مدرسه علم و دین
#اطلاع_رسانی 🔻جهت دریافت فایل نوشتاری مناظره به آدرس ذیل پیام ارسال فرمایید: 🔸گروه اطلاع رسانی مد
طبیعتگرایی، ایده شکست خورده-دکترنیمانریمانی بخش1.mp3
17.61M
#صوت | طبیعتگرایی، ایده شکست خورده
🎙دکترنیمانریمانی
🔸 عناوین صوت اول:
🔻طرح مسأله و اهمیت موضوع
🔻مؤلفههای چهارگانه توجیهگر
🔻طبیعتگرایی و نقد و بررسی آنها
🔻چالشهای پنجگانه طبیعتگرایی
🔻پرسش و پاسخ
🔻فرق نچرالیزم و فیزیکالیزم چیست؟
🔻همانگونه که در نچرالیزم ابهام وجود دارد در سوپر نچرالیزم (فراطبیعت) نیز اینگونه است؟
🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید
@elmvadin
مدرسه علم و دین
#اطلاع_رسانی 🔻جهت دریافت فایل نوشتاری مناظره به آدرس ذیل پیام ارسال فرمایید: 🔸گروه اطلاع رسانی مد
طبیعت گرایی. ایده شکست خورده.بخش2 دکتر نیمانریمانی و دکتر کریمزاد..mp3
7.08M
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مدرسه علم و دین
#اطلاع_رسانی 🔻جهت دریافت فایل نوشتاری مناظره به آدرس ذیل پیام ارسال فرمایید: 🔸گروه اطلاع رسانی مد
یادداشت2. تبیین واژگان مرتبط با طبیعتگرایی .pdf
279.6K
#یادداشت | تبیین واژگان مرتبط با طبیعت گرایی
🔸ضمن قدرشناسی از آقایان دکتر نجفی و پور اسماعیل نسبت به تهیه متن فوق، از علاقمندان تقاضا میشود دیدگاههای تحلیلی (مختصر، مستدل و مستند) خود را در زمینه نقدالحادجدید با فرهیختگان مدرسه علم و دین (نقدالحادجدید) از طریق پیامرسان ایتا به اشتراک بگذارند:
🔰گروه «اطلاع رسانی مدرسه نقد الحاد جدید» https://eitaa.com/joinchat/188809439Cf9c4db02ee
🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید
@elmvadin
📚#معرفی_کتاب | «جهان شناسی کلامی»
نویسنده: محمدحسن قدردان قراملکی
🔸این کتاب درقالب چهارفصل نگاشته شده است
🔻فصل اول: کلیات و مفاهیم
🔻فصل دوم: عالم مجردات تام عالم انوار
🔻فصل سوم: عالم مثال اشباح و اظله
🔻فصل چهارم: عالم طبیعت
🔎 چکیده پشت جلد کتاب:
وحدت یا تکثر جهان و گستره آن از مسائل مهم علوم کیهانی، فیزیکی، فلسفی و دینی است که تحولات عظیمی را نیز درپی داشته است.
🔗 چاپ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید
@elmvadin
دوره آموزشی (پیشنیاز) مدرسه تخصصی «از علم تا خدا؛ چالشهای الاهیاتی فیزیک کوانتوم و کیهانشناسیِ الحاد جدید»
👥 استادان:
دکتر هادی رستگار مقدم رضائیون
دکتر رضا ضیاء توحیدی
🔹برگزاری به صورت حضوری و مجازی
🔸زمان: از ۲۷ مهر تا ۲۰ آذر ۱۴۰۲ در ۳۲ ساعت آموزشی (عصر پنجشنبهها ساعت ۱۴ تا ۱۸)
🔸مکان: دانشگاه فردوسی مشهد
💥تمدید مهلت ثبتنام تا ۲۵ مهر ۱۴۰۲
🔰لینک ثبتنام:
https://survey.porsline.ir/s/kaMjvNBR
🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید
@elmvadin
May 11
خوانش توحیدی از نظریات علمی.pdf
378K
#معرفی_مقاله | #فلسفه_علم
🔸امکان خوانش توحیدی از نظریات علمی
🔻دکتر سید مهدی بیابانکی در این مقاله نشان میدهد که نظریات علمی را میتوان در بستر یک متافیزیک توحیدی تفسیر نمود و بنابراین دین میتواند بر فهم علمی ما از جهان موثر باشد.
🔻وی در بخش متافیزیک علم، بیان میکند که نظریات علمی واجد نوعی متافیزیک هستند که به عنوان چهارچوبی برای علم عمل نموده و امکان تفسیرهای مختلف از یک نظریه را فراهم میکند. سپس نشان میدهد که این متافیزیک میتواند براساس یک هستیشناسی توحیدی شکل بگیرد.
🔻نویسنده اظهار میدارد هیچ یک از نظریات علمی در یک خلاء متافیزیکی شکل نمیگیرند؛ بلکه بر مبنای مجموعهای از فرضهای متافیزیکی تشکيل میشوند.
✍ نویسنده: دکتر سید مهدی بیابانکی دکتری فلسفه علم از دانشگاه شریف و عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان
🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید
@elmvadin
مدرسه علم و دین
دوره آموزشی (پیشنیاز) مدرسه تخصصی «از علم تا خدا؛ چالشهای الاهیاتی فیزیک کوانتوم و کیهانشناسیِ ال
#اطلاع_رسانی
🚨 امروز آخرین مهلت ثبت نام در دوره آموزشی (پیشنیاز) مدرسه تخصصی «از علم تا خدا؛ چالشهای الاهیاتی فیزیک کوانتوم و کیهانشناسیِ الحاد جدید»
🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید
@elmvadin
#یادداشت/ #فلسفهِ_فیزیک
چرا فیزیکدانان و ساینتیستها عموما از مباحث فلسفه ریاضی و فلسفهی فیزیک چندین سال عقب هستند، و به قول «پاتنم» از نظر دانش فیزیک در مرزهای دانش و در سال 2023 زندگی میکنند، اما از نظر فلسفهی علم، گویی در سال 1928 هستند.
چرا این اختلاف فاز وجود دارد؟
♦️ به نظر من، یکی از مقصران اصلی در اینباره، سیستمهای آموزشی کشورهاست، اگرچه در غرب جدیدا این مشکل در برخی دانشگاهها در حال برطرف شدن است، اما معمولا شرایط بدین گونه است که یک دانش آموز و سپس یک دانشجو زیباییهای کار با ریاضیات و نقاط قوت دانش فیزیک را آموزش میبیند، اما کسی نیست که به او از محدودیتهای ساینس بگوید. کسی نیست که دربارهی ارتباط ریاضیات و واقعیت به او آگاهی بدهد.
نهایتا با ساینتیستهایی مواجه میشویم که تصورشان دربارهی ارتباط ریاضیات و همچنین فیزیک با واقعیتها مشابه با تصورات ساینتیستهای قرن نوزدهم و ماقبل آن میباشد.
♦️ لازمهی دلسوزی برای نسل آینده، این است که از دوران دانش آموزی شان، و همزمان با آموزش ساینس، به آنان از محدودیتهای ساینس بگوییم و واضحات فلسفه ریاضیات و فلسفه علم را به آنان یاد بدهیم.
✍️دکتر رضا ضیاء توحیدی
🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید
@elmvadin
مسأله_فلسطین_و_ماهیت_طرح_صهیونیس.pdf
627.5K
📚#معرفی_کتاب | مساله فلسطین و ماهیت طرح صهیونیسم
✏️ نویسنده: راشد الغنوشی
📖 ترجمه: سید هادی خسروشاهی
🇮🇷 ناشر: نشر دیجیتال
📄 تعداد صفحات: ۹۰
🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید
@elmvadin
#اطلاع_رسانی
🔍 جزئیات برنامههای دوره آموزشی (پیشنیاز) مدرسه تخصصی «از علم تا خدا؛ چالشهای الاهیاتی فیزیک کوانتوم و کیهانشناسیِ الحاد جدید»
📍محل برگزاری:
دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم پایه
🎥 نشانی پخش زنده:
https://vroom.um.ac.ir/ahmadmansoori
📌 قابل توجّه شرکتکنندگان حضوری و مجازی
🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید
@elmvadin
#خبر | برگزاری اولین روز از دوره آموزشی (پیشنیاز) مدرسه تخصصی «از علم تا خدا؛ چالشهای الاهیاتی فیزیک کوانتوم و کیهانشناسیِ الحاد جدید»
🔸هسته نقد نئو آتئیسم (گروه علمی نقدالحادجدید موسسه راهبردی حقپژوهی) با همکاری گروه فیزیک دانشکده علوم و دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد، اولین روز از دوره آموزشی (پیشنیاز) مدرسه تخصصی «از علم تا خدا؛ چالشهای الاهیاتی فیزیک کوانتوم و کیهانشناسیِ الحاد جدید» را با ارائه استادان: دکتر هادی رستگار مقدم رضائیون و دکتر رضا ضیاء توحیدی به صورت حضوری و مجازی برگزار نمود.
🔹در این نشست که در روز پنجشنبه ۲۷ مهرماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، جمعی از طلّاب، دانشجویان و فعّالین حوزه نقد الحاد جدید با برخی از سرفصلهای پیش نیاز مدرسه تخصصی از علم تا خدا آشنا شدند.
🔸در جلسه اوّل، که توسط استاد رستگارمقدم برگزار شد به موضوع چگونگی پیدایش نظریه نسبیت خاص پرداخته شد.
🔹«ارتباط ریاضیات و واقعیت با تکیه برهندسههای نااقلیدسی و توسعه سیستمهای جبری» موضوعی بود که در جلسه دوم با ارائه استاد ضیاء توحیدی برگزار شد.
🔸 لازم به ذکر است که سایر جلسات این دوره آموزشی روزهای پنجشنبه هرهفته برگزار خواهد شد.
🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید
@elmvadin
مدرسه علم و دین
#خبر | برگزاری اولین روز از دوره آموزشی (پیشنیاز) مدرسه تخصصی «از علم تا خدا؛ چالشهای الاهیاتی فیز
#اطلاع_رسانی
📌صوتهای جلسه اول و دوم دوره آموزشی (پیش نیاز) پس از تدوین در کانال بارگذاری خواهد شد.
🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید
@elmvadin
جلسه1 دوره آموزشی(پیش نیاز) فیزیک -دکتر هادی رستگار مقدم با موضوع تاریخچه و چگونگی پیدایش نظریه نسبیت در فیزیک.mp3
37.15M
جلسه2.دوره آموزشی پیش نیاز مدرسه از علم تا خدا- دکتر رضا ضیاء توحیدی .موضوع میزان ارتباط ریاضیات با واقعیت خارجی.mp3
40.46M
مدرسه علم و دین
🎧 #صوت | دوره آموزشی (پیشنیاز) مدرسه تخصصی «از علم تا خدا» 🔎جلسه دوم بررسی ارتباط دانش ریاضیات با
جلسه دوم ارتباط ریاضیات و واقعیت.pptx
6.09M
🔹 پاورپوینت استفاده شده در کلاس بررسی ارتباط دانش ریاضیات با واقعیت خارجی توسط دکتر رضا ضیاء توحیدی
🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید
@elmvadin
✍️#معرفی_کتاب
💠 طبیعت چطور از نسلی به نسل دیگر، درمیان تفاوت های کوچک، دست به انتخاب میزند که در نهایت منجر به ساختار پیچیدهای چون چشم (چه در حشرات، اختاپوس یا حتی انسان) میشود که شامل اجزای بسیار پیچیدهای است و تمام اجزای آن با محیط پیرامون این موجودات سازگاری دارد؟ داروین این مشکل را که دامنگیر این نظریه شده بود تشخیص داد و در یکی از بندهای جنجالی کتاب «منشاء انواع» چنین گفت:
🔸 اگر فرض بر این باشد که چشم، با تمام تمهیدات و تنظیمات بیمانندی که در تمرکز آن بر روی فواصل گوناگون، برای پذیرش طیفهای متنوع و گستردهای از نور و برای تصحیح انحرافات کروی و رنگی وجود دارد، محصول انتخاب طبیعی باشد، من به راحتی اعتراف میکنم که حتی در بیشترین درجه احتمال نیز ادعایی پوچ و بیاساس خواهد.
📚برگرفته از کتاب «درآمدی معاصر بر فلسفه زیست شناسی» نوشته الگزاندر روزنبرگ و دانیل دبیلو مکشی ترجمه پریسا صادقیه
🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید
@elmvadin
1_6048903002.mp3
50.6M
راهکار جلوگیری از گسترش الحاد مدرن .pdf
284K
#گزارش_تصویری | برگزاری دومین روز از دوره آموزشی (پیشنیاز) مدرسه تخصصی «از علم تا خدا؛ چالشهای الاهیاتی فیزیک کوانتوم و کیهانشناسیِ الحاد جدید»
🏫مدرسه علم و دین؛ نقد الحاد جدید
@elmvadin