eitaa logo
الی الحبیب
3هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
31 فایل
👇 «إلی‌الحبیب» 💠 اخبار 💠 بایدها و نبایدهای مداحی 💠 آداب و سلوکِ ستایشگری‌اهلبیت 🔻 خادم کانال: @setayeshgary
مشاهده در ایتا
دانلود
🎙حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🌹پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: 🔰«إنما بعثت لأتمم مکارم الأخلاق.» یعنی همانا من برای تکمیل نمودن مکارم الاخلاق مبعوث شده‌ام. 🔸 حضرت مساله را طوری بیان می‌کنند که برای داشته و آورده‌ی انبیا احترام قائل می‌شوند. این کار با [ارسال رُسُل و] انبیاء شروع شد، آمدن انبیاء برای رسیدن به فضایل، فضیلت‌ها و مکارم بوده است. 🔹 اگر مکارم الاخلاق و فضایل الاخلاق، درست تعریف شود چشم‌انداز روشن می‌شود، از قبل به آن پرداخته شده است. 🔸 حضرت فرمودند: من هم که مبعوث شدم برای «اتمام» و تتمیم آمدم که راه رسیدن به قله‌ی فضایل اخلاق را تمام کنم. 🆔@elalhabib_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
16.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭐ رهبر انقلاب: جریان مقاومت یک رشحه‌ای از بعثت است / غزه کوچک، رژیم صهیونیستی دارای پشتیبانی کامل آمریکا را به زانو درآورد / حزب‌الله لبنان خسارت فقدان سیدحسن نصرالله را دید، ولی توانست اینجور بایستد / مقاومت از ایران اسلامی آغاز شد و مسلمانان را عموما بیدار کرد و نظام سلطه را به ملتها شناساند. ۱۴۰۳/۱۱/۹ 💻 Farsi.khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
6.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭐ رهبر انقلاب: بدانیم پشت لبخندهای دیپلماسی، دشمنی‌ها و کینه‌های پنهانی و باطنی خبیث نهفته است/ چشم‌هایمان را باز کنیم و حواسمان باشد که با چه کسی مواجه‌ایم، معامله می‌کنیم و حرف می‌زنیم. ۱۴۰۳/۱۱/۹ 💻 Farsi.khamenei.ir
17.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬روضه فروشی نکنید! 🔻حرف های حاج اکبر مولایی، پیرغلام اهل‌بیت(ع) در برنامه صبحگاهی ایران من 🆔 @elalhabib_ir
🎙حاج علیرضا بکایی 🔰 دعاخوانی یک جایگاه مستقل دارد ❇️کسانی که دعا می‌خوانند دو گروه‌اند: 🔸 برخی دعاخوانان یا از که با پشتوانه دعا می‌خوانند و یا از جامعه قاریان قرآن‌اند که آنها نیز به پشتوانه قرائت دعاخوانی می‌کنند. هر دوی اینها اشتباه است چرا که دعا خود یک جایگاه دارد با پشتوانه از این دو، خواندن دعا را به آن سمت کشیدن است. یعنی وقتی یک مداح، دعا را با پشتوانه مداحی می‌خواند در واقع دعا را به سمت سبقه مداحی برده‌ است و یا یک هم اگر دعاخوانی می‌کند دعا را به سمت سبقه قرائت برده است. 🔹اگر یک مداح یا قاری با اصول دعاخوانی و الزامات آن آشنا باشد و آنها را در دعاخوانی پیاده کند هیچ اشکالی به دعاخوانی آنها وارد نیست، نکته‌ای که وجود دارد این است که جایگاه دعا نباید در دو ساحت دیگر شناور شود، ما منبر وعظ، قرائت قرآن و مداحی را داریم که هرکدام یک جایگاه دارند، دعا نیز همچون ساحت‌هایی که نام بردم دارای یک جایگاه مستقل است. به تعبیر (ره) دعا نه اینکه فرهنگ‌ساز بلکه خود فرهنگ است و چون فرهنگ است ادبیات خاص و آداب خاص خود را دارد، پس دارای یک جایگاه مستقل است. 🔸امروزه یک نفر برای قاری شدن از نقطه صفر شروع می‌کند، نزد اساتید در جلسات ممتد حضور می‌یابد و زمان زیادی را هزینه می‌کند تا به جایگاهی برسد، هیچ وقت نشده است یک قاری را ببینیم که از ابتدا نفر اول مسابقات بین‌المللی بوده باشد، باید سال‌ها محضر اساتید را درک کند تا بتواند به یک قاری مورد قبول تبدیل شود. در مداحی نیز همین وضعیت به شکل دیگری تعریف شده است، یعنی فرد استعداد و صدا دارد، تمرین می‌کند و شعرهایی را انتخاب می‌کند تا به مداحی بپردازد. اینها تنها الزامات قرائت و مداحی است و الزامات دعاخوانی نیست. بنابراین اگر کسی به پشتوانه مداح بودن، دعا بخواند قطعاً در دعاخوانی موفق نیست. 📚برگرفته از سخنان حاج علیرضا بکایی در برنامه تلویزیونی اسراء_شبکه قرآن 🆔 @elalhabib_ir
✍️ امیرالمومنین علی علیه‌السلام: هیچ چیز به اندازه زبان، سزاوار زندان طولانی مدت نیست. 📚 بحار الأنوار: 71/277/11 🆔 @elalhabib_ir
16.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 🎙استاد آیت‌الله عابدینی | اوج خباثت ⛔️ دل آدم خون می‌شود که ... 🆔 @elalhabib_ir
🎙استاد وحید دستجردی 🔰مؤلفه های کمی صدا 🔸ما در وسعت صدا، یک محدوده صوتی داریم و یک محدوده طلایی. 💯محدوده طلایی چیست؟ آن نت‌هایی که از پایین تا بالا با یک رنگ و با زینت هایی که روی صدا سوار می‌شود همراه با شدت مناسب خوانده می‌شود. 🔹مؤلفه بعدی صدا، شدت است این که ما بعد از یک مدتی انتظار داشته باشیم که مقدار شدت صدای ما بیشتر شده باشد. 🔻محدوده شدت رو اگر بخواهیم خلاصه بگوییم اینکه یک نت یا پیانو اجرا می‌شود یا متسو اجرا می‌شود یا فورته، اینکه ما محدوده‌ای که قرار بخوانیم را با چه شدتی بتوانیم اجرا کنیم این مؤلفه مهمی است و جزو مؤلفه هایی است که باید رشد بکند در پرورش صدا. 🏷اگر ما یک نت بخواهیم بزنیم اگر با ولوم کم و محدوده کوچک تر اجرا بکنیم بهش می‌گویند «پیانو» محدوده متوسط آن «متسو» پر حجم تر آن «فورته» 🔸مؤلفه بعدی کمی صدا: سرعت و چابکی ◾که این مؤلفه یا در تحریر است که به آن سرعت تحریر می‌گویند یا در گردش ملودی است که به آن سرعت تبدیل و تغییر نت‌ها می‌گویند. 💠ادامه دارد... 🆔 @elalhabib_ir
🔰 توئیت حاج میثم مطیعی 🔺 متولیان و دستگاههای فرهنگی حاکمیتی که برای آمیختن مداحی و موسیقی این چنین تلاش کرده و بودجه و امکانات خرج کردند، بعد از این سالها و این حجم از تولیدات پر تعداد و پی در پی، یک‌بار هم که شده بیایند و‌ ثمرات دینی، معرفتی و فرهنگی این اختلاط را تبیین کنند. ⚠️ توضیح واضحات: این درخواست بی‌غرض است. از روی دلسوزی است، تعریض به اشخاص نیست، فقط سؤال از ثمرات یک جریان است. هر چند که می‌دانم که چون گذشته انواع و اقسام اهانت‌ها را در پی دارد. خدا از نیت‌ها آگاه است. ✍ میثم مطیعی 🆔 @elalhabib_ir
📜 📌به مناسبت سالروز حرکت امام حسین (ع) از مدینه به طرف مکه ❇️ حرکت امام حسین(ع) از مدینه 🔸یزید پس از رسیدن به حکومت نامه‌ای به ولید بن عتبة بن ابی سفیان (حاکم وقت مدینه) نوشت و از او خواست از مردم مدینه به خصوص از امام حسین (ع)، عبدالله بن زبیر، عبدالرحمن بن ابی بکر و عبدالله بن عمر برایش بیعت بگیرد (۱) 🔻ولید به پیشنهاد مروان بن حکم آنان را به دارالاماره فرا خواند. امام حسین (ع) به دارالاماره رفت. ولید ضمن با خبر کردن ایشان از مرگ معاویه، از ایشان خواست که با یزید بیعت کند. امام (ع) از او فرصت خواست و ولید نیز موافقت کرد (۲) 🔹عصر روز بعد از ملاقات امام (ع)، حاکم مدینه، ماموران خود را به منزل حضرت فرستاد تا جواب حضرت را دریافت کنند. امام (ع) آن شب را هم مهلت خواست که با موافقت عوامل حکومتی همراه بود. ▪️امام حسین (ع) همان شب (یعنی شب یکشنبه، دو شب مانده از ماه رجب) مدینه را به قصد مکه ترک کرد (۳) 📚منبع (۱) تاریخ طبری، محمد بن جریر طبری، ج ۵، ص ۳۳۸ (۲) ارشاد، شیخ مفید، ج ۲، ص ۳۳ (۳) ارشاد، شیخ مفید، ج ۲، ص ۳۴ 🆔 @elalhabib_ir
30.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حضور مداحان ایرانی در لبنان و دیدار با شیعیان لبنانی و آوارگان سوری 🆔 @elalhabib_ir