eitaa logo
الی الحبیب
3.1هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
32 فایل
👇 «إلی‌الحبیب» 💠 اخبار 💠 بایدها و نبایدهای مداحی 💠 آداب و سلوکِ ستایشگری‌اهلبیت 🔻 خادم کانال: @setayeshgary
مشاهده در ایتا
دانلود
🎙پدرام جوادزاده (کارشناس موسیقی) 🔰 هیأت به عنوان آخرین سنگر، امروز به دردهای خطرناکی مبتلاست 🔸 برای هیأت یک جور متفاوتی نگرانم. من مدت‌هاست که از دستگاه‌های فرهنگی کشور شخصاً قطع امید کرده‌ام. به نظر من هیأت آخرین سنگر ماست که مانده است و این سنگر هم امروز مبتلا به دردهایی شده که خیلی خطرناک است. 🔹هیأت سنگری‌ست که انسان‌ساز بود و جور خیلی چیزهای دیگر را می‌کشید. من واقعاً نگرانش هستم. من معتقدم جامعه ما وارد یک دوره خیلی عجیبی از ابتذال شده و بخشی از آن ناشی از انتخاب‌ها و تصمیم‌های غلط مدیریتی در داخل کشور بوده است. بخشی از آن هم به دشمنان ما در خارج مرتبط است. هیأت درحال مبتذل شدن است. 🔻 آدم‌های بی‌اخلاق، محتوای بی‌اخلاق، محتوای غیرموسیقایی و محتوایی که اصلاً مناسب نیست و بحران است درحال وارد شدن به هیأت است یعنی اگر ما یک روزی می‌رفتیم پشت میکروفون صحبت می‌کردیم می‌گفتیم موسیقی ایران درحال مبتذل شدن است؛ من امروز باید بگویم هیأت درحال مبتذل شدن است. 💠 فضای هیأت در مسجد و حسینیه به خاطر قدسی بودن فضا دارای حساسیت‌هایی است که اگر این مسائل وارد آن شود، مشکلات بسیاری دارد. 🆔 @elalhabib_ir
🎙استاد عابدینی 🏴 (س) فقط همسر پیامبر (ص) نبود... 🆔 @elalhabib_ir
12.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹حجت الاسلام و المسلمین واضحی آشتیانی 🔸عنوان: شیوه اجرای سراسری نجوای بندگی 🔰شماره کلیپ :🔟 🆔 @elalhabib_ir
9.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
درس اخلاق یکی از مستحبات ماه رمضان زیارت اباعبدالله(علیه السلام) هست... 🆔 @elalhabib_ir
🎙حجت‌الاسلام شفیعی 🔰 وظیفه جامعه مداح مدیریت شادی و عزای جامعه است 🔸جامعه مداح یک کار بزرگی بر عهده دارد و آن عبارت است از مدیریت شادی و عزای جامعه. شما در حقیقت شادی‌های معنوی و عزاهای اساسی و قلبی و عمیق را مدیریت می‌کنید، جهت می‌دهید و هدایت می‌کنید. ذائقه را شما می‌سازید. بله، این موسیقی اشکال شرعی ندارد اما وقتی شما بیست سال پیش ذائقه مردم را کاری کردید که دیگر تصوری از جشن بدون کف زدن ندارد ده سال دیگر هم کاری می‌کنید که تصور بدون موسیقی از جشن نخواهد داشت. ❌ دیگر آن زمان به مداحم می‌گویم مسجد است اصلاً بیا کف هم بزن، می‌گوید نمی‌شود که یک آلت موسیقی به مسجد نیاورم. یعنی فکر نکنید که فقط از این فرهنگ فاصله گرفته‌ایم، بلکه ظرفیت‌های هنری‌مان را هم از دست داده‌ایم. 🏷 در شادی و عزا مداحی گوش میدهیم 🔻مداح من باید اجرا را بلد باشد، انتخاب شعرش باید درست باشد و با دستگاه‌های موسیقی آشنا باشد تا در اجرا بداند برای شادخوانی در چه دستگاهی بخواند و در چه دستگاهی نخواند. الان دیگر نیازی به این‌ها نیست. ریتم جلسه همه چیز را تنظیم می‌کند. 💠 یعنی اگر صدایت بد باشد یا خوب، اگر دستگاه را بشناسی یا نه، اگر شعرت خوب باشد یا بد، ریتم جلسه فرم دارد و من را شاد می‌کند.دیگر همه چیز به فرم مربوط می‌شود. من در جلسه با این فرم مواجه هستم. 🆔 @elalhabib_ir
اگر انبیاء اشتباه کردند ماهم اشتباه کردیم! 🆔 @elalhabib_ir
13.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🟡 تلاوتی که تاریخی شد 🔸 روایت داستان تلاوت زیبای استاد مصری بعد از شنیدن روضه سیدالشهدا در برنامه محفل 🆔 @elalhabib_ir
30.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹حجت الاسلام و المسلمین واضحی آشتیانی 🔸عنوان: شیوه اجرای سراسری نجوای بندگی 🔰شماره کلیپ :1️⃣1️⃣ 🆔 @elalhabib_ir
🎙حاج ماشاالله عابدی 🔰 ببینیم امام‌حسین(ع) چه دوست دارد؟ ما هم آن گونه باشیم ✨یک اشاره ای هم به مکتب نوکری کرده باشم. اینکه ما اگر خدا قبول کند، نوکر امام‌حسین(ع) هستیم. 🔻به قول حافظ، حافظ لفظ نوکر نمی آورد. لفظ چاکر را می آورد. «چِل سال بیش رفت که من لاف می زنم/ کز چاکرانِ پیرِ مُغان کمترین منم.» 🔸ببینیم امام‌حسین(ع) چه دوست دارد. ما هم آن گونه باشیم. امام‌حسین(ع) خودش شب عاشورا فرمود: منِ امام‌حسین(ع) استغفار را دوست دارم. ما چقدر استغفار می کنیم؟ منِ امام‌حسین(ع) نماز را دوست دارم. منِ امام‌حسین(ع) تلاوت قرآن را دوست دارم. منِ امام‌حسین(ع) کثرت دعا را دوست دارم. این نوکری امام‌حسین(ع) است. این وادی است. 🔹آن وقت استغفار هم به معنای واقعی‌اش. نه اینکه امام‌رضا(ع) فرمود: کسی که بگوید استغفرالله ربی و اتوب الیه ولی باز هم درصدد تکرار گناهش باشد اسْتَهْزأ بنَفْسِهِ. خودش را مسخره کرده است. 🆔@elalhabib_ir
📚 آینۀ بردباری (سروده‌هايی از شاعران در وصف امام حسن مجتبی عليه‌السلام) کتاب «آینه بردباری» مجموعه‌ای است از سروده‌های شاعران گذشته و معاصر در مناقب و مصائب امام‌حسن‌مجتبی(علیه‌السلام) که به كوشش عباس مشفق كاشانی و محمود شاهرخی، سامان یافته و در سال ۱۳۷۸ منتشر شده است. در این کتاب، بیش از ۹۰ قطعه شعر در قالب‌های مختلف شعری نظیر قصیده، غزل، مثنوی، ترکیب‌بند، مسمط، مربع‌ترکیب و... گرد هم آمده است. همچنین آثار بیش از ۷۰ شاعر زینت‌بخش این مجموعه است، شاعران نامداری از جمله: حکیم سنایی غزنوی، عطار نیشابوری، خواجوی کرمانی، فیاض لاهیجی، ملامحسن فیض کاشانی، هلالی جغتایی، صغیر اصفهانی، واعظ قزوینی، ابن حسام خوسفی، وصال شیرازی، محتشم کاشانی، علامه غروی اصفهانی، خوشدل تهرانی، ریاضی یزدی، سیدمحمدحسین شهریار، محمدعلی مردانی، حمید سبزواری، حبیب چایچیان، محمدعلی مجاهدی، سیدعلی موسوی گرمارودی و سیدرضا مؤید. از آقایان مشفق کاشانی و شاهرخی، آثار دیگری نیز از این دست در مناقب و مصائب حضرات معصومین انتشار یافته است که کتاب‌های: آینه عصمت، آینه صبر، آینه ایثار، آینه رجاء، از این جمله به شمار می‌رود. در بیان اهمیت و ارجمندی چنین مجموعه‌هایی به بیان فرازی از مقدمه همین کتاب بسنده می‌شود:‌ «از دیرباز تا کنون شیفتگان آن مظهر جمال و مجمع کمال از شاعران و سخنوران زبان به منقبت و ستایش آن سرور گشاده و هر یک به فراخور بضاعت و میزان استطاعت خویش به پیشگاه آن امام همام ارادت خود را عرضه داشته اند. اما این آثار در کتاب‌ها و مجموعه‌ها پراکنده و دور از دسترس همگان است. گردآورندگان این مجموعه، بر آن شدند که مقداری از آن آثار را برگزیده در دسترس دوستداران خاندان عصمت و ارادتمندان مقام ولایت قرار دهند... با اذعان بدین حقیقت که آنچه در این مجموعه گرد آمده همه از آثار فاخر و بلیغ و شیوا نیست، اما چون خوانندگان و مخاطبان از صنوف مختلف‌اند و برخی با فنون بلاغت سروکار ندارند و طالب سخنی قابل درک می باشند بدین جهت از همه دست شعری بهره جسته شده تا آن گروه نیز مطلوب خود را بیابند.» 📒 لینک دریافت نسخۀ الکترونیکی کتاب 🆔 @elalhabib_ir
🔰 مداح اهل‌بیت(ع) شهید غلامعلی رجبی 🔸غلامعلی بنابر راهنمایی ها و تربیت پدرش مداحی اهل‌بیت(ع) را از همان سنین نوجوانی آغاز کرد و به دلیل آشنایی با معارف قرآنی و اسلامی و داشتن استعداد در حفظ شعر و سوز صدا، توانست در این عرصه به سرعت رشد کند. این پیشرفت تا آنجا صورت گرفت که غلامعلی از سبک ها و اشعار مداحان برجسته بسیاری استفاده می کرد. ✨ شعر معروف «قربون کبوترای حرمت، قربون این همه لطف و کرمت»، نمونه ای از این اشعار است که با صدای او خوانده شده است. غلامعلی رجبی با انتخاب شغل معلمی، راه پدر بزرگوارش را ادامه داد و در مدت عمر کوتاه خود توانست تاثیرات بسزایی بر اطرافیان خود به ویژه جوانان بگذارد. 🏷راوی حاج محسن طاهری «صفات برجسته و ویژه ای داشتند که نتیجه اخلاص ایشان بود. با وجودی که اهل ذوق واهل فن در ذکر مصیبت اهل‌بیت(ع) بود، در مجالس غالبا مستمع بود. یادم می آید یک بار در منزل یکی از دوستان با اصرار صاحب‌خانه شروع به خواندن کرد، اما چون مداح دیگری در آن مجلس جلوه کرده بود، سعی کرد خودش جلوه نکند. به خاطر همین به چند بیت اکتفا و دعا کرد. با وجودی که با آمادگی کامل به آن مجلس آمده بود. بعد از جلسه صاحب‌خانه از آقا غلامعلی گلایه کرد که چرا بیشتر و بهتر از فلانی نخواندی؟! ایشان گفتند هیات جای کشتی گرفتن مداحان نیست، بلکه محل ادب است.» 🆔 @elalhabib_ir