت. نه این‌که ریاضت یعنی این‌که به بروید. آن‌جا در درخت‌ها کنیم و غذا نخوریم و آب نخوریم. یعنی در همین منزل، بیاید. اسلام بیاید، دستورات اسلام بیاید. ۹۳٫۸٫۱۳ ✅ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی 🆔 @ejtehad_jame
🔰اصلاح خود، نقطه شروع برای اصلاح عالم است 🔻رهبرانقلاب: در اسلام، نقطه‌ی اصلی و محوری برای اصلاح عالم، اصلاح نفس انسانی است. همه چیز از این‌جا شروع می‌شود. 🔹قرآن به آن نسلی که می‌خواست با دست قدرتمند خود، تاریخ را ورق بزند، فرمود: «قوا انفسکم»(۱)، «علیکم انفسکم»(۲). خودتان را مراقبت کنید، به خودتان بپردازید و نفس خودتان را اصلاح و کنید؛ «قد افلح من زکّیها»(۳). 🔺اگر جامعه‌ی اسلامی صدر اول اسلام، از تزکیه‌ی انسانها شروع نشده بود و در آن به اندازه‌ی لازم، آدمهای مصفا و خالص و بی‌غش وجود نداشتند، اسلام پا نمی‌گرفت، گسترش پیدا نمی‌کرد، بر مذاهب مشرکانه‌ی عالم پیروز نمی‌شد و تاریخ در خط اسلام به حرکت نمی‌افتاد.۶۹/۰۵/۲۴ ۱-تحریم/۶ ۲-مائده/۱۰۵ ۳-شمس/۹ 🌹شنبه‌ها؛ مجموعه @khamenei_ir
💢الف لام؛ خدمت یا خیانت؟!💢 حدودا یک ماه پیش بود که برگزیدگان کتاب سال جمهوری اسلامی جوایز خود را از رئیس جمهور دریافت کردند و در میان آثار برگزیده اثری در خصوص زندگانی امام خمینی قدس سره جای داشت؛ کتاب « ». کتابی که به گفته نویسنده آن قرار بود شناختی کافی از امام قدس سره به مخاطبی که ایشان را ندیده بدهد امّا بررسی این اثر چیز دیگری را نشان می‌دهد و این کتاب نتوانسته نظر منتقدین متعهد را به خود جلب کند و اشکالات فراوانی به آن وارد شده است. 🔵یکی از منتقدین جدّی این اثر؛ تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی و یار دیرین امام قدس سره؛ حجّت‌الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی است. ایشان این کتاب را در قالب مقاله‌ای علمی نقد کرده و پس از بررسی آن بر اساس موازین تاریخ‌نگاری؛ اعلام کرد که این کتاب نه تنها بازگویی صادقانه‌ای از زندگی امام قدس سره نیست بلکه توطئه‌ای جدید در تحریف راه ایشان محسوب می‌شود. نظر به پروژه قطعی و لزوم مقابله جدی با آن, بخش اول از این مقاله را برای مخاطب فرهیخته و هوشمند به اشتراک می‌گذاریم. 📓در این مقاله می‌خوانید: ⬅️مقدمه: معرفی ترفند ارتجاعی‌ها و فراماسونرها در تحریف تاریخ: 1. بی‌اعتبار کردن نهضت‌ها و ناامید کردن ملت‌ها 2. زیر سؤال بردن رهبران و پیش‌تازان 3. آمیختن نادرستی‌ها با راستی‌ها ⬅️رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی پس از ذکر این مقدمه در چند عنوان کلی به نقد کتاب می‌پردازد: 1. تکرار نوشته‌های سابق و نبود بعد پژوهشی 2. پذیرش بی‌چون و چرا و بدون راستی‌آزمایی و اعتباربخشی به منابع ساواک و منابع مخدوش 3. بهره‌برداری از شایعات دور از واقعیت در خصوص امام قدس سره 4. ابهام‌آمیز جلوه دادن برخی رویدادهای تاریخی پیرامون امام قدس سره؛ در اثر ناتوانی در تحلیل یا غرض‌ورزی‌های سیاسی 5. عدم رعایت بی‌طرفی مورد ادعا در استناد به منابع و گزینشی عمل کردن در این زمینه 6. به کار نبردن ملاک‌های خردمندانه در صحت و سقم خاطرات نقل شده 🔵حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی سپس در دو بخش «تحریف‌گری‌ها» و «شبهه‌افکنی و پرونده‌سازی» به نقد این کتاب ادامه می‌دهند و موارد متعدّدی از اشتباهات تاریخی را بازگو و به آن پاسخ می‌دهند؛ اشتباهاتی که مغرضانه بودنش بعید نیست. 🔗پیوند دریافت مقاله«الف لام؛ خدمت یا خیانت»به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی/فصلنامه 15 خرداد شماره56: https://eitaa.com/bonyadtarikh/154 @Bonyadtarikh بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم. 🆔 @ejtehad_jame