#نسل_حسینی
🔰با لباس رزم پدر شهیدش رفت به حضرت آقا بگه اگر پدر رفت، تفنگ پدری هست هنوز...
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#تبیین
#فضای_مجازی
🔰رهبر انقلاب: هرچه به ذهن میرسد را نباید در فضای مجازی منتشر کرد
🔹کسانی که با فضای مجازی ارتباط دارند به این نکات توجه کنند همهچیز را در فضای مجازی نبایستی منتشر کرد. هرچه به ذهن انسان میرسد. ملاحظه کنید اثرش چیست، ببینید روی فکر مردم، روی روحیهی مردم چه تأثیری میگذارد.
🔹آن کسانی هم که دربارهی فضای مجازی که حالا مکرّر اسمش آورده میشود و بحث میشود و اینها میخواهند تصمیمسازی کنند و تصمیمگیری کنند به این بُعد قضیه توجه کنند، توجه کنند که چطور ممکن است در فضای مجازی یک تحلیل غلط، یک خبر غلط، یک برداشت غلط از یک مسئله مردم را دچار اضطراب کند، دچار تردید کند، دچار ترس کند.
📌دیدار با خانواده های شهدای امنیت
🗓 ۶ آبان ماه ۱۴۰۳
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#آسیب_شناسی
🎙حجتالاسلام باباخانی رئیس سازمان هیأت
🔰 حراست از ستایشگری اهلبیت(ع)
🔶 هیأت نقطهای است که مردم را به مباحث شرعی و اعتقادی وصل میکند و از این جهت از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.
🔻 اگر در این #ستایشگری جایی با آفت رو به رو شود در ابتدا با محبت و بعد شدت و حتی به صورت قانونی برخورد خواهیم کرد.
🔻برگزاری جلسات هیأت باید به احیای امر اهلبیت(ع) منجر شود و در نهایت مشکل جامعه را از بعد فرهنگی و.. حل کند.
🔷 در دوران دفاع مقدس احیای امر اهلبیت (ع) با تأکید ولی جامعه حضور در جبههها، در دورهای مواسات و کمک به مؤمنین و امروز نیز بر اساس خواست مقام معظم رهبری هیأت های مذهبی به امر جهاد تبیین باید ورود کنند.
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
.
🏷مداحان گرامی!
🔰برای جلسات ایام فاطمیه
این کتاب را از دست ندهید!
🔸۱۸ فیش #روضه مخصوص ایام فاطمیه
👇🏻تهیه کتاب از طریق وبگاه:
▫️heyat.co/p/4785
#فاطمیه
#مرثیه
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تاریخ
#فاطمیه
🔰حضرت زهرا(س)شناسی
💢درس دوم
موضوع: میوهی بهشتی خلقت حضرت فاطمه سلامالله علیها
🎙#استاد_دکتر_جباری
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰شعرخوانی دختر سرباز وطن، حمزه جهاندیده، در مراسم تشییع پدر شهیدش
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯#ریلز
ما اهل تجاوز
به هیچ ملتی
و هیچ کشوری نیستیم
🔥 #تعدی_به_خاک_ایران
🔥#خودکشی_اسراییل
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
39.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#لبنان
🎥 #مداحان_ایرانی در بیروت چهکار میکنند؟
🔰روایت سید امیر حسینی مداح اهلبیت(ع) از کمکرسانی مداحان و گروههای جهادی ایرانی به آوارگان لبنانی
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
4_5791933329037069532.mp3
13.56M
#نکات_مداحی
🎙 دکتر محمد فراهانی
🔰 از این شاخه به اون شاخه نباید پرید
💢 اهل شکر نعمت های خداوند باشیم
💢 حالت بی حالی در تلفظ کلمات
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
✍️ یادداشت حاج میثم مطیعی
«قاسم إستشهد
پیام را از لبنان دریافت کردم. به همین کوتاهی.
قاسم شهید شد. دو تا بچه خیلی کوچک داشت. جنوب لبنان به شهادت رسید؛ با حمله جنگنده. بعد از چند روز بدن مطهرش هنوز آنجا مانده و بازنگشته است.
عکس را یکی دو سال قبل گرفتیم. بیروت، بعد از صبحانه، کنار دریا.
شهید قاسم عامر زحیم»
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تربیت_مهدوی
🔰از روز عاشورا تا انقلاب جهانیِ امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
🎙استاد شجاعی
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 #تیزر
🔸 اولین نشست از فصل پنجم سلسله نشستهای تخصصی #آهات با حضور #حاج_محمود_کریمی، #حاج_سعید_حدادیان، استاد ساعد آذری، دکتر مصطفی منتظری و آقای حسن بابامحمودی
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
📷#گزارش_تصویری
«هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة»
🚩 اهواز
🔰 اجتماع بزرگ حامیان محور مقاومت
🎙با نوای:
حاج صادق آهنگران
حاج مهدیسلحشور
حاج مهدی رسولی
کربلایی مصطفی مروانی
«هیأت مکتب الزهرا(س) اهواز»
🗓 آبان ماه 1403
#الی_الحبیب
#مقاومت
🆔 @elalhabib_ir
.
❌یک فرصت ویـژه برای یک کتاب ویژه❌
#فروش_ویژه کتاب فاخر #خار_و_میخک
بهقلم قهرمان این روزهای جبهه مقاومت
شهید #یحیی_سنوار
اما این فرصت ویژه چه ویژگیهایی داره؟
💌گارانتی سلامت فیزیکی محصول
📚کتاب با #کیفیت و ترجمه خوب
😍بستهبندی سالم و محکم
🚚ارسال در سریعترین زمان ممکن
👏قیمت استثنائی ۵۳۶ صفحه ۲۰۰ هزار تومان
👌با مجوز رسمی ترجمه از دفتر حماس در لبنان
🛒 ثبت سفارش:
@majidarabmokhtari
۰۹۱۹۸۸۰۰۲۵۵
@KETABEHEYAT
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
#هنر_و_ادبیات
💠 مباحثی درباره زبان حال (بخش سوم)
🔹چند نکته مهم درباره زبان حال سرایی
1️⃣ زبان حال به زبان قال، عمق و وسعت میبخشد؛ زوایای پنهان آن را که در مقاتل به آن اشاره نشده روشن میسازد. بنابراین با تکیه بر نکات مختصر تاریخی، میتوان هزاران نکته ناگفته از هرنکته تاریخی استخراج کرد و عمق عاطفی و فکری مخاطب را افزایش داد. پس زبان حال، ابزاری تاثیرگذار در واکاوی و بیان ابعاد جریانات تاریخی است.(ص۱۱۵)
2️⃣ برای تحریک عواطف، شاعر از عنصر عاطفه شعری بهره میگیرد و از سوی دیگر، بهرهگیری از مقاتل در شعر جز با زبان احساس معقول نیست. به عبارت دیگر عناصر تاریخی را با تشبیه و تجسّم، بیان مجازی و نیز با شگرد زبان حال باید بازآفرینی کرد، در غیر این صورت، اثرگذار و برانگیزاننده نخواهد بود.
با تکیه بر این نکته میتوان گفت، بهکارگیری زبان حال، سهم عظیمی در اثرگذاری اتفاقات تاریخی در ذهن مخاطب دارد.
3️⃣ اولین نمونه زبان حال در ادب پارسی در دیوان قوامی رازی، شاعر قرن ششم دیده میشود، در قصیدهای با مطلع:
روز دهم ز ماه محرم به کربلا
ظلمی صریح رفت بر اولاد مصطفی
در این شعر، زبان حال حضرت زهرا(علیهاالسلام) آمده است: (ص۱۸۱)
زهرا و مصطفی و علی، سوخته ز درد
ماتمسرای ساخته بر سدره منتهی
در پیش مصطفی شده زهرای تنگدل
گویان که: چیست درد حسین مرا دوا؟
فرزند من- که هست تو را آشنای جان-
در خون همی کند به مصاف اندر، آشنا
از تشنگی، روانش بیصبر و بیشکیب
گرمای کربلا شده بیحدّ و منتها...
4️⃣ مطالب موجود در مقاتل، اکثراً با زبان خشک علمی، به شکل کلّی و البته معقول و ذهنی است. این ویژگیها در حکم ضعف برای مقاتل نیست اما مخاطب عام از آن بهره کافی نمیبرد و صرفاً خواص- که اهل دانش و معرفتند- از این چشمه سیراب میشوند. از این جهت، کاربرد زبان حال فراتر از سطح بیان مقاتل ضرورت مییابد. (ص۱۲۰)
شاخصه روش زبان حالسرایی، جزئینگری است و همین امر، مخاطب ناآشنا با تاریخ را اقناع میکند. البته لازم است همواره در مسیر زبان حالگویی بر این نکته تاکید شود که گوینده (شاعر یا مداح)، دارد زبان حالی میگوید که ریشه در حقیقت دارد اما واقعیت ندارد.
5️⃣ زبان حال، معرفی شخص است با سخنانی که به او نسبت داده میشود؛ پس بُعد مدح و ستایش، تکریم عظمت و تجلی حماسه او نیز در کنار مرثیه مطرح میشود.
برای همراه شدن مخاطب با شخص ممدوح، لازم است عواطف مخاطب تحریک شود و این هدف، جز با بیان حسّی تحقق نمییابد. به فرض در معرفی «حبیببنمظاهر» یا «زهیر» لازم است شاعر، سخنانی حسی و شورانگیز به او نسبت دهد تا مخاطب را از احوال درونی و احساسات عاشقانه او نسبت به امام، آگاه سازد.
کربلا عشق است شوق کوی جانان میشوم
جسم را وا مینهم، پا تا به سرجان میشوم
تا بپیوندم به اقیانوس عشقت یاحسین
در کویر بیکسی رودی خروشان میشوم
گرچه پیرم موجهای خفته دارم در دلم
بر سرابآلودگان دشت، طوفان میشوم
پیرم اما مرگ در آغاز راهم مانده است
زیر شمشیر شهادت رفته، رقصان میشوم
آیهای از خشم صفین را تلاوت میکنم
خصم را در زندگی سرخط پایان میشوم
حالیا در محضر قرآن ناطق بر عدو
با زبان تیغ خود تفسیر قرآن میشوم
جلوۀ نور خدا را در نگاهت دیدهام
تا همیشه بر تو چون آیینه حیران میشوم
کربلایت وادی غمهای ناپیدای توست
جلوهای از آن غم پیدای پنهان میشوم
من حبیبم حاجی از کاروان جاماندهات
میرسم از راه و بر لطف تو مهمان میشوم
سعی من از کوفه بود و کربلایم شد صفا
پای تو ای کعبۀ مقصود، قربان میشوم
تشنۀ لبیک ماندی در منای قرب دوست
جوشش لبیک بر آن کام عطشان میشوم
سیدمهدی حسینی
وقتی مخاطب این سخنان را از زبان راوی اول شخص میشنود، احساس میکند مستقیماً از او دارد میشنود. از این رو، زبان حال در شعر برای او جنبۀ شهودی مییابد و تاثیر آن بیشتر میشود:
من مهدیام در دست تیغ انتقامم
مادر! به قبر مخفیات بادا سلامم
مادر دلم خون است از بندم رها کن
دستی برآور بر ظهور من دعا کن
مادر شنیدم بارها از پا فتادی
دیدی علی تنها بوَد باز ایستادی
ای کاش بودم تا علی را یار بودم
من جای تو بین در و دیوار بودم...
غلامرضا سازگار
(نخل میثم، ج۲، ص۵۷۵)
#الی_الحبیب
🆔 @elalhabib_ir
.